پلدختر در معرض سیلاب/ تمامی دستگاه‌ها آماده‌باش هستند

گروه اجتماعی الف،   3981206040

پس از آنکه در روزهای گذشته، هواشناسی لرستان از وقوع باران‌های سیلابی و خطر سیل در این استان هشدار داده بود، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از ورود موج اول سامانه بارشی به این استان و شروع بارندگی‌های شدید در شهرستان خرم‌آباد و بخش‌های علیای حوضه آبریز رودخانه کشکان تا ۲۰ ساعت آینده خبر داد.

پلدختر در معرض سیلاب/ تمامی دستگاه‌ها آماده‌باش هستند

ایسنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران لرستان به منظور جلوگیری خسارات ناشی از سیل احتمالی از آماده‌باش تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در استان خبر داد.

غلام‌رضا آقامیرزایی با اشاره به اقدامات انجام شده به‌منظور جلوگیری از خسارات ناشی از سیل احتمالی روزهای آتی در استان، گفت: به دنبال پیش‌بینی ورود سامانه بارشی قوی به جو لرستان فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی و امدادی در آمادگی کامل قرار دارند.

وی افزود: همچنین سپاه حضرت ابولفضل (ع) با ظرفیت ۴۲ گردان، ۵۶ گروه جهادی و ۴ موسسه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با تجهیزات و امکانات لازم در حال آماده‌باش کامل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم از طریق رسانه‌ها و سیستم‌های هشداردهنده دستگاه‌های خدمات رسان به مردم و مناطق مسکونی اطراف رودخانه‌ها داده شده است، افزود: همچنین شرکت مخابرات استان به تمامی تلفن‌های همراه اول، ایرانسل و... در سطح استان طی سه مرحله پیامک‌های هشدار دهنده ارسال کرده است.

وی بیان کرد: در صورت وقوع سیل برای اسکان اضطراری فرمانداری‌ها با همکاری هلال احمر و شهرداری‌ها از ظرفیت سالن‌های سرپوشیده استفاده خواهند کرد.

آقامیرزایی ادامه داد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی برای تامین شرایط بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار در این کمپ‌ها اقدامات و تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ است.

ایجاد کمپ‌های اضطراری برای چند روستای خرم‌آباد

رئیس جمعیت هلال احمر خرم‌آباد از ایجاد کمپ اضطراری در شهر و روستاهای این شهرستان خبر داد.

مجتبی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای پیش‌گیری از سیل‌زدگی روستاییان شهرستان خرم‌آباد کمپ‌هایی به منظور استقرار آنان برقرار شده تا در صورت بروز خطر، مردم در امان باشند.

وی تاکید کرد: میزان کمک‌رسانی به هر روستا بر اساس تعداد نفرات آن روستا است.

محمدی اظهار کرد: یک کمپ در سالن ورزشی دانشگاه پیام‌نور شهرستان خرم‌آباد برای اهالی روستاهای کهریز قدیم، کهریز جدید، کرگانه و دهنو کمالوند و همچنین برای روستای هفت‌چشمه کمالوند در مسجد روستای کمالوند برقرار شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خرم‌آباد افزود: همچنین چندین مکان برای کمپ اضطراری در شهر خرم‌آباد نیز تعیین شده است.

وی گفت: با توجه به اخطاریه هواشناسی؛ اقدامات لازم برای حوادث احتمالی درنظر گرفته شده است.

لایروبی ۱۶ کیلومتر از بستر رودخانه‌های ورودی مرکز لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان پس از بازدید از رودخانه‌های سطح شهر خرم‌آباد گفت: حدود ۱۶ کیلومتر از بستر رودخانه‌های ورودی لایروبی شده است.

رضا میرزایی اظهار کرد: حدود ۱۶ کیلومتر از سه رودخانه ورودی به داخل شهر خرم‌آباد شامل رودخانه کرگانه از پایین‌دست روستای کهریز تا محدوده روستای تجره به طول ۷ کیلومتر، ورودی خرم رود از تنگ شبیخون تا پایین‌دست روستای پاپی خالدار به طول ۶ کیلومتر و رودخانه کاکاشرف از روستای ده محسن تا پل ماسور به طول حدود ۳ کیلومتر به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای از محل اعتبارات سیل لایروبی شیده است.

وی با بیان اینکه در بازه‌هایی که لایروبی شده، مشکل طغیان سیلاب را نداریم، افزود: تاب‌آوری رودخانه خرم‌آباد در داخل شهر حدود ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه است و این رودخانه سیلاب‌های با دبی ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه را بدون خسارت از خود عبور می‌دهد.

میرزایی گفت: پیش‌بینی می‌شود در روز چهارشنبه هفته جاری سیلابی با دبی حدود ۵۴۰ مترمکعب در ثانیه در خرم‌ رود رخ دهد.

وی بیان کرد: متأسفانه در طی سال‌های گذشته بخش‌هایی از بستر سیلابی و حریم رودخانه خرم‌آباد تبدیل به پارک، خیابان ساحلی، زیرگذر، اماکن تجاری و مسکونی شده و همین تغییر کاربری‌های غیرقانونی، ظرفیت آبگذری رودخانه را کاهش و ریسک سیلاب آن را افزایش داده است.

میرزایی تصریح کرد: مشکل سیلاب شهر خرم‌آباد فقط با احداث سدهای مخزنی مخمل‌کوه، سراب تلخ و کاکاشرف در بالادست، آزادسازی حریم رودخانه و تصرفات غیرقانونی و ساماندهی دیواره‌های حفاظتی و اجرای طرح جمع‌آوری رواناب‌های سطحی داخل شهر برای همیشه حل خواهد شد.

آماده باش یک هزار نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از آماده باش هلال احمر استان در پی پیش‌بینی ورود سامانه بارشی پر قدرت به این استان خبر داد.

صارم رضایی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در سه بخش انجام شده که بارش‌ها به ویژه در شهرستان های استان  قابل هشدار است.

وی بیان کرد: کلیه پرسنل، جوانان، امدادگران و داوطلبان به همراه تیم‌های واکنش سریع در استان در حالت آماده‌باش قرار دارند و تجهیزات برای مقابله با سیلاب نیز فراهم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: جمعیت هلال احمر استان آمادگی کامل دارد با بهره‌گیری از الگوی مدیریتی سیل فروردین ماه امسال کانون‌های بحران تقسیم شدند که در همین راستا نمایندگان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در استان حضور یافتند.

وی با بیان این که امروز ۶۱ تیم عملیاتی به امدادرسانی پرداختند، گفت: بیش از یک هزار نیروی داوطلب آمادگی دارند تا در صورت نیاز به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

رضایی تصریح کرد: انبارهای امدادی نیز به اقلام مورد نیاز تجهیز شده است و در صورت نیز از سایر استان ها نیز وارد خواهیم کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین