آنگاه که کدخدا در برابر خدا زانو زد!...

حسین رجایی، کارشناس بین الملل،   3990214029 ۱۸۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
آنگاه که کدخدا در برابر خدا زانو زد!...

«شیوع کرونا، باورهای اروپایی در مورد "استثناگرایی آمریکایی" را متزلزل کرده است». این عنوان مقاله ای است که چهارم اردیبهشت ماه در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است (Nytimes, 23 April. 2020). "استثناگرایی" به این مفهوم که آمریکاییها یک سرنوشت خاص و متمایز از دیگر ملل دارند، در دوره های مختلف تاریخی آمریکا نفوذ کرده و به عنوان قویترین نیروی شکل دهنده به هویت آمریکایی مطرح است (Madsen, 1998). طی دو قرن گذشته، ایالات متحده به عنوان "امپراتوری آزادی"، "شهری درخشان روی تپه"، "آخرین امید روی زمین" و "رهبر جهان آزاد"، توصیف شده که ارزشها، تاریخ و نظام سیاسی اش یگانه و سزاوار تحسین جهانی است (Walt, 2011). 

ایده استثناگرایی، آمریکایی ها را یک ملت متفاوت تعریف می کند که از سوی خداوند مأموریت دارند آزادی و دموکراسی را در سراسر جهان گسترش دهند. ریچارد نیکسون ادعا می کرد که "آمریکاییها 180 سال پیش به دنیا نیامدند که فقط آزادی را برای خودشان به ارمغان آورند بلکه تا آن را به همه دنیا هدیه کنند". رونالد ریگان هم آمریکاییها را به عنوان "مردمی که خداوند آنها را وقف رؤیای آزادی کرده است"، معرفی می کرد (Judis, 2005: 54). 

به نظر می رسد با سقوط اتحاد جماهیر شوروی، ایده استثناگرایی در سطح جهان و به ویژه در بین دولت های غربی تقویت شده است. اندیشمندان بسیاری، ایالات متحده را به عنوان ابرقدرتی استثنایی معرفی می کردند که حتی بزرگتر و قویتر از اسلاف خود امپراتوری روم و بریتانیای کبیر است. ابرقدرتی که فاصله فاحشی با دیگر قدرت های هم عصر خویش دارد و پیشتازی اش، مسئله ای محوری برای آینده آزادی، دموکراسی، اقتصاد آزاد و نظم بین المللی در جهان است (Nye, 2002, Walt, 2011). 

اکنون اما، گویی آمریکا به گونه ای دیگر استثناء شده و در فاصله فاحشی با دیگر دولت های جهان قرار گرفته است. گونه ای که نیویورک تایمز آن را از قول اندیشمندی فرانسوی اینگونه توصیف می کند: «آمریکا در بحران کرونا بد عمل نکرده، بلکه به صورت "استثنایی" بد عمل کرده است». از قول این نشریه، تصاویری که از بیمارستان ها و صف های بیکاران در آمریکا مخابره میشود آنقدر ناظران اروپا را متحیر کرده که دانشمندی انگلیسی  از آن به عنوان "یک ناامیدی جانکاه" یاد کند و اندیشمندی آلمانی بگوید: «چگونه این می تواند اتفاق بیافتد!؟ چگونه این امکان پذیر است!؟»  (Nytimes, 23 April. 2020). 

اروپایی ها حق دارند متحیر و ناامید باشند. حکومتی که ردای رهبری جهان به قامتش دوخته بودند، اکنون در مدیریت مشکلات خود نیز در مانده است. کدخدایی که به مدد تبلیغات رسانه هایشان می خواستند خدا جا بزنند، اکنون در برابر قدرت میکروسکوپی ترین مخلوقات خدا زانو زده است. 

عجیب است آمریکایی که فقط یک نمونه تاریخ معاصر حضورش در منطقه غرب آسیا، مشحون از شکست های پیاپی است را همچنان برخی خداوندگار عالم می خوانند و هیچ چیز را از ید قدرتش خارج نمی دانند! ابرقدرت استثنایی! که علیرغم حمایت جبهه بزرگی از متحدان غربی و عربی اش، نه توانست رخداد انقلاب اسلامی را متوقف سازد و نه توانست در 8 سال جنگ تحمیلی آن را سرنگون نماید و نه حتی توانست از گسترش انقلاب اسلامی تا آب های مدیترانه و دریاس سرخ جلوگیری کند. 

ابرقدرتی که تاکنون از هیچ جنگی پیروز بیرون نیامده است. نه در افغانستان و نه عراق و نه سوریه و لبنان و فلسطین و یمن. ابرقدرتی که حتی نمی تواند از کشتی و پالایشگاه نزدیکترین متحدانش و پهپاد و پایگاه و سربازان خودش محافظت کند. 

چنین موجود ضعیفی را ولی، پیروانش همچنان خداگونه ستایش می کنند! آنقدر جاهلانه که حتی بقا و فنا را به اراده او گره می زنند. چنانکه چهل سال است هم از فردای محتومی صحبت می کنند که انقلاب اسلامی تاوان درافتادنش با آمریکا را با فنا شدن از صفحه روزگار می دهد و هم از دیروزی حرف می زنند که جمهوری اسلامی تداوم بقایش را مدیون جنگ افروزی و سود رساندن به جیب ایالات متحده است!!؟ 

چنانکه که هم برافتادن بساط رژیم پهلوی را محصول اراده ابرقدرتی می دانند که میخواست ایران پیشرفته و قدرتمند نشود و هم تکیه به همان ابرقدرت داده اند که ته مانده های پهلوی را حاکم کند و ایران را دوباره پیشرفته و قدرتمند سازد!!؟

ابرقدرت پوشالی شان هم، مثل خودشان همینقدر گیج و سردرگم است. هوادارانش مدعی هستند می خواهد انقلاب اسلامی باقی بماند تا از قِبَل آن سلاح بفروشد و ثروتمند شود ولی خودش با هزار جور توطئه و تحریم و جنگ رسانه ای و آشوب سازی داخلی درصدد است جمهوری اسلامی را براندازد و دوباره قدرتمند شود!!؟ 

اینهمه تناقض ها و پارادوکس های تمسخرآمیز، محصول انگاره های مادی گرا و انسان گراست. نگاه هایی که در هر عصری بر فرعون ها و نمرودهای زمانه خود سجده می کنند درحالیکه از معجزه نیل ها و پشه ها غافل اند. نگاه هایی که مسحور مانده اند در صنایع و بدایع انسانی و چشم بسته اند بر عظمت آفریدگار علم و انسان ها. 

ایالات متحده فرصت داشت که آرمان های لیبرالیسم را محقق کند. ولی گویی ریشه های ماتریالیستی لیبرالیسم، ابرقدرت هایش را فاسد کرده و آرمان های حقوق بشرش را به جنایت علیه بشریت تبدیل می کند. 

آمریکا و بریتانیا، ابرقدرت های جنایتکاری هستند که ثروت هایشان را به جای آنکه خرج رفاه و سلامت مردم خود کنند، صرف کردند در جنگ افروزی های مستمر در غرب آسیا و شمال آفریقا. ستمگرانی که تا دیروز نسخه تحریم های فلج کننده برای ایران می پیچیدند ولی امروز خودشان گرفتار شده اند در تحریم خردکننده کرونا. دروغگویانی که رسانه هایشان تا دیروز از جهنم کرونا در ایران سخن می راندند ولی امروز خودشان با اختلاف شده اند رتبه های اول و دوم در تلفات کرونا. همین کدخداهای عصیانگری که غافل بودند از قدرت خدا.  

 


Judis, J. (2005). The author of liberty: Religion and U.S. foreign policy. In G. P. Hasdedt (Ed.), American foreign policy (pp. 77–82). Dubuque, IA: McGraw-Hill.

Madsen, D. L. (1998). American exceptionalism. Univ. Press of Mississippi.

Nye Jr, J. S. (2002). Limits of American power. Political Science Quarterly, 117(4), 545-559.

Walt, S. M. (2011) "The Myth of American Exceptionalism", Foreign Policy, 11.

https://www.nytimes.com/2020/04/23/world/coronavirus-news.html

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۴۴۹۲۰۹:۳۵:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
لطفا یک انشاه ساده هم در باره وضعیت اسفبار کشور فساد مالی اخلاقی طلاق ها دعوا ها وگرانی وبیکاری و.......بنویسید بخدا خداوند اصلا ناراحت نمی شود.مرگ بر امریکا خوبه ؟
ناشناس۱۴۳۴۵۴۰۱۰:۲۴:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
جالب است بدانیم هزینه رفع جهانی فقر 600 میلیارد دلار است که آمریکا هرگز حاضر به پرداخت آن نشد اما آمریکا برای نجات اقتصاد خودش در عرض چند هفته 6 هزار میلیارد دلار تزریق کرد!
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۳۴۸۳۳۱۴:۰۰:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
قابل توجه مخاطبانی که نوشتند آمریکا دارد چین را مجازات میکند ساعتی پیش ضربه ویرانگر دیگری نیز بر پیکر اقتصادی ایالات متحده وارد شد: "چین رسما دلار را از معاملات بورسی کنار گذاشت".
ناشناس۱۴۳۴۸۴۲۱۴:۰۶:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
قبلا هم روسیه و ایران و ترکیه و ..... این کار را کرده بودند. اما همه دیدند که اینها فقط نمایش و مانورهای ظاهری است. شما زیاد ذوق زده نشو!!!
ناشناس۱۴۳۴۸۷۴۱۴:۱۹:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و چین و روسیه و ترکیه و غیره بهترین راهکار دور زدن تحریم های ظالمانه امریکاست.
ناشناس۱۴۳۵۶۸۹۱۱:۰۶:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
شما سواد اقتصادی نداری این فقط تبلیغاته عملا این کار ممکن نیست
ناشناس۱۴۳۴۸۸۹۱۴:۲۶:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
خودش خبر داره که امریکا می خواد گوشمالیش بده این کار را کرد ولی فایده نداره زیرا خود ملت چین خواستار لیبرالیسم هستند و ایران نیز و روسیه حتی اریتره
ناشناس۱۴۳۵۳۴۴۲۳:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
لیبرالیسم همانند کمونیسم شکست خورده است و نمونه بارز آن کشور فرانسه است.
ناشناس۱۴۳۴۹۲۰۱۵:۰۳:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
قابل توجه رجایی بعد از پیام شما بیشتر خبرگزاری های معتبر جهان را چک کردم همچین خبری رو ندیدم
ناشناس۱۴۳۴۹۷۲۱۶:۰۹:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
خیلی باحالی آقای نویسنده. از اتاقت بیا بیرون و ببین که چه میکنه دلار در دنیا
ناشناس۱۴۳۵۰۱۸۱۶:۵۳:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چین تو تابستان 95 چنین کاری کرد امریکا 50 درصد اقتصادشو نابود کرد الان هم چین داره گستاخی میکنه
ناشناس۱۴۳۵۳۴۲۲۳:۴۱:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ذره میکرونی کرونا روی دولت تروریست امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی را کم کرد.
ناشناس۱۴۳۵۱۰۴۱۸:۱۲:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
قابل توجه شما که با استکبارگران مخالفی، بد نیست بدانی آذر ماه سال گذشته بزرگترین مسجد چین تعطیل و به دفتر حزب کمونیست تبدیل شد،پس استکبار شرقی را نادیده انگاشته ای
ناشناس۱۴۳۵۱۵۶۱۹:۱۹:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آقای رجایی عزیز قبل اینکه خیلی خوشحال بشی یه سرچ ساده به انگلیسی بکنی "Has China Canceled The Dollar Peg In Stock Exchange Transactions" می بینی این خبر اصلا صحت نداره و یک خبر فیکه جالبه که فقط هم توی ایران و چند تا شبکه اجتماعی این خبر بیشتر منتشر شده در هر صورت چین بخواد هم هنوز نمی تونه دلار رو از مبادلاتش حذف بکنه
ناشناس۱۴۳۵۳۴۷۲۳:۴۶:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چین به راحتی می تواند یوآن را جایگزین دلار در مبادلات تجاری با سایر کشورها نماید زیرا چین بعد از اتحادیه اروپا بزرگترین قدرت اقتصادی دنیاست.
ناشناس۱۴۳۵۱۹۰۲۰:۰۵:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آقای رجایی مشکل شما این است که دنیا را آنگونه که هست نمی بینید.
ناشناس۱۴۳۵۴۲۴۰۱:۲۳:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اقای رجایی با احترام کامل زبان انگلیستون رو که قوی هست قویتر کنین لطفا
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۳۶۰۲۱۱۴:۲۴:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
با سلام و احترام بنده با 4 خبرگزاری داخلی خبر را چک کرده و بعد منتشر کردم ولی متاسفانه جعلی بود. میپذیرم که حرکت اشتباهی بود و باید رفرنس های خارجی را هم حتما میدیدم از مخاطبان عذرخواهی میکنم
ناشناس۱۴۳۴۵۶۳۱۰:۴۳:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آقای رجایی من عاشق امریکا هستم چون در آنجا افراد فراتر از قانون نیستند
ناشناس۱۴۳۴۶۳۱۱۱:۳۷:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
40 میلیون نفر از مردم امریکا زیر خط فقر هستن و با کوپن غذا دریافت می کنند اکنون 27 میلیون نفر بیکار شده اند و رکود اقتصادی شدید باعث افزایش تعداد کارتن خواب ها و بی خانمان ها شده است.
ناشناس۱۴۳۴۷۰۴۱۲:۳۰:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
1) قبل از کرونا نرخ بیکاری در آمریکا 4 درصد بود. 2) بیمه بیکاران 80 درصد حقوق بیماران را می پردازد. 3) آیا این فوق العاده نیست که دولت آمریکا به 40 میلیون نفر فقیر روزانه غذا و خواروبار مجانی می دهد؟
ناشناس۱۴۳۴۷۴۴۱۲:۵۴:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
همین که امریکا 40 میلیون فقیر و بی خانمان دارد یعنی فاجعه .
ناشناس۱۴۳۴۷۵۱۱۳:۰۴:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
با این نرخ بیکاری و رکود اقتصادی شدید امریکا دچار فروپاشی خواهد شد.
ناشناس۱۴۳۴۷۱۰۱۲:۳۴:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
شما اول بگو ایران چند میلیون نفر بیکار دارد؟ چند میلیون نفر زیر فقر دارد؟ آیا به مردم در ایران کوپن غذای مجانی داده می شود؟ آمار تورم ما چقدر است؟ تعداد بی خانمانها و وضعیت مستاجر ها در ایران چه طور است؟
ناشناس۱۴۳۴۷۵۲۱۳:۰۵:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
بیکاری و تورم و رکود و فاصله طبقاتی و تبعیض در ایران هم نتیجه اجرای سیاست های اقتصاد نئولیبرالی است.
ناشناس۱۴۳۴۸۰۴۱۳:۴۴:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
نتیجه بی سوادی و ندانم کاری مقامات است.
ناشناس۱۴۳۴۷۱۷۱۲:۳۸:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اول یک نگاه به خودت بکن ببین خودت چه قدر می ارزی بعد برای دیگران ارزش تعیین کن!!!
ناشناس۱۴۳۴۷۴۶۱۲:۵۶:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
سال 1355 روزی 6 میلیون بشکه صادرات نفت داشتیم با جمعیت 30 میلیونی اما کسی نان نداشت بخورد.
ناشناس۱۴۳۴۸۴۸۱۴:۰۷:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
دروغگو دشمن خدا است.
ناشناس۱۴۳۴۷۲۸۱۲:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اونا مهاجر هستن دوست عزیز البته مثل برادران مهاجر افغانی و پاکستانی ما که در رفاه تقدیم شده نیستند !
ناشناس۱۴۳۴۷۷۲۱۳:۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
یعنی مهاجرین آدم نیستن و باید کارتُن خواب باشند و گرسنگی بکشند ؟!
ناشناس۱۴۳۴۷۴۰۱۲:۵۱:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
روزهای سختی بر عمله های امریکا و انگلیس می گذرد هم باید افتضاحاتی مثل ماسک دزدی و دستمال توالت را جمع کنند هم بفکر حفظ ویترین شون باشند !
گورخواب۱۴۳۴۷۶۹۱۳:۱۹:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
برادر فقر اونا این است که طرف نتونه سرانه 70 کیلو گوشت تأمین کند نه 6 کیلوی ایران.
ناشناس۱۴۳۴۸۳۵۱۴:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اکنون تعداد زیادی از مردم امریکا نان خالی هم ندارند بخورند چه برسه به گوشت !
ناشناس۱۴۳۵۱۷۹۱۹:۴۶:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
نشستی برنامه های سیما رو نگاه کردی توهم زدی رفاه در امریکا اونقدر بالاست که اروپا کار داره بهش برسه فقط در امریکا افراد مجبورن خودشون رو بالا بکشن
ناشناس۱۴۳۴۷۷۷۱۳:۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
از شاخص فقرش پیداست که 24 برابر حداقل دستمزد کارگران ایران در سال 98، هست
ناشناس۱۴۳۴۸۱۷۱۳:۵۲:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
امریکا باجمعیت350میلیونی به گفته خودتون40میلیون فقیردارد که یادت باشه عمده فقرا مهاجرین هستند که نه سطح سوادبالایی دارند ونه سرمایه صرفا ازکشورشان برای رفاه وازادی وکار به امریکا پناهنده شده اند ولی درایران باجمعیت83میلیونی 70میلیون فقیرمحض دارد
ناشناس۱۴۳۵۲۷۵۲۲:۲۱:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
امارهای این چنینی همانا برامده از جماعتی عقب مانده است که خطی بودن ارا رو دلیل تقلب میدونستند
ناشناس۱۴۳۵۰۵۴۱۷:۳۳:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اوضاع همونهایی که در آمریکا زیر خطر فقر هستن و با کوپن غذا میگیرن از وضع خیلی از کسانی که در ایران روزی 16 ساعت کار میکنند بهتره.
ناشناس۱۴۳۵۳۳۸۲۳:۳۹:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اوضاع مردم امریکا بد بود با شیوع کرونا بدتر هم شد و خیلی از مردم این کشور اکنون گرسنه و بی پول هستن.
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۳۴۶۸۲۱۲:۱۸:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
با سلام امیدوارم منظورتان از افرادی که فراتر از قانون نیستند شخص آقای ترامپ نباشد که به اعتنایی اش به همه اصول و قوانین و ارزش ها، شهره جهانی هست و همچنین رئیس جمهور اسبق آقای جورج بوش که با بزرگترین دروغ های تاریخ، مردم کشورش را به بزرگترین جنگ نیم قرن اخیر در عراق کشاند و هزاران میلیارد دلار هزینه روی دستشان گذاشت. و همچنین ...
ناشناس۱۴۳۴۷۲۴۱۲:۴۱:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ترامپ و بوش به نفع ایران کار کردند. صدام، طالبان داعش و.... را از بین بردند.
ناشناس۱۴۳۴۷۵۰۱۳:۰۲:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
ناشناس۱۴۳۵۵۷۲۰۹:۱۶:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
داعش رو هم آمریکا از بین برد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ طالبان هم به نظر شما از بین رفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۳۴۷۷۹۱۳:۲۴:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
جناب اقای رجایی ایا ترامپ برای خطایش نرفت کنگره؟ایشون فرا قانونی نیست از دیده بنده هم .چگونه بپذیرم حرف شما را ؟
ناشناس۱۴۳۴۹۰۳۱۴:۴۶:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آقای رجایی مجلس چین می تواند مانند مجلس امریکا رئیس جمهور را مورد مواخذه قرار دهد؟
ناشناس۱۴۳۵۲۷۱۲۲:۱۷:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
از جلوی منوتو پنوتو پاشو بچه جون، مغزت بدجور شستشو داده شده، توی امریکا اتفاقا خیلی خیلی بدتر از اون چیزی که فکر میکنی جریان داره، چند تا نمونه از دروغ های شاخدار مسئولان امریکایی ها رو برات ردیف کنم درحالی که هیچ مجازاتی ندیدند در قبالشون؟
ناشناس۱۴۳۶۹۹۳۱۰:۰۶:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۶
احتمالاً منظورتون قانون جنگل باشه چون رسماً قانون های بین المللی، مانند قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام، قانون هوای پاک، معاهده پاریس، قانون های کنترل تسلیحات، قانون عدم استفاده از سلاح های کشتارجمعی و قانون تروریسم بین المللی و قانون های بسیاری را زیر پا گذاشته و فاصله طبقاتی هم در کشورش بیداد می کنه
ناشناس۱۴۳۴۵۶۷۱۰:۴۵:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
از آقای رجایی می پرسم که اگر شما اقتصاد امریکا و قدرت نظامی و سیاسی آنرا داشتید با کشورهای جهان که اندیشه های شما را نمی پسندیدند چه میکردید؟
ناشناس۱۴۳۴۶۲۳۱۱:۲۸:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
مثل خلخالی که می گفت اگه بیگناهی را اعدام کردیم میره بهشت.
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۳۴۶۴۸۱۱:۵۰:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
با سلام و احترام اگر در آن روزی که میفرمایید هدایت کشور به دست امثال قاسم سلیمانی ها و مصطفی چمران ها باشد، انشا.. مشابه آن رفتار خواهیم کرد که اهل بیت (ع) با مخالفانشان رفتار میکردند.
ناشناس۱۴۳۴۶۶۷۱۲:۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چرا شما فکر می کنید که خدا فقط با شماست؟
ناشناس۱۴۳۴۷۵۸۱۳:۱۱:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
دولت تروریست و جنایتکار امریکا که در امور داخلی سایر کشورها مداخله می کند و از رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود قاتل زنان و کودکان یمن حمایت می کند قطعا"مورد حمایت خداوند متعال نیست زیرا خداوند عادل است و ظالم نیست.
ناشناس۱۴۳۴۶۷۱۱۲:۱۰:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
نظرتون در مورد روضه اخیر محمود کریمی چیه؟
ناشناس۱۴۳۴۷۱۵۱۲:۳۵:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
خلط مبحث نکنید بحث در مورد کدخداست که در مقابل ذره میکرونی کرونا زانو زده و زمین گیر شده است.
شوقی۱۴۳۴۷۰۱۱۲:۲۹:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اهل البیت چطور رفتار کردن مگر امام حسن با معاویه صلح نکرد و امام رضا هم ولایت عهدی اما مان مخالف نداشتن
ناشناس۱۴۳۴۶۰۵۱۱:۱۱:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
نویسنده محترم باید توجه داشته باشند که آمریکا چه ایشان دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند، بزرگترین قدرت جهانی حال حاضر دنیا است. رییس جمهور این کشور هم قدرتمندترین سیاستمدار جهان است. اکثر اختراعات و اکتشافات مهم دنیا هم به دست محققان این کشور انجام شده است. همین تست PCR و دستگاه مربوطه که اساس تشخیص ویروس کرونا است، حدود 30 سال قبل در این کشور درست شده. اکنون نیز دانشمندان آمریکایی سرگرم ساخت واکسن و دارو برای بیماری کرونا هستند. اکنون از شما می پرسم، با این همه بد و بیراها و انتقاداتی که همیشه در نوشته هایتان در مورد آمریکا می گویید، آیا در آینده از واکسن و داروی درمان کرونا ساخت آمریکا استفاده خواهید کرد؟
ناشناس۱۴۳۵۱۰۳۱۸:۱۲:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اولا در ایران اکثر مبتلایان بهبود پیدا می کنند یعنی داروشو پیدا کردندعلت رفع محدودیتها هم به همین خاطره اما در امریکا وانگلیس وفرانسه آمار بهبود یافته گان بسیار پایینه دوما اگر خدابخواهد این واکسن توسط دانشمندان مومن ایرانی کشف میشه
ناشناس۱۴۳۴۶۰۸۱۱:۱۲:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
گویا از نظر آقای رجایی چون امریکا آمار دقیق و شفافی از مبتلایان و فوت شدگان کرونا میدهد، کشور ضعیفی است! ایشان از خود نمی پرسد چرا در امریکا بجای یک میلیون مبتلا به کرونا نمی شود گفت 100 هزار مبتلا؟ ایشان از خود نمی پرسد چرا در امریکا بجای 62 هزار فوت شده با کرونا نمی شود گفت 6 هزار فوت شده؟
ناشناس۱۴۳۵۱۱۳۱۸:۲۲:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آخه اگه یک میلیون ایرانی کرونا می گرفت و67 هزار نفر فوت می کرد که بیمارستانهای ایران مثل امریکا آشفته ودرآستانه فروپاشی بود اصلا مردم متوجه میشدند مگه میشه این آمارو مخفی کردبالا بیای پایین بیای مردم متوجه شدند امریکا عددی نیست
ناشناس۱۴۳۴۶۲۲۱۱:۲۷:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
و ما در برابر قیمت اقلام خوراکی و پوشاک و خودرو و اجاره خانه و... زانو زدیم
آریابان۱۴۳۴۶۴۷۱۱:۴۸:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
از قلم افتاده : اجرای طرح "شاد" و هزینه های خرید موبایل ، لپ تاپ ، اینترنت و ... (خانواده های چند-دانش آموزی !!!!) و البته هزینه ماسک (با الزامی شدن اون) و .....
ناشناس۱۴۳۴۶۲۵۱۱:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
بی شک آقای رجایی و همفکرانش اخبار امریکا را از صدا و سیما و نشریات غیر همسو با دولت فعلی امریکا دریافت میکنند. بد نیست ایشان مصوبات مجالس امریکا و نیز دستورات کاخ سفید را در رابطه با کرونا بدون عینک سیاسی بخوانند و بشنوند.
محمد۱۴۳۴۷۵۳۱۳:۰۷:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چرا باید این قدر حساسیت به آمریکا باشد؟ مگه یه مقاله نوشتن در موردش بده؟ شما در همان آرمان های خودت از آمریکا به عنوان بهشت موعود بمان.
ناشناس۱۴۳۵۰۰۷۱۶:۴۱:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
در مقایسه با شما و طرز فکرتان با سربلندی و افتخار میگویم امریکا را دوست دارم.
ناشناس۱۴۳۵۴۱۳۰۰:۵۳:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
دشمن اصلی ما امریکاست / مرگ بر امریکا
ناشناس۱۴۳۵۰۲۶۱۷:۰۳:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
در کشور خودمان نخست وجود بیماری انکار شد و پس از آن نیز خودداری از قرنطینه قم و اماکن مذهبی این شهر و یا انتشار خبرهای نادرست پیرامون ابعاد بیماری، سبب گسترش آن به سایر مناطق نیز گردید. حتی چگونگی رسیدن ویروس به قم هم از همان زمان موضوع مناقشه بود. به خاطر همه تناقضات و ابهامات، باور عمومی هنوز این است که دولت آن‌چه را می‌داند، از مردم پنهان می‌کند.
ناشناس۱۴۳۴۴۹۷۰۹:۴۰:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
بنده به کدخدا وکالت بلاعزل میدهم که چین را با خاک یکسان کند
ناشناس۱۴۳۴۵۰۸۰۹:۵۴:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چین بعد از کرونا ؛ کشوری غیر قابل اعتماد و ذلیل برای همه دنیا خواهد بود
ناشناس۱۴۳۴۵۲۶۱۰:۱۲:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
قدرت کذایی چین رو به افول خواهد گذاشت
ناشناس۱۴۳۴۷۸۲۱۳:۲۵:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ایالات متحده به زودی همانند شوروی سابق تجزیه خواهد شد.
ناشناس۱۴۳۵۰۰۸۱۶:۴۲:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
هرگز چنین نخواهد شد. امریکا سرزمین آزاد اندیشمندان است
ناشناس۱۴۳۴۵۳۲۱۰:۱۷:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ترامپ واقعا عقلش میرسه که پروبال چین رو قیچی میکنه و اجازه بهش نمیده برای پریدن . این چین خیلی خطرناکه برای دنیا
ناشناس۱۴۳۴۷۲۷۱۲:۴۲:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ان شاءالله کرونا ویروس باعث نابودی امپراطوری امریکا و ایجاد نظم نوین جهانی خواهد شد.
ناشناس۱۴۳۵۰۱۰۱۶:۴۳:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
امریکا خود را نگاه خواهد اشت و از این آزمون نیز سربلند خواهد شد
ناشناس۱۴۳۵۱۱۲۱۸:۲۰:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
و قبل از همه برای مسلمانان سین کیانگ و هویی و تبتی ها خطر ناک است،باید کشور های مسلمان به فریاد مسلمانان مظلوم چین برسند.
ناشناس۱۴۳۴۷۱۹۱۲:۳۸:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چین ابرقدرت اقتصادی و نظامی دنیاست امریکا دیگر ابرقدرت نیست.
ناشناس۱۴۳۵۰۱۳۱۶:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چین تنها انبوه ساز اشغال است
ناشناس۱۴۳۵۳۲۷۲۳:۲۸:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
کرونا نشان داد که امریکا و اروپای مدعی پیشرفت و تکنولوژی چقدر عقب افتاده اند.
عاشق حقیقت و راه راست۱۴۳۴۵۰۰۰۹:۴۲:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آمریکا چون حقیقت آمار بیماران و کشته های این بیماری رو اعلام میکنه و مخفی کاری توی کارش نیست ، آمار بالا نشون میده . و الا آمار ابتلا و مرگ و میر این بیماری همین است که در آمریکاست .
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۳۴۶۸۸۱۲:۲۲:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
با سلام جالب است این اعتقاد راسخی که شما به آمارهای دولت ترامپ دارید را اکثر خود آمریکایی ها ندارند!!!؟ این گزارش روزنامه نیویورک تایمز را مطالعه بفرمایید https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/21/world/coronavirus-missing-deaths.html
حسن باهنر ( خواننده )۱۴۳۴۷۲۹۱۲:۴۳:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اکثر ما ایرانی ها به آمار خودمون اعتماد راسخ داریم !!؟
ناشناس۱۴۳۵۲۸۱۲۲:۲۷:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
مغلطه ای که فقط میتونه زاییده ذهن ضعیف فردی مثل حسن باهنر و امثالهم باشه
ناشناس۱۴۳۴۵۰۱۰۹:۴۴:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
# به _ مدد _ مسئولان _ کرونا _ ما _ را - شکست _ میدهد
ناشناس۱۴۳۴۵۰۲۰۹:۴۷:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آمریکا داره روزی ۷۰۰ هزار تست کرونا میگیره از مردمش ؟ شما چی ؟ بعید میدونم روزی ۷۰۰ تا تست بگیرید ! برای همین آمارش بالا نشان میدهد .
ناشناس۱۴۳۴۶۲۸۱۱:۳۴:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در جهان مربوط به امریکاست و تعداد فوتی ها در این کشور از مرز 65000 نفر عبور کرده است و این نشانه ضعف سیستم درمانی این کشور در مواجهه با کروناست.
ناشناس۱۴۳۴۶۵۰۱۱:۵۳:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
باید آمار واقعی را در برابر با آمار واقعی مقایسه کرد تا ببینیم چه خبره
ناشناس۱۴۳۴۶۹۴۱۲:۲۵:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
رقم 65000 نفر فوتی آمار اعلامی است قطعا"رقم واقعی فوتی ها خیلی بیشتر است.
ناشناس۱۴۳۴۸۴۱۱۴:۰۵:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
رقم واقعی را باید از بهشت زهرا گرفت و نه سخنگوی وزارت بهداشت
ناشناس۱۴۳۴۸۸۴۱۴:۲۲:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
65000 فوتی از کشته شدگان امریکا در جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام بیشتر است.
ناشناس۱۴۳۴۶۳۵۱۱:۳۸:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آمار تستهای ایران از اول اسفند تا الان کمتر از 500 هزار تست هستش!
ناشناس۱۴۳۴۵۰۳۰۹:۴۸:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
با کرونا و فقر و بدبختی و فلاکت تا مرداد ۱۴۰۰
ناشناس۱۴۳۴۵۲۱۱۰:۰۶:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
یعنی قبل از ۹۲ گل و بلبل بود و بعد از ۱۴۰۰ هم دوباره گل و بلبل میشه؟نه قربونت،هر ۸ سال افسوس گذشته را بیشتر میخوری.
ناشناس۱۴۳۴۵۳۹۱۰:۲۳:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
این فقر و فلاکتی که الان میوه اش تنها سهم مردم است، دانه درختش 15 سال پیش کاشته شد و همه ناصحان امروز، آنروز از خوشحالی مهندسیشان در پوست نمی گنجیدند!
ناشناس۱۴۳۴۷۶۰۱۳:۱۴:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
دلار 16000 تومانی و سکه 6/5 میلیونی و پراید 70 میلیونی و تورم 400 درصدی ثمره برجام است.
ناشناس۱۴۳۵۰۹۲۱۸:۰۷:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
شماراست میگی من یادمه قبل ازبرجام تورم ۰٪بود
ناشناس۱۴۳۵۳۳۰۲۳:۳۰:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
قبل از برجام دلار 3000 تومان و بنزین 400 تومان و گوشت 25 هزار تومان بود با برجام قیمت همه چیز 5 برابر شد.
ناشناس۱۴۳۴۸۰۶۱۳:۴۴:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چقدر رو دلت موندهم تموم شد بابا ،دور بعد نماینده شما بیاد رو کار انشالله مملکت گل و بلبل بشه(مثل دور قبل از روحانی)
ناشناس۱۴۳۴۵۰۵۰۹:۵۱:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آمربکا قدرت اول دنیا بود ، هست ، خواهد بود
ناشناس۱۴۳۴۵۴۳۱۰:۲۷:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
بود و هست را قبول دارم، خواهد بود هم برای یکی دو قرن قابل قبول است ولی بیش از آنش همانطور که ایران و مصر و روم و یونان و انگلیس و غیره در طول تاریخ قدرتشان افول کرد، برای آمریکا نیز همین خواهد بود هیچ چیز در تاریخ همیشگی نبوده است.
ناشناس۱۴۳۴۷۳۱۱۲:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
حملات موشکی به عین الاسد و سرنگون کردن پهپاد گلوبال هاوک 200 میلیون دلاری نشان داد که امریکا دیگر ابر قدرت نیست و از تار عنکبوت سست تر است.
ناشناس۱۴۳۵۰۷۷۱۷:۵۳:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
طبق اظهار سرتیب عبدالکریم خلف نیروهای عراقی ۸ساعت قبل ازحمله ازطرف ایران خبردارشده بودن و‌به جای امن رفته بودن.فرمانده دانمارک وظریف هم این موضوع رو تایید کرد.برای همین هم اونایی که توسنگر بودن ازموج انفجارسردرد گرفتن
ناشناس۱۴۳۵۳۳۱۲۳:۳۱:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
حملات موشکی به عین الاسد همینه پوشالی شیطان بزرگ را در هم شکست.
ناشناس۱۴۳۴۵۴۷۱۰:۲۹:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
کدخدا اجازه نخواهد داد که آب خوش از گلوی رعیت ( چین ) پائین رود .
ناشناس۱۴۳۴۶۳۰۱۱:۳۷:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
احسنت، اگه رعیتی مثل چین یا روسیه کدخدا شوند با اون دیکتاتوری که دارند دموکراسی را به هزار سال قبل می برند مثلا نگاه کنید به نوکرشان کره شمالی و..
ناشناس۱۴۳۴۷۳۶۱۲:۴۸:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
کره شمالی رکود و بیکاری و تورم و آلودگی هوا ندارد و امریکا توان و جرئت رویارویی با قدرت موشکی و اتمی پیونگ یانگ را ندارد.
ناشناس۱۴۳۴۹۱۳۱۴:۵۶:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
حتما در اولین فرصت برو کره شمالی زندگی کن. واقعا که
ناشناس۱۴۳۵۱۸۲۱۹:۵۱:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
سفیر کره شمالی هستی حکایت توده ایهای فراری به بهشت موعود رو خوندم
ناشناس۱۴۳۵۲۳۸۲۱:۴۳:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
عزیزم می خوای بدونی چینیها چرا اینهمه چرت و پرت می خورند بخون کمونیست وقتی اومد چیکار کرد مائو چه بلایی سر مردم اورد بعد حرف بزن تاریخ چین (کمونیست) رو از 1920 به بعد بخون ببین از ورود کمونیست به اونجا چه اتفاقی افتاد
ناشناس۱۴۳۵۱۱۵۱۸:۲۲:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
وضعیت مسلمانان را مقایسه کنید در اروپا و آمریکا بهتره ؟ یا در چین و کره شمالی و چچن و میانمار و هند؟
ناشناس۱۴۳۴۵۵۶۱۰:۳۸:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اگه آمریکا نبود پوتین کل خاورمیانه را می کرد برده ی خود،
ناشناس۱۴۳۴۷۰۸۱۲:۳۲:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اگر ایران و روسیه نبودند امریکا (شیطان بزرگ) کشورهای سوریه و لبنان و عراق و یمن را تجزیه کرده بود.
ناشناس۱۴۳۴۷۸۷۱۳:۲۷:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
میشدن سنگاپور ژاپن...
ناشناس۱۴۳۴۸۲۲۱۳:۵۶:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اگر ایران و روسیه نبودند کشورهای مذکور به سرنوشت لیبی و افغانستان دچار می شدند.
ناشناس۱۴۳۴۸۲۸۱۳:۵۸:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ژاپن و کره جنوبی مستعمره امریکا هستن.
ناشناس۱۴۳۴۸۰۰۱۳:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اگه نبودن میشدن تونس
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۳۴۵۶۵۱۰:۴۳:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
"چنین موجود ضعیفی را ولی، پیروانش همچنان خداگونه ستایش می کنند!"
ناشناس۱۴۳۴۶۱۰۱۱:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
من امریکا و سیستم آنرا ستایش میکنم. خدا پرست هم هستم و هیچ چیز و هیچکسی را در تراز خدا قرار نمیدهم.
ناشناس۱۴۳۴۷۰۲۱۲:۲۹:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
امریکا شیطان بزرگ و 3 کشور خبیث اروپایی حامی اصلی تروریسم و عامل جنگ افروزی و خشونت و ترور در منطقه و جهان هستن و به همین دلیل مغضوب خداوند هستند.
ناشناس۱۴۳۵۵۲۵۰۸:۰۱:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
از کجا میدونی اونا مغضوب خدای متعال هستند ؟ ناقلا ! ارتباط فرازمینی با خداوند تبارک و تعالی داری ؟
حسن باهنر ( خواننده )۱۴۳۴۷۳۴۱۲:۴۷:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
مغلطه نکن جناب رجایی !!! موجود ضعیف از نظر شما قدرت اول نظامی و اقتصادی دنیاست ؟
ناشناس۱۴۳۴۷۶۳۱۳:۱۶:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
این چطور ابرقدرتی است که به گفته خود ترامپ 7 تریلیارد دلار در منطقه و سوریه هزینه کرد و در نهایت با خفت و سرافکندگی شکست خورد ؟!
ناشناس۱۴۳۴۵۰۶۰۹:۵۲:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آمریکا باید به نمایندگی از کل دنیا چین را گوشمالی سختی دهد
ناشناس۱۴۳۴۵۲۳۱۰:۱۰:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
یواش یواش آمریکا براش داره آمریکا همینجوری یقه چین رو ول نخواهد کرد .
ناشناس۱۴۳۴۸۱۹۱۳:۵۴:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چین با برنامه ریزی دقیق و قرنطینه موفق به مهار کرونا شد و از بحران عبور کرد اما امریکا و انگلیس و فرانسه و اسپانیا و ایتالیا بیشترین تعداد جان باختگان کرونا در جهان را دارند و 80 درصد فوتی های کرونا در جهان مربوط به این کشورهاست.
ناشناس۱۴۳۴۵۵۰۱۰:۳۳:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
دایره نفوذ چین پس از کرونا وسیعتر هم خواهد شد چین فناوری نه چندان پیشرفته خود را با شرایط سهل و ارزان در اختیار همه قرار میدهد برعکس آمریکا سیستم چینی بر خلاف تبلیغات رسانه ها بهتر از جان شهروندانش مراقبت کرد تا سیستم پر ادعای آمریکا
ناشناس۱۴۳۵۲۴۰۲۱:۴۷:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
سیستم چین و دوست داری بخون تاریخ چین رو بخون اگر بهت فشار نمیاد درباره مائو بخون درباره کمونیست توی کوبا بخون فیلمهای موجود از این کشورها رو ببین بعد نظر بده
ناشناس۱۴۳۴۷۲۳۱۲:۴۰:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
فعلا"که کرونا ویروس امریکا و انگلیس و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا را به شدت گوشمالی داده است.
ناشناس۱۴۳۴۵۱۹۱۰:۰۳:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
مگه ویروس رو خدا فرستاده تا ضعفا و فقرا را از بین ببرد هم در ایران و هم امریکا بیشترین تلفات در میان لایه های پایین اجتماع است شما هم هر موضوعی را تبدیل به مبارزه شعاری نکنید رنج انسان‌ها در هیچ جای دنیا زیبا نیست
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۳۴۶۴۴۱۱:۴۷:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
با سلام بنده که به هیچ وجه چنین ادعایی نکردم ولی از پیام شما احساس کردم اینگونه فکر میکنید که خداوند فقط حیات میبخشد و ممات از وظایف شیاطین است!!! درست میفرمایید رنج انسان ها در هیچ جای دنیا درست نیست. برای همین در مقاله اشاره شده کا کاش میلیاردها دلاری که برای افزایش رنج مردم غرب آسیا خرج میکنند برای کاهش آلام مردم خود خرج میکردند.
ناشناس۱۴۳۴۸۵۰۱۴:۰۸:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چرا امریکا و انگلیس و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا و آلمان و برخی دیگر کشورهای ظالم دنیا به شدت درگیر بحران کرونا هستن اما کشورهایی همانند تایوان و عمان و عراق و افغانستان و سوریه و مالزی و اندونزی و فیلیپین و غیره که در دنیا بیطرف هستن دچار بحران کرونا نشده اند؟!
ناشناس۱۴۳۴۵۲۰۱۰:۰۵:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ما تا صد سال دیگه هم یک صدم توسعه و پیشرفت و عدالت و آزادی و.. آمریکا نمی رسد. مثلاً جناب عالی به عنوان کارشناس بین الملل بعد از ۲۵ سال کار میتوانی سانتافه بخرم ولی همرده ی شما در امریکا بعد از ۵ ماه!!! به هر حال گینه ی بیسائو اگه بگه ما بهتر از برزیل فوتبال است شما چه پاسخی دارد؟
ناشناس۱۴۳۴۵۴۱۱۰:۲۶:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
متأسفانه کارشناسان بین الملل ما که در الفذمرتبا مقاله می نویسند، در مقاله هایشان ابتدایی ترین مفاهیم بین المللی را رعایت نمی کنند. همیشه کشورهایی که به هر دلیل با آنها اختلاف داریم را دارای مشکل و کشورهای هم پیمان را بهشت توصیف می کنند که باعث بی اعتمادی مخاطب می شود.
ناشناس۱۴۳۴۵۵۷۱۰:۳۹:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
واقعا چرا بعضی از ما اینقدر خدا را جبار فرض می کنیم. مردم آمریکا چه فرقی با مردم بقیه دنیا دارند. مطمئن باشید که چین در دوره پسا کرونا تاوان سختی پس خواهد داد. آن موقع آیا می نویسید که چین در برابر کدخدا زانو زد؟
ناشناس۱۴۳۴۵۷۲۱۰:۴۹:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ای آقا هنوز زوده من مسخ شده پست مدرن ، نمرود و پشه رو با حاکمان امریکا و ویروس کرونا قیاس کنم
ناشناس۱۴۳۴۷۴۹۱۳:۰۰:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
یک ویروس 125 نانو میکرونی کرونا توانسته تاکنون 3 ناو هسته ای و نظامی 20 هزار تُنی امریکا را زمین گیر کند یعنی دقیقا"همانند کاری که یک پشه با امپراطوری عظیم نمرود کرد.
ناشناس۱۴۳۴۹۳۶۱۵:۲۱:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
نانومتر نه نانومیکرون
ناشناس۱۴۳۴۵۷۷۱۰:۵۴:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
تا چند روز پیش که می گفتید کار خود امریکا است کلا شما هر اتفاقی بیفته یه حرفبی برا زدن دارید اگر کرونا نگیره می فرمایید کار خودشه اگر بگیره هم می فرمایید که دیدید کرونا گرفت در این نوع سیستم فکری و اخلاقی کلا شما دوستان شکست ندارید برا هر حالتی یه انشایی دارید بنویسید
علي۱۴۳۴۶۱۱۱۱:۱۶:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
جناب رجائي شما ميفرماييد چهال سال است أمريكا و أيادي آن خواب فرداي سقوط نظام مقدس جمهوري إسلامي ايران را ميبينند اما اين حقيقت را نميبينيد كه مردم ما بخاطر اسلام و خون شهدا با اين مديران سست مايه مماشات ميكنند وگرنه بسياري از اين مردم اعتراض دارند به فقر و بيكاري و فشار اقتصادي كه أصلا ربطي به أمريكا ظالم ندارد لطفا درك كنيد
ناشناس۱۴۳۴۸۶۲۱۴:۱۴:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
تحریم های ظالمانه امریکا که اقتصاد کشور و معیشت مردم ایران را نشانه گرفته است قابل اغماض نیست.
علی 671۱۴۳۴۶۴۳۱۱:۴۷:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
گر خدا خواهد نگفتند از بتر =====پس خدا بنمودشان عجز بشر .
ناشناس۱۴۳۴۷۹۶۱۳:۳۸:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
حرف بسیار خوبی است ولی آمریکا مصداق آن نیست بلکه چین و روسیه مصداق بارز آن هستند In god we Trust روی دلار ها با تبلیغات محو نمیشه
ناشناس۱۴۳۴۸۵۴۱۴:۱۰:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۴
مصداق بارز آن امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی است.
غلط املایی داری : God۱۴۳۵۵۴۲۰۸:۴۰:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
باز غلط املایی داری پسر : God Pray that God would accept us
ناشناس۱۴۳۴۶۵۸۱۲:۰۱:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
مگه آمریکا ویروس رو نساخته بود؟ عجب! بعد که داروش را هم آمریکا ساخت و با التماس ازش گرفتید اونوقت چی میگید؟
ناشناس۱۴۳۴۶۶۴۱۲:۰۵:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
این چه حرفیه؟ حالا اگه فردا مثل بیماریهای دیگه واکسن یا دارو ساخته شد اونوقت نعوذ بالله میگید خدا در مقابل کدخدا زانو زد؟ نباید اینجوری حرف بزنیم ضمنا هر کشوری موفقیتها وشکستهایی داره
رضا۱۴۳۴۶۹۲۱۲:۲۴:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
سلام جناب رجائی عزیز واقعا گل نوشتی احسنت از این حرفها هم که میزنند غصه نخور و باز بنویس تا پرده از صورت منحوس و کریه این کدخدا بیش از پیش برداشته شود در خصوص مرگ و میر کرونا چیز مهمی که بیشتر باید بهش توجه کرد نه سیستم ناقص بهداشت انهاست بلکه جنایت در حق شهروند امریکائی است ان دولت اصلا انسان برایش مهم نیست فقط خودش و تسلط بر جهان را در اندیشه دارد و لذا بر اساس نظر قران کریم همین قضیه انها را کور و کر کرده و از همین ناحیه هم در اینده ای نه چندان دور ضربه مهلک نهائی را به قدرت حق تعالی خواهند خورد
رضا۱۴۳۴۷۱۱۱۲:۳۴:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آفرین جناب رجایی .عموما عوام مردم جو گیر ظواهر هستند لذا آمریکا پرستی عده ای عجیب نیست.اما تاریخ را مردان شجاع و بزرگ که تسلیم شرایط موجود نیستند می سازند.بربرها امپراطوری به ظاهر مترقی ،قدرتمند و مدرن روم که از درون پوسیده بود را به راحتی تارو مار کردند تا جایی که حتی اسمی از آن هم باقی نماند و همچنین چنگیز و تیمور بیابان گرد هم دوسوم دنیای متمدن،قدرتمند اما فاسد آن دوران را مضمحل کردند.سرنوشت آیندگان هم متفاوت از این جماعت گذشته نخواهد بود و حالا نوبت تمدن فاسد و شیطانی غرب است که خودش را با شعارهای مردم سالارانه و اومانیستی بزک کرده است اما در بحران واقعیت بروز می کند و این متمدنین از هم دستمال تووالت می دزدند و فروشگاهها را غارت می کنند کاری که ایرانیان به زعم آنها مرتجع نکردند و حتی سوژه تعجب سفیر پیر استعمار انگلیس شد.
ناشناس۱۴۳۵۰۳۱۱۷:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
باطن امریکا اینترنتی است که استفاده میکنی، موبایلی است که همراه داری، رایانه ای است که طراحی و معماری و قطعات آن امریکایی است. سیستم عامل موبایل و رایانه ات امریکایی است. ماهواره ای است که پیام اینترنتی خود را از طریق آن میفرستی و....
ناشناس۱۴۳۵۵۹۶۰۹:۴۲:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
البته اگر چین نبود هیچ کدام از این محصولات بدست ماها نمیرسید
ناشناس۱۴۳۶۰۳۲۱۴:۳۱:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۱۵
بله سرمایگذاری امریکا در چین توانسته آن موبایل را به تو برساند
ناشناس۱۴۳۵۶۰۲۰۹:۵۰:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
باطن آمریکا، گوانتانامو و ابو غریب و تحریم و تهدید وبه جنگ و فاصله طبقاتی و گشتن سیاه پوستان و بی گناهان و صف غذای رایگان و صف خرید اسلحه و 40 میلیون فقیر زیر خط فقر و ضعف سیستم بهداشتی و …
ناشناس۱۴۳۵۲۰۵۲۰:۴۳:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
مثل اینکه مثل مسوولان تو باغ نیستی گوش کن و مسوولان و جناب رجایی و مهدیان به حدیث قدسی الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم شاخص فساد ایران 146 مگه نیست؟ آزادی رسانه هم که از این بدتر؟ اعتراض که واویلا...
ناشناس۱۴۳۴۷۵۵۱۳:۰۷:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ای کسانی که امریکا هلاک هستید بخواهید یا نخواهید امریکا یک قدرت روبه زوال است و ماله کشی شما هم ره به جایی نخواهد برد
ناشناس۱۴۳۴۸۶۸۱۴:۱۶:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
برادر ما واقیعت را می بینیم ولی بعضی دستمزد صد دلاری را نشانه ی ترقی و دستمزد 1500 دلار را نشانه ی نابودی می بینن!!!
ناشناس۱۴۳۵۲۹۲۲۲:۳۹:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اولا شما هیچ درکی از PPP ندارید، دوما ایران چه چیز خاصی داره که باید اندازه امریکا درامد داشته باشه ؟
ناشناس۱۴۳۵۵۰۵۰۶:۵۴:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
طبق آمار موسسات آماری امریکا اگر 15 دلار در جیبتان دارید از 25 درصد امریکایی ها ثروتمند تر هستید مشکل این است که غرب و امریکا خوب دارند خودشان را بزک می کنند و عده ای هم باور می کنند متاسفم
ناشناس۱۴۳۵۹۶۶۱۳:۵۴:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
در جیب بله اتفاقا تو ایرانم برای یارانه معیشتی همین قضیه بود
موسی۱۴۳۴۷۶۱۱۳:۱۴:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ویروس از جنود شیطان است...زانو زدن در مقابل ویروس تسلیم شدن به شیطانه
Kia۱۴۳۴۹۲۹۱۵:۱۴:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
جناب رجایی بعنوان کارشناس بین الملل بفرماییندر عنوان این مقاله نقش خداوندگار بزرگ چیست. آیا خدای شما که این کدخدا را به زانوزدن واداشته همون خداییست که اجازه داده این ابرقدرت سال‌هامنجر به ستم به ملل مظلوم شود؟
ناشناس۱۴۳۴۹۳۳۱۵:۱۸:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اصلا آمریکا همین الان هم نابود شه باز مارو کسی آدم حساب نمیکنه.
رضا۱۴۳۵۲۰۳۲۰:۴۱:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اخوی مشگلت ایته که نشستی ببینی دیگران درموردت چی میگند ولی ما خودمان راجع به خودمان نظر می دهیم و حرف دیگران اهمیتی برای ما ندارد
ناشناس۱۴۳۴۹۵۰۱۵:۳۰:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
این تحلیل‌ها آدم یاد سریال خدا بیامرز خونه قمر خانم و دعوای سر حوض همسایه ها میاندازد
ناشناس۱۴۳۵۲۹۴۲۲:۴۱:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
تحلیلای زپرتی شمارو هم دیدیم مثل با ترامپ تا 2024 رای ترامپ دوبرابر بایدنه ترامپ نابغه اقتصادیه 88 تقلب شده و از این جور لاطائلات
ناشناس۱۴۳۵۰۴۱۱۷:۲۱:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
متاسفانه در مورد کرونا خبرها درست نیست و باید میزان اسیب هر کشور را بر اساس جمعیت آن کشور محاسبه کرد و آن موقع جایگاه درست هر کشور در جدول مشخص میشود. و اینکه ما امرو زه آمریکای 350 میلیونی را با سوئیس 7 میلیونی بدون در نظر گرفتن میزان جمعیت مقایسه میکینیم اصلا درست نیست
ناشناس۱۴۳۵۰۷۶۱۷:۵۱:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آمریکا تجزیه خواهد شد
ناشناس۱۴۳۵۰۸۹۱۸:۰۱:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
امریکاواروپا خواستند ایران را از نظر اقتصادی فلج کنند حالا خودشان گرفتار شدند آن هم با ویروسی که دیده نمیشودخداونداگر اراده کند میشود حتی اگر دنیا نخواهد
ناشناس۱۴۳۵۱۰۸۱۸:۱۶:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
همین شماها نیستید برای چک آپ و درمان و زایمان به همین کشورهای مزخرف از لحاظ بهداشتی میرید؟؟؟!!!
ناشناس۱۴۳۵۱۲۷۱۸:۳۱:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
همین کدخدا اگر نبود الان خلیج فارس تبدیل شده بود به خلیج گورباچف، اینقدر نفرت از آمریکا خیلی جای سوال داره و عاقلانه نیست.
ناشناس۱۴۳۵۳۳۳۲۳:۳۶:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اگر امریکا و انگلیس نبودند الآن بحرین جزو خاک ایران بود.
ناشناس۱۴۳۵۱۴۸۱۸:۵۹:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
نویسنده مطلب را درست نوشته ولی کمی مبالغه کرده است. آمریکا ثروت و قدرت بسیاری انباشته است و اروپایی ها به نگاه کدخدا به آنها نگاه می کنند، اما نقطه ضعفهای اساسی در کاپیتالیسم دارند. ایران هم بدلیل ثروت (نه منابع) کشور متوسطی است و هم بدلیل ضعف در ساختار صنعت و تولید.
ناشناس۱۴۳۵۳۱۰۲۳:۰۵:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
من فقط يك سؤال دارم چطور ميشه در ايران كه نه فاصله اجتماعي رعايت ميشود و تجمعات در خيلى مكانها برقرار است امارمان از كشورهاى اروپايى و امريكايي كه تمام أين نكات روً رعايت ميكنندكمتر است
ناشناس۱۴۳۵۳۲۳۲۳:۲۶:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
حالا شما خدایید یا کدخدا که وقایع بشری را قضاوت میکنید؟؟؟!
ناشناس۱۴۳۵۳۲۶۲۳:۲۷:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
پس چرا فرزندان عزیزشان را به همین امریکا می فرستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه.امارواقعی.منشربشه.ایراتودنیادرمبتلایان کرونااول میشه۱۴۳۵۳۳۷۲۳:۳۸:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اگرامارواقعی منتشربشه وضعیت مافرق واول جدول میشیم
پرستار1435700۱۴۳۶۰۵۶۱۴:۴۶:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
من هم منقد دولت اما حرف شما اصلا منطقی نیست اگه به آمار اعتماد ندارید مثل برخی افراد جامعه چند روز بیاید تو بیمارستان‌های سایت کرونا وازنزدیک ببنید. بیمارستان‌ها دارند خالی میشن.
ناشناس۱۴۳۵۴۷۲۰۳:۳۷:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
فعلا که همین کدخدا دلارتان را 16000 تومان و نفت را مجانی کرده..یادتان هست که از نفت 300 دلاری می گفتید..فعلا که همین کدخداست به شما هواپیما و موبایل و کامپیوتر و ماهواره و کامپیوتر و کرین کارت داده....
ناشناس۱۴۳۶۸۹۰۰۷:۳۹:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۶
این هم از جنایاتش است و نه نقطه قوتش نمی فهمی
ناشناس۱۴۳۵۵۰۶۰۶:۵۵:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
امریکا با کالیفرنیا شروع به تجزیه شدن کرده است ولی عده ای امریکا هلاک نمی توانند این مسئله را هضم کنند
پرستار۱۴۳۵۷۰۰۱۱:۲۶:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۵
سلام من یه نرس تو بیمارستانی که ازابتدای ورود کرونا به ایران سایت بیماران کرونایی بوده ودرمواجهه با کرونا وبقولی درخط مقدم مبارزه. کارشناس مسائل سیاسی نیستم اما چندنکته به نظرم رسید گه گمون کنم دوستان بدونند بدنیست. اولا ازروز اول امکانات ایران برای کارکنان درمواجهه باکرونا قابل قبول بود وبه مرور بهتر شد واصلا نیازنشد مثل برخی جاها کیسه زباله به تن کنیم. دومادر مورد آمار دربدترین روزها حداقل سه بخش بیمارستان خالی بودوفعلا فقد دوبخش بیمارستان فعال هست وبیشترهمکاران من شیفت موظفی هم کم ترشیفت میان. سوما اینکه همه چیز رو َسیا یاسفیدببینیم مناسب نیست. آمریکا اگرچه بزرگترین اقتصاد رو داشت اما درمواجهه باکرونا بد عمل کردکه البته قسمت اصلیش به نوع بهداشت ودرمان اون کشورهاست که خصوصی هست وفقط درخدمت قشر مرفه هست وطبقه متوسط به پایین سهمشون ازبهداشت ودرمان تقریبا هیچ است. چین اگرچه معصوم نیست امادرمواجهه باکرونا ازخیلی کشورها بهترعمل کردوگمون کنم کره جنوبی ازهمه بهترعمل کرد. ایران هرچند به مدد الهی وکمک مردمش بدعمل نکرداما هنوز هم در آسیا ازلحاظ تعداد مبتلا ومرگ ومیر در تبه اول است. بخواهیدیا نخواهید بسیاری از دول قدرتمند ازجمله کدخدا زانو زدند. ایران هم اگرایثار کادر درمان وکمک بیدریغ مردم بخصوص روحانیون وبسیجیان نبودندقطعا زانو میزد. لطفا واقعیت‌ها را ببینید وبراساس ذهنیت خودتون قضاوت نکنید. وازهمه مهمتر فراموش نکنید همه ایرانی هستیم.
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۳۶۰۵۳۱۴:۴۵:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۱۵
با سلام و احترام و خسته نباشید فراوان به شما و همکاران مجاهدتان ممنون که اطلاعات بسیار خوبی را برای ما به اشتراک گذاشتید واقعیت این است که خود بنده نیز با شش پرستار از آشنایان و دوستان در شش بیمارستان مختلف در ارتباط هستم و از دو ماه پیش در جریان دقیق همین اطلاعاتی که شما فرمودید هستم. اما افسوس که هرقدر هم این حقایق را به برخی از هموطنانمان بگوییم باور نخواهند کرد. طوری مسحور رسانه غربی شده اند که فقط هرچه از قبله غرب بیایید را میپذیرند.
پرستار۱۴۳۶۰۸۳۱۵:۰۱:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
ممنونم جناب رجایی. متاسفانه برای برخی مرغ همسایه حتی اگه درحال موت هم باشد همیشه غاز است.
ناشناس۱۴۳۵۸۰۸۱۲:۲۸:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
امریکای جهانخوار و به قول دوستان داخلیش کدخدا محکوم به نابودی است و با این همه جنایت در چهارگوشه جهان قابل دفاع نیست مگر آنکه ساده لوح باشی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین