برداشتن روسری در خیابان معنی‌اش چیست؟

محسن مهدیان،   3970907038 ۲۹۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
برداشتن روسری در خیابان معنی‌اش چیست؟

برخی از مروجین و موافقین کشف حجاب ممکن است عاشق غرب و دموکراسی و حقوق بشر و غیره باشند؛ این متن برای آنهاست.

برداشتن روسری در خیابان معنی اش چیست؟ بد نیست یکبار حجاب را فرادینی و تنها از منظر دموکراسی تحلیل کنیم. معنی کشف حجاب یعنی ایستادن مقابل احکام؟ ازین هم بالاتر چون ممکن است برخی لامذهب یا شل مذهب باشند. یعنی ایستادن مقابل قانون؟ ازین هم بالاتر چون ممکن است کسی این قانون را قبول نداشته باشد. برداشتن حجاب ایستادن مقابل دموکراسی و جمهوریت است. یعنی چی؟

اکثریت این کشور مسلمانند. اسلام دین غالب است. حجاب از احکام دینی است. پس به حکم دموکراسی باید به حقوق اکثریت احترام گذاشت. ممکن است بگوئید حجاب اختیاری است. بی حجاب و باحجاب باید آزاد باشند. این حرف ظاهر قشنگی دارد اما قرائت دیگری از تقابل خشن با دموکراسی است. چرا؟ به دو دلیل.

جهت اول ایستادن مقابل قانون است. قانون کشور حکم می کند حجاب رعایت شود. اخیرن یک حرف جدیدی باب شده است که "حجاب قانونه که باشه؛ قانون غلط چرا باید اجرا بشه؟" پاسخ اینست که فرض کنیم غلط باشد، اشکال قانون را نمی توان با بی قانونی حل کرد. اصلاح قانون باید قانونی رفع شود. مثل اینکه کسی بگوید من چراغ قرمز را قبول ندارم و از چهارراه رد شود. همه چیز دست خود مردم است. تلاش کنند جریانی رای بیاورد که فلان قانون را اصلاح کنند. عبور از چراغ قرمز فقط قانون شکنی نیست، تعرض به حقوق مردمست.

ممکن است بگویند: " مگه زمان رضا خان قانون کشف حجاب نبود؟ پس چرا مقابله کردید؟" پاسخ خیلی روشن است. از قانون مهمتر چیست؟ اراده مردم. اراده این مردم اسلام است. طبیعی است که اگر حکومتی خلاف اسلام قانون تعیین کند، تاب نیاورند. سخن سر اراده اکثریت مردم است. همه چیز مردمند. قانون حجاب با قانون کشف حجاب یک تفاوت عمیق و البته ساده دارد. قانون کشف حجاب قانون برامده از دیکتاتوری بود ولی قانون حجاب برآمده از اراده مردمست. رضا خان با دیکتاتوری مقابل دین مردم ایستاد، مردم هم ایستادند.  

معمولن به اینجا که می رسیم گفته می شود حجاب اختیاری است. موسی به دین خود و عیسی به دین خود. حرف قشنگی است ولی یک دیکتاتوری عمیق درونش نهفته است. این حرف ایستادن مقابل اکثریت است. چرا؟ چون فارغ از تقابل قانونی، یک حرف مهمتری وجود دارد و آن تقابل با دموکراسی و جمهوریت است. تقابل با مردم است. ایستادن مقابل اراده دینی مردمست.

کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است که فراتر از تعرض به قانون است. هرچند دقیق تر توجه کنیم تعدی به قانون همان تجاوز به حقوق اکثریت است.

چرا؟ چرا تعرض و دست درازی است؟ چرایی را درست ببینید؛ اینطور وانمود می کنندکه مخالفت با کشف حجاب به جهت تحریک مردهاست. می گویند: "خب مردها تحریک نشوند" این حرف برای تنزل دادن مساله است. البته قواعد طبیعی و غریزی سرجای خودش قرار دارد و دستوری نیست، ولی علت اصلی ایندست مسائل نیست.

اینکه گفته می شود کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است به جهت اینست که شرایط برای دینداری سخت می شود. چرا اکثریت باید به مشقت بیافتند که عده ای می خواهند مقابل اراده دینی مردم باشند؟ مثلن نگاه به موی زن نامحرم، بدون تحریک هم حرام است.  یعنی حجاب اختیاری یک نفر، مشقت است برای دیگری.

اما ماجرا ازین نیز فراتر است. شهری که قرارست محیط دین ورزی و بستر معنویت برای جامعه باشد مستعد بی اخلاقی می شود. اصل ماجرا اینجاست. شهری که در ظاهر به معصیت گرفتار شد، مضاعف مستعد آلوده شدن است. جامعه هم مثل نفس آدم عمل می کند. وظیفه یک حکومت ساخت بستری است که مهیای دینداری باشد نه مروج بداخلاقی. اینجاست که تعرض به حقوق اکثریت است.

خلاصه اگر بر مدار دین نیستیم؛ به قاعده حقوق بشر غربی ها بر اراده اکثریت تمکین کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۵۳۱۲۵۰۸:۴۰:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۷
یکبار همه پرسی شود ببینیم چقدر موافق حجاب اجباری هستند بعد از اون از قانون و دموکراسی دم بزنید
ناشناس۶۵۳۱۴۲۰۸:۴۸:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۷
بس کنید دیگه دیگه لخت میان رسما توی خیابون بابا،توی فضای مجازی که هر کاری میخوان میکنن مسوولان که همه جوره مملکتو ول کردن
ناشناس۶۵۳۲۸۴۰۹:۵۵:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۷
در دین اسلام و در قرآن عزیز و بزرگ خدا حجاب رو واجب کرده اما هیچ جا نگفته باید با زور چادر سر کسی کرد. به حضرت محمد ص فرموده اند شما پیام بر من هستید این منم که هدایت کنده هستم و در کار دین هیچ اجباری نیست.شما فقط پند دهید خواه بپذیرد خواه نپذیرد. حالا با زور چادر سر کسی کنید قابل توجیه نیست خدا حق انتخاب داده. بنده دین مبین اسلام رو قبول کردم و خانواده منم قبول دارن کاملا اما خواهرم قبول نداره و بهش احترام میزاریم.هرکسی مسئول اعمال خودشه.
ناشناس۶۵۴۲۳۶۱۶:۲۴:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۷
البته هر کسی می تونه به هر سبکی که خودش دوست داره زندگی کنه ولی متاسفانه اون چیزی که در جامعه ما بعضی از افراد به دنبالش هستند یک نگاه سطحی به بعضی از موارد هست که حجاب هم یکی از اونهاست. نمیشه کسی ادعای مسلمون بودن رو داشته باشه ولی به توصیه های دینی در خصوص حجاب بی توجه باشه و اونها رو بنا به صلاحدید خودش تفسیر کنه
ناشناس۶۵۴۴۰۶۱۸:۱۲:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۷
حرف شما درسته توصیه نه اجبار آنچیز که مورد مناقشه است اجبار و زور است وگرنه توصیه را هر کس می تواند اجرا کند یا نه
ناشناس۶۵۳۴۰۳۱۰:۵۴:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۷
شما کجا داری زندگی می کنی که زن لخت دیدی ؟ احیانا پنجره ی منزل شما به استخر زنانه مشرف نیست ؟ولی اگر منظور شما بدون حجاب سره بله خانم های بی روسری در همه جای شهر وجود دارن
ناشناس۶۵۳۷۶۵۱۳:۱۷:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۷
احسنت
ناشناس۶۵۳۷۹۱۱۳:۲۳:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۷
به این سوالات پاسخ داده شود: چرا در میان این همه کشور مسلمان در جهان، فقط در ایران حجاب اجباری است؟ از این یک میلیارد و چند صد میلیون مسلمان، چرا تنها مسلمان ایرانی باید مویش را بپوشاند و اگر این کار را نکند، گناه کرده و مجازات می شود؟ آیا مسلمانی تنها به چادر سر کردن است؟ نتایج چندین دهه حجاب اجباری در جامعه چه بوده است؟
شهروند۶۵۴۰۰۳۱۴:۵۵:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۷
من سوئد رفتم حقیقتا این جور ارایش ندارند که خانمهای ایجا دارند
ناشناس۶۵۴۲۶۰۱۶:۴۳:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۷
الانسان حریص بما منع
ناشناس۶۵۴۳۱۸۱۷:۱۸:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۷
سالهاست که قراره این موضوع بررسی بشه از قرار بررسی شده و نتایج هم معلومه ولی چون به نفع حجاب اجباری نیست رسما منتشر نمی شه
ناشناس۶۵۴۱۵۰۱۵:۵۰:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۷
خانم ابتکار با منطق اقای مهدیان امروز گفته عمل گرفتن سفارت امریکا درست بود چون خواست و اراده اکثریت مردم بود. خوب پس با همین منطق اگر مردم در خیابان تشخیص دادند که یک نفر دزدی کرده بدون نیاز به نیروهای انتظامی و مجریان قانون مجازات او توسط مردم و احتمالا مرگ او عمل درستی است و نیروی انتظامی نباید دخالتی کند.
ناشناس۶۵۴۱۹۵۱۶:۰۵:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۷
برو بابا لختن دیگه همه بی حجاب افتضاح
ناشناس۶۵۴۲۴۸۱۶:۳۲:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۷
افتضاح این اوضاعه که در مملکت ماست یا مردم به حجاب اعتقاد دارن یا نه اگر اعتقاد دارن که باید کاملا پوشیده باشن که نوع اعتقادشون از ظاهرشون مشخص باشه اونها که اعتقاد ندارن هم نباید به زور مجبور کرد که اوضاع اینطوری باشه
ناشناس۶۵۴۳۲۱۱۷:۲۰:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب مورد تایید شما احیانا کارتن یخچال نیست ؟؟
یوسف۶۵۳۴۷۳۱۱:۱۷:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
والله انجام فریضه نماز که یک واجب است ولی اجباری نیست و کسی این فریضه رو انجام نده توبیخش نمی کنن ولی حجاب اجباریه (این دیگه نوبر وااله)
لیلا۶۵۳۶۵۶۱۲:۳۹:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب مستقیما به سلامت روانی جامعه ربط داره نمیشه هر جور خواست بیرون اومد و بگیم اختیاریه
قاسم۶۵۳۷۰۳۱۲:۵۷:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۷
دقیقا، حجاب اجباری باعث تضعیف سلامت روانی کل جامعه است.
ناشناس۶۵۴۸۱۲۰۰:۱۱:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۸
یعنی مردان جامعه از دیدن دختران با حجاب بیمار میشن؟ و برای اینکه اونا سالم بمونن باید در جامعه بی حجابی باشه؟ نکنه منظورتون اینه که دخترا اگه حجاب رعایت کنن بیمار روانی میشن؟ بعد منظور از حجاب چیه؟ اگر اجبار به حجاب حذف شد و دختران مثلا با تاپ شلوارک اومدن بیرون دیگه مشکلات روانی حل میشه؟ آها راست میگین میشه مثه غرب که همه از نظر روانی سالمن و دلیلش دقیقا همین دختر خانومای با تاپ و شلوارکن.
ناشناس۶۵۳۷۵۲۱۳:۱۳:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۷
اونوقت بیکاری و تورم و فقر و تحریم با سلامت روانی مردم مرتبط نیست ؟ فقط حجاب مهمه ؟ در ضمن کشورهای دیگه که حجاب اجباری ندارن سلامت روان هم مردموشون ندارن ؟؟ نگین که فساد توی کشور ما کمتره که مرغ پخته هم می خنده
ناشناس۶۵۴۲۵۴۱۶:۳۸:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۷
چراغ قرمز سر چهاره چطور، چرا با این همه تورم و بیکاری و .... پشت چراغ قرمز می ایستی؟!! هرچیزی جای خودش و جایگاه خودشو داره عزیز
ناشناس۶۵۴۴۱۰۱۸:۱۶:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۷
دوست عزیز رعایت قوانین رانندگی در جزایر گومبا گومبا هم اجباری است ولی حجاب در تمام کشورهای غیر مسلمان و در بسیاری از کشورهای مسلمان اجباری نیست این دو موضوع کاملا با هم فرق داره دلبندم !
ناشناس۶۵۴۴۲۶۱۸:۲۵:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۷
مثالی بزن که منطقی باشه مثلا: شده یکبار اعتراض کنی به این همه فقر ، بی عدالتی ، تبعیض ، فسادها و اختلاس های کلان؟ ما که مخلص انقلاب و نظام مورد نظر شهدا و امامیم و از این وضع لجن جامعه هم درد دین داریم اما نفرین بر نااهلان .
ناشناس۶۵۳۸۷۰۱۳:۵۰:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۷
ولی الان دیگه متاسفانه حجابی وجود نداره ! یک جور بدحجابیه که بدتر از بی حجابیه !
خسرو۶۵۳۹۳۵۱۴:۱۵:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۷
یعنی مردا روانی هستن!!!؟؟؟
ناشناس۶۵۶۴۱۸۲۳:۲۲:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۹
نههههههه! همه چشم پاک شما بگو یه متلک یه نگاه یک ... ذهنی از این جماعت مریض دل نمیبینید البته هستند مردان شریفی که چشم بر هم میگذارند تا نگاه و فکرشان به دنبال ناموس دیگران نباشد
ناشناس۶۵۳۹۵۸۱۴:۲۵:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۷
بدون حجاب هم مردم سلامت روانی دارند مگر مردم شماها باشید
ناشناس۶۵۴۱۱۴۱۵:۴۰:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۷
بله ولی اجبار نیست .
حمید۶۵۸۸۲۹۱۳:۴۰:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۱
شما خودت رو معیار سلامت جامعه قرار دادی
دلسوز انقلاب۶۵۴۲۶۶۱۶:۴۶:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۷
دوست عزیز عدم انجام فریضه نماز لطمه به فرهنگ جامعه نمیزند. مردم توقع چادر چاقچور هم ندارند اما تا این حد بی حیایی هم درست نیست که در جامعه وجود دارد . البته یک نکته را حضرتعالی اشاره نکردید بنده عرض میکنم: 95 درصد این دین گریزی و گاها دین ستیزی که مخصوصا در دهه اخیر شاهد آن هستیم ، برمیگردد به زندگی عمده برخی مسئولان آن در هر سه قوه که در درجات بالایی از رفاه زندگی میکنند . ملتی که زندگی مسئولین و امام(ره) را در دهه اول انقلاب دیده نمیتواند تا این حد از فساد، تبعیض و اختلاس را هضم کند و چون نام نظام اسلامی است سئوالهایی نیز برایش پیش می آید که عدم پاسخ به آن لطمه به معنویت آنها میزند .
حسین۶۵۳۹۹۶۱۴:۵۱:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۷
احجاب به معنی پوشاندن موی سر بدلیل احکام اسلامی در تمام ادارات دولتی حتی مراکز اموزشی در فرانسه بلژیک و چند کشور اروپایی دیگه ممنوعه چون میگن نظام(رژیم) سکولاره و نباید سمبلهای مدهبی رو اشاعه بدید هیچ رفراندومی هم واسش قبول نمیکنند میگن نظام حکومت اینه و جز قانون اساسی و رفراندوم بردار نیست
ناشناس۶۵۴۲۳۵۱۶:۲۳:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۷
بیشترین آمار زنان برقع پوش و نقاب دار متعلق به پاریسه. خیلی خیلی بیشتر از تهران
ناشناس۶۵۴۲۴۹۱۶:۳۲:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۷
چرا این حجم از بی بند و باری و دین گریزی حتا تا یک دهه قبل نیز وجود نداشت؟ این انقلاب اهداف بسیاری در ابعاد گونانگون داشت برای مثال اگر به شعارهای انقلاب توجه کنید امثال ««حکومت عدل علی ، جامعه بی طبق توحیدی ، مبارزه با فقر ، مبارزه با تبعیض ، مبارزه با امپریالسم و برخورد با سرمایه داران زالو صفت »» و ده ها مطالبه دیگر بسیار به چشم میخورد اما یک شعار در باره مبارزه با بی حجابی یا بد حجابی وجود نداشت چرا؟ زیرا ملت ما تازه مسلمان که نبودند . پیش از انقلاب غالب بانوان ایرانی حجاب داشتند و بیحجاب فقط در بخش های مرفه نشین تهران و مراکز بعضی استانها دیده میشد اما . اما در این ده سال اخیر چه اتفاقی باعث رویش (بد حجابی که نه) بلکه بیحجابی در جامعه علی الخصوص بعضی شهرستانها گردیده؟ مردم از انقلاب ناراضی نیستند بلکه اعتراض ملت به زندگی اشرافی برخی مسئولان است . یک قلم مثال میزنم : ملت نابینا که نیستند وقتی حداکثر حقوق 3 تا 5 میلیونی رایج را با حقوقهای نجومی 20 میلیون به بالا و دریافتی 27 میلیون در ماه یک نماینده مقایسه میکنند و شاهد فسادها ، اختلاسهای کلان و گسترده هستند با خود چه میگویند؟ وقت نیست ، پس ختم کلام: با این اوضاع و ده ها معضل دیگر نباید توقع رویش معنویت در جامعه داشته باشیم .
ناشناس۶۵۴۵۲۹۱۹:۲۹:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۷
جامعه بی طبقه توحیدی شعار سرخهای التقاطی بود نه سیاها
زارع۶۵۴۴۸۴۱۹:۰۰:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۷
عقیده هر کسی مانند مسواک اون شخص میمونه ،
ناشناس۶۵۴۶۰۹۲۰:۴۱:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۷
من حاضرم گونی بپوشم ولی دلار بشه 1000 تومن . این گوی و این میدان .
ناشناس۶۵۳۱۶۴۰۸:۵۷:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۷
بابا بس کنید دیگه اه، دیگه چه جوری میخوان بیان،تو خارج اینطوری نیست،طرف رسما لخت میاد توی خیابون،توی فضای مجازی هر کاری میخوان میکن ابروی ایرانی رو بردن. توی اینستاگرام رسما لختن و فاحشه گری میکنن،مسوولین هم به فکر جمع کردن پول و ثرون مملکتو ول کردن
ناشناس۶۵۳۹۴۲۱۴:۱۸:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۷
شما تو!!!!خارجی اینقدر اطلاعات داری؟
علی اکبر۶۵۴۰۳۴۱۵:۰۵:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب اجباری وهن دین است. اصل دین که توحید است اجباری نیست. شما حجاب را اجباری کردید.؟ خدا گفته است مومنان حجاب داشته باشند نگفته بروید بقیه را به زور حجاب بگذارید سرشان. این رفتار اجباری باعث شده که خانواده ماکه تقریبا همه شان چادری هستند در فشار افکار عمومی قرار گیرند. حجاب ارزشی است که فقط برای معتقدان به ان است. این کار اجباری اعتقاد و بی اعقادی را یک سان کرده.
سینا۶۵۶۱۷۰۱۷:۱۱:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۹
حرف دل من و زدی.. درود بر تو
سرباز۶۵۳۱۷۱۰۹:۰۲:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۷
یه با این اتفاق افتاده و نمیشه سرمایه کشور رو همین جوری و به طور رسمی به باد داد.... در ضمن چند در صد با این قانون ما مشکلاتمون حل می شود....
ناشناس۶۵۳۳۰۴۱۰:۰۹:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۷
۱- این اتفاق هیج وقت نیافتاده - اگر منظور رای به جمهوری اسلامی است. - آن زمان بی حجابی آزاد بود و قرار بود آزاد باشد. ۲- وقتی نظر سنجی ها نشان میدهند که الان درصد بالایی مخالف یک موضوع هستند، نیاز به همه پرسی هست تا جامعه دچار دو دستگی نشود.
نوید۶۵۳۱۸۳۰۹:۰۶:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۷
دقیقا. این تحلیل پایه اش اینه که اکثریت مردم حجاب را قبول دارند.
آریابان۶۵۳۴۸۰۱۱:۱۹:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۷
آیا جز اینست که حجاب ، لازمه یک جامعه کاملا اسلامیست ؟!؟!؟!؟ آیا در جامعه ما ، از رفتار و واکنش های خود ما ، از در و دیوار و رفتار بانک ها ،مدیریت ادارات و.... گرفته تا تلویزیون و.... برداشت متفاوتی احساس نمیشود ؟!؟!؟!؟!؟ آیا جز اینست که وسط-سری !!!!! ، جای روسری را گرفته و نیم-مانتو های دگمه-پَرون !!! هم جای آن الگو های اولیه مانتو های بسیار ساده که توسط شهید بهشتی در تلویزیون تشریح شد را گرفته است؟!؟!؟!؟ گفته های یک خانم پژوهشگر مسلمان مالزیائی به یک دختر خانم دانشجوی ایرانی ، بسیار رساست و حق مطلب را به خوبی ادا می کند ؛ وی گفته بود در پی سفر های همیشگی خود به همه کشور های مسلمان ، دریافته است : ابران تنها کشور مسلمانی است که با مشکل بد حجابی !!! روبروست و در تمامی کشور های دیگر ، زنان یا با حجابند و یا بی حجاب ؛
محمد۶۵۳۲۱۰۰۹:۲۲:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۷
خواست و اراده مردم از طریق مجلس اعمال میشه پس نیازی به رفراندم نیست. اگه قرار بشه برای هر مسئله ای رفراندم کنیم که اولا باید مجلس را منحل کنیم ثانیا کار و زندگی را رها کنیم و هر روز برای هر موضوعی بریم پای صندوق رای برای رای دادن. حتی در دنیای غرب هم چنین وضعیتی وجو نداره مثلا در فرانسه برای جلوگیری از ورود با حجابها به مدارس و دانشگاه و. . . مجلسشان قانون تصویب کرده نه اینکه رفراندم کنند
ناشناس۶۵۳۴۳۲۱۱:۰۳:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب توی فرانسه آزاده فقط پوشاندن صورت (اون هم به دلایل امنیتی) غیر قانونیه!
حسین۶۵۳۹۹۲۱۴:۴۹:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۷
اشتباه میفرمایید حجاب به معنی پوشاندن موی سر بدلیل احکام اسلامی در تمام ادارات دولتی حتی مراکز اموزشی در فرانسه بلژیک و چند کشور اروپایی دیگه ممنوعه چون میگن نظام(رژیم) سکولاره و نباید سمبلهای مدهبی اشاعه بدید هیچ رفراندومی هم واسش قبول نمیکنند میگن نظام حکومته و جز قانون اساسی و رفراندوم بردار نیست
اكبر۶۵۴۱۷۵۱۵:۵۷:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۷
اشکالی نداره برادر درسته در ادارات دولتی حجاب باید اجباری باشد و دولت خودش کارمندهاش را انتخاب کند ولی در جامعه اجباروفشار را بردارد. حرف بدی نیست
ناشناس۶۵۳۴۳۸۱۱:۰۴:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۷
اونوقت مجلس ما تمام افکار و سلیقه های جامعه را نمایندگی می کنه یا با فیلتر شورای نگهبان فقط یک طرز تفکر و سلیقه در مجلس راه پیدا می کنه ؟ حالا با فرض محال اگر این موضوع در مجلس به رای گذاشته بشه و نماینده ای به حجاب اختیاری رای بده برای دور بعد تایید صلاحیت می شه ؟؟ چه حرفایی میزنید
ناشناس۶۵۳۴۵۴۱۱:۱۰:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۷
دقیقا مشکل همینه سالار....آیا مجلس ما عصاره فضائل ملت است واقعاً!!!!!!؟؟؟؟؟ جواب یه سوال رو با وجدانت بده بعد بیا اینجا کامنت بزار.... چند درصد مردم مملکت به حجاب اعتقاد دارند؟ ( ازمقایسه تعداد مانتوفروشی و چادر فروشی جواب مشخصه! بالاخره کالایی که مشتری نداشته باشه عرضه آن کمتره) حالا اصلا فرض میکنیم 5 درصد خانمها به حجاب اعتقاد ندارند، آیا این عده در مجلس نماینده دارند که عقایدشون رو بیان کنه؟ آیا این عده تریبون دارند؟ مشکل کل مملکت ما همینه چه تو اقتصاد چه سیاسات و چه حجاب، مجلس عصاره ملت نیست.
ناشناس۶۵۴۰۱۶۱۵:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۷
اگر مردم و کشوری مثل سوییس قابل احترام است به خاطر آن است همه پرسی مرتب و سالم و حتی ماهیانه خط و مشی کشور را ترسیم می کند. چنین مسائلی باید از طریق همه پرسی حل شود.
ناشناس۶۵۴۳۰۱۱۷:۰۶:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۷
تو فکر میکنی همه پرسیه . مثلا اگر در مورد توحش اسرائیل یا عربستان رفراندوم برگزار بشه اغلب مردم دنیا خواستار قطع رابطه با اونهان . اما هرگز همچین چیزی از طرف دولتها اتفاق نمیفته . همه جا یک سری قوانین غیر قابل رفراندوم داره
ناشناس۶۵۴۴۱۸۱۸:۲۱:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۷
یکی از مهمترین مشکلات مملکت ما جعل آماره دادش از کجا متوجه شدی که اکثریت مردم یه کشور دیگه موافق یا مخالف روابط با کشوری هستند یا نه در تمام دنیا تمام روابط بر مبنای مصالح و منافع ملی تنظیم می شه همه جا که ایران نیست داداش من
محتاط باشیم۶۵۴۳۰۳۱۷:۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۷
دوست من همه پرسی خیلی خوبست ، حتا در همین زمینه به شرط آنکه قبل از آن پاره ای اصلاحات از جمله «« مبارزه با فقر ، مبارزه با مال اندوزی و رانت خواری ، اجرای قانون از کجا آورده ای »» و چندین معضل «به ویژه و به ویژه» قانون از کجا آورده ای و مصادره اموال نامشروع مسئولینی که اول انقلاب هیچ چیز نداشته و اکنون بعضا صاحب چندین کارخانه و شرکتهای پتروشیمی هستند انجام شود زیرا بخش اعظمی از این دین گریزی و بیحجابی برمیگردد به دلسردی و نارضایتی عمومی از زندگی مادی مسئولان مملکت . روا نیست قبل از آنچه عرض شد همه پرسی انجام شود زیرا از پیش میتوان نتیجه را پیش بینی نمود .
ناشناس۶۵۴۶۸۲۲۱:۵۹:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۷
خیلی درست است. ای کاش ما هم ظرفیت رفراندم را داشتیم تا مسئولین بدانند که خدمتگزار ملت هستند نه آقای آنها
حسن۶۵۳۲۲۱۰۹:۲۸:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۷
یعنی شما می فرمائید متن قرآن را به رفراندم بگذاریم وامثال شما دوردیده شبکه من وتو ومقلد مسیح علینژاد برای مردم تعین تکلیف کنید والبته شما مقصر نیستید بلکه امثال مطهری وحسن روحانی هستند که بخاطر رضایت کد خدا نعل وارونه زده اند وامثال شما با پشتیبانی حرف ومواضع این ها دارید هرروز پرروتر می شوید ویاوه می گوئید
ناشناس۶۵۳۴۴۸۱۱:۰۷:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۷
کلا بحث شما از پایه اساس درستی نداره
ناشناس۶۵۳۴۷۰۱۱:۱۷:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۷
کجای قرآن دقیقا از این حجاب صحبت شده؟؟؟
حسن۶۵۳۶۷۳۱۲:۴۷:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۷
شما اگر مسلمان نیستی که تکلیفت مشخصه ولی اگر مسلمانی لطفا یکبار هم شده قرآن را خودت با ترجمه فارسی بخوان تا متوجه بشی بله آیه در مورد حجاب هست
ناشناس۶۵۴۲۴۲۱۶:۲۸:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۷
من مسلمان نیستم شما بفرما تکلیفم چیه ؟؟ خدا در قران گفته لا اکراه فی دین
ناشناس۶۵۴۳۹۹۱۸:۰۹:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۷
کم دین گریزی و مباحث مباحث اتئیستی تو جامعه رایج شده که شما جای دیالوگ و احیانا دیالکتیک پای کلام قدسی رو به مباحثات سطحی باز میکنی؟ این راهش نیست دوست من
ناشناس۶۵۳۶۸۴۱۲:۵۰:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۷
سوره نور
ناشناس۶۵۴۵۰۲۱۹:۰۸:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۷
در هیچ جایی از قرآن کریم یا کلام پیامبر و ائمه اثری از حجاب اجباری دیده نمیشه.انچه که آمده حجاب به عنوان یک واجب دینیه.مثل نماز و روزه که واجب ولی غیراجباریه.اصولا حجاب اجباری نه ممکن و نه مطلوبه.
ناشناس۶۵۳۸۱۲۱۳:۳۳:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۷
سوره نسا
ناشناس۶۵۳۸۴۰۱۳:۴۲:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۷
در قرآن در مورد حجاب آمده و مقدار پوشش هم آمده موضوع این نیست موضوع اختلافی این است که در مورد فروع دین هم آمده مثلا درباره نماز بسیار تاکید شده ولی مجازات ندارد درباره روزه هم آمده، اما مجازات حکومتی ندارد اما روزه خواری در ملا عام مجازات حکومتی دارد آیا در اسلام بی حجابی در ملاعام در زمان پیامبر و خلفا و امامان مجازات حکومت یا تعزیر داشته؟؟؟ همین جا عرض کنم، بنده شخصا با حجاب خانم ها موافقم ولی حرف حق برایم مهمتر است. منطقی باشیم و حرف حق بزنیم.
زهرا۶۵۳۸۴۳۱۳:۴۳:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۷
سوره نورونسا رو بخون جوابت رو میگیری اگه مسلمونی حجاب برزن مسلمان واجبه عین نماز
ناشناس۶۵۴۰۱۳۱۴:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۷
این تفسیر شماست که اصلا صحیح نیست
رزمنده پیر دفاع مقدس۶۵۴۳۳۳۱۷:۲۸:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۷
حسن جان... ایکاش امثال شماها یکبار بخاطر خدا علاوه بر نقد بدحجابی ، یک گریزی هم به فسادها و اختلاس های کلان و گسترده میزدید و انصافا آنرا درست کالبد شکافی میکردید که این بدحجابی و بی حیایی حاصل دین گریزی و محصول دلسردی جامعه ای است
حمید۶۵۳۲۹۷۱۰:۰۲:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
پس بفرمایید بری هر موضوع ریز و درشتی همه پرسی برقرار بشه برای برجام برای حجاب برای استثنا شدن شهردار از بازنشستگی برای ...
ناشناس۶۵۴۰۸۶۱۵:۲۹:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۷
مگه شما تا به حال برای چه موضوعاتی رفراندوم برگزار کردید در کشور که میگی. برای همه مسایل رفراندوم نگذاریم؟! ضمن اینکه فکر نمیکنم حداقل شما اعتقاد به ریز بودن مساله حجاب اجباری در کشور داشته باشید!!
ناشناس۶۵۳۳۱۸۱۰:۱۸:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۷
شما فعلا به همین قانون احترام بزار تا بعد
تبریزی۶۵۳۴۲۴۱۱:۰۰:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۷
ناشناس، محمد، حسن و حمید عزیز، من اصلا متوجه نشدم که هر چهار پنج نفر شما یک نفرید. ببین برای قبولوندن نظر خودت به بقیه نیازی نیست هزار تا کامنت با اسامی مختلف بذاری. یه کامنت بده مردم خودشون با لایک و دیسلایک رای می دن.
ناشناس۶۵۳۳۵۵۱۰:۳۶:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۷
تازه می فهمیم بعضی ها چه موهای زشتی دارند.
ناشناس۶۵۳۴۶۸۱۱:۱۵:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۷
شما نگاه نکن مجبوری مگه ؟
ناشناس۶۵۶۴۰۹۲۳:۱۰:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۹
اون مو نندازه بیرون مجبوره مگه
ناشناس۶۵۳۵۳۵۱۱:۴۰:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۷
همه پرسی ظاهر قشنگی دارد ولی عوامفریبی است. قانون داریم. اگر قرار بر همه پرسی باشد مثلا برای هر سال در مورد ادامه ریاست چمهوری فرد باید همه پرسی شود!
ناشناس۶۵۳۶۰۵۱۲:۱۳:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۷
اشکالش چیه.
ناشناس۶۵۴۲۷۰۱۶:۵۰:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۷
اشکالش؟! نیاز به یک ملتی هست که به جز رای دادن مشغله دیگه ای نداشته باشن.
احمد۶۵۳۶۴۷۱۲:۳۶:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۷
یعنی شما موافقید اگر همه ی قانونهای اجتماعی را به همه پرسی بگذاریم ؟ و احیانا اگر به ضرر جامعه بود و رای اورد شما تمکین می کنید ؟ مثلا همه پرسی در مورد اینکه اسلحه آزاد بشه مثل آمریکا .
ناشناس۶۵۴۲۹۵۱۷:۰۳:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۷
ما در مورد همه ی قوانین صحبت نمی کنیم در مورد حجاب صحبت می کنیم که در اکثر کشورهای دنیا و اغلب کشورهای اسلامی اجباری نیست و مردم حق دارند بدونن چرا در ایران با این همه فشار اجباریه
ناشناس۶۵۳۹۰۹۱۴:۰۲:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۷
بنده که خودم مقید به اسلامم مخالف حجاب اجباری هستم در حالی که خانواده ام با حجابن.
ناشناس۶۵۴۲۵۱۱۶:۳۲:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۷
مقید به اسلام، مقید به نظر متخصص دینی هم باید باشد نه اینکه مقید به برداشت خودش از اسلام باشد.
ناشناس۶۵۳۹۷۹۱۴:۳۵:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۷
امثال نویسنده پشیزی برای دموکراسی ارزش نیستند. اگر به دموکراسی معتقدند چرا در قبال تصمیم مردم اروپا در مقابله با حجاب واکنش نشون می دن؟
ناشناس۶۵۴۰۱۱۱۴:۵۸:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۷
این موضوع به همه پرسی و دموکراسی مربوط نیست. حقوق اساسی انسان مشمول دموکراسی به معنای رای اکثریت نمیشه. مشکل اینجاست که بعضی ها حجاب اجباری رو اصل مسلم و ضروری می دونن که با هیچ قانونی نمیشه عوضش کرد، بعضی هام اختیار پوشش رو جزو حقوق اساسی انسان می دونن که با هیچ قانونی نمیشه عوضش کرد. اگه اصل بر دموکراسی باشه نظر پوشش اختیاری درسته. اگه اصل بر حکومت اسلامی باشه نظر حجاب اجباری درسته. این دوگانگی هیچوقت حل نشده و هیچوقت هم حل نخواهد شد.
ناشناس۶۵۴۰۸۲۱۵:۲۷:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۷
خواست و اراده مردم از طریق مجلس اعمال میشه پس نیازی به رفراندم نیست. اگه قرار بشه برای هر مسئله ای رفراندم کنیم که اولا باید مجلس را منحل کنیم ثانیا کار و زندگی را رها کنیم و هر روز برای هر موضوعی بریم پای صندوق رای برای رای دادن. حتی در دنیای غرب هم چنین وضعیتی وجو نداره مثلا در فرانسه برای جلوگیری از ورود با حجابها به مدارس و دانشگاه و. . . مجلسشان قانون تصویب کرده نه اینکه رفراندم کنند
ناشناس۶۵۴۰۹۷۱۵:۳۵:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۷
اصل موضوع حجاب و عفت قابل احترامه، ولی حجاب اجباری محکوم به فناست....ان شاالله که حجاب موی سر اختیاری بشه...
ناشناس۶۵۴۳۴۴۱۷:۳۵:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۷
الان مشکل شما این نصفه روسریه که تو مترو و تاکسی و حتی دانشگاه( بعد از رد شدن از در) از سر همه افتاده؟!
ناشناس۶۵۴۴۱۷۱۸:۱۹:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب اجباری قدم و حلقه اول از زنجیره محدودیت و محرومیت زنان از حقوق و آزادیهایشان بوده و هست.
ناشناس۶۵۶۴۳۴۲۳:۴۵:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۹
آزادی از حکم خدا؟ حکم خدا را مگر مردان نوشته اند؟ از خدایشان هم هست که زنان هر روزه لخت و عورتر در خیابان ها ظاهر شوند
ناشناس۶۵۴۶۱۵۲۰:۴۶:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۷
من با حجاب اجباری مخالفم ولی از آرایش متنفرم
ناشناس۶۵۳۱۲۶۰۸:۴۰:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۷
امان از بی حجابی عده ای از خانمها که کوچه و خیابانهای شهرمان را نازیبا کرده اند و مروج فساد و بی بندوباری شده اند. از متولیان و مسئولین میخواهیم نظارت بیشتر داشته باشند در امر فرهنگ سازی و جلوگیری از این بی بندوباری ها
آرش۶۵۳۲۸۷۰۹:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۷
قانون باید حاکم باشه! مثل لزوم احترام و جریمه برای تخلف راهنمایی و رانندگی، باید این تخلف هم شناسایی، تعریف و برخورد بشه بدون احساساتی شدن و یا اهانت به متهم، جریمه یا مجازاتش اعمال بشه
ناشناس۶۵۴۰۶۸۱۵:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۷
در کل دنیا رعایت قوانین رانندگی الزامه و عدم رعایتش جریمه داره حجاب هم در کل دنیا الزامه ؟؟؟؟
ناشناس۶۵۶۴۳۶۲۳:۴۶:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۹
مگر کشورهای دیگر هم به دنبال حکم خدا برای اجرا هستند؟
ناشناس۶۵۸۵۴۹۱۱:۲۸:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۱
من هلاک این احکام الهی هستم که در مملکت ما اجرا شده و همه جا گل و بلبله !
ناشناس۶۵۴۲۰۴۱۶:۰۹:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۷
پس یعنی اگر من به عنوان یک زن مسلمان و معتقد به حجاب به هر دلیل مجبور به اقامت یا سفر به کشوری باشم که حجاب در آن ممنوع است باید به احترام قانون آنجا حجابم را بردارم ؟!
ناشناس۶۵۴۲۷۷۱۶:۵۲:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
شما مجازات بی حجابی رو در قرآن پیدا کن و بگو همون حکم رو برای بی حجاب اعمال کنیم
ناشناس۶۵۴۳۴۰۱۷:۳۳:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۷
کاش یک قانونی هم بگذارند که آقایون باید زمستون و تابستون از کاپشن و کلاه استفاده کنند. آنوقت نظرتون عوض می شد
ناشناس۶۵۶۴۳۹۲۳:۴۸:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۹
مگر حکم حجاب را مردان نوشته اند؟ کدام مردی از دیدن بدن زنان لذت نمیبرد؟ چرا نمی اندیشید؟
شیدا۶۵۴۲۹۱۱۷:۰۰:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۷
مسئولین چهل ساله تلاش کردند که حجاب رو به مردم تحمیل کنند ایا موفق شدند؟
ناشناس۶۵۳۱۲۸۰۸:۴۲:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۷
کاوشگر اینسایت بر رروی کره مریخ نشست کی به اینجا می رسیم! آدم غبطه می خوره بهشون و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
ناشناس۶۵۳۴۰۵۱۰:۵۴:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۷
اگر شما اندر خم یک کوچه اید به دیگران تعمیم ندهید . همین دلباختگان غرب بودند که برای رضایت غربیها پرتاب ماهواره ها را متوقف و صنعت فضایی ایران را تعطیل کردند.
امیر۶۵۳۵۲۳۱۱:۳۳:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۷
ماهواره پیشکش پراید رو محکمتر بسازید تا اینهمه تو جاده تلفات ندیم! ساختن پوشک، کارت ملی، چوب بستنی و... هم بماند برای وقت دیگری...
ناشناس۶۵۴۲۳۴۱۶:۲۳:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۷
پراید حاصل تفکر کسانی است که حتی قلبشان هم در خارج از ایران می تپد و موشک و ماهواره حاصل تفکر کسانی است که به توانایی ملی ایرانیها اعتماد و ایمان دارند و البته اگر خودرو هم دست اینها بود الآن وضعش اینگونه نبود. البته نه فقط وضعیت خودرو بلکه وضعیت نابسامان اقتصادی هم حاصل اعتماد به غرب و اجرایی کردن لیبرالسم اقتصادی در کشور است. درضمن اگر جنابعالی احتیاج به پوشک دارید انواع پوشک ایرانی را می توانید از مغازه ها تهیه کنید. البته اگر در ایران حضور داشته باشید.
ناشناس۶۵۴۴۳۲۱۸:۳۰:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۷
شعار نده که این وضع فشل موجود زائیده همین شعارهای تو خالی و بی هزینه است .
رضا۶۵۳۹۲۴۱۴:۰۸:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
عزیز اونی که ماهواره به مریخ میفرسته در مرحله توزیع سبد کالانیست اول شکم مردم را سیر کن بعد به فکر تسخیر فضا باش
ناشناس۶۵۴۱۷۳۱۵:۵۶:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۷
آمار اشتباه نده عزیز ! براساس آمار رسمی خود دولت آمریکا حدود 50 میلیون نفر از مردم آمریکا از فقر و گرسنگی رنج می برند.
اکبر۶۵۳۱۳۰۰۸:۴۴:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۷
احسنت !!
ناشناس۶۵۳۱۳۲۰۸:۴۴:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۷
به خدا توی خارج از کشور هم با این وضع افتضاح نمیان تو خیابون
ناشناس۶۵۳۲۰۳۰۹:۱۸:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۷
کدوم کشور رفتی تا الان؟
ناشناس۶۵۴۴۸۶۱۹:۰۱:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۷
منطقه بورا بورا افغانستان
ناشناس۶۵۳۴۳۹۱۱:۰۵:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۷
کاش یه صفحه از پاسپورتت هم میزاشتی که بدونیم کدوم کشورها رفتی....
جاوید۶۵۳۷۷۸۱۳:۲۰:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۷
مگر به تو ربطی داره کجا زندگی‌میکنه!
ناشناس۶۵۴۰۹۵۱۵:۳۳:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۷
وقتی در مورد کشورهای دیگه اظها نظر می کنه ربط داره
پیمان۶۵۴۱۲۱۱۵:۴۳:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۷
نابغه امروز میتونی 1 ساعته تو یوتیوب نصب آمریکا رو ببینی! دیگه این حرفها که کی رفتی و کجا رفتی فایده نداره.
ناشناس۶۵۴۴۳۵۱۸:۳۲:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۷
متاسفانه یوتوب فیلتره... احتمالا اینم یه استدلالی مثل حجاب اجباری داره
ناشناس۶۵۳۷۹۶۱۳:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۷
ناراحتی چشماتو درویش کن
ناشناس۶۵۴۳۴۶۱۷:۳۶:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۷
این یکی رو قبول دارم . آقاجون وقتی مردهای جوان بیکارند یا درآمد کافی ندارند خب نمیتوانند ازدواج کنند در نتیجه دختره هم آدمه . شاید با این طرز حجاب ....!
ناشناس۶۵۴۶۷۰۲۱:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۷
خجالت بکش یعنی با چادر نمی شه کار خلاف کرد ؟؟
ناشناس۶۵۳۱۳۴۰۸:۴۵:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۷
از قانون مهمتر چیست؟ اراده مردم. اراده این مردم اسلام است.......... برای اثبات تمایل و اراده مردم بهتره کاری مثل رفراندم در مورد حجاب اجباری ....ایا حاضرید ؟یا به اینجا که می رسید رفراندم بدترین گزینه هست ؟
محمد۶۵۳۲۱۹۰۹:۲۷:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۷
اگهطبق نظر ایشون بخواهیم عمل کنیم از فردا معتادین هم میگن اعتیاد یک امر شخصیه و اکثریت مردم با اعتیاد مخالفتی ندارن و رفراندم برگزار کنید تا معلوم بشه.
ناشناس۶۵۳۴۸۶۱۱:۲۰:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۷
نه عزیز من اعتیاد شخصی نیست اعتیاد به جامعه فشار مالی میاره به دیگران آسیب میزنه اصلا مسئله شخصی نیست کلی هزینه درمان برای خودشون مصرف میشه حجاب یه مسئله پوششیه که بگیرو ببندش اسیب بیشتری میزنه نحوه پوشش شما ترکیه برو همین عکسهای قدیمو ببین راحت کنار هم زندگی می کردند
ناشناس۶۵۴۵۴۱۱۹:۳۷:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۷
اتفاقا بدحجابی هم برای جامعه هزینه داره. جوونی که نمیتونه ازدواج کنه جای اینکه متمرکز روی کار یا درس باشه، دائم در تحریک و اضطراب هست.
ناشناس۶۵۴۶۲۰۲۰:۵۳:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۷
مردهای کل دنیا هم ندام در تحریک و اضطراب هستند ؟؟ چون در کل دنیا حجاب وجود نداره !
همین۶۵۴۸۳۸۰۰:۴۴:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۸
برادر من اونی که با دیدن 4 تا نخ مو تحریک میشه بهش میگن بیمار جنسی. باید بره خودشو درمان کنه.
ناشناس۶۵۳۶۰۲۱۲:۱۱:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۷
نابغه جان اعتیاد در کل دنیا ناپسنده و مصرف مواد در بسیاری از کشورها غیر قانونیه ولی حجاب چی که در بسیاری از کشورهای اسلامی هم اجباری نیست بد نیست قبل فلسفه بافی کمی هم فکر کنی ضرر نمی کنی اگه نمی تونی منطقی حرف بزنی سکوت کنی
ناشناس۶۵۳۶۴۵۱۲:۳۴:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۷
برگزار کنید اگه نظر واقعی مردم این شد که اعتیاد اشکالی نداره اعتیاد رو اختیاری کنید ولی قطع به یقین بدون نظر اکثر مردم درباره اعتیاد منفیه...نمیدونم چرا رجوع به نظر مردم انقد سخته برای امثال شما
ناشناس۶۵۳۸۴۷۱۳:۴۴:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۷
بزارید تا ببینید اکثر مردم مخالف اعتیادن!!! اما موافق زوری نبودن حجاب
ناشناس۶۵۴۰۹۸۱۵:۳۵:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۷
معتاد با کسی که با حجاب اجباری مخالف یکیه ؟!!
ناشناس۶۵۳۱۳۶۰۸:۴۶:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۷
توروخدا این اقای وزیر ارتباطات به داد این این اینستاگرام برسه یه مشت ایرانی بی جنبه همه کار توی اینستاگرام میکنن، حیا رو خودن
ناشناس۶۵۳۱۷۸۰۹:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۷
شما نرو داخلش. اونجا چکار می کنی؟؟؟؟؟
ناشناس۶۵۳۳۸۰۱۰:۴۶:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۷
بیا بیرون برادر یا خواهر گرامی یا اگر استفاده می کنی این جور جاها نرو کاملا دست خودته
ناشناس۶۵۳۵۲۱۱۱:۳۳:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۷
اگر اینستاگرام بده، داخلش نرو. سیگار هم آزاده، اینقدر برو بکش که خفه بشی
ناشناس۶۵۳۱۳۸۰۸:۴۶:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
جناب مهدیان شما اگر حجاب را قانون و رعایت ان را نشانه احترام به دموکراسی بدانید باید بپذیرید که همان دموکراسی راههایی برای تغییر قانون گداشته است، آیا به حکم دموکراسی راهی برای تغییر قانون حجاب وجود دارد؟
رضا۶۵۳۱۳۹۰۸:۴۶:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۷
اگر بنا بر اراده مردم است، می توان همین قانون را به رفراندوم گذاشت در صورتی که اکثریت بر قانون حجاب باشد، حرف شما درست است.
ناشناس۶۵۳۱۴۰۰۸:۴۷:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۷
چرا به غربی بودن متهم می کنید ؟
فرناز۶۵۳۱۴۴۰۸:۴۹:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۷
اول: در جایی از مقاله اشاره کردید که " مردم تلاش کنند جریانی رای بیاورد که فلان قانون را اصلاح کنند. " آیا اگر جریانی که در صدد اصلاح است رای آورد باز هم تمکین می کنید؟ دوم: در جایی دیگر گفته اید که " از قانون مهمتر چیست؟ اراده مردم " آیا اگر اراده مردم بر آنچه شما می گویید نباشد باز هم تمکین می کنید؟
ارش۶۵۳۱۴۶۰۸:۴۹:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۷
اگه راست میگن و دموکراسی حاکمه و قانون لازم الاجرا ،قانون همه پرسی رو اجرا کنن و حجاب رو به رفراندوم بزارن راه دوری نریم همین خود قانون اساسی رو به رفراندوم بزارن
ناشناس۶۵۳۱۴۷۰۸:۵۰:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۷
جناب مهدیان تلاش کردند که حجاب اجباری را خواست اکثریت نشان بدهند ...اما اطلاعات محیطی بنده اینچنین نیست !در ترکیه حجاب ازاد هست .و اگر کسی حجاب داره واقعا اعتقاد به ان دارد .
ناشناس۶۵۳۱۵۱۰۸:۵۱:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۷
نظر خود را به مردم تحمیل نکنید
ققنوس۶۵۳۱۵۳۰۸:۵۳:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۷
بانوان عزیز توجه فرمایید اگه بخواد حجاب ازاد بشه و کسی از روسری استفاده نکنه اون وقت مغازه های روسری و شال فروشی تعطیل میشن و به امار بیکار ها اضافه میشه
تبریزی۶۵۳۳۳۰۱۰:۲۵:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۷
نترس تعطیل نمی شن.
ناشناس۶۵۳۴۴۴۱۱:۰۶:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۷
نه داداش بعدش بزن تو کار دستکش و کلاه
ناشناس۶۵۳۱۵۷۰۸:۵۴:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۷
جناب آقای محسن مهدیان شما هم که خودتون سوال کردید خودتون جواد دادید . این که شما می گویید اکثریت مردم مسلمان هستند به کدام آمار بسنده کرده اید ؟؟؟ این که مردم در یک کشور اسلامی زندگی کنند دلیل بر مسلمانی آنها نیست . حتی مسلمانی به اون اسم کلمه اسلام در شناسنامه هم نیست . باید ذات انسان مسلمان باشد. این از کلمه اسلام حالا بر می گردیم به اکثریت. شما ی آماری از جشنها و خیابانها و سینما ها و پارکها و عکس های مردم در خارج از کشور بگیر خیلی چیزا دستت می یاد و می بینی ی اکثریت دیگه هام وجود داره که مخالف نظرات شما هستند
رضا۶۵۳۱۵۹۰۸:۵۵:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۷
عزیز اگر فردا هم پرسی در مورد اجباری بودن یا نبودن حجاب برگزار شود مطمئن باشید حداقل 70 درصد مردم با اجباری بودن آن مخالفت خواهند کرد که بخش عمده ای از مخالفین هم زنان محجبه خواهند بود چون نمی خواهند رفتار منافقانه و زیست دو گانه در کشورشان ادامه یابد .الان مردم در خانه و مجالس خصوصی یک گونه اند و در کوچه و خیابان از سر اجبار به گونه دیگر لذا مجالی برای ابراز باورهای قلبی واقعی افراد در این زمینه باقی نمی ماندکه این توهینی بزرگ به باورهای مذهبی واقعی است.
ناشناس۶۵۳۱۶۰۰۸:۵۶:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۷
جناب مهدیان؛ اول، اگر شما نگران اعتبار و جایگاه قانون هستی، قوانین اجرا نشده و مغفول و به حال خود واگذار شده زیاده، کاش از اون قوانین هم حمایت میکردی، دوم: شما با اعتبار کدام مدرک و مستند میگی اکثریت خواهان رعایت حجاب هستند؟ بگو ما هم بدونیم سوم: شما به قدرت "عرف" و " اعتقاد" باور داری؟ یک نگاه به اندونزی و مالزی بنداز، علیرغم آزادی حجاب تقریبا همه زنان مسلمان حجاب دارند و در کنار بانوان غیرمسلمان و بی حجاب آزادانه و مشتاقانه حجاب رو رعایت میکنند. شما خودت هم میدونی که حجاب زوری، فقط شعاریست که داده شده و هیچ حسنی نداره و حتی باعث صدمه به جایگاه بانوان محجبه و معتقد به حجاب شده.
ناشناس۶۵۳۱۶۱۰۸:۵۶:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۷
قانون، قانونه. کسایی که در جامعه بی حجاب میان، خودشون رو از قانون و جامعه بالاتر می بینن این کار رو می کنن. و این یعنی خودخواهی.
ناشناس۶۵۳۹۰۳۱۴:۰۰:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۷
برادر من اگه قانون قانونه چرا برا دست اندر کاران دولتی اجرا نمیشه
علیی۶۵۳۹۴۶۱۴:۱۹:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۷
البته این قانونی که شما میگی همون قانون زور هست
ناشناس۶۵۴۴۴۴۱۸:۳۷:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۷
به هر حال قانون اگر رعایت نشه، به دلیل خودخواهی هست. کسی که چراغ قرمز رو رد می کنه هم فکر میکنه قانون زور هست و من از بقیه مردم بالاترم، پس حق تقدم با من هستم. متاسفانه این مشکل فرهنگی مردم ما هست. همه، خودمون نص قانون هستیم!
ناشناس۶۵۴۶۲۲۲۰:۵۷:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۷
دوست عزیز رد کردن چراغ قرمز در کل دنیا جرمه ولی حجاب در تمام کشورهای دنیا و اکثر کشورهای اسلامی اجباری نیست اصولا مقایسه حجاب با چراغ قرمز اشتباهه چون قوانین رانندگی در کل دنیا قابل پذیرش و اجراست ولی حجاب اجباری نه
ناشناس۶۵۳۱۶۵۰۸:۵۷:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۷
چرا همه پرسی نمیشود. اینهم ابزار قانونی برای آن.
کیمیا۶۵۳۱۷۳۰۹:۰۲:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۷
نویسنده محترم نوشته اند : شهری که در ظاهر به معصیت گرفتار شد، مضاعف مستعد آلوده شدن است... یک نفر ایشان را بیدار کند و بگوید که متاسفانه این شهر در باطن مدتهاست که به معاصی فاجعه برانگیزی مثل اختلاس و پولشویی و رانت و حیف و میل بیت المال و فساد اداری و تبعات معاصی بار آنها دچار شده است.
ناشناس۶۵۳۱۷۵۰۹:۰۲:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۷
ما تنها کشور مسلمان نیستیم آیا در کشورهای مسلمان دیگر مثل همین سوریه حجاب اجباری است. همسر رئیس جمهور سوریه بی حجاب است تو همین کشور افغانستان حجاب اختیاری است. همانطور که خودتان گفتین چون رضا شاه بی حجابی رو اجباری کرد مردم مقابله کردند چون هر چیز اجباری با روح دمکراسی مخالف است. در کشور مسلمان به جای حمله کردن به کسانی که حجاب ندارند باید با ترویج و تشویق به حجاب با استفاده است تکنیک های روز جوانان را به داشتن حجاب تشویق کرد. حجابی که در کشورهای اروپایی توسط خانم مسلمانی رعایت می شود صد برابر بهتر از حجاب اجباری ماست. نتیجه همان می شود که در خیابانها می بینیم . اگر واقعا مردم حجاب اجباری را دوست دارند پس چرا گشت ارشاد تو شهر می چرخه
یک ایرانی۶۵۳۱۷۶۰۹:۰۳:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۷
ببینین تحلیل شما یجاش میلنگه اونجایی که سویس میاد برای برقع داشتن زنها تو کشورش همه پرسی میزاره و شما وا اسفا سر میدین که تو مهد دمکراسی با حق ازادی زن مقابله کردن
زحمت۶۵۳۱۸۰۰۹:۰۵:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۷
دوست عزیز جناب مهدویان با این تناقض گویی که داشتی و انقدر استدلالتون ابکی بود که من موافق حجاب اجباری مخالف شدم باهاتون
ناشناس۶۵۳۹۳۱۱۴:۱۴:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۷
آفرین !
ناشناس۶۵۳۱۸۴۰۹:۰۷:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۷
این دیگه چه نوع آسمون ریسون بافتنی بوده؟؟؟ اگر حرامه رعایت باید بشه. اگر از نظر دین، حجاب، مساله ای شخصیه خب بگید. لطفا اینقد در کارهای شخصی دخالت نشه. بنده به عنوان یک دانشگاهی در دسته بندی هایی که می کنند، در قالب نسبتا مذهبی دسته بندی می شوم. البته به حجاب هم با معنای عفاف آن بیشتر موافقم. لطفا یکبار برای همیشه این موضوع را حل کنید.
صمصام۶۵۳۱۸۸۰۹:۰۹:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۷
در خصوص کشف حجاب یک نکته را باید متذکر شد نکته ای که نظریه پردازان ،خودشان را از ان دور میکنند . برای فهم بهتر موضوع ابتدا اگر مجموعه مخالفان با حجاب را نگاه کنیم(این نظر شخصی من است ) انها را میتوان به سه دسته تقسیم کرد دسته اول کسانی هستند که مطلقا و به هر دلیلی با حجاب مخالفند و کوچکترین التزامی در ان نمی بینند و به هر طریق پوشش خود را برمیدارند حتی اگر به بهای جریمه و مجازات .اینها شاید از کل جمعیت زنان ایرانی به 1000نفر هم نرسند و در بحث من جایی ندارند دسته دوم کسانی هستند که با حجاب مخالفند اما از مزاحمت جنس مخالف ناراحت و معذب هستند . حاضرند کشف حجاب بکنند به شرط اینکه کسی مزاحمشان نباشد که این شدنی نیست .نیز به دین و محرمات خیلی معتقد نیستند اما حاضر نیستند به خاطر کشف حجاب بهایی بپردازند ..اینها به دلایل دیگری گاهی با کشف حجاب موافقند دسته سوم کسانی هستند که به دین و محرمات معتقد هستند اما موضع قاطع و محکمی در مورد حجاب ندارند ..در واقع تابع اکثریتند و برای کشف حجاب خود را مانند دسته دوم به زحمت نمی اندازند نیز مانند دسته دوم به دلایل دیگری مخالف حجابند من به دنبال دلایل دیگر(غیر مرتبط) ،برای کشف حجاب هستم دسته دوم وسوم قلبا" به حجاب و واجبات دیگر معتقدند اما به دلیل اعتراض به وضعیت جاری کشور که غالبا نابسامانی وشرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است اقدام به کشف حجاب میکنند در واقع لج به قانون کشور میکنند...چون معتقدند حق انها توسط اختلاسگران و رانتخواران و مفسدان اقتصادیو پایمال شده است و هم برخورد شایسته نکرده ،حق انها را نگرفته و چون دستشان به جایی نمیرسد دم دست ترین گزینه را انتخاب میکنند. من میتوانم کشف حجاب را یکی از مظاهر وندالیسم بدانم .عده ای با اسیب زدن به غیر و خراب کردن اموال عمومی اعتراض خود را نشان میدهند و عده ای هم با خودزنی و آسیب زدن به خود، بصورت کشف حجاب فکر میکنم اگرکشف حجاب را از این منظر نگاه کنیم کمک زیادی در فهم چرایی کشف حجاب میکند .
ناشناس۶۵۴۴۳۴۱۸:۳۱:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۷
استدلال شما کاملا اشتباهه اکثر مردم از زور و اجبار خسته اند مردم حق انتخاب می خوان وندالیسم و صدمه زدن به خود به خاطر لجبازی با رفتار مسئولین یک استدلال کاملا مسخره است در ضمن شماها کی عادت زشت آمار غلط دادن را ترک می کنید ؟ اون عدد 1000 از کجا آمد ؟
ناشناس۶۵۴۴۷۸۱۸:۵۵:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۷
بپا ندزدنت!!! 1000 نفر؟ احتمالا با اعداد مشکل داری؟
ناشناس۶۵۳۱۹۲۰۹:۱۱:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۷
استدلال اول شما که حتی قانون غلط را باید از طریق قانونی تغییر داد، در این مورد وارد نیست چون هیچ راه قانونی متصوری برای اصلاح این قانون وجود ندارد. اساسا راه حل قانونی را برای اصلاح این قانون با سازوکارهایی مانند شورای نگهبان که بی تردید با اصلاح چنین قانونی مخالفت خواهد کرد و نمایندگان طرفدار آن را رد صلاحیت خواهد کرد تا اساسا به آن نقطه که قانون طرح شود نرسد، وجود ندارد. پس تنها راه ممکن مقاومت منفی است تا زمانی که به اجبار و مصلحت و ... حکومت به این خواسته مشروع مردم و حق انتخاب مردم احترام بگذارد
تبریزی۶۵۳۲۰۱۰۹:۱۷:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۷
یه مطب رو هم در نظر بگیرین. قوانین حقوق بشر رو عقلای جهان فارغ از گرایشات سیاسی و مذهبی تهیه کردن تا اراده اکثریت نتونه به اقلیت تحمیل بشه. بنابراین حتی اگه عقیده اکثریت این باشه که اقلیتی نباید از حقوق خودشون برخوردار باشن حرف اون اکثریت هیچه چون بر پایه تحمیل عقایدشون به دیگرانه نه حقوق بشر. همه کشورها موظف به رعایت این قوانین هستن و کشورهایی که رعایت نمی کنن باید به سخت ترین شکل ممکن مجازات بشن.
ناشناس۶۵۳۲۱۳۰۹:۲۴:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۷
متاسفانه لاییک ها عامل عدم پیشرفت را حجاب تبلیغ می کنند در صورتی که هدف آنها نابود کردن جمهوری اسلامی است.
ناشناس۶۵۴۱۲۲۱۵:۴۳:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۷
گره زدن موجودیت یک نظام به روسری زنان عاقلانه است ؟؟
ناشناس۶۵۴۱۲۹۱۵:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۷
اصلا اینطور نیست عدم پیشرفت ما به دلیل فساد افسار گسیخته و سیاستهای نا کارامد و آرمانگرایی ایدئولوژیک و خستگی و فرسودگی مردم از ناکارامدی
ناشناس۶۵۳۲۱۴۰۹:۲۵:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۷
آقای مهدیان : واقعیتی که همه تو خیابون میبینیم اینه که اکثریت خانمها حدود 90 درصدشون چادر نمیپوشن وهمین مانتو را هم بیش از نصفشون از ظاهر کار که معلومه مجبوری میپوشن
ف.خ۶۵۴۰۰۱۱۴:۵۴:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۷
شمال شهر تهران و شهر های بزرگ ملاک نیست.
ناشناس۶۵۴۱۰۲۱۵:۳۷:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۷
تهرانی ها هم جزو مردم ایران هستند و نظرشون مهمه
ناشناس۶۵۴۵۳۱۱۹:۳۰:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۷
این خانمها به خاطر حجاب اجباری اکثرا مشکل ویتامین D دارند و افسرده و خمود هستند
بی نام۶۵۳۲۱۵۰۹:۲۵:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۷
به نظرم این اکثریتی که بهش اشاره می کنید رو الان باید بسنجیم و راهش یک همه پرسیه اصلا هم سخت نیست بعد از همه پرسی اگر همین شد که شما میگین که هیچ ولی اگر بر عکس شد اونوقت باید بهش عمل کنید
ناشناس۶۵۳۲۲۲۰۹:۲۸:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب که قانون نیست یه عرفه و بعضی ها دوست ندارن عرف رو رعایت کنن. این که دیگه اجبار نیست. فلسفه حجاب هم عجیبه. به خاط اینکه مرد به گناه نیفته زن باید خودش رو بپوشونه. خوب این بهشت رفتن چیه دیگه. بمونن توی یه اتاق ایزوله تا برن بهشت.
ناشناس۶۵۴۰۶۳۱۵:۱۷:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
نه خیر فلسفه حجاب این هست که مردانی که توی دلشون مریضی دارند فکر بد راجع به زنی نکنند. البته طبق قرآن. منتها از اون جا هدف این جماعت اثبات قدرت خودشون نسبت به زنان و توجیه بی بند و باری مردان هست دائما استدلال می کنند که بد حجابی باعث گناه مردان می شود. خب عکس این قضیه هم درست هست مگر زنان از بدن و موی مرد خوششون نمی یاد چرا مردان توصیه به حجاب نشدند؟ چون زنان معمولا دنبال آزار دادن مردان خوشتیپ نیستند.
ناشناس۶۵۴۲۵۸۱۶:۴۱:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۷
خدا وکیلی فکر کردی اینا رو نوشتی یا این که همینطوری یه چیزی نوشتی که نوشته باشی ؟ مگه می شه نیمی از جامعه محدود بشن که یه تعداد بیمارن ؟؟ خوب بیماران را شناسایی و ایزوله کنید
ناشناس۶۵۳۲۲۶۰۹:۲۹:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۷
دروغ و تزویر . دزدی و اختلاس و قاچاق جزء قوانین شرعی است ؟
dayani۶۵۳۲۳۴۰۹:۳۳:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۷
کلا از مردم حرف میزنید، خوب همین ها هم که به نظر شما بی حجابند بخشی از این مردم اند. آیا همین که من با نظرات شما موافق نیستم، به شما و طرفداران شما که ممکن است اکثریت هم باشید، این حق را می دهد که همه تهمتها را به من بزنید.
ناشناس۶۵۳۲۳۸۰۹:۳۶:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۷
یعنی ازادی حق انتخاب ابتدای ترین حقوق یک انسان حق انتخاب ازاد نوع پوشش
ناشناس۶۵۳۵۷۸۱۲:۰۱:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۷
حق انتخاب و آزادی بی حد، مال چهاردیواری خونه است. در اجتماع، آزادی بی قید معنی نداره
ناشناس۶۵۴۱۸۷۱۶:۰۱:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۷
کسی آزادی بی قید خواست ؟؟ چرا شلوغ می کنی الکی ؟
ناشناس۶۵۳۲۴۰۰۹:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
تا حالا نمیدونستم معنی سفسطه چیه دقیقا معنای سفسطه را تو این نوشته متوجه شدم کلا استاد سفسطه هستید ها
شاهرخ۶۵۳۲۴۶۰۹:۴۰:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۷
واقعا تحلیل ضعیف و فارغ از منطق بود..... آیا واقعا قانون حجاب قابل مقایسه با قوانین رانندگی مثلا رد شدن از چراغ قرمز هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قوانین برای سرو سامان دادن جهت نظم اجتماعی هست مثل چراغ قرمز ولی قانون حجاب یک قانون برخلاف نظم اجتماعی و آزادی های حداقلی هست....دلیل این خلاف نظم اجتماعی بودن همین تحلیل های پیش پا افتاده و قیاس های مع الفارق هست که تا بحال در رابطه با حجاب بیان شده................ به نظر این حقیر تنها دلیل اصرار دولتها و ارگانها به حجاب فلسفه حجاب نیست که جز ایران در بقیه کشورهای اسلامی اختیاری هست بلکه بحث بودجه ارگانها و سازمانهای دخیل در این امر هست که میلیاردها تومان از خزانه کشور جهت ترویج ویا حفظ حجاب دریافت می کنن و با اختیاری شدن حجاب این بودجه دیگه پرداخت نمی شود.......
ناشناس۶۵۳۲۵۳۰۹:۴۲:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۷
چه نوشته خنده داری استدلالها رو ببین اقای نویسنده حداقل یه مقداری مطالعه کن مردم بچه نیستن
مسعود۶۵۳۲۷۵۰۹:۵۱:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۷
نویسنده سعی وافر نموده وانمود کند که سخنانش جنبه ای کاملا مستدل داشته و به زعم خود همه سوالات احتمالی را پیش بینی و به آنها پاسخی منطقی و کوبنده داده است در صورتی که کلیه استدلالهای ایشان چه در تعاریف و چه مصادیق و چه استدلالها هیچ استحکام علمی و منطقی ندارد و سست بودنش چون شتر بر نردبان هویداست
محمدرضا۶۵۳۲۷۸۰۹:۵۲:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۷
چهل سال ترویج دین در مدارس و این است نتیجه اش؟؟،مگه این بی حجابها و بد حجابها از مدارس لس آنجلس آمدن توخیابانهای شهرما؟ از روزی که بچه بتونه الف با رو بخونه دروس دینی و قرآن داره معلم تعلیمات دینی داره که بهش از زیباییهای دین و اسلام میگه بچه میاد تو جامعه چیز دیگری میبینه ، واقعا اگر حجاب اجباری نبود و بجاش فقط به بچه هامان آموزش میدادیم هم این وضعمان بود
ناشناس۶۵۳۲۸۶۰۹:۵۶:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۷
میخ آهنی نرود در سنگ.... ائمه (ع) هم نتونستند آدم کنند جماعت هوس بازو و نفس پرست، جمهوری اسلامی میخواد؟ الان هم اشتباه نکنید، رفراندوم هم بشه، باید برای اسلام بشه و نه حجاب... دین تکه تکه نیست.
ناشناس۶۵۴۰۴۰۱۵:۰۸:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۷
با اینجای حرفت موافقم که رفراندوم هم بشه باید برای اسلام بشه.
ناشناس۶۵۳۲۹۳۱۰:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۷
پس تو کشورهای غیر اسلامی هم اگر حجاب ممنوع بشه کار کاملا درستی است و نباید به آن اعتراض کنیم. بنا به استدلال نویسنده داشتن حجاب در این کشورها بی احترامی به اکثریت است.
ناشناس۶۵۴۰۹۱۱۵:۳۲:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۷
بحث بی احترامی نیست. از اونجایی که نگاه کردن به مو و اندام برهنه خانم مسلمان برای آقایون جایز نیست، اگر کسی بخواد رعایت کنه واقعا خیلی دشواره. بنده خدا باید سرش کلا پایین باشه، الان که دیگه پاچه شلوارها هم کوتاه شده دیگه باید کلا چشماش رو ببنده. اما اگه کسی با حجاب باشه هیچ مشکلی تو زیست طبیعی یه غیر مسلمان ایجاد نمی کنه. یعنی با حجاب بودن محدودیتی برای آزادی دیگران ایجاد نمی کنه اما بی حجاب بودن آزادی مرد مسلمان رو محدود می کنه.
ناشناس۶۵۴۲۷۸۱۶:۵۳:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۷
وی ترکیه مالزی مردها چطور زندگی می کنند؟
ناشناس۶۵۴۵۶۰۱۹:۴۷:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۷
یعنی فقط آزادی مرد مهمه?
ناشناس۶۵۴۷۷۱۲۳:۲۵:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۷
تا تعریفتون از آزادی چی باشه.
valor۶۵۳۲۹۶۱۰:۰۱:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۷
خانم ها لباس تنگ نپوشن و آرایش زننده نگنند مشکلی با موی سرشون نداریم.چون لباس تنگ به توصیه پزشکان باعث آسیب به عروق می شه . آرایش هم به دلیل وجود مواد شیمیایی باعث سرطان پوست. اما کجاست عقل سلیم!
ناشناس۶۵۳۶۲۲۱۲:۲۱:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۷
به شما چه ربطی داره که چه چیز خوبه یا نه که به نیمی از مردم جامعه امرو نهی می کنی ؟؟ خیلی بلدی برو به معتادها و سیگاری ها توصیه ی بهداشتی کن تنها کار غیر بهداشتی در ایران لباس پوشیدن و آرایش خانم هاست؟؟ آب الوده و هوای آلوده و شیر و مرغ و روغن و و پارازیت و .... احیانا مشکل بهداشتی نداره ؟؟ این استدلالهلی لوس بی منطق و آبکی شما روی اعصاب همه است حتما فکر کردی نابغه هم هستی ؟!
ناشناس۶۵۶۴۵۱۰۰:۰۶:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۱۰
خانم ها قبول کنند که لباس تنگ پوشیدن و آرایش کردن در بیرون از خانه را را برای جلب توجه انجام میدهند
ناشناس۶۵۳۸۲۳۱۳:۳۷:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۷
خدا شفا بده انشالله
ناشناس۶۵۳۸۳۹۱۳:۴۱:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۷
عزیزم تو عقل سلیم داری به خواهر ومادرت بگو لباس تنگ نپوشند وارایش نکنند
ناشناس۶۵۳۳۰۲۱۰:۰۷:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۷
اسلام خوبه ولی شما از اسلام به عنوان ابزار جهت پیش برد اهداف خود سود میبرید ،اسلام میگه باید عدالت در جامعه برقرار باشه ،تبعیض نباشه ایا اینگونه است؟
ناشناس۶۵۴۳۹۳۱۸:۰۳:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۷
و همین تبعیض، بی عدالتی مایه ایجاد فساد، اختلاس، نجومی خواری «« از دریافت نجومی تا املاک نجومی »» و و . ته کار نیز منجر به فقر جامعه میشود و چون نام نظام اسلامی است مردم سئوال میکنند چرا در یک نظام اسلامی تا این حد باید تبعیض و فساد باشد اما عدم دریافت پاسخ میشود دلسردی ، دین گریزی و در نهایت جامعه بی هویتی که زنهای آن به یک شکلی دنبال عریان نمایش دادن خود میشوند .
ناشناس۶۵۳۳۱۱۱۰:۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۷
به نظر من بد ححابی از بی حجابی بدتره. لا اقل بی حجاب تکلیفش با خودش روشنه. متاسفانه در جامعه ما اکثر زنانی که در جامعه حضور دارند بد حجاب هستند و این به دلیل اجباری بودن حجاب هست. در صورتی که اگه به کشور همسایه ترکیه سری بزنید بدحجاب نمیبینید. اگر شخصی اعتقاد به حجاب داشته باشد به طور تمام و کمال آن را رعایت میکند و اگر نداشته باشد اصلا حجاب را رعایت نمیکند. و این اجباری بودن باعث میشه جایی که اجباری بالای سرشون نباشه برای جبران، از اونور پشت بوم میوفتن.
ناشناس۶۵۳۳۱۳۱۰:۱۴:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۷
رعایت اجباری احکام دینی در محدوده سرزمینی یک کشور، هیچگاه درست نبوده و نخواهد بود.
ناشناس۶۵۳۳۱۴۱۰:۱۷:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۷
اصلا متن خوب و قانع کننده ای نبود.به نظر من در زمان قبل از انقلاب که ازادی در حجاب بود مردم به محجبه ها احترام میزاشتن ولی الان نه. اگه حجابو ازاد کنن خیلی ها همینطوری می مونن و تغییری در ظاهرشون نمیدن. مثل مامانای ما که در زمان شاه هم حجاب داشتن الان هم دارن. از چی می ترسین که حجابو ازاد نمیکنید. به ترکیه و مالزی نگاه کنید الگو برداری کنید. تو دنیا به اونا هم میگن کشورهای مسلمان
ناشناس۶۵۳۳۲۰۱۰:۱۹:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب قانونه و باید به قانون احترام گذاشت
رضا۶۵۳۴۳۶۱۱:۰۴:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۷
هر قانونی قابل تغییر است و بسته به نظر عامه مردم دارد
ناشناس۶۵۳۵۶۲۱۱:۵۲:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۷
قانون دست ساخت بشره و دایما دستخوش تغییر اصلا کار پیامبران و ائمه و مصلحین اجتماعی به چالش کشیدن قوانین بد بوده
حسین۶۵۳۳۲۱۱۰:۲۰:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۷
آیا اکثریت میتواند تصمیم بگیرد که اقلیت بروند و بمیرند؟ قانون غلط همیشه غلط است. به جای این توجیهات مسخره هر چه سریعتر قانون را عوض بفرمایید!
سرو۶۵۳۳۲۵۱۰:۲۲:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۷
معصیت در کشور بیداد می کند ایا ندادن حق کارگر معصیت نیست؟ تعطیلی کارخانه ها چی ؟ سری به دادگاه ها بزنید حجم عظیم معصیت نفس گیر است.
باران۶۵۳۳۲۷۱۰:۲۳:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۷
ایا سلب حق اعتراض معصیت هست یا خیر؟
ناشناس۶۵۳۳۳۱۱۰:۲۶:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۷
همه چیز دست خود مردم است. تلاش کنند جریانی رای بیاورد که فلان قانون را اصلاح کنند. !!!?????!!!! باور کنید این دوستمون اصلا توی این مملکت زندگی نمیکنه!
ناشناس۶۵۳۷۷۱۱۳:۱۸:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۷
همین را بگو!
ناشناس۶۵۳۳۳۵۱۰:۲۸:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۷
فرض کنید حکومت اعلام کنه از فردا حجاب اختیاری توی ی جامعه ای که ۴۰ ساله زنان پوشیده بودند و به یکباره عده ای با پوشش اختیاری بیان تو خیابان میان عده زیادی جوان که به علت مشکلات اقتصادی موفق به ازدواج نشدند قطعا عواقب بعدی اش را نمیشه جمع کرد توی هیچ چیز نباید اجبار باشه این قبول با حجاب اجباری هم مخالفم اما دوستان قبول کنید همه چی باید با هم درست بشه اوضاع فعلی مملکت بیماره به قولی گفتنی چهار چرخ اش + زاپاس پنچره شما گیر دادید که پنچری زاپاس اس را بگیرید.
ناشناس۶۵۴۲۶۵۱۶:۴۶:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۷
دوست عزیز اون جوانهایی که موفق به ازدواج نشده اند هم دختر هستند و هم پسر الان شما می خوای بگی این حجاب نیم بند باعث شده رابطه ی نامشروع غیر شرعی اصلا در مملکت نباشه ؟؟ خودت قبول داری این حرفو ؟؟
ناشناس۶۵۳۳۳۹۱۰:۲۹:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۷
البته حکومت دیگر کاری به حجاب ندارد و فقط میگه یک لچکی به اسم ظاهرم شده رو سرتون باشه.اما چیزی که خیلی ها رو به اینجا رسونده لجاجت با سیستمی هست که کلا شده پارتی بازی و یه عده خوب میخورند و عده ای دستشان کوتاه از آن
ناشناس۶۵۴۰۵۲۱۵:۱۳:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۷
برای همون یه تیکه لچک مردم می رن ترکیه. شما خودت ببین یک ساعت می تونی همونو تحمل کنی. منتها آرایش غلیظ و .. برای لجبازی هست.
ناشناس۶۵۳۳۴۱۱۰:۳۰:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۷
اگه واقعا اینقدر اروپایی اروپایی میکنید و اونها رو مثال میزنید، همه پرسی کنید عیسی به دین خود موسی به دین خود.
ناشناس۶۵۳۳۴۸۱۰:۳۳:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۷
قرارنیست این قانون که در39سال قبل تصویب شده تا ابدبراین سرزمین حاکم باشه ،سه نسل قبل رای دادن به این قانون حال برای تاییداعتبارمجددنیازبه رای مجددداره.
ناشناس۶۵۴۲۹۶۱۷:۰۳:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۷
عزیزم در همون قانون اساسی که 39 سال پیش هم بهش رای دادن حرفی از حجاب اجباری نیست، اگه بود که با جو اون زمان کسی رای نمی داد
ناشناس۶۵۳۳۶۵۱۰:۴۱:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۷
مشکل استدلال ایشان این است که حجاب را فقط یک تکه روسری می دانند در حالیکه اصل حجاب تقوایی است که باید باشد و نیست. اون تقوا هست که از مفاسد جلوگیری می کنه نه یک تکه پارچه که گاهی در حد کش مو باریک شده است .همین الان هم مردان مسلمان موی زنان را می بینند . چه فرقی بین قسمت بیشتر مو و تمام مو وجود داره. حجاب اجباری از ابتدا اشتباه بود و اگر برای یک اشتباه هزار دلیل بیاورید میشود هزار اشتباه
ناشناس۶۵۳۳۶۷۱۰:۴۲:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۷
میگید مردم اسلام رو قبول کردند و مسلمانند، قبول. ولی تعریف شما از اسلام چیه؟؟ من به واسطه کارم به شهر باکو سفر میکنم ، عده بسیار معدودی از مردم حجاب دارند ولی مسلمانند. مگه تعریف شما از اسلام تعریف قطعی و مطلقه؟؟ ضمن اینکه دموکراسی زمانی معنی میده که امکان تغییر قانون وجود داشته باشه. یک سوال از شما دارم ، فرض محال اکثریت مردم به این نتیجه برسن که حجاب اجباری درست نیست، آیا راهکار قانونی برای تغییر قانون هست؟؟ یعنی مثلا میشه به کسانی رای داد که با شعار نه به حجاب اجباری به مجلس راه پیدا کنن و قانون رو تغییر بدن؟ آیا شورای نگهبان اجازه ورود این افراد رو به مجلس میده؟؟ هر قانونی تا زمانی قابل احترام هست که با راهکارهای دموکراتیک امکان تغییرش وجود داشته باشه
ناشناس۶۵۳۳۷۱۱۰:۴۲:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۷
در اسلام هم توصیه ای به حجاب اجباری وجود نداره
امید۶۵۳۳۸۶۱۰:۴۸:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۷
اکثریت این کشور مسلمانند! فقط تو ایران اکثریت مسلمانند؟! بقیه کشورا نیستند؟! خود برتر بینی و توهم دارین بخدا!
ناشناس۶۵۳۳۹۰۱۰:۴۹:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۷
آها... اینجاها میشه از اروپا و غرب و دمکراسی مثال آورد، بقیه موارد نمیشه
جمشید۶۵۳۴۰۷۱۰:۵۴:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۷
از قانون مهمتر چیست؟ اراده مردم.
ناشناس۶۵۳۵۳۰۱۱:۳۸:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۷
اوج مغلطه و سرهم بندی
ناشناس۶۵۳۴۰۹۱۰:۵۴:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۷
جامعه مکانیسم و ابزار خودکنترلی را دارد. مگر در غرب که پوشش و حتی برهنگی کامل مجاز است، مردم لخت و عور به خیابان می آیند؟!!
محسن۶۵۳۴۲۳۱۱:۰۰:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۷
حالا گیرم به فرض محال شما درست میگی و قانون باید تو جامعه حکم فرما باشه کجای این کشور و جامعه قانون رعایت شده که یه حجاب و بی حجاب قانون را رعایت نکرده جمع کن این بازی با کلمات را . قانون برای مردمه نه از ما بهترون
ناشناس۶۵۳۴۴۱۱۱:۰۵:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۷
این مقاله همش بر اساس یک مغالطه است به فرض که اکثریت جامعه طرفدار حجاب اجباری باشند . پپس حقوق اقلیت چی میشه .اگه برعکس این رو تصور کنید یعنی در یک جمعیتی قرار بگیرید که مخالف حجاب باشند آیا باید همه حجاب از سر بردارند ؟ نه چون این حق اقلیته که اعتقاد خودش رو داشته باشه
ناشناس۶۵۴۲۳۲۱۶:۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۷
اونوقت حق اکثریت چی می شه ؟؟ اصلا در کشورهای دیگه اون اقلیت که شما می فرمایید چنین حقی دارند ؟؟
ناشناس۶۵۳۴۵۹۱۱:۱۱:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۷
یه نکته در نظر نگارنده محترم مغفول موند. اینکه بسا کشف حجابهایی از جنس آزادیهای یواشکی که صرفا نافرمانی مدنی یا مذهبی هست صرفا از باب اعتراض به مثلا اوضاع اقتصادی یا قرایت رسمی از تشیع، با تعرف حجاب در سطح کشورهای مسلمان مثل ترکیه مالزی اندونزی... هم گزک از دست ایده پردازان منکر مذهب گرفته میشه هم ابزار از دست معاندین. درود خداوند بر هر که از هدایت پیروی کند
محمد۶۵۳۴۶۹۱۱:۱۶:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۷
اگر بر فرض محال تمام مطالب نگارنده درست باشد پس چرا در اروپا اگر خانم محجبه ای را بدلیل حجاب اخراج می کنند ( این مورد هم همان حقوق اکثریت را نادیده گرفته است )
ناشناس۶۵۳۵۲۷۱۱:۳۶:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۷
جالبه که حجاب حتی جزء فروع دین هم نیست، چه برسه به اجباری بودنش. حالا اینها چرا اینقدر برای حجاب گریبان پاره میکنن خدا داند و بس
چلابی برار۶۵۳۹۴۸۱۴:۲۰:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۷
به خاطر اینکه ازش بعنوان شمشیر استفاده کنند برای اهداف خودشون همانند بسیاری استفاده های ابزاری دیگر ، غافل از اینکه این شمشیر دولبه است و گاهی سمت خودشون رو هم میبرد.
علی۶۵۳۵۲۸۱۱:۳۶:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۷
گفتید که "اشکال قانون رو نمی توان با بی قانونی حل کرد" و "راه قانونیش هم اینه که جریانی رای بیاره که بخواد فلان قانون رو اصلاح کنه" الان به نظرتون جریانی که طرف دار آزادی حجاب باشه امکان حضور در انتخابات داره که بخواد رای بیاره؟!... میدونم منتشر که نمیکنین برای خودتون نوشتم فقط.
ريزبين۶۵۳۵۶۶۱۱:۵۵:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
کشورهای سوریه ولبنان وترکیه ودبی و عراق و .... هم مسلمان هستند ولی در هیچ یک حجاب اجباری نیست.آیا اسلام ما با اسلام آنها متفاوت است ؟؟
مریم۶۵۳۶۲۵۱۲:۲۴:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۷
اگر امکان داشت باید کشور ما به عنوان مورد (جدید)هشتم در عجایب جهان قرار بگیرد جوانهای ما میروند برای آزاد کردن کشورهایی شهید میشوند که قراره چند سال بعد آباد بشوند و بعد زنان ان کشورها درانجا آزادانه به لطف امنیتی که جمهوری اسلامی براشون برقرار کرده بدون حجاب راه بروند یا در ورزشگاهها حاضر شوند !!!! و بعد در کشور خودمان به دلیل نبودن امنیت زنها نمیتوانند بدون حجاب تو خیابان راه بروند !!! چه کردیم با سرزمین مان ؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس۶۵۴۴۴۱۱۸:۳۶:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۷
آفرین
علی۶۵۳۵۶۹۱۱:۵۵:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۷
آقای نویسنده مقاله که این وسط پای دموکراسی را پیش کشیده ای در یک سیستم مبتنی بر دمکراسی حقوق اکثریت و اقلیت یکسان در نظر گرفته میشود .
علی یکتا۶۵۴۰۲۸۱۵:۰۳:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۷
قطعا اسلامی که توی کشور ما اجرا میشه با سایر کشورهای اسلامی متفاوته ، کدوم کشور اسلامی رو دیدید که ربا رو حلال بدونه و به اسم بانکداری اسلامی اجرا کنه و هزاران مثال اینچنینی که فقط در کشور ما هست و نه در کشور های اسلامی دیگه که همشون برای سلب آسایش و آزادی و آرامش مردم دارن اجرا میکنن
ناشناس۶۵۴۰۴۶۱۵:۱۱:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۷
دقیقا.
ناشناس۶۵۳۵۸۵۱۲:۰۴:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۷
در کدامیک از کشورهای اسلامی مانند ایران حجاب اجباری است؟
ناشناس۶۵۴۱۰۴۱۵:۳۸:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۷
عربستان سعودی
ناشناس۶۵۴۳۰۴۱۷:۰۸:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۷
از عربستان سعودی متمدن تر و بشر دوست تر نداریم که بشه الگوی ما ؟ خدا رحم کرده صدا و سیما روزی هزار بار این قاشقچی را به عنوان سمبل انسان دوستی و دموکراسی عربستان از توی چشم و گوش ما رد می کنه که شما هنوز فکر می کنی عربستان گل و بلبه !
ناشناس۶۵۴۴۳۸۱۸:۳۴:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۷
خیر فقط در مکه و مدینه حجاب اجباری است
ناشناس۶۵۴۴۵۲۱۸:۴۱:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۷
فقط در شهرهای مقدس مکه و مدینه حجاب اجباری است، در بقیه نقاط برای خارجیها کاملا آزاد است، شما میتوانی کاملا در عربستان بی حجاب باشی و کسی هم کاری ندارد. فقط در ایران است که همه در همه جا حتی پارتی و مهمانی خصوصی هم باید حجاب داشته باشن
ناشناس۶۵۶۴۵۹۰۰:۱۷:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۰
کشور اسلامی به کشوری گفته میشود که تمام احکام خدا را اجرا کند بعضی از این کشورهای اسماً اسلامی روی کافران را سفید کرده اند متر و مبنا حکم خداست نه دیگر کشورها
نجیب۶۵۳۶۲۶۱۲:۲۵:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۷
معنی این کار تنها و تنها یک چیز است: افراد بی حجاب خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خویش نمی دانند.
ناشناس۶۵۳۷۷۰۱۳:۱۸:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۷
شما اول بگو خداوند کی و کجا حجاب را برای کلیه ی زنان اجباری کرده ؟
ناشناس۶۵۳۸۰۵۱۳:۲۹:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۷
دلت خوشه
ناشناس۶۵۳۹۳۳۱۴:۱۴:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۷
تمام زنان عالم بنده های خداوند هستند یا فقط زنهای ایران بنده های خداوند هستند ؟ یعنی چند میلیارد زن دیگه در کل عالم و حتی در کشورهای اسلامی غیر ایران می رن جهنم و ما فقط می ریم بهشت ؟ بسه بابا! به نام خدا زور گویی نکنید در قران هم دستور صریحی برای حجاب اجباری نداریم در سیره ی نبی و احادیث ائمه هم نداریم
ناشناس۶۵۴۰۱۷۱۵:۰۰:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۷
۱. اولا اینکه از کجا میدانید افراد بی حجاب نزد خدا عزیز‌تر از برخی با حجاب‌ها نباشند؟
ناشناس۶۵۳۶۳۶۱۲:۲۸:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب حجاب حجاب... چه خبره.انقلاب شد که ظلم و بی عدالتی نباشه.به کارگران شرکتهای مختلف که با انجام خصوصی سازیهای بی رویه و رانتی در حال بیکار شدن هستند نگاه کنید.نیشکر هفت تپه و هپکو و گروه ملی فولاد.شرکتهایی که چند ماه است حقوق کارگران را نداده اند.آنوقت در این اثنا یک دفعه هی با این حربه ذهن مردم را منحرف میکنید.برید نگاه کنید به شهر.روسپی های با حجاب موج میزند.حجاب امر اسلام است.ولی مبارزه با فقر و احیای عدالت هم امر اسلام است و بسیار مهم تر
ناشناس۶۵۳۶۷۶۱۲:۴۸:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب جزء اصول دین است؟ جزء فروع دین است؟ جزء فروع فروع دین است؟ بنده مذهبی هستم اما ازاستدلال های دینی این موضوع نه تنها قانع نمیشوم بلکه هر روز به ضرورت اختیاری بودن حجاب متمایل میشوم. یک صدم این حساسیت را در مورد ربا که جنگ با خداست داریم؟از موسسات انقلابیمان خواستیم ربا را از معاملاتشان حذف کنند؟در مورد صدق نیت مدافعان این موضوع مشکوکم.
امید۶۵۳۷۱۰۱۳:۰۰:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۷
دموکراسی؟ مگه تو ایران دموکراسی وجود داره؟ سیستم یجوری تعریف شده که قسمت های دموکراتیک یا هیچ قدرتی ندارن و یا فیلتری گذاشته شده که فقط خودی ها بیان تو. در رابطه با اینکه اکثریت این کشور مسلمونه نیاز به یک همه پرسی هست چون خیلی از ماها صرفا چون پدرامون مسلمون بودن الان اسم بچه مسلمون رومون هست درصورتی که اعتقادی به این موضوع نداریم. البته که هر چی که میگذره بر تعداد این بی اعتقادها داره افزوده میشه.
ناشناس۶۵۳۸۰۲۱۳:۲۹:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۷
دوستان عزیز قانون قانون می کنند ساخته و پرداخته خودشان است کی از مردم در مورد حجاب پرسیدند کی مردم تایید کردند
ناشناس۶۵۳۸۰۷۱۳:۳۰:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۷
شکی ندارم که حجاب برای بانوان پسندیده و حفظ از چشم چرانان و برخی افرادی است که مریضی در ذاتشان است. اما اجباری بودنش آیا قابلیت اجرایی دارد؟ ثانیا قانون فقط همین بند حجاب نیست. قانون میگه مسئولین پاکدست و مردمی باشند نه نجومیخوار و رانتخوار و شریک اختلاسگران. بسیاری ازجوانان را میشناسیم که بخاطر عملکرد بد مسئولین و نامیدی آن جوانان از آینده خود در این کشور(کار، مسکن، ازدواج...) اصلا از کل دین روگردان شده اند حالا فرضا حجابم رعایت کنند سایر احکامو چیکار میکنن؟ بهتر نیست مسئولینی که خود باید اسوه حسنه باشن از خودشون رعایت قوانین رو شروع کنن؟ هرچند وقت بحث حجاب که هنر نیست. حجابم یکی از قوانین مثل همس.
ناشناس۶۵۳۹۷۶۱۴:۳۳:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۷
یکی از این طرفداران حجاب اجباری داشت شعار می داد که حکومت باید چند نفر بد حجاب را در میادین تمام شهرها اعدام کنه که زنها حساب کار بیاد دستشون دولت بی عرضه است و از سازمان ملل و کفار غربی می ترسه و ..... بهش گفتم اگر ماجرا اینقدر جدیه چرا خداوند در قران به صراحت صحبت نکرده و برای اون حد و مجازات تعیین نکرده ؟ چرا پیامبر و ائمه کسی را برای موضوع حجاب مجازات نکردند ؟ گفت با شناختی که از خدا "ماها " ! داریم نظر خداوند بر حجاب اجباری بوده !! واقعا خنده داره حد اقل یه استدلال درست ارائه کنید بعد چوبه ی دار و گشت ارشاد راه بندازین با عقل بشری خود برای نیمی از جامعه حکم صادر کردین اگه خدا صلاح می دونست مثل دزدی و قتل براش مجازات تعیین می کرد
ف.خ۶۵۳۹۹۵۱۴:۵۱:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۷
برداشتن حجاب در محافل عمومی بطور یقین هنجار شکنی و بی اعتناعی و توهین به اکثریت زنان جامعه است
ناشناس۶۵۴۱۱۲۱۵:۴۰:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۷
شما از کجا متوجه شدی که اکثر زنان ایران با حجاب اجباری موافق هستند ؟ شما نه تنها به بیماری خود حق پنداری مبتلا هستی به بیماری خود اکثریت پنداری هم مبتلا هستی سریع بر درمان شو
سید صادق۶۵۴۰۱۲۱۴:۵۸:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۷
«شهری که قرارست محیط دین ورزی و بستر معنویت برای جامعه باشد مستعد بی اخلاقی می شود...» جناب مهدیان شما و اقلیت خود‌حق‌پندار همفکر شما، اهم و مهم را کلا گم کرده‌اید. از کدام دین ورزی صحبت می‌کنید؟ جامعه غرق در تعفن ریا و دروغ و فقر و فساد ناشی از فقر و سوء مدیریت با الگوی ایدیولوژیک است!!!! شما هنوز در تار موی بانوان گیر افتاده‌اید؟ ممکن است حجاب یک ارزش باشد، ممکن هم هست نباشد، اصلا کاری به آن ندارم. اما فرض کنید حجاب ارزش باشد و نقض آن هم به همان اندازه اثر منفی ایجاد کند. این اثر منفی در برابر یک اختلاس هزاران میلیاردی مثل صفر است!! شما مشغول جمع زدن یک مشت صفر هستید!!!! برای خود آدم بهتر است که واقعیت‌ها را آنطوری که واقعا هستند بفهمد، نه آنطوری خودش دوست دارد.
ناشناس۶۵۴۰۸۰۱۵:۲۶:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۷
این ها معلوم نیست با خودشون چند چندن. با روسری میان تو خیابون پس یعنی قبول دارن این قانونه. بعد برش می دارن. اگه مخالف حجاب اجباری هستی اصلن روسری سرت نکن. مانتو نپوش. مثل یه خانم غربی بیا تو خیابون. این یعنی اعتراض به قانون. بیرون اومدن با روسری و در اوردنش و انجام حرکات نمادین یعنی مسخره کردن قانونی که عده قابل توجهی قبولش دارند.
ناشناس۶۵۴۴۵۷۱۸:۴۳:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
عده ی قابل توجهی قبولش دارن ؟ از کجا متوجه شدی شما ؟؟ در ضمن شما اجازه بده مردم خودشون انتخاب کنن بعد ببین چند نفر با حجاب مورد نظر شما میان بیرون این کارها تلاش فرسایشی برای تغییر قانونیه که هیچ راهی برای تغییر نداره جز مبارزه به این طریق
یکی۶۵۵۱۴۷۱۱:۱۰:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۸
شما قول بده نیروی انتظامی کتکشون نمیزنه ما هم میگیم موقع خروج از خونه کلن روسری سرشون نکنن
ناشناس۶۵۴۱۰۸۱۵:۳۹:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۷
فرزندان همه انهایی که حجاب اجباری رو ترویج میدهند به امریکا و کانادا می روند و حتی بچه های خودشان رو هم نتوانسته اندتربیت کنند
ناشناس۶۵۴۱۱۷۱۵:۴۲:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۷
به استدلال های مقاله کاری ندارم اما به عنوان یک بانوی ایرانی اصلا نتونستم منطق این حجم بد حجابی و پوشش زننده ای رو که بانوان سرزمینم و البته آقایون بر خودشون روا می دارن متوجه بشم. دور شدن از از فرهنگ و هویت و بریدن از ریشه ها حتما یکی از دلایلش هست. دوستان نگاهی به کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی بندازن بد نیست. آقایون گرامی لطفا یه مقدار عفیف تر لباس بپوشید، خسته شدیم از بس مواجه شدیم با صحنه نامناسب پشتتون.
سجاد۶۵۴۳۵۴۱۷:۴۱:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۷
تبلیغ غلط و زشت دین باعث این هرج و مرج فرهنگی شدن
مهدی۶۵۴۱۸۹۱۶:۰۳:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۷
یه رفراندوم برگزار کنید همه چی مشخص میشه
ناشناس۶۵۴۶۱۱۲۰:۴۳:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۷
برادر عزیز حکم خدا رو نمیشه به رفراندم گذاشت اگر این همه پرسی انجام بشه باید درمورد احکام دین مانند نماز ، روزه و... نیز رفراندم بگذاریم
ناشناس۶۵۴۱۹۶۱۶:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۷
جوانان این مرز و بوم خون دادند تا مملکت دست دشمن نیفتد ؛ معنی رفتن به جهاد و دفاع کردن یعنی شرافت و انسانیت . یه عده قلیلی با برداشتن روسری و آرایش آن هم از جیب بعضا همسر و یا پدر و خودآرایی کردن قصد خودنمایی دارند که ممکن است ریشه در خود بی ریخت بینی داشته باشد ، ممکن است تظاهر به دشمن دوستی باشد و نقش عمله رایگان بیگانگان بدخواه را بر عهده دارد . به هر صورت ایراد روحی روانی غالب است .
ناشناس۶۵۴۴۶۲۱۸:۴۶:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۷
متهم کردن مردم به بیماری روانی یک روش نخ نما برای پنهان کردن خشمی است که از حق خواهی مردم گلوی شما را گرفته برو استدلالهای مخالفین حجاب اجباری در همین بحث را بخون بعد بیا با توهین کردن خودت را خالی کن
ناشناس۶۵۴۲۳۱۱۶:۱۹:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۷
یکی از دوستان فرموده اند"معنی این کار تنها و تنها یک چیز است: افراد بی حجاب خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خویش نمی دانند." احیانا میشه نظر خداوند را در مورد چپاول پول مردم از طرف آغازادگان را هم بیان کنید؟ همانها که مادرانشان فقط بینی خود را ازچادر بیرون میاورند ولی پسران و دخترانشان پیزی نماند عورتنمایی کنند؟ شما که همه آرزوهات را ازقول خدا میگی اینم بپرس
کریم۶۵۴۲۳۳۱۶:۲۰:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۷
ذهنینت این بنده خدایی که به زعم خود روشنگری فرموده اند از همان جمله اولش پیداست: " برخی از مروجین و موافقین کشف حجاب ممکن است عاشق غرب و دموکراسی و حقوق بشر باشند، این متن برای انهاست. " یعنی ایشان از همان اول دمکراسی و حقوق بشر را به باد انتقاد می گیرد و نشان می دهد که آن ها را قبول ندارد. بعد می خواهد بر اساس آنها از حجاب دفاع کند.در صورتی که بسیاری از دینداران اصیل بر مبنای آموزه های دینی، دموکراسی و یا حقوق بشر ، مخالف هر امر اجباری از جمله حجاب هستند. توصیه بنده به ایشان آنست که برادر، اگر می خواهی از حجاب دفاع کنی بر اساس همان ذهنیت های خود که بر مبنای ضد دموکراسی و حقوق بشر می باشد از حجاب دفاع کن.
ناشناس۶۵۴۲۹۲۱۷:۰۱:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۷
یه زمانی برده داری هم قانون بود ، و اکثریت سفید پوست آمریکا هم از اون قانون به شدت حمایت می کردن و حتی سیاه ها رو آتیش میزدن، داداش من هر چی که شما بگی و اسمش رو بزاری قانون نمیشه همه رو مجبور کنی که از ش تبعیت کنن .
ناشناس۶۵۴۹۶۰۰۸:۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۸
اتفاقن همین برده داری هم توی قرآن اومده.
ناشناس۶۵۶۴۶۰۰۰:۲۲:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۰
معیار خوبی و بدی حکم خداست نه نظر من و شما و این کشور و اون کشور
ناشناس۶۵۴۳۱۲۱۷:۱۴:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۷
حرف قشنگی زده اند "از قانون مهمتر چیست؟ اراده مردم." من هم قبول دارم قانون یعنی خواست اکثریت مردم. تاکید می کنم اکثریت نه اقلیت. همین موضوع حجاب را به رای مردم بگذارید.
ناشناسِ آشنا۶۵۴۳۲۰۱۷:۱۹:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۷
آیا میدانید پاشنه آشیل جمهوری اسلامی عزیز ما جا است ؟ عرض میکنم: حضرات نمیخواهند قبول کنند این حجم از بد حجابی که بعضا بسیار بدتر از بیحجابی در خیلی از کشورهاست، نتیجه دین گریزی حاصل از نوع زندگی مسئولین مملکت است .
آرش۶۵۴۳۵۶۱۷:۴۷:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۷
آقای نویسنده محترم مقاله که خیلی هم تلاش کرده اید به ظاهر مقاله خود رنگ و لعاب قانونمداری و احترام به نظر اکثریت رو بگذارید از شما دعوت میکنم که نگاهی دقیق به حجم نظرات موافق و مخالف مقاله خودتان در همین کامنتهای خوانندگان سایت وزین الف بیندازید شاید اگر قدری انصاف در قضاوتهایتان داشته باشید در واقعیت جاری در نظر اکثریت جامعه درک جدید و واقع بینانه تری پیدا کنید و اجازه دهید واقعا عیسی به دین خود باشد موسی به دین خود و پوشش دلخواه خودتان را بر دیگران به اسم قانون تحمیل نفرمایید.
ناشناس۶۵۴۴۶۹۱۸:۴۹:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۷
نهههههههههه ما که کامنت گذاشتیم اینجا مردم نیستیم که ! مزدوران عربستان و اسرائیل و آمریکای جهانخواریم !
ناشناس۶۵۴۳۶۲۱۷:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
کشف حجاب بعضی مردم یک نوع اعتراض اجتماعی است.
ناشناس۶۵۶۶۰۹۰۸:۳۱:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۰
فقط اعتراض اجتماعی نیست خود شما حاضری روسری سرت کنی که از زنان انتظار داری؟
ناشناس۶۵۴۳۷۳۱۷:۵۵:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۷
کشوری عقب مانده با تفکری عقب مانده که در مسائل مهم زندگی و مردم عقب مانده باید فکرش را به چیزهای عقب مانده و پیش پا افتاده تمرکز دهد تا کمی احساس مهمی کند. یه عده می گن خوبه، یه عده می گن بده، ولی نه خوبه نه بد، پوشاکه! همین... نه به خدا کار داره نه به ایمان، و اگر ایمان و خدا هم در کار باشه، انتخاب حق انسانه. و اگر نیست، باز هم این مسئله بسیار پیش و پا افتاده تره که چهل سال باهاش دست و پنجه نرم کنیم. حیف انرژی...
ناشناس۶۵۴۴۳۹۱۸:۳۵:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب خواهند ماند خودتونو اذیت نکنید
ناشناس۶۵۴۶۵۹۲۱:۳۴:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب خواهد رفت، ما به جهنم، خودتون رو اذیت نکنید!
ناشناس۶۵۴۴۶۵۱۸:۴۶:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۷
عصر حجر
ناشناس۶۵۴۴۷۰۱۸:۵۱:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب اجباری از نظر اسلام مصداق حق الناس است حجاب اجباری برخلاف حقوق شهروندی است
ناشناس۶۵۴۴۸۸۱۹:۰۲:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۷
جالبه که انگار یه عده ای مجبورن نگاه کنن به پوشش زنان و دختران. چنین ادمهایی با دسترسی با اینترنت نهایتا چیزی که میخوان نگاه کنن قطعا نگاه میکنن. اگر اهل نگاه نکردن بودند که اینجا نبودیم.
پیمان۶۵۴۷۶۱۲۳:۱۰:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۷
به نوجون 10-15 ساله که تو اوج بلوغ هست میخواهی بگی نگاه نکن؟
ناشناس۶۵۴۵۳۸۱۹:۳۶:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۷
دلم میخواد لیست کسانی را به تایلند میروند و کار دیگر میکنند دور از خانواده تا معلوم شود در کی غش باشد . آخه حجاب به مردا چه مربوطه . اگر ما مردا هم تابستون و زمستون وادار بشیم که کلاه بسر باشیم انوقت می فهمیم این خانوما چی به ما میگویند.
ناشناس۶۵۴۶۰۴۲۰:۳۹:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۷
حجاب وپوشش خانم ها در تمام ادیان وفرهنگ ها بوده وجزءفطرت خانم ها است متاسفانه امروز با شعار آزادی و دمکراسی به جنگ با فطرت رفته ایم کسانی که خواهان کشف حجاب هستند مطمئا باشند که حریم خانواده را نشانه گرفته اند و با شکستن قبح موضوع کشور وجامعه را دچار انحطاط اخلاقی می نمایند که دود آن اول به چشم خواهران ودختران ما خواهد رفت.
ناشناس۶۵۴۶۱۹۲۰:۵۱:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۷
هم وطنان عزیز ی که برهر دلیل خواهان کشف حجاب هستند.مطمئا باشد اگرکشف حجاب در ایران محقق شود نتها ونتها خانم ها هستند که ضررمی کنندوکانون خانواده متلاشی خواهد شد.
ناشناس۶۵۴۷۷۶۲۳:۳۲:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۷
الان که حجاب اجباریه این جوری میان بیرون اگه اجباری نباشه که ببخشید از همه عذرخواهی میکنم ، بعضیا با شلوارک و رکابی میان بیرون متاسفانه بعضیا فکر میکنن اگر حجاب آزاد باشه مردم فقط روسری هاشون رو بر میدارن
ناشناس۶۵۴۸۴۸۰۰:۵۹:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۸
خب نباید این مساله رو جدا از بقیه مسایل دید. وقتی در جامعه ای ربا رواج پیدا کنه بی تعهدی و بی قیدی هم رواج پیدا میکنه...
ناشناس۶۵۶۹۵۰۱۲:۲۱:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۰
مگر حجاب فقط مانتو و مقنعه می باشد. انواع پوششهای خوب و زیبا هست که خانمها در سرما و گرما میتوانند استفاده کنند. اما بی بندوباری قضیه اش جداست و باید جلو آن گرفته شود تا جوانهای این کشور به هرز نروند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  8. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

پربحث‌های هفته

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  13. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  14. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  15. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  18. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  19. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین