چگونه با ۲۲ میلیون تومان وام ۲۴۰ میلیونی بگیریم؟

گروه اقتصادی الف،   3981030007

قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور متوسط در دی‌ماه امسال مقداری افزایش یافته که بر این اساس، زوجین تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله باید ۲۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان بپردازند و مجردهای ساکن تهران نیز می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که هزینه آن ۱۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان می‌شود.

به گزارش ایسنا، آخرین قیمت‌ها حاکی از آن است که قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در سال جاری با افزایش مواجه بوده است؛ به طوریکه تسه (اوراق) تیر و آذرماه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۴۵ هزار و ۶۰۰ تومان و ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد. این درحالی است که این قیمت در دی‌ماه نسبت به آذرماه کمی کاهش داشته و با نرخ ۴۶ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

بنابراین هزینه وام مسکن در این گزارش بر اساس قیمت اوراق دی‌ماه سال جاری (۴۶ هزار تومان) محاسبه شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۴۶ هزار تومانی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ سه میلیون و ۶۸۰  هزار تومان خریداری کنند، ۱۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که همراه با ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و در مجموع باید ۲۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن پنج میلیون و ۵۲۰ هزار تومان می‌شود.

لازم به ذکر است که قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در ماههای فروردین، بهمن و اسفند سال ۱۳۹۶ کمی بیش از ۴۳ هزار تومان بوده است؛ درحالی که این قیمت برای اردیبهشت و شهریور همان سال به ترتیب ۳۴ هزار و ۹۰۰ و ۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است. امتیاز تسهیلات مسکن در سال ۱۳۹۷ نیز به بیش از ۴۴ هزار تومان رسیده بود و هر برگ در خرداد، مهر و اسفند سال گذشته به ترتیب ۴۴ هزار و ۷۰۰، ۴۴ هزار و ۲۰۰ و ۴۵ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین