چگونه پاسخ به ترور به رفع تحریم ها کمک می کند؟

حسین رجائی، کارشناس بین الملل،   3990910077 ۱۷۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
چگونه پاسخ به ترور به رفع تحریم ها کمک می کند؟

مدتهاست در بین دعوای دو جناح اصلی کشور، مردم سردرگم مانده اند که بلاخره جمهوری اسلامی موافق مذاکره و رفع تحریم هست یا مخالف آن!؟ جناح طرفدار مذاکره، آن زمان که تصویر مثبتی از نتایج مذاکرات (برجام) در ذهن داشت سعی کرد قباله موفقیت را به نام خودش زده و با استناد به مواردی چون شعارنویسی روی موشک، حکومت را مخالف رفع تحریم ها و گشایش در امور مردم معرفی کند ولی آنگاه که معلوم شد این طبل توخالی بوده، کوشید با استناد به مواردی چون مذاکرات عمان در دولت احمدی نژاد، حکومت را هم شریک جرم خویش و حتی بانی و آمر مذاکره معرفی نماید. از آنطرف هم بسیاری از توده های حامی انقلاب اسلامی با این استناد درست که جمهوری اسلامی به غرب بی اعتماد است، این برداشت نادرست را دارند که حکومت از اساس مخالف مذاکره است.

حقیقت گمشده در این میان آنست که جمهوری اسلامی ابداً مخالف مذاکره و برداشته شدن تحریم های ظالمانه نیست، بلکه مخالف مذاکره از سر ضعف و خود کم بینی و استیصال است. مخالف مذاکره ای که مقدمه اش ترساندن مردم از سایه جنگ و فشرده شدن یک دکمه در آمریکا باشد. مقدمه اش ارسال سیگنال هایی از بی پولی گرفته تا بی آبی به دشمن باشد. مقدمه اش افزایش مصنوعی سطح توقع مردم از نتایج مذاکرات و ترسیم یک بهشت خیالی پس از توافق باشد و خلاصه آنکه مقدمه اش گره زدن همه آینده و هستی یک ملت به میزان سخاوت و کرم دولت هایی فریبکار و حریص باشد. صد و هشتاد درجه تفاوت است بین آنکه شما آنسوی میز مذاکره یک رقیب قدرتمند ببینی یا آنکه موجودی ضعیف و نیازمند نشسته باشد.

اکنون و پس از ترور شهید فخری زاده، متاسفانه وضعیت همان است. اگر مسئولانی با اعتماد به نفس ملی و عزت نفس ایمانی می داشتیم، همین جنایت را چنان چماقی بر سر دشمن می کردند که موضع ایران را پیش از استقرار دولت جدید آمریکا تقویت کرده و همه رشته های نتانیاهو و بن سلمان را پنبه نماید نه آنکه به صدا و سیما فشار وارد کنند تا عنوان دانشمند هسته ای را از جلوی نام شهید حذف نماید. این یعنی در بر همان پاشنه می چرخد. یعنی نیاز ما به انتخابات 1400، پیام ضعف بزرگی به دشمن مخابره می کند.

می گویند نتانیاهو و بن سلمان می خواهند از قِبَلِ انتقام سخت ما، آتش جنگی افروزند که راه برگشت آمریکا به برجام را سد نماید. بیراه نمی گویند ولی نگرفتن انتقام به معنای انفعال نیست. از نگاه برخی کارشناسان آمریکایی، این اقدامات نتانیاهو و ترامپ برای آنست که دست دولت بایدن را پیش از مذاکره با ایران پر کنند، اگر باهوش و عزّتمند باشیم درمی یابیم که در حقیقت دست ما را پر کرده اند. طرح مجلس برای لغو محدودیت های برجامی و توقف اجرای پروتکل الحاقی، اقدام هوشمندانه ای در همین راستاست ولی کافی نیست چون پیش از این هم در دستور کار بوده است. علاوه بر پاسخ هسته ای به این ترور، پاسخ های منطقه ای هم باید در نظر گرفته شود. 

از جمله مهم ترین این پاسخ ها می توان به وضع قوانین ضدتروریسم شدیدی علیه حضور اسراییل در منطقه خلیج فارس اشاره کرد. به همان روشی که ایران را تحریم کرده اند، نباید هیچگونه ترددی که منافع امنیتی برای اسراییل دارد در خلیج فارس انجام شود. در صورت لزوم برای یافتن سرنخ هایی از تروریسم و دیگر اقدامات خرابکارانه اسراییل، کشتی های عبوری باید بازرسی شوند. بحرین و امارات به عنوان عاملان اصلی گشودن پای اسراییل به منطقه، باید بیشتر تحت مراقبت ضدتروریسم باشند. چه کسی گفته جنگ علیه تروریسم فقط مسئولیت آمریکاست آن هم وقتی اینگونه بی پروا مقامات رسمی و بلندپایه ما ترور می شوند!؟ این ترورها مشروعیت بین المللی لازم را برای ما ایجاد کرده به شرط آنکه دستگاه دیپلماسی ما فعال تر از این باشد. نباید بترسیم که برخوردهای احتمالی منجر به جنگ شود، آنها که این آتش را افروخته اند باید نگران باشند. ترسوها غالبا بازنده اند. مهم واکنش های هوشمندانه و توجیه پذیر ماست. 

وقتی ایالات متحده به بهانه های دروغین، قوانین تحریمی ضد تروریسم را هزاران کیلومتر آنطرفتر از مرزهایش اعمال می کند، چرا ما حق این را نداشته باشیم که قوانین پشتیبان امنیت ملی مان را در همین آبهای مجاور خودمان اجرا کنیم!؟ وقتی آنها "اوفک" دارند. چرا ما نباید دفتری متشکل از سه وزارتخانه: امور خارجه، اقتصاد و اطلاعات برای رصد ترددهای دریایی، شناسایی منافع و تحرکات اسراییل در مجاورت مرزهایمان و اعمال محدودیت های کشتیرانی داشته باشیم!؟ اگر هر از چندی ادعا می شود که محموله های صادراتی سلاح ایران توقیف شده، چرا اسراییل آزاد باشد تا به بحرین و امارات از مسیر دریا سلاح بفروشد!؟ 

البته تاکید شد که همه این قوانین و اقدامات باید حساب شده باشد، فی المثل اگر نشانی از فعالیت تروریستی یافت نشد نباید توقیفی انجام شود تا بهانه ای برای تلافی جویی باشد. نگارنده متوجه این مطلب هست که اقتضائات بسیاری در این نوع اقدامات وجود دارد، پیش تر هم در دو مطلب با عنوان های: اگر بایدن پیروز شود و یک راه سوم بین دو راهی انتقام تاکید نمودم که "افزایش تنش" گرچه برای بالا بردن قدرت چانه زنی ما در مذاکرات رفع تحریم ضروری هست ولی باید مدیریت شده و هوشمندانه باشد. بهرحال اگر فقط به طرح لفظی چنین واکنش هایی هم اکتفا کنیم باز کاری بسیار مفیدتر از انفعال و سکوت انجام داده ایم.

نتیجه آنکه: به جای برجام های موشکی و منطقه ای، رفع همین نوع محدودیت های ضدتروریسم یا تعلیق دیگر انواع پاسخ های ما به ترور، می تواند موضوع برجام های دو و سه و چهار باشد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۱۰۵۴۹۰۹:۰۸:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اگر پاسخ ما به ترور مجددا توام با سردرد دشمن شود ، کمک میکند به رفع تحریم های ما !
ناشناس۱۷۱۰۶۱۱۱۰:۰۰:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
هدف از این ترور اختلال در برنامه هسته ای ایران نبود. زیرا با حذف یک فرد، سیستم دچار اختلال نمی شود. هدف از این ترور انداختن ایران در یک دام بود. دامی که ایران با پاسخ شتابزده و غیر هوشمندانه به این حادثه در آن خواهد افتاد. دشمن از این می ترسد که برجام دوباره شکل گرفته، تحریم ها کاهش یافته و منابع ارزی ایران آزاد شود.
ناشناس۱۷۱۰۹۰۲۱۲:۱۸:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
احسنت
ناشناس۱۷۱۰۹۵۱۱۲:۴۲:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
این ترورها 2 هدف دارد هدف اول تکمیل فشار حداکثری و کشاندن ایران پای میزمذاکره برای امتیازگیری بیشتر است و هدف دوم کند کردن پیشرفت صنایع هسته ای و موشکی کشور است.
ناشناس۱۷۱۱۱۳۴۱۳:۵۰:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مجلس باید به فکر منافع ملی باشد و نه منافع حزبی.
ناشناس۱۷۱۱۱۸۰۱۴:۰۷:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
در باره هسته ای، مجلس تصمیم گیرنده نیست که چنین طرح هایی را با عجله و احساسی تصویب کند.
ناشناس۱۷۱۱۱۹۲۱۴:۱۰:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
منافع ملی شما در این است که تحریم بشوید دانش کشور را بتن بریزید و ترور هم بشوید هیچی هم نگویید؟ خجالت بکشید لطفا
ناشناس۱۷۱۱۲۰۱۱۴:۱۴:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مجلس دنبال جنجال و هیاهو نباشد.
ناشناس۱۷۱۱۲۱۲۱۴:۱۸:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
7 ماه گذشت. پس مجلس کی می خواهد به جهش تولید بپردازد؟
ناشناس۱۷۱۱۲۲۶۱۴:۲۴:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مجلس دهم که بیشتر وقت خود را در قضیه ورود زنان به ورزشگاه ها و عکس سلفی حقارت بار با موگرینی تلف کرد چرا بفکر لغو تحریم ها و تامین منافع ملی نبود؟!
ناشناس۱۷۱۱۲۶۲۱۴:۳۴:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مجلس بدنبال تامین منافع ملی و فشار آوردن به دشمن برای لغو تحریمهای ظالمانه است دولت باید به خواسته مردم و مجلس تمکین نماید.
ناشناس۱۷۱۱۳۱۷۱۴:۵۶:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اعتراف ظریف: مذاکره با امریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد.
ناشناس۱۷۱۱۳۲۲۱۴:۵۸:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
8 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 700 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا میگن مجلس بفکر جهش تولید باشد !!!
ناشناس۱۷۱۱۵۰۷۱۶:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۱۱
نکته جالب توجه این است که دشمنان کشور و آژانس(جاسوسان) از تعلیق پروتکل الحاقی توسط ایران ابراز نگرانی می کنند و دولتی ها هم با آنها هم صدا شدند و ابراز نگرانی می کنند !
ناشناس۱۷۱۰۹۴۴۱۲:۳۹:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
در دوران خود اوباما که برجام را منعقد کرده بود هیچکدام از تحریمهای بانکی و مالی و پولی لغو نشدند و منابع ارزی ایران آزاد نشد چطور حالا بعد از گذشت 6 سال انتظار لغو تحریمها را دارید؟!
ناشناس۱۷۱۱۱۸۶۱۴:۰۸:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
حواله بانکی هم نمی‌توانستی بزنی با این که یک آدم معمولی بودی
ناشناس۱۷۱۱۲۶۷۱۴:۳۵:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
به قول خود ظریف حتی یک حساب بانکی هم در انگلیس نمی توانستیم افتتاح کنیم !
ناشناس۱۷۱۰۹۷۱۱۲:۴۷:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دام!!! 6 سال پیش چه دامی بود؟ برجامی که یک روز تحریم است و یک روز نیست به درد خیال بافان هم نمی خورد خودت را گول نزن
ناشناس۱۷۱۱۲۲۴۱۴:۲۲:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
برجام بی فرجام یک دام بزرگ برای کشیدن دندان های اتمی ایران بود.
ناشناس۱۷۱۱۲۷۹۱۴:۳۸:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
لیبرال های غربگدا برای خوش رقصی پروتکل الحاقی را پذیرفتن تا اینگونه با افشای اسامی و اطلاعات دانشمندان هسته ای شاهد ترور آنان بدست دشمن باشیم.
ناشناس۱۷۱۱۵۹۷۱۷:۳۰:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
عقب نشینی مساوی تحریم بیشتر بوده و هست
ناشناس۱۷۱۰۶۳۰۱۰:۱۴:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
چرا روایت های مختلف از نحوه ترور وجود دارند؟
ناشناس۱۷۱۰۶۷۹۱۰:۳۳:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
شمخانی میگه : کسی حضور نداشته و ترور الکترونیکی بوده صدا و سیما با شاهد عینی ترور مصاحبه میکنه که طرف میگه : من خودم تروریست ها رو دیدم که به خودرو فخری زاده شلیک میکردن . یکی میگه ترور با پهپاد بوده . یکی میگه با F35 اومدن و رفتن . خدایا ! مُردیم از بی خبری
ناشناس۱۷۱۰۹۹۴۱۲:۵۴:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
چرا و چه لزومی دارد که همه حرف بزنند آخر خود این حرفهای متناقض باعث ضعف و بیخبری نیست آیا دشمنان نمی فهمند چقدر ما دچار هرج و مرج هستیم؟؟؟
ناشناس۱۷۱۰۷۱۱۱۰:۵۲:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اگر پاسخ قاطعانه و در خور به این جنایت دشمن ندهیم قافیه را باختیم.
ناشناس۱۷۱۰۸۷۹۱۲:۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
در باره هسته ای، مجلس تصمیم گیرنده نیست که چنین طرح هایی را با عجله و احساسی تصویب کند.
ناشناس۱۷۱۰۹۶۱۱۲:۴۴:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اجرای پروتکل الحاقی هیچ سودی برای مردم ایران نداشته بلکه مضر هم بوده است و دولت موظف است مصوبه مجلس را اجرا نماید و جاسوسان آژانس را اخراج کند.
ناشناس۱۷۱۱۰۰۲۱۲:۵۸:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
7/5 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با کدخدا کردند و تورم 700 درصدی سر سفره مردم گذاشتن مجلس باید به این خسارت محض پایان بدهد.
ناشناس۱۷۱۱۰۱۷۱۳:۰۲:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
خروج از پروتکل الحاقی سودی برای ایران ندارد. مجلس دنبال جنجال و هیاهو نباشد. ما همچون چین . سنگاپور. مالزی باید با کار و تلاش و تولید بیشتر اقتصادمان را رونق دهیم. بی جهت کشور را با بحران جدید مواجه نکنید.
ناشناس۱۷۱۱۰۷۰۱۳:۲۳:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
آن وقت به چه حقی فراتر از قوانین بین الملل که خیلی دنبالش هستید پروتکل الحاقی را اجرا می کردین؟ آیندگان خوب قضاوت می کنند
ناشناس۱۷۱۱۲۲۸۱۴:۲۶:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
چرا فقط ما پروتکل را اجرا کنیم؟ ما انقلاب نکردیم که زیر یوغ دشمنان برویم و یکطرفه باشیم و قطعا ملت جوابتان را خواهند داد
ناشناس۱۷۱۱۲۳۳۱۴:۲۷:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
پروتکل الحاقی شفاف سازی است اما میشه با اجرا نکردنش امتیازاتی از غربی ها گرفت جهت اجرای مجدد.
ناشناس۱۷۱۱۲۵۴۱۴:۳۱:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اجرای پروتکل الحاقی باعث لو رفتن اسامی دانشمندان هسته ای و موشکی کشور شد و مغایر امنیت ملی و منافع ملی است و باید لغو بشود.
ناشناس۱۷۱۰۷۲۲۱۱:۰۰:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
چون برادران حتی کاملا نمی دانند ترور چگونه انجام شده است
ناشناس۱۷۱۰۷۸۱۱۱:۲۶:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در مورد این ترورها پاسخگو باشد.
ناشناس۱۷۱۰۹۷۸۱۲:۵۰:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
هدف اصولگراها انداختن همه چیز گردن دولت ...
ناشناس۱۷۱۱۳۶۰۱۵:۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
هدف اصلاح طلبان فرار از فاجعه اقتصادی و امنیتی بوجود آمده است.
تبریزی۱۷۱۰۷۵۳۱۱:۱۴:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
تفاوت ها به پِرِسپِکتیو (زاویه دید) مربوطه. یعنی مثلا صحنه رو از روبرو دیدن یا از کنار.
ناشناس۱۷۱۰۶۳۳۱۰:۱۵:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مسیری که شما توصیه می کنید فقط تبدیل کردن ایران به کره شمالی اسلامی است البته با اقتصاد کشور دوست و برادر ونزوئلا
ناشناس۱۷۱۰۹۷۳۱۲:۴۸:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دار و دسته شما اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۷۱۱۱۵۵۱۳:۵۹:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
الان دارودسته باغیرت شما حدود8ماه نماینده شدن چه گلی چه خدماتی بجز دناپلاس برای خودشون به مردم ارائه کردن
ناشناس۱۷۱۱۲۱۹۱۴:۲۰:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مجلس عشق موگرینی چرا بفکر بهبود معیشت مردم و اصلاح ساختار بودجه و حل مشکلات اقتصادی کشور نبود؟!
ناشناس۱۷۱۱۲۴۵۱۴:۲۹:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
افکارت دست خودت باشد و نه رسانه های مغرضی که حتی یک ماشین راطبق روال قبل داده می شد را.... در ضمن تا دولت کار شکنی کند..!
ناشناس۱۷۱۱۰۰۵۱۲:۵۹:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۱۱
با دولت روحانی روند ونزوئلا شدن ایران تسهیل شد و این نتیجه رفراندوم سالهای 92 و 96 است.
ناشناس۱۷۱۱۱۹۷۱۴:۱۲:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
آن هم از عمد وگرنه با این همه امکانات و پول و نیروی انسانی ماهر تا الان جز اقتصادهای نوظهور می بودیم ولی دنبال فروش نفت رفتن می شود برجام و خسارت به ملت
ناشناس۱۷۱۰۷۰۳۱۰:۴۹:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
روحانی پاسخگو باشد که چرا با برجام تحریم ها و تهدیدات و ترورها و تنش ها افزایش یافت ؟!
ناشناس۱۷۱۰۹۶۹۱۲:۴۶:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
عامل تحریم ها : موشک پران ها وموشک نویس ها و شعار دهندگان بر ضد این اون
ناشناس۱۷۱۱۰۷۵۱۳:۲۵:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
بیچاره کشورهای دیگر که مرگ بر اسرائیل می گویند یا حتی در خود آمریکا چند سالته عمو جان؟ که دنبال نخود سیاه هستی؟
ناشناس۱۷۱۱۲۴۹۱۴:۳۰:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
تحریمهای بانکی و نفتی نتیجه فتنه و آشوب دار و دسته شما در سال 88 بود.
ناشناس۱۷۱۱۰۲۱۱۳:۰۳:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
به نظر من اسرائیل به دو هدف خود رسید اول : ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید دوم: ایجاد زمینه برای خروج از برجام!
ناشناس۱۷۱۱۰۵۷۱۳:۱۹:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
درسال 88 هدف از ترور ها چی بود؟ خوب بهانه دارید!!!!
ناشناس۱۷۱۱۳۱۰۱۴:۵۲:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هست یعنی خسارت محض و باید از آن خارج شد.
ناشناس۱۷۱۰۵۵۷۰۹:۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
سوابق ما نشان میدهد که اننقام گرفتن ما با انتقام نگرفتن ما چندان تفاوتی با هم ندارد
ناشناس۱۷۱۰۶۱۰۱۰:۰۰:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
این که پایگاه آمریکا به طور مستقیم می زنیم از نظرت چی هست؟ البته این حرکت اولیه بود و انتقام اصلی تر کشته شدن ترامپ خواهد بود
ناشناس۱۷۱۰۶۸۲۱۰:۳۴:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
آخه ۷ تا موشک بخوره ، کسی کشته نشه که فقط میشه اتلاف هزینه
ناشناس۱۷۱۰۸۱۱۱۱:۴۰:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
خبرهای کشته شدنشان بعدا در می آید
ناشناس۱۷۱۱۰۶۳۱۳:۲۱:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
تورخدا اینقدر نادانی حرف نزن بعدا صدا فوتی ها درمیاد اره دارن مومیایی میکنند
ناشناس۱۷۱۱۳۶۴۱۵:۱۷:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
عزیز امریکا بارها پنهان کاری کرده و اگر می گفت آدم کشته شدن مجبور بود جواب دهد و بعد جنگ
ناشناس۱۷۱۰۸۵۴۱۱:۵۵:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم به پایگاههای نظامی امریکا حمله کردیم و برای یانکی ها خط و نشان کشیدیم.
ناشناس۱۷۱۰۸۶۶۱۲:۰۰:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
برای اولین بار یک دولت به صورت رسمی بعد 70 سال به آمریکا حمله کند یعنی چی؟
ناشناس۱۷۱۰۶۹۶۱۰:۴۴:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ولی به نظر من غیر مستقیم زدیم
ناشناس۱۷۱۰۹۴۱۱۲:۳۸:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
زدن پایگاه خالی و بدون تلفات انسانی هنر نمیخواهد. اگر چند تا هواپیما و هلیکوپتر را نابود میردیم و چند نفر را هم داغون میکردیم، آنوقت میتوانستیم بگوییم انتقام گرفتیم. هزینه موشهای ما از خسارات پایگاه آنها بیشتر بود. یعنی ما از خودمان انتقام گرفتیم.
ناشناس۱۷۱۰۹۵۸۱۲:۴۴:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
هر گونه درگیری نظامی باعث کاهش امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور میشه مردم فهیم سوئیس 200 سال وارد هیچ جنگی نشدن ولی ملت ما همیشه دنبال درگیری نظامی هستن
ناشناس۱۷۱۱۳۵۵۱۵:۱۳:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
به همین دلیل اگر ما اسرائیل را بزنیم امریکا و اسرائیل هیچ پاسخی نخواهند داد.
ناشناس۱۷۱۰۷۲۸۱۱:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
فقط تو رو خدا مواظب هواپیماهای خودی و قطار و اتوبوس باشید
ناشناس۱۷۱۰۷۹۵۱۱:۳۳:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
شیخ حسن روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی باید در مورد کلییر نکردن آسمان کشور در شرایط حساس و جنگی جوابگو باشد.
ناشناس۱۷۱۲۰۸۰۲۳:۰۷:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مگه با روحانی هماهنگی شده بود.
ناشناس۱۷۱۰۵۶۰۰۹:۱۷:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
روحانی اردیبهشت سال ۹۲ زمانی که رییس جمهور نشده بود خطاب به احمدی نژاد گفت آیا کاهش ارزش پول هم کار تحریم است؟
ناشناس۱۷۱۰۶۴۲۱۰:۱۸:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
بخدا دوران احمدی نژاد بهتر بود اگر تحریم بودیم حداقل روغن بود تخم مرغ بود خیلی ها خانه دار شدند الان اقایان نمیتونن حداقل نیاز مردم تامین کنند
ناشناس۱۷۱۰۶۷۶۱۰:۳۱:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
در عوضش 700 میلیارد دلار آتش گرفت.
ناشناس۱۷۱۰۷۸۵۱۱:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دولت احمدی نژاد 600 تن طلا و مقادیر زیادی ارز در بانک مرکزی ذخیره کرده بود اما دولت روحانی همه منابع ارزی را برباد داد.
ناشناس۱۷۱۰۸۵۷۱۱:۵۶:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اونایی که میگن کشور 700 میلیارد درآمد داشته همون موقع میگفتن درآمد کشور بخاطر تحریمها بلوکه شده!!!! بالاخره درآمد داشتیم یا نه!؟!؟
ناشناس۱۷۱۰۸۶۰۱۱:۵۸:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اگه خانه دار شدن مردم آتش گرفتن پول باشه خداکنه بازم پولهای کشور آتیش بگیره!!!
ناشناس۱۷۱۰۹۲۸۱۲:۳۳:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ساخت مسکن مهر با چاپ پول فقط باعث افزایش نقدینگی و تورم فعلی شد
ناشناس۱۷۱۱۰۸۶۱۳:۲۷:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ساعت خواب همه کشورها پول چاپ می کنند و ساخت خانه هم یکی از تولیدات مولده
ناشناس۱۷۱۱۲۱۳۱۴:۱۸:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دولت روحانی ساخت مسکن مهر را تعطیل کرد اما حجم نقدینگی در 7 سال گذشته 7 برابر شد !
ناشناس۱۷۱۰۹۱۲۱۲:۲۷:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
حراج ۶۰ تن طلا جهش ده برابری قیمت دلار ارز۴۲۰۰ که فساد زا هست فراموش کردید؟
ناشناس۱۷۱۱۰۳۵۱۳:۰۹:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
در زمان احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 10 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است.
ناشناس۱۷۱۰۷۰۲۱۰:۴۸:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
در دوران احمدی نژاد خیلی از مردم ماشین شاسی بلند خریدند و اما حالا خیلی از مردم آرزوی خرید پراید رو دارند.
ناشناس۱۷۱۰۹۹۲۱۲:۵۳:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قیمت دلار است. انها یی که برجام را فاجعه می دانند و تحریم را نعمت باید جوابگو باشند.
ناشناس۱۷۱۱۱۶۱۱۴:۰۰:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
به قول خود عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۷۱۱۱۷۶۱۴:۰۵:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
آن سال هایی که دلار را سرکوب می کردی ولی تورم بالا داشتی کجا بودی جناب برجام دوست؟
ناشناس۱۷۱۱۳۰۶۱۴:۵۰:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
برجام فاجعه بود زیرا زیرساخت های صنعت هسته ای ایران را نابود کرد اما زیرساخت های تحریم های ظالمانه حفظ و تقویت شدند.
ناشناس۱۷۱۱۰۴۳۱۳:۱۳:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
چرا جوک میگی؟ حتما خودت شاسی بلند خریدی
ناشناس۱۷۱۱۱۷۷۱۴:۰۶:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
در دوران حجت الاسلام هاشمی مردم پیکان های مدل پایین مدل 50 تا 60 را سوار می شدند در دوران خاتمی مردم پیکان مدل بالا و پراید و پژو سوار می شدند در دوران احمدی نژاد خیلی از مردم شاسی بلند و پورشه سوار شدند اما حالا خیلی از مردم در حسرت خرید پراید هستن !
صادق۱۷۱۰۸۲۸۱۱:۴۶:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
پول نفت بشکه ای 150 دلار چه شد؟؟اختلاس بابک زنجانی؟؟ چرا معاونان احمدی نژاد در زندانند؟؟؟
ناشناس۱۷۱۰۹۱۰۱۲:۲۵:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
پول نفت دوره روحانی برگشت بابک زنجانی هم که زندانه و شما کرسنت دریابید معاون های احمدینژاد اگر محاکمه شدند بخاطر دزدی نبوده
ناشناس۱۷۱۰۹۷۷۱۲:۴۹:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت 2 میلیارد دلار بود اما خسارت کرسنت زنگنه 53 میلیارد دلار است.
ناشناس۱۷۱۱۳۰۱۱۴:۴۸:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
جریمه 16 میلیارد دلاری کرسنت زنگنه معادل 230 عدد دکل نفتی است.
ناشناس۱۷۱۰۹۵۰۱۲:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
تحریم نتیجه غنی سازی ها احمدی نژاد و شعار نابودی و داخلت
ناشناس۱۷۱۱۴۵۵۱۶:۱۵:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۱۱
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای نفتی و بانکی شد نتیجه فتنه دار و دسته شما در سال 88 بود.
ناشناس۱۷۱۰۹۵۹۱۲:۴۴:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
همون روز ها هم نبود ولی بعضیا کم حافظه هستن یادمه زمان احمدی نژاد هم ی روز مرغ صفی میشد یه روز برنج نبود و ...
ناشناس۱۷۱۱۱۶۹۱۴:۰۳:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
انصافا دیگه برنج که بود یادمه انقدر برنج وارد کرد که بازار اشباع شد
ناشناس۱۷۱۱۱۸۳۱۴:۰۷:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
صف بود ولی بود الان روغن پیدانمیشه
ناشناس۱۷۱۱۲۴۴۱۴:۲۹:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
خدا وکیلی من الآن 10 روزه دنبال روغن می گردم پیدا نمیشه .
ناشناس۱۷۱۱۱۹۰۱۴:۰۹:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
در سال 91 و اوائل سال 92 قیمت دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان مرغ 5 هزار تومان و برنج 4 هزار تومان و به فور در بازار بود اما همه حالا قیمت همه چیز 7 برابر و کالاها کمیاب شده است.
ناشناس۱۷۱۰۹۷۰۱۲:۴۷:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
شما خوبید با جلیلی و احمدی نژاد که به تحریم گفتید کاغذ پاره هر روز با یک تحریم جدید برگشتید !
ناشناس۱۷۱۱۰۹۰۱۳:۲۹:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
حالا نه این که تحریم نیستید!!!!!
ناشناس۱۷۱۱۱۶۲۱۴:۰۱:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۱۷۱۱۱۶۴۱۴:۰۲:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ظریف هم گفت کاغذ پاره
ناشناس۱۷۱۱۲۰۷۱۴:۱۶:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۱۱
هم تحریم شدیم هم باج ندادیم به آنها و هم اوضاع اقتصادی مردم اینقدر داغون نبود
ناشناس۱۷۱۰۵۶۱۰۹:۱۷:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
حتی اگر حرف شما حقیقت باشد .با این حال با واقعیت دیگری روبرو هستیم . وضعیت بین المللی ما به لحاظ یارگیری اصلا خوب نیست .
ناشناس۱۷۱۰۶۰۷۰۹:۵۸:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
وقتی همانند آمریکا که تهدیدشان می کند ما هم تهدیدشان کنیم آن وقت خوب یاری می دهند ولی منفعل که باشی
ناشناس۱۷۱۰۶۲۱۱۰:۰۸:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
منظور از یارگیری عربستان و اماراته که چند سال تو یمن گیرکردند یا ترکیه هست که نتونسته مشکل پژاک حل کنه یا اسراییله که سه چهار باره پشت سرهم توسری خورده؟ خبری نیست اگر میتونست میزد اتفاقا بخاطر اینکه جنگ نشه و دشمن گستاختر نشه باید انتقام بگیریم
ناشناس۱۷۱۰۵۶۶۰۹:۲۲:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
پاسخ قاطع ترور شهید سلیمانی خود ترامپ کثیف و پاسخ قاطع ترور شهدای هسته ای هلاکت نتانیاهو است هر پاسخی دیگری انتظار ما را بر اورده نمی کند جایزه های سنگین برای اینکار بگذارید و حکم و فتوای قصاص آنها را صادر کنید
ناشناس۱۷۱۰۶۴۹۱۰:۱۹:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
بذار فتوی قصاص سلمان رشدی عملیاتی بشه
ناشناس۱۷۱۰۶۹۹۱۰:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
شده دیگه الان سلمان رشدی میتونه راحت تو خیابون قدم بزنه هنوز که هنوز تحت حفاظته
ناشناس۱۷۱۰۸۹۵۱۲:۱۴:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ترس از مرگ که در دشمن بیفتد از خود مرگ به مراتب سخت تر است
ناشناس۱۷۱۱۰۶۲۱۳:۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
کسی از دولت ها دنبال ترور سلمان رشدی نرفت وگرنه تا حالا به درک رفته بود
ناشناس۱۷۱۰۵۶۹۰۹:۲۵:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دوران بزن و در رو تمام شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۷۱۰۶۲۷۱۰:۱۱:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
حالا وایسا ببین ۱۰ تا میخورن !
ناشناس۱۷۱۱۸۶۹۲۰:۲۶:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
از ترور عماد مغنیه نفر دوم حزب الله ۱۵ سال و از ترور سردار سلیمانی ۱ سال میگذره. انتقام هر دو رو هم قرار بود بگیرید
ناشناس۱۷۱۰۶۳۹۱۰:۱۷:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ولی اینجور که بوش میاد ، تازه شروع شده
ناشناس۱۷۱۰۶۵۴۱۰:۲۱:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
امام زمان خودش انتقام را خواهد گرفت
ناشناس۱۷۱۰۶۵۶۱۰:۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
فعلا که هم زدن و هم در رفتن
ناشناس۱۷۱۰۷۹۳۱۱:۳۱:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
همچنین بزنیم که دشمن زبون صهیونیستی تا عمر دارد فراموش نکند.
ناشناس۱۷۱۰۵۸۸۰۹:۴۲:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اگر جناح حاکم و صاحب موشک مخالف مذاکره و توافق نیست، پس چرا زمانی که موقعیت چیدن گلابی برجام رسیده بود با علم به نتیجه شعار نویسی بر روی موشک ها شعار محو اسراییل را نوشت و آمریکا را تشویق به خروج از برجام کرد؟
ناشناس۱۷۱۰۹۸۷۱۲:۵۲:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
موشک هیچ ربطی به برجام ندارد قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج بشود.
ناشناس۱۷۱۱۱۰۵۱۳:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
شما بگو ببینم هنوز یک روز از برجام نگذشته بود اوباما جونت چرا تحریم ایجاد کرد موشک هم ربطی به برجام ندارد و هنوز نمی دانی عامل بازدارنده است که شماها با گفتن جنگ آمدید سرکار
ناشناس۱۷۱۱۱۱۸۱۳:۴۱:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
آمریکا از ده تا سازمان جهانی هم خارج شد پس از نظر شما شعار ایران مقصر است!! البته دنبال شعار که باشی همیشه درجا می زنی و نمیدانی چه خبر است
ناشناس۱۷۱۱۱۹۴۱۴:۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ظریف باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۷۱۰۵۹۳۰۹:۴۵:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
برجام شما همان دادن زمین های کشور است و آیندگان به بدی از این دوره یاد خواهند کرد
ناشناس۱۷۱۰۹۶۳۱۲:۴۵:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۱۱
یک ونیم سال برجام را دیدیم مثلا وضع مردم اینقدر خوب بود که همه میخواستند ماشین شاسی بلند وخارجی بخرند پراید وپژو ایرانی خریدار نداشت .شما خودتان همه جوره در رفاه هستید دوست ندارید مردم نان شب داشته باشند
ناشناس۱۷۱۰۵۹۴۰۹:۴۶:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
پیشنهاد شما فقط یک معنی دارد. ریختن بنزین بر روی آتش تحریم و گرسنگی بیشتر مردم. البته این شرایطی که شما توصیف کردید بهشتی برای کاسبان تحریم و قحطی فراهم میکند. دیروز یه لبتاب مناسب کارم قیمت کردم ۲۴ میلیون تومن. دلیل هم خالی بودن انبار ها از لب تاب اعلام شد
ناشناس۱۷۱۱۱۰۱۱۳:۳۳:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
شما سازش کاران همیشه دنبال باج دادن هستید و هیچ وقت هم از مدینه فاضله دور نمی شوید و از درون درست کنید که ثبات برای همیشه ایجاد می کند
ناشناس۱۷۱۰۵۹۹۰۹:۵۱:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
وقتی افراد مسئله در راس کار بیایند ...
ناشناس۱۷۱۰۶۱۳۱۰:۰۴:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
پاسخ باید مانند آنها باشد. صحبت هایی از این دست که حیفا را بزنیم و... اینها همش شعار و تنها به نفع دشمن، اگر واقعا توانش را دارید شماهم یک عملیات مشابه در خاک آنها انجام دهید تا حساب کار دستشان بیاید
ناشناس۱۷۱۰۷۵۲۱۱:۱۴:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
حیفا و یا جاهای دیگر برای این است که درس عبرت گرفته شود و یک گوشمالی حسابی وگرنه کشتن افراد به صورت ترور جز راحت ترین کار است
ناشناس۱۷۱۰۶۱۶۱۰:۰۵:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
نوشتن از ارزوها با نوشتن واقعیت خیلی فرق داره. کشور ما از جهات مختلف در اوضاع بسیار ضعیفی به سر میبره و قابلیت مانور بسیار کمی داره.
ناشناس۱۷۱۰۶۳۴۱۰:۱۵:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
راستی چرا برادر چین ترور را محکوم نکرد؟
ناشناس۱۷۱۰۶۸۸۱۰:۳۷:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
فقط طالبان افغانستان و حوثی ها و مادورو محکوم کردن . خدا خیرشون بده
ناشناس۱۷۱۰۷۰۰۱۰:۴۶:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
چین و روسیه ترور دانشمند هسته ای ایران را شدیدا"محکوم کردند.
ناشناس۱۷۱۰۷۰۸۱۰:۵۱:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۱۱
محکوم کردن و یا نکردن چین ، شکم ما را سیر نمیکند
ناشناس۱۷۱۰۷۸۹۱۱:۳۰:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
کارد بخوره تو آن شکم تون که هیچ وقت سیرمونی ندارید !
علی۱۷۱۰۸۵۹۱۱:۵۶:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۱۱
چون امثال شما سیر هستند ما گرسنه ایم.
ناشناس۱۷۱۰۹۹۵۱۲:۵۵:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مشکلات اقتصادی کشور و مردم نتیجه اعتماد بی جا به امریکا و غرب است خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس۱۷۱۱۰۶۷۱۳:۲۲:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مشکلات کشور نتیجه اعتماد مردم به شرق زده هاست
ناشناس۱۷۱۱۳۴۸۱۵:۱۰:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات بدلیل تحریمهاست و 80 درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت دولتهاست.
ناشناس۱۷۱۱۰۱۹۱۳:۰۳:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
با مرغ کیلویی 40 هزار تومن معلومه سیر نمیشیم.
ناشناس۱۷۱۱۱۹۶۱۴:۱۲:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
صف مرغ امروز همان صف رای دیروز است.
ناشناس۱۷۱۰۷۶۱۱۱:۱۷:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
خواب تشریف دارین؟ ساعت خواب
ناشناس۱۷۱۰۶۶۹۱۰:۲۷:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ترور در زمان ریاست ترامپ اتفاق افتاده و انتقام باید در همین زمان ریاست ترامپ انجام شود . به غیر از این باشد ، به ترس ما تعبیر خواهد شد
ناشناس۱۷۱۰۶۷۱۱۰:۲۸:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
پس از این همه موشک کی میخواهیم استفاده کنیم ؟!
تبریزی۱۷۱۰۷۸۲۱۱:۲۶:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
وقتی که بخوایم خودکشی کنیم و بمباران هسته ای بشیم. فکر کنم کره شمالی هم از خودش همیشه همین سوال رو می پرسه.
ناشناس۱۷۱۱۰۱۵۱۳:۰۱:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
به گفته جان کری تحریمهای کره شمالی به قدر تحریمهای ایران شدید نیست زیرا یانکی ها از قدرت اتمی پیونگ یانگ وحشت دارند.
ناشناس۱۷۱۱۰۶۹۱۳:۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۱۱
تحریم کره شمالی شدید هست جوک نگید
ناشناس۱۷۱۱۳۲۹۱۵:۰۱:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
کره شمالی رکود و بیکاری و تورم و آلودگی هوا ندارد و اوضاع شون از ما بهتر است.
ناشناس۱۷۱۱۲۱۷۱۴:۲۰:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ما را از بمب هسته ای می ترسانی؟ ولی بعدش چه اتفاقی می افتد همه نیروهای ایران در داخل و در جهان فعال می شوند آن وقت دیگر آمریکا و اسرائیلی نخواهند بود
ناشناس۱۷۱۰۷۹۲۱۱:۳۱:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
در دنیای امروز اینجوری نیست که هر موقع خواستی و هرجا خواستی ، موشک رو بپرونی . نیاز به اخذ اجازه هماهنگی قبلی است
ناشناس۱۷۱۱۳۳۵۱۵:۰۳:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
آن فردی که میگفت دنیای امروز دنیای مذاکره است نه موشک ها !!! در استخر فرح غرق شد.
ناشناس۱۷۱۰۶۷۵۱۰:۳۰:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
توره حضرت عباس ایندفعه انتقامتون توی خاک عراق ! نباشه باید توی خاک اسرائیل انجام شه
صمصام۱۷۱۰۶۸۹۱۰:۳۷:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
فقط یک انتقام ...انهم از جنس ترور اسحاق رابین به تلافی شهید دکتر فتحی شقاقی که واقعا دل مردم ان زمان ارام گرفت
ناشناس۱۷۱۰۷۲۷۱۱:۰۱:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اول یه سری مدارک بیارین معلوم کنین از کی می خواین انتقام سخت بگیرین؟! چون هنوز کسی مسئولیت ترور رو به عهده نگرفته!
محمد کشاورز۱۷۱۰۷۴۷۱۱:۱۰:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
درود بر شما کارشناس امور بین الملل محترم که همانا به جای مثل معروف جمله همگی عیب بگفتی زحمت کشیدین و یک دکترینبی عیب و نقص جهت خروج عزتمندانه از شرایط ارائه دادین. نمی دانم شما که هستین اما می دانم و یقین دارم افرادی با درایت شما در این سرزمین مقدس کم نیستند امیدوارم دکترین ارائه شده توسط شما در این گزارش و خبر به گوش مردان تصمیم ساز ایران برسد
حسین آزاده۱۷۱۰۷۶۲۱۱:۱۷:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
این تحلیل سیاسی است یا بیانیه حزبی؟ متاسفانه حتی تحلیل سیاسی پر از شعار و طبل خشونت کوفتن است. اصولا ادبیات اشتباه بکار برده می‌شود. چرا به جای اجرای عدالت از کلمه «انتقام» که بار منفی بسیار دارد استفاده میشه؟ با بکار بردن کلمات و ادبیات خشونت امیز، کی در دنیا ما را برای صلح و‌مذاکره جدی میگیره؟
علیرضا۱۷۱۰۷۹۸۱۱:۳۴:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
کی میرسه زمانیکه اعتدال،عقلانیت وپرهیز از درگیری با دنیا در این کشور پا بکیردوافراطی کری، درگیری با کشور های مختلف تمام شود.کی میشود انواع دشمنی ها از این سرزمین برود وتعامل سازنده با دنیا که موجب پیشرفت ما است ،جایگزین شود.چند سال شعب ابی طالب.چند سال جنگ ،چندسال تحریم‌ ا
ناشناس۱۷۱۰۸۳۱۱۱:۴۷:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مردید بزنید ولی چه کسی را میخواهید بزنید؟ با این سر و صداها از غفلت در مسولیت امنیت دانشمندان فرار نکنید
ناشناس۱۷۱۰۹۶۲۱۲:۴۴:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
إسرائيل و ديگر كشور ها سر و صدا نمي كنند و مي زنند، ما شعار مي دهيم و نمي زنيم
ناشناس۱۷۱۱۰۱۸۱۳:۰۳:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
تا میان ایران و آمریکا یه اتفاق مثبت میخواد بیوفته، صهیونیست ها و اعراب مرتجع یه حرکت هماهنگی میزنن!
ناشناس۱۷۱۱۲۰۲۱۴:۱۵:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
کدام اتفاق مثبت ؟! شماها 8 ساله در انتظار اتفاق مثبت هستید !!! خخ
ناشناس۱۷۱۱۲۲۲۱۴:۲۱:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
راست گفتند حافظه سیاسی مردم 3 ساله است حال چه برسد به 20 سال پیش که همین عین برجام را امضا کرده بودن
ناشناس۱۷۱۱۷۸۳۱۹:۱۵:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دست های داخلی رو هم اضافه کن !
ناشناس۱۷۱۱۰۲۸۱۳:۰۶:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
این طرح هیچ خیری برای ملت ندارد تنها کاسبان تحریم از آن سود خواهند برد و بس
ناشناس۱۷۱۱۰۹۵۱۳:۳۰:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
کاسب برجام چطور؟
ناشناس۱۷۱۱۲۰۸۱۴:۱۶:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
کاسبان تحریم آنهایی هستن که با وعده پوچ لغو تحریمها رای مردم را جمع کردند و ملت را بیچاره کردند.
ناشناس۱۷۱۱۰۳۸۱۳:۱۰:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
فردا که دلار باز گران شد آقایان پاسخگو باشند
ناشناس۱۷۱۱۲۸۸۱۴:۴۳:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دلار 32 هزار تومانی و سکه 16 میلیونی همان سیب و گلابی برجام است.
اصفهانی۱۷۱۱۱۴۶۱۳:۵۷:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
جناب رجایی لطفا به نظراتم پاسخ دهید 1- گفتید مذاکره ورفع تحریم جناح اصلاح طلب خواست سندش را بنام خودش بزند وناکامی دیده به موشک وشعار روی موشکربط داده است خوب جناب رجایی لطفا واقع بین ومنصفانه قلم بزن ایا غیرازاین بود امروز برجام مصوب شود فردا صبح موشک شعار مرگ براسرائیل وامریکا ودرهمان هفته نمازجمعه ها وافراطیون اصولگرایان درهرکجا تریبون بدست اوردند بربرجام تاختند وگفتند هیات منه الذله غربگرایان رفتند عزت کشوررا به حراج گذاشتند ونگذاشتند 2- فرمودید طوری بین مردم جا انداختن که نظام با مذاکره وتحریم مخالف هست غیرازاین هم نیست مگر شما فرمایشات رهبری را گوش نمیکنید که میفرماید ما باامریکا مذاکره نخواهیم کردچرا ادرس غلط میدهد؟میگوببد مذاکره از سرضعف پس بفرمائید کی وچه زمانی از سرقوی بودن مذاکره میکنیم قوی بودن را با انبار موشکی میدانید؟ ایا صرفا داشتن کل زاغه های ایران وتمام سرزمینهای ایران شهر موشکی باشد نشان از قوی بودن ایران را میرساند؟ نه جناب رجایی قوی بودن صرفا دربنیه دفاعی وداشتن موشک نیست قدرتمند شدن باید بصورت موازی درهمه زمینه هااعم ازمردم ومعیشت مردم واقتصاد وسیاست داخلی وخارجی وتوانمندی درهمه عرصه های بازدارنده ایا میتوانیم بااین روندی که بین دوجناح قدرت طلب اصلاح طلب واصولگرایان هست میرسیم؟ 3-درمورد اینکه چگونه وبراساس چه معیاری به یک فرد لقب دانشمند میدهند باید مجامع علمی ودانشگاهی نظر بدهند من نه میگویم این شهید عزیز دانشمند بوده ونه میگویم نبوده چون من دررده تشخیص نیستم ولذا اینقدر میدانم دربعضی مواقع بلوف وتبلیغات رسانه ای به حدی هست که درمورد افراد اغراق میشود جناب رجایی کسی را میتوان دانشمند گفت که اختراعی داشته باشد که دردنیا بی نظیر ویا کم نظیر باشد نه اینکه صرفا من مدرک دکترا گرفتم وارتقایی دروسیله ای داده ام بشه گفت دانشمند ولی دکتر فخری زاده را بعنوان شهیدی که برای بنیه دفاعی زحمت کشید وازتوانمندیش استفاده کرد باید قدر شناخت مثال عرض کنم میگ29روسیه که تحویل ایران شد از سوختگیری هوایی بهره مند نبود ولی متخصصان فنی نهاجا انرا به سوختگیری هوایی مجهز کردند ایا نباید به اینها دانشمند نامید ویا به اینها دانشمند گفت؟ 4-درمورد مصوبه لغوپروتکل ازسوی مجلس ایا واقعا نمیدانید مجلس احساسی تصمیم گرفته ومصوبات احساسی هزینه بر هست درثانی گفتید نگرفتن انتقام را نباید منفعل بودن تلقی کنیم ایا این نشان ازترس درنظام نیست که اگر انتقام گرفته شود جنگ تمام عیار صورت بگیرد ایا صرفا با داشتن موشک وزدن چندتا موشک پیروزی به نفع ایران تغییر پیدا نمیکند 5- ایا اصولگرایان ونمایندگان مجلس با مصوبه اخیر هسته ای نخواستند راه مذاکره را دردولت بایدن برای همیشه ببندند 6- درپایان اقای رجایی من درصورتی نظرات شمارا قبول دارم وبدور از طبقه بندی سیاسی باور دارم که اولین قدرت درهرکشور مردمان ان کشوره اینکه درصورتی میتوانیم بگوییم قوی هستیم پس اول مردم دوم اقتصاد سوم سیاست خارجی
ناشناس۱۷۱۱۳۴۴۱۵:۰۹:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
تنها فایده برجام بی فرجام همین بود که بدعهدی دشمن را ثابت کرد و به مذاکرات بی حاصل و فرسایشی 12 ساله بین ایران و غرب پایان داد. باید انتقام سخت بگیریم و هزینه ترور را برای دشمن بالا ببریم تا دیگر جرئت اینگونه حرکات مذبوحانه را نداشته بشند.
هیچکس۱۷۱۱۵۷۴۱۷:۲۰:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اگر عرضه داشته باشیم همزمان با مذاکره برای رفع تحریم و بهبود معیشت مردم یک ضربه اطلاعاتی عملیاتی به دشمن میزنیم که نفهمن از کجا خوردن درستش همینه اما کو عرضه
ناشناس۱۷۱۱۹۹۴۲۲:۰۰:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ترور توسط دو پهباد اسراییلی که از قره باغ پرواز کرده بودند وبا هماهنگی باکو انجام شده قابل توحه طرفداران علی اف واردوغان در ایران که حتی بقیمت ضربه به کشور از اجنبی حمایت میکنند وچه فغانها که برای قره باغ سر ندادند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  17. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین