افزایش قابل توجه پرداختی به پرستاران

سلامت،   3991005049 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
افزایش قابل توجه پرداختی به پرستاران

معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گزارش اقدامات انجام شده در حوزه توسعه منابع انسانی و ارتقای شاخص های ارائه خدمات حوزه سلامت را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا دکتر سید کامل تقوی نژاد اظهارکرد: در دو سال گذشته با هدایت و راهنمایی وزیر بهداشت و تلاش تمامی همکاران در حوزه ستادی وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اقدامات مهمی در جهت بهبود وضعیت نیروی انسانی حوزه‌ سلامت به ویژه استخدام و به کارگیری نیروها و بهبود معنادار، قابل توجه و کم‌سابقه یا بی‌سابقه در وضعیت پرداختی به نیروی انسانی در حوزه‌ سلامت انجام شده است. 

وی افزود: در گزارشی به اهم اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف به منظور بهبود وضعیت گروه پرستاران، وضعیت منابع انسانی، میزان رشد دو سال گذشته و آثار آن بر بهبود شاخص‌های حوزه‌ سلامت به ویژه نسبت پرستار به تخت به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی تناسب بین زیرساختهای حوزه‌ سلامت با کمیت منابع انسانی در این حوزه پرداخته شده است. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت یادآور شد: اقدامات و عملکرد رخ داده برای بهبود پرداختی در دسترس در گروه پرستاری به صورت تفصیلی و روشن مشخص و نشان داده شده است که افزایش و رشدهای رخ داده در دو سال گذشته بی‌سابقه  و حتی در مقایسه با تورم سال‌های اخیر نیز میزان افزایش در رقم حکم گروه پرستاری قابل توجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این گزارش به اقدامات انجام شده به ویژه اصلاحات فرایندی در حوزه‌ پرداخت ها و کاهش قابل توجه متوسط بازه‌ زمانی معوقات کارانه کادر سلامت پرداخته شده است. همچنین اقدامات انجام شده در دوره‌ شیوع ویروس کرونا برای حمایت و قدردانی از زحمات کادر سلامت کشور ذیل اصلاحات صورت گرفته برای جذب و استخدام نیروی انسانی، شهدای خدمت سلامت و میزان منابع تامین شده برای جبران زحمات کادر سلامت مشخص شده است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۴۹۷۳۵۱۵:۳۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۵
والا الان تمام بیمارستانهای دولتی واگذار شده به پزشکان و پرستاران و.. یک سوال مطرح میشه،نسل بعدی مستخدمین برده این سهامداران میشن؟؟؟؟
ناشناس۱۷۴۹۷۶۰۱۶:۲۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۵
کاش من کارمند هم تو بخش درمان بودم. بعضیاشون مانند ماما نه در گیر کرونا هستند. شیفت شب که بدن پولشو و مرخصیشو میگیرن دوباره اضافه کار و کارانه اش را هم میگیرن. دوباره کارانه کرونا هم میگیرن. آخه بابت یه واحد کار چند بار پول میدن؟ والا منم حاضرم ماهی سه چهار شب برم بیمارستان که بعضی وقتاشم خوابند
ناشناس۱۷۵۰۱۸۰۰۹:۵۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
این هم جواب 9ماه زحمت شبانه روزی درشیفتهای سنگین بخشهای کرونا!!! هموطن عزیز بااین شکل صحبت کردن شما ،خستگی از تن پرستارها به در شد !!!!
ناشناس۱۷۴۹۷۷۱۱۶:۵۵:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۵
فکر بعد کرونا را هم بکنید. اینقدر افزایش ندهید که بعدا نتوانید جوابگو باشید. الان اگر کاری می کنند قطعا باید تقدیر بشوند ولی نباید کاری کنیم که بعدا نتوانیم جوابگو باشیم.
ناشناس۱۷۵۱۲۸۹۰۷:۰۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۷
عزیز شما برو دریافتی بقیه کارمندای سازمانای دولتی رو ببین بعد اظهار نظر کن هنوز هم دریافتی پرستارا از خیلی ارگان های دیگه مثل اداره برق و آب و مخابرات و .... پایین تره
ناشناس۱۷۴۹۷۷۲۱۶:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۵
این اقدامات انجام شده عدد و رقم نداره؟ آخه ما که اقدامات کم سابقه و یا حتی بی سابقه مسئولین رو دیدیم. در ضمن از حقوق و مزایای پرستاران جان بر کف هم خبر داریم که حدود ۵ درصد متوسط جهانی هست. پس لطفا توضیح کامل بدید ولا اطمینان داشته باشید مردم اگر شما توضیح ندید نمیگه بلد نیستین حرف بزنید. اتفاقا مردم کاملا مطمئن هستن که شما فقط باید حرف بزنید.
ناشناس۱۷۴۹۸۰۳۱۷:۳۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۵
پرستاران شاغل در بیمارستان های خصوصی چطور؟؟؟ برای اونها هم فکری شده؟؟؟
ناشناس۱۷۴۹۸۱۶۱۸:۱۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۵
اینکه کلی گویی شد. افزایش در دو سال اخیر چقدر بوده؟ با عدد بیان کنید. ضمنا وضعیت عوامل شرکتی بیمارستانها از نظر دریافتی وخیم است. وزارت بهداشت به مورد هم رسیدگی کند.
رضا۱۷۴۹۸۳۱۱۸:۳۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۵
جامعه مریض باید هم به پزشکان و پرستاران حقوق بالایی دهد و معلمان را در فقر و بدبختی رها کند به همین دلیل است که سالانه دهها هزار نفر از نخبگان کشور به خارج مهاجرت می کنند
ناشناس۱۷۵۰۵۱۰۱۳:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
معلمان در فقر وفلاکت اند ؟!!!یک ساله نشستن تو خونه با کمترین زحمت حقوقشون هم به راهه
ناشناس۱۷۴۹۸۳۴۱۸:۴۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۵
باز جو گیر شدند!!! پس پزشکان چه؟!!!!
ناشناس۱۷۴۹۸۴۱۱۸:۴۹:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۵
خوب است تمام زحمت کشان این عرصه دیده می شدند: پزشکان، بهیاران کادر خدماتی و اداری و..
حسین۱۷۴۹۸۵۳۱۹:۱۷:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۵
چرا فقط پرستارها و پزشک ها تو این کرونا بانکی ها، نیروهای خدماتی، کارگرها و .. عین پرستارها و دکترها به سختی کار کردند ولی هیچ کدوم دیده نشدند، کادر درمان وظیفه اش رو انجام داده، سال هاست پول کلان میگیرند برای این مواقع، مثل آتشنشان ها با این تفاوت که حقوق اونها کجا حقوق این ها کجا!!!! درضمن اگر فشاری هم به کادر درمان اومد نتیجه انحصاری که تو رشته پرستاری و پزشکی هست، هیچ وقت به افزایش ظرفیت کنکور تن ندادند..
ناشناس۱۷۴۹۹۶۶۲۲:۵۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۵
البته این افزایش شامل پزشکان نشده و پزشکان بشدت درآمدشان کم شده.این به معنی این نیست که افزایش حقوق شامل پرستاران زحمتکش نشود،فقط جهت اطلاع افراد فضول بود.
ناشناس۱۷۵۰۰۶۴۰۳:۴۴:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
خیلی ها مدرک پزشکی و پرستاری رو دارند ولی بدلیل سختی کار و درآمد ناکافی شغل شان را عوض کرده اند.
ناشناس۱۷۴۹۸۹۸۲۰:۵۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۵
بی ارزش شدن پول ملی انقدر واضح و روشن است که دوبرابر کردن مقدار ریال پرداختی به کارمندان به معنی 30 درصد پرداختی سال 95 است. پس منت نگذارید اگر واقعا می خواهید جبران کنید دلار را به 1000 تومان سال 88 برگردانید. دلار 7 تومانی پیشکش
دامپزشک۱۷۴۹۹۰۷۲۱:۱۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۵
من یک دامپزشک هستم با مدرک دکترای تخصصی. شاغل در سازمان دامپزشکی با حقوق کمتر از 5 تومان. هر ساله در معرض بیماریهای شاربن (سیاه زخم)، مشمشه تب کنگو، سالمونلا، بروسلوز و دهها بیماری دیگر می باشم.
dayani۱۷۴۹۹۵۴۲۲:۲۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۵
با این توصیفات، پرستاران نباید گله میکردند، یا این یکی یا آن یکی ایراد دارد
ارسطو۱۷۴۹۹۹۲۲۳:۴۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۵
متاسفانه پزشکان ایران بیسواد و همه چیز دان شده اند....متخصص عفونی در مورد ویروس نظر میده.....علوم پایه را به گند کشیده اید....
ناشناس۱۷۵۰۰۰۸۰۰:۱۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
من یه معلمم ۱۵سال سابقه دارم کل ناخالص حقوقم ۵میلیون و ۶۰۰با دو تا بچه اجاره نشین به نظرتون حقوق ما ۶۵درصد رشد داشته که وزیر خودمون آبروی ما رو می بره؟؟؟؟ حالا واسه این پرستارا هم فقط بخش کرونا قراره یه مقدار افزایش بدن آبروشون و میبرن
ا۱۷۵۰۰۳۲۰۱:۱۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
این همه از افزایش حقوق کادر درمان صحبت میکنن نمیگن که تازه داره حقوقاشون میرسه به حقوق سایر وزارت خونه ها که سالهاس تو وزارت بهداشت خبری نبوده همین افزایش اخیر تو بقیه کارمندا بوده ولی بی سرو صدا و مخفی ...ولی واسه کادر درمانو جار میزنن ...
ناشناس۱۷۵۰۳۰۴۱۱:۲۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
به جای تزریق پول توی جامعه تورم را کاهش بدید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  12. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  18. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  19. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  20. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین