محسنی اژه ای: انصاف نیست عده ای با چهره انقلابیگری نهایت بی عدالتی را در گفتار به وجود آورند

گروه سیاسی الف،   3961007130 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دستگاه قضا با انتقاد از افرادی که با چهره انقلابی گری و حق طلبی و دفاع از محروم و عدالت، نهایت بی عدالتی را در لسان و گفتار و نوشتار را به وجود می‌آورند، گفت: خدا نکند که همراه و همزبان دشمن بشویم.

محسنی اژه ای: انصاف نیست عده ای با چهره انقلابیگری نهایت بی عدالتی را در گفتار به وجود آورند
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم دیدار با روحانیون و نخبگان که در دانشگاه ایلام برگزار شد درباره عدم حضور آیت الله آملی لاریجانی در ساعات اولیه همایش گفت: ابتدا باید به استحضار حاضرین برسانم متاسفانه آیت الله املی لاریجانی ۱۰  روز است که کسالت دارند و به لحاظ مشغله فراوان نتوانستند به خوبی تخت درمان قرار گیرند. شب گذشته هم با زحمت فراوان خودشان را به جلسه رساندند، البته شب گذشته به دیدار خانواده شهدا هم رفتند.

وی ضمن قدردانی از مردم ایلام که چند روزی میزبان هیئت عالی قضایی بودند بیان کرد: از همه شما نهایت تقدیر و تشکر را دارم، از همه مردم غیور، متدین، ولایت پذیر مردم استان ایلام تشکر می کنم. قبل و بعد انقلاب این استان یکی از شاخصه‌های مهم حامیان ولایت و حضور در تمام صحنه ها در مقاطع مختلف بوده است. در این استان مردم یکپارچه شیعه و محب اهل بیت (ع) هستند که از نادرترین استان‌ها در این زمینه است، استانی است که در حد جمعیت خود بیشترین شهید، آزاده و جمعیت را تقدیم انقلاب کرده، این استان بیش از ۱۳ هزار جانباز، شهید و آزاده تقدیم انقلاب کرده است. این تعداد از شهدا و جانبازان و آزادگان مایه افتخار همه ما است.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: استان ایلام از اول جنگ تا به امروز مرزبانان خوبی در مرز بیش از ۴۳۰ کیلومتری و در داخل استان داشته که در مقابل دشمن ایستاده‌اند. رییس اطلاعات استان خبر دادند این استان از امن‌ترین استان‌ها بوده و کم‌ترین ناامنی و ترور را در آن داشتیم. از خدا می‌خواهیم در این فرصت بتوانیم خادم مردم باشیم.

وی تاکید کرد: امروز خدمت به این مردم از همه عبادت‌ها بالاتر است و از همه کارها افضل‌تر است، این مردم مستحق  این خدمت هستند. امروز باید با تمام توان خدمت کنیم، امروز اگر نتوانیم گرفتاری مردم را رفع کنیم یعنی به طور غیر مستقیم ناکارآمدی آن چه ادعا می‌کردیم بوده، علاوه بر این امروز همه دنیایی که در مقابل اسلام و انقلاب و رهبر معظم سر تعظیم فرو آورده و دنیایی که امروز مردم سالاری دینی و نظام جمهوری اسلامی با سیاست مدون از سوی ولایت فقیه را نظاره گر است، اگر در آن موفق نباشیم و نتوانیم مشکلات مردم را رفع کنیم، ناامید می‌شود.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: همه همت مسئولین عالی دستگاه قضایی بر آن است که در جهت آنچه صحیح و به نفع کشور و در اهداف نظام اسلامی و خواسته رهبر معظم است اقدام کند، اما توانستیم به نقطه مطلوب برسیم؟ این ادعا را نداریم.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: فرمودند در نظام جمهوری اسلامی ایران باید عدالت علوی بر پا شود، اصلا ما برای ایجاد عدالت قیام کردیم، اما بیان واقعیات، نگاه و ارزشیابی واقعیات باید همراه با عدالت باشد، اگر واقعیت‌ها را ندیدیم و انتظار ایجاد کردیم، اگر همه مقدورات و نکات مثبت و منفی را ندادیم چه بسا از همین جا زاویه و انحراف از عدالت به وجود آید.

وی اضافه کرد: در مورد مبارزه با فساد باید همه قوا و همه مردم کمک کنیم تا یکی از موانع مهم عدالت رفع شود، همه باید در این زمینه کمک کنیم تا فساد نباشد، البته حاکمان مسئولیت بیشتری در این زمینه دارند. نگاه کنید در این سال های اخیر با چه کسانی در مسئله فساد مبارزه می‌کنیم، یک زمان می گفتند قوه قضاییه با آفتابه دزدها برخورد می کرد، آیا امروز اینگونه است؟ کسانی اسم و رسم داشتند و اتهاماتی داشتند به آنها هم رسیدگی شد.

سخنگوی قره قضاییه گفت: با آنها هم که ثروت‌های عظیم داشتند  که می توانند خیلی کارها کنند هم برخورد می‌شود، در مورد موضوع زمین هم باید گفت تا آخر آبان ماه ۲۸ هزار هکتار را رفع تصرف کردیم و نزدیک به ۶۸ هکتار قلع و قمع شده است.

محسنی اژه‌ای گفت: یکی از عوامل مهم در هر دستگاهی عامل نیروی انسانی است، اگر قوه قضاییه نیروی انسانی صحیح و کافی داشته باشد مشکلات ما تا ۷۰ در صد برطرف می‌شود، از شما دانشگاهیان می‌خواهیم در پذیرش نیرو و انتخاب نیروی کارآمد و در زمینه پژوهش ما را یاری کنید.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: حقوق شهروندی مقوله بسیار محترم و کشداری است، اسلام به حق الناس آن‌چنان اهمیت داده که به حق الله به این اندازه اهتمام نورزیده، ولی حقوق همه شهروندان باید مورد اهتمام باشد، یک قاچاقچی ۱۰۰ کیلو مواد وارد کرد و میلیون‌ها خانواده را گرفتار کرد، حق دارد باید رعایت شود ولی حق این خانواده‌هایی که دخار مشکل شدند و گرفتار شدند هم باید رعایت شود.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به کارآمدی و مضرات فضای مجازی بیان کرد: باید از فضای مجازی و فناوری های نوین استفاده درست شود ولی از آن طرف فساد و مضرات را مورد توجه قرار دهیم.

محسنی اژه ای بیان کرد: ما اعتقاد داریم قوه قضاییه بی نقص نیست همچنین با قاضی و کارمند متخلف اشد برخورد را می کنیم. همین انتظار را داریم که کانون های وکلا هم اشد برخورد با وکلای متخلف کنند. همان طور که گفتم در همین آذر ماه با ۶۳ متخلف اعم از وکیل، کارشناس و قاضی و کارچاق کن برخورد کردیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: یکی از حاضران در جلسه فرمودند هزینه دادرسی بالاست. ما هم از شما سوالی داریم آیا قبول دارید که باید طبق قانون مبلغ قرارداد وکالت را ضمیمه پرونده کنید؟ می دانید خیلی از وکلا این کار را نمی کند و در یک پرونده یک وکیل، ۱۰ میلیارد تومان می گیرد؟

وی اضافه کرد: در موضوع اخذ وکیل و کارشناس را در برخی پرونده‌ها الزام وجود دارد. ما طرفدار وکیل و کارشناس هستیم و قانون گفته که گرفتن وکیل حق است. در پاره‌ای موارد داشتن وکیل الزامی است. در بسیاری از پرونده‌های ما قانون اجازه داده به کارشناس مراجعه شود و در برخی موارد ارجاع به کارشناس را الزام کرده است. ما هم معتقدیم شان وکیل دردادگاه و دادسرا و صداوسیما باید رعایت شود.

معاون اول قوه قضاییه درخصوص ساماندهی ارجاع پرونده ها به کارشناسان گفت: پیش نویس این قضیه نوشته شده و از مرکز آمار و فناوری خواسته ایم که نرم افزاری پیش بینی کنند تا توزیع پرونده ها ساماندهی شود.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز اشکال و ایراد در همه بخش ها ممکن است که وجود داشته باشد اما انصاف اقتضا می کند، همان مقدار که هست را ببینیم نه بیشتر. مشکلات و موانع را در کنار این نارسایی ها باید دید. اگر قصور و تقصیری هست، داد بزنید و فریاد کنید اما اگر نیست در جهت رفع مشکلات کمک کنید. ما دشمن بیرونی داریم که سالهاست دشمنی می کنند و باز هم دشمنی خواهد کرد بی‌عقل‌ترین شان ترامپ است. بقیه هم که هستند. این انصاف نیست که عده ای با چهره انقلابی گری و حق طلبی و دفاع از محروم و عدالت، نهایت بی عدالتی را در لسان و گفتار و نوشتار را بوجود بیاورند. خدا نکند که همراه و همزبان  دشمن بشویم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین