علت کم شدن روغن موتور + احیاگرهای سرامیکی برای رفع روغن سوزی

گزارش بازرگانی، 267604،   4021211013 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

همان‌طور که می‌دانید روغن موتور جهت بهبود عملکرد موتور خودرو و همچنین برای افزایش دوام و طول عمر موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه روغن موتور، کاهش اصطکاک موجود میان قطعات خودرو است. کم شدن روغن موتور یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هر خودرویی رخ دهد.

هر زمان مشاهده کردید که مقدار روغن خودرو بیشتر از اندازه مجاز کم شده است، سعی کنید اقدامات لازم را در جهت پیش‌گیری از مشکلات بیشتر انجام دهید. در این مطلب به موضوع علت کم شدن روغن موتور و همچنین راهکارهایی در جهت رفع روغن سوزی می‌پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید‌ تا در ادامه راهنمایی‌های لازم در این زمینه را با شما به اشتراک بگذاریم.

رفع روغن سوزی

مقدار طبیعی کاهش روغن موتور چقدر است؟

به صورت کلی نمی‌توان میزان مشخصی برای کاسته شدن روغن موتور بیان کرد. زیرا این موضوع بستگی به نوع خودرو شما دارد و با مشاهده دفترچه راهنما یا برچسب روغن موتور، می‌توانید به اندازه دقیق آن پی ببرید. با این حال اگر بخواهیم به این پرسش یک پاسخ کلی بدهیم، حدود 200 تا 250 سی‌سی کاسته شدن روغن به ازای هر 1000 کیلومتر، امری طبیعی‌ به شمار می‌رود. بنابراین برای جلوگیری از خسارات و مشکلات جبران ناپذیر به خودرو، می‌بایست سطح روغن موتور خودرو، همیشه چک شود و اگر میزان روغن سوزی فراتر از حد مجاز است، در نزدیک‌ترین زمان ممکن، اقدام به رفع روغن سوزی نمایید.

مهم‌ترین دلایل کاسته شدن روغن موتور

روغن سوزی یکی از مشکلاتی است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و یک دلیل مشخص و جامع ندارد. در این‌جا می‌خواهیم به بیان و بررسی هریک از دلایل بپردازیم.

استفاده از روغن با گرانروی نامناسب

یکی از اساسی‌ترین نکات در هنگام خرید روغن موتور، توجه به گرانروی آن است. زیرا مهم‌ترین علت روغن سوزی خودرو، استفاده کردن‌ گرانروی نامناسب است. از آن‌جایی که تمامی روغن موتورها دارای درجه‌بندی استاندارد هستند، اگر میزان گرانروی روغن بسیار کم یا زیاد باشد، در کاهش فشار روغن موتور تأثیر زیادی می‌گذارد.

دقت داشته باشید در زمانی که هوا بسیار سرد است، از روغن‌هایی که دارای گرانروی پایینی هستند، استفاده کنید؛ چرا که در این صورت هنگام روشن کردن خودرو، به‌خوبی متوجه راحت روشن شدن موتور می‌شوید و همچنین روغن به‌صورت یکنواخت به قطعات خودرو می‌رسد. زمانی که هوا بسیار گرم است، از روغن‌هایی با درجه گرانروی بالا استفاده کنید تا از رقیق شدن روغن جلوگیری شود.

تبخیر روغن موتور در دمای بالا

همان‌طور که می‌دانید، روغن موتور نوعی مایع است. از این رو می‌توان یکی دیگر از دلایل کاسته شدن آن را تبخیر شدن روغن دانست. هرچه دمای روغن بالاتر برود، میزان و احتمال تبخیر شدن آن نیز افزایش پیدا می‌کند. زیرا روغن نیز همانند سایر مایعات دیگر، خاصیت تبخیر شدن را دارد.

نشتی موتور خودرو

از آن‌جایی که روغن موتور به صورت مداوم در قسمت‌های مختلف موتور خودرو در گردش است، به همین دلیل امکان دارد در قسمت‌های مختلف موتور، نشتی روغن رخ دهد. تشخیص دادن نشتی، کار آسانی نیست و برای این‌کار باید به مکانیک مراجعه کنید. زیرا تنها برخی از نشتی‌ها با ایجاد روغن‌ریزی، خود را نشان می‌دهند. اما همیشه نشتی روغن به آسانی قابل دیدن نیست.

آسیب دیدن رینگ پیستون

زمانی که خودروی شما روغن سوزی دارد ولی دود نمی‌کند اولین کاری که باید انجام دهید، چک‌ و بررسی رینگ‌های پیستون است. رینگ‌ها نوعی حلقه هستند و وظیفه بستن شکاف میان پیستون‌ها و دیوارهای سیلندر را به عهده دارند.

از این رو با فرسوده شدن رینگ‌ها، فاصله‌های میان پیستون‌ها و دیواره‌های سیلندر بیشتر می‌شود و همین امر سبب ورود و نشت روغن موتور به داخل محفظه احتراق می‌شود. از آن‌جایی که این اتفاق به آرامی رخ می‌دهد، به همین دلیل ممکن است ابتدا هیچ دودی از اگزوز خارج نشود؛ اما به مرور با افزایش میزان روغن سوزی، شاهد سوختن روغن و خروج دود از اگزوز خواهید بود.

آسیب دیدن واشر سر سیلندر

این قطعه وظیفه عایق‌بندی کردن موتور و همچنین کمپرس کردن آن را به عهده دارد. به عبارت دیگر این قطعه با آب بندی کردن فضای میان سیلندر و سر سیلندر، از خروج سوخت و گاز و همچنین نفوذ آب و روغن به داخل سیلندر، جلوگیری می‌کند.

واشر سر سیلندر با گذشت زمان به دلیل فشار و دمای بالا، فرسوده می‌شود و باعث می‌شود روغن به محفظه احتراق راه پیدا کند و در نهایت روغن سوزی شکل می‌گیرد. این اتفاق نیز ممکن است در ابتدا بدون خروج دود از اگزوز باشد؛ ولی به مرور و با شدید شدن این مشکل، شاهد خروج دود از اگروز خواهید بود.

محصولاتی برای رفع روغن سوزی

گاهی مشکل روغن سوزی به حدی نیست که موتور به‌طور کامل تعمیر شود. در این مواقع شما می‌توانید از برخی احیاگرهای نانو سرامیکی کمک بگیرید تا وضعیت موتور را بهبود بخشید. در ادامه چند محصول باکیفیت را معرفی می‌کنیم که امتحان خود را پس داده‌اند و در دنیا معروف هستند.

احیاگرهای نانو سرامیکی موتور خودرو

احیاگرهای نانو سرامیکی موتور خودرو محصولی برای ترمیم تمامی بخش‌های تحت سایش و آسیب دیده موتور خودرو به شمار می‌روند. این محصول انواع مختلفی از برندهای لیکومولی، زادو و ووفر دارد که هر یک کاربردی خاص دارند. این محصول به‌عنوان یک ماده افزودنی به روغن موتور، در سیستم مورد نظر اضافه می‌شود و همچنین برای بهبود سیستم‌های مختلف خودرو همچون گیربکس و دیفرانسیل، هیدرولیک و ... نیز به کار می‌رود. برای رفع روغن سوزی می‌توانید روی این احیاگر حساب ویژه‌ای باز کنید.

احیاگر موتور برای روغن سوزی

احیاگر موتور زادو مدل One stage

یکی از این محصولات احیاگر موتور زادو مدل One stage نام دارد‌. این محصول برای خودروهای بنزینی، دیزلی و دوگانه سوز است‌ که بالای 20 هزار کیلومتر کارکرد داشته باشند. این ماده به دلیل برخورداری از مواد احیاگر، سبب تشکیل لایه نانو سرامیک جهت محافظت از سایش موتور خودرو می‌شود و دارای مزایا و ویژگی‌های زیادی است. این مزایا عبارت است از :

  • کاهش در میزان مصرف روغن موتور
  • رفع روغن سوزی در موتور خودرو
  • افزایش فشار روغن موتور، فشار سیلندرها (یکسان‌سازی فشار سیلندرها)
  • جلوگیری از ایجاد سایش در قطعات موتور خودرو
  • بازسازی و ترمیم قسمت‌های تحت سایش
  • قابل استفاده برای انواع موتور خودروها
  • کاهش صدا و میزان لرزش در موتور خودرو
  • حفاظت از قطعات تحت سایش در زمانی که دور موتور خودرو بیش از 3000 است.
  • صرفه‌جویی و کاهش در مصرف سوخت
  • افزایش شتاب خودرو

لازم به ذکر است که احیاگر موتور زادو وان استیج در مجموعه معتبر خودرو مدیک موجود است و شما می‌توانید این محصول را از سایت این مجموعه تهیه نمایید.

احیاگر موتور لیکومولی مدل Cera Tec

این محصول نوع دیگری از محصولات ترمیم کننده نانو سرامیک موتور خودرو است که تمامی مزایای محصول قبلی را با کیفیت بالاتری دارد و در جهت ترمیم‌سازی ساییدگی‌های ایجاد شده و همچنین بازگرداندن فشار سیلندرها عمل می‌کند. مهم ترین ویژگی این محصول، افزایش شتاب در موتور خودرو و همچنین کاهش مصرف سوخت است. بی‌شک احیاگر موتور لیکومولی ساخت آلمان، بهترین احیاگر موجود در دنیاست. شما می‌توانید احیاگر موتور لیکومولی را از مجموعه معتبر خودرو مدیک خریداری نمایید.

استفاده از احیاگر موتور لیکومولی مدل Cera Tec سبب جلوگیری از فرسایش قطعات موتور خودرو می‌شود و از این احیاگر در گیربکس دستی نیز می‌توانید استفاده کنید. از این رو استفاده از این محصولات احیاگر علاوه بر محافظت از موتور خودرو و سایر قطعات، در میزان مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی می‌شود.

زمانی که روغن سوزی خودرو در مرحله پیشرفته باشد، این محصول تا حد زیادی می‌تواند میزان سوخت روغن را کاهش دهد. همچنین در زمانی که روغن سوزی در مراحل اولیه باشد، استفاده از موادهای احیاگر سبب رفع روغن سوزی در موتور می‌شود.

احیاگر موتور ووفر مدل Lube Max

در کنار محصولات خارجی، احیاگر موتور ووفر مدل Lube Max که محصول یک شرکت دانش‌بنیان داخلی است وجود دارد. احیاگر موتور ووفر نیز تمامی مزایای محصولات خارجی را با قیمت مناسب‌تری دارد. از مزایای احیاگر موتور ووفر مدل Lube Max می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش راندمان روغن و موتور خودرو
  • ایجاد یک لایه محافظ فعال فلزی در برابر فشار و حرارت موتور خودرو
  • یکسان‌سازی و افزایش فشار سیلندرها به بالاترین حد ممکن
  • احیای روغن موتور و افزایش کارکرد آن تا 2000 کیلومتر بیشتر
  • افزایش کیفیت و خواص روانکاری روغن موتور برای کاهش مصرف سوخت
  • محفاظت از سایش قطعات موتور در دما و فشار بالا
  • ترمیم و بازسازی سطوح فلزی آسیب دیده به دلیل سایش قطعات فلزی
  • افزایش شتاب خودرو، کاهش صدای موتور و جلوگیری از افت فشار روغن
  • کاهش انتشار گازهای خروجی

شما می‌توانید احیاگر ووفر لوب مکس را از سایت معتبر خودرو مدیک خریداری نمایید.

ترمیم کننده موتور برای روغن سوزی

با کم شدن روغن موتور چه اتفاقی می‌افتد ؟

با کم شدن روغن موتور خودرو و توجه نکردن به آن، ممکن است آسیب زیادی به ماشین وارد شود و در نتیجه افزایش هزینه را به دنبال خواهد داشت. عوارض روغن سوزی خودرو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در این‌جا می‌خواهیم به بررسی این عوارض‌ها و توضیحاتی در زمینه این موضوع بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این حیطه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اختلال در عملکرد خودرو

زمانی که روغن موتور کاسته می‌شود، خودرو دیگر شتاب و توانایی لازم را برای حرکت ندارد. زیرا با وجود روغن سوزی، اجزای مهم موتور ماشین به دلیل اصطکاک آسیب خواهند دید. همچنین زمانی که قطعات موتور تحت شتاب زیاد قرار می‌گیرند، در صورت عدم وجود روانکاری مناسب به شدت فرسوده می‌شوند. در نهایت این اتفاق سبب به وجود آمدن هزینه‌های گزاف می‌شود.

افزایش در میزان مصرف سوخت خودرو

زمانی که موتور دچار روغن سوزی می‌شود، در این زمان موتور توانایی حرکت ماشین با مقدار معینی گاز و فشار را ندارد. از این رو میزان مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا می‌کند. زیرا خودرو بخش زیادی از توان و قدرت خود را هنگام حرکت از دست می‌دهد.

افزایش میزان آلایندگی موتور خودرو

هر خودرویی در حالت طبیعی، یک سری بخار و گازهای سمی تولید می‌کند که این آلایندگی‌ها از طریق اگزوز خودرو خارج می‌شوند و آلودگی محیط زیست را به دنبال دارد. از این رو می‌توان یکی دیگر از عوارض کاهش روغن موتور را افزایش تولید گازهای سمی دانست. به همین دلیل می‌بایست به صورت منظم، سطح روغن موتور را چک کنید تا درصورت مشاهده کاهش روغن، اقدام به رفع روغن سوزی نمایید.

افزایش استهلاک خودرو

یکی دیگر از عوارض روغن سوزی، افزایش استهلاک خودرو است. هرچه دیرتر اقدام به رفع روغن سوزی موتور کنید، میزان فرسودگی قطعات موتور نیز بیشتر می‌شود و درنتیجه میزان هزینه‌ای که باید در جهت تعمیر و بازسازی قطعات انجام شود نیز می‌رود.

از کجا بفهمیم روغن موتور خودرو کم شده است؟

یکی از مهم‌ترین سوالات در این زمینه این است که چطور متوجه کاهش روغن موتور خودرو شویم؟ در این‌جا می‌خواهیم به ذکر و بررسی برخی عواملی بپردازیم که از مهم‌ترین و شایع‌ترین عوامل کاهش روغن موتور به شمار می‌روند.

روشن شدن چراغ روغن

زمانی که روغن موتور کاهش پیدا می‌کند، اولین علامت روشن شدن چراغ روغن در پشت آمپر است که در بعضی از خودروها چراغ چک نیز روشن می‌شود.

بوی سوختگی از موتور خودرو

اگر روغن موتور کم باشد انتقال حرارت توسط روغن موتور به خوبی صورت نمی‌گیرد و باعث ایجاد بوی سوختگی می‌شود.

صداهای ناهنجار از موتور خودرو

صداهای ناهنجار زمانی از موتور شنیده می‌شود که مدتی از کاهش روغن در موتور گذشته باشد و شما نسبت به این امر بی توجهی کرده باشید.

کاهش شتاب خودرو

وجود روغن کافی در موتور، سبب افزایش شتاب و راندمان خودرو می‌شود. از این رو یکی دیگر از علائم کاسته شدن روغن موتور، کاهش شتاب خودرو است.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوعاتی در زمینه علائم، دلایل و راهکارهایی برای رفع روغن سوزی، پرداختیم. همان‌طور که بیان شد، انواع محصولات احیاگرهای موتور، بهترین گزینه برای کاهش و رفع روغن سوزی، ترمیم ساییدگی‌های ایجاد شده در موتور و... هستند. برای خرید انواع روغن موتورهای مرغوب در برندهای مختلف، از مجموعه معتبر خودرو مدیک اقدام کنید.

علاوه بر این، محصولات دیگری همچون انواع روغن‌ها، ضد یخ، ضد‌ جوش، کولانت، انواع نشت‌گیرها، انواع احیاگرهای نانو سرامیک، بهترین مکمل‌های سوخت و روغن و... در این مجموعه موجود است. لازم به ذکر است که فروشگاه خودرو مدیک دارای نماد الکترونیک است و برای محصولات خود، گارانتی اصالت کالا در نظر گرفته است. شما می‌توانید با اطمینان از این فروشگاه محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایید.

دیدگاه کاربران

حق دوست۳۴۰۱۸۶۰۱۲:۰۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
عالی بود، ممنون از شما
ناصر محمدنژاد۳۴۰۳۲۹۴۱۳:۳۴:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
خودرو وانت پراید صفر روغن کم میکنه چیکار کنم
مهـــران.۳۴۰۲۱۱۲۱۷:۴۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
با عرض سلام و تشکــــر از تهیه و نشــر مطالب فنی که بسیار کارآمد و مهم میباشد. نکات ظریف و مهمی را بازگو فرمودید اما خواهشمندم نسبت به زمان استفاده از احیاگر موتور و نیز مقدار مصرف یا حتی میزان مخلوط نمودن آن با روغن موتور توضیحاتی جهت راهنمایی بفـــرمائید. آیا بهتر است در زمان تعویض روغن و سرویسهای معمول احیاگرموتور را مصرف کنیم؟(همراه با روغن تازه). برای موتورهائی با حجم روغن 4/5 لیتر، چه میزان از احیاگر اضافه کنیم؟ حجم 3/5لیتر یا کمتر چقدر باید اضافه شود؟ دیده شــده که بعضی از استادکاران قبل از ریختن احیاگر بداخل موتور ‌، آن را کمی حرارت میدهند توسط اجاق یا بخاری،بطوریکه حدود50 درجه محسوس میشود. بنظر شما آیا این عمل ضروری است یا تفاوتی نمیکند؟احیاگرهای موتور به قطعاتی که در تماس با روغن هستند اما نیاز به روانکاری ندارند آسیب نمیرسانند؟ مانند کاسه نمــدها، واشــرها،اورینگ یا حتی محدوده سیت سوپاپ،؟ با پوزش و سپاس فراوان، متذکرمیشوم که بنده حقیر تا کنون هرگز از این قبیل احیاگرها و مکمل ها استفاده نکردم، متاسفانه هیچ تجربه ای در اینباره ندارم. اما در تصویر انواع مختلف آن جهت دیزلی، دوگانه،اسپرت،مشخص بود. بنظر شما آیا جنس و آلیاژ قطعات فلزی در خودروها با توجه به برندسازنده و نوع کمیت
مجتبی۳۴۰۲۶۵۲۲۳:۰۹:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
طریقه مصرف هم میگفتید بد نبود
ناشناس۳۴۰۲۸۲۳۰۶:۰۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
برای سلامت و عمر بیشتر ماشین و همچنین هوای پاک تر، بنزین سوپر لازم است که متاسفانه گیر نمیاد و اکثراً میگویند که مکمل ها تقلبی است و نمیشه اطمینان کرد! ، هر پمپ بنزین که میری میگن نداریم،!! خب چکارش کنیم؟؟؟!!! خواهشمندم که به این موضوع رسیدگی جدی بشه چونکه واقعاً دارای اهمیت است.
سیدجلال سیدی۳۴۰۳۳۱۳۱۳:۴۵:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
مطالب بسیار خوبی بود آدرس و سایت فروشگاه برای خرید و گرفتن نمایندگی فروش لطفا بفرمایین
ناشناس۳۴۰۳۷۶۲۲۰:۲۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
سلام از کجا پیدا کنیم مکمل سرامیک رولطفن راهنمای گنید
ماسکو۳۴۰۳۹۳۷۲۲:۲۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
آیابنزین سوپربهتراست یامکمل بنزین،کدامیک خیلی بهتراست.ممنون میشم پاسخ بدین.چون خیلی سوال برام.....
مرادی۳۴۰۳۹۹۵۲۳:۰۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
با تشکر از مجموعه خودرو مدیک. مشکل روغن سوزی خودروی من حل شد.
ناشناس۳۴۰۴۰۰۶۲۳:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
قیمت این محصول چقدر می‌باشد میشه لطفاً اعلام بکونید
پیمان۳۴۰۴۰۴۳۲۳:۳۳:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
فقط بنزین با کیفیت لازمه که اونم پیدا نمیشه روغن موتور درجه یک نه تصفیه شده و بسته بندی شده..
زاگرس نشینان۳۴۰۴۰۹۶۰۰:۳۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
باتشکر از کسانی که درنشر این کار انسان دوستانه وپخش این مطالب شرکت می‌کنند....
ناشناس۳۴۰۴۲۰۱۰۳:۱۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
سلام چگونه تهیه کنم
ناشناس۳۴۰۴۳۶۰۰۸:۲۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
با سلام اگر کسی تا بحال از این محصول استفاده کرده و از عملکردش راضی بوده لطفا یه توضیح بده ممنون میشم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. من عجله ندارم!

    5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

    21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

    22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین