همه چیز درباره درب اتوماتیک شیشه ای، کرکره برقی و قیمت درب اتوماتیک

گزارش بازرگانی،   3990520177

 

درب اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی به عنوان دو سازه لاکچری و مدرن در بسیاری از اماکن امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. این سازه ها با داشتن ویژگی های کاربردی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اماکن ورزشی، فروشگاه های بزرگ و مراکز اداری و تجاری از جمله مکان هایی است که درب برقی در آن ها کاربرد دارد. ما در این مقاله سعی می کنیم شما را با ساخت، اجزا و قیمت درب اتوماتیک آشنا کنیم.


 

نصب درب برقی شیشه ای

درب اتومات شیشه ای یکی از انواع درب های برقی است. این سازه های زیبا توسط سنسور و چشمی، باز یا بسته می شوند. این مدل از درب ها برای مکان های پر تردد مناسب است. درب اتومات شیشه ای دارای چند مدل متفاوت است. درب برقی شیشه ای به وسیله سنسورهای حرکتی و حساس به وزن کنترل می شود. در بخش بعدی به توضیح انواع درب اتوماتیک شیشه ای می پردازیم.

 

انواع طراحی درب برقی شیشه ای

سازندگان درب اتوماتیک شیشه ای مدل های متنوعی برای درب های شیشه ای در نظر گرفته اند که برخی از آن ها عبارتند از:

درب برقی شیشه ای مدل سوئینگ یا جک دار: این نوع از درب ها با ظاهری شبیه مدل لولایی، با برق و به صورت اتوماتیک کار می کنند. درب جک دار بر روی یک لنگه یا دو لنگه در عمل می کند. بر روی هر لنگه از درب ها، بازوهای الکترومکانیک قرار می گیرند. درب اتومات لولایی برای ساختمان هایی که دارای دهانه ورودی کوچکی هستند بسیار مناسب است.

درب اتومات شیشه ای مدل کشویی یا اسلایدینگ: رایج ترین درب برقی شیشه ای مدل کشویی آن است. این مدل از درب ها توسط سنسورهای حرکتی، باز و بسته می شوند. در بسیاری از بانک ها، بیمارستان ها، مراکز تجاری و اداری از این مدل درب شیشه ای استفاده می شود.




درب اتوماتیک شیشه ای مدل تلسکوپی: مکانیزم این درب های برقی مانند مدل کشویی به صورت خطی است. فقط تفاوت عملکرد آن ها در این است که، در مدل تلسکوپی ممکن است درب ها دو یا چها طرفه بر روی هم باز یا بسته شوند.
از مزیت های این مدل درب برقی شیشه ای می توان به حرکتی روان به کمک چرخ های پلیمری، مناسب فضاهای کوچک برای درب، قابلیت نصب برای ورودی هایی به ارتفاع 5/3 متر، بهینه سازی مصرف انرژی و جلوگیری از ورود گرد و غبار و صدا اشاره کرد.

درب اتومات شیشه ای مدل منحنی: این مدل از درب های برقی شیشه ای یکی از زیباترین سازه های ساختمانی هستند. درب اتومات شیشه ای منحنی ممکن است نیم گرد یا تمام گرد باشد. درب شیشه ای مدل منحنی برای مکان هایی با معماری لوکس و مدرن طراحی شده است. از این مدل سازه برای ساختمان هایی مانند بیمارستان، هتل ها و بناهایی ویژه استفاده می شود.





در ادامه لازم دانستیم که برای آشنایی بیشتر با درب های مکانیکی، در مورد جکِ دربِ پارکینگ توضیحاتی بدهیم و اجزای آن را تشریح کنیم.



جک درب پارکینگ چه کاربردی دارد؟

در مدل لولایی درب های برقی، از جک بازویی برای باز و بسته شدن درب استفاده می شود. جک بازویی که جک درب پارکینگ نیز نامیده می شود، معمولا بر روی درب پارکینگ، درب منازل مسکونی و درب حیاط نصب می گردد. همانطور که می دانید به وسیله جک، درب برقی باز و بسته می شود و نیاز به قدرت فیزیکی افراد ندارد.

این بازوها با یک ریموت، کنترل می شود. هدف اصلی این سازه آسایش و امنیت افراد به خصوص در هنگام سرما و بارندگی است. یکی از مزیت های بارز این سازه کاربردی، امکان نصب آن بر روی درب های قدیمی است. اگر درب قدیمی شما تراز و روان باشد، می توانید با استفاده از جک بازویی آن را به صورت اتومات درآورید.

برندهای مختلفی برای جک بازویی در ایران وجود دارند. پشتیبانی و خدمات پس از فروش برای برندهای جک بازویی از فاکتورهای بسیار مهمی است که باید در زمان خرید به آن توجه کنید. برخی برندهای جک درب پارکینگ ایرانی مانند سیماران، سوزوکی، تابا، تکنما و الکتروپیک یوتاب، جزء برندهای خوب ایرانی هستند.

اجزای جک بازویی

جک درب پارکینگ یا جک بازویی دارای اجزای مختلفی است. این اجزا که دارای وظایف مشخصی هستند عبارتند از:

بخش بازویی سازه: این قسمت از جک بازویی، روی درب ویلا یا پارکینگ نصب می شود. به وسیله بخش بازویی سازه، درب باز و بسته می گردد. بازوی درب اتومات با توجه به تعداد درب، ممکن است یک یا دو عدد باشد.

تابلو یا جعبه فرمان: این جزء از جک درب پارکینگ وظیفه تنظیم درب را دارد و به عبارتی همه تنظیمات جک به وسیله تابلو فرمان صورت می گیرد.

چشم الکتریکی: قسمت چشم الکتریکی برای به وجود آوردن امنیت طراحی شده است. این بخش از سازه باعث می شود که هنگامی که یک فرد یا اتومبیل در حال عبور از محل چشمی است، با درب برخورد نکند.

ریموت کنترلی: ریموت وسیله ای برای باز و بسته شدن درب از راه دور است. با فشار دادن دکمه ای در ریموت کنترلی، می توانید درب اتومات را باز و بسته کنید.

فلاشر یا چراغ چشمک زن: هنگامی که درب اتومات در حال باز یا بسته شدن است، این چراغ چشمک می زند و به دیگران هشدار می دهد که احتمالا اتومبیلی در حال ورود یا خروج از پارکینگ است. بهتر است این چراغ را در معرض دید افراد قرار دهید.

عوامل اثرگذار بر روی قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای خرید این سازه باید به نکات زیر توجه فرمایید:



نوع فریم شیشه درب اتومات: یکی از عوامل موثر بر قیمت درب برقی شیشه ای نوع فریم و پهنای دهانه درب است. هرچه دهانه درب کوچکتر باشد، قیمت آن ارزان تر است.

تغییر در ابعاد استاندارد درب اتومات: تغییر در ابعاد درب برقی، بر نوع موتور و میزان قدرت آن موثر است.

ایجاد طرح بر روی شیشه: سفارش طرح بر روی شیشه مانند طرح لوگو که بر روی قیمت درب اتوماتیک شیشه ای تاثیرگذار است و قیمت آن را بالاتر می برد.

منحنی بودن شکل شیشه یا منتظم بودن آن، ابعاد شیشه و میزان متراژ شیشه : از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت درب برقی شیشه ای، شکل ظاهری و متراژ شیشه به کار رفته در سازه است.

کشور و شرکت تولیدکننده درب برقی

رنگ شیشه سکوریت: شیشه های سکوریت دارای رنگ های متنوعی هستند. این تنوع رنگ بر قیمت درب اتوماتیک شیشه ای اثرگذار است.





جمع بندی

برای خرید درب اتوماتیک اگر نیاز به مشورت دارید بهتر است با کارشناسان حرفه ای سایت دیاکو تماس بگیرید. مشاوره با این گروه شما را در انتخاب درست محصول کمک می کند. دیاکو با معرفی ابتکارات مهندسی و روش های نوین، از نیروی حرفه ای خود در طراحی و تولید بهره می گیرد. شما می توانید با مراجعه به سایت دیاکو، با نمونه محصولات این شرکت آشنا شده و در صورت تمایل آن را تهیه نمایید. محصولات این شرکت علاوه بر زیبایی دارای عایق صدا و سازگاری با محیط زیست می باشند.








yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین