• جنگ اسراییل علیه زنان و دختران

    جنگ اسراییل علیه زنان و دختران

    آژانس سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی اعلام کرده «نیروهای اسرائیلی از ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ تاکنون، حدودا ۹۰۰۰ زن را کشته‌اند. این بدان معنی است که اسرائیل هر روز به طور میانگین ۶۳ زن را در غزه کشته است. نزدیک به ۹ زن از هر ۱۰ زن گزارش می‌دهند که دسترسی آنها به غذا نسبت به مردان دشوارتر است و از هر پنج زن حدود چهار زن گزارش می دهند که خانواده آنها نصف یا کمتر از غذای قبل از جنگ را می‌خورند.»

  • ژستی که هرگز به رژیم اشغالگر قدس نمی آید!

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور گزارش می دهد؛ ژستی که هرگز به رژیم اشغالگر قدس نمی آید!

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «ما اکنون به وضوح شاهدیم که زنان فلسطینی با رویه‌های خشونت آمیز، ناعادلانه، نژادپرستانه و آپارتایدی رژیم اسرائیل رو به رو هستند. در این میان، یک مدافعِ جنایات جنگی رژیم اسرائیل نظیر "گیلعاد آردان" نباید این امکان را پیدا کند تا خود را به مثابه مدافع حقوق زنان در ایران و یا هر کجای دیگر جهان معرفی کند.»

  • توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران در دنیا کم نظیر است

    توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران در دنیا کم نظیر است

    رئیس جمهور گفت: عدالت جنسیتی و توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران در دنیا کم نظیر است.

  • شورای امنیت از طالبان خواست محدودیت‌ها علیه زنان را لغو کند  

    شورای امنیت از طالبان خواست محدودیت‌ها علیه زنان را لغو کند  

    شورای امنیت در قطعنامه‌ای از طالبان خواست از تمام تدابیر محدودکننده‌ای که علیه زنان اعمال کرده، فورا بازگردد. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که ممنوعیت اشتغال زنان در افغانستان را محکوم می‌کند، تعدادی از مسائل مربوط به مشکلات ساکنان این کشور را حذف کرده است.