چرا بی حجاب شدیم؟

پویا کریمی، گروه تعاملی الف،   3980126023 ۲۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا بی حجاب شدیم؟

سال ها است که سبک زندگی بیشتر مردم ایران بدون آنکه متوجه باشند از جای دیگری کنترل می شده و اکنون تغییر کرده است. دشمنان ما با استفاده از عنصر نفوذ در خیلی از افراد داخل کشور که در موقعیت های کلیدی فعالیت می کنند سبک زندگی غیر ایرانی و غربی را ترویج می داده و می دهند. رسانه های داخلی نیز با الگو گرفتن از غرب، سبک زندگی غیر ایرانی را ترویج می دهند. این تغییر سبک زندگی ابعاد گسترده ای دارد و آموزش و پرورش و دانشگاه های ما را نیز هدف قرار داده است. در واقع خط فکری فرزندان و جوانان کشور از همان ابتدا باید مطابق خواست آنها شکل بگیرد و وقتی شکل گرفت اصلاح آن غیر ممکن یا خیلی دشوار می شود. در این طرز فکر و شیوه زندگی هر کس به فکر منافع خودش است و تعالیم اسلام و نوعدوستی جایگاهی ندارد. این به معنای ساده همان ترویج سکولاریسم در ایران است. مطلب ناراحت کننده این است که خیلی از نخبگان و خواص ما نیز این طرز فکر را پذیرفته اند و آنرا نوعی امروزی بودن و حرکت در جهت دنیای بدون مرز می دانند و نمی دانند که دشمنان ما می خواهند دین، هویت و زبانمان را از ما بگیرند!

یک زن غیر مسلمان وقتی به کشورهای اسلامی سفر می کند پوششی بر سر می گذارد، با آنکه از حجاب چیزی نمی داند، امّا برخی از زنان ایرانی وقتی به کشورهای دیگر می روند، با وجود اینکه در یک کشور اسلامی زندگی کرده اند، بی حجاب می شوند. مطلب عجیب تر اینست که این کار برای آنان خیلی خوشایند است و آنرا آزادی می دانند. اگر یک فرد ناآگاه این کار را انجام دهد، شاید بتوان گفت او نمی داند، امّا واقعیّت این است که برخی از بازیگران، پزشکان و افراد تحصیل کرده جامعه ایران این کار را انجام می دهند.

امّا چرا؟ برای دیده شدن؟ برای آزادی؟ برای همرنگ دیگران شدن؟ و یا از ترس از دست دادن جایگاه و اینکه دیگران با آنها ارتباط برقرار نکنند؟ ازطرفی، درداخل ایران نیز این بی حجاب بودن هر روز بیشتر و بیشتر می شود: در کوچه و خیابان، در خودروها، و حتی در برخی روستاها.

همه این ها نشان می دهد که یک ناآگاهی درباره حقیقت اسلام وجود دارد و پیام های انسان ساز اسلام فراموش شده است. این همان چیزی است که دشمنان ما می خواهند. در واقع، آنها می خواهندکه زنان ما بی حجاب باشند تا زمینه ارتکاب گناه در مردان بیشتر شود و غیرت نیز که ویژگی شاخص مردان ایرانی است از بین برود. با کمی دقّت متوجّه می شویم که آنها تا اندازه زیادی به این هدفشان رسیده اند. رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده بوده و آنها از طریق شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی، اینترنت و ... بطور نرم نرم مسیر فکر و اعتقاد مردم و نیز خیلی از مسئولین ما را آنطور که خودشان می خواهند تغییر داده اند. آنها برای رسیدن به اهدافشان و دور کردن مردم از اسلام و اخلاق هزینه می کنند و هر روز با کمک گرفتن از نخبگانشان نقشه های جدیدتری را طراحی می کنند.

با این همه نباید فراموش کنیم که:
اسلام به معنای تسلیم بودن در برابر اوامر الهی است.
درست است که خدا به نیّت و قلب بنده اش آگاه است، امّا نباید هر شخص درباره آنچه که خدا فرموده مطابق خواست خودش عمل کرده و تفسیر به رأی کند. البته، این را هم باید خاطر نشان کرد که نه در مدرسه، نه در دانشگاه و نه در حوزه آنگونه که باید درباره حقیقت دین اسلام صحبت نمی شود. در اجتماع هم بی عدالتی، اختلاس، احتکار، ربا، رشوه، دزدی و فساد وجود دارد. بهترین راه امّا برای درک حقیقت اسلام، مطالعه و بهره گرفتن از درس بزرگان دین و معرفت است. مطالعه آن چیزی است که جامعه ایران با آن بیگانه شده است. البته باید کتاب های خوب را خواند و گرنه کتابی که خوب نباشد مسیر فکری فرد را منحرف می کند و نفوذ و تأثیرگذاری های نادرست خیلی وقت ها از طریق کتاب، سینما و حتّی هنر است که البته به ظاهر هنر نامیده شده ولی در واقع هنر نیست.

اما راهکار چیست؟
مردم فهیم و آگاه ما باید هشیار باشند و دیگران را آگاه کنند. باید به فرزندان و نسل های جدید و جوانانمان ماهیت دشمنان ایران و اسلام را معرفی کنند. این دشمنان هم عناصر نفوذی داخلی هستند و هم بیگانگانی که دشمنی دیرینه با ایران و اسلام دارند. به امید آنکه همه این زنان با قلب های مهربانشان، آنقدر نسبت به حقیقت دین اسلام آگاه شوند، که هیچ گاه حجاب از سر بر ندارند، تأثیرگذار باشند به جای اینکه تأثیر بپذیرند و دین اسلام را به جهانیان معرفّی کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۵۶۵۵۲۰۲:۵۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نفوذ کجا بود؟ مگه دوران تیرکمون میرزاست که کسی از دور و برش خبر نداشته باشه؟
حميد۸۵۶۶۹۰۰۷:۵۲:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
هر كجا افراد در تحليل هاي خود احساس درماندگي مي كنند به عبارت هايي مثل نفوذ متوصل مي شوند تا موجه جلوه كنند.
ناشناس۸۵۶۷۴۰۰۸:۲۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
کسی هم که سرش رو زیر برف کرده چیزیرو نمی بیینه
ناشناس۸۵۶۹۱۷۰۹:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
هر کس با شماها مخالفه سرش زیر برفه ؟؟ تمام کشورهای اسلامی که مردم را درگیر بگیر و ببند و گشت ارشاد نکردن بی عقل هستند و ما فقط عاقلیم خیر سرمون !
ناشناس۸۵۷۷۰۴۱۳:۵۵:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اکثر این کشور های مثلا اسلامی غلادشون دسته امریکاست
ناشناس۸۵۷۸۶۱۱۴:۴۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
قلاده دلبندم ! در ضمن : عالم و آدم بد هستند فقط ما خوبیم !
ناشناس۸۵۷۳۱۴۱۱:۴۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش، باز جوید روزگار وصل خویش!!!!!!!!!
ناشناس۸۵۷۸۳۲۱۴:۳۸:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
وقتی با افراطی گری ایران را در برابر اسلام تحقیر کردید و تضعیف کردید،نه تنها اسلام و دین را تخریب کردید که ایران را تسلیم غرب کردید... چاره ی کار در ایرانیت،ایرانیت و ایرانیت است؛همین وبس!
ناشناس۸۵۶۹۵۹۰۹:۴۸:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
فرهیخته گرامی متوسل صحیح میباشد
ناشناس۸۵۶۷۹۲۰۸:۴۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
هر وقت استفاده از دین بعنوان ابزار پیشرفت خودمون و اطرافیانمون رو کنار گذاشتین بیاین درمورد خوب بودن تعالیم دینی و حجاب حرف بزنین وگرنه این مقاله های ریاکارانه رو بزارین کنار و یکم با اون بخش از جامعه ارتباط برقرار کنین تا بفهمین دنیاهای ما باهم خیلی فاصله داره
ناشناس۸۵۶۸۷۵۰۹:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
گناه خودمونو با گناه دیگران توجیه نکنیم هر کسی مسئول کارای خودشه
علي۸۵۶۹۲۰۰۹:۳۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
يعني كشوري مثل ژاپن كه حجاب نداره مردمش نوع دوست و مهربان نيستند ؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۵۷۷۰۶۱۳:۵۹:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
فروپاشی خانواده در ژاپن باعث شده ژاپنی ها گونه در انقراض نام بگیرن
ناشناس۸۵۷۸۶۶۱۴:۴۸:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ما بهتره با این آمار نجومی طلاق افاضات نکنیم
ناشناس۸۵۷۹۹۰۱۵:۲۹:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
دقیقا به همین دلیل داریم از حجاب و عفاف حمایت می کنم
ناشناس۸۵۸۰۶۴۱۶:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یعنی بالا رفتن آمار طلاق هم مثل خشکسالی و سیل و زلزله به حجاب خانم ها مربوطه ؟؟
ناشناس۸۵۷۹۳۰۱۵:۰۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
پس خبر نداری رشد جمعیت ایران به زیر یک درصدرسیده وبه زودی با ادامه ی تحریمها به صفر ورشد منفی خواهد رسید.
ناشناس۸۵۷۴۱۷۱۲:۱۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
تبعیض پارتی بازی عامل دین گریزی از دین شده. وصل باش همه کاره باش
ناشناس۸۵۶۸۴۲۰۹:۰۵:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
مردم اگر از اطراف خودشون خبر داشتند تحلیل، نیازی نبود کشور دچار این ضربه ها بشه، به سادگی یک دروغ قسمت زیادی از مردم راه خودشونو تغییر میدن.ضمناً در هیچ یک از کامنت ها ندیدم کسی جواب داده باشه که بالاخره تابع امر خدا هست یا نیست، لابد بجای جواب مستقیم باید انتظار داشت بشنویم خب فلانی که قبول نداره چی، اونی که مسلمان نیست چی و بقیه مشکلات کشور چی، بقیه کشورها چی!! شما یکی از همین ساده ترین مسائلو جواب بدید به خودتون، بقیه هم قابل حل خواهد بود. قطعاً کسی که تابع اوامر الهی نباشه نباید ازش انتظار داشت تابع قانون و عقل و... باشه. به هیچ حرفی هم نمیشه اعتماد کرد.صد البته حجاب به ظاهر هم نیست فقط، اگر از درون آدم تابع خالقش که بزرگترین حق گردنشو داره نباشه، نتیجه فرقی با داشتن و نداشتن حجاب نخواهد داشت. با رفتن به حج و نرفتن هم ارزشی مشخص نخواهد شد. اگر در کشور مشکل هست، آیا مقصر فقط مسئولان هستند، آیا مسئولان طبقه خاصی هستند با چند صد بلکه چند هزار نفر و باقی مردم بی تقصیر؟ یا در هر محل و اداره که بریم بدون استثناء میشه نمونه های فرصت طلبی، حق خوری، دور زدن قانون و شرع و... دیده بشه و کثیری از مردم و کارمندان دیگه هم سکوت اختیار میکنند.
ناشناس۸۵۷۶۸۱۱۳:۴۴:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
به خاطر اینکه که از دین دارن استفاده ابزاری میکنن اول به اسم متدین وبا حجاب میان جلو بعد اختلاس رانت و پارتی وغیره مردم از همه ماجرا ظاهر رو می بینن واز حجاب و با حجاب بدبین میشن اگر دولت به جای لاپوشانی برخورد میکرد این نمی شد همیشه به اسم حفظ آبروی افراد به ظاهر متدین آبروی دین رو بردید
ناشناس۸۵۸۱۱۸۱۶:۳۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما حالا ریا نکن و متدین واقعی باش چرا حجاب رو زیر سوال میبری
محمد قاسمی۸۵۷۸۷۱۱۴:۴۹:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
موافقان و مخالفان حجاب در یک قدم گام بر میدارند ، انحراف افکار از عدالت طلبی ...
ناشناس۸۵۸۲۲۳۱۷:۱۹:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حجاب ربطی به انسانیت نداره،ما خیلی بزرگش کردیم.حجاب رو اختیاری کنید تا فرق با حجاب و بی حجاب مشخص بشه.اگه خوب باشه همه رو میارن به حجاب .با...تحکم نمیشه فرهنگ سازی کرد.و...الان خیلی ها حتی نماز هم نمیخونن.حالا با زور باید وایسیم بالاسرشون بگیم نماز بخون؟!!
ناشناس۸۵۸۵۶۹۲۱:۵۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
دوست و هموطن عزیزم، من هم دوست ندارم بپذیرم که نفوذ وجود دارد، امّا واقعیت این است که برخی مسئولین ما آنقدر خویشتن دوست و خائن شده اند که خیلی ساده تر از دورانی که شما می فرمائید مصالح کشور و ملّت را به تاراج می دهند. این که امروز در خیلی از بخش های کشور مافیا وجود دارد یکی از دلایلش نفوذ است. در واقع، وقتی بنیان فکری افراد یک جامعه را تغییر بدهند (از طریق همان مسئولینی که برای آموزش و پرورش و دیگر حوزه های مهم برای فرزندانمان تصمیم می گیرند) نسلی را مطابق با خواست خودشان رشد می دهند. یعنی آنقدر قدرتمند در ذهن فرزندان و جوانانمان نیز تأثیر می گذارند و نفوذ می کنند که وقتی بزرگ شدند و مسئول بخش های مختلف جامعه شدند، به راحتی بر سر همه چیز در کشورشان معامله خواهند کرد (البته معامله که چه عرض کنم... خیانت می کنند). البته روی دیگر نفوذ در افراد از طریق تغییر دادن ژنتیک مواد غذایی، واکسن ها، مواد مخدر و مشروبات الکلی است. نسلی که گرفتار دود و الکل و تخدیر باشد، قدرت اندیشیدن ندارد و آنها آرزو دارند که ایران به سرنوشت آندلس دچار شود. جوانانی که می توانند منبع اندیشه و کار باشند، به افرادی ضعیف تبدیل می شوند. این نسل دیگر به دین و به هیچ اصول اخلاقی هم فکر نخواهد کرد.
ناشناس۸۵۶۵۵۵۰۲:۵۲:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در سیاستهای فرهنگی اجباری تجدید نظر کنید و دست از نصیحت کردن هم بردارید
ناشناس۸۵۶۷۲۰۰۸:۱۳:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نصیحت خواهیم کرد به دو دلیل اول اینکه نصیحت کردن وظیفه ماست دوم اینکه اگر شما را نصیحت نکنیم در گناه شما شریک خواهیم شد
ناشناس۸۵۶۸۵۰۰۹:۰۹:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
با این روش نصیحت اوضاع فرهنگی کشور میشه این!!! ادامه بدید تا جدایی کامل نسل جوان از دین فاصله ای نمانده تشریف ببرید جامعه ببینید چه خبره
ناشناس۸۵۶۹۵۵۰۹:۴۷:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما اگه روش بهتری بلدی بهش عمل کن مهم اینکه ما بی تفاوت نباشیم
ناشناس۸۵۷۱۶۶۱۰:۵۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
جوونای تو اردوی جهادی و راهیان نور و اعتکاف هم که کلا آدم حساب نمی کنید؟
ناشناس۸۵۸۳۳۸۱۸:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اتفاقا تلویزیون فقط همونها رو نشون میده انگار بقیه جوونها ...
ناشناس۸۵۶۹۶۱۰۹:۴۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بابت نصیحت کردن داری حقوق می گیری حتما بهتره هر کس سرش به کار خودش باشه چون کسی با دخالت بیجای شما روش زندگیشو تغییر نمی ده
ناشناس۸۵۷۸۰۰۱۴:۳۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چه حقوقی بالاتر از رضایت الله مهربان
ناشناس۸۵۸۲۳۳۱۷:۲۳:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خدا خودش به شما گفت از شما راضیه یا شما خودت فکر می کنی اینطوریه ؟؟
ناشناس۸۵۸۴۶۲۲۰:۰۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
رضایت الله مهربان!!!! از کجا میدونی از خودت و کارهات راضیه؟ ..
ناشناس۸۵۸۶۱۶۲۲:۴۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما از کجا میدانید که رضایت پروردگار در اعمال شماست؟
ناشناس۸۵۶۹۹۴۱۰:۰۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نصیحت می کنید بعد ان کار دیگر می کنید اختلاس و دین فروشی می کنید....
ناشناس۸۵۷۶۲۹۱۳:۲۴:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اگه دسته ما بود دست اختلاس گر هارو قطع میکردیم
ناشناس۸۵۸۱۱۱۱۶:۳۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اینطوری حقوق بشر دزدها نقض میشه
علی۸۵۷۰۲۷۱۰:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما چکاره هستید که دیگران رانصیحت کنید؟
ناشناس۸۵۷۶۳۸۱۳:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ملت از این بترسیم که عذابی از جانب خداوند رحمان به ما برسه
ناشناس۸۵۸۳۶۷۱۸:۵۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
عذاب از این بالاتر که الان دچاریم؟؟!!
ناشناس۸۵۷۱۹۲۱۱:۰۹:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اگر نصحیت از روی دوستی باشه نه تعصب خوبه. عده ای در جامعه به علت تعصبی که روی حجاب دا رند دیگران رو امر به معروف می کنند حتی با این که از خانوم بی حجاب بدشون میاد .تا وقتی نتونی خانم بی حجاب رو دوست داشته باشی و اونو درک نکنی نصحیت فقط باعث صدمه به دیگران میشه دقیق مثل این مقاله و مقاله هایی که به حجاب پرداخته میشه که اصلا درک سعی از جامعه ما و خانوم بی حجاب ندارند
ناشناس۸۵۷۷۹۱۱۴:۲۷:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما ببخشید حرف شما کاملا درسته ولی هدف ما خیره
آملی۸۵۷۲۴۷۱۱:۲۵:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
این روش رو شما اسمشو گذاشتین نصیحت ، نصیحتی که پشتش زور باشه از درون شکست خورده و از هم پاشیده است
امید۸۵۷۲۵۴۱۱:۲۵:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
برادر من شما رو در قبر خود و من رو در در دو متر جای خودم دفن میکنند.من شهادت میدم وسوگند یادمیکنم والله بالله الله تالله که هیچیک از شما مدعیان در گناه من شریک نیستید...دین و دنیای مردم رو به خودشون وا بگذارید.
ناشناس۸۵۷۷۱۸۱۴:۰۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
گناهکار حقی بر گردن مومن دارد و ان این هست که به سبب اینکه مورد هدایت قرار گرفته کسانی را به خطا میروند به صورت احسن ارشاد کند شاید گناهکار به سمت خداوند برگردد. همه از خداییم و بسوی او بر می گردیم
پیمان۸۵۷۷۳۴۱۴:۰۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
میدونی حرفت مثل چی میمونه؟ اینکه عفونت به آنتی بیوتیک بگه با من کاری نداشته باش هرکی راه خودش رو بره.
ناشناس۸۵۷۸۷۰۱۴:۴۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
کل دنیا درگیر عفونت هستند و فقط ما سالم هستیم !؟
ناشناس۸۵۸۳۹۶۱۹:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
همیشه همین جور بوده، اکثریت معیار حقانیت نیست.
ناشناس۸۵۸۰۰۴۱۵:۳۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
از کجا میدونی خوت درست میگی ،یه درصد فکر کن ممکنه راه شما هم غلط باشه
ناشناس۸۵۸۰۵۹۱۶:۰۳:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حتی در اینجا هم داری توهین میکنی
ناشناس۸۵۷۴۲۶۱۲:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نصیحت کنید ما هم گوش نمی دیم تا یاد بگیرید سرتون تو کار خودتون باشه
ناشناس۸۵۸۱۷۶۱۷:۰۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اصلا حرف ما رو گوش ندین حداقل به حرفه خدا که گوش بدین
ناشناس۸۵۷۴۳۲۱۲:۲۳:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما بشمر ببین قرآن و احادیث و دیگر کتب مذهبی از اولین پیامبر تا پیامبر خاتم چند بار از حجاب گفته اند چند بار از ربا یا حق یتیم یا دیگر حقوق بعد روزنامه و تلویزیون خودمان را ببین عرض دیگری هم ندارم
ناشناس۸۵۸۲۴۶۱۷:۳۲:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
همه ظالمین و گناهکاران رو و از جمله نفس خودم رو نصیحت می کنم به اینکه خدا را در نظر بگیریم در همه امور
ناشناس۸۵۷۵۵۰۱۲:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شماها خودتون درست کنید مردم هم درست خواهند شد نصیحت و اجبار وقتی جواب میده که بزرگان درست رفتار کنند.
ناشناس۸۵۸۲۹۴۱۷:۵۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
آهان آنوقت شما خودتان رو متر و معیار میدونید و هرکس با متر و معیار شما جور نشد پس حق حیات نداره؟درسته؟
آوین۸۵۶۷۶۳۰۸:۳۵:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
دیگه چی؟ دینمون هم عوض بکنیم؟
ناشناس۸۵۶۸۸۸۰۹:۲۰:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در دین ما یعنی اسلام حجاب اجباری نیست یعنی در قران ما و قران دیگر کشورهای مسلمان هم حجاب اجباری نیست حالا دین شما چیه و قران شما از کجا آمده که با قران بقیه مسلمانان فرق داره ؟؟؟
ناشناس۸۵۸۲۲۷۱۷:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
برو سوره نور را بخون
ناشناس۸۵۶۹۳۶۰۹:۴۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
از دین شما فقط حجاب خانم ها که در هیچ جای قران تاکیدی بر آن نشده واجب و لازمه ؟؟ مابقی موارد را می شه زیر سبیلی ... شاید هم فقط زور شماها به خانم ها می رسه !
ناشناس۸۵۷۲۹۲۱۱:۳۶:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
زبونتو گاز بگیر ، مگر مسیحی یا یهودی یا بودایی هستی که براحتی از دین عوض کردن صحبت میکنی ؟ تو با اونا تفاوت داری
ناشناس۸۵۷۸۰۹۱۴:۳۱:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حالا اگه کسی قلبا دینشو عوض کنه شما چکارش می کنی ؟؟ الان این همه جوان به دین توجه و اعتنا ندارن شما چکار می خوای بکنی ؟؟
ناشناس۸۵۷۹۸۴۱۵:۲۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چه زیانی بالاتر از اینکه انسانی خداوند مهربان که سرچشمه عشق و مهربانیست رو از دست بدهد و در دام شیطان که به نام خداوند سوگند خورده که تمام بندگاتش را از راه راست منحرف کند
آدمیزاد۸۵۸۳۸۳۱۹:۰۶:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خوب پس با منطق خود شما ، همان خدای عشق و مهربانی انسانها را باید طوری آفریده باشد تا خودشان به طور ذاتی پوشش خودشان را برگزینند و نیازی به اجبار نیست.
ناشناس۸۵۸۷۲۴۰۰:۲۳:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
عزیز برادر نصیحت آری فضولی خیر
ناشناس۸۵۸۳۰۰۱۷:۵۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شماتقصیری نداری چون الگو عوض شده و رفته به سمت بی حجاب ها
ناشناس۸۵۶۵۶۱۰۲:۵۶:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
کل مقاله یه طرف، راهکار آخرش هم یه طرف! یعنی اصلا بنده خدا نگرفته که همین اجبار و گشت ارشاد باعث لجبازی بیشتر خواهد شد
ناشناس۸۵۷۰۸۸۱۰:۲۹:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در سال های اخیر اجبار کمتر شده اما بی حجابی بیشتر!
ناشناس۸۵۶۵۶۶۰۲:۵۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یعنی تو این وضعیت کشور، مهمترین دغدغه ات همینه؟
ناشناس۸۵۶۷۹۹۰۸:۴۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اره یه زمان با همین داستان گشت ارشاد بازی ذهن ملت رو منحرف میکردن الان دیگه جواب نمیده
ناشناس۸۵۷۰۲۴۱۰:۰۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چه کسی تاوان کمبود نرمی استخوان بدلیل کمبود ویتامی دی با آپارتمانهایی که یک وجب آفتاب ندارندرامیدهد؟
ناشناس۸۵۷۴۶۳۱۲:۳۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
وظیفه دولته که مکانهای مخصوص خانوم ها بسازه
ناشناس۸۵۷۵۸۱۱۳:۰۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حالا که نساخته چی ؟؟
مصطفی۸۵۷۴۸۱۱۲:۳۵:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
درود به تو با اون فکر بازت
ناشناس۸۵۷۵۲۳۱۲:۴۶:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
قرص ویتامین دی بخور!
ناشناس۸۵۶۹۲۷۰۹:۳۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خانه ات را باد برد تو هنوزم نگرانِ وزشِ باد، در موی منی !؟ مسخِ افيونيِ افسانه ی اصحابِ كدامين غاری ؟ در كدامين خوابی ؟ خواب در چشمِ تو ويرانيِ صد طايفه است تشتِ رسواييِ دزدانِ امارت افتاد تو نگهدار ، هنوزم دو سرِ شالِ مرا
ناشناس۸۵۸۱۴۳۱۶:۴۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شعر زیبای بود ولی این شعر زیبا هم بی حجابی را توجیه نمی کند
ناشناس۸۵۶۵۶۹۰۳:۰۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
افراط در هر کاری نتیجه عکس میدهد .این بی حجابی هم نتیجه افراط در توصیه رعایت حجاب است که همه روزه از طریق رادیو و تلویزیون و روزنامه ها و منابر و مساجد و مدارس و ... اعمال میشد .
ناشناس۸۵۶۵۷۳۰۳:۰۹:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
میلیاردها زن و دختر جهان که ححاب ندارند، بی عفت هستند فقط ما عفاف داریم. الحمدلله!
ناشناس۸۵۶۹۴۷۰۹:۴۵:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ما هم نه تازه! فقط فامیل خودش! ما که معلوم مخالف حجاب اجباری هستیم! از پنجره خیابان را نگاه کنی جامعه فریاد می زند!
ناشناس۸۵۶۹۶۶۰۹:۵۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چه جالب اتفاقا حجاب و عفاف دو بحث مختلفه. وچیزی که باید در جامعه باشه عفاف هست. جامعه ما با عفاف محیط سالم و امن میشه. حجاب یک مرحله بالاتر و خاصتر هست و متعلق به زنان مومن جامعه است نه همه
ناشناس۸۵۷۰۶۷۱۰:۲۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
متاسفانه خیلیاشون با حیوانات از دواج می کنن
ناشناس۸۵۷۸۱۴۱۴:۳۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خیلی هاشون !!!!!!!!!! کی گفت ؟؟؟
ناشناس۸۵۶۵۷۸۰۳:۱۱:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
قطعا شما تنها مسلمان جهان نیستید و بقیه کشورهای اسلامی که حجابشان اختیاری است، هم اسلام را به اندازه شما میفهمند
ناشناس۸۵۶۷۱۰۰۸:۰۵:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بیشتر میفهمند
ناشناس۸۵۶۵۸۸۰۴:۱۲:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
الان به این تصویر میگین بی حجابی؟!!
ناشناس۸۵۶۸۷۸۰۹:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بله.
ناشناس۸۵۶۵۹۶۰۵:۵۴:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
این جماعتی که پای ماهواره بزرگ شده اند، به سختی از امر الهی در مورد حجاب اطاعت خواهند کرد.
ناشناس۸۵۶۸۶۸۰۹:۱۴:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حالا منفی دادی یعنی چی؟ یعنی حاضرند در زمینه حجاب از امر الهی تبعیت کنند ؟!
ناشناس۸۵۶۹۷۷۰۹:۵۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما اول بگو اون امر الهی را از کجا آوردی ؟؟ من و بقیه قران را بارها بررسی کردیم حجاب به زنان پیامبر و زنان مومن توصیه شده کجا در قران اجبار در حجاب را به تمام زنان اجبار کرده ؟؟؟
ناشناس۸۵۸۰۰۰۱۵:۳۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اصلا کل قران مربوط به پیامبر و همسران ایشونه و خداوند با بقیه مردم کاری ندارد با خیال راحت مشغول گناه کردن بشین
ناشناس۸۵۸۴۰۵۱۹:۲۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
منبع دین فقط قرآن نیست. سنت هم هست. در ضمن الان بی حجابی وسیله ای برای بی هویت کردن و استثمار مسلمانها است.
ناشناس۸۵۸۵۰۱۲۰:۴۲:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در سنت هم اثری از اجبار در حجاب نیست اگه هست اینجا با سند اعلام کن
ناشناس۸۵۹۰۳۳۰۹:۴۰:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
هویت مسلمانان ؟؟؟؟؟؟؟ چرا تقریبا در تمام کشورهای اسلامی حجاب اجباری نیست اگه جزو هویت اونهاست ؟؟؟ حجاب جزو اصول دینه یا فروع دین ؟؟ چطوری شده هویت اسلام ؟؟؟
ناشناس۸۵۷۲۶۶۱۱:۲۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
منفی دادم چون حجاب امر الهی نیست
ناشناس۸۵۷۳۵۰۱۱:۵۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یعنی ربطی نداره
ناشناس۸۵۷۵۵۸۱۲:۵۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یعنی اینکه دنبال بگیر و ببند نباشید. به حجاب نشد گیر بدی حالا برو سراغ ماهواره...ماهواره نشد برو سراغ اینترنت ، اینترنت نشد برو سراغ .....
ناشناس۸۵۶۸۹۰۰۹:۲۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
قران را تحریف نکن در قران حجاب به زنان پیامبر و زنان مومن توصیه شده شما هم مجاز نیستی سلیقه ی خودت را به نام خداوند به مردم تحمیل کنی
ناشناس۸۵۸۵۸۰۲۲:۰۸:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نماز و روزه هم توصیه شده!!!!!؟ تفکراتت را درست کن که می گویی به زنان پیامبر واجب شده!!!!!!
ناشناس۸۶۰۸۹۲۰۹:۲۷:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۸
پیامبر شخصا نماز خواندن را به مردم آموزش دادند ولی در مورد حجاب هیچ صحبتی نکردند بنابراین شما باید هم بیشتر مطالعه کنی و تعصب را کنار بگذاری و منطق را بپذیری
مهدی۸۵۷۶۰۲۱۳:۱۱:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بنام خدا- اروپایی ها و آمریکایی ها که خودشان ماهواره سرخود هستند، چرا وضعیت بهتری از خیلی ما مسلمان ها در حیا دارند؟ مسئولین فرهنگی.....حجاب مرد.... حیا را دریابید!!
ناشناس۸۵۷۹۷۰۱۵:۲۲:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نه اقاجون من تو اروپا بودم خیلی از ... هم معلومه ولی کسی اهمیتی نمیده چون وقتی یه چیزی زیاد شد عادی میشه.برعکس تو کل شهر چهار تا با حجاب بود همه نگاه میکردن چون غیر عادی بود.(اون شهری که من بودم اصلا با حجاب نداشت بجز انگشت شماری)
ناشناس۸۵۷۹۴۹۱۵:۱۵:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اینترنت مال 10 سال پیشه با اومدن اینترنت ماهواره انگشت کوچیکش هم نمیشه.
ناشناس۸۵۸۳۸۷۱۹:۱۳:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
مسیله حجاب و بی حجابی را باید در سطح جهانی بررسی کرد. از سال های ۱۹۰۰ و بخصوص ۱۹۴۵ به این طرف مجموعا پوشش مردم و مخصوصا زنها کاملا تغییر کرده. زن غربی در آن سالها عملا با حجاب بود و شال هم داشت که بعدا دامنهای بلند می پوشیدند. الان فرهنگ کم لباسی همه جای دنیا رو گرفته. پوشیدن شلوراک برای مرد و زن تا همین ۳۰ تا ۴۰ سال پیش در غرب به هیچ وجه مقبول نبوده. یا رفتن به ساحل یا استخر قبل از ۱۹۰۰ به این صورت نبوده و جامعه آن را نمی پذیرفته. ولی الان تغییرات جهانی رخ داده. ایران هم در همین بستر از آن حجاب روبند دار یا حجاب کامل ۱۰۰ سال پیش رسیده به اینجا.
امید۸۵۶۶۱۶۰۶:۵۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حجاب با عقل و اندیشه سازگار نیست!
ناشناس۸۵۶۹۰۵۰۹:۲۸:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اتفا قا خیلی هم ساز گاره
ناشناس۸۵۶۹۷۳۰۹:۵۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
امیدجان چون با عقل شما سازگار نیست، به مردها هم تکلیف نشده. به هر حال خانمها از لحاظ فهم وعقل از آقایون مرتبه بالاتری دارن
ناشناس۸۵۷۲۶۱۱۱:۲۷:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
البته با عقل و اندیشه شما.....
ناشناس۸۵۶۶۱۹۰۷:۰۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما چرا حجاب رو اجبار میکنید؟ دلیلش ساده است حجاب در کشور ما امری اجباری و فرمایشی هست. و حساسیت بیش از حدی برای اون بوجود اومده. در خیلی از کشور های مسلمان دیگر هم نیمی از زنان حجاب ندارند ولی اینقدر هم حساسیت بر سر این موضوع وجود نداره.بهتره که از دید همین زنان هم مساله دیده بشه .
ناشناس۸۵۶۶۲۳۰۷:۰۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در شمال مردم لباسهای شاد محلی و در جنوب لباسی شاد شبیه هندی ها( در بندرعباس) که از مانتو راحتتر و زیباتر و کمتر جذب است می پوشند.این یونیفورم کردن با اجبار مردم هست که آنهارا به سمت این نوع پوشش برده است.
ناشناس۸۵۶۶۳۷۰۷:۲۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
يعني مشكل مملكت ما اينه؟
ناشناس۸۵۷۶۵۳۱۳:۳۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بله این هم یکی از مشکلات ماست
ناشناس۸۵۷۸۱۸۱۴:۳۴:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما ؟؟!!!!!!
ناشناس۸۵۷۸۷۷۱۴:۵۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یکی از مشکلات شماست نه ما
ناشناس۸۵۷۹۵۸۱۵:۱۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حجاب تو ایران وجهان بزودی کلا جمع میشه ولی حیف که به عمر من نمیرسه .
ناشناس۸۵۸۰۴۶۱۵:۵۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حجاب و عفاف در جهان عالم گیر خواهد شد و ان شالله به عمر شما هم میرسه
اسدی۸۵۶۶۴۰۰۷:۲۶:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نیازی به راهکار نیست. چون مشکلی وجود ندارد. مشکل امثال شما هستید که مردم را اجبار به حجاب میکنید.
ناشناس۸۵۶۶۴۶۰۷:۲۹:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
متاسفانه استدلالتون بسیار ضعیف هست و تاثیرگذار نخواهد بود. همین که همچنان بر خواندن کتاب تایید می کنید در حالی که میل و رغبتی در جامه ما به آن وجود ندارد نشان می دهد راهکارتان از همین الان محکوم به شکست است.
ناشناس۸۵۶۹۳۵۰۹:۴۱:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
به شما اطمینان می دهم اگر کتاب خوانی در جامعه رواج یابد سیل انسان ها به سمت کتاب هایی خواهد بود که از آزادی و برابری و عدالت گفته و یا رمان و شعر عاشقانه! کسی نمی رود از حجاب بخواند!
ناشناس۸۵۶۶۵۰۰۷:۳۰:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چرا نشویم؟؟ حجاب چه برای دختران و پسران ما آورد؟ آمار طلاق رو کم کرد ؟ آمار خیانت رو کاهش داد؟ الن خانواده های به اصطلاح مذهبی هم این به اصطلاح حجاب تون رو نمی پذیرند
ناشناس۸۵۶۷۵۵۰۸:۳۱:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خودتو زدی به خواب این چیزای که گفتی قدیما که حجاب عفاف بیشتر بود یا اعلان که مردم به لطف فرهنگ کثیف غربی دریده سدن بیشتره
هوشنگ۸۵۶۶۵۴۰۷:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
دیگه کار از این حرف ها گذشته. من خودم معلم هستم، با مشاهده این را می گویم: برای نسل جدید این حرف ها مسخره است. ما در نهایت به آزادی پوشش تن خواهیم داد و این یک ضرورت است.
ناشناس۸۵۶۷۷۲۰۸:۴۰:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
جلوی ضررو از هر جا بگیری فایدس
ناشناس۸۵۶۶۶۳۰۷:۳۶:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ماهیت اسلام و دشمنان اسلام در حجاب و بی حجابی هست؟
ناشناس۸۵۶۶۶۴۰۷:۳۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چرا به بهانه حجاب از بررسی مشکلات اصلی سر باژ ميزنيد؟!
ناشناس۸۵۶۷۳۱۰۸:۲۰:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
هر مشکلی سر جاش محفوظه و باید بهش رسیدگی بشه
ناشناس۸۵۷۵۸۶۱۳:۰۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
فعلا که فقط به حجاب رسیدگی می شه و در موردش قلم فرسایی می شه
ناشناس۸۵۷۶۴۶۱۳:۳۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
غیر منصفانس
مجانی۸۵۶۶۶۷۰۷:۳۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بین اونایی که میان ایران و حجاب سرشون میزارند و زنان ما که میرند خارج و حجابشون رو بر میدارند یه تفاوت اساسی هست و..
ناشناس۸۵۷۲۵۰۱۱:۲۵:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
و اون تفاوت این هست که زنان کشورهای دیگه موقع اومدن به ایران فهمانده میشن که اینجا حجاب اجباریه والا اکثرشون بی حجاب میان ولی زنان ما با اینکه در خارج مخیرند ولی به خواسته خودشون بی حجاب میشند دست از حجاب اجباری بکشید که اگر اختیاری بود جامعه به این سرعت بی حجاب نمی شد
یک دوست۸۵۷۳۰۳۱۱:۳۸:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
مثبت دادم ولی تفاوتی نیست. هردو در این مرزها به اجبار حجاب به سر میکنن.
ناشناس۸۵۶۶۷۰۰۷:۴۰:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
آیا حساسیتی که بزرگان دین نسبت به حجاب دارند ،نسبت به اختلاس ،ریا وگرفتن پست های مدیریتی بواسطه ارتباط، ریخت وپاشها لوکس ، شفافسازی درآمدها و هزاران هزار دیگر دارند.....
ناشناس۸۵۶۶۸۳۰۷:۴۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
آقای پویا کریمی پیشنهاد میشود که بیشتر مطالعه کنید در باره مطالبی که می گویید .اینکه یک فرد خارجی وقتی وارد ایران می شود حجاب می گذرد از بابات میل شخصیش نیست همون توی فرودگاه مجبورش می کنند . همین اتفاق هم در سطح وسیع در کشور افتاده . اجبار و اجبار و اجبار . نتیجه میشه چی ؟؟؟ همینی که مشاهده می کنید.
حميد۸۵۶۶۸۴۰۷:۴۸:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
كاش حداقل در كنار اين مقاله مقاله هايي با اين عناوين هم كار كنيد: - چرا اين همه در مديريت ضعف داريم؟ - چرا اينقدر نسبت به سرنوشت نسل ها بي تفاوتيم؟ - چرا نمي توانيم از شر اقتصاد تك محصولي رها شويم؟ - چرا رانت و انحصار ريشه كن نمي شود؟
ناشناس۸۵۷۲۱۹۱۱:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
علت همه اینها که برشمردی ( در یک جامعه شیعی مسلمان که الگویش مولی علی(ع) و زهرای اطهر (س) باید باشد) شاید بی اهمیتی به مسائلی نظیر حجاب و مقیدات دینی و الهی است (کمی به وجدان و درون فطری پاک خود رجوع کنیم!!!). اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقِیمَ‌. ّبا آرزوی موفقیت برای شما و خودم از درگاه خداوند منان و رحمان و رحیم.
ناشناس۸۵۷۴۳۷۱۲:۲۴:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اخوی چرا را از اول همه سوالاتت و علامت سوال را از آخرشون بردار و جای علامت سوال یک لبخند خوشگل بذار. اینجا ایرانه و با این سوالات فقط خودت را خسته میکنی. بهتره سوال نکنی و لبخند بزنی اینجوری دچار مشکلات روحی و جسمی هم نمیشی.
ناشناس۸۵۸۰۸۸۱۶:۱۸:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما فقط حرف نی زنید نا عمل می کنیم تو این زمینه ها هم بشدت داریم کار می کتیم
ناشناس۸۵۶۶۹۱۰۷:۵۲:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
امّا چرا؟ برای دیده شدن؟ برای آزادی؟ برای همرنگ دیگران شدن؟ و یا از ترس از دست دادن جایگاه و اینکه دیگران با آنها ارتباط برقرار نکنند؟
ناشناس۸۵۶۶۹۴۰۷:۵۴:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چرا های ديگری هم هستند که اگر مهمتر از حجاب نباشند کم اهميتر از آن هم نيستند. مانند چرا دزد شديم؟ چرا بدون پارتی نميتونيم شغلی بگيريم؟ چرا علم را پای سهميه ها ذبح کرديم؟ چرا به قمار رسمی قرعه کشی ها ظشيده شديم؟ چرا فاسد اقتصادی شديم؟ و هزاران چرای ديگر که در سايه حجاب قرار گرفته اند.
ناشناس۸۵۶۶۹۸۰۷:۵۴:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
آقای پویا کریمی.....نویسنده محترم..... نگاه کاملا مردانه ای در مطلب شما دیده میشه....زن ها حجاب کنن که غیرت مردها حفظ بشه.....زن ها حجاب کنن که زمینه ارتکاب گناه در مردان فراهم نشه..... زمان رضا خان همه مردها مجبور شدن کلاهی بر سر کنند که به کلاه پهلوی معروف بود.....خیلی از مردم و روحانیون اعتراض کردن به این کلاه....بیشتر اعتراض به اجبارش بود نه به خود کلاه..... حالا تو گرمای خرما پزان جنوب و گرمای تن سوز تهران و بقیه کشور اگه خود شما رو مجبور کنن که چادر سرت کنی خدائیش کلافه نمیشی؟.....ح
ناشناس۸۵۶۷۰۶۰۸:۰۳:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
رفتار و مشکلات یک جامعه برایند کار مسئولین و حاکمین اون جامعه هست
ناشناس۸۵۶۸۰۵۰۸:۵۱:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اینا رو به خدا بگو که گناهکارو رو مجازات میکنه
ناشناس۸۵۷۲۸۰۱۱:۳۲:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شماهم که نایب خدا هستیم و پیش پیش ...
ناشناس۸۵۷۴۹۸۱۲:۳۹:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
لطفا با دلیل و سند بفرمایید مجازات تعیین شده در قران برای بی حجاب چیه ؟؟؟
ناشناس۸۵۶۷۱۶۰۸:۱۰:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اقوام زیادی امده اند در تاریخ که در برار خداوند طغیان کرده اند و ایات الهی را مسخره کرده اند و عذاب الهی را دروغ پنداشته ان اما سنت الهی در مورد همه ان ها اجرا شده و ملت ما نیز ار این قاعده مستثنا نیست. عاقبت از ان پر هیزگاران است
ناشناس۸۵۷۷۷۹۱۴:۲۳:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
از وقتی که صنعت چاپ بوجود اومد دیگه اثری از عذاب الهی دیده نشده چه برسه به حالا
ناشناس۸۵۸۰۱۰۱۵:۴۱:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
سیل و زلزله کم عذابین مگه قوم نوح چطور هلاک شد. قوم لوط چطور
محمد عوام۸۵۶۷۱۹۰۸:۱۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
الان در این عکس ها خانم ها بی حجاب هستند؟ یعنی از نظر شما هر خانمی لباس رنگی پوشید و یا بدون چادر سیاه بود بی حجاب است؟ مشکل اساسی از برداشت شما از اسلام و جامعه است نه از حجاب مردم
اقبال۸۵۶۷۳۴۰۸:۲۲:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
متن در حد یک انشا مدرسه ای بود و خیلی سبک نوشته شده بود
ناشناس۸۵۶۷۴۷۰۸:۲۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
امیدوارم من مرده باشم و نبینم اون روزیروکه در ایران همجنس بازی و انواع و اقسام کثافت کاری که تو جهان غربی رواج داره تو ایران علنی بشه
ناشناس۸۵۶۷۴۹۰۸:۲۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ایا زن ایرانی امام حسین مادر زین العابدین روز ورود به مدینه حجاب سرش کردن ؟
ناشناس۸۵۶۹۹۵۱۰:۰۳:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ایرانی ها قبل از اسلام هم محجبه بودن
ناشناس۸۵۷۳۸۷۱۲:۰۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حرف بی ربط نزن اون پارچه روی سر را کاملا نمی پوشانده و نشانه ثروت و مکنت بوده و فقط برای تزیین استفاده می شده
ناشناس۸۵۷۴۵۹۱۲:۲۹:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خزعبل نفرمایید لطفا. فقط اشراف زادگان و درباریان ایرانی به لحاظ حفظ شئونات خاندان شون در مواقع رویارویی با رعیت و افراد پایین دست، یک پارچه زربافت روی سرشون می انداختند نه اینکه این ریخت و قیافه ای که امروزه شما حجاب می پندارید!
ناشناس۸۵۷۶۵۸۱۳:۳۵:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چقدر نژاد پرست بوده اند
ناشناس۸۵۷۸۲۲۱۴:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ما الان خوبیم که اونها بد بودن ؟؟؟
صمصام۸۵۶۷۵۴۰۸:۳۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در خصوص مطالب نگارنده محترم چند نکته وجود دارد که باید گفت یکم:کشورهای اسلامی دو گروه هستند 1.ایران 2. بقیه یک زن غیر مسلمان وقتی به کشورهای اسلامی (گروه اول) سفر می کند پوششی بر سر نمی گذارد بلکه پوششی بر سرش میگذارند اما در بقیه کشورهای اسلامی زن غیر مسلمان اجازه دارد پوشش بگذارد یا نگذارد دوم:هیچ زن محجبه ای برای دیده شدن؟ برای آزادی؟ برای همرنگ دیگران شدن؟ و یا از ترس از دست دادن جایگاه در جامعه و نظایر اینها حجاب را انتخاب نکرده است بلکه انتخاب اوست.پس هر زنی هم که حجاب ندارد قطعا به دلایل فوق بی حجابی را انتخاب نکرده است .البته هرگز اعتقاد به بی حجابی نداشته و ندارم چون هم همسر وهم مادر و هم دختر دارم اما هرگز زنان خانواده ام را مجبور به حجاب نکرده ام چون به جای ان در زمان خودش و با اصول رفتاری صحیح فواید حجاب مناسب برای همسر و دخترم در جامعه را برایشان گفته ام اگر در این چهل سال به جای نشان دادن ماهیت دشمنان، هویت واقعی و زیباییهای تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانمان را به فرزندانمان نشان میدادیم امروز همه چیز مملکتمان ایرانی بود و هرگز انچه خود داشته ایم از بیگانه تمنا نمیکردیم بی حجابی تنها قطره کوچکی از سیل تهاجم فرهنگی است به هنجارها و رفتارها وآداب رسومی که جوانان و نوجوانان ما در جمع خودشان برگزیده اند دقت کنید هالوین ولنتاین بلک فرایدی و مواردی مانند اینها اینها همه به خاطر فقدان هویت و شناسنامه تاریخ وفرهنگ کشورمان است و میخواهیم هویت متعلق به جامعه ای دیگر در یک مقطع تاریخی کاملا متفاوت با الزاماتی متفاوت از فرهنگ وتاریخ کشورمان به انها معرفی کنیم
ناشناس۸۵۸۱۳۹۱۶:۴۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اینکه یک مشت بچه پولدار از دین خارج شدن به خودشون مربوطه وگرنه عشق ما هنوز عاشورا و اربعینه
ناشناس۸۵۶۷۵۸۰۸:۳۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
من خودم محجبه هستم، داخل ایران و خارج اما واقعا برایم عجیب است که در بحث دلایل احتمالی برای برداشتن حجاب شما هیچ احتمالی نمی دهید که بی حجابی آسان تر است. واقعیت این است که حجاب داشتن کار آسانی نیست، قرار هم نیست همه بخواهند آن را انجام دهند. این اصرار شما و گروه زدن اصل و اساس اسلام به حجاب را نمی فهمم.
ناشناس۸۵۶۹۷۲۰۹:۵۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خواهر من اگر بی حجابی فقط برداشتن روسری بود مشکلی نبود. ولی من از اون روزی میترسم که کار به لخت مادر زاد شدن بکشه و کار وقتی خرابتر میشه لخت شدن به اقایون هم برسه اون موقعه چطور میشه تو این جامعه به عنوان مسلمان زندگی گرد . تو مو بینیو من پیچش مو
ناشناس۸۵۷۷۲۲۱۴:۰۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
توی کشورهای اسلامی دیگه که حجاب اجباری نیست مردم لخت مادرزاد شده اند ؟؟ چرا استدلالهای بی ربط می کنید جامعه ابزار خودکنترلی داره
ناشناس۸۵۷۸۸۷۱۴:۵۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۶
برو سواحل ترکیه ببین چه خبره ایا ترکیه کشور اسلامی نیست
ناشناس۸۵۷۷۵۹۱۴:۱۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
با شما موافقم. برهنگی نگرانی خیلی هاست حتا خانواده هایی که نماز نمیخوانند هم نگران هستند روزی فرزندانشان به فساد و برهنگی کشیده شوند. اما راه حل چیست؟. اینهمه نهاد برای تبلیغ اسلام و پاکدامنی هست. چرا جواب نداده؟ ما نیاز به راه کار های جدید هستیم. مثلا چرا خانم های بسیجی به سینما رو نمیآورند که هنر پیشه شوند؟ اگر میخواهم جو سینما و سلبریتی ها متناسب تر شود راهش مشارکت است. خانم های مذهبی باید به سینما و هنر روی بیاورند و خانم های بی چادری هم به جاهایی که راهشان نمیدهیم مانند پست های کشوری و مدیریت! ما باید با هم مخلوط شویم و در کنار هم باشیم که بتوانیم هم اعتماد سازی کنیم و هم روی هم تاثیر بگذاریم و هم فضا از تعادل خارج نشود و به بحران و هیجان و سرکشی و برهنگی نکشد.
ناشناس۸۵۶۷۶۸۰۸:۳۸:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چند تا مقاله هم راجع به دزدی و حیف و میل و غارت و تخریب و ........برادرانتون بنویسید!!! ...
ناشناس۸۵۶۹۸۸۱۰:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ربطی نداره ... هرچیزی جای خودش
ناشناس۸۵۶۸۰۲۰۸:۵۰:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چقدر نصیحت کردند
ناشناس۸۵۶۸۳۳۰۹:۰۲:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چرا بی حجاب شدیم؟ بخاطر خود نمایی و اینکه برخی پدران و شوهران و برادران واقعاً بی غیرت شده اند.
ناشناس۸۵۶۸۹۲۰۹:۲۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بی غیرتی به کشور ما پمپاژ میشه
ناشناس۸۵۶۹۱۱۰۹:۳۰:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
غیرت یعنی من تعیین می کنم که هر کس چطور زندگی کنه و لباس بپوشه! این یعنی دیکتاتوری و خودرایی و کنترل گری که کسی تحمل نمی کنه چرا غیرت برای غارت بیت المال و اختلاس و دزدی و رباخواری بانکها و پارتی بازی و فامیل بازی و غیره .. .. غیرت ما برای زدن توی سر زنان ....فقط ؟؟؟
ناشناس۸۵۷۱۷۰۱۱:۰۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
باغیرت خون خودتو کثیف نکن.
ناشناس۸۵۷۴۶۴۱۲:۳۰:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اگر دختر و یا همسر و یا خواهر محترم شما به خاطر «غیرت» جنابعالی محجبه هستند خود شما و خانواده محترم هیچ درکی از مذهبتان ندارید.
ناشناس۸۵۸۶۷۹۲۳:۳۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
این پاسخ بی نظیر بود آفرین
ناشناس۸۵۶۸۴۷۰۹:۰۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یادمه یه سفری به یک کشور اروپایی داشتم داخل ترن از شهری به شهر دیگر بودم یک من سر پا وایستاده بودم دو ردیف جلوتر خانم بی حجابی داشت کتابی مطالعه میکرد متن کتاب نظرم را جلب کرد دقت کردم دیدم کلمات فارسی هستند به سرفصل دقت کردم دیدم نوشته نهج البلاغه اونجا گفتم خاک بر سر من که یه صفحه اش را هم نخوانده ام.ولی یه فرقی بین من و اون خانم هستش اینکه اون آزادانه پذیرفته و میخونه ولی اینجا ...
ناشناس۸۵۶۸۶۲۰۹:۱۳:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
آیا فقط حجاب موضوعی دینی است . دروغ ، ربا ، دزدی ، فساد ، حیف و میل بیت المال ، خرج از بیت المال برای کارهایی که عموم مردم به آن رضایت ندارند . اینها بر اساس آیات قران و احادیث حرام نیستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ظرحانی۸۵۶۸۶۳۰۹:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
جواب این مقاله در یک جمله ممکن نیست ولی کوتاه عرض کنم که نویسنده مقاله هنوز درک درستی از انسان وجامعه امروز دنیا نداشته و حرفهای تکراری و بی اثری که چندین دهه داره گفته میشه رو باز نویسی کرده است.
احمدوند۸۵۶۸۶۴۰۹:۱۳:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نوسینده محترم مقاله و همفکرانشان چند روزی در شهر مرزی وان ترکیه اقامت و زندگی بی حجاب و با حجاب را در کنار هم بدون هیچگونه مشکل و مزاحمت و فساد را ملاحظه کنند.
ناشناس۸۵۶۸۶۶۰۹:۱۴:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در شهر تهران خیانت بی عفتی زیاد شده که امار طلاق رو خیلی زیاد کرده وبنظرم علت اصلیش نفوذ فرهنگ کثیف غربی در خانوادهاس
ناشناس۸۵۷۲۴۰۱۱:۲۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
می فرمایید چکار کنیم ؟؟ درهای مملکت را ببندیم ؟؟ کشور را زنانه مردانه کنیم ؟؟ چهل ساله دارین از این حرفها می زنین من توی غرب این همه مرد هیز چشم چران بیمار دل گرسنه چشم ندیدم که توی خیابانهای ایران هست چرا اینطوریه ؟
ناشناس۸۵۷۲۸۷۱۱:۳۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خوبه این غربه هست کاسه کوزه هارو سرش بشکنید
ناشناس۸۵۶۸۷۰۰۹:۱۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ تفسیر آیه ۲۵۶ سوره بقره ترجمه آیت الله مکارم شیرازی : در قبول دین ، اکراهی نیست. ( زیرا ) راه درست از راه انحرافی ، روشن شده است.
ناشناس۸۵۶۹۸۴۱۰:۰۰:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ادم کشتن هم در دین نهی شده ولی به معنی ازاد بودن اون نیست حق الناس ربطی به کلیت دین نداره شما حتی اگر کل دینرو قبول نداشته باشی باید به حق الناس احترام بزاری مثل دزدی نکردن و قتل و یکش روش اختلاف هست همین حجابه
ناشناس۸۵۷۳۹۳۱۲:۱۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در کل دنیا آدم کشتن مجازات داره رعیت نکردن قوانین راهنمایی هم همینطور ولی درهیچ جای دنیا حجاب اجباری نیست در ضمن چرا حجاب فقط در ایران حق الناس معرفی شده در کشورهای اسلامی دیگه چرا چنین موضوعی نیست ؟؟؟
ناشناس۸۵۷۸۸۲۱۴:۵۳:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
پس در نهایت منی که حاضر نیستم حجاب داشته باشم تنها راه برایم این است که کلا از مسلمانی استفاء دهم
ناشناس۸۵۷۰۴۵۱۰:۱۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
قران خیلی چیزا میگه همشو رعایت می کنی؟
ناشناس۸۵۷۵۰۳۱۲:۴۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حرف شما درسته ولی در قران در مورد حجاب اجباری صحبتی نشده قران خدا را تفسیر به رای نکن لطفا
ناشناس۸۵۷۱۶۹۱۰:۵۹:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بله، درسته. لا اکراه فی الدین، ولی لا اکراه فی احکام الدین نداریم. درواقع فرد مسلمان در اجرای احکام دین اجبار دارد و واجب است احکام دین را اجرا کند....این ا"کراهی نیست" مال اصل دین است.
ناشناس۸۵۷۱۹۷۱۱:۱۰:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در قبول دین اکراه نیست.ولی وقتی دین رو پذیرفتی باید تابع قوانینش هم باشی.نه اینکه هر کدوم رو که به نفعت بود انجام بدی
ناشناس۸۵۷۵۷۹۱۳:۰۵:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حالا اصل دین رو قبول نداشته باشیم تکلیف چیه؟
ناشناس۸۵۷۶۱۴۱۳:۱۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یعنی الان من اعلام کنم تصمیم گرفتم مسلمان نباشم و دینم رو تغییر بدم، کسی باهام کار نداره؟!
ناشناس۸۵۷۷۴۹۱۴:۱۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ایمان یک مسئله قلبیه و با زور نمی شه ایمان رو وارد قلب کسی کرد
سید روح الله۸۵۸۲۵۶۱۷:۳۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بسمه تعالی برای اینکه این بهانه به اصطلاح خیلی منطقی شما را هم جواب داده باشند، چند سال پیش،حجاب و عفاف را مثل همه دستورات دیگر دین اسلام، بصورت قانون درآوردند. حالا باز هم مشکلی هست!؟
ناشناس۸۵۷۳۳۴۱۱:۴۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
میترسم باقی آیات قرآن به شما ارائه بشه شبها دچار اختلال خواب بشید! خیلی بد هست که تنها قسمتی از آیات که به خیال خودمون قابل تفسیر در جهت منافع خودمون هست متوسل بشیم و باقی آیاتو رها کنیم. البته اگرمسلمان هستیم. اگر هم نیستیم، بهتر هست به دین مربوط به خودمون بپردازیم ! ضمناً آیه تصریح کرده به قبول دین و نه احکام دین! گرچه این حرفها آب در هاون کوبیدن هست. کسی وجدان داشته باشه و خودش دچار فساد نشده باشه، این مقدار هم کفایتشو میکنه
ناشناس۸۵۸۱۲۶۱۶:۳۷:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
وقتی اصل دین اجباری نیست احکامش اجباریه ؟؟؟؟!!!!!! حتما الان داری فکر می کنی این حرف خیلی منطقیه ولی کسی نمی فهمه جز شما ؟!
ماز۸۵۷۳۵۴۱۱:۵۲:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در خود دین اکراه و اجباری نیست ، ولی در بسیاری از فرعیات و من درآوردیات با برچسب دین اجبار هست .
پیمان۸۵۶۸۷۶۰۹:۱۶:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
متاسفانه یه وضیت بدی شده قبلا یه مرد و یه زن همدیگه رو کامل میکردن. زن لطافت و پاکی داشت و میتونست مرد و سر به راه کنه. اما الان زنها مثل پسرها شدن و کم کم دیگه دارن چندش آور میشن در نظر مردها. مخصوصا از نظر اخلاقی خانوم ها همیشه چندین برابر با شخصیت تر شناخته میشدن اما دخترهای امروزی آبروی هرچی زنه بردن.
ناشناس۸۵۹۰۵۸۰۹:۵۶:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
مرد را سر به راه کنه ؟؟؟!!!! یعنی مردان گرامی می رفتن هر کار زشت و غیر اخلاقی که می خواستند انجام می دادند و رسالت دختر ها سر به را کردن مردان بوده ؟؟؟؟ قبول دارید این نقش که برای خانم ها در ذهن شماست خیلی عجیب و تبعیض آمیزه ؟؟ با حرفهای شما به این نتیجه می رسیم مردها از اول نفرت انگیر بوده اند و خانم ها از دید شما اخیرا دارن نفرت انگیز می شن چون دیگه اعصابشون را برای سر به راه کردن شما دردانه های عالم له نمی کنند !
ناشناس۸۵۶۸۷۹۰۹:۱۸:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
يك سوال دارم نصف بيشتر احكام و موضوعات اسلام در خصوص زنان است طوري كه زنان بايد كنترل شوند و گرنه عامل فساد و تباهي هستند!
محمد۸۵۶۸۹۳۰۹:۲۴:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اصلا كي گفته ايرانيها با حجاب بودن.
ناشناس۸۵۶۸۹۵۰۹:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش. باز جوید روزگار وصل خویش
ناشناس۸۵۶۸۹۶۰۹:۲۴:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حجاب داشتن یا نداشتن یه سلیقه است.و ربطی به مشکلات فرهنگی و روانی و وابستگی به غرب و....نداره.مثل یکی که اسپرت میپوشه و دیگری کت و شلوار.تا وقتی به این موضوع مثل یه معضل اجتماعی نگاه میکنیم .مشکل حل نمیشه.در همه جای دنیا غیر از ایران هم داشتن یا نداشتنش اختیاریه.این یعنی بحث حجاب اجباری غیر عقلانیه
فرید۸۵۶۹۴۱۰۹:۴۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
جناب کریمی بیایید از منظر دیگری به موضوع نگاه کنیم زنان وکلا مردم در این سالها انچه را که شنیده اند با انچه دیده انداز زمین تا اسمان تفاوت داشته است
علی۸۵۶۹۵۳۰۹:۴۶:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در اسلام هم ربا و هم قمار حرام است که در کشور بانک ها ربا می کنند ودر بورس قمار که بی حجابی مشکل کوچکی نسبت به این دو تاست پس لطفا به این دو تا بپردازید و اگر حل شد می توان رفت سراغ بد حجابی.
ناشناس۸۵۶۹۶۷۰۹:۵۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
تکرار هر چیز باعث میشود که امر بربیننده مشتبه شود بمدد بی کیفیتی برنامه های صدا وسیما بینندگان ماهواره وفضای مجازی بی شمار گردیده است در این دو رسانه هم که از حجاب خبری نیست بعد خانم محجبه ای که دائما در این دو فضا پرسه میزند بی حجابی امری عادی وحجاب را امری غیر عادی تصور مینماید لذا در فضای حقیقی جامعه به لطایف الحیل سعی میکند این پوشش دومتری را که در حال حاضر به یک روسری یک وجبی تبدیل شده را نیز از خود دور کند تا همرنگ فضای مجازی شود
آرش۸۵۶۹۷۹۰۹:۵۸:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما چناق زور واسه حجاب را از سر مردم بردارید و اجازه بدید مردم خودشون انتخاب کنند.درست میشه
ناشناس۸۵۶۹۸۶۱۰:۰۱:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ولی چیزی که من نمی فهمم اینه که برای چی نظام فرهنگی حاکم بر جهان، اینقدر به ترویج خیانت و بی عفتی در خانواده ها، ترویج همجنس بازی در جوامع مسیحی و ترویج بی حجابی در ایران اهتمام داره؟ چرا در تمام فیلمهای هالیوود باید خیانت و مسائل ... وجود داشته باشه؟ چرا فیلمهایی که تشویق به داشتن خانواده سالم میکنه اینقدر کمه؟
ناشناس۸۵۷۰۱۳۱۰:۰۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حجاب اجباری نیست این همه تحلیل نمی خواد. مگر دشمنان ما اینقدر بیکارند که واسه بی حجابی برنامه ریزی کنند. اونا برای ثروت ما و جلوگیری از پیشرفت ما برنامه ریزی می کنند .
ناشناس۸۵۷۵۰۱۱۲:۴۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
فروپاشی خانواده در کشور های اسلامی اولویت دشمنان ماست
ناشناس۸۵۸۰۹۷۱۶:۲۴:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
.. دشمن ساختنی است و سازنده اش هم خود ماییم
ناشناس۸۵۷۰۲۱۱۰:۰۷:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خدا رو شکر در شهر ما اکثر خانوم ها با حجابن
ناشناس۸۵۷۴۱۱۱۲:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اشتباهی منفی دادم. ببخشید
ناشناس۸۵۷۰۲۹۱۰:۱۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یک زن غیر مسلمان وقتی به کشورهای اسلامی سفر می کند پوششی بر سر می گذارد، با آنکه از حجاب چیزی نمی داند این عبارت دقیقا منظورتون کدوم کشوره.؟
ناشناس۸۵۷۰۳۶۱۰:۱۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اگر تأثیر نپذیرن ! چطور حرف شما رو گوش بدن ! این یک تناقض آشکار
ناشناس۸۵۷۰۳۹۱۰:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
به فرض هم که نفوذ انجام شده ، آیا تقصیر دشمن است که جوانان امروز ، نسخه ما را نپسندند و تن به نسخه بیگانه دهند ؟ حتی یک درصد هم احتمال نمی دهیم که اشکال از ما بوده نه دشمن ؟ چطور مسلمانان اروپا و امریکا محجبه تر و مقید تر هستند ؟ آیا وضع موجود نتیجه اجبار به تعیین پوششی خاص برای مردم نبوده است . اصولا چه کسی گفته است که پوشش اسلامی را به لباس متحد الشکل تقلیل دهیم . آیا زنان کرد و لر و بختیاری و شمالی و جنوبی با لباس های رنگی بی حجاب بودند ؟
ناشناس۸۵۷۰۶۲۱۰:۱۹:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
در کشور ترکیه مسلمانان عقب نشینی کردن و کار بجای رسید که در کشور اسلامی زنان محجبه حق رفتن به دانشگاه را نداشتن الحمد الله با امدن اردوغان اوضاع بهتر شده
ناشناس۸۵۷۰۸۹۱۰:۲۹:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
امروز حجاب رو نشانه گرفتن فردا قصاص رو پس فردا هم دنبال ازادی لواط میرن
ناشناس۸۵۷۴۲۴۱۲:۲۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ازادی اختلاس دزدی از جیب مردم و... بد نیست
ناشناس۸۵۷۶۷۱۱۳:۴۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
از نظر اسلام دست اختلاس گر باید قطع شود
ناشناس۸۵۷۵۱۴۱۲:۴۴:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یا این قانون قصاص باعث شده کسی آدم کشی نکنه ؟؟ می دونید این قوانین اصلا جنبه ی بازدارندگی نداشته چون ما با هیچ موضوعی بصورت علمی و ریشه ای برخورد نمی کنیم ؟؟
ناشناس۸۵۷۷۷۳۱۴:۲۱:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
تو فقط علم داری و بقیه بیسوادن
ناشناس۸۵۷۸۶۷۱۴:۴۸:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نه پس جنبه تشویقی داشته
ناشناس۸۵۸۱۰۲۱۶:۲۵:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اگه قصاص نباشه منم مثل اون استرالیایه پنجاه نفرو میکشم بعدش تا آخر عمر می خوابم زندان
ناشناس۸۵۷۱۱۰۱۰:۳۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نگران نباشین روزی دختران اروپایی هم محجبه خواهند شد
ناشناس۸۵۷۵۱۸۱۲:۴۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
جوک نگو بابا !
ناشناس۸۵۷۱۷۴۱۱:۰۱:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
ما پول نداریم ازدواج کنیم
ناشناس۸۵۷۱۸۸۱۱:۰۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خوب است نویسنده مقاله در اظهارنظرها تعمق کند و اعلام نظر نمایند .
ناشناس۸۵۷۲۳۳۱۱:۲۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
مجلس لایحه حذف حجاب اجباری را تصویب کند
سید۸۵۷۲۶۳۱۱:۲۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
از زمانی که دانشگاه آزاد درست شد و عده ای چه پسر و چه دختر آزادانه و بدور از پرورش صحیح زندگی کردند این اتفاق افتاد و همچنین باید متذکر شد که حجاب تنها مخصوص به بانوان نیست بلکه آقایان هم در این مقوله هم سهم دارند
ناشناس۸۵۷۲۷۴۱۱:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۶
کی گفته خارجی ها در کشور مسلمان حجاب دارن. ؟؟ یا توی ایران حجاب دارن که مجبورند یا حداکثر در حد عکس گرفتن این کارو میکنند.
ناشناس۸۵۷۲۷۶۱۱:۳۱:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چشم
ناشناس۸۵۷۲۸۳۱۱:۳۳:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
﴿وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ﴾(سورهٔ نور-آیهٔ ۳۱) و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را (از هر نامحرمی) فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعاً از آن پیداست و باید روسری خود را بر سینه خویش (فرو) اندازند و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان (همکیش) خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که (از زن) بی‌نیازند یا کودکانی که بر عورتهای زنان وقوف حاصل نکرده‌اند آشکار نکنند و پاهای خود را (به گونه‌ای به زمین) نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد ای مؤمنان همگی (از مرد و زن) به درگاه خدا توبه کنید امید که رستگار شوید.
ناشناس۸۵۷۴۰۱۱۲:۱۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
خدا پدرت را بیامرزه کجای این آیه در مورد اجبار صحبتی شده ؟؟ خطاب خداوند زنان مومن است کجا گفته تمام زنان یا زنان مسلمان ؟؟
ناشناس۸۵۷۷۳۸۱۴:۱۱:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
دقیقا حرف شما درسته بعضی ها فکر می کنند وقتی می گن واژه حجاب در فلان آیه هست دیگه بحث تمامه و لازم نیست به متن و معنی توجه بشه ! داداش من کجاش نوشته اجباری که شما گشت ارشاد راه انداختین ؟؟؟
ناشناس۸۵۸۴۱۰۱۹:۲۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
دکتر جان زنان مومن یعنی زنانی که ایمان آوردن و مسلمون هستند نه خانم جلسه ای
ناشناس۸۵۷۴۹۵۱۲:۳۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
جوابت را از خود قران کریم بگیر: 1) وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا ۚ أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ 2) فَذَكِّرْ إِنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ إِلَّا مَنْ تَوَلَّى وَ كَفَرَ فَيُعَذِّبُهُ اللَّهُ الْعَذابَ الْأَكْبَرَ إِنَّ إِلَيْنا إِيابَهُمْ ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنا حِسابَهُمْ 3) لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ و دهها آیه دیگه به شما که سهله حتی به پیامبر عظیم الشان اسلام هم میگه که نعوذ بالله به شما ربطی نداره و شما وکیل وصی مردم نیستن. نزدیک به شصت کشور مسلمان تو دنیا داریم چرا فقط اینجا حجاب اجباریه؟ اصلا اجباری بودنش هم توهین به مردان هست هم توهین به خانمهای مومن که حجاب را با اعتقاد سرشون میکنن. وقتی همه مجبور به پوشیدنش باشن دیگه ارزش کار اونی که با اعتقاد سرش میکنه مشخص نمیشه. ضمن اینکه حجاب مردان از نظر شرع مقدس اسلام فقط پوشیدن عورتین هست و بهنگام نماز پوشیدن ناف تا زانو با مثلا یک لنگ. هیچ جای اسلام هم به جنس پوشش (مثلا جین یا لی) گیر نداده. امام حسن (ع) هم موی بلند داشتند که گیس میکردن مینداختن دو طرف سر مبارکشون. شما اخوی، منِ کارمند دولت را اگر به حجاب اسلامی عمل کنم و با یک شورت وارد اداره بشم اصلا راهم میدین؟ چقدر به آستین کوتاه و موی مردان در این چهل سال گیر دادین؟ حالا دیگه کاسه کوزه هاتون را جمع کنین و دست از این تحجر مشمئز کننده بردارید.
ناشناس۸۵۸۶۵۶۲۳:۱۸:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
از توجیه شما هم بوی خوبی نمیاد که تفسیر به رای کردید. دین فقط قرآن نیست، بخش مهمش سنت است. در قرآن جایی اشاره نشده که نماز صبح دو رکعت هست، اما مطابق سنت نماز صبح دو رکعت است و غیر از آن باطل است. تفسیر کار شما نیست؛ در درجه اول تفسیر بر عهده پیامبر و امامان و سپس عالمان دینی است.
ناشناس۸۵۷۵۵۹۱۲:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
از این آیه اجبار در حجاب استنباط نمی شه فقط به زنان مومن توصیه شده اولش گفته به زنان مومن بگو .....
علی۸۵۷۳۳۵۱۱:۴۷:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
چون جامعه میخاد. چون پول دستشون من مهندس بدبخت هم بعد از پنچ سال کار حتی پول رهن خونمم ندارم.....
ناشناس۸۵۷۳۴۸۱۱:۵۱:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
لطفا توضیح بدین نتیجه حجاب اجباری در کشور گل و بلبلمون جز ایجاد نفرت حاصلی دیگری داشته.. خدایی چقدر در باره این موضوع بحث میشه.. البته مردم آگاهند که پرداختن بیش از حد در رابطه با این موضوع، پنهان کردن مسایل دیگری همچون دزدی، رانت خواری، فساد مسوولین، دروغ، ربا، ریا، و.... است.
ناشناس۸۵۷۴۵۲۱۲:۲۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حجاب اجباریه وضعیت اینه اگه ازاد بود میشه تایلندو..
ناشناس۸۵۷۳۵۷۱۱:۵۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بستگی داره که حجاب را چی تعریف کنید. زنان ایرانی ، ذاتاً دارای حجاب هستند.
ناشناس۸۵۷۴۹۳۱۲:۳۸:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نگاه به نا محرم تیری است از جانب شیطان
ناشناس۸۵۷۵۹۲۱۳:۱۰:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
از این تیرها فقط در ایران رها می شه می خوره به جگر شما ها ؟؟
ناشناس۸۵۸۴۲۲۱۹:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نه خیر به عقل شما خورده که نمی فهمید حجاب و عفاف ضامن سلامت جامعه هست.
ناشناس۸۵۷۵۱۹۱۲:۴۵:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
متاسفانه خود خانمهای شل حجاب نمیدونن که نشان ندادن اندام به نفع خودشان هست که از تیرس مردان وزنان مریض درامان هستند واین درست در زمانی که صداوسیمای میلی دولت فخیمه بجای درست توجیه کردن به دنبال تطهیر برجام وغیره هستند نه اینکه زنان بیپروا شوند بلکه مردان بیغیرت شوند که بتوانند به مرادخود برسند این حجمه جهانی شده وخداوند خودش به فریاد برسد
ناشناس۸۵۷۵۴۹۱۲:۵۴:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یک زن شوهردار چندتا دوست پسر داره این فرهنگ کثیف از کجا اومده ایا مادران و پدران ما اینطوری بودن.
امیر۸۵۷۷۵۶۱۴:۱۶:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
شما از کجا متوجه شدی تمام زنانی که خیانت می کنند بی حجاب هستند ؟؟ در ضمن اون زن با خودش تنها که خیانت نمی کنه اون طرف ماجرا یک مرد متاهل یا مجرده که می دونه با زن شوهر دار در ارتباطه ! پس لطفا بفرمایید انسانهایی داریم که خیانت می کنند و دنبال دلایل و درمان خیانت انسانها باشید نه فقط زنان !
اسد۸۵۷۶۶۱۱۳:۳۶:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
کم به زنان ایرانی توهین کنید پاکدامنتر ازاینهاپیدانمکنید کمی مسولان ووابستگانشان ازاین مردم بااین گرانی ها خجالت بکشند
ناشناس۸۵۷۶۸۷۱۳:۴۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
از جهان متمدن غرب
ناشناس۸۵۷۶۸۹۱۳:۴۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
عکسی که در بالای این مقاله گذاشتید تصویر خانم های بی حجاب نیست. تقریبا به طور کامل پوشیده هستند. مردم را جذب کنید و تشویق کنید. از فشار و تنبیه بیش از این در نمیاید. به نظر من در این شکی نیست که دشمنان خارجی با برنامه ریزی دقیق سست کردن پایه های خانواده ایرانی را نشانه گرفته اند. این توهم و تخیل من نیست. سخنرانی های آنها موجود است. ما باید در داخل ایران متحد باشیم و همدیگر را جذب کنیم.
ناشناس۸۵۷۸۹۱۱۴:۵۶:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
مگر ما در روایات نداریم که اخلاق و رفتار مردم به ملوک شان می رود خب وقتی مسئولین ما بدیهیات اولیه منکرات اقتصادی را مرتکب می شوند ، مردم هم رفتاری همانند آنها خواهند داشت پس به مسئولین بگویید که اول خودتان را اصلاح کنید سپس از مردم انتظار رفتار موافق دین داشته باشید
ناشناس۸۵۷۹۶۳۱۵:۲۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حرف شما درسته ولی در دین اسلام حجاب اجباری نیست اصلا در قرآن و سیره پیامبر و ائمه صحبتی از اجبار در حجاب نیست
ناشناس۸۵۷۹۵۷۱۵:۱۷:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۶
یه تیم داریم که ادعا میکنیم خیلی قویه، مربیش هم بهترین مربی دنیاست منتهی از پس یه تیم کوچیک زپرتی محلات بر نمی یاد
ناشناس۸۵۸۴۳۴۱۹:۳۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اتفاقا این تیم خیلی قویه و کل تیم های خاور میانرو زده و دنبال زدن تیم های در سطح بین الملل
هادی۸۵۸۲۵۱۱۷:۳۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۶
این تحلیل، مصداقی است از یک تحلیل تکراری، نادرست و ناکارآمد.
ناشناس۸۵۸۳۲۷۱۸:۱۶:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
اگه یا خانم خارجی بخواد بی حجاب باشه داخل کشور شما اجازه میدین یا مثل مربی یکی از تیمهای خارجی جای رو سری تیشرت میکشین سرش
ناشناس۸۵۸۳۷۴۱۸:۵۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۶
پنج سال قبل از دوست یکی از اقوام خوشم اومد با اطلاع خانواده خودم و خانواده آن خانم ارتباطی رو جهت ازدواج آغاز کردم در قرار دوم در خیابان ولیعصر من و اون خانم در حال راه رفتن بودیم که گشت ارشاد ایشان را به بهانه مانتو کوتاه که تا زانوهاش بود بازداشت کرد و از من هم هیچ کاری بر نیومد رابطه ای که می شد به ازدواج ختم بشه بهم خورد پنج سال بعد تو آذر ماه تو عروسی برادر فامیلون با شوهرش دیدمش و آهی ابدی که تا عمر دارم باید بکشم و اینکه به خودم قول دادم هرگز دیگه سمت ازدواج نرم
محسن۸۵۸۶۳۵۲۳:۰۰:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
نتیجه اشتباهات خودمان را داریم می بینیم ، گردن غرب نندازیم بزرگی می گفت ، اگر چیزی را میخواهی خراب کنی ، به آن حمله نکن ، بلکه بد از آن دفاع کن با افراط ، اجبار و فشارهای های غیر لازم ، وضعیت حجاب را بدینگونه رساندیم
ناشناس۸۵۸۶۸۳۲۳:۳۷:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۶
حجاب ربطي به دين نداره. لطفا قرآن فارسي رو از اول تا آخر بخونيد. خداوند فهمش رو آسان ميكند. نيازي به تفسيروتاويل هم نيست.
ناشناس۸۵۸۷۱۷۰۰:۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
بعضی از خانمها متاسفانه وضع حجابشون خوب نیست اصلا ولی قبول کنید آقایون هم مقصر هستند که ناموسشون رو اینطوری میبینند و چیزی نمیگن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین