تلاش حداکثری وزارت بهداشت برای حفظ کرامت مادری و فرزندآوری ارزان و آسان

  4030229022 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت با اشاره به اقداماتی مانند ارائه رایگان خدمات زایمان طبیعی، پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی درمان ناباروری، پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین و ... در راستای قانون جوانی جمعیت، گفت: وزارت بهداشت تلاش حداکثری خواهد نمود تا کرامت مادری را ارج نهد و فرزندآوری با خدماتی ارزان، آسان و کریمانه در حوزه سلامت، به کام ملت شیرین شود.

تلاش حداکثری وزارت بهداشت برای حفظ کرامت مادری و فرزندآوری ارزان و آسان

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی به مناسبت سی‌ام اردیبهشت‌ماه روز ملی جمعیت پیامی صادر کرد. در پیام وزیر بهداشت آمده است:« جمعیت، این عامل مهم در پیشرفت جامعه انسانی و این شاخص پویایی زندگی بشری، پیش‌نیازی برای حفظ استقلال و تحقق امنیت کشور است.

امروز که پدیده کهنسالی جمعیت در دنیا تبدیل به بحرانی روزافزون در مسیر توسعه کشورها شده است، جوانی جمعیت می‌تواند تبدیل به شاخص توسعه کشورها شود.

اکنون در آستانه سومین سال اجرای قانون مترقی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بر این باور هستیم که تلاش برای حفظ و ارتقا جوانی جمعیت، اولویت راهبردی و سیاست حیاتی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پیش روست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اقداماتی از قبیل رایگان بودن آموزش‌های هنگام ازدواج، ارائه رایگان خدمات زایمان طبیعی، پوشش بیمه‌ای 90 درصدی درمان ناباروری، پرداخت کارانه پلکانی (رویش) مشاوره فرزندآوری به کلیه ارائه‌دهندگان خدمت و پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین تلاش حداکثری خواهد نمود تا کرامت مادری را ارج نهد و فرزندآوری با خدماتی ارزان، آسان و کریمانه در حوزه سلامت، به کام ملت شریف ایران پیش از پیش شیرین شود.

همچنین معتقدیم که در مسیر فرهنگ‌سازی جمعیتی، نیازمند یاری مستمر و سامان‌مند گروه‌های مردمی و نخبگان فعال در حوزه جمعیت هستیم.

ضمن گرامیداشت و تبریک روز ملی جمعیت و با شعار «سهم من از جوانی ایران»، تلاش‌های کنش‌گران حوزه جمعیت و همکاران گرانقدری که در مسیر جوانی جمعیت کشور قدم بر می‌دارند را ارج می‌نهم.

 امید است با تلاش همگانی در اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، این سرمایه بزرگ انسانی حفظ شود تا آینده درخشانی برای ایران عزیز در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی رقم بخورد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۲۸۶۹۱۱:۰۶:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۹
مردم دارو ندارند بعد تو فکر زاد و ولد و تولید مثل هستید
ناشناس۳۴۹۲۸۸۶۱۱:۲۴:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۹
آقای وزیر بگذارند مردمی که با بیمارستانهای شما طرف هستند تعریف کنند نه شما
ناشناس۳۴۹۲۸۹۲۱۱:۲۹:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲۹
همسر بنده خونریزی کرد بردیم بیمارستان دوستدار مادر در شهر خودمان اونجا گفتن بچه از بین رفته و باید سقط بشه بنده گفتم اخه به چه سرعت اینجوری میگید در گوگل سرچ زدم نوشته بود باید دوبار سونوگرافی جداگانه بشه تا تشخیص مرگ جنین قطعی بشه بنده به زنم گفتم قرصی چیزی از پزشکان نگیره و اجازه تزریق نده دو روز بستری بود بعد دو روز که شبها گریه می کردیم و زاری گفتن بچه سالمه تازه مسئول سونوگرافی اومد دستگاه رو روشن کرده اعتراض بردم پیش سوپروایزر گفت چرا از زنده بودن بچه ناراحتی باید خوشحالی بکنی
ناشناس۳۴۹۲۹۳۳۱۱:۵۹:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۲۹
باید از ریشه کار اصلاح گردد بنده سه فرزند بزرگ مجرد در خانه دارم که نتوانسته اند ازدواج کنند و هزاران نفر دیگر مانند هستند اینها اول باید حاکمیت سیاستهای اداره کشور را بر اساس منافع مردم و رفاه مردم اصلاح کند تا بعد فرزندآوری !
ناشناس۳۴۹۳۱۶۵۱۵:۱۴:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲۹
آقای وزیر محترم معتقد است مواردی مانند «رایگان بودن آموزش‌های هنگام ازدواج، ارائه رایگان خدمات زایمان طبیعی و پوشش بیمه‌ای» مردم را به فرزند آوری تشویق می کند در صورتی که دغدغه اصلی مردم برای فرزند آوری اساساً هزینه های زایمان یا هزینه آموزش هنگام ازدواج نیست بلکه دغدغه اصلی مردم (از جمله خودم به عنوان پدر دو فرزند) این است که سرنوشت فرزندان آیندۀ ما در این کشور چه خواهد شد. اغلب زوجهایی که در فرزند آوری تأمل می کنند به این است که آیندۀ روشنی را برای فرزندان خود پیش بینی نمی کنند.
ناشناس۳۴۹۳۲۷۴۱۶:۳۰:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۲۹
در بیمارستانها مادران را مجبور می کنند به هر طریق زایمان طبیعی داشته باشند و در بعضی اوقات با وجود اصرار پزشک معالج بر سزارین بخش زایمان تا آخرین لحظه بر زایمان طبیعی پافشاری می کنند این دستور از بالا به بیمارستانهای دولتی داده شده و این امر بافت مشکلات زیاد برای مادران و نوزادان شده
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین