سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  4030229001 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

گروه تعاملی الف - مهدی یاراحمدی خراسانی:

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با وجود همه فراز و فرودهاییش به پایان رسید و ترکیب نمایندگان ملت برای حضور و جلوس بر کرسی‌های مهم مجلس مشخص شد. هر چند مشارکت مردمی در این دوره از انتخابات آن چنان که باید و شاید چنگی به دل نزد اما به هر حال اکنون برگزیدگان ملت این فرصت ارزشمند را به دست آورده اند تا بتوانند خدمات شایسته‌ای را برای پیشرفت کشور ارائه دهند. بر این اساس سخنی دارم با منتخبان ملت. خانم ها و آقایان نماینده و برگزیده:

اکنون دیگر زمان انتخابات و تبلیغات و وعده دادن به سر آمده است. از حالا به بعد زمان تلاش، تفکر و تکاپو برای تحقق و ترسیم جایگاه واقعی مجلس شورای اسلامی است که «عصاره فضائل ملت است» و «در رأس همه ی امور قرار دارد». پس باید از قبیله گرایی و حزب بازی به شدت پرهیز کنید، نمایندگی را فرصتی برای خدمت به مردم و مستضعفین بدانید نه طعمه‌ای برای مصالح و منافع شخصی خود، از دخالت در امور اجرایی پرهیز کنید، اقوام، خویشان، دوستان، آشنایان و فعالین ستادهای انتخاباتی خود را برای پست های مختلف به این و آن سفارش نکنید، اصلاً حق دخالت در انتصابات حوزه ی انتخاباتی تان و سایر حوزه ها را به خود ندهید، از بده و بستان های ناصواب دوری گزینید، به مردم وفادار باشید و بدانید آن ها ولی نعمت شما هستند، دست از پا خطا نکنید، در مهمانی ها و سفره های رنگین این و آن که برای شما دام پهن می‌کنند شرکت نکنید، سفرهای خارجی غیر ضروری نروید، به شدت و به صورت مستمر مراقب اهل خانواده و خصوصاً آقازاده های عزیزتر از جانتان باشید، از تجملات، تشریفات و تعارفات بی اساس شدیداً پرهیز نمایید، مراقب افکار، گفتار، رفتار و تصمیم هایتان باشید تا دوره ی کوتاه حضور شما در خانه ملت دین و دنیای تان را تباه نسازد، در تمامی جلسات صحن علنی و کمیسیون ها به صورت مطالعه شده، فعال، هدفمند و با نظم حضور پیدا کنید، برای مردم وقت بسیار اختصاص دهید و بدون واسطه و چهره به چهره سخن آن ها را بشنوید، مکرر به حوزه انتخاباتی خود رجوع کنید و از معاشرت با مردم دوری نکنید، فراموش نشود شما هرگز حق ندارید رأی خود را به کسی تفویض کنید، بفروشید و یا در طرح ها و لوایح خاص علیرغم تشخیص کارشناسی و مدیریتی خود به خاطر مصالح و منافع افراد سیاسی یا اقتصادی، گروه های فشار و مواردی از این دست نظر بدهید.

نمایندگان و برگزیدگان محترم! فراموش نکنید هر جا که می روید خدا هست، می بیند، بر رفتار و گفتار شما شاهد و گواه است و روزی باید در برابر او پاسخ ذره ذره اقدامات خیر و شر خود و دانه دانه رأی هایی که داده اید را بدهید پس تقوا پیشه کنید و به خاطر این و آن خود را تباه نسازید که بنا به فرمایش معصوم(ع) «بدبخت واقعی کسی است که آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران تباه سازد».

آنچه امروز در اختیار شماست در واقع امانتی است که از سوی جامعه اسلامی و مردم شریف و نجیبی که سال‌های طولانی مسائل و مشکلات عدیده ای را تحمل کرده و می کنند و به ودیعه در اختیارتان قرار گرفته است. وای به حال آن ها که از مبانی ارزشی و اخلاقی اسلام، انقلاب و مردم دوری گزینند و به جای امانت داری و مردم داری به دنبال منافع، مصالح و مطامع خود و نزدیکانشان باشند که در این صورت سخت زیان کارند و مدیون شهدا و همه ی کسانی هستند که برای امنیت و آرامش امروز مملکت همه چیز خویش را قربانی کرده اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۴۲۲۸۱۴:۱۷:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۳۰
نام برگزیده دست کم برای تهران خیلی پرطمطراق است، دست کم بفرمایید تازه نفس!
ناشناس۳۴۹۴۳۳۹۱۵:۲۹:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۳۰
نمایندگان منتخب و جدید مجلس تکلیف رانت خودرویی برخی نمایندگان مجلس یازدهم را شفاف نمایند
ناشناس۳۴۹۴۲۴۹۱۴:۲۸:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
بازم حرفای کلیشه ای شروع شد. چه فایده آقا؟
ناشناس۳۴۹۴۳۵۹۱۵:۴۱:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
شایسته و زیبنده مجلس جدید نیست همان مدیریت قبلی که در حیطه مدیریتی ایشان فساد خودرویی رخ داده مجددا رییس مجلس شوند .
ناشناس۳۴۹۴۲۵۲۱۴:۳۰:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
قوانین مهم تصویب شده مهم اجرای آن توسط دولت ها هست و نظارت بر کار آنان ونه دخالت بی جا و نه کارهای عوامانه
ناشناس۳۴۹۴۳۰۰۱۴:۵۴:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
از نمایندگان محترم و منتخب جدید مجلس درخواست میشود در اولین گام‌ برای اجرای عدالت تفحصی جامع از عملکرد مجلس یازدهم و تک تک نمایندگان آن بعمل آورند.
علی۳۴۹۴۳۰۷۱۵:۰۳:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
تا زمانی که نمایندگان با ماشین آژیردار و بادی گارد از خط ویژه برای رسیدن به محل کار استفاده میکنن و حقوق آنچنانی میگرند امیدی بهشون ندارم نمایندگان مجلس در کشور های پیشرفته به اندازه مردم حقوق میگرن و با اتوبوس و مترو و دوچرخه سرکار میرن
ناشناس۳۴۹۴۳۳۲۱۵:۲۶:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
سخني با خانم ها و آقايان نماينده و بر گزيده ! -------------------------------------------------------- -- ميگم اصغر آقا ، شما مثل اين كه بيشتر اوقات سخني داري ! ... شما اينك چه سخني با آقايان و خانم هاي نماينده ي برگزيده داري ؟ آيا در اين مقوله صحبتي براي گفتن به اين منتخبين در مدّ نظرتان هست ؟ --- بسيار خوب ! خودم كه سخني ندارم ، اما شيخ اجل سخني دارد با وكلاي مردم كه وارد خانه ملت شده اند ، ...وقتي حرف از سخن استاد سخن باشد ، ديگه سخن من چه قدر و قيمتي دارد ؟ مي دانم خيلي مشتاقي تا بداني سعدي شيراز ی چه حرفي با نماينده هاي مجلس دارد ! پس سخن اين شاعر گرانمايه را گوش كن : ! « پس بگرديد و بگردد روزگار دل به دنيا در نبندد هوشيار اي كه دستت مي رسد كاري بكن پيش از آن كز تو نيايد هيچ كار آنچه ديدي بر قرار خود نماند و اين چه بيني هم نماند بر قرار ! نام نيكو گر بماند زآدمي به كزو ماند سراي زرنگار ! سال ديگر را كه مي داند حساب يا كجا رفت آن كه با ما بود پار آدمي را عقل بايد در بدن ورنه جان در كالبد دارد حمار چون خداوندت بزرگي داد و حكم خرده از خردان مسكين در گذار چون زبر دستيت بخشيد آسمان زير دستان را هميشه نيك دار از درون خستگان انديشه كن واز دعاي مردم پرهيز گار » !! --- به به ! ... به به ... درود به روان پاك استاد سخن ... نور به قبرش بباره ! ... ميگم اصغر خان بايد اين دُرّ فشاني شيخ اجل را با خط جلي نستعليق -- كه نستعليق گفته اند عروس همه خطوط هست -- قلمي كرد ، قاب طلايي گرفت و در دفتر كار همه مسئولان و همه نمايندگان نصب نمود تا اين پندهاي سعدي بزرك هميشه در مدّ نظرشان باشد و فراموش نشود و هر روز در آن غور و تفكر كنند ! ... شما چه ميگي اصغر آقا ؟ --- پيشنها دخوبي است ! اما بنده نظرم اين است كه بايد اين فرمايشات شيخ اجل را به تمام زبانهاي دنيا ترجمه كرد مسئولان و نمايندگان مجالس و پارلمانها و سياستمداران همه ممالك آن را قاب طلايي بگيرند و آنها هم در دفتر شان نصب العين خود قرار دهند و البته هر روز در آن تفكر و انديشه كنند !
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین