انتقاد فرشاد مومنی از صحبت‌های اخیر رئیس جمهور/خاطره عماد افروغ از سردار سلیمانی/چه کسی جانشین لاریجانی می‌شود؟

گروه سیاسی الف،   3981028133 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

انتقاد فرشاد مومنی از صحبت‌های اخیر رئیس جمهور/خاطره عماد افروغ از سردار سلیمانی/چه کسی جانشین لاریجانی می‌شود؟

ادامه واکنش ها به رد صلاحیت 90 نماینده مجلس شورای اسلامی

امروز نیز طبق روال چند روز اخیر یکی از موضوعات مهم که رسانه ها به آن پرداختند بحث ردصلاحیت ها بود.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه پارک شهر رادیو تهران در پاسخ به اینکه افرادی که در حال حاضر در مجلس حضور دارند، اما ردصلاحیت شده‌اند، آیا می‌توانند به فعالیت‌شان به عنوان نماینده مجلس ادامه دهند یا خیر؟، گفت: مشکلی برای ادامه فعالیت آنها وجود ندارد، چرا که اعلام صلاحیت آنها ۴ سال پیش اعلام شد و با اعلام صلاحیتی که الآن اعلام می‌شود، متفاوت است، این اعلام نظرها برای دور بعدی مجلس است.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: ما صلاحیت افراد یا رئیس‌جمهور یا نمایندگان خبرگان رهبری را برای دوره ۴ ساله یا ۸ساله بررسی و اعلام می‌کنیم و تا پایان مدت دوره، مشکلی از نظر قانونی برای فعالیت آنها وجود ندارد، بنابراین از نظر حقوقی منع و اشکالی وجود ندارد، این عدم صلاحیت مربوط به مجلس بعدی است؛ اگر کسی هم جرمی مرتکب شده است، دستگاه قضا می‌تواند رسیدگی کند.

سید مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی نیز در گفتگو با آنا، با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت مبنی بر اینکه با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد، اظهار کرد: تضعیف ارکان نظام به‌ویژه از زبان مسئولان ارشد در رسانه‌های عمومی، باعث خشنودی آمریکا و تحقق اهداف بدخواهان و منافقان است.

وی افزود: متهم کردن شورای نگهبان به عملکرد جناحی، از سوی کسانی که بیش از ۶ سال قوه مجریه را با تنگ نظری و تعصب جناحی اداره کرده و حتی مورد اعتراض هم جناحان خود قرارگرفته‌اند، کمال بی‌انصافی است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در یادداشت خود در روزنامه ایران نوشت: ... وقتی به کنش‌های سیاسی نخبگان بالایی نگاه می‌کنم، دچار یک دوگانگی می‌شوم؛ انگار که در جامعه و لایه‌های پایین خبری نیست. تخریب و کشاکش سیاسی و تسویه‌ها در پس این همه مشکلات باقی است. در پاسخ به بیان رئیس جمهوری، در کمال تأسف و شگفتی، سخنگوی شورای نگهبان از جایگاهی ناهمتراز با عالی‌ترین مقام انتخابی با رأی مستقیم و پاسدار قانون اساسی، رئیس جمهوری را به اقدام (پروژه) ضد ملی متهم کرد و او نیز تیری دیگر به پیکر وحدت ملی و آداب جمهوری نشاند. دولت‌ها می‌آیند و می‌روند آنچه مهم است حفاظت و حفظ کرامت نهاد دولت است.

علی مطهری در گفت‌وگو با ایلنا اشاره کرد: اگر شورای نگهبان به این روند را ادامه دهد مجلس بعدی از افراد حُر و آزاده خالی خواهد شد و بخشی از مردم نماینده‌ای در مجلس نخواهند داشت، ان‌شاالله که این شورا روش معقولی را در پیش گیرد و فقط افرادی که واقعا فساد مالی و اخلاقی دارند را رد صلاحیت کند و صرف اظهار نظر کسی را رد نکنند.

مجید انصاری، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم درباره رایزنی دولت و اصلاح‌طلبان با شورای‌نگهبان در مورد تایید افرادی که رد صلاحیت شده‌اند به ایلنا گفت:‌ با توجه به صحبتی که با آقای عارف داشتم، ایشان گفتند که در حال بررسی و برنامه‌ریزی هستند که با شورای نگهبان در این مورد صحبت کنند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با فارس عنوان داشت: پرونده‌هایی از نمایندگان داشتیم که به دادگاه ارسال کردیم و براساس آن اعلام شد که این مورد جزو وظایف نمایندگی تشخیص داده نشده است که آنها هم محاکمه را شروع کردند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بر همین اساس اضافه کرد: قطعاً وقتی شورای نگهبان اعلام می‌کند که فلان نماینده را به دلیل مسائل اقتصادی ردصلاحیت کردند یعنی مدارکی در اختیار داشتند که محکمه‌پسند است، ضمن اینکه این در قانون هم نیامده، یعنی اشاره‌ای ندارد که شورای نگهبان غیر از این موضوع مکلف باشد که این ردصلاحیت‌ها را پیگیری قضایی کند. این موضوع در قانون نیامده است، اما از طرف دیگر دادستان‌ها و قوه قضائیه به عنوان مدعی‌العموم می‌توانند وارد شوند و پرونده آنها را مورد پیگیری قضایی قرار دهند.

روزنامه فرهیختگان هم نوشت: چند روزی از انتشار غیررسمی فهرست نامزدهای تایید صلاحیت‌شده می‌گذرد، هنوز البته فهرست کاملی ارائه نشده است اما در برداشت اول می‌توان تلویحا گفت فضا برای رقابت همه سلیقه‌ها حول گفتمان انقلاب اسلامی فعلا مبهم است، البته تا پایان رسیدگی به اعتراض‌ها زمان باقی است و امیدواریم تا آن موقع شورای نگهبان در مسیری حرکت کند که چنین فضایی و پیش‌نیاز پدید آمدن مشارکت بالا شکل گیرد و اکثریت ایرانیان بتوانند افرادی نزدیک به گفتمان خود را جهت انتخاب شدن در فضای انتخابات ببینند.

البته این به آن معنا نیست که شورا اجازه دهد کسانی که در چارچوب قانون رفتار نمی‌کنند یا در زمان مسئولیت خود سوءاستفاده از بیت‌المال کرده‌اند زمینه ورود به مجلس را پیدا کنند. برای حل این ابهام هم یک پیشنهاد روشن داریم، شورا با موافقت افراد رد صلاحیت‌شده دلایل اقدام خود را نه ذیل عناوین کلی بلکه با جزئیات در سامانه‌ای بارگذاری کند تا این شفافیت هم به افزایش مشارکت کمک کند.

بیشتر بخوانید:

ناصر ایمانی: اصولگرایان با افراد مستقل و با چهره‌های تأیید صلاحیت‌شده اصلاح‌طلب رقابت می‌کنند/ رد صلاحیت‌شده‌های هر دو جناح تقریبا برابر است

***

مدعیان جدی ریاست مجلس یازدهم

تابناک نوشت: احتمال ریاست مجدد «علی لاریجانی» در مجلس یازدهم با توجه به عدم حضور او در انتخابات به طور کلی منتفی شده است و بسیاری دنبال جواب این سؤال هستند که چه کسی ریاست مجلس را پس از ۱۲ سال ریاست لاریجانی در این جایگاه، بر عهده خواهد گرفت؟ در حال حاضر پنج کاندیدای بالقوه برای ریاست مجلس مطرح هستند که البته صلاحیت همگی آن‌ها هم تایید شده و احتمال رأی آوری شان هم در حوزه‌هایی که کاندیدا شده اند بالاست. در بین این پنج نفر هم چهره‌های اصولگرا و هم چهره‌های اصلاح طلب حضور دارند که همگی آن‌ها برای تصدی کرسی ریاست قوه مقننه شانس دارند؛ اگرچه این شانس بسته به میزان رأی آوری کاندیدا‌های این دوجناح یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان متغییر خواهد بود و قطعا اگر اصولگرایان بیشتر رأی بیاورند، شانس چهره‌های اصولگرا و اگر اصلاح طلبان رأی بیشتری کسب کنند، شانس چهره‌های اصلاح طلب برای ریاست مجلس یازدهم بیشتر خواهد شد.

تابناک در ادامه به محمد باقر قالیباف، سید مصطفی میر سلیم، حجت الاسلام مجید انصاری، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی و مسعود پزشکیان اشاره می کند. 

سید محمد حسینی، عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هم به باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز درباره سرلیستی بحثی مطرح نشده، اما قالیباف بعنوان یک گزینه، مطرح است.

حسینی درباره چگونگی ارائه لیست ۳۰ نفره گفت: قرار است که یک نظر سنجی از مجمع تهران برگزار شود که این مجمع شامل افرادی از محله‌ها، احزاب و تشکل‌ها و اقشار مختلف مردم است که در نهایت تعدادی مطرح خواهند شد که الان بیش از ۱۵۰ نفر هستند و در نهایت این ۱۵۰ نفر به ۶۰ نفر خواهند رسید و در نهایت این ۶۰ نفر به مرم معرفی شده و مردم ۳۰ نفر را رای خواهند داد که این می شود مبنای ظر سنجی برای تهیه لیست نهایی شورای ائتلاف.

***

انتقاد فرشاد مومنی از صحبت های اخیر رئیس جمهور

به گزارش ایلنا، فرشاد مومنی در نشست هفتگی موسسه دین و اقتصاد اظهار داشت: آقای رئیس جمهور در یک سخنرانی فرمودند که اگر اقتصاددانان بلد هستند که ما در نبود روابط خارجی، اقتصادمان مطلوب عمل کند به ما بگویید که بسیار متاسفم بگوییم بنیه اندیشه‌ای این عبارت بسیار ضعیف است. همین بنیه اندیشه‌ای ضعیف باعث شد تا فرصت‌های برجام به ضد خود تبدیل شود؛ یعنی هنگامی که توافق برجام صورت گرفت به جای آنکه بنیه تولید کشور را ارتقا دهند به طرز لجام‌گسیخته به واردات  مبتنی بر مصرف دامن زدند و حالا کشور را به این روز انداخته‌اند. اینکه توافق برجام صورت گرفت به شخصه به آقای رئیس‌جمهور درود می‌گویم اما اینکه تمام خطاهای سیاستی که با نقد آنها رای گرفته‌اند، بدتر آن را انجام دهند دیگر ربطی به برجام ندارد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد:... بنده بر بینش حاکم بر شورای نگهبان در داوری افراد بسیار متاسفم. یعنی برخی از آنهایی که اشتهار به فساد داشتند تایید صلاحیت شدند و وقتی که نسبت به رد صلاحیت‌ها اعتراض می‌شود می‌گویند ما نسبت به سلامت مالی آنها حساسیت داریم پس معلوم می‌شود این قیف درست طراحی نشده است.

***

واکنش محسن هاشمی به تلاش ها برای سقوط دولت روحانی یا استعفای رئیس جمهور

محسن هاشمی رفسنجانی، عضو حزب کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به آینده سیاسی دولت روحانی به ایسنا گفت: در کشور ما علی‌رغم ضعفی که در انتهای دولت‌ها بر آن حادث می‌شود، نظام حاکمیت دنبال سقوط دولت‌ها نیست؛ لذا با حمایت‌های موجود، دولت‌ها وظیفه خود را انجام می‌دهند. برخی در برخورد با دولت کنونی به فکر سقوط آن یا استعفا رئیس دولت هستند و برخی دیگر نیز با آن برخوردی انفعالی دارند. با این حال همین ۲ سال باقی مانده زمانی است که دولت می‌تواند از پس برخی مشکلات بر آید و باید به سمت بعضی اهدافی که به آن نرسیدیم، حرکت کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته پیشنهاد من این بود که چون دولت‌ها همیشه قرار است یک دور دیگر نیز از مردم رای بگیرند، گاهی تصمیمات درستی نمی‌گیرند مگر احساس کنند رای آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. در برخی کشورها دوره ریاست‌جمهوری یک دوره‌ای اما با طول مدت بیشتری است. شاید اگر ما هم به جای ۲ دوره ۴ ساله، یک دوره ۶ یا ۷ ساله داشته باشیم، به نظر می‌رسد دولت‌ها با عقلانیت بیشتری تصمیم خواهند گرفت. این مساله می‌تواند در ساختار انتخاباتی آزمایش شود.

***

تحلیل دو جامعه شناس از شخصیت سردار سلیمانی

ابراهیم فیاض در گفت و گو با جماران گفت: امروز قهرمان ما (شهید) سلیمانی و ضدقهرمان ما ترامپ و آمریکاست. می بینیم ترامپ چهره ای ضد ارزش های انسانی است و کثیف ترین چهره ای را که می توان از یک رئیس جمهور تصور کرد در او خلاصه می شود... ضد قهرمان با ناجوانمردانه ترین روش و در تاریکی نیمه شب «قهرمان» را ترور کرد.

عماد افروغ هم گفت: سردار سلیمانی به هیچ جناح سیاسی وابستگی نداشت. تعلق او به یکسری ارزش های متعالی و اصول فراجناحی بود. ایشان آن اصول را در قالب جناح نمی ریخت و به تعبیری بهتر نگاه فرمی یا شکلی به اصول نداشت که بگوید این اصول و ارزش ها تنها در قالب فلان جناح سیاسی می گنجد.

وی گفت: ... در برخوردی که با ایشان داشتم، سردار طوری با من صحبت می کرد پنداری که هیچ فاصله ای بین ما نیست و ایشان از نظرات بنده سوال می کرد و من نیز خوشحال شدم که سردار برخی آثار مرا مطالعه کرده است. از این رو وقتی نظر خود را درباره سوریه به ایشان ارائه کردم، گفتند بله اگر از ابتدا این گونه می شد بهتر بود ولی باید پرسید الان چه باید کرد؟

افروغ گفت: از خصائل ناب سردار سلیمانی مردمی بودن ایشان بود. مسأله مردم امروز بسیار اساسی شده است. حتی در فضاهای آکادمیک هم مهم تلقی می شود؛ به گونه ای که ما امروز جامعه شناسی مردم مدار داریم. این خصلتی پیامبرانه است که انصافا شهید سلیمانی این خصلت را داشت. به نظرم بتوانم حق مطلب را این گونه ادا کنم که او زندگی علی وار و حسینی داشت و ما می توانیم بگوییم که ایشان یک علی یا حسین کوچک برای عصر ما بود. همین خصائل دست به دست هم می دهند و یک انسان را مفتخر به درجه رفیع شهادت می کنند.

***

مردم از پنهان کردن واقعیت عصبانی شدند

اسحاق جهانگیری، در آیین تجلیل از شوراهای برتر آموزش و پرورش گفت: دی ماه امسال خیلی دی ماه سختی بود. دی ماه پر دلهره و اضطراب و پر از خبرهای غیرمنتظره که شنیدیم و داغ‌های بزرگی که دیدیم.

جهانگیری ادامه داد: هرکس در هر مساله ای پنهان‌کاری کرد ضرر کرد و بعد مجبور شد به دلیل مسایل فضا بیاید رو کند که طوری دیگر مردم در موردش قضاوت کردند. ما خودمان یکی از بزرگترین ضربه ای که در داستان هواپیما خوردیم بیش از سقوط هواپیما و کشته شدند ۱۷۶ نفر انسان محترمی که در این هواپیما بودند همین بود که چند روز مبهم نگه داشتیم که چرا این اتفاق افتاده است. مردم بعد از آن خیلی عصبانی شدند که چرا چند روز واقعیت را نگفتیم. بیان واقعیت و شفاف بودن واقعا مهمترین کاری است که باید انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: مردم از پنهان کردن واقعیت عصبانی شدند/ ما کشوری نیستیم که برجام را برهم بزنیم/ زندگی و معیشت مردم دشوار شده

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۹۸۲۰۳۲۰:۳۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
قوه قضاییه از همین حالا باید بدقت عملکرد دولت و مسولان دولتی را زیر نظر بگیرد که در اواخر دولت ثروت کشور تاراج نشود و رییس جمهور آینده با مشکلات فراوانی روبرو شود تا مردم تحت فشار بیشتری قرار نگیرند و تداعی شود عملکرد دولت جدید باعث آن است
ناشناس۱۲۹۸۹۶۸۱۲:۲۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خودت با این حرفت اثبات کردی مشکلات دولت فعلی هم مربوط به دولت قبله
ناشناس۱۲۹۸۲۱۲۲۰:۴۲:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اصلاح طلبان با تورم 400 درصدی و دلار 14000 تومانی و پراید 55 میلیونی مردم را نقره داغ کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۲۹۸۸۰۲۱۰:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اصلاح طلبان با این کارنامه افتضاح اقتصادی با چه رویی دوباره می خواهند در انتخابات شرکت نمایند ؟!
ناشناس۱۲۹۸۹۷۲۱۲:۲۸:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
پراید 7 میلیونی شد 30 میلیون دلار 800 تومانی شد 4200 تومان تورم هم که بماند ولی هنوز سودای دولت بهار در سر دارند.
ناشناس۱۲۹۸۲۱۳۲۰:۴۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اگر شورای نگهبان از مواضع خود در قبال نمایندگان رد صلاحیت شده کوتاه بیاید و تجدید نظر کند این شایبه در مردم بوجود می آید که افراد فاسد و فاقد صلاحیت با سفارش دوباره به چپاول ثروت کشور می پردازند
ناشناس۱۲۹۸۲۲۰۲۰:۴۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
با آقای فرشاد مومنی موافقم بعد از برجام واردات کالاهای چینی و غیره 70 درصد افزایش یافت و بنیه تولید کشور تضعیف شد و اقتصاد ضربه جدی خورد.
ناشناس۱۲۹۸۲۲۳۲۰:۴۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
رد صلاحیت افرادی که فساد آنان برای شورای نگهبان محرز شده است اقدام درست و بجایی بود.
ناشناس۱۲۹۸۲۲۴۲۰:۵۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
روحانی بعنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و هیئت دولت باید در مورد کلییر نشدن آسمان کشور در شرایط حساس و جنگی پاسخگوی افکار عمومی باشند.
ناشناس۱۲۹۸۲۲۵۲۰:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خون حاج قاسم تاوان افتضاح برجام بود.
ناشناس۱۲۹۸۲۲۷۲۰:۵۵:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بعد از برجام اقتصاد ایران 40 درصد کوچک شد زیرا راههای دور زدن تحریم ها لو رفت و تحریم های ظالمانه تشدید شدند.
ناشناس۱۲۹۸۲۲۹۲۰:۵۷:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دولت تروریست و جنایتکار و آدمکش امریکا عامل اصلی حوادث اخیر بوجود آمده در کشور است.
ناشناس۱۲۹۸۲۳۳۲۰:۵۹:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
برجام نافرجام باعث گستاخ تر شدن دشمنان و ترور سردار سلیمانی شد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۲۹۸۲۳۸۲۱:۰۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
از ریاست قوه قضاییه می خواهیم قانون از کجا آورده ای را بطور جامع برای همه جامعه هدف اجرایی بفرمایند تا شاهد اجرای عدالت و تعدیل ثروت های حرام در جامعه باشیم
ناشناس۱۲۹۸۲۸۵۲۱:۴۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
حاج اسحاق از برجام دیگه چیزی نمونده که بشه اون رو به هم زد.
ناشناس۱۲۹۸۸۰۱۱۰:۴۳:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۲۹۸۳۵۱۲۲:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اقای جهانگیری مساله بنزین را هم شما از مردم پنهان کردید در هر صورت شما به عنوان معاون اول رییس جمهور باید پیگیری وقایع را انجام دهید نه اینکه مثل مرم عادی گله کنید . شما پیگیری کنید و اگر آزادمردید به مردم علت کتمان را بگویید.
ناشناس۱۲۹۸۳۶۶۲۳:۰۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
احتمالا قاليباف جانشين لاريجاني خواهد شد اگر راي بياورد
ناشناس۱۲۹۸۵۰۱۰۴:۱۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آقای علی ربیعی آیا شایسته شخص اول نهاد ریاست جمهوری است که ، در هر زمان و مکانی بدون در نظر داشتن منافع مملکت و ملت هر آنچه را اراده کند به زبان آورد .
ناشناس۱۲۹۸۵۱۳۰۶:۰۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
بدترین دولت در تاریخ ایران همین دولت روحانی است با ادامه بی برنامه بودن دولت و پراکنده عمل کردن بعنوان یک شهروند نگران گسست اتحاد ملی توسط دولتم .
ناشناس۱۲۹۸۶۳۵۰۸:۵۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
چه عجب آقا عماد افروغ یک نفر را قبول دارع
ناشناس۱۲۹۸۸۳۲۱۱:۰۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
با سلام و احترام جناب آقای جهانگیری آیا نظرتون در مورد افزایش قیمت بنزین هم همینطور است هرکس در هر مساله ای پنهان‌کاری کرد ضرر کرد ("بعد هم اومدن گفتن از تاریخ روز جمعه بی خبر بودن و اذعان به اشتباه هم نکردند" ) و بعد مجبور شد به دلیل مسایل فضا بیاید رو کند ( "که نکردند و خسارات بسیار جانی و مالی بر پیکر جامعه وارد کردند") که طوری دیگر مردم در موردش قضاوت کردند.
ناشناس۱۲۹۸۸۴۱۱۱:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اگر نماینده ای در حال حاضر فساد مالی دارد باید برکنار و محاکمه شود ،این نظر آقای کدخدایی که اینها برای چهار سال تایید صلاحیت شده اند و فعلا مشکلی برای حضور در مجلس ندارند واقعا از آن اظهارات شگفت انگیز یست که فقط در ایران میشود نظیرش را شنید
ناشناس۱۲۹۸۹۶۹۱۲:۲۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
بدترین دولت در تاریخ ایران همین احمدی نژادودولت روحانی است که کشوررا بکمک همدیگر به استانه سقوط رساندند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین