«چگونه می‌شود عشق به حسین (ع) را در دلی جای داد که آلوده به شراب است؟!»

علی اباذری،   3990213054 ۱۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
«چگونه می‌شود عشق به حسین (ع) را در دلی جای داد که آلوده به شراب است؟!»

حکایتی که یکی از مداحان درباره عنایت امام حسین(ع) به یک قمارباز در یکی از روضه های خود (که از تلویزیون هم پخش شد) نقل کرد، باعث برخی واکنش های منفی در محافل مذهبی شد.

محمود کریمی که پیش از این نیز به دلیل حاشیه ای که در برخوردش با یکی از خودروهای عبوری در یکی از بزرگراه‌ها پیش آمده بود در مرکز توجه رسانه ای قرار گرفته بود این بار حکایتی را نقل کرد که طی آن یک قمار باز در عالم مستی امام حسین (ع) را طرف قمار خود تصور می‌کند و بر اثر همین امر مورد عنایت آن امام هم قرار می گیرد و پس از توبه در شمار یکی از بزرگان معنوی و اخلاقی قرار می‌گیرد.  

قصد نگارنده تایید یا تکذیب حکایت یاد شده نیست و فقط تاکیدی است بر اینکه داوری منصفانه در این باره حکم می کند که ابعاد مختلف این موضوع به درستی طرح و سپس تحلیل و نقد شود. 

حقیقت آن است که نقل این دست از حکایت ها امر بی سابقه ای نیست و از قضا چه در مجالس مذهبی و چه در برنامه‌های تلویزیونی بسیار هم رایج و پر مشتری است بنابراین اگر نقدی وارد باشد اولا مختص مداح یاد شده نیست و ثانیا در صورتی که این داستان ها در تحلیل نهایی ریشه در واقعیت داشته باشد اساسا وارد هم نیست و ثالثا به بیان خود این مداح مشهور آنچه نقل شده «حکایت» بوده نه «روایت مذهبی».

حتی با اندکی مسامحه می توان گفت که موضوع واقعیت داشتن یا نداشتن در حکایت هایی که به «مثل» پهلو می زنند و در آن هدف اصلی، القای یک امر معنوی و اخلاقی است و در بیان آن نیز ذوق عرفانی به کار رفته اساسا چندان مسموع نیست و تا جایی که آن هدف اصلی ضربه نخورد و البته از حدود اخلاقی و شرعی نیز تجاوز نکند بی اشکال به نظر می رسد.
 
 مثال مشهور این امر داستان های عرفانی عطار در تذکره الاولیاست که شامل داستان هایی خارق عادت درباره عرفاست که اگر بخواهیم موضوع سندیت داشتن و حقیقت داشتن آن حکایت‌ها را با جدیتی که یک واقعه تاریخی را جستجو می کنیم دنبال کنیم نه تنها لطف و هدف اصلی آن حکایت ها را نادیده گرفته ایم بلکه چاره ای نداریم جز اینکه همگی آن ها غیر واقعی یا حتی دروغ و زاییده تخیلات عطار بدانیم.  

جای دوری نرویم آیا مجموعه تلویزیونی مختار به دلیل تردید در وجود خارجی شخصیت کیان ایرانی مورد انتقاد و سوال قرار گرفت؟! آیا کسی از عبیده شرابخوار در این مجموعه پرسشی کرد. جمله مختار ( و در واقع جمله داود میرباقری) را در دیدار با عبیده به یاد داریم که می گفت: «من به پرسشی بی پاسخ رسیده ام عبیده. چطور می شود عشق به حسین را در دلی جای داد که آلوده به شراب است؟!»

نکته مهم تر که باز هم در توضیح مداح یاد شده به آن اشاره شد این است که در حکایت مورد نظر تاکید می شود که فرد قمار باز در عالم مستی «تصور» می کند که طرف قمارش امام معصوم است و به جای ایشان نیز بازی می کند. از این موضوع نمی توان نتیجه گرفت که راوی این حکایت فعل خلاف شرعی را به امام معصوم نسبت داده چون اساسا چنین فعلی در عالم واقع رخ نداده است. آنچه رخ داده اثر حضور امام معصوم در عالم درونی و خیالی فردی است که البته مستعد هدایت است. اگر بپذیریم که راه های هدایت گوناگون است و بسته به شخصیت و استعداد افراد تغییر می کند چرا باید از این امر برآشفته شد که گوش قمار بازی مست را هم با تکیه بر مفاهیم و آموخته های خودش بگیرند و به قول مولوی کش کشانش ببرند؟!  

از این هم که بگذریم چنین دستگیری‌ها و میناگری‌های معنوی از آن امامان معصوم چرا باید مایه تعجب باشد؟ 

به نظر می رسد همچون همیشه در نقدهایی که در فضای مجازی یا در میان افکارعمومی در باره موضوعی مطرح می شود پیش از آنکه موضوع درست طرح شود افکار عمومی تحت تاثیر برخی هیجان ها و اغراض دیگر قرار می ‌گیرد که نه فقط ممکن است در حق فرد مورد انتقاد بی انصافی صورت بگیرد بلکه بعضا توجهات را از نقدهای وارد و به حق دیگری که ممکن  است به فرد مورد نظر وارد باشد منحرف می‌کند.

دیدگاه کاربران

پرتو۱۴۳۳۵۲۲۱۱:۳۴:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
حق با شماست باید انصاف برای همه اقشار در نظر گرفته شماست.
رسول۱۴۳۳۵۷۳۱۲:۱۷:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
بله امامان ما مردمدارترین انسانها هستند منظور کریمی از بیان این حکایت همین بود ولی متاسفانه جوری بیان کرد که باعث سوءتفاهم برخی شد
ناشناس۱۴۳۳۶۰۶۱۲:۴۳:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
این بخاطر این موضوع هست که خودمان را با ائمه زیادی خودمونی کردیم ، این کلماتی مثل قمار و نرد و این حرفها را خیلی بچه مذهبی ها برای پدر ومادرشون هم شرم دارن استفاده کنن ، چه رسد اولیا الله .
الف ر۱۴۳۵۲۱۵۲۱:۰۳:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
چرا این همه به این مداح بیچاره میتازید کاری نداره یک مرجعی بره موضوع حکایت را تحقیق کنه شاید هم راست باشه آنوقت اگر راست باشه همان قمار باز را باید زیارت کرد
ناشناس۱۴۳۳۶۲۲۱۲:۵۱:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۳
چرا باید یک مداح سیاسی بوده و در امر سیاست طرف این و آن را گرفته و در برنامه هایش تبلیغات علیه این و آن بکند؟ چرا در این کشور میکروفون به راحتی به دست افراد داده می شود؟؟؟
ناشناس۱۴۳۳۷۴۸۱۴:۲۶:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
سیاسی بودن اشکال نداره جناحی بودن اشکال داره
ناشناس۱۴۳۳۹۰۳۱۶:۱۸:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۳
میکروفون مداحی جای سیاست نیست.
ناشناس۱۴۳۳۹۱۰۱۶:۲۶:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
چرا مداحان بابت مداحی پول دریافت می کنند؟؟؟
ناشناس۱۴۳۳۸۴۳۱۵:۱۸:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
چه جالب! چرا آدم باید بدون اینکه مقاله رو بخونه و فیلم مربوط به اون رو ببینه نظر بده؟
ناشناس۱۴۳۳۹۰۴۱۶:۱۹:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
ببخشید. نمی دونستم شما ناراحت می شوید!!!
ناشناس۱۴۳۴۲۰۳۲۱:۵۵:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
دوست عزیز دین یعنی سیاست وسیاست یعنی دین . پس مداح هم باید سیاسی باشه.
ناشناس۱۴۳۴۹۷۰۱۶:۰۷:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
دوست عزیز دین هیچگاه در کنار سیاست مملو از دروغ ،ریا و تزویر ، دین راستینی نخواهد بود.
ناشناس۱۴۳۵۱۰۱۱۸:۰۹:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
علی رغم آنکه ما معتقدیم امامت از نبوت بالاتر است چرا هیچ جای قرآن نامی از ائمه نیست اما نام پیامبران هست؟
ناشناس۱۴۳۳۷۸۳۱۴:۴۶:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
هر وقت تلویزیون میخواد مداحی بزاره از بین 80 ملیون ایرانی فقط ایشان را میشناسه و تقویان را
ناشناس۱۴۳۴۵۰۹۰۹:۵۴:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ماله کشی کار خوبی نیست
ناشناس۱۴۳۳۵۲۳۱۱:۳۶:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
جای تأسفه که هر وقت در یک موقعیت حساس قرار میگیریم ، یکی پیدا میشه حاشیه میسازه ، مثل حمله به سفارت عربستان ، حمله به باغ سفارت انگلیس و ... . کی قرار است این حاشیه سازی ها تمام شود
ناشناس۱۴۳۳۹۳۹۱۶:۴۷:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۳
مشکل اینجا است که ما کلا در نقطه حساس هستیم و هیچوقت حالت عادی نداریم
ناشناس۱۴۳۴۰۴۲۱۸:۲۵:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
بعضی از این مداح ها زود جو گیر میشن، از صدای بَدِشون که بگذریم ، گروهیشون جمعیت و دوربین رو که میبینند خیال میکنند هرچی به ذهنشون میرسه میتنونند بگن !!
000۱۴۳۴۴۷۲۰۹:۰۱:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
از منصور ارزی خیلی تعریف میکردن اولین بار که رفتم پای منبرش جمعیت زیادی از جوونهای حزب اللهی بودند و من با کمال تعجب دیدم یه نفر پشت تریبون داره فحش ناموسی میده ملت هم های های گریه میکنند داشتم شاخ در می اوردم اینجا چه خبره(حدود سال 63) ...
ناشناس۱۴۳۴۵۶۹۱۰:۴۷:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
الان هم جلسات ایشون در مسجد ارگ تهران با فحش و نفرین برگزار می شه!
ناشناس۱۴۳۳۵۲۷۱۱:۴۰:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
خالی کردن دور امام از خطواط ابلیس است کسی که رفتارش ناهماهنگ است ممکن است از قانون شلاق بخورد اما کسی حق ندارد او را از امام یا جوارش براند.
ناشناس۱۴۳۳۵۳۲۱۱:۴۵:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۳
کاش یه خط توضیح میدادین که اخر چیشد؟ مخالف یا موافق هستین؟؟
اكبر۱۴۳۳۵۸۲۱۲:۲۵:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
نوشته كه موافق است. بقول اقاي مهديان نويسنده مقاله رائفي تا زاهدي، تو با ما باش، هر چه گفتي درسته. غلط هم بود ما توجيهش ميكنيم، پنچر هم كه شدي، پنچريت را ميگيريم. ولي واي بحالت اگر با ما نباشي.
ناشناس۱۴۳۳۶۷۹۱۳:۳۲:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
احسنت. جان مطلب را گفتی
ناشناس۱۴۳۳۶۸۱۱۳:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
معلومه دیگه موافقه
ناشناس۱۴۳۳۵۳۳۱۱:۴۶:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
من نمیدانم پارتی ایشون کی هست که همه خلافها و اشکالات این جناب باید اینچنین توجیه شود!! نکنید، نکنید، نکنید این کارها رو.
ناشناس۱۴۳۳۵۴۸۱۱:۵۵:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
خدا رحمت كنه آسيد محمد رضا !! خوب يادمه ، روضه را خيلي مختصر مي خواند ، هميشه در شروع روضه مي گفت : " بياييد دلها را همه روانه كنيم به سوي كربلا " !! من خودم بارها شاهد بودم كه با شنيدن همين يك جمله چه طور يك باره دل حضار مي شكست .البته بنده بچه بودم ، دوازده ، سيزده ساله ، ... تعجب مي كردم كه چرا آسيد محمد رضا هنوز روضه را شروع نكرده ، همه با شنيدن يك جمله يك دفعه گريه مي كنند !! ... و دوسه بارهم از مرحومه بي بي شنيدم كه مي گفت : آسيد محمد رضا خوب روضه مي خواند ، اما حيف كه دو سه كلمه بيشتر نمي خواند !! ....ديگر از عجايب براي من كه هنوز به نوجواني نرسيده بودم اين بود كه چرا خود آقا سيد ازحضار بيشتر گريه مي كند !! ... البته بعدها جواب اين سؤال را پيدا كردم ! اخلاص !! ... اخلاص !! .. عشق ... عشق !! سخن كز دل بر آيد لاجرم بر دل نشيند !! ... بله برادر ! .. سخن كز دل بر آيد لاجرم بر دل .... !!! و چه قدر نوراني تر مي شد وقتي كه آسيد محمد رضا روضه مي خواند !!!
یه الفی۱۴۳۳۵۵۰۱۱:۵۶:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۱۳
مداح هایی چون ایشان باید بیشتر مراقب سخنان خود باشند از طرفی پاسخ محمود کریمی را بشنوید/ پاسخ نه لحن و نه کلمات توأم با طمئنینه را نداشت ای کاش آرام تر با مهربانی تر در برابر دوستان و کج فهمان و بداندیشان سخن می گفت.
ناشناس۱۴۳۳۵۶۲۱۲:۰۶:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۳
وقتی هرکسی روضه خوان و مداح امام حسین(ع) میشود ، نمیدام چرا کسی از مراجع به اینها تذکر نمیدهند.
ناشناس۱۴۳۴۴۹۸۰۹:۴۰:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
مراجع هم از اینها میترسند!
ناشناس۱۴۳۳۵۶۹۱۲:۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
نگوئید حکایت بفرمائید افسانه!
عاشق۱۴۳۳۵۷۲۱۲:۱۶:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
کسی که عاشق امام حسین باشه به هر صدای مخالفی تهمت منافق و کافر نمیزنه
ناشناس۱۴۳۳۵۷۵۱۲:۲۲:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
وقتی انتشار مفاهیم دینی به مداحان سپرده می شود که تحصیلات و دانش مناسبی ندارند بجای استدلال و عقلانی و منطقی حرف زدن قراره با حکایات خواب و رویا که هیچ ملاک و مستندی ندارند دین را عرضه کنند؟؟ چرا؟؟ آیا این ظلم به دین و دینداری نیست؟؟ آیا این بد دفاع کردن از دین نیست که در کنار اعمال نادرست بعضی مدعیان دینداری عامل فرار از دینداری شده است؟ مگر دین یک مقوله احساسی است و پایه عقلی و استدلالی ندارد؟ بس کنید ..
حسین۱۴۳۳۵۷۶۱۲:۲۲:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
در مورد آن خانمی که منتظر بود و گفت با فرزند من قمار نکن!، صحبتی نکردین... اهانت به ساحت حضرت بی بی دو عالم کرد ایشان. هر حرفی یک روز نیاز به پاسخ خواهد داشت در قیامت
ناشناس۱۴۳۳۵۸۵۱۲:۲۷:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
متاسفانه و باز هم متاسفانه، اکثر مداحان روزگار ما هر سخن بدون اساس و پایه را ، تنها برای گرم کردن مجلس خود و به اصطلاح اشک گرفتن، و با آب تاب فراوان نقل میکنند، و نسبت به معانی و درستی و سندیت آن و همچنین اثرات سخنانشان در جامعه بی تفاوت هستند. خیلی از آنها از اشعار و سبکهایی استفاده میکنند که در اصل وهن است و با اندکی جستجو میتوان به آهنگ های آنور آبی آنها هم دست یافت. از همه اینها که بگذریم، برخی مداحی را با تجارت اشتباه گرفته اند و برای سبک خود بِرَند تعریف کرده اند و قبل از شروع مجلس ..بقول خودشان شور بیشتر توسط پامنبری هایشان ( ..) از بین برده اند. و عزاداری را به محل کسب و کار و پول درآوردن تبدیل کرده اند. برای همین هم هست، که میگویند، آنچه میگویند و میکنند، آنچه میکنند. ختم کلام اینکه برخی از مجالس عزاداری کنونی با مداحان برند، بیشتر محل ..و وهنِ اصل عزاداری، ..شده است.
فرناز۱۴۳۳۵۹۱۱۲:۳۲:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۳
نمی دونم که منتشر می کنید یا نه. اگر این حکایت رو فرد دیگری مثلا" حسن ِآقامیری نقل کرده بود آیا عده ای باز هم با ملایمت باهاش برخورد می کردید؟!
ناشناس۱۴۳۳۵۹۳۱۲:۳۴:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
امام حسین هیچ نیازی به این دست حکایات مجهول و روایه ندارد .
ناشناس۱۴۳۳۵۹۵۱۲:۳۶:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
نویسنده ی عزیز بحث بیشتر سر اینه که اصلا جایگاه این چنین حکایت هایی میتونه آنتن عمومی تلوزیون باشه؟!!!!!
ناشناس۱۴۳۳۵۹۶۱۲:۳۷:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
ایشون مداحند نه عالم ومتفکر دین وعرفان .رها کنید نشون می دهد درک درستی از اصول ندارید
پزشک متخصص فک و صورت۱۴۳۳۷۶۰۱۴:۳۲:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
ایشون پارسال از محل مداحی اش چقدر درآمد داشته ؟ چقدر مالیات داده ؟ کارتخوان داره یا سازمان مالیات چشم اش رو بسته
ناشناس۱۴۳۳۹۱۲۱۶:۲۹:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۳
واقعا برای سازمان مالیات کشور متاسفم . چرا ۱ بار راجع به درآمد مداحان موجود سخن از کارتخوان و رسیدگی به درآمدشان و اخذ مالیات نمیکند ؟! ..
ناشناس۱۴۳۳۶۰۹۱۲:۴۴:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
اصولا غالب مداحان متاسفانه برای جلب و به هیجان آوردن مخاطب هرچه بگویند کسی ایراد نمی گید و حد و مرزی ندارند.
ناشناس۱۴۳۳۷۵۲۱۴:۲۸:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۳
هیچ نظارتی هم بر روی حرفایی که توی اکو میزنن و پژواک میشه هم نیست !!!! متاسفم مداحی شده یکی از مشاغل پردرآمد و آسون
کارآموز مداحی۱۴۳۴۰۴۸۱۸:۴۰:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
خوب؛ اگر آسونه پس حتما میتونی !! چرا معطلی؟
ناشناس۱۴۳۴۰۷۹۱۹:۲۵:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۳
باید با بچه های بالا هماهنگ بشه تا مداحی قبولت کنن
همون بالایی۱۴۳۴۲۳۱۲۲:۲۵:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۳
من دنبال لقمه حلال هستم
ناشناس۱۴۳۴۲۳۳۲۲:۲۶:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
من پول مکروه نمیخوام
ناشناس۱۴۳۳۶۱۳۱۲:۴۶:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
داستان تخیلی به هر حال اما با هیچ توجیهی نمی توان تاریخ را تحریف و در قالب سریال به خورد مردم داد،مختار واقعی با آنچه در فیلم آمده به راستی زاویه ای بسیار دارد
ناشناس۱۴۳۴۰۱۸۱۸:۰۳:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
تاریخی که امویان و عباسیان و زبیریان نوشته اند را واقعی میدانی؟ فقط به این فکر کن چرا قبر نورانی حضرت علی یک قرن پنهان بود. چند باز مزار شهدای کربلا شخم زده شد؟ پادشاهان اموی و عباسی با این کینه می خواهی در مورد منتقم شهدا چی بنویسند؟ کلام امام سجاد خطاب به فرزند مختار در تایید خلوص ان مرد کبیر کافی است
ناشناس۱۴۳۴۵۹۴۱۱:۰۳:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اولا اگر اینگونه است که می باید در این تاریخ ها نام و یاد اهل بیت به کلی فراموش می شد، ثانیااین کتب تاریخی مالامال است از روایاتی در ذم بنی امیه و بنی عباس،
ناشناس۱۴۳۴۶۰۴۱۱:۱۱:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اولا قبر عثمان هنوز کسی نمی داند کجاست، ثانیا طبیعی است که امام سجاد از گرفتن انتقام پدرشان از مختار خوشحال باشند،اما مختار می توانست در کربلا حضور یابد و نرفت،بعد هم به جای قصاص از قاتلان کربلا بیعت گرفت و وقتی تمرد کردند از آنان انتقام کشید.
ناشناس۱۴۳۳۶۱۷۱۲:۴۸:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
بدام سوال شده آیا در زمان معصومین هم قشر مداح وجود داشته یا نه؟
ناشناس۱۴۳۳۷۲۳۱۴:۰۷:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
بله دعبل و سید حمیری
ناشناس۱۴۳۳۷۶۷۱۴:۳۶:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
بنده به سبک و سیاق کنونی پرسیدم
ناشناس۱۴۳۳۷۷۱۱۴:۳۷:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
اینا هم پول میگرفتن ، بعد میخوندن ؟
ناشناس۱۴۳۴۰۵۰۱۸:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
ایندو مداح نبودند. بلکه مدیحه سرا بودند و مدح میگفتند.
ناشناس۱۴۳۳۶۲۱۱۲:۵۱:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۳
آیا معصومین سیاه می پوشیدند برای اموات و شهدایشان ؟
ناشناس۱۴۳۳۶۲۶۱۲:۵۲:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
قرآن کریم یکی از ویژگی های مومنان را این گونه بیان می کند: چون بر آنان مصیبتی وارد شود می گویند:: انا لله و انا الیه الراجعون
ناشناس۱۴۳۳۶۳۰۱۲:۵۵:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
هیچ اشکالی ندارد اینهمه ارمنی پس چطور عاشق امام حسین هستند؟
ناشناس۱۴۳۳۶۵۴۱۳:۰۹:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
این که برای جلب غیرمسلمانان هر حرف نسنجیده ای رو در مورد مقدسات به زبان بیاوریم شرعا جایز نیست،
ناشناس۱۴۳۳۶۵۶۱۳:۱۱:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
ارامنه عاشق امام حسین هستند؟ بهترین روش اثبات عمل کردن به دستور امام حسین است،نماز و امر به معروف و نهی از منکر ،محبت خالی فایده ندارد
ناشناس۱۴۳۳۷۷۲۱۴:۳۸:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
به نظرتان عجیب نیست که عشق به امام حسین نه به اخلاق ارتباط داشته باشد نه به عمل صالح و نه ایمان ؟ به نتیجه این تفکر فکر کردید؟ تصور نمی کنید انحراف است؟
ناشناس۱۴۳۳۶۳۴۱۲:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
امام حسین (ع)از مکه خارج شد تا حرمت مسجدالحرام هتک نشود،و کعبه را بر جان خود مقدم داشت،دل های ما بیشتر هوای کجا را می کند؟ مسجدالحرام یا جاهای دیگر؟
ناشناس۱۴۳۳۸۳۹۱۵:۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
امام حسین از مکه خارج شد چون اهل کوفه قول دادن که با ایشان بیعت کنند و حاکم زمان خودشون باشه و خواست زود خودش برساند کوفه
ناشناس۱۴۳۴۰۱۱۱۷:۵۷:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
تاریخ را تحریف نکنید اگر اینطور است چرا مستقیم از مدینه نرفتند. مگه ده روز دیرتر رفتن چه مشکلی ایجاد میکرد؟
ناشناس۱۴۳۴۰۱۵۱۸:۰۱:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۳
ایشان دقیقا در ایام حج مکه را ترک کردند و آشکارا فرمودند خروج در این ایام برای جلوگیری از هتک حرمت مسجدالحرام است
ناشناس۱۴۳۴۰۲۱۱۸:۰۵:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
ایشان به هر حال از مکه به سمت کوفه حرکت می کرد،اما به اتفاق همه دلیل خروج سریع شان از جوار کعبه این بود که آنجا کشته نشوند و حرمت کعبه شکسته نشود
ناشناس۱۴۳۴۰۲۴۱۸:۰۷:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
دلایل متعددی برای خروج از مکه داشتند در منابع تاریخی یکی از دلایلی که همه قبول دارند این که ایشان آشکارا اعلام کرد من برای جلوگیری از کشته شدنم در مسجدالحرام و هتک حرمت کعبه آنجا را ترک کردم،فرمایش خودشان است پس تکذیب نکنید
ناشناس۱۴۳۴۰۲۸۱۸:۰۹:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
یکی از دلایل جلوگیری از شکستن احترام خانه خدا بود،شما فرمایش امام رو از سر لجاجت تکذیب نکن اخوی.
ناشناس۱۴۳۳۶۳۶۱۳:۰۰:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۳
امام حسین جان خود را در راه اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر و پاسداشت اسلام فدا کرد امروز ما اهداف امام حسین را رها کرده ایم و کلا به حاشیه رفته ایم،امام حسین را از راه و سیره و شخصیت امام حسین جدا کرده ایم
ناشناس۱۴۳۳۶۴۶۱۳:۰۴:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
به خدا نمیشه! اینکه واعظین و مادحین دم از عشق به حسین و اصحاب حسین حتی بشرط آلوده شدن از گناه میزنند فقط برای گرم کردن منبر است وگرنه مگر میشود شخصی به واجبات و محرمات بی اعتنا باشد و از آنسو بشود محب حسین؟!؟!؟!؟
حسین۱۴۳۴۸۳۴۱۴:۰۰:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
بلاخره بسیار زیاد گناه کار و خطا کار هایی بودن بوسیله ای در مسیر محبت امام حسین قرار گرفتن و هدایت شدند برخی خیلی هم عالی شدن مثل مصطفی دیوونه و رسول ترک کم نداشتیم چیکارشون کنیم؟ گناه کار یا شراب خوار راه نجات نداره؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۳۳۶۴۹۱۳:۰۵:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۳
امام حسین برای پاسداشت اسلام و نماز و امر به معروف و نهی از منکر شهید شد،ما فقط برای مان نفرین شمر و حرمله و سنان و ابن زیاد یعنی محبت امام حسین.چیزی سیرت ایشان نمی دانیم
ناشناس۱۴۳۴۰۵۸۱۸:۵۳:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
خیلی از علمای درجه اول شیعه معتقدند قیام امام حسین خروج از بیعت با یزید به قصد گرفتن خلافت بود. کتاب شهید جاوید در همین مقوله است. حضرت امام و دیگر روحانیون انقلابی اگرچه به صراحت عنوان ننمودند اما از جمله موافقان این نظریه بودند و هستند.
ناشناس۱۴۳۴۶۱۴۱۱:۱۸:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
خب خلافت را می خواستند تا همین مسائل را بپا دارند عزیز جان،نماز و دستورات پیامبر و امر به معروف و نهی از منکر،نه برای کاخ نشینی.
ناشناس۱۴۳۳۶۶۲۱۳:۱۴:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
ای کاش مردم بروند تحقیق کنند و امام حسین را از تاریخ بازشناسند نه از پای منبر، می گن ایشان هر وقت به نیازمندی صدقه می داده قبلش پیشانی نیازمندرا می بوسیده چنین سیره قشنگی رو از هیچ مداحی نشنیده ام، همش تیر و نیزه و ...
ناشناس۱۴۳۳۶۶۳۱۳:۱۴:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
به نظرم مداحان و روضه خوانان دو گونه باشند : ١ -- مداحاني و روضه خواناني كه روضه شان را مي خوانند و اشك مي ريزندو به اشك و گريه حضار هم كاري ندارند !! ٢ -- روضه خوانان و مداحاني كه به اشك و گريه حضار خيلي كار دارند ، روضه شان را طول و تفصيل مي دهند ، هر گاه ديدند كه جمعيت هنوز به قدر كافي متاثر نشده اند ، چاشني را زيادتر مي كنند تا مجلسشان به خوبي گرم شود ، ... ميگم اي كاش تمام مداحان حد اقل يك بار كتاب شهيد مطهري را با نام " فرياد هاي شهيد مطهري بر تحريفات عاشورا " را بخوانند !!! ... انشاء الله
ناشناس۱۴۳۴۰۸۵۱۹:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
باید تاریخ را با دقت و بدون تعصب خواند و در آن تدبر کرد،البته فقط به یک منبع نباید اکتفا کرد،ملتی که تاریخ نمی خواند محکوم به تکرار آن است
رضوی۱۴۳۳۶۸۰۱۳:۳۴:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۳
سلام مشکل مداح یامداحان نیستند مشکل عدم آگاهی ومطالعه نداشتن من ازسیره، شخصیت، وهرانچه که می‌بایست درمورد امامان ومعصومین بدانم هست..متاسفانه مداحی شغل شده ووقتی بزرگواری دراین مقام قراربگیردقطعا تمامیت خودش راخرج توجه مستمع به هرقیمتی میکند. (بالاخص احساسات) بنابراین به اعتقاد بنده اول بایستی اطلاعات وآگاهی خودرا نسبت به دین ومذهبمان ب حدکافی بالا ببریم.. دوم اینکه تعصبی به این چنین مواردی برخورد نکنم. هرحرف وسخن اشتباه ومتعصبانه باعث خدشه دار شدن باورمذهبی دیگران می‌شود. درضمن فقط نظرمو گفتم وهیچ مخاطب خاصی رانشان نگرفته بودم...
عجبا۱۴۳۳۷۳۷۱۴:۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۳
چن سال پیش یه مداح بخاطر گفتن «داره میریزه گل از آسمون رو سر زمین و زمون » مجبور به عذر خواهی شد حالا چطور ایشون با شراب و تاس و اینا میگن حکایته کسی هم کاریش نداره ؟‌
ناشناس۱۴۳۳۷۴۰۱۴:۲۳:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
اولا تصادف نبود شلیک بود (اینکه این اقا برای چی باید مجوز حمل اسلحه داشته باشه جای خود!) دوما باشما باشن هرچی گفتن اوکیه؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۳۳۷۴۵۱۴:۲۵:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
وقتی از راه و فکر و و سیره امام حسین غافلیم و همه فکر مان شده گریه و روضه و مداحی و سنان و شمر و ابن زیاد،نتیجه ش این شده،دین گریزی مردم
ناشناس۱۴۳۳۷۵۴۱۴:۲۸:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۱۳
همین چند روز قبل بود که آقای قرائتی در نامه به رهبر انقلاب خواستند که به قران بیشتر بها داده بشه و در مراسم ها و منبرها، داستان و افسانه و حکایت کمتر گفته بشه. ولی متاسفانه بجز رهبری که گفتند با مطالب آقای قرائتی "کاملا موافقم" کسی دیگر از مراجع و خطبا و ایضاً مداح ها هیچ گونه صحبتی راجع به این موضوع نکردند. وقتی که از قران فاصله بگیریم انوقت باید اینگونه حکایت های صد من یه غاز را بگیم و بشنویم. از ماست که بر ماست.
ناشناس۱۴۳۴۰۲۹۱۸:۱۱:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۳
هر حدیثی را که با قرآن در تضاد بود باید بر دیوار زد. این فرمایش بزرگان دین است
ناشناس۱۴۳۴۰۶۰۱۸:۵۸:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
آخه داداش من؛ ایشون 40 ساله درس تفسیر قرآن از تلویزیون داره. تو بگو تفسیرش اگه تو سنگ اثر کرد، در آدمها هم اثر کرد....
ناشناس۱۴۳۴۶۳۴۱۱:۳۷:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
فکر نمی کنی بهتر باشه خودمان هم برویم قرآن بخوانیم و در معانی آن فکر کنیم
ناشناس۱۴۳۴۲۹۵۰۰:۲۲:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
آیا قرایتی در ۴۰ سال اثر مثبتی داشته است؟ ایشان که مولوی را طرد می کند. ایشان همه اش پیشنهاد تاسیس همین موسسات را به مقام معظم رهبری می دهند و ایشان را در معدوریت قرار می دهند. برای هر امام در هر شهر و روستا موسسه که بودجه دولتی بگیرد را قرائتی تجویز می کند. ایجاد دفاتر مهدویت در هر شهر و روستا را قرایتی انجام می دهد. یکی نیست بازخورد صحبت ها و موعظه های قرائتی را در جامعه تحلیل کند و ببیند ۴۰ سال هر روز و هفته در تلوزیون صحبت کرده و آثارش در جامعه چیست...
ناشناس۱۴۳۴۶۲۶۱۱:۳۱:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
خداوکیلی، من و حضرتعالی در ماه چند صفحه قرآن می خوانیم البته با توجه به ترجمه فارسی و تدبر در آن می کنیم، پس خودمان هم مقصریم
ناشناس۱۴۳۳۷۵۹۱۴:۳۲:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
آقای محمود کریمی گاها احتمالا غیر عمد در مداحی شان اشعار کفرآلود گفته اند،اهل بیت رو چه نیاز به این چیزا؟؟؟
ناشناس۱۴۳۴۱۶۵۲۱:۰۴:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
غیر عمد؟؟؟ مگر اشعار بداهه هستند؟
ناشناس۱۴۳۳۷۶۴۱۴:۳۴:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
بیش از ۹۰%مداحان بالای منبر سخنانی غیرعقلانی و در تضاد با قرآن و احادیث و سیره پیامبر(ص)و اهل بیت بیان می کنن،ب حالا بعضی کمتر و بضی بیشتر...
ناشناس۱۴۳۳۷۶۹۱۴:۳۷:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
ایشان در یکی از مداحی ها صفات خداوند را که قرآن به آن اشاره کرده به حضرت ابولفضل نسبت می داد،در آن دنیا جواب حضرت عباس را چه می دهد؟
ناشناس۱۴۳۳۷۹۹۱۴:۵۷:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
امام حسین با خلق حادثه عظیم عاشورا خواست به ما بگوید آزاده باشید و نماز به پا دارید و امر به معروف و نهی از منکر کنید،ما این چیزا رو رها کردیم فقط چسبیدیم به گریه کرون و لباس سیاه و لعن این و آن.
ناشناس۱۴۳۴۲۰۰۲۱:۵۰:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۱۳
دوست عزیز یه چیزو داری با چیز دیگه قاطی میکنی هردوتاش لازمه. نماز جای خودش ،امربه معروف جای خودش و گریه برای امام حسین هم جای خودش!!
ناشناس۱۴۳۴۶۱۶۱۱:۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اینکه با خواندن تاریخ حادثه کربلا اشکی بریزیم جای خود دارد،اما اینکه سوگواری شده جزو لا ینفک دین،مانند نماز و روزه و ..به نظرت امام حسین می خواست بعد از شهادتش اینطور بشه؟
ناشناس۱۴۳۳۸۰۳۱۵:۰۰:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
امام حسین با شجاعت و آزادگی حق را به پا داشت و در دنیا سربلند گشت و دشمنانش را رسوا کردو در آخرت پاداش ایشان بهشت است...،همش خیر و برکت و پیروزی...پس چرا ما به خودمان ماتم می گیریم.؟
ناشناس۱۴۳۳۸۰۴۱۵:۰۱:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
الان یکی غیر از خودتون این حرف رو زده بود شما و کیهان به کمتر از اعدام طرف رضایت میدادید؟!
ناشناس۱۴۳۳۸۱۴۱۵:۰۷:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
در گذشته مداحان و وعاظ در مسجد و روی منبر مشغول وعظ میشده اند به این صورت که مستمعین کسانی بوده اند که تمایل داشته اند سخنان او را بشنوند. دیگران مجبور به شنیدن سخنان او نبوده اند . حتی خیلی از علما با بلندگو نصب کردن در مساجد هم مشکل داشته اند . به نظر میرسد اصرار بر مذهبی کردن همه چیز آنهم صرفا با یک ایده مورد پذیرش سیستم ، عده ای مجبورند به واسطه تعارض یک ایدئولوژی با عقل مرتبا به دنبال توجیه و عقلانی جلوه دادن برخی نظریات باشند.
ناشناس۱۴۳۳۸۳۸۱۵:۱۵:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
اینکه ملاک تقرب به حق حال درون انسان است ونه ظاهر مشخص است . اما اینکه در بسیاری مداحی ها از توسلات اراذل و اوباش به عاشورا و نتایج خاص آن صحبت میشود , بیش از آنکه باعث جذب این قشر به مقدسات شود , باعث به انحراف کشیدن جامعه ازحرکت عاشورا و جدایی فکری جامعه از آن خواهد شد و همان تعبیر شهید مطهری از "شیعه قالتاق"را در ذهن تداعی میکند.اگر واقعا عاشورا فقط شور باشد با یک شوی تبلیغاتی چه تفاوتی خواهد داشت. همین است که همه یزید هایی شده ایم که بر حسین گریه میکنیم.
حم۱۴۳۳۸۷۰۱۵:۴۳:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
وقتی هدف وسیله رو توجیه میکنه. این تو اکثر مداحی ها دیده میشه. مداح ها دیگه جای واعظ رو هم گرفتن. الان طوری شده مردم نگاه میکنن فلان هیئت کی مداحش هست نه کی سخنران و واعظش. این خیلی حرفه.
ناشناس۱۴۳۳۹۹۷۱۷:۴۴:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
بروید ببینید در حوزه درمان و دارو چه بر سر مردم امده
اكبر۱۴۳۴۰۳۶۱۸:۱۹:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
چي شده؟
ناشناس۱۴۳۴۰۳۲۱۸:۱۴:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
مشکل اینجاست خودمان قرآن نمی خوانیم و در آن تفکر نمی کنیم،باید برایمان بخوانند و به دلخواه ترجمه و توجیه کنند،این معضلی بزرگ است
ناشناس۱۴۳۴۰۳۵۱۸:۱۸:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
از موقعی که ذاکرین تبدیل شدند به مداح باید هم آخرش به اینجا ختم میشد.
ناشناس۱۴۳۴۰۶۷۱۹:۱۳:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
حقیقت این است روحلنیون علاقه یی به مراجعه مستقیم مردم به قرآن ندارند
مهدي۱۴۳۴۱۰۷۱۹:۴۴:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۳
مشكل اين نيست كه ميشود عشق به حسين را دل كسي جا داد كه شراب ميخورد يانه، كه قمار بازي ميكند يا نه. مشكل اين است كه مداحان امروز از هر وسیله ای استفاده ميكنند تا اشك مردم را دربياورند و مجلسشان را گرم كنند. و هيچ ابايي هم ندارند كه از ايمه معصومين و حضرت زهرا س هم مايه بگذارند.
ناشناس۱۴۳۴۱۰۹۱۹:۴۶:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۳
چرا مراجع عظام تقلید کتب روایات را غربالگری نمی کنند و احادیث صحیح و غلط را تفکیک نمی کنند؟
ناشناس۱۴۳۴۲۵۴۲۲:۵۲:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
مراجع هم مثل من وتو ازکجا بفهمه کدام حدیث درست هست یا غلط
ناشناس۱۴۳۴۶۲۱۱۱:۲۶:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
این کار شدنی است،از طریق بررسی اعتبارسلسله افرادی که حدیث را روایت کرده اند،باید دید هرکدام موثق و قابل اعتماد نبود،حدیث را کنار گذاشت،همون کاری که سنی ها عاقبت کردند و احادیث رو غربال کردند،به نظرم برای ما هم بد نیست.
ناشناس۱۴۳۴۶۲۴۱۱:۲۹:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
نمی شود مراجع قادر به تشخیص احادیث درست از غلط نباشند،اینطور باشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه،کل عقایدمون میره زیر سوال
ناشناس۱۴۳۴۱۱۰۱۹:۴۹:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۱۳
عزاداری به شکل عمومی و به سبک و سیاق کنونی ۲۹۰سال بعد از شهادت امام حسین در زمان آل بویه پدیدار شد.
ناشناس۱۴۳۴۱۱۲۱۹:۵۲:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
آقای محمود کریمی،بیشتر کسانی که در کربلا رودروی امام حسین ایستادند،همان هایی بودند که خود را شیعه آل علی می نامیدند.
ناشناس۱۴۳۴۱۱۹۲۰:۰۳:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۳
من پایه منبر نشستم طرف به طور عمد قرآن را با اختلاف ۱۸۰درجه ترجمه کرده،البته بعدها متوجه شدم،دلیلش هم این بود می دانست کسی پیگیر نمی شه ببینه ترجمه ایشان درسته یا نه؟
مصطفی۱۴۳۴۱۲۹۲۰:۱۸:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۳
چنین مواقعی افکار عمومی جذب شناخت بهتر و مقبولتر از ائمه میشود و بد نیست با چنین بهانه‌هایی یکبار برای همیشه حد و مرز حقیقت وجودی ائمه روشن گردد و جلوی بعض افسانه سرایی‌ها گرفته شود . شیعهٔ امروز نیازی به روایات خارق‌العاده برای ارادت به پیشوایانش ندارد .
ناشناس۱۴۳۴۱۳۶۲۰:۳۳:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
آیا کسی می تواند سندی مبنی بر وجود عزاداری باسبک و سیاق کنونی در زمان معصومین نشان دهد؟
ناشناس۱۴۳۴۱۳۷۲۰:۳۴:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
برایم سوال شده چرا پیامبر برای حضرت حمزه سیدالشهدا مراسم سوگواری در سالگرد شهادت شان برگزار نمی کروند؟
ناشناس۱۴۳۴۲۴۰۲۲:۳۴:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
امام علی در کل کتاب نهج البلاغه یک سخنرانی به بهانه سالگرد وفات حضرت زهرا وجود نداره
حسین۱۴۳۴۸۴۳۱۴:۰۶:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۱۴
حضرت زهرا سلام الله علیها هر هفته دو روز برای عزاداری بر سر قبر حمزه به احد میرفت یکبار این کار روبکنی متوجه میشی کی برای چی عزا داری میکرد و چرا؟ حتی یکبارش رو نمیتونی بری واین صرفا عزاداری بود غیر عزاداری خانم برای پدرشون
ناشناس۱۴۳۴۱۷۲۲۱:۱۵:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
قبلا ذاکرین اهل بیت اشعار سنگین، زیبا و پرمغز و همراه با حفظ حرمت زیاد می خواندند. مثلا حاج ذبیح الله ترابی. متاسفانه الان این اشعار خیلی کم شده. گاهی مداحی پخش شده از صدا و سیما شبیه موزیک دیسکو هست
ناشناس۱۴۳۴۱۹۰۲۱:۳۴:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۳
تعزیه خوانی قبل از صفویه وجود نداشت قمه زنی رو هم قاجار ها آوردند این عزاداری شده درفش کاویان هرکی میاد یه چیز بهش اضافه می کنه.
ناشناس۱۴۳۴۱۹۹۲۱:۴۹:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
فرهنگ غلو و سخنان بی سند زمانی ظهور کردند که شاه اسماعیل صفوی تمام مخالفانش را بین قضاوت شمشیر و خروج از مملکت مختار کرد
ناشناس۱۴۳۴۲۰۴۲۱:۵۵:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
جناب اباذری اگر آقای دکتر آقاجری این مثل را زده بود همین طور توجیه می گردید؟ بینی و بین الله؟
ناشناس۱۴۳۴۲۵۸۲۳:۱۹:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
سلام توجه شما را به نامه دقیق حجت الاسلام والمسلمین قرائتی که خودتان چند روز پیش منتشر کردید جلب میکنم. قرآن و حتی حقایق مربوط به اهل بیت چقدر این روزها محجورند!! برخلاف برخی از به اصطلاح مداحان و تصورات شخصیشان. https://www.alef.ir/news/3990205092.html
مصطفی۱۴۳۴۲۶۰۲۳:۲۵:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
سلام وقتی کلی حدیث و سرگذشت واقعی هست چرا ایشان به حکایات بی پایه واساس متوسل میشوند از همه بدتر هم این هست که هیچ بازخواستی از این افراد...نمی شود
ناشناس۱۴۳۴۹۶۰۱۵:۴۳:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
علتش مثلا شناختشون از مستمعین شون یا مخاطبشون هست. یعنی البته سطح فکری خود کسایی که اینطور میخوان رو نشون میده و هم نشون میده سطح فکر و شعور مخاطبشون رو چی تعریف کردن. متاسفانه تو مسایل عقیدتی و ایدئولوژی نگاه و برنامه شون بعضی ها همینه .مردم را با یکسری بحثها و موارد سطحی احساس برانگیز میخوان بار بیارن چون آدم احساسی متدین (براساس دید اونها) زودتر جواب میده!! نامه آقای قرائتی رو بخونیم بیشتر مسئله دستمون میاد.
حسین۱۴۳۴۲۶۲۲۳:۲۸:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۳
دوستان عزیز سلام علیکم بنده سالها به حاج محمود کریمی ارادت داشتم ولی شاید توجیه و ماست مالی حاج محمود عزیز در قسمت اول صحبتش رو بشه به زور قبول کرد اما قسمت توهین آمیز به حضرت زهرا سلام الله علیها اصلا قابل بخشش نیست و باید توبه و عذر خواهی کند زیرا اولا پول قمار رو چطور میگه نذرت قبول شد؟ درثانی نعوذ بالله حضرت زهرا رو انقدر آورده پایین که بیاد بگه با پسر من قمار بازی نکن دیگه . شرم آوره بگم بلا نسبت مثل بعضی کسانی که بچه های خلاف دارند و میآیند التماس اون گنده لاتی رو که بچه شان رو منحرف کرده میکنند وقتی یکی اشتباه میکنه باید جرات عذر خواهی رو داشته باشه و این توجیه غیر قابل قبول محمود از عملش بدتره خدا هدایتش کنه تا از این منیت کاذب نجات پیدا کنه.
ناشناس۱۴۳۴۲۹۸۰۰:۲۸:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
معیار عقل است. این حکایت باعقل جور در نمیاد. دروغ محض محض است.
ناشناس۱۴۳۴۳۰۵۰۰:۳۴:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۴
غلو در هر امری انحراف است...در نگاه مردم کشور ما اهمیت محرم از ماه رمضان بیشتر شده و این خلاف قرآن و سیرت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)است.
ناشناس۱۴۳۴۳۴۴۰۱:۴۳:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
اصلا این حکایت بر چه اساسی نقل میشه؟!! یعنی توی اون خلوت اون آقای مست قمارباز مگه کسی غیر خودش بوده که شاهد ماجرا باشه و حکایت کنه؟!!! اون فرد واسه خودش داستان سرایی کرده معلوم نیست رویا دیده قصه پردازی کرده اصلا توی حال خودش نبوده حالا اصلا هر چی! توی مجالس خصوصیشون بگن چه نیازیه توی تلویزیون گفته بشه بیان اینجور مطالب نیاز به تفسیر و تحلیل داره سر سری که بیان میشه باعث وهن دین میشه
ناشناس۱۴۳۴۳۷۲۰۴:۱۵:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱۴
... یکی از اون روضه هایی که یکی دو سال قبل از انقلاب میخوندید رو در تلویزیون پخش کنید. ظاهرا اهداف امام حسین بعد از انقلاب نسبت به قبل از انقلاب خیلی تغییر کرده.
محمد۱۴۳۴۶۵۳۱۱:۵۶:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۴
نویسنده محترم ظاهرا قصد حمایت از داستان تعریف شده توسط اقای کریمی را دارند هم ایشان و هم مداح مذکور را به خواندن کتاب تحریفات عاشورا شهید استاد مطهری دعوت می کنم
ناشناس۱۴۳۴۷۲۱۱۲:۳۹:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۴
ار کجا یقین دارید که راست نگفته و این داستان واقعیت دارد
وحید۱۴۳۴۸۱۳۱۳:۴۹:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۴
.. شما اصلا هم بی‌طرف ننوشتید و سانسور محتوی کردید. کسیکه مشروب میخورد و قماربازی هم میکند، یقینا گناهان دیگری هم دارد. به همین راحتی در مورد چنین افرادی حضرت زهرا و امام حسین همزمان وارد عمل میشوند؟
ناشناس۱۴۳۴۸۷۳۱۴:۱۸:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۴
طرح این حکایت ها از سوی مداحان در مجالس دلیل بر کم سوادی .. آنهاست. این ها فکر میکنن مستمع آنها فقط یه عده آدمهای احساسی(البته خیلی هم قابل احترام و ارزشمند) می باشن و هرمطلبی بتونه حاضرین را تهییج تر کند مجاز هستن بگن!!!!! به درستی و جایز بودن آن فکر نمی کنن. نباید میدان را برایشان اینقدر وسیع و آزاد گذاشت تا هرچه دلشان خواست بگن.
ناشناس۱۴۳۵۱۱۴۱۸:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۴
واقعا خدا لعنت کند حکومت صفویه را که آنقدر شیعه را خرافه زده کردند که الان..
ناشناس۱۴۳۵۲۵۳۲۱:۵۷:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۴
واقعا خدا به آبرو ومظلومیت ائمه (ع)در مملکت ما رحم کنه این آقا که مداح اهل بیته باید اخلاق وگفتار ورفتارش حسینی باشد چرا باید مجاز باشد در روز روشن .. .. .. وحالا هم در باره امام حسین (ع)اینگونه سخن بگویدچرا علما ساکتند وهیچ حرفی نمی زنند بیگانگان دارند مارا مسخره میکنند اگر این حرف از رادیو امریکا پخش میشدمردم برای سر گوینده جایزه میگذاشتند هم چنانکه امام (ره) آن بلا را سر سلمان رشدی آورد که جرات نمیکرد از خانه خارج شود وعبرتی شد برای.. به مقدسات توهین نکنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین