خوانندگی زنان و توصیه‌های بی‌هنگام !

علی اباذری،   3990215066 ۱۷۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
خوانندگی زنان و توصیه‌های بی‌هنگام !

اظهارات اخیر عیسی کلانتری درباره «دستور قاطع» امام خمینی به وزیر وقت ارشاد درباره پخش صدای تک خوانی زنان هر چند از لحاظ صراحت باعث شگفتی شد اما نفس آن یعنی «حرمت نداشتن صدای زنان در صورت نداشتن مفسده» برای کسانی که از آرای فقهی ایشان و تنی چند از مراجع دیگر در این زمینه خبر داشتند چندان هم عجیب نبود. 

آنچه باعث شگفتی است انتساب سخنی به این درجه از حساسیت و قاطعیت به شخصی است که حضور ندارد و دایره راویان آن از دو نفر تجاوز نمی کند و قاعدتا از حکم تواتر داشتن نیز خارج است و محل اعتنا نیست مگر اینکه سندی برای آن ارائه شود. بنابراین چنانکه قابل پیش بینی بود این اظهارات نادقیق با تکذیب وزیر وقت ارشاد و ستاد تنظیم و نشر آثار امام نیز  مواجه شد. اما آنچه در این نوشته مورد نظر است نه خود این اظهارات بلکه موقعیتی است که این سخنان در آن مطرح شده یا مورد توجه قرار می گیرد.

در این زمینه باید توجه داد در شرایطی که کیفیت آواز و خوانندگی مردان هم سال به سال به خصوص در صدا و سیمای ما تنزل کرده و به جای پخش صداهای پرورده و اصیل شاهد پخش صداهایی شبیه به هم و بعضا ناهنجار با موسیقی بسیار سبک و حتی می توان گفت مبتذل همراه با اشعار سخیف هستیم- تا جایی که به گفته برخی کارشناسان هنر موسیقی ذایقه مخاطب را اساسا تخریب و او را از تغذیه مناسب فرهنگی محروم کرده-،‌ سخن گفتن از تک خوانی زنان امری بی هنگام، بی حاصل و حتی انحرافی است. برای تک خوانی زنان در این شرایط نتیجه ای جز آنچه برای خوانندگی مردان در حال حاضر در صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی شاهد هستیم متصور نیست! 

برای درک این وضعیت باید کیفیت موسیقی پخش شده در سال های اخیر به خصوص در یک دهه گذشته را با موسیقی دهه ۶۰ و ۷۰ مقایسه کرد، یعنی زمانی که چه آثار تولید شده در عرصه موسیقی اصیل ایرانی یا همان سنتی و چه آثار ساخته شده در زمینه پاپ از عیار و کیفیت بالایی برخوردار بودند تا حدی که برخی از آن ها برای همیشه در تاریخ موسیقی این سرزمین ماندگار خواهند بود و به گفته برخی کارشناسان برخی از آنها در حوزه موسیقی سنتی جایگاهی بی بدیل در تاریخ هنر این سرزمین دارند.

به همین ترتیب باید گفت در شرایطی که موضوع نشان دادن ساز و حساسیت به نمایش آن هنوز برای مدیران رسانه ملی از حالت «مساله» خارج نشده و همین امر هم باعث رنجیدگی برخی نوازندگان تراز اول موسیقی کشورمان شده مطرح کردن تک خوانی زنان فارغ  از مساله حرمت شرعی داشتن یا نداشتن آن چیزی بیش از یک برخورد سطحی و شتابزده نیست.

آنچه صدا و سیما به آن نیاز دارد در درجه اول ذائقه سازی برای مخاطب عام است. باید همانطور که در برنامه های سلامت محور رادیو و تلویزیون دایم از مضرات تغذیه فست فودی یا نوشابه‌های گازدار و ... پرهیز داده می شود در برنامه های هنری و فرهنگی مربوط به موسیقی نیز به غذای روح مخاطب و آنچه به خورد او داده می شود توجه و حساسیت نشان داد و هر غذای آماده و بی کیفیتی را به خورد او نداد.

 البته مدت هاست که در تلویزیون شاهد تولید برنامه در زمینه موسیقی با کیفیت هستیم اما این قبیل برنامه ها هیچگاه از دایره متخصصان یا مخاطبان جدی موسیقی فراتر نرفته. آنچه صدا و سیما به آن نیازمند است ارتباط با مخاطب عام و سلیقه سازی در این زمینه است. متاسفانه به نظر می رسد در این زمینه صدا و سیما عنان خود را به سلیقه‌های نازلی سپرده وبه خصوص در سال های گذشته به بهانه جلب نظر مخاطب عام یا سلیقه جوانان در عمل به پخش موسیقی مبتذل تن داده است. یک بار شنیدن موسیقی و اشعار این قبیل آثار عمق ماجرا را برای شنونده‌ای که ذایقه سالم تری در موسیقی دارد آشکار می کند.

نقش هنر موسیقی در فرهنگ سازی امر بسیار مهمی است ونمی توان به  ساگی آن را نادیده گرفت. این امر به خصوص در موسیقی و آواز ایرانی به خوبی جلوه گر است. انس با اشعار بزرگان ادبیات فارسی و آشنایی با مضامین عالی فکری نهفته در این گنج بی پایان از طریق موسیقی هم به گونه ای گسترده تر و هم به صورتی عمیقتر ترویج خواهد شد و کیست که نداند سخن گفتن از «هویت ایرانی» بدون شناوری در دریای بی پایان این مضامین ناممکن است. 

بیشتر بخوانید:

  *بیانیه موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) پیرامون ادعاهای عیسی کلانتری

واکنش خاتمی به اظهارات عیسی کلانتری درباره تک خوانی زنان

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۵۷۳۴۱۱:۵۰:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اين چيزهايي كه ما مي گوييم براي دنياي امروز خنده آور است !!!! موسيقي اشكال دارد !!!! صداي زن حرام است !!!!
ناشناس۱۴۳۵۷۸۶۱۲:۱۵:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
دنیایی پر از ظلم، ستم و جهالت!!!
ناشناس۱۴۳۵۸۱۳۱۲:۳۴:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
بر اساس این استقنا تک خوانی زنان هیچ اشکالی ندارد چون در هر کاری امکان مفسده هم موجود است و به خاطر امکان مفسده که همه چیز ار تعطیل نمی کنیم. ولی خوب. کاسه از اش داغتر هم همیشه بوده
ناشناس۱۴۳۵۸۷۵۱۳:۰۵:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
مفسده کدومه ؟! امکان مفسده در همه جا و برای همه کس هست بغالی /چغالی / صف بربری / صف سبزی فروشی / راهپیمایی / سر کلاس درس / توی اداره / پشت فرمون و .... پس باید گفت اینا باید حذف شود ؟!
ناشناس۱۴۳۵۹۳۷۱۳:۴۲:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
عده ای در طول تاریخ سعی کرده اند اسلام را دینی خشک، دگم، خشن، عبوس، سیاه پوش، مخالف شادی، حزن انگیز و گریه درار نشان دهند. هدف اینها دور کردن مردم از اسلام بوده است.
ناشناس۱۴۳۶۴۸۸۲۰:۰۰:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
یا خدا...چه خبره مگه
ناشناس۱۴۳۶۰۷۸۱۴:۵۵:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
کلانتری در همه چیز پیرو اکبر رفسنجانیه!!! حتی در خاطره گویی از اموات در محضر خصوصی!!!! _______ رفسنجانی استناد به اموات و حضور دو نفره رو بدعت گذاشت
امید۱۴۳۷۱۳۰۱۲:۰۸:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۶
اره ، خاطره گویی رفسنجانی فقط تو سال 68 ایراد نداره!
ناشناس۱۴۳۸۸۹۰۱۸:۳۵:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۷
یعنی هنوز هاشمی خارچشم شماهاست ..... هاشمی پیرو راه امام بود دقیق و کامل
ناشناس۱۴۳۶۳۹۴۱۸:۱۷:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اینکه هر چیزی ممکنه مفسده داشته باشه و به صرف داشتن مفسده نباید هر چیزی تعطیل بشه تا حدی با حرف شما موافقم مثلا برای آنفولانزا کشور تعطیل نمیشه ولی برای کرونا میشه اما نکته مهم اینه که اون کسی که باید شدت مفسده و تعطیل شدن یا نشدن رو تعیین کنه کیه؟
ناشناس۱۴۳۷۳۴۷۱۴:۵۱:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۶
تشخیصش پیچیده نیست عموم مردم دنیا با اینکه برای کرونا تعطیل بشه ولی برای آنفلوانازا نیاز به تعطیلی نیست موافقن
ناشناس۱۴۳۵۸۳۷۱۲:۴۴:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
برای برخی دوستان که می فرمایند این محدودیت از قوانین خداست. حتی اگر قبول کنیم که در قران مستقیم به این بحث اشاره شده باز در ایات قران که در طول 23 سال نازل شده بارها بحث ناسخ و منسوخ را داریم. یعنی نعوذبالله خدا نمی دانسته که در اینده نیاز به تغییر پیش می اید. یا خیر. این درسی از طرف خداست که ای مسلمان گمان نکنید اگر در 23 سال چند بار نیاز به تغییر داشته ایم پس بعد هم با توجه به زمان و مکان و منطق این در تغییر باز هست. البته این سوالی بود که از بسیاری از فضلا نمودم و پاسخ این بود که رعایت برخی موارد برای مسلمانان صدر اسلام بسیار سخت بوده و تدریجی ممنوع شده. مانند بحث شراب. و از این جهت ناسخ و منسوخ داریم. ولی در جواب این سوال که پس چرا عده زنان بعد از متارکه یا فوت همسر کاهش یافته و تسهیل شده هیچ پاسخ قانع کننده ای موجود نبود.
ناشناس۱۴۳۵۹۷۸۱۴:۰۱:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
سوال ساده: چرا سنگسار دیگر اجرا نمی شود؟ مگر سنگسار جزو قوانین الهی نیست. پس چه لزوم و توجیه شرعی دارد که ان را تعطیل کردیم؟ اگر به این پاسخ دادید متوجه می شوید که همه مسایل قابل حل و تطبیق با زمان است غیر از اصول دین که همیشه ثابت است. ولی فروع دین همیشه قابل تطبیق است. اگر غیر از این بود پس چرا اصول و فروع داریم. خوب . همه چیز اصول می شد.
ناشناس۱۴۳۶۲۶۳۱۶:۴۰:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خیلی از احکام اسلام اجرا نمی شود از جمله قطع کردن دست سارق مجازات دروغگو مجازات تهمت زن و.....
ناشناس۱۴۳۶۲۹۵۱۶:۵۶:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
قانون خدا هیچ وقت عوض نمی شود واین ها هم از ترس غرب این سنگسار را برداشتند واگر امام زنده بود......
امیر۱۴۳۶۴۱۴۱۸:۳۱:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
سنگسار در قرآن نیامده است.
ناشناس۱۴۳۶۴۷۲۱۹:۴۴:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
در مورد مباحث قرآن .ومسائل جدید یومیه. یکی از معجزات قرآن .انسجام درونی درعین نزول تدریجی است یعنی چه در نص کتاب مقدس پدر احادیث مرفوع ومستند ذکرگردیده .اگر چه نظر بنده حقیر محسوب نیست .وموافق حضور زن در عرصه هنر است. .اماخداوند نه تنهاآواز زن را حرام بلکه بوی عطر زن در خارج خانه حرام.وحتی در احادیث مرفوع از پیامبر زن خواننده تا ابد در آتش جهنم خواهد بود .
ناشناس۱۴۳۶۷۱۹۲۳:۵۱:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
فقط یک آیه قرآن به صورت قطعی نسخ شده که اون هم آیه نجواست بیان تدریجی احکام هم نسخ نیست وقتی مطالعه ندارید و دقیق سخن نمی‌گویید مواظب دروغ بستن به خدا و پیامبر باشید که مبطل روزه است البته اگه بخاطر هوای گرم و کرونا و زخم معده و تحولات زمان نسخ نشده باشد والامر الیکم
ناشناس۱۴۳۵۸۵۹۱۲:۵۶:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
چرا مسلمانی با در بسیاری از حوزه ها با دیگر کشورهای مسلمان حتی عراق فرق دارد؟
ناشناس۱۴۳۶۰۶۶۱۴:۵۰:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
من در خارج از کشور هستم. در کنسرتهای خوانندگان مختلفی هم شرکت کردم. ولی بیشتر انها مرد بوده اند. چون بیشتر تماشاچیان خوانندگان خانم از دختران نوجوان هستند و خیلی پر سر وصداست. اما به سلیقه انها احترام می گذارم. سی سال است که در امریکا زندگی میکنم ولی تا به حال گوشت خوک مصرف نکردم. چون در کنار ان گوشت مرغ و گاو و گوسفند و ماهی هم وجود داشته. در ماه رمضان هست و با همکاران خارجی در هنگام ناهار که وقت استراحت من هم هست در حالیکه انها مشغول خوردن ناهار خود هستند صحبت می کنم. دلیلی ندارد که به خاطر روزگی خودم همه باید مجبور به رعایت حال من باشند. هنوز مشروب و سیگار هم استفاده نکردم. خلاصه اینکه مهم نیست که در کجا زندگی می کنید. به دلایل شخصی و کاری چند سالی هم در چین زندگی کردم. ولی هرگز نه ظرف مار و نه سوپ خفاش ندیدم و نه چشیدم. مواد غذایی 99 درصد مردم چین همان موادی است که همه دنیا مصرف می کنند. مهم این است که به حق انتخاب دیگران احترام بگذارید و هرکز گمان نکنید با دیدن یک کنسرت یا کسی که در کنار روزگی شما ناهار می خورد دین و ایمان و انتخاب خود را از دست می دهید. قویتر می شود که ضعیف تر نمی شود.
ناشناس۱۴۳۶۲۵۴۱۶:۳۸:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
درچند هفته گذشته و بیشتر خانه ماندن فرصت بیشتری داشتم که با دوستان در ایران در تماس باشم. یکی از دوستان از من نام شهر ی در امریکا را پرسید. وقتی گفتم تا به حال نشنیدم خیلی تعجب کرد و گفت مگر فلان سریال بسیار مشهور! امریکایی( نام سریال از همان شهر خیالی است) را ندیدی؟ خلاصه گفت خیلی مواظب خودت در امریکا باش. عجب مردم وحشی و جامعه خطرناکی دارد. کنجکاو شدم . و بعد از سرچ دیدم متاسفانه در سایتهای مجاز فیلم ایران هم با انواع زیر نویس فارسی و حتی دوبله فارسی موجود است و مخاطبان بسیاری داشته. داستان ان در باره یک جنایتکار است که به صورت تصادفی کلانتر این شهر کوچک خیالی میشود و در این شهر و سریال انواع جنایت و گنگ و خیانت و فساد و کلاهبرداری و قتل و مواد مخدر و خلاصه فقط هر چه بد است و می توانید نام ببرید وجود دارد. خیلی متاسف شدم چون یاد زمانی افتادم که در ایران بودم و غرب و امریکا و حتی ژاپن و چین را فقط از طریق همین جور سریالها و فیلمهای مهیج و بی ارزش که 99 درصد ان غیر واقعی و فقط برای فروش بیشتر گیشه است می شناختم. مانند کسانی که به فیلمهای اکشن و پلیسی کره جنوبی و ژاپنی علاقه دارندو تصور می کنند هر روز در توکیو و سئول چند گروه گانگستر دارند هم را سلاخی می کنند! این گونه فیلمها و سریالها حتی در 70 شبکه اصلی امریکای شمالی غیر ممکن است که پخش شود. فقط کانالهای مشترکی که درصد کوچکی از بینندگانی که به این گونه فیلمهای تخیلی و پلیسی علاقه دارند تماشا می کنند. در مورد چین هم همین است. 99 درصد مواد مصرفی غذایی هر روز مردم چین همین غذای ما و همه مردم دنیا هست( به استثنای خوک که ما محدودیت دینی داریم). فقط برای عده ای از انها شاید سالی یکبار یا حتی در طول عمر یکبار خوردن برخی غذاهای عجیب که بیشتر هم به دلیل اعتقاد درمانی که به انها دارند باب است و هر گز غذای اصلی مردم چین نیست. کاش بیشتر دشمن و دنیا را بشناسیم و قضاوت ما فقط از روی این چنین فیلمهایی نباشد
علی۱۴۳۵۹۵۹۱۳:۵۰:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اونوقت اگه زنها نخونن عدالت کامل در دنیا برقرار میشه و همه چیز گل و بلبل، درست مثل وضعیت کنونی.
ناشناس۱۴۳۶۴۰۸۱۸:۲۳:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
یعنی توی اون کشورهایی که زنها میخونن عدالت بصورت کامل برقراره و همه چیز گل و بلبل شده!؟!؟
امین۱۴۳۶۶۵۱۲۲:۳۷:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
درست نمیشه..‌اما کلی استعداد خوب هست که در گوشه کنار مانده است به حقشان میرسند.
ناشناس۱۴۳۶۲۲۱۱۶:۱۷:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
جهالت و ظلم بوضوح کمتر از گذشته هست. کافیه تاریخ خونده باشی.
علی۱۴۳۶۴۰۹۱۸:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
تاریخ را نخوانده ام، تاریخ را زندگی کرده ام.تو بهتر است آنرا آنطور که بوده بخوانی.
امین۱۴۳۵۷۹۰۱۲:۱۶:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خواندن زنان باید آزاد شود.
ناشناس۱۴۳۵۸۳۸۱۲:۴۵:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
زنان باید آزاد باشن که برن استادیوم . زنان باید آزادانه بخوانند . دیه زنان باید برابر مردان باشد . زنان باید آزادانه دوچرخه سواری کنند . در ایران فقط حضور زنان دوشادوش مردان در راهپیمایی و انتخابات آزاد است !!!!!
ناشناس۱۴۳۶۱۵۶۱۵:۳۱:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
همچنین، مهریه زنان باید حذف شود! همچنین، زنان به خدمت سربازی بروند! همچنین، ...
ناشناس۱۴۳۶۱۹۱۱۵:۵۰:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
و همچنین باید زنها حق طلاق داشته باشند زنها باید انسان کامل دیده شوند نه نصف مرد قانون دیه و ارث و شهادت و .... باید اصلاح شود
ناشناس۱۴۳۶۴۱۰۱۸:۲۴:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
باشه، اتفاقا عالی میشه. من حاضرم یک پولی هم دستی بدم من بتونم شوهرم رو طلاق بدم
ناشناس۱۴۳۶۲۳۶۱۶:۳۱:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
واقعا این جوریه امید وارم حقوقمون برابر باشه
ناشناس۱۴۳۷۲۸۹۱۴:۰۴:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۶
همش درست ولی تفاوت دیه مرد و زن بیشتر به نفع زن هست
ناشناس۱۴۳۵۸۴۱۱۲:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خوانندگی زنان باید به رفراندوم گذاشته شود
ناشناس۱۴۳۵۹۰۲۱۳:۲۲:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
پشت بندش هم همجنس بازی را می خواهید
ناشناس۱۴۳۵۹۳۰۱۳:۳۹:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
متاسفانه بر اساس علمی در همه کشورهایی که این مطالعات توسط محقیق ازاد هست حدود سه درصد جمعیت کشورها دچار اختلالات هورمونی هستند که سبب تمایلات هم جنس گرایی می شود. تفاوت این کشورها با ما این است که وجود این اختلالات را به رسمیت شناختند. همانطور که فقه شیعه ما هم وجود اختلالات تراجنسیتی را به رسمیت شناخته و حتی فتوا عمل جراحی ان هم هست
ناشناس۱۴۳۵۹۵۷۱۳:۴۸:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
چند درصد مردم دنیا همجنس گرا هستند ؟؟ چرا بی ربط حرف می زنی ؟؟ پنجاه درصد جمعیت ایران زنان هستند و از نظر شما باید کاملا محدود شوند و تمام آزادی هایی که در دیگر کشورهای مسلمان رایج است را نداشته باشند چون امکان داره عده ای همجنس گرا باشند ؟؟ دوست عزیز در کل کشورهای مسلمان حتی عربستان آزادی هایی برای زنان هست قران ما با دیگر مسلمانان فرق داره یا خدا و پیامبرمون ؟؟
ناشناس۱۴۳۶۳۱۱۱۷:۰۹:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اسلام اجازه نيت خانى نداده است البته اگر شما دلت بخواهد امرى جداگانه است
ناشناس۱۴۳۶۰۱۱۱۴:۲۱:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
موافقم
ناشناس۱۴۳۶۲۹۹۱۶:۵۹:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خخخخه چند درصد مردم دنیا در 150 سال پیش بی حجاب بودن؟ الان چند درصد با حجاب هستند؟ هر وقت توانستی به جواب این دو سوال برسید موضوع خود به خود برای شما حل می شود در مورد هم جنس گرایی و موارد دیگر
ناشناس۱۴۳۶۰۱۲۱۴:۲۱:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
مخالفم
ناشناس۱۴۳۶۷۲۲۲۳:۵۵:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
رفراندوم نمی خواد زن و مرد برابرند کسی دوست داشت می خونه کسی هم دوست داشت میشنوه
ناشناس۱۴۳۶۰۰۵۱۴:۱۸:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خواندن زنان بايد آزاد شود !! كامنت بالايي !! ---------------- خواندن زن مگه ممنوعه ؟ ... آزاده ؟ ... بله كه آزاد است ، ...از كي ؟ خب معلومه از زماني كه راديو اختراع شد ، تلويزيون ... گرامافون !! بخصوص از زماني كه امواج هاي ماهواره اي ، مثل مور وملخ ، مثل لشكر سلم و تور بي اجازه و بي مجوز ، بدون پاسپورت و رواديد و ويزا در و ديوار و مرز و سرحدات تمام ممالك در نورديدند و به تمام سوراخ سنبه هاي اين كره ارض وارد شدند ، ... از زماني كه اين امواج ناديدني شدند آش كشك خاله ، ديگه بخوري پاته ... نخوري هم ... چي ؟ ... پاته !! ... و به ويژه از زماني كه اين اينترنت كه خدا عالمه تا حالاكجا بود و يك دفعه وارد ميدان شد و همه را خلع سلاح كرد !! ... يادش بخير !! ...سال شصت و پنج ، سيل مهيب آذر ماه ، مرحوم ميرزا محمد را ديدم كه بيل را به دست گرفته بود و مي خواست جلو سيل... --- آميرزا محمد خدا قوت !! ... جسارت نباشه ! رنج بيهوده مبر و سعي بي فايده نكن كه با اين بيل جلو اين سيل را نميشه گرفت !! ولش كن !! ... بايد تسليم بود آميرزا محمد !!! بله برادر ! صداي زن ده ها ساله كه آزاده !! ... آزاد آزاد !!! ... ممنوعه ؟ ... عيب نداره حالا گيريم كه در بين اين دويست كشور جهان ، يكي دوسه تا ، گيريم پنج تا ... اصلا بگو ده تا ... راديو و تلويزيون خواستند با بيل جلو سيل را بگيرند ، مگه ممكنه برادر ! حاشا و كلا !!!... امروزه به راحتي از راديو ، تلويزيون و تبلت و كامپيوتر و لپ تاب و فلش و گوشي و نوار كاست و از اتومبيل و همه و همه صداي زن مي آيد !! كي ميگه صداي زن ممنوعه !!!
ناشناس۱۴۳۹۵۲۵۱۰:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۸
احسنت تقبل اعمالکم برادر
ناشناس۱۴۳۵۸۸۸۱۳:۱۱:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
همان کشورهای مدینه فاضله شما یک روزی مثل ما بودن ولی الان رسیدن به قانونی کردن ازدواج هم جنس گراها و ازدواح با سگ و گربه و یا خیانت زوجین که به بالای 50 درصد در کشورهای غربی رسده این خیانت ها
ناشناس۱۴۳۵۹۲۰۱۳:۳۶:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
50 درصد؟ ازدواج با سگ و گربه ؟ بابا . شما کاش یک 6 ماهی در این کشورها زندگی می کردید تا متوجه بشوید کاملا در اشتباه هستید. البته متارکه و خیاننت هست ولی کجا نیست؟ اگر هم می بینید امار بالاتر هست چون همه چی را به دقت امارگیری می کنند و ترسی از اعلام دقیق ان ندارند. مانند کره شمالی که نیستند همه باید کور و کر و لال باشند و همه باید دنبال خاندان کیم باشند
ناشناس۱۴۳۵۹۶۳۱۳:۵۱:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
جواب درستی نداری رفتی دنبال حاشیه ها که همه چیز انها درست است! ببخشید که رفتیم رو اعصاب شما و از منفی های ان کشورها حرف زدیم برخلاف تصوری که برای شما درست کردن با تبلیغات
ناشناس۱۴۳۶۰۴۷۱۴:۴۱:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
ما را که قبول ندارید ولی کاش از کامران نجف زاده بپرسید تا به واقعیت زندگی در کشورهای غربی پی می بردید و به خصوص از قدرت و قوام نهاد خانواده در بین سفید پوستان بومی امریکا برایتان گزارش خصوصی می فرستاد.
ناشناس۱۴۳۸۸۹۱۱۸:۳۷:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱۷
واقعیت زندگی در کشور های غربی و شرقی این است که ساکنان امثال کشور های خاورمیانه در کشتی ها خطر مرگ را به جان می خرند تا پناهندگان کمپ های غربی ها شوند زیرا در پس زندان و سختی کمپ های ایشان امید زندگی می بینند ...
ناشناس۱۴۳۶۷۹۰۰۱:۴۶:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۶
توهمین ایران خودمون خیلی در اصل طلاق عاطفی گرفتن و کارایه مخفیاه انجام میدمن و یا به خاطربچه هاشون کنار هم زندکی میکنن
ناشناس۱۴۳۵۹۴۰۱۳:۴۳:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خیانت فقط اونجاست ؟ خیانت اینجا نیست ؟! یه سری برو بشین جلوی دادگاهها ببین چه خبره
ناشناس۱۴۳۶۰۳۳۱۴:۳۲:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خیانت همه جا است ولی وقتی کاری می کنید که این خیانت ده ها و صدها برابر می شود یک جای کار می لنگد
ناشناس۱۴۳۶۰۴۶۱۴:۳۹:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
تا وقتی زن ها نیامده بودن بیرون از خانه کار کنند می رفتی یک سری به دادگاه ها می زدی که زیاد شلوغ نبود و نه الان که راه غرب را می خواهید طی کنید
ناشناس۱۴۳۶۱۷۱۱۵:۴۲:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
بله زنها تو سری می خوردند و می سوختند و می ساختند
کبک۱۴۳۵۹۷۱۱۳:۵۸:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
یعنی اینجا تو مدینه فاضله شما ما الان پاک پاکیم ؟
ناشناس۱۴۳۶۳۸۹۱۸:۱۳:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
کی گفته تو سری باید بخورن وقتی بیرون نروند از خانه؟ خیلی از قوانین دین در مورد زن هست که خود زن ها نمی دانند
ناشناس۱۴۳۶۶۴۰۲۲:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
یعنی زنها از خانه بیرون نروند ؟؟ چرا ؟؟ چون شما خوشت نمیاد ؟؟ کجای دنیا این شکلیه ؟؟
ناشناس۱۴۳۵۹۱۹۱۳:۳۶:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
دنیای امروز بگذارید بخندد. همان طور که دنیای دیروز به گالیله می خندید. این که دلیل نشد هم وطن
ناشناس۱۴۳۵۹۹۸۱۴:۱۲:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
عجب برای دنیا خنده دار است...!!!! پس خوب نیست! به همین سادگی!
ناشناس۱۴۳۶۰۲۲۱۴:۲۶:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خیلی از چیزای دنیا هم برای ما خنده داره، مثل همجنس بازی، ازدواج با محارم و حیوانات و .... در این موارد خیلی به دنیا نگاه نکن که لجن ورش داشته
محمد۱۴۳۶۰۸۰۱۴:۵۷:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
واقعا هنوز تو دوره قلاب سنگ و تیرکمانیم
ناشناس۱۴۳۶۰۸۴۱۵:۰۱:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
در رابطه با پخش صداهایی شبیه به هم و بعضا ناهنجار با موسیقی بسیار سبک «آنچه خیلی عذاب آور است» خوانندگانی هستند که با صدای مردانه با شما حرف میزنند اما در هنگام خواندن تقلید صدای زنانه میکنند .
ناشناس۱۴۳۶۳۱۰۱۷:۰۶:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
قرن ٢١ است امام على ( ع ) فرمودند فرزند زمان خويش باش اساتيد و فقها و انديشمندان بايد بنشينند فكر كنند و راه حل نشان دهند .
علی۱۴۳۶۳۳۵۱۷:۳۰:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
بزرگوار....!!! نظرحضرتعالی درباره ی آزادیهای بی حدوحصرجنسی ،مثل ازدواج دوهمجنس یاازدواج باحیوان در«دنیای امروز»چیه...؟!!!!.....
هیچکس۱۴۳۶۹۲۶۰۸:۳۵:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۶
بزرگوار شمایید.... عزیزم از هشت میلیارد نفر انسان چند نفر با حیوانات ازدواج کردند ار هشت میلیارد نفر انسان چند نفر با محارم ازدواج کردند از هشت میلیارد انسان چند نفر همجنس باز هستند از هشت میلیارد نفر انسان.................................. مشکل از نگاه شما به دنیای آزاد است که فکر میکنید همه آن چیزی هستند که شما تصور می کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۳۶۳۹۸۱۸:۱۸:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
دنیای امروز ؟؟؟؟ هم دنیای دیروز و هم دنیای امروز و هم دنیای فردا ساخته و پرداخته خداست . اگر کسی نمی پذیرد ایراد از خود اوست در پیشگاه الهی این مطالب را با پوست و گوشت خویش خواهیم فهمید. فویل للقاسیة قلوبهم
ناشناس۱۴۳۷۰۵۰۱۰:۵۶:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۶
یعنی همه باید خدا را مثل شما ببینند و بشناسند ؟؟ نه دوست عزیز خدا از رگ گردن به تمام انسانها نزدیک تر است خداوند پدیده ای در انحصار شماها نیست که با درک محدود خود بخواهید به مردم تحمیل کنید شماها هم مثل ما بنده ی خداوند هستید نه نماینده ی خدا بر روی زمین
ناشناس۱۴۳۶۴۰۶۱۸:۲۲:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
آیا اگر حرفی در دنیای امروز خنده آور بود دلیل بر غلط بودن آن است!؟
ناشناس۱۴۳۵۷۳۶۱۱:۵۰:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
وقتی در صدا و سیما گوینده زن هست، چرا باید خواننده زن نباشد؟ صدا یک گوینده با صدای یک خواننده چه فرقی دارد؟
حسن۱۴۳۶۷۱۴۲۳:۴۵:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اگه فرقی نداره پس شما صدای همون گوینده رو گوش کن
ناشناس۱۴۳۸۴۶۲۱۲:۴۰:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۷
این قیاس غلط است اخبار گوئی لحنی جدی دارد و خواندن ، لحن هنری مثل اذان گفتن با لحنی خوش و اقامه آن
ناشناس۱۴۳۵۷۳۹۱۱:۵۲:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
در تمام دنیا فقط در ایران است که رادیو وتلویزیونش نه ساز موسیقی نشان می دهد و نه صدای خواننده زن پخش نمی کند!
ناشناس۱۴۳۵۷۹۱۱۲:۱۶:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
چون هنوز به اندازه انها دنیا پرست نشده که قوانین خدا را عوض کند
ناشناس۱۴۳۵۸۱۶۱۲:۳۷:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
شما کاتولیک تر از پاپ شدی؟ وقت مرجع تقلید فتوی می دهد مجاز است حرف شما ضدیت با دین است اگرچه فکر می کنید دارید از دین دفاع می کنید. کلا نگاه امام به حکومت اسلامی لااقل 100 سال از حالا جلوتر بود.
ناشناس۱۴۳۵۸۷۲۱۳:۰۳:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
جناب کاتولیک همان کاتولیک شما که کتاب مقدسشان تحریف نکردن زنان از از اسلام محدود تر هم هستند ولی رفتند دستکاری کردن که شدن این در ضمن فتوا بر خوانندگی در مکانی که مرد غریبه نباشد مجاز است و نه در حضور نامحرم
ناشناس۱۴۳۵۸۱۸۱۲:۳۷:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
می شود لطف کنید نام سوره و ایه ای که بر قدغن بودن خواندن زنان اشاره شده و شما ان را جزو قوانین خدا می دانید نام ببرید
ناشناس۱۴۳۵۸۸۳۱۳:۰۷:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
در کجای قران گفته نماز چند رکعتی است یا روزه چه مدت است؟ در همان قران امده که زنان به گونه ای سخن نگویید که دل مردها را...... این دو بند را گفتم که بدونی قران فقط خط می دهد و نیار به تفسیر دارد مانند حجاب و نماز و روزه و .... که کامل نگفته و قوانین کاملش در سیره امامان و پیغمبر امده افتاد الان؟ یا هنوز می خواهی بخوابی؟
ناشناس۱۴۳۶۳۱۲۱۷:۱۱:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ ... فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ ... ، ماه رمضان چنان ماهی است که در آن قرآن نازل شده ... پس آن که از شما این ماه را دریابد باید آن را روزه بدارد... و می دانیم که یک ماه، 30 یا 29 روز است.پس وقتی خدا درقران گفته شهررمضان یعنی ماه رمضان دراین ماه روزه بداریدیعنی هرماه 30یا29روز هستدوست عزیز واقعا اگر سواد دینی ندارید کامنت نگذارید چه بسا همین کامنت بی منطق شما شاید فردی دینگریز شود ولازم نیست درهرزمینه اظهار نظر کنیم
ناشناس۱۴۳۶۴۱۷۱۸:۳۸:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ﴾ (النساء: ۵۹) ترجمه آیه: (ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را واطاعت کنید پیغمبر واولی الامر از خودتان را). سوره نساء آیه 59 در این آیه به صراحت اطاعت از رسول در کنار اطاعت از خدا آمده است. پس لازم نیست همه چیز در قرآن آمده باشد کلام پیامبر و امامان که همان اولی الامر هستند هم همان کلام خداست و اگر جایی در کلام معصوم صدای زن نهی شده باشه پس حرف خدا هم همان است.
ناشناس۱۴۳۶۴۷۶۱۹:۴۹:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
پیمبر فرموده ای زنان وقتی با مردان نامحرم صحبت میکنید با ناز و کرشمه حرف نزنید چرا که در دلهای ایشان مرض پیدا میشود
ناشناس۱۴۳۵۸۲۰۱۲:۳۸:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
کجای قانون خداست که زن نخواند ؟!!!!
ناشناس۱۴۳۶۳۹۹۱۸:۱۸:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
استدلال رو نگاه ایه هم اورده خوب بر فرض درست گفتی!!! ان وقت مقدار روزه چند ساعت است کی باید بخوری که نباید بخوری!!!! در مورد رکعت های نماز هم در قران استدلال بیاور جناب با سواد!!!!
ناشناس۱۴۳۵۸۴۴۱۲:۴۷:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
یعنی مردم و مقامات کشورهای دیگر همه دنیا پرست هستند و دین نداشته و به خدا اعتقاد ندارند؟
ناشناس۱۴۳۵۹۸۲۱۴:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
مطمئنی دنیا پرست نشدیم ؟ این همه دزدی و فساد و رانت و حق خوری و حرص مال دنیا از مقامات تا مردم انجام میشه همه خارجی هستن؟
ناشناس۱۴۳۶۰۴۰۱۴:۳۶:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خوب انجایی که مشکل داریم را حل کنید نه انجایی که باید محدودیت باشد را خراب کنیم بر فرض اینکه مال حرام خور داریم پس همه چیزهای دیگر را هم ازاد کنیم!
ناشناس۱۴۳۶۷۳۲۰۰:۱۲:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۶
آقا کجا قران اومده خواندن بانوان حرام هست
سید۱۴۳۷۴۱۸۱۶:۰۱:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۶
بسمه تعالی کجای قرآن نوشته ازدواج با حیوانات حرام است؟ ؟!!
ناشناس۱۴۳۵۷۴۳۱۱:۵۴:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
صدای خواننده های زن از بلندگوهای اکثر ماشینها در ایران پخش می شوند!!!
ناشناس۱۴۳۵۸۲۲۱۲:۴۰:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اگر گوش ندهند روزانه بیشتر از ۳ میلیون تصادف رخ میدهد
ناشناس۱۴۳۶۰۱۶۱۴:۲۳:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
۹۰٪ این تصادفات نیز منجر به فوت میشود . پس چرا باید جلوی این حوادث را نگیریم ؟
ناشناس۱۴۳۶۴۰۴۱۸:۲۱:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
فقط یک درصد کمی از مردم دزدی می کنند پس چرا قفل و کلید داریم؟
Ayda۱۴۳۶۷۲۶۰۰:۰۲:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۶
دیگ چرت و پرت نگو
ناشناس۱۴۳۵۷۵۰۱۱:۵۶:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
چرا در عراق و سوریه و لبنان که کشورهای مقاومت و هم جبهه ما هستند، خواننده های زن در رادیو تلویزیون آزادند که بخوانند؟ چرا در این کشورها حتی مردم می توانند حتی در کافه ها الکل بنوشند؟ مگر آنها مسلمان نیستند؟
ناشناس۱۴۳۵۸۹۰۱۳:۱۲:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
چون حکومت اسلامی نیستند عزیزم و ملت اسلامی هستند
ناشناس۱۴۳۵۹۱۶۱۳:۳۳:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
مگر نماز نمی خوانند و روزه نمی گیرند و به حج نمی روند؟
بیژن۱۴۳۶۱۹۹۱۵:۵۵:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
افغانستان و پاکستان جمهوری اسلامی هستند.
ناشناس۱۴۳۶۳۵۶۱۷:۵۳:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
سلام ، تو هر جور دوست داری زندگی کن ماهم به روش خودمان
ناشناس۱۴۳۵۷۵۵۱۲:۰۱:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
الان چه ربطی به تلویزیون داشت؟
ناشناس۱۴۳۵۷۵۹۱۲:۰۳:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
امام نظرشان را شفاف بیان کردند و در صحیفه هم هست.حالا اقایان خوششان نیامده و تفسیرهای گو ناگون میکنند،نشانه اینست که هر موضوعی که مورد پسند حضرات نباشد،حتی نظر امام،از شمول منطق خارج است.
ناشناس۱۴۳۵۷۶۰۱۲:۰۴:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
کل دغدغه اصلاح طلبی خلاصه شده در کنسرت و اواز زنان..
ناشناس۱۴۳۵۹۸۹۱۴:۰۷:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
و کل دغدغه ی شماها از مسلمانی حجاب و محدود کردن زنها خدا و پیامبر گفتند آقازاده ها و خودی ها از بیت المال به عرش برسند و مردم مسلمان در فقر و فلاکت و بدبختی باشند ؟؟
ناشناس۱۴۳۶۲۱۳۱۶:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
دوست عزیز چرا در باره مداحی جدید ان مداح معروف رگ غیرت اقایون بیرون نزد و کفن پوش نشدند نه این است که نگاه شما به دین بیشتر سیاسی است تا خود دین
ناشناس۱۴۳۵۷۶۲۱۲:۰۴:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
مردم هنوز هم به اوازخوانی خوانندگان قدیمی گوش میدهند .
ناشناس۱۴۳۵۸۸۲۱۳:۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
جالب اینکه همه تند روها هم خودشان گوش می دهند
ناشناس۱۴۳۵۷۶۳۱۲:۰۴:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
تک خوانی زنان در مکانی که نامحرم نیست حرام نیست و اشکال ندارد این یک دو اینکه وقتی افراد نامحرم در پستی حکم می گیرند می شود این اقا
ناشناس۱۴۳۵۷۷۲۱۲:۰۹:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
زنها خوش صدا و هنرمند بسیاری در ایران هستند که به خوبی آموزش دیده اند و فعالیت می کنند در مسابقاتی که در برنامه های ماهواره ای به همت پیشکسوتان قدیمی و محبوب برگزار می شود در بین زنان پدیده هایی دیده می شود که شگفت انگیز است در میان این حجم محدودیت و محرومیت و بی مهری هنر آواز خوانی زنان همچنان در حال رشد است حالا بعضی ها طبق معمول واقعیت را نمی بینند و یا انکار می کنند مشکل خودشونه جامعه راه خودشو می ره و محدودیت و اعمال سلیقه مانعی ایجاد نمی کند
امین۱۴۳۶۷۸۵۰۱:۳۰:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۶
دوست عزیز این بنده خدا اصلا درست و غلط بودن این موضوع برای مهم نیست. فقط می‌خواسته به حرفی زده باشه تا مطرح بشه. احتیاجی نیست اینقدر براش منطقی توضیح بدین . فقط حرفی رو زده که فکر کرده بعضیا خوششان میاد
آریابان۱۴۳۵۷۷۳۱۲:۰۹:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
"در برنامه های سلامت محور رادیو و تلویزیون دایم از مضرات تغذیه فست فودی یا نوشابه‌های گازدار و ... پرهیز !!!!!!!!!!!!! داده می شود" ولی در نهایت پدر درآمد های انبوه تبلیغات بسوزه تا جائیکه در وسط فیلم های تبلیغاتی چیپس و پفک و نوشابه و .... اندکی هم سریال و فیلم سینمائی پخش میشه !!!!!!!
ناشناس۱۴۳۶۰۶۳۱۴:۴۹:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
تبلیغ چیپس و پفک از زمان وزارت دکتر هاشمی به بعد ممنوع شده است.
ناشناس۱۴۳۵۷۷۵۱۲:۱۰:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
یهویی اقای محیط زیستی که در مجموعه خودش ابهام در مجوز دادن به شکارچی ها دارد می رود در مربوط به خوانندگی زنان صحبت می کند و اصلا هم مشخص است که چه ارزویی ندارد!!
یه الفی۱۴۳۵۸۰۴۱۲:۲۶:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
وقتی سخن از صنایع مختلف و علوم گوناگون می شود صدای عالمانه ای از دانشگاه و افراد آگاه جامعه برمی خیزد که در این خصوص باید سخن افراد متخصص در این زمینه را باید شنید و به کلام عالمانه عمل کرد که درست است و باید هم همین باشد. ولی چرا وقتی از دیدگاه شرعی و فقهی سخن گفته می شود به ناگاه هر زبانی باز می شود، بیائید در آنچه اطلاع داریم ولی تخصص نداریم سخن نگوئیم.
ناشناس۱۴۳۵۸۱۱۱۲:۳۲:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
به راستی در این زمان که به آسانی میتوان به صدا و حتی کلیپهای خوانندگان زن جهان دسترسی پیدا کرد، حرام دانستن خوانندگی زنان، غیر از انزوای بیشتر احکام شرع و ایجاد تمایل و عطش برای شنیدن و دیدن این کلیپها چه اثری میتواند داشته باشد؟!
ناشناس۱۴۳۵۸۳۴۱۲:۴۳:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
واقعا شنیدن صدای سیمابینا مفسده بر انگیزه یا تتلو؟!
ناشناس۱۴۳۵۹۹۳۱۴:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خانم سیما بینا خدمت بزرگی به موسیقی فولکلور ما کردند خدا بهشون سلامتی بده
ناشناس۱۴۳۶۲۰۰۱۵:۵۷:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
بله برادر ! شنيدم كه خانم پريسا مي خواند : " هر كس به زباني صفت حمد تو گويد بلبل به غزل خواني و قمري به ترانه " !! و خواننده زن ديگر كه در يك آهنگي كه رنگ و بوي عرفاني داشت : " لافتي الا علي لا سيف الا ذوالفقار " را از ته دل مي خواند !!
ناشناس۱۴۳۵۸۵۶۱۲:۵۲:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
رضایت خدا ؛ در گرو رضایت خلق است چیزی که مردم رو راضی کنه خدا هم راضی است چه صدا باشد چه رفتار باشد چه گفتار باشد چه کردار باشد و چه هر چه باشد
ناشناس۱۴۳۵۹۳۱۱۳:۴۰:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
یعنی رضایت خلق بر همجنس گرایی هم مورد رضایت خداست؟
ناشناس۱۴۳۵۹۶۲۱۳:۵۱:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
رضایت خلق بر همجنسگرایی نیست .
ناشناس۱۴۳۵۹۹۵۱۴:۱۰:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
چند درصد جامعه همجنس گرا هستند ؟؟ ولی نصف جامعه زن هستند هیچ کدام از کشورهای مسلمان هم چنین محدودیت هایی را ندارند
ناشناس۱۴۳۶۰۶۷۱۴:۵۰:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
تو برخی جوامع آمار گرفتن طرفداران همجنسگرایی 50 درصد به بالا بودند. پس خلق رضایت به همجنس گرایی داشتن. در حالیکه این عمل قبیح مورد رضایت خداوند نیست. البته از بعضیا بر میاد که همجنس گرایی رو هم مورد رضایت خداوند جا بزنند. کما اینکه حجاب و ممنوعیت آوازخوانی زنان و ... رو هم از اساس منکر هستند.
ناشناس۱۴۳۶۶۴۴۲۲:۲۹:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
دقیقا کدام جوامع ؟؟!!
ناشناس۱۴۳۶۸۸۹۰۷:۳۳:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۱۶
لطفا منبع معتبر در مورد 50 درصددتون اعلام کنید
ناشناس۱۴۳۵۹۵۲۱۳:۴۶:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
دقیقا " دین و مذهب را باید آسان گرفت و از آن لولوخورخوره نساخت .
سپهدار حیدری خشتی۱۴۳۸۸۰۳۱۷:۱۶:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۷
هر چه که بحساب قلب بندگانش بلرزاند و حق الناس کند و تهمت به بندگانش وارد کند ودر امورات زندگی و مراحل رزق بندگانش تا سر حد حصر دخالت‌های ظالمانه نشان می‌دهد خداوند متعال داناست خوشحال یا خشم اورا می آورد
ناشناس۱۴۳۸۸۱۶۱۷:۲۴:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۷
دقیقا خداوند در قرآن همینو گفته خداوند بنده اش را آزاد و بااختیار گذاشته
ناشناس۱۴۳۹۱۲۸۲۳:۱۰:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۷
رضایت خلق هم در گروی رضایت خدا و پیامبر و ائمه معصومین ع است. اگر اکثریت جامعه به کار زشتی علاقه نشان دادند مجوز درست بودن آن نیست. افرادجامعه حق امام حسن مجتبی را پامال کردند .اگر اکثریت جامعه درک مقام والای حضرت امام حسن ع را داشتند فاجعه انتقال حکومت به فاسقی مثل معاویه پیش نمی آیمد و....هلم جرا
ناشناس۱۴۳۵۸۷۰۱۳:۰۳:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
بررسی کنید اگر این بیان منتسب به حضرت امام خلاف واقع است، گوینده اش را تنبیه نمایید.
ناشناس۱۴۳۶۰۳۰۱۴:۲۹:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
از نظر من خوانندگی مردها اصلا قشنگ نیست ! داداش من کل دنیا دارن به سلیقه های مختلف احترام می ذارن شما فقط با شلوغ بازی به فکر تحمیل سلیقه ی خودت هستی ؟؟
ناشناس۱۴۳۵۸۷۶۱۳:۰۶:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
عیسی کلانتری فقط به فکر وضع اسفناک محیط زیست باشه و بس
ناشناس۱۴۳۵۹۴۷۱۳:۴۴:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
حق را بپذیر هر چند برایت تلخ باشد . امام علی ( ع )
ناشناس۱۴۳۵۸۸۰۱۳:۰۷:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
حق با عیسی کلانتری است
ناشناس۱۴۳۵۸۹۵۱۳:۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
کرونا باعث ایجاد رنسانس فکری و عقیدتی در بین مردم شده . کرونا ! مچکریم .
ناشناس۱۴۳۶۰۷۵۱۴:۵۳:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اتفاقا خوانندگی مردها با اون چهره های خشن و صداهای.... که فکر هم میکنند چقدر کوک هست قشنگ نیست. اگه قشنگ بود که خدا اون رو حرام می‌کرد!!
ناشناس۱۴۳۵۹۴۱۱۳:۴۳:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
مردم اصلا به این کارها کار ندارند. در تمام خودروها و خانه ها صدای خواننده زن پخش میشود و هیچ مفسده ای هم ندارد. اگر کسی مریض است بیمارستان برای همین است که درمان کند خودش را.
ناشناس۱۴۳۵۹۵۳۱۳:۴۶:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
در عصر تکنولوژی و با وجود هر دوربین یک رسانه دیگه این ممنوعیت ها مسخره کردن اسلام و مسلمینه :/.
ناشناس۱۴۳۵۹۶۸۱۳:۵۵:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
در منزل، اتوموبیل ، محل کار و حتی گوشی موبایل هر آهنگی بخواهیم آنلاین گوش میکنیم و اتفاقا خیلی از موسیقی ها را هم خوانندگان زن خوانده اند! واقعا فکر میکنیم منتظر تصمیم صدا و سیمای میلی برای پخش آهنگ مانده ایم؟ صدا و سیما باشد برای حامد زمانی و طرفدارانش
بی نام۱۴۳۵۹۸۰۱۴:۰۱:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خوانندگی زن ها اصلا هم قشنگ نیست ما به اندازه کافی خواننده داریم اصلا دیگه بی مزه شده.
ناشناس۱۴۳۶۰۵۵۱۴:۴۵:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خودت قشنگ نیستی
ناشناس۱۴۳۷۰۵۲۱۰:۵۹:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۶
شما اول یاد بگیرید توهین نکنید خودت قشنگ نیستی در شان یک انسان مودب نیست بعد بیاید درباره خوب بودن خوانندگی زنان توصیه کنید
ناشناس۱۴۳۶۵۱۹۲۰:۲۵:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
از خواننده خوب زن تا حالا نشنیدی. شما برو بانو هایده گوش کن بعد بیا صحبت کنیم.
ناشناس۱۴۳۹۴۵۹۰۹:۳۴:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱۸
باید صدای زنان در عرصه موسیقی ازاد شود سنتی یا پاپ فرقی نداردشما تندر از تند نمیخواد باشید بزرگاش فهمیدند چه اشتباهی این چند سال کردند
ناشناس۱۴۳۵۹۸۵۱۴:۰۴:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
آخر الزمون که میگن همینه ها! کار به حرف بی ربط گوینده این داستان ندارم که بنظرم بهتره به کارش برسه تا مسائلی که ربطی بهش نداره. ولی کامنتها رو که نگاه می کنم می بینم دوره دوره آخرالزمون شده. احکام اسلام بروشنی قابل درک هست و در خیلی از موارد نیازی هم به حکم مرجع نداره چون عقلا و برحسب تجربه قابل درک هست. اینکه زنها را بر مسندها بنشانند و مردها همچون
سینا۱۴۳۵۹۹۲۱۴:۰۸:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اگر خواننده زن صرفا به هنر موسیقی بپردازد و مانند اکثر خوانندگان زن غربی از مسایل جنسی برای جذب مخاطب استفاده نکند در این صورت هیچ تفاوتی بین گویندگی اخبار و خوانندگی وجود ندارد و خوانندگی حق زنان میباشد.
ناشناس۱۴۳۶۰۶۲۱۴:۴۸:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
لجبازی اخلاقی یعنی اینکه عیسی کلانتری به نقل از محمد خاتمی موضوعی را مطرح کرده که خود خاتمی گفته دروغه و اصلا همچین چیزی نیست ولی یه عده کامنت میزارن که نه کلانتری راست میگه و حق با اونه حالا خوبه هر دو طرف هم از یک تفکر و جناح هستند
ناشناس۱۴۳۶۱۶۶۱۵:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
خوب با دقت بخون جای دیگه امام فرمودن مفسد نباشه ایرادی نداره کدوم و قبول کنیم حرف امام و یا شمارو
ناشناس۱۴۳۶۳۴۲۱۷:۳۸:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
ما‌ گوش می کنیم و به خواننده های خودمان افتخار هم می کنیم ، تو گوش نده ، فقط حیف استعداد هایی که از بین رفت
ناشناس۱۴۳۶۱۵۲۱۵:۳۰:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
زمان امور را اصلاح خواهد کرد همانطور که نداشتن حق رای و خانه نشینی و نداشتن حق تحصیل
رصا۱۴۳۶۲۰۷۱۵:۵۹:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اقای کلانتری بجای ایجاد شبهه در اظهارات امام والتهاب در جامعه که اصلا لزومی برای مطرح کردن ندارد به وظایف سازمانی خود ۵۰ درصد هم عمل نماید متشکریم !
اکبر۱۴۳۶۲۰۸۱۶:۰۳:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
شاید به بنده توهین بفرمایید ولی اهمیت ندارد موسیقی نه تنها از نظر اسلام لازم نیست بلکه از دیدگاه موسیقد دانها فقط جهت تشفی روح لازم است
ناشناس۱۴۳۶۲۲۹۱۶:۲۴:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
زنان حق خواندن دارند همانطور كه مردان اين حق را دارند
ناشناس۱۴۳۶۲۷۵۱۶:۴۵:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
کاربر نفته: "پس از آزاد کردن صدای زن خواهان همجنسگرایی می شوید"لواط در قران کریم با صراحت حرام اعلام شده چرا همه چیز را به شوخی میگیرید
ناشناس۱۴۳۶۷۶۸۰۰:۵۱:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۶
چه ربطی به این موضوع داشت؟
ناشناس۱۴۳۶۲۸۴۱۶:۵۰:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
حرف حق هنگام و نابهنگام ندارد. حرف حق را باید زد.
ناشناس۱۴۳۶۴۵۰۱۹:۱۸:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
متاسفم برای افرادی که بدون تحقیق حرف میزنن وهر کسی هر چی بگه باور میکنن برین ببینین خدا توی سوره ی نور چه گفته
ناشناس۱۴۳۶۴۲۷۱۸:۵۶:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
این اقایان قبل از رفتن به تمام وعده های خود عمل خواهند کرد.
علیرضا۱۴۳۶۴۴۷۱۹:۱۵:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
توروخداملعبه سیاست بازی هانشید. ترفندجدیدبعضی هابرای جلب رأی مردم! اونهایی که طرفدارازادی صدای زنان هستن ازفرداخواهران ومادرانشونوبفرستن آوازبخونن!!! وقتی پوشاندن مو واجبه به طریق اولی شنیدن صدای تحریک کننده ولطیف زن ازنظر اسلام حرامه. سبکساران به شورآیندازهرحرف بیمغزی به فریادآورداندک نسیمی نیستانی را صائب
ناشناس۱۴۳۷۵۲۱۱۷:۱۲:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱۶
دوست عزیز فکرت بیمار است چون صدای زن را مفسده می دانی راه حل شما بیمارستان و مراکز روان درمانی
ناشناس۱۴۳۶۴۴۸۱۹:۱۶:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
چنان نوشته با این درجه حساسیت انگار که شکافت اتمه!! بنده خدا خواندن یک انسان است حالا جه زن باشد و چه مرد. شما دیدت را یه خرده اصلاح کن تا به مفسده نیفتی!
زهرا۱۴۳۶۶۲۷۲۲:۱۶:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
واقعا یعنی چی که بین زن و مرد تبعیض قائل میشن این چرندیات چیه؟ زن و مرد کاملا با هم برابرند و هیچ فرقی ندارن حق خوندن برای زن ها باید آزاد باشه
امین۱۴۳۶۷۷۵۰۰:۵۷:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱۶
یعنی مسلمانی ما فقط گیر همین صدای زن است.؟ اینکه حق ۹۵ درصد ملت را ۵ درصد دارن میخورن چی ؟ مسلمانیه.؟ مومن مسلمانی به نخوردن بیت المال و در کار مردم تجسس نکردنه و خیلی چیزای دیگه هست. اصل رو ول کردین چسبیدین به فرع
Sah۱۴۳۸۲۲۵۱۰:۰۵:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۷
هرکی فرصت زندگی رو فقط یه بار داره و این اختیارم خداداه که هرکی برای زندگی خودش تصمیم بگیره.
ناشناس۱۴۳۶۸۴۸۰۵:۱۱:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۶
خواننده شدن زنان اشتباه است همین که درمحافل زنانه میخوانند کافیست.
زبل خان۱۴۳۸۴۲۹۱۲:۲۲:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۷
اصلا خوانندگی، چه زن و چه مرد کار اشتباهی است. بهتر است مردم به کارهای جدی تر بپردازند.
ش۱۴۳۶۸۵۷۰۶:۰۷:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۶
ربطی به صداوسیما نداره. مردم آهنگهارو خودشون تهیه می کنن. مگه دهه شصته که موسیقی رو صداوسیما ترویج کنه؟ تازه اون موقع هم با اونهمه بگیروببند باز کاستهای غزرمجاز بیشترازنوارهای مجازبود جهت اطلاع عرض شود به فتوای مقام معظم رهبری هم تک خوانی زن اگر مفسده نداشته باشد حلال است.
ارنا۱۴۳۶۸۶۲۰۶:۲۶:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۱۶
خب زنان بخونن مشکل ما حل میشه ؟؟؟ بابا مردم پول میخوان ... چرا همه میچسبین به حاشیه ... پیامبر گفت نماز والسلام
صنم۱۴۳۶۸۸۳۰۷:۲۵:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۶
با وجود محرومیت ما از حضور فیزیکی امام عصر و نبود نواب خاص دین در دوران قدیم را در دنیای پیشرفته امروز به کار می بریم. به امید تعجیل باشیم تا جامعه پر شود از عدل. و اما بانوان عزیز لطفا از حکومت استادیوم رفتن نخواید و سقف آرزو هاتون رو بزرگ کنید ما خانم ها چرا سیاست مدار نمیشیم؟ چرا رئیس جمهور نمی شیم؟ لطفا با خوندن کتاب سطح فکرمون و بالا ببریم
خوزستانی۱۴۳۷۳۸۵۱۵:۲۸:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۶
باسلام ..اقا چرا شهید دادیم وچرا شاه را فراری دادیم .می ماندیم رو شاه وتمام .وازاینکه اسممان مسلمان هست را حت می شدیم ..السلام وعلیک یا امیر المومنیین فرمودن که زمانی میاد که زنها لباس مردهارا می پوشن ومردهالباس زنهاومردها به جز شهوات فکر نمی کنن ومی بینی ریش وسبیل دارن ولی مردونگی را طلاق می دهند وبه دین وخدا پشت می کنن وبه شهوات زنان ولذت دنیااری می گویند ومردهاشرف فروشی می کنن وزنها خانه خرابی اعوض بلله این روزها واقعاًدارد اتفاق می یفته ..ای توکه خوابی اگه بیدار نمی شی باعث نشو که دیگران رانیز بخواب تو دچار بشن ..ذکر ان نفعت الذکرا
M۱۴۳۷۴۹۸۱۶:۵۳:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۶
اگه اینطوریه زنا نباید تو اخبار هم شرکت کنن چرا باید همه ی بدبختیها برای ما باشد طوری که حتی بعضی وقت ها زنا از مردا زبل ترو مرد ترن
ناشناس۱۴۳۷۵۴۱۱۷:۲۵:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱۶
در جواب برخی نظرات بالا : می توان گفت فلان مساله را قبول ندارم ولی نمی توان گفت دین هم همین را می گوید. واقعا نظرات نشان می دهد بعضی مسایل و شبهات در جامعه وجود دارد. کاش همین طور که یک مقاله را یکطرفه می نوشتید به صورت مناظره مکتوب می اوردید. بحث هایی مثل قوانین اجتماعی، دیه، حجاب و ...
ناشناس۱۴۳۷۸۵۴۲۳:۰۹:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۱۶
سلام ، عقل بعضیها چقدر کمه که گویندگی رو با خوانندگی زن یکی میدونن ، بابا اون ساده حرف زدنه ، خوانندگی سراپا احساسه ، دین اسلام با خواندن زن مخالفه ، باید انچه را دین میگه عمل کنیم ، پس زن بخونه دیگه چه فرقی با طاغوت داره
ناشناس۱۴۳۸۲۲۳۱۰:۰۲:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱۷
زنان را از عالم حذف کنید دیگر حرفی برای گفتن ندارید!
Berrie S.TNR۱۴۳۸۴۴۴۱۲:۲۸:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۷
من از 9 سالگیم همه میگفتن که صدام قشنگه ، 13 سالم که بود رفتم کلاس موسیقی و آواز ... تا الان چند تا استاد داشتم که صدام رو به طور کامل تایید کردن ... ولی من یه دختر ایرانی ام که باید آرزوی 7 ساله ام رو که خوانندگی هست ببوسمو بزارم کنار ... به خدا این انصاف نیست
فری۱۴۳۸۷۰۵۱۵:۴۸:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۷
همین ‌که شب به خانه میام زنمام برای میخوانند بس است فقط توی مخ هستن
امیرحسین۱۴۳۹۱۶۴۲۳:۳۸:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۷
هر کی موافقه می تواند از فردا مادر و خواهرش را بفرستد توی خیابان اهنگ عاشقانه بخوانند کدامتان حاضرید یکم غیرت روی ناموس های ایرانی داشته باشید اینکه راجع به این مسائل بحث می کنید واقعا زشته و سطح تفکر پایین خود را نشان می دهید الان واقعا اگر خواندن زن ها ازاد شود همه چی عالی میشود من که با خواندن بانوان مخالف هستم ....
مهتاب۱۴۳۹۲۴۹۰۱:۱۲:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۱۸
فقط همینو کم داشتیم خانما خوانندگی کنن........
ناشناس۱۴۳۹۳۷۴۰۶:۰۷:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۸
هر آنچه که مراجع معظم تقلید بفرمایند همانست نه دچار افراط شویم ونه دچار تفریط
ناشناس۱۴۳۹۶۹۰۱۳:۰۳:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۸
در هیچ دین و ایینی اندازه اسلام به شخصیت و وجود زن ارزش قائل نیستن تا حالا چند دفعه تفسیر ایات قران رو خوندید جایگاه زن در اسلام و قران انقدر بالا هست که بخواد اواز بخونه همه چی رو باهام قاطی نکنید اسلام به ذات خود ندارد هیچ عیبی هر عیب باشد از مسلمانی ماست اونایی که میگن خوندن زن باید ازاد باشه بسم الله از مادر و خواهر و همسرو دخترای خودتون شروع کنید اگه غیرت ندارید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. انتقام از پوتین؟

  12. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین