سناتور جمهوری‌خواه: باید به فشار حداکثری بر ایران ادامه دهیم

جهان،   3991214021

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با ادعای اینکه برجام، توافقی نبود که به‌صورت مؤثر مانع رسیدن ایران به سلاح اتمی شود، بر لزوم تداوم فشار حداکثری بر ایران تاکید کرد.

به گزارش فارس، در ادامه تلاش‌های قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا برای جلوگیری از بازگشت دولت جدید این کشور به توافق هسته‌ای با ایران، سناتور «میت رامنی» خواستار تداوم فشار حداکثری بر ایران شد.

رامنی بامداد پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران در حال افزایش رفتار ستیزه‌جویانه خود علیه آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن است. آمریکا باید مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شود، که قابلیت رسیدن به اهداف مد نظر آنها را دارد».

وی با به اشتراک گذاشتن کلیپی ویدئویی از صحبت‌هایش در جلسه امروز مجلس سنا برای تایید صلاحیت «وندی شرمن» به عنوان معاون وزیر خارجه آمریکا، ادامه داد: «لازم است که به اعمال فشار حداکثری بر دولت ایران ادامه دهیم».

این سناتور آمریکایی در جلسه کمیته روابط خارجی سنا نیز مدعی شد که برجام، توافقی نبود که بتواند به‌صورت مؤثر از رسیدن ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند و فقط ساخت آن را به تعویق می‌انداخت.

رامنی با متهم کردن ایران به تلاش برای تولید مواد شکافت‌پذیر کافی جهت ساخت بمب اتمی، افزود: «من متوجه نمی‌شوم که چگونه بازگشت به برجام، می‌تواند آنها (ایران) را اولا از داشتن سلاح اتمی برای همیشه منصرف کند و دوم، هزینه حرکت در آن مسیر را برای ایران به اندازه کافی بالا ببرد».

این در حالی است که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون شامگاه چهارشنبه مدعی شد کارزار فشار حداکثری علیه ایران نه تنها فعالیت‌های این کشور را محدود نکرد، بلکه به آن جسارت بیشتری داد تا از تعهدات برجامی عقب بنشیند. (جزئیات بیشتر)

روز گذشته نیز منابع مطلع خبر دادند کمیته مطالعاتی حزب جمهوری‌خواه برنامه‌ای را تدوین کرده که مانع بازگشت دولت جدید واشنگتن به توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های ایران می‌شود.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. 

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

ایران اخیراً از روز پنج اسفندماه اعلام کرد اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند. اقدام ایران در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ایران است که شریکان ایران در برجام را به لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام ملزم می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین