نظرات برگزیده مخاطبین الف: ایران در ماجرای کرونا نمره قبولی گرفت/ مگر امروز کسی صداوسیما نگاه می‌کند؟/ مداحان باید مراقب سخنان خود باشند

گروه سیاسی الف،   3990217066 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: ایران در ماجرای کرونا نمره قبولی گرفت/ مگر امروز کسی صداوسیما نگاه می‌کند؟/ مداحان باید مراقب سخنان خود باشند

انتشار یادداشتی با عنوان «آنگاه که کدخدا در برابر خدا زانو زد!...» با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد که تعدادی از آنها را می‌خوانید: 

*من یه نرس تو بیمارستانی که ازابتدای ورود کرونا به ایران سایت بیماران کرونایی بوده ودرمواجهه با کرونا وبقولی درخط مقدم مبارزه. کارشناس مسائل سیاسی نیستم اما چندنکته به نظرم رسید گه گمون کنم دوستان بدونند بدنیست. اولا ازروز اول امکانات ایران برای کارکنان درمواجهه باکرونا قابل قبول بود وبه مرور بهتر شد واصلا نیازنشد مثل برخی جاها کیسه زباله به تن کنیم. دومادر مورد آمار دربدترین روزها حداقل سه بخش بیمارستان خالی بودوفعلا فقد دوبخش بیمارستان فعال هست وبیشترهمکاران من شیفت موظفی هم کم ترشیفت میان. سوما اینکه همه چیز رو َسیا یاسفیدببینیم مناسب نیست. آمریکا اگرچه بزرگترین اقتصاد رو داشت اما درمواجهه باکرونا بد عمل کردکه البته قسمت اصلیش به نوع بهداشت ودرمان اون کشورهاست که خصوصی هست وفقط درخدمت قشر مرفه هست وطبقه متوسط به پایین سهمشون ازبهداشت ودرمان تقریبا هیچ است. چین اگرچه معصوم نیست امادرمواجهه باکرونا ازخیلی کشورها بهترعمل کردوگمون کنم کره جنوبی ازهمه بهترعمل کرد. ایران هرچند به مدد الهی وکمک مردمش بدعمل نکرداما هنوز هم در آسیا ازلحاظ تعداد مبتلا ومرگ ومیر در تبه اول است. بخواهیدیا نخواهید بسیاری از دول قدرتمند ازجمله کدخدا زانو زدند. ایران هم اگرایثار کادر درمان وکمک بیدریغ مردم بخصوص روحانیون وبسیجیان نبودندقطعا زانو میزد. لطفا واقعیت‌ها را ببینید وبراساس ذهنیت خودتون قضاوت نکنید. وازهمه مهمتر فراموش نکنید همه ایرانی هستیم.

*متاسفانه در مورد کرونا خبرها درست نیست و باید میزان اسیب هر کشور را بر اساس جمعیت آن کشور محاسبه کرد و آن موقع جایگاه درست هر کشور در جدول مشخص میشود. و اینکه ما امرو زه آمریکای 350 میلیونی را با سوئیس 7 میلیونی بدون در نظر گرفتن میزان جمعیت مقایسه میکینیم اصلا درست نیست

*باطن امریکا اینترنتی است که استفاده میکنی، موبایلی است که همراه داری، رایانه ای است که طراحی و معماری و قطعات آن امریکایی است. سیستم عامل موبایل و رایانه ات امریکایی است. ماهواره ای است که پیام اینترنتی خود را از طریق آن میفرستی و....

*ميفرماييد چهال سال است أمريكا و أيادي آن خواب فرداي سقوط نظام مقدس جمهوري إسلامي ايران را ميبينند اما اين حقيقت را نميبينيد كه مردم ما بخاطر اسلام و خون شهدا با اين مديران سست مايه مماشات ميكنند وگرنه بسياري از اين مردم اعتراض دارند به فقر و بيكاري و فشار اقتصادي كه أصلا ربطي به أمريكا ظالم ندارد  لطفا درك كنيد

*در کشور خودمان نخست وجود بیماری انکار شد و پس از آن نیز خودداری از قرنطینه قم و اماکن مذهبی این شهر و یا انتشار خبرهای نادرست پیرامون ابعاد بیماری، سبب گسترش آن به سایر مناطق نیز گردید. حتی چگونگی رسیدن ویروس به قم هم از همان زمان موضوع مناقشه بود. به خاطر همه تناقضات و ابهامات، باور عمومی هنوز این است که دولت آن‌چه را می‌داند، از مردم پنهان می‌کند.

*نویسنده محترم باید توجه داشته باشند که آمریکا چه ایشان دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند، بزرگترین قدرت جهانی حال حاضر دنیا است. رییس جمهور این کشور هم قدرتمندترین سیاستمدار جهان است. اکثر اختراعات و اکتشافات مهم دنیا هم به دست محققان این کشور انجام شده است. همین تست  PCR و دستگاه مربوطه  که اساس تشخیص ویروس کرونا است،  حدود 30 سال قبل در این کشور درست شده. اکنون نیز دانشمندان آمریکایی سرگرم ساخت واکسن و دارو برای بیماری کرونا هستند. اکنون از شما می پرسم، با این همه بد و بیراها و انتقاداتی که همیشه در نوشته هایتان در مورد آمریکا می گویید، آیا در آینده از واکسن و داروی درمان کرونا ساخت آمریکا استفاده خواهید کرد؟

***

«خوانندگی زنان و توصیه‌های بی‌هنگام !» عنوان یادداشتی درباره خوانندگی زنان بود که با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد. تعدادی از این نظرات را می‌خوانید:

*ربطی به صداوسیما نداره. مردم آهنگها رو خودشون تهیه می کنن. مگه دهه شصته که موسیقی رو صداوسیما ترویج کنه؟ تازه اون موقع هم با اونهمه بگیر و ببند باز کاستهای غیرمجاز بیشتر از نوارهای مجاز بود. جهت اطلاع عرض شود به فتوای مقام معظم رهبری هم تک خوانی زن اگر مفسده نداشته باشد حلال است.

*یعنی مسلمانی ما فقط گیر همین صدای زن است.؟ اینکه حق ۹۵ درصد ملت را ۵ درصد دارن میخورن چی ؟ مسلمانیه.؟ مومن مسلمانی به نخوردن بیت المال و در کار مردم تجسس نکردنه و خیلی چیزای دیگه هست. اصل رو ول کردین چسبیدین به فرع

*لجبازی اخلاقی یعنی اینکه عیسی کلانتری به نقل از محمد خاتمی موضوعی را مطرح کرده که خود خاتمی گفته دروغه و اصلا همچین چیزی نیست ولی یه عده کامنت میزارن که نه کلانتری راست میگه و حق با اونه

*اگر خواننده زن صرفا به هنر موسیقی بپردازد و مانند اکثر خوانندگان زن غربی از مسایل جنسی برای جذب مخاطب استفاده نکند در این صورت هیچ تفاوتی بین گویندگی اخبار و خوانندگی وجود ندارد و خوانندگی حق زنان میباشد.

*وقتی سخن از صنایع مختلف و علوم گوناگون می شود صدای عالمانه ای از دانشگاه و افراد آگاه جامعه برمی خیزد که در این خصوص باید سخن افراد متخصص در این زمینه را باید شنید و به کلام عالمانه عمل کرد که درست است و باید هم همین باشد. ولی چرا وقتی از دیدگاه شرعی و فقهی سخن گفته می شود به ناگاه هر زبانی باز می شود، بیائید در آنچه اطلاع داریم ولی تخصص نداریم سخن نگوئیم.

***

یادداشتی با عنوان «چگونه می‌شود عشق به حسین (ع) را در دلی جای داد که آلوده به شراب است؟!»در الف منتشر شد که خوانندگان الف نظرات مختلفی درباره آن اظهار داشتند. برخی از این نظرات را می‌خوانید:

*طرح این حکایت ها از سوی مداحان در مجالس دلیل بر کم سوادی .. آنهاست. این ها فکر میکنن مستمع آنها فقط یه عده آدمهای احساسی(البته خیلی هم قابل احترام و ارزشمند) می باشن و هرمطلبی بتونه حاضرین را تهییج تر کند مجاز هستن بگن! به درستی و جایز بودن آن فکر نمی کنن. نباید میدان را برایشان اینقدر وسیع و آزاد گذاشت تا هرچه دلشان خواست بگن.

*همین چند روز قبل بود که آقای قرائتی در نامه به رهبر انقلاب خواستند که به قران بیشتر بها داده بشه و در مراسم ها و منبرها، داستان و افسانه و حکایت کمتر گفته بشه. ولی متاسفانه بجز رهبری که گفتند با مطالب آقای قرائتی "کاملا موافقم" کسی دیگر از مراجع و خطبا و ایضاً مداح ها هیچ گونه صحبتی راجع به این موضوع نکردند. وقتی که از قران فاصله بگیریم انوقت باید اینگونه حکایت های صد من یه غاز را بگیم و بشنویم. از ماست که بر ماست.

*امامان ما مردمدارترین انسانها هستند. منظور کریمی از بیان این حکایت همین بود ولی متاسفانه جوری بیان کرد که باعث سوءتفاهم برخی شد

*چرا باید یک مداح سیاسی بوده و در امر سیاست طرف این و آن را گرفته و در برنامه هایش تبلیغات علیه این و آن بکند؟ چرا در این کشور میکروفون به راحتی به دست افراد داده می شود؟؟؟

*خالی کردن دور امام از خطواط ابلیس است کسی که رفتارش ناهماهنگ است ممکن است از قانون شلاق بخورد اما کسی حق ندارد او را از امام یا جوارش براند.

*مداح هایی چون ایشان باید بیشتر مراقب سخنان خود باشند. از طرفی پاسخ محمود کریمی را بشنوید. پاسخ نه لحن و نه کلمات توأم با طمئنینه را نداشت ای کاش آرام تر با مهربانی تر در برابر دوستان و کج فهمان و بداندیشان سخن می گفت.

*متاسفانه و باز هم متاسفانه، اکثر مداحان روزگار ما هر سخن بدون اساس و پایه را ، تنها برای گرم کردن مجلس خود و به اصطلاح اشک گرفتن، و با آب تاب فراوان نقل میکنند، و نسبت به معانی و درستی و سندیت آن و همچنین اثرات سخنانشان در جامعه  بی تفاوت هستند. خیلی از آنها از اشعار و سبکهایی استفاده میکنند که در اصل وهن است و با اندکی جستجو میتوان به آهنگ های آنور آبی آنها هم دست یافت. از همه اینها که بگذریم، برخی مداحی را با تجارت اشتباه گرفته اند و برای سبک خود بِرَند تعریف کرده اند و قبل از شروع مجلس  ..بقول خودشان شور بیشتر توسط پامنبری هایشان ( ..) از بین برده اند. و عزاداری را به محل کسب و کار و پول درآوردن تبدیل کرده اند. برای همین هم هست، که میگویند، آنچه میگویند و میکنند، آنچه میکنند.  ختم کلام اینکه برخی از مجالس عزاداری کنونی با مداحان برند، بیشتر محل ..و وهنِ اصل عزاداری، ..شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۴۰۸۰۳۱۶:۴۹:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۱۹
در ماجرای کرونا ؛ افغانستان خیلی از ما بهتر عمل کرد
ناشناس۱۴۴۱۰۲۵۲۲:۴۲:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۹
در هیچ کشوری در دنیا اگه آمار کرونا نزولی شد ؛ دوباره نرفته بالا و صعودی شه به غیر از ایران . آمار ابتلا در خوزستان رو به افزایش گذاشته . # به _ مدد _ مسئولان _ کرونا _ ما _ را _ شکست _ میدهد
ناشناس۱۴۴۱۰۳۸۲۳:۱۱:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۹
در افغانستان میزان شیوع کرونا خیلی پائین تر از ماست . میزان مرگ و میر در این کشور هم پائیتر از ماست . در افغانستان ، مردم ، از برگ کاهو و کلم سفید نیز به جای ماسک استفاده نمیکنند .
کند ذهن۱۴۴۱۱۵۷۰۵:۴۲:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۲۰
سلام . بسیار خوب . باعث افتخار ما هست که همسایگان افغان ما بهتر از ما و البته بسیار بهتر از آمریکا و انگلیس و آلمان و سویس و ایتالیا و سوئد و بلژیک و هلند و اسپانیا و ایرلند و برزیل و... عمل کرده اند . برایشان آرزوی توفیق بیشتر داریم .
ناشناس۱۴۴۰۸۰۵۱۶:۵۲:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۹
خانه از پای بست ویان است این جمله در مورد کدام کشور است آمریکا. + ایران. _
ناشناس۱۴۴۰۸۱۵۱۷:۰۹:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۹
مداحی تبدیل شده به شغل بی درد سر درآمد زا
ناشناس۱۴۴۰۸۸۶۱۸:۳۱:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۹
سرمایه اولیه هم فقط ۱ میلیون تومن میخواد ۱ میکروفن . ۱ آمپلی فایر دست دوم .
متخصص طب اورژانس۱۴۴۰۸۹۷۱۸:۴۹:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۱۹
منم میخوام مداح شم
ناشناس۱۴۴۱۰۱۳۲۲:۲۴:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۹
مالیات هم نمیدن
ناشناس۱۴۴۱۰۷۴۰۰:۱۴:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۲۰
از دوستان میخوام توضیح بدن مداحان با سلبریتی ها چه تفاوتی دارند؟ آیا سواد سیاسی دارند؟ آیا سواد سراسر علمی دارند؟ آیا مالیات می پردازند؟
ناشناس۱۴۴۰۸۲۳۱۷:۲۱:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۹
فقط زمانی مشخص میشه که کدوم کشور در مقابله با کرونا موفق بوده و نمره قبولی گرفته که آمار مرگ و میر واقعی توی اون کشور مشخص بشه .
محمد۱۴۴۱۲۵۵۰۹:۵۳:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۲۰
علاوه بر آمار مرگ و میر باید موقیعت و امکانات اقتصادی و پزشکی ان کشور را هم در نظر گرفت
ناشناس۱۴۴۰۸۷۰۱۸:۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۹
همونی که میگه کی نگاه میکنه خودش همه سرایالاشو میبینه :)))
ناشناس۱۴۴۰۹۸۹۲۱:۳۸:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۹
نمره قبولی رو ملت باید بدن نه خودتون به خودتون
ناشناس۱۴۴۱۰۳۶۲۳:۰۷:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۹
مداحی الان یعنی به گریه انداختن مردم به هر قیمتی.فقط مونده به سر مردم سنگ بزنند تا شاید بتونن اشک مردم رو در بیارن
ناشناس۱۴۴۱۱۲۱۰۲:۰۳:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۲۰
متاسفانه این رفتارهای برخی مداحان بزرگترین ضربه را به دین می زند
ناشناس۱۴۴۱۱۲۲۰۲:۰۴:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۲۰
آقایون خودشون هم آمارهاشون باورشون شده
نا شناس۱۴۴۱۲۴۴۰۹:۲۹:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۲۰
مداح که کارشناس مسائل دین نیست حالا صدایی داشته ویه سبکی شده مداح .. نباید در خصوص همه مسائل صاحب نظر باشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  15. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  16. تنوری که هنوز سرد است...

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  19. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  4. فردا دیر است...

  5. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  7. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  10. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  11. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  12. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  13. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  14. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  15. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  16. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  17. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  18. سفیدشویی جنایت!

  19. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  20. ترکیه ای که من دیدم! 

  21. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  22. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  23. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  24. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  25. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

آخرین عناوین