وزیر دفاع: بخش دفاعی کشور نگاه به بیرون ندارد/ اتخاذ تدابیر صحیح رهبری موجب شکست آمریکایی‌ها شد

گروه سیاسی الف،   3970925099 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

امیر حاتمی وزیر دفاع گفت: برخی بعد از رونمایی از جنگنده کوثر می گفتند چگونه در ساخت جنگنده به این جایگاه رسیده ایم، من به آنها می گویم بخش دفاعی کشور اندیشه های رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و نگاهی به بیرون ندارد.

وزیر دفاع: بخش دفاعی کشور نگاه به بیرون ندارد/ اتخاذ تدابیر صحیح رهبری موجب شکست آمریکایی‌ها شد

به گزارش فارس، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (یکشنبه) در چهارمین همایش تبین اندیشه دفاعی امام خامنه ای که به میزبانی وزارت دفاع برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری را برسی می کنیم به عمق راهبردی و دقت این بیانات پی می بریم، زمانی که ایشان از دقت موشک ها سخن گفتن برای بسیار رسیدن به این هدف غیر ممکن بود اما در مدت کوتا هی رسیدن به این هدف را همه دیدند. یکی از مهمترین محور های اصلی این همایش ایجاد بستر اجرایی شدن اندیشه های مقام معظم رهبری در همه حوزه ها است.

امیر حاتمی در ادامه به بیان آثار و پیامدهای اندیشه های مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: ایشان بعد از انقلاب جایگاه ها و مسئولیت های مختلفی داشتند که تاثیر گذاری رهبری در هر کدام از این مسئولیت ها قابل بررسی و ستودنی است. ایشان در اجرایی شدن فرمان امام راحل برای حفظ ارتش و بعد از آن در مجلس شورای اسلامی برای خلع بنی صدر بسیار مهم است. رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری نیز حمایت و مدیریت جنگ تحمیلی و حمایت ویژه ای از بخش دفاع داشتند.

وی در ادامه به دوران آغازین رهبری حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد و افزود: بعد از جنگ تحمیلی بحران های بسیاری از جمله تهاجم عراق به کویت، حمله آمریکا به عراق و افقانستان در این زمان رخ داد و درایت، آینده نگری و اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری موجب اتخاذ سیاست بازدارندگی از سوی جمهوری اسلامی ایران شد. در این زمان سیاست خودکفایی دفاعی موجب خود اتکایی و پیشرفت در تولید تجهیزات مختلف صنعت دفاعی اتخاذ و موجب بازدارندگی دفاعی شد.

وزیر دفاع  با اشاره به حضور آمریکا در منطقه و تهاجم نظامی به عراق و افغانستان گفت: ایستادگی و اتخاذ تدابیر صحیح و راهبردی مقام معظم رهبری در این زمان خاص موجب شکست آمریکایی ها و خروج آنها از منطقه شد.

وی افزود: جنگ ۳۳ روزه و همراهی برخی کشورهای اسلامی در کنار رژیم صهیونیستی یکی دیگر از استراتژی های دشمن علیه انقلاب اسلامی بود که در نهایت موجب شکست ارتش رژیم صهیونیستی و نابودی افسانه شکست ناپذیری این رژیم شد «سید حسن نصرالله» رهبر شجاع حزب‌الله لبنان گفتند که «بارها در این ۳۳ روز حضرت آقا با من تماس گرفتند و گفتند که مقاومت کنید که پیروزی با شماست».

امیر حاتمی در بخشی دیگر از سخنان خود به ایجاد داعش و جنگ نیابتی آمریکا علیه ایران در سوریه و عراق اشاره کرد و اظهار داشت: تروریسم برای آسیب به انقلاب اسلامی ایجاد شده بود اما رهبری سیاست شجاعانه ای را اتخاذ و سیاست آمریکایی برای در اختیار قرار سرزمین در اختیار گروه های تروریستی را شکست دادند، آنهایی که سوریه رفتن می دانند که سوریه تمام شده بود اما حمایت ایران از دولت های قانونی این کشورها موجب شکست توطئه های دشمنان و ایجاد محور مقاومت شد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان از تهدید نظامی نا امید شده اند و از سر استیصال فشار می آورند که شما موشک دارید. ما به خوبی می دانیم که لحظه ای از توان دفاعی نمی توان غافل شد. ان شاءالله در دیگر حوزه ها هم مانند حوزه دفاع با استفاده از اندیشه های رهبر معظم انقلاب به پیشرفت و بازدارندگی برسیم. 

وزیر دفاع با بیان این که شعار ما در وزارت دفاع، «ما می توانیم» است، تصریح کرد: برخی بعد از رونمایی از جنگنده کوثر می گفتند چگونه در ساخت جنگنده به این جایگاه رسیده ایم، من به آنها می گویم بخش دفاعی کشور اندیشه های رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و نگاهی به بیرون ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۷۸۲۲۷۱۲:۰۶:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲۵
صنعت دفاعی کشور چشم به راهنمایی های رهبری صنعت خودرویی کشور چشم به لیبرالها (این کجا و آن کجا )
ناشناس۶۷۸۲۳۳۱۲:۰۹:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۲۵
ای کاش نمودهای عینی از شکست امریکا را در این چهل سال می فرمودند
ناشناس۶۷۸۲۵۴۱۲:۲۰:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۲۵
اگر توان تولید موتور جت داریم چرا صادر نمی کنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین