وزیر راه و شهرسازی: دولت خانه‌دار شدن مردم را مدیریت می‌کند/ التهابات سایر بازار‌ها روی قیمت مسکن تاثیر گذاشته است

گروه اقتصادی الف،   3990705047 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اسلامی با اشاره به اینکه التهابات سایر بازار‌ها روی قیمت مسکن تأثیر گذاشته است، گفت: افزایش قیمت در بازار‌های ارز، طلا و زمین باعث شده که بخش مسکن تأثیر بگیرد در صورتی که رشد قیمت‌های کنونی ارتباط مستقیمی به حوزه مسکن ندارد.

وزیر راه و شهرسازی: دولت خانه‌دار شدن مردم را مدیریت می‌کند/ التهابات سایر بازار‌ها روی قیمت مسکن تاثیر گذاشته است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی با همکاری دیگر وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهاد‌ها، مسکن ملی را اجرایی خواهد کرد به طوری که تا کنون توانسته ایم متقاضیان و واجدان شرایط را شناسایی و ثبت نام کرده و به این پروژه متصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تولید مسکن باید به یک جریان پایدار تبدیل شود و این امر در حال انجام است، تأکید کرد: دلیلی ندارد که با انتشار بخشی از آمار و اطلاعات به بازار مسکن التهاب وارد کنیم.

او ادامه داد: التهابات موجود در بازار‌های موازی و اقتصاد کلان در تمامی بخش‌ها تاثیر گذاشته و مسکن هم به عنوان یک بخش مهم از این بازار‌ها تاثیر گرفته است، بنابراین با انتشار اطلاعات و آمار مختص یک کلانشهر باعث ایجاد التهاب در بخش مسکن در کل کشور خواهیم شد و معتقدم با انتشار این گونه اطلاعات نباید امید مردم را نا امید کنیم.

او با اشاره به اینکه التهابات سایر بازار‌ها روی قیمت مسکن تأثیر گذاشته است، افزود: افزایش قیمت در بازار‌های ارز، طلا و زمین باعث شده که بخش مسکن تأثیر بگیرد در صورتی که رشد قیمت‌های کنونی ارتباط مستقیمی به حوزه مسکن ندارد.

او توضیح داد: باید تلاش کنیم که برای حفظ ارزش پول، سرمایه‌های مردم را به سمت بورس روانه کنیم و خوشبختانه تاکنون دولت هم در این بازار وقت گذاشته و در حال توسعه این بازار است.

اسلامی بیان کرد: مردم از طریق این بازار به توسعه ظرفیت دارایی‌های خود دست خواهند یافت بنابراین نباید با ایجاد التهاب در بخش مسکن که جزو  جدانشدنی زندگی مردم است به افزایش قیمت در این بازار دامن بزنیم.

دولت خانه دار شدن مردم را مدیریت می کند

اسلامی اظهار کرد: دولت خانه‌دار شدن مردم را مدیریت می‌کند این در حالی است که نباید با ارائه آمار و اطلاعات بخشی که شامل اکثریت مناطق کشور نمی‌شود، بازار را به سمت نابسامانی هدایت کنیم.

سرعت اعطای وام ودیعه مسکن افزایش یافت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن به تازگی شروع شده است، گفت: هم اکنون دریافت تسهیلات وام ودیعه با اتصال سامانه‌ای بانک‌ها به وزارت راه وشهرسازی به صورت تصاعدی در حال رشد است و به یک جریان پایدار تبدیل شده و مردم به سرعت مدارک و اطلاعات خود را تکمیل می‌کنند و بانک‌ها هم در حال واریز تسهیلات به حساب مردم هستند.

بیش از ۴۵۰ پروژه بافت فرسوده در حال اجراست

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه مسکن در بافت فرسوده است؛ افزود: بیش از ۴۵۰ پروژه بافت فرسوده در حال اجرا داریم و در پی تامین مالی آن‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه هدف بهسازی محلات تأمین و تکمیل سرانه‌های خدماتی آن است، گفت: مردم با مراجعه به دفاتر تسهیل گری اقدام به دریافت تسهیلات برای نوسازی واحد‌های خود می‌کنند.

اسلامی با بیان اینکه ایجاد دفاتر تسهیل گری در مناطق و محلات، مردم را تشویق به تشکیل پرونده و اخذ پروانه ساخت می‌کند، اظهار کرد: این پروژه‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شوند و مردم می‌توانند با گرفتن تسهیلات از این فرصت برای نوسازی واحد‌های خود استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه مردم باید خود بیایند و تشکیل پرونده دهند و واحد‌هایشان را نوسازی کنند، افزود: امسال ۱۳ هزار نفر برای نوسازی واحد‌های خود مراجعه کرده و پرونده تشکیل داده اند این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی هیچ محدودیتی برای نوسازی واحد‌های مسکونی ندارد و مردم باید هرچه سریعتر برای تشکیل پرونده‌های خود به مناطق هدف مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه بازسازی بافت فرسوده در ملک شخصی مردم است و توسط خود آن ها باید انجام شود، گفت: این واحد‌های فرسوده دولتی نیستند که از طریق وزارت راه و شهرسازی در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شود.

اسلامی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی از تمامی اراضی خود که در بافت‌های فرسوده برای ساخت و ساز استفاده کرده است، گفت: در شهر اهواز پروژه بزرگ ۱۷۰۰واحدی را آغاز کرده ایم و در شهر‌هایی از جمله زاهدان، چابهار و اراک نوسازی واحد‌ها آغاز شده است. نحوه کار به این صورت بوده که وزارت راه وشهرسازی واحد‌های را احداث کرده است و متقاضیان و ساکنان بافت‌های فرسوده به آن واحد‌ها انتقال داده شده و سپس بافت‌های فرسوده تخریب و مجدداً نوسازی شده است.

اسلامی اضافه کرد: این اقدامات تبدیل به یک موتور محرکه شده است، در نتیجه این مردم هستند که باید با ایجاد فرهنگ سازی تشویق به نوسازی واحد‌های خود شوند.

لزوم پرداخت آورده اولیه متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه وشهرسازی همچنین درباره پرداخت آورده اولیه متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: در برخی از شهر‌ها مردم هنوز به صورت جامع و کامل آورده‌های خود را تکمیل نکرده و یا هنوز افتتاح حساب نکرده اند بنابراین باید مبالغ به حساب واریز شود تا سرعت ساخت و اجرای پروژه‌ها افزایش یابد.

اسلامی عنوان کرد: علاوه بر موضوع کرونا که باعث کند شدن روند کار شد، متاسفانه برخی تحلیل‌های اشتباه در خصوص طرح اقدام ملی مسکن باعث شد که به امید مردم لطمه زده شود و مردم تصور کنند که این اقدام یک کار نابسامانی است و همانند برخی طرح‌های دیگر موجب ایجاد مشکلاتی شود  اما خوشبختانه در یک هفته گذشته واریز آورده مردم  در طرح مسکن ملی سرعت گرفته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۱۳۱۲۶۱۱:۲۹:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۵
جالبه میگه رشد قیمت مسکن ربطی به گران شدن سایر بازار ها دارد و بلافاصله میگه رشد قیمت های کنونی ارتباطی به مسکن ندارد ایشان مدرکش را از کجا گرفته که وزیر شدن؟
علی۱۶۱۳۱۳۰۱۱:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۵
دولت مدیریت می‌کنه که مردم خونه‌دار بشوند یا نشوند؟! یه آلونک «مسکن مهر» رو از مردم دریغ می‌کردید.
ناشناس۱۶۱۳۱۵۴۱۱:۴۹:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۵
چه عجب یکی فهمید قیمت مسکن و زمین با دلار مشخص میشه ! مگر نه ..کل کشور رو خریده بودند شما خواب بودید !!!
ناشناس۱۶۱۳۱۷۰۱۱:۵۷:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۵
بس کنید ..
ناشناس۱۶۱۳۲۲۲۱۲:۲۴:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۵
شما ..ها زندگی مردم را نابود کردید
ناشناس۱۶۱۳۲۲۹۱۲:۲۶:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۵
با یک طرح جامع زمین را از حالت کالای سرمایه ای خارج کنید مالکیت زمین را از افراد بگیرید در حقیقت مالک اصلی خداست زمین نباید مالکیت داشته باشد بلکه جزو اموال مشاع و انفال و تحت نظر بیت المال حکومت اسلامی باید باشد مردم حالت اجاره بر روی زمین باید داشته باشند
ناشناس۱۶۱۳۲۸۹۱۲:۵۰:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۵
دولت دخالت نکنه تو کار مردم ما خیرش را نمیخوایم که جز .. هیچ نداشته و نداره. عرضه داره بانکهاش را از حوزه مسکن بکشه بیرون
دانای کار و امور۱۶۱۳۳۲۴۱۳:۰۲:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۵
لایحه ای به مجلس بدهید تا زمین را از کالای سرمایه ای خارج کنند و مالکیت زمین در انحصار دولت باشد و افراد بطور ُمشأ بتوانند از آن استفاده کنند با پرداخت حقوق دولتی
علی۱۶۱۳۳۲۷۱۳:۰۳:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۵
دولت تعطیل است
ناشناس۱۶۱۳۴۳۹۱۳:۴۰:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۵
تا مشکل تورم و اقتصاد حل نشود چیزی درست نمی شود. البته با این دولت ناکارآمد تا صد سال دیگر هم درست نخواهد شد.
ناشناس۱۶۱۳۴۷۷۱۳:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۵
آقای وزیر! لطفا یه کاری بکن.مصاحبه که نشد کار! یه قسمتی از افزایش قیمت مربوط به دلار و تحریم است.سهم دولت ۸ ساله روحانی از تولید مسکن چقدر است؟ چقدر ساخته شده؟ بعدا میسازیم حساب نیست.
ناشناس۱۶۱۳۵۲۳۱۴:۰۵:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۵
دولت بد زده به بخش مسکن با مالیات هر روز خانه گران تر هم میشه
گمنام۱۶۱۳۵۵۹۱۴:۱۵:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۵
راست میگی
ناشناس۱۶۱۳۶۶۹۱۴:۵۹:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۵
واقعا مدیریت معکوس میکنید خانه دارها هم بی خانمان شدند لطفا فقط دخالت نکنید
ناشناس۱۶۱۳۷۸۷۱۶:۰۲:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۵
الان یک بچه مدرسه ای هم میدونه مشکل افت ارزش ریاله . حالا شما دوست داری خودتو به اون راه بزنی خود دانی
ناشناس۱۶۱۳۸۳۷۱۶:۲۲:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۵
خوب الحمدالله خانه دار شدن مردمو مديريت ميكنند اين حال و روزمونه واى به وقتى كه مديريت نميكردن
ناشناس۱۶۱۴۰۸۷۱۹:۳۹:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۵
لطفا مدیریت نکنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  25. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

آخرین عناوین