اعتماد به نفس مقاومت

گروه جهان الف،   4030221058 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

« محور مقاومت در منطقه جدای از اینکه از حیث گفتمانی و فکری از جذابیت زیادی برای ملت های مستضعف برخوردار است، در حیطه اجرایی و عملیاتی نیز توانسته پیشرفت های قابل توجهی را محقق کند و اعتماد به نفسی را که سال هاست جهانِ گفتمانی غربی و صهیونیست ها سعی در سَلب آن از ملت های مختلف در اقصی نقاط جهان دارند، در دلِ این ملت ها احیا کرده است »

 اعتماد به نفس مقاومت

به گزارش الف؛ پس از اجرای عملیلت طوفان الاقصی در تاریخ هفتم اکتبر سال 2023 میلادی و تحقیر قابل توجه اطلاعاتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس، روند تحولات منطقه غرب آسیا وارد مرحله تازه ای شد. اوج گیری جنگ غزه و تقابل صریح و مستقیم محور مقاومت در منطقه با رژیم اشغالگر قدس و متحدان غربی و منطقه ای آن، یکی از روشن ترین جلوه های این وضعیت جدید بود که بسیاری از تحلیلگران و تئوریسین های عرصه روابط بین الملل را با واقعیت های تازه ای مواجه کرد و آن ها را واداشت تا به طرح دیدگاه های خود در مورد چشم اندازهای کلانِ مطرح در قالب معادلات آتی منطقه غرب آسیا و کلیت خاورمیانه بپردازند.  

تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران منطقه ای و بین المللی، وحدت و انسجام محور مقاومت در مواجهه با تهدیدات ناشی از رژیم صهیونیستی و قدرت های غربی را مورد اشاره قرار می دهند و تقسیم کارِ قابل توجه و ظرفیت‌های عملیاتی قابل ملاحظه این محور را نشان می دهند. ایران، حزب الله لبنان، انصار الله یمن، گروه های مقاومت عراقی و سوری و به تازگی گروه مقاومت اسلامی بحرین، همه و همه هزینه های راهبردی و قابل توجهی را برای محور غربی-عبری در سطح منطقه ایجاد کرده اند. 

این مساله به قدری جدی بوده که اساسا تئوریسین های عرصه روابط بین الملل بر این باورند که صلح در منطقه غرب آسیا جز به واسطه مذاکره با محور مقاومت برقرار نمی شود. با این همه، قدرت های غربی و رژیم اشغالگر قدس و البته برخی رژیم های مرتجع عربی، یک دلنگرانی بزرگ در مورد اعضای مختلف محور مقاومت دارند. موضوعی که در نوع خود برای تک تک اعضای این محور قدرت ساز است و البته که ظرفیت های آن برای دفاع از خود و پیشبرد دستورکارهایش را نیز تقویت می کند. این مولفه، اشاره به اتکای هر عضو محور مقاومت در حوزه تسلیحاتی به توانمندی های خود دارد. 

به طور خاص در مورد حزب الله لبنان، جنبش حماس و انصار لله یمن، شاهد هستیم که آن ها توانسته اند ظرفیت‌های تولید تسلیحاتِ مختص به خود را ایجاد کنند. در حقیقت، آن ها دیگر وابسته به ارسال سلاح از خارج برای خود نیستند و از نظر فنی به نقطه ای رسیده اند که خود می توانند رفع کننده نیازهای تسلیحاتی شان باشند. این همان چیزی است که قدرت های غربی و صهیونیست ها به شدت از آن هراس دارند و این مساله را در تضاد با پیشبرد منافع راهبردی خود به ضرر ملت های مستضعف جهان ارزیابی می کنند.

از این منظر، محور مقاومت در منطقه جدای از اینکه از حیث گفتمانی و فکری از جذابیت زیادی برای ملت های مستضعف برخوردار است، در حیطه اجرایی و عملیاتی نیز توانسته پیشرفت های قابل توجهی را محقق کند و اعتماد به نفسی را که سال هاست جهانِ گفتمانی غربی و صهیونیست ها سعی در سَلب آن از ملت های مختلف در اقصی نقاط جهان دارند، در دلِ این ملت ها احیا کرده است. اساسا به همین دلیل است که  جهان غرب و رژیم اشغالگر قدس، مشکلات جدی و عدیده ای را با گفتمان مقاومت اسلامی دارند. گفتمانی که ایمان به خدا و خودباوری را مورد تاکید قرار می دهد و هیمنه قدرت های دنیوی را سُست تر از خانه عنکبوت در نظر می گیرد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۸۴۷۲۳۰۱:۲۵:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۲۲
-- مردم مظلوم غزه ( فلسطين ) : « ما زياران چشم ياري داشتيم خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم » ! -- غمتان كم باد ! از كدام ياران برادر گله و شِكوِه دارين ؟ -- معلومه اخوي جان ! از 54 كشور اسلامي كه شرف حضور دارند ،!! ... البته منهاي چند نفرشان ! ... از بقيه شان ! -- حق دارين برادر .... كاملاً حق دارين گله مند باشين ! .. بنده هم حق به شما ميدهم !
ناشناس۳۴۸۴۸۵۲۰۸:۱۶:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۲
ایران اسلامی باید بشدت اسراییل را تهدید کند در صورت حمله به رفح با موشک باران ایران و حزب الله لبنان و مقاوت عراق و یمن و بحرین روبرو خواهد شد
ناشناس۳۴۸۴۸۸۹۰۸:۵۳:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲۲
برادر جان امریکا شیطان بزرگ در تسخیر صهیونیستها است .
ناشناس۳۴۸۵۰۹۷۱۱:۵۷:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۲
کشورهای اسلامی و عربی بیشتر از این که به فکر فلسطینی باشند به فکر مردم خودشان هستند.
ناشناس۳۴۸۴۸۱۰۰۶:۵۲:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۲
محور مقاومت چرا کاری نکرد ؟!!!
ناشناس۳۴۸۵۰۷۷۱۱:۴۱:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۲۲
آنچه جامعه جهانی را حساس کرده کشته شدن مردم غزه توسط صهیونیست ها است . اسرائیل هم به بهانه امنیت خود مردم غزه را قتل و عام می کند. حال چگونه به این نتیجه رسیده اید که غربی ها قرار است با محور مقاومت تعامل کنند را نمی دانیم
ناشناس۳۴۸۵۱۴۱۱۲:۵۹:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۲
وقتی ما با اغلب کشورهای همسایه سر ستیز داریم نتیجه اون همینه. وقتی میریزیم و سفارت عربستان را اشغال میکنیم نتیجه اش میشه همین تفرقه.
ناشناس۳۴۸۵۶۳۲۱۹:۱۸:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۲
دوست عزیز شما همیشه عادت داری تاریخ رو برعکس بخونی!!!! یک سال و نیم پس از انقلاب صدام جنگ بر علیه ایران رو شروع کرد و خیلی از کشورهای عربی از هیچ کمکی به صدام دریغ نکردن!!!
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین