نماینده مردم ملایر در گفتگو با الف : یک سال و نیم در ملایر به دنبال رادیولوژیست گشتیم؛ نبود/ طرح افزایش ظرفیت رشته های پزشکی باید در اولویت قرار بگیرد

گروه اجتماعی الف،   3980522187 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
 یک سال و نیم در ملایر به دنبال رادیولوژیست گشتیم؛ نبود/ طرح افزایش ظرفیت رشته های پزشکی باید در اولویت قرار بگیرد

اوایل هفته گذشته خبری مبنی بر تصویب دو فوریت طرح افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در مجلس منتشر شد. اعلام این خبر، موج گسترده‌ای از واکنش‌ها را به همراه داشت و به سرعت به یکی از سوژه‌های داغ شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها تبدیل شد از طرفی پزشکان و دانشجویان رشته پزشکی نیز تلاش نمودند با فشار پیامکی نمایندگان موافق این طرح را منصرف کنند. موافقان این طرح معتقدند کمبود پزشک در کشور باعث ایجاد انحصار در خدمات، افزایش هزینه‌های درمان و کاهش دسترسی مردم به ویژه در مناطق محروم شده است. کارشناسان نیز بر این باورند که پزشکان به دلیل تعارض منافع ناشی از تعیین ظرفیت رشته‌های پزشکی توسط وزارت بهداشت، با این طرح مخالفت می‌کنند و راضی به افزایش تعداد پزشکان نمی‌شوند. پیش از این حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت نیز به کمبود جدی پزشک در کشور اشاره کرده بود.

احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر درگفتگو با الف با بیان این مطلب که کمبود پزشک و پیزاپزشک یکی از مشکلات عمده مردم است؛ گفت: با مردم روستاها، دهستان‌ها و مناطق محروم ارتباط داریم. با هزینه‌های زیادی که در حوزه سلامت در کشور انجام گرفته در بسیاری از مناطق، فضای فیزیکی تحت عنوان مراکز درمانی، مراکز جامع سلامت، خانه بهداشت یا درمانگاه ایجاد شده است با این وجود مردم به دلیل نبود پزشک، به شدت گلایه مندند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود پزشک در حوزه انتخابیه خود افزود: مردم 4 یا 5 شهر پیرامونی شهرستان ملایر به اتفاق، بابت فقدان پزشک یا پزشک دوم برای اقدامات پزشکی گله مند و نگرانند.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌ها هم شرایط به همین منوال است. یک سال و نیم در ملایر به دنبال یک رادیولوژیست بودیم ولی نبود. از یک سو چنین شرایطی ایجاد می‌شود و از طرفی دیگر هم شاهد این هستیم که بسیاری از جوانان دانشجوی ما برای ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی به خارج از کشور سفر می‌کنند.

این نماینده مجلس با برشماری معضلات مهاجرت جوانان برای تحصیل در رشته پزشکی گفت: مهاجرت جوانان باعث می‌شود که هم از خانواده دور باشند؛ هم ارز از کشور خارج می‌شود و هم باعث وقوع اتفاقات دیگری می‌شود. از طرفی هم ضمانتی برای بازگشت آن‌ها به کشور نیز وجود ندارد. اما اگر ظرفیت را اضافه کنیم هم دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی هستند در داخل تحصیل می‌کنند و دیگر آن مشکلات پیش نمی‌آید و هم نیاز کشور به پزشک تامین می‌شود.

آزادی خواه در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود با هجمه ایجاد شده عده ای از نمایندگان، از امضای این طرح منصرف شده‌اند؛ گفت: این طرح کارشناسی شده است. ما این طرح را امضا کردیم و با جدیت دنبال این هستیم که در اولویت در دستور کار قرار بگیرد و حتما آن را پیگیری می‌کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۸۴۹۹۰۶:۲۸:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
هر چه دست در بازار پزشکی کمتر سود پزشکان بیشتر. این قانون از دوره انسانهای نخستین برای تمام حرفه ها بوده و هنوز هم در قرن بیست و یک در ایران اعمال میشود.
ناشناس۱۰۴۸۷۳۷۱۰:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
جوری حرف می زنند که پزشک متخصص مکانیک ماشین است که بیشتر تربیت شود!!!!!!!
ناشناس۱۰۴۹۳۶۸۱۵:۵۷:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
نفرما! مکانیک ماشین ده دفعه بری پیشش دست آخر ماشینت رو درست میکنه نه مثل پزشک ها که صدها بیماری رو برچسب صعب العلاج زدن و از درمانش اعلام عجز و ناتوانی میکنن ولی پول ویزیت رو می گیرند
استاد دانشگاه۱۰۴۸۸۶۵۱۱:۲۰:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
جناب نماینده افزایش ظرفیت بدهید مشکل شما حل نمی شود. تسهیلات زندگی برای پزشکان جوان زیاد کنید حتما می مانند.مشکلات دانشگاهها را زیادتر نکنید.
ناشناس۱۰۴۸۹۲۶۱۱:۴۳:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خود رئیس نظام پزشکی می گفت پزشکها دارن مهاجرت می کنن و..الان امدن میگن ما این حرف رو نزدیم و تعداد پزشک زیاده!
ناشناس۱۰۴۹۳۹۳۱۶:۱۷:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
به نظرم بهتر بود اول می رفتی چشم پزشک بعد دنبال رادیولوژیست می گشتی
ناشناس۱۰۴۸۵۰۰۰۶:۲۹:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
انحصار در پزشکی باید برچیده شود. با توجه به پیر شدن جامعه حتما باید ظرفیت پزشکی ۳ برابر شود و حتی دو برتبر کردن هم جواب نمیدهد.
ناشناس۱۰۴۸۵۰۲۰۶:۳۰:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
باید با مافیای انحصار پزشکی بشدت برخورد کرد.
ناشناس۱۰۴۸۵۰۴۰۶:۳۳:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
از آقای باقر لاریجانی که معاون وزیر بهداشته و چندین ساله مسئول تعیین ظرفیت پزشکیه سوال کنین چرا آمار پزشکی ما نصف تاجیکستانه در حالیکه بودجه بهداشتی ما چند صد برابر تاجیکستانه.
ناشناس۱۰۴۸۵۰۶۰۶:۳۴:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
از نمایندگان این مجلس بعیده که این طرح رو تصویب کنن. ان شالا مجلس بعدی و نمایندگانی قدرتمند و با سواد بتونن ظرفیت پزشکی رو ده برابر کنن.
ناشناس۱۰۴۸۵۰۸۰۶:۳۹:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اکثر این آقایان وقتی قبول می شوند، میگویند برای خدمت به مردم محروم هدف داریم. بعد از سال اول دانشگاه تمام اهداف تغییر میکند.
ناشناس۱۰۴۸۵۱۵۰۷:۰۹:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
یک سال دنبال پزشک متخصص پوست و مو در بندرعباس گشتم ولی نبود.
ناشناس۱۰۴۸۵۳۳۰۷:۴۳:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
انحصار باید شکسته شود
رضا۱۰۴۸۵۳۹۰۷:۵۰:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اگر سرانه تعداد پزشک در ایران به حد استاندارد آن نرسد این یعنی بزرگترین خیانت در حق سلامتی و جان مردم.
ناشناس۱۰۴۸۵۴۸۰۸:۰۸:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
احسنت! یکی از طرح های بدرد بخور مجلس، به شرط اینکه بتوانند در برابر مافیای پزشکی کشور مقاومت کنند!
ناشناس۱۰۴۸۵۶۱۰۸:۲۵:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بیمه ها رو تقویت کنید تا فشار مالی از رو دوش مردم برداشته بشه نیازی به افزایش پزشک نیست بعضی خیال میکنن با افزایش ظرفیت هزینه ها پایین میاد
ناشناس۱۰۴۹۹۹۱۲۳:۱۰:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ای بابا هرچی توی طرح سلامت تزریق کردن شما پزشکا خوردین بدتر اینکه هزینه ها هم بالا رفت
ناشناس۱۰۴۸۵۷۸۰۸:۴۱:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
۱۲۰ هزار میلیارد تومن بودجه وزارت بهداشت است اونوقت نمیتونه برای شهری به بزرگی ملایر یک عدد رادیولوژیست تامین کنه. واقعا اگر کسی از گریه یا خنده بمیرد بیهوده نمرده است.
ناشناس۱۰۴۸۵۸۲۰۸:۴۳:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
راه حل این است که پزشک های تلنبار شده در مرکز استان ها را هفته ای دو سه روز بفرستید برن مناطق محروم همان استان تا گره ای که با دست باز میشه با دندون کورتر نکنید!!!
عجایب شهر۱۰۴۹۳۸۰۱۶:۰۹:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
به زور نمیشه فرستاد اما اگر تعداد پزشکان زیاد باشه دیگه کار تو مراکز نیست خود به خود به دنبال کار و درآمد به همه نقاط می روند
احسان۱۰۴۸۵۹۰۰۸:۵۰:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اگر در این چند سال طرح مثبتی از سوی یکی از نمایندگان ارایه شده است همین طرح افزایش ورودی رشته های پزشکی است،هر چند شک نیست که لابی پزشکان نمی گذارد این طرح به سرانجام برسد زیرا سود پزشکان در انحصار است. شاید الان زمان آن باشد که همه مردم در حد توانشان از این طرح دفاع نمایند تا برای چند سال آینده مشکل بخش درمان و هزینه های نجومی آن کاهش یابد.
همه شهرستانها۱۰۴۸۵۹۵۰۸:۵۵:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
در همه شهرستانها جز چند کلانشهر کشور اوضاع بر همین منوال است و در رشته های تخصصی و حتی پزشک کمبود وجود دارد و در صورت وجود، عدم رقابت و حالت پزشک مستبد. چرا ظرفیت پزشکی برای ایجاد رقابت در پزشکی بر اساس دانشجویان متعهد خدمت در شهرستانها افزایش نیابد؟
ناشناس۱۰۴۸۶۰۱۰۸:۵۷:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
درسالهاي قبل وقتي فرزندان مسئولين در كنكور در رشته پزشكي قبول نمي شدند قانوني بود كه در صورت تحصيل يكسال در كشور خارج امكان گرفتن دانشجوي ميهمان در دانشگاههاي داخلي فراهم بود حالاكه اين قانون برداشته شده و دستها بسته شده براي وارد شدن يك عده كم هوش به رشته هاي پزشكي بهترين كار افزايش ظرفيت پزشكي است . پزشك با جان آدمها سر وكار دارد يك تشخيص اشتباه ، جراحي غلط وو كسي كه پزشكي تحصيل مي كند بايد از بهره هوشي كافي برخوردار باشد. رشته هاي پزشكي را مثل رشته هاي مهندسي كه با وجود دانشگاه هاي علمي كاربردي در سراشيبي علمي قرار گرفته، نابود نكنيم
ناشناس۱۰۴۸۶۰۴۰۹:۰۱:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
دو برابر بپذیرید 2 برابر مهاجرت میکنند. شرایط داخل رو مناسب کنید تا نروند. در ثانی فرض کنید که این 2 برابر مهاجرت نکنند، وقتی شرایط یک زندگی متوسط الان برایشان فراهم نیست که اقدام به مهاجرت میکنند، با دو برابر شدنشان شرایط بهتر میشود؟!!!!
ناشناس۱۰۴۸۶۱۳۰۹:۰۷:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
دردو بر شما. ادامه بدهید. شما که تو مجلس فعلی هیچ کاری واسه ی ملت نکردید. حداقل این طرح باقیات صالحاتتون بشه
حسین۱۰۴۸۶۱۷۰۹:۰۸:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
سلام حقیقت رو بیان نمی کنند رادیولوژیست توی ملایر دکتر رضایی خیابان چمران از سال ها قبل بوده بیمارستان مهر و بیمارستان امام حسین هم دارند بخش رادیولوژی در ملایر سه بیمارستان بزرگ به نام های مهر ، غرضی ، امام حسین وجود دارد که دارای بخش های فوق تخصصی هستند چندین درمانگاه وجود دارد جمعیت ملایر هم در حدود 400 هزار نفر است
ناشناس۱۰۴۸۶۲۷۰۹:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
همه تهرانن
ناشناس۱۰۴۹۳۶۵۱۵:۵۵:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
هیچکس نمیخواد بمونه شهر و دیارش رو آباد کنه همه میخوان سرسفره حاضر آماده بشینن و این سفره اسمش تـــــهرانه!
علی۱۰۴۸۶۳۱۰۹:۱۴:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
نمایندگان محترم موقع انتخابات جوگیر میشن و طرحهای کیلوئی مطرح میکنن.
یوسف۱۰۴۸۶۵۶۰۹:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
آخه باهوش وقتی دنبال متخصص میگردی و نیست، باید ظرفیت های پذیرش تخصص رو افزایش بدی نه عمومی رو بعد علت اینکه متخصص نیست چیه؟ علت اینکه متخصص ها به اون شهرها نمیان چیه؟ چرا متخصص ها بیشتر در کلانشهرها طبابت میکنن؟ چرا در کنکور سهمیه و بورسیه میذارن برای عمومی ولی در تخصص نمی‌گذارن؟ چرا بعداً همون سهمیه های عمومی رو با پارتی بازی خود نماینده های مجلس وتو میکنن که این اشخاص بتونن جاهای دیگه هم باشن؟ در برخی موارد هم بعد از فارغ التحصیلی سهمیه ها، اول میگن نمیخایم، شخص که رفت، کاسه چه کنم، چه کنم، میگرن دستشون، الانم که ده هزار دانشجوی پولی خارج نشین رو وارد دانشگاه های کشور کردن! دروغ می گن که ما نیاز به پزشک و.. داریم بلکه اینا نیاز داشتن به یک فضایی برای ورود این اشخاص ک به لطف فضای مجازی ایجاد شد، اگه راست میگن با بخش دولتی مبارزه کنن که همه چی رو در انحصار داره
ناشناس۱۰۴۸۶۵۹۰۹:۳۹:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
مگه ملایر کلا چقدر وسعت داره که یک سال و نیم اونجا دنبال رادیولوژیست بگردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۴۸۸۱۸۱۱:۰۲:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
عجب مخی هستی تو حتما پزشکی هم میخونی. چند وقت دیگه هم به جای غده میزنی کلیه بیمار رو در میاری.
ناشناس۱۰۵۰۰۲۱۲۳:۳۸:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
کل ملایر ۱۷۰ هزار جمعیت داره و شش تا رادیولوژی خصوصی و دولتی، حتی ام آر آی و سی تی هم داره که طبق گفته وزارت بهداشت باید به ازای هر۱/۵ میلیون نفر یکی باشه(ام ارای) . مشکل اصلی در تعداد رادیولوژیست نیست مشکل در برنامه ریزی غلط وزارت بهداشت است. کاش کسی آیین نامه تاسیس مراکز رادیولوژی وزارت بهداشت را موشکافی می کرد تا مردم ببینند چه سرمایه گذاری عظیمی لازم است تا بعدا بصورت قطره چکانی و با تعرفه دولتی بتوان این سرمایه را بازیافت کرد. در همه کشورهای پیشرفته، مراکز رادیولوژی با شعبه های کوچک زیاد در شهرها وجود دارند که تحت نظارت وزارت بهداشت عمل می کنند ومردم بدون اتلاف وقت به آنها مراجعه کرده رادیوگرافی یا سونوگرافی خود را انجام می دهند و تصاویر به رادیولوژیست ارسال می شود تا گزارش شوند. خلاصه مشکل سیستم قانونگزاری است نه تعداد پزشک.
ناشناس۱۰۴۸۶۶۷۰۹:۴۴:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
این همه پرستار بیکار هستن و خبریاز ازمون استخدامی نیست
شهرستان ها۱۰۴۸۶۸۸۰۹:۵۸:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
کلا تو شهرستان ها کمبود پزشک بیداد میکنه همه پزشک ها یا میخوان برن مرکز استان ها یا مراکز کلانشهر ها که‌درامد بیشتر داشته باشن
ناشناس۱۰۴۸۹۲۹۱۱:۴۴:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
مراکز برخی استانها هم متخصص ندارند و نوبت گرفتن بسیار سخته
ناشناس۱۰۴۸۷۶۵۱۰:۳۶:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اگر نمایندگان در برابر فشار پزشکان تسلیم شوند واقعا باید به حال این مملکت افسوس خورد. خلق مافیای جدید: بعد از انواع مافیای خودرو ، واردات و وکلا به مافیای پزشکان سلام کنید
مردم۱۰۴۸۸۱۵۱۱:۰۱:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
امیدوارم در ایران هم مثل کشور های استانداردی که نتیجه گرفته اند تعداد پزشک با تعداد جمعیت متناسب باشه و درآمد آنها هم معقول باشه(در کشور های استاندارد حداکثر دوبرابره در حالی که در ایران که انحصار یکی از دلایل این همه اختلاف در پرداخته)
ناشناس۱۰۴۸۸۱۷۱۱:۰۲:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
هی میگن بچه اضاف کنید ولی نه دکتر نه امکانات وجود داره!!!!
اسدی۱۰۴۸۸۴۸۱۱:۱۳:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
با ده برابر شدن ظرفیت پزشکی هم هیچ پزشک متخصصی با پرداختی های وزارت بهداشت راضی به کار کردن در منطقه محروم نخواهد شد. واقعیت این است .
صائب۱۰۴۸۸۵۸۱۱:۱۷:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
دارند وقت کشی میکنند طرح افزایش پذیرش پزشکان از همین امسال باید اجرا بشه دیر هم شده این پزشکان ۷سال طول میکشه که فارغ التحصیل بشند به درد جامعه بخورند روز کنکور رئیس سازمان سنجش اعلام کرد ۱۰ درصد پذیرش پزشکان اضافه شده (۸۷۰۰ نفربدون دانشگاه ازاد) ولی الان دفترچه ها که آمده حتی همان هم عملی نشده (۸۰۳۷نفر سرجمع هستند )حتی به ده درصد هم عمل نکردند
ناشناس۱۰۴۸۸۹۸۱۱:۳۰:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بچه ها با زحمت وسختی میروند خارج پزشکی بخونندو ارزهنگفتی میرود بجیب کشورهای بیگانه و این بچه ها هزار مشکل فرهنگی و مالی وعاطفی ومذهبی پیدا میکنند و اغلب با فرهنگ ایران ودین بیگانه میشوند خانواده های زیادی هستندکه حاضرند فرش زیر پایشان را بفروشندوهمان پول را درداخل خرج کنند ولی فرزندشون کشور دیگه نره واز نماز و اسلام دور نشه وشایدهم بکشور برنگرده
ناشناس۱۰۴۸۹۳۵۱۱:۴۵:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
دبیر زیست شناسی هستم پسرم علیرغم معلومات خیلی خوب سال قبل کنکوررتبه پزشکی نیاورد و امسال دوباره کنکور دادولی بدلیل آسانی بسیار زیاد سوالات نظام جدیدها نسبت به نظام قدیم بازم نتیجه ای که حقش بود را نگرفت بمن میگه پول زیاد جور کن از این کشور بروم اینجا حق وناحق زیاد میشود اگر کنکور برای همه یکسان بود من امسال رتبه زیر ۵۰۰ می آوردم خارج ورود دانشگاه فقط براساس یک امتحان یکسان برای همه هست حتی برای خارجی ها هم عدالت رعایت میشه ولی اینجا نورچشمی زیاد هست معلومات ملاک نیست
ناشناس۱۰۴۸۹۴۰۱۱:۴۷:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
دو تا نکته: نمیشه هم به پزشک ها ناسزا داد و هم بهشون نیاز داشت!! نمیشه هم حقوق کم داد و هم توقع رفتن به روستایی که نماینده ی بیسواد یک شهر وقتی پاش به تهرون میرسه دیگه نمیخواد برگرده به همون شهری که ازش حرف میزنه!!
ناشناس۱۰۴۹۰۰۷۱۲:۲۱:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ظرفیت پزشکی از سال ۸۹ تا الان دوبرابر شده، بزارید همونا فارغ التحصیل بشن میزان دکترامون طبق استانداردهای جهانی میشه ، ما رشته های مهندسی چوب افزایش بی منطق ظرفیت رو کشیدیم، این کار رو با دکتر ها هم نکنیم
ناشناس۱۰۴۹۱۲۳۱۳:۳۴:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
امیدواریم نمایندگان این طرح را به سرانجام برسانند
ناشناس۱۰۴۹۱۶۶۱۳:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
همه ی ایران هم پزشک بشوند این مشکل با این کارها حل نمی‌شود، مشکل مدیریت است.
ناشناس۱۰۴۹۳۳۴۱۵:۳۳:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
به نظر من هیچ کس جز مسئولین وزارت بهداشت وخود پزشکان نمی تواننداین موارد را بررسی کنند همانطوری که برای رشته مهندسی جز مهندسها واساتید آن رشته نمی تواننددیگران نظری داشته باشند تربیت پزشک و زیر ساختهایش کم هزینه ندارد اگر پول بود که همان طرح سلامت را به اتمام می رساندند که طرح خوبی هم بود پس وقتی پول نیست هیاهو راه انداختن جز آنکه خودی به مردمان شهرشان نشان دهن چیزی ندارد پول نیست شماکه بهتر از همه پول را میدانید
ناشناس۱۰۴۹۳۶۱۱۵:۵۴:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
وقتی تمام دانش آموزان دارن با هم میجنگند که در دانشگاه های تهران پذیرش بشن و به بهانه تحصیل از زادگاه خودشون بیان بیرون و دیگه برنگردند نتیجه میشه همین که همه امکانات درمانی و خدماتی و آموزشی و صنعتی در تهران تجمیع میشه و باقی شهرها لحظه به لحظه بیش از پیش با بحران کمبود امکانات و خدمات روبرو میشن. امیدوارم این معضل که راه های علمی خیلی ساده ای هم داره و تو کشورهای دیگه آزموده شده سریعتر در کشور ما هم حل و فصل بشه تا از این دیرتر نشده
ناشناس۱۰۴۹۳۶۷۱۵:۵۷:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
یکبار برای همیشه و با قدرت هم ظرفیت عمومی و تخصص را سه برابر کنید همه چی درست میشه.
ناشناس۱۰۵۰۶۲۳۱۲:۵۴:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۴
متخصص و پزشک بی سواد البته
ناشناس۱۰۴۹۹۹۹۲۳:۲۵:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
پزشک هندی و پاکستانی وارد کنید همه استان ها و نقاط محروم کشور خدمت می کنند به جیب مردم دست درازی نمی کنند دارای وجدان کاری هستند ویزیت به اندازه ودر حد توان مردم می گیرند وبا مردم درست برخورد می کنند وبه لحاظ علمی هم با دکتر های ما فرقی ندارند بدین علت که هیچکدام را در کشور های غربی و امریکایی قبول ندارند اگر شک دارید از قدیمی ها بپرسین که دکترهای خارجی در کشور ما چگونه خدمت می کردند و الان هم که خودتون وضعیت درمانی تو کشور ما رو می بینیند
ناشناس۱۰۵۰۰۶۳۰۰:۱۰:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۴
یادش به خیر، چند سال پیش هیئتی از شورای عالی تخصصی وزارت بهداشت به بیمارستانی که من در ان کار میکردم آمدند تا امکانات بخش رادیولوژی را برای پذیرش دستیار تخصصی بسنجند، پس از رفتن هیئت گزارش آنها به دانشگاه واصل شد که با توجه به امکانات و تعداد اعضای علمی، ظرفیت پذیرش را چهار نفراعلام کرده بودند. چهار ماه بعد که نتایج پذیرش دستیار اعلام شد ،شانزده نفر به بخش ما معرفی شدند. با احتساب دستیاران سالهای بالاتر، دستیاران مهمان و دستیاران سایر تخصص ها ( دانشجویان پزشکی به کنار) که در بخش رادیولوژی چرخش داشتند، حدود شصت نفر دانشجوی تخصصی در بخش داشتیم که شش نفر هیئت علمی باید در کنار رتق و فتق امور بیمارستان و نوشتن گزارش تصویر برداری ها به آموزش آنها هم می پرداختند. خودتان کیفیت آموزش را حدس بزنید. بیست سی نفر دستیار پشت سر استاد در راهروهای باریک بخش رژه می رفتند تا یک مورد جالب راببینند! افزایش بی رویه دانشجو بدون اصلاح زیرساخت دانشگاه ها جنایتی خواهد بود در حق مردم و بدانید تاثیر ان بیش از چهل تا پنجاه سال باقی خواهد ماند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین