روایت شاهدعینی از فرار مالیاتی پزشک پنجه طلا!

گروه اجتماعی الف،   3980920029 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«۵۰ بیمار، هر بیمار صد و بیست هزار تومان حق ویزیت که می شود ۶ میلیون تومان، آن هم فقط برای چند ساعت در مطبی که در آن از کارت خوان خبری نیست.» این بخشی از روایت یک شاهد عینی ست از آنچه در مطب یک پزشک فوق تخصص معروف به پنجه طلا می گذرد.

روایت شاهدعینی از فرار مالیاتی پزشک پنجه طلا!

فارس نوشت: داستان فرار مالیاتی چندهزار میلیاردی پزشکان از آن داستان های غم انگیزیست که هر چه می گذرد زوایای پنهان آن بیشتر عیان می شود و عمق فاجعه را بیشتر می کند. این ماجرا روایت یک خبرنگار و شاهد عینی است از آنچه در مطب پزشکی رخ می دهد که معروف است به پنجه‌طلا!

داستان از جواب آزمایشی شروع می شود که وجود تومور سرطانی در اندام گوارشی پدر را تایید می کند. بیماری قلبی و کلیوی و ریسک هر نوع عمل جراحی احتمالی، حساسیت در انتخاب پزشک را سخت‌تر می کند و بعد از کلی پرس و جو از میان متخصصان و جراحان گوارش، به مطب پزشک فوق تخصص80 ساله ای می رویم که در میان پزشکان هم‌تخصص خودش معروف است به پنجه‌طلا!

دور زدن قانون در مطب دکتر پنجه طلا!

مطب در یکی از مناطق شمال تهران قرار دارد، همراه پدرم وارد مطب می شویم. یک واحد به نسبت بزرگ پر از صندلی انتظار و پر از بیماران و همراهانشان! چشم می‌چرخانیم به دنبال صندلی خالی برای نشستن، اما جایی برای نشستن نیست و بیمارها یکی در میان ایستاده‌اند و هر چند دقیقه یک بار بیماری وارد مطب می شود. وقتمان را به منشی یادآوری می کنیم، می گوید: «فعلا باید بنشینید.»

برگه های آزمایش پدرم را با نگرانی زیر و رو می کنم که صدای نسبتا بلند یکی از بیماران توجهم را جلب می کند. عصبانی است و کارت عابربانک در دستش است که می گوید:« زنگ بزنید از بانک بیان دستگاه را درست کنند. من نمی تونم برم دنبال دستگاه خودپرداز و گرفتن پول! الان نانوایی ها هم کارت خوان دارند!»

منشی هم که خانم سن و سال داری است با آرامش می گوید: «چشم، تماس می گیریم.» اما مرد میانسال بی خیال نمی شود. بالاخره ماجرا با پا در میانی همراه بیمار که دختر جوانیست ختم به خیر می شود.

کنجکاو می شوم  و با دقت بیشتری به واکنش بیماران یا همراهانشان نگاه می کنم، وقتی متوجه می شوند باید مبلغ ویزیت را نقدی حساب کنند و مجبورند در هوای سرد غروب پاییز برای تهیه پول به بیرون مطب بروند. بعضی بیماران اعتراض می کنند و بعضی هم با شانه بالا انداختن و نگاهی پر از تعجب، بی سر و صدا بیرون می روند و با پول نقد برمی‌گردند برای پرداخت ویزیت 120 هزار تومانی آقای دکتر!

زیرچشمی، تعداد بیماران حاضر در مطب را  می شمرم، یک، دو، سه... تعداد بیماران  به 15 می رسد، آنها که رفته اند و آن عده که هنوز نیامدند هم هیچ. یک حساب سرانگشتی کافیست تا دستمان بیاید این مطب در دو ساعت حدود یک میلیون و 800 هزار تومان درآمد دارد. خودم را به میز منشی می رسانم و می پرسم:« فکر نمی کردم مطب اینقدر شلوغ باشد، حتما آقای دکتر، پزشک حاذقی هستند. تا چه ساعتی در مطب هستید؟» خانم منشی با بی‌حوصلگی پاسخم را می دهد: «معمولا تا 10، گاهی هم تا 11» سوالم را کامل می کنم: «پس با این اوصاف که شما می گویید، حتما در یک روز 40 بیمار ویزیت می شوند؟» در حالی که پرونده بیمارها را زیر و رو می کند نگاه معناداری می کند و می گوید: «بله! گاهی به 50 بیمار هم می رسیم.» دوباره ماشین حساب ذهنم را به کار می اندازم. 50 بیمار، هر بیمار 120هزار تومان. می شود 6 میلیون تومان، آن هم برای چند ساعت و برای یک پزشک در مطبی که در آن از کارت خوان خبری نیست.

به منشی بگویید کارت خوان را از زیر میز بیرون بیاورد

مثل بسیاری از بیماران، من هم مجبور می شوم برای تهیه مبلغ ویزیت به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز بروم. مسافت دستگاه خودپرداز تا مطب زیاد نیست اما  بعد از وارد کردن کارت، با جمله «در حال حاضر دستگاه قادر به پاسخگویی نیست.» مواجه می شوم. به دنبال خودپردازی دیگر این طرف و آن طرف سر می چرخانم، خودم را به فروشگاه عینک کنار مطب می رسانم و  از فروشنده می پرسم: «خودپرداز دیگه ای این اطراف نیست؟ به پول نقد برای مطب دکتر نیاز دارم.» حرف من  را که می شنود عصبانی می شود و می گوید: «مطب دکتر ...؟! نه خانم! این نزدیکی ها خودپرداز نیست، برید به منشی بگویید دستگاه کارت خوان را از زیر میز بیرون بیاره و کارت بکشه! به همه می گن دستگاه خرابه. دروغ می گن، سالم سالمه.» مانده ام چه کنم. پاسخش را می دهم: «می دانم دستگاهشان خراب نیست، آن را رو نمی کنند تا مالیات کمتری بدن، اما الان من باید چه کار کنم؟» استیصال را که در چهره ام می بیند می گوید: «کارتتان را بدهید، من پول نقد به شما می دم. اما  شما  و بیماران دیگر باید حساب این پزشکان را کف دستشان بگذارید. یک شماره ای هست تماس بگیرید و آمارشان را بدید که کارت خوان ندارند.»

انگار بیشتر از من که برای تهیه پول نقد به این در و آن در زده ام، کاسب عینک فروش از این رویه عصبانی است. همین طور که اسکناس ها را می شمرد می گوید: «منشی اش به من گفته بود استادتمام دانشگاه است. نمی دانم  چطور به شاگردانش که قرار است پزشکان آینده این مملکت شوند درس می ده. از وجدان و راست گویی چی می گه؟ چند سالی میشه مطبش اینجاست و مدام همین آش است و همین کاسه. خسته شدم اینقدر بیماران از ما طلب پول نقد می کنند.»

19 میلیون تومان ناقابل برای دو ساعت!

به مطب بر می گردم. بالاخره نوبت به ما می رسد و  وارد اتاق دکتر می شویم. پزشک حاذقیست. مدارک پزشکی پدرم را با دقت مطالعه و او را معاینه می کند. وجود تومور بدخیم در یکی از اندام گوارشی را تایید و می گوید: «چه من، چه هر پزشک دیگر، فرقی نمی کند، ایشان بدون فوت وقت باید عمل شوند، حتی یک روز هم نباید زمان را از دست بدهید!» پدرم روی تخت معاینه است، دکتر، پشت میزش می نشیند و آرام می گوید: «فقط این را بدانید با شرایط جسمی پدر شما؛ بیماری قلبی و کلیوی و دیابت ریسک عملشان بسیار بالاست. جراحی بین 2 تا 4 ساعت زمان می برد و عمل بسیار سنگینی  است.» می پرسم: «آقای دکتر شما کدام بیمارستان هستید؟ چه روزی را برای عمل تعیین می کنید؟» ماجرا از اینجا به بعد شنیدنی تر می شود.

دکتر روی صندلی جا به جا می شود و می گوید: «من فقط در بیمارستان... هستم، هزینه این عمل در این بیمارستان خصوصی 25 میلیون تومان است اما 15 میلیون تومان هم دستمزد بنده هست. به دلیل سنگین بودن عمل جراحی، دو کمک جراح هم باید در اتاق عمل حضور داشته باشند، 2 میلیون تومان هم دستمزد هر کمک جراح  که جمعا می شود 19 میلیون تومان! اگر با این شرایط موافق هستید وقت عمل را تعیین کنیم.»

از شدت تعجب چشمانم گرد شده است. می گویم: «مبلغ، خیلی بالاست آقای دکتر! مگر دستمزد شما در هزینه 25 میلیون تومانی بیمارستان محاسبه نمی شود؟» دکتر برای پاسخ به این سوال چند دقیقه ای توضیح می دهد: «بعد از 30 سال تجربه جراحی و این مقام و موقعیت پزشکی، بیمارستان برای یک عمل سه ساعته حدود 5میلیون تومان برای من در نظر می گیرد. این 5 میلیون بعد از کسر مالیات و درصد بیمارستان، آن هم بعد از سه ماه گاهی حتی بیشتر به حساب من واریز می شود و حدود یک میلیون و خرده ای از آن کسر می شود. من مجبور هستم از بیماران دستمزد بگیرم وگرنه با این شرایط در خانه بمانم بهتر است.»

قانع نمی شوم. نه برای من و نه احتمالا برای هیچ بیمار دیگری قانع کننده نیست که یک پزشک، 19 میلیون تومان برای یک عمل دو سه ساعته دستمزد بگیرد، در حالی که طبق ادعای خودشان 5 میلیون هم از بیمارستان دریافت می کنند، بگذریم از اینکه این پزشک هر ماه از بیمارستان حقوق دریافتی مشخص دارد، و هر روز هم درآمد قابل توجهی از مطب دارد. با همه این اوصاف بعد از مشورت با خانواده به دلیل شرایط جسمی خاص پدرم و ریسک بالای عمل و حاذق بودن این پزشک مجبور می شویم با پرداخت این دستمزد موافقت کنیم.  پس از اعلام موافقت، آقای دکتر منشی را صدا می زند برای تعیین وقت عمل در دو روز آینده.

دکتر و منشی، مشغول صحبت و هماهنگی هستند. در و دیوار اتاق آقای دکتر پر است از تابلوهای تقدیر و نشان افتخار و من، ناخودآگاه یاد سوگندنامه پزشکان می افتم؟ کدام بند این سوگندنامه به پزشکان اجازه می دهد اینطور قانون را برای فرار از مالیات دور بزنند و برای یک عمل دو ساعته 20 میلیون تومان دستمزد بگیرند!

ماجرای ما و این آقای پزشک فوق تخصص سر دراز دارد و به جاهای جالب تری هم می رسد. دکتر بعد از توصیه های پایانی قبل عمل می گوید خانم منشی برای هماهنگی نهایی منتظر شماست.

خانم منشی هم با طمانینه خاصی درخواستشان را مطرح می کنند: «لطفا 19 میلیون تومان مبلغ دستمزد را قبل از عمل یعنی فردا یا صبح روز عمل به مطب بیاورید.» بلافاصله می گویم: «شماره حساب بدید فردا واریز کنیم.» خانم منشی ادامه می دهد: «به پول نقد نیاز داریم و ترجیح ما این است که وجه دستمزد را نقدا در مطب دریافت کنیم.» پدرم بلافاصله می گوید: «چک رمزدار می آوریم.» خانم منشی از پشت میزش بلند می شود و با لحن دوستانه ای یک بار دیگر جمله اش را تکرار می کند: «عرض کردم خدمتتان: وجه نقد!» من و پدرم هر دو با تعجب به هم نگاه می کنیم و من ادامه می دهم: «چه اصراری به وجه نقد دارید؟ آوردن این مقدار پول و گذاشتنش داخل کیف کار درستی نیست.» انگار عصبانی شده، نمی گذارد حرف ما تمام شود، بیمار بعدی را صدا می زند و جمله اش را تکرار می کند: «فقط پول نقد!»

* عکس تزئینی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۳۵۰۳۴۰۹:۲۲:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۲۰
من که باور نکردم.اینقدر ساده لوح نیستم که صحبتهای یک طرفه و بنظر مغرضانه یک شهروند عادی را باور کنم.پس یک شعبه بانک در مطبش تاسیس کند وگرنه باید با نیروهای امنیتی هر شب پول منتقل کند.
ناشناس۱۲۳۶۴۱۷۰۰:۰۲:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۲۱
دوست عزیز اگر باور نمی کنید می تونید تشریف ببرید و ببینید من که هر دکتری رفتم وضع همینه مثلا شما می تونید تشریف ببرید ساختمان پزشکان ..ه از معروفترین مراکز درمانیست کل چند طبقه که هر طبقه حداقل 5 دکتر داره یک کارتخوان کار نمی کنه و همه رو ارجاع میدن به خودپردازها در امد دکترها هم که بخدا سر به فلک می کشه قبلا می گفتن دکتر های حاذق سرشون شلوغه شما الان یه دکتر خلوت پیدا کردی جایزه داری انگار طوری کار می کنن که عمرا بی مشتری نمونن تازه اینهایی که تو گزارش اشاره شد بخشی کمی از درامد پزشکانه شما اضافه کن سهام مراکز درمانی سهام ازمایشگاه رادیولوژی سی تی اسکن و ام ار ای و سونو و..واقعا روزی 50 میلیون برای بعضی از دکترها هیچه ولی باز زورشون میاد مالیات بدن شما فکر کن ماهیانه یک و نیم تا دو میلیارد در بیاری ولی حاضر نباشی ماهی 10 میلیون مالیات بدی
ناشناس۱۲۳۵۱۱۵۰۹:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۲۰
ولی من کارمند نقدا قبل از دریافت حقوق مالیاتم را دادم.
رضا۱۲۳۶۰۴۲۱۸:۲۸:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۲۰
یک داستان کوتاه کاملا خیالی ! چرا این پزشک خیالی از چند سال قبل باید فقط پول نقد بگیرد در حالی اخذ مالیات از تراکنش های بانکی عملا تازه مطرح شده دوم اینکه اکثر مراکز و پزشکان مثل سایر مشاغل کارت خوان دارن و تا حالا مالیات هیچ کس از طریق گردش مالی کارت خوان محاسبه نمی‌شده که اونها بترسند. بحث مورد اختلاف اخیر، ثبت کارتخوان در اداره مالیات است تا قابلیت کسر مستقیم مالیات داشته باشن و نه نصب کارتخوان
ناشناس۱۲۳۶۳۸۶۲۳:۱۸:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۲۰
من هم اگر بطور اتفاقی در دوران بارداری توسط دوستم، به استادش که استاد تمام دانشگاه تهران است معرفی نمیشدم و بخاطر نبودن کارتخوان در مطبش، با آن وضعیت وخیم، چندصدمتر کوچه های با سراشیبی تند را بالا و پایین نمی رفتم،، حتما باور نمی کردم، چطور وجدان درد نمیگیرند هرگز حلالش نمیکنم، ، با تمام معروف بودن و مهارتش،، در مورد فرزند من تشخیص اشتباه داد
شریف۱۲۳۶۴۲۱۰۰:۱۳:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۱
بنده پارسال نیز مطب جراح زانو و لگن رفتم علاوه بر اینکه وجه اضافه برای عمل هم میگیرد، برگه ای نیز به دیوار نصب کرده مبنی بر نداشتن دستگاه پوز برای پرداخت ویزیت!
ناشناس۱۲۳۶۴۲۴۰۰:۱۵:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۲۱
ولی بنده خودم شش میلیون نقد از بانک پایین کلینیک گرفتم دادم خدمت دکتر فر.. اونم ۵سال پیش چون اونا باهوشترن و به لینکهای قدرت وصلن و میدونن که قانونها از کی و کجا و با چه شرایطی شروع میشه
سید۱۲۳۵۱۳۲۱۰:۰۳:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۰
پزشک جراح گوارشی که80 سال سنش است؟ و میتواند چندساعت روی پا بایستد و عمل تومور گوارش انجام دهد.؟ حقوق ثابت هم از بیمارستان خصوصی می گیرد؟ جناب نویسنده قصه فوق؟ ..
ناشناس۱۲۳۵۲۱۴۱۰:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۲۰
وقتی ظرفیت ها را محدود نگه داشته اید نتیجه همین میشود دیگر!
ناشناس۱۲۳۵۲۷۸۱۱:۲۴:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۰
من 20 سال مغازه دار بودم صادقانه بگویم بارها بخاطر اضافه دریافتی جزیی مشتری هایم بسختی با من نزاع کردند. به پزشکان حسودیم میشه که هر کاری میکنند شما ملت غیور با توجیه هاتی که برای خودتان محترمه و نه برای من هیچ برخوردی نمیکنید نوش جون پزشکان ببخشید اینقد رک و راست بودم سانسور نکنید باعث مزید اطلاعات خوانندگانست
ناشناس۱۲۳۵۲۹۲۱۱:۲۹:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۲۰
وزارت بهداشت اگز شهامت برخورد با این قبیل پزشکان را ندارد قوه قضاییه فکری بکند. تا کی این وضع ادامه دارد؟!!!!!!
ناشناس۱۲۳۵۲۹۸۱۱:۳۳:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۲۰
خدا هدایتشان کند.....
ناشناس۱۲۳۵۳۴۳۱۱:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۲۰
خدا به فریاد بیمارانی برسه که از نداری باید بمیرند!!!!
ناشناس۱۲۳۵۳۸۲۱۲:۰۸:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۲۰
اگر در هر شهری ده تا پنجه طلا بود الان ایران گلستان بود.
ناشناس۱۲۳۵۳۹۵۱۲:۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۲۰
تشریف میبردید انستیتو کانسر بیمارستان امام، با کل هزینه زیر یک میلیون تومان توسط بهترین و نخبه ترین جراحان عمل میشدید! البته یادم نبود شما پولدارید و باید پنجه طلای ۲۰ میلیونی عملتان کند و شان شما اجل از بیمارستان دولتی و رزیدنت و دانشجو است.
ناشناس۱۲۳۵۴۱۲۱۲:۲۴:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۲۰
به احتمال زیاد متخصص وجراح قلبه .که از مبلغ 120 هزارتومن ، مبلغ 60 هزارتومن بابت نوار قلب ازبیماراخذ می شود
سید از اصفهان.۱۲۳۶۱۶۷۲۰:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۲۰
نه عزیزم. نویسنده ..نوشته که جراح گوارش است و سن جراح گوارش هم 80 سال بوده و میتواند چندساعت سرپا بایستد و عمل تومور گوارش را انجام دهد
ناشناس۱۲۳۶۴۲۳۰۰:۱۵:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۱
بابا گفت معده مشکل داشت
ناشناس۱۲۳۵۴۵۲۱۲:۵۰:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۰
افزایش ظرفیت پزشکی و تخصص پزشکی تنها راه حل درست منطقی اصولی قانونی حل این مشکلات است
سعادتی۱۲۳۶۲۲۲۲۰:۴۴:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۰
افزایش ظرفیت رشته های غیر پزشکی که از حدود ۲۰-۲۵ سال قبل اتفاق افتاد آیا راه حل منطقی بود؟! آیا پذیرش دانشجو در رشته های مهندسی در دورترین دانشگاه های کشور آنهم تحت عنوان دانشگاه آزاد و شبانه و پیام نور و .. تنها اثری که داشت بیکار کردن دانشجویان تحصیل کرده در دانشگاه های معتبری همچون شریف و علم و صنعت و .. نبود؟! با افزایش بی رویه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی که از ۷ - ۸ سال قبل تحت عنوان پردیس بین الملل و دانشگاه آزاد و .. اتفاق افتاده مطمین باشید تنها اثر آن تحویل پزشکانی با سطح پایین تر هوشی و دانش پایین تر و معضلات درمانی و اشتباهات بیشتر پزشکی و نهایتا بیکار کردن همه فارغ التحصیلان رشته پزشکی است.
ناشناس۱۲۳۵۴۷۷۱۳:۰۰:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۲۰
شناسایی دکتر ها بسیار راحت است.همه کدملی دارند. این دکترها باید چند مدت خانه نشین شوند تا قدر عافیت بدانند و حساب کتاب کنند که اگر در خانه بمانند چقدر پول از دست میدهند.
ناشناس۱۲۳۶۴۱۹۰۰:۰۷:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۲۱
انگار در گذشته یک دوره پزشکان تو امریکا اعتصاب کردند و در اون مدت میزان مرگ مردم خیلی کمتر شده اینها اگر کلا بیکار هم بشن مشکلی برای اکثرشون پیش نمیاد چون با در امدی که داشته اند اکثر چند ساختمان و مرکز درمانی و ازمایشگاهی و.. دارند
ناشناس۱۲۳۵۴۹۳۱۳:۰۸:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲۰
شاعر گفته: خدایا در شب فقرم بسوزان، ولی محتاج نامردان مگردان
ناشناس۱۲۳۵۵۶۴۱۳:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۲۰
یه خورده زیادی آب و روغنش را اضافه کردی بنده ده تا پزشک و دندان پزشک و ارتوپدی و داروخانه رفتم همه کارتخوان داشتند در همه صنف ها آدم خوب و بد هست، طلا فروشی که لای النگو شن میریزد یا عیارش کمتر است بقالی که خبردار شده نرخ بعدی کالا بالاتر شده علیرغم قیمت درج شده روی تن ماهی سه هزار تومان اضافه میگیرد راننده ای که مسیر 1500تومانی را پنج هزار تومان کرده. تنها اقشاری که بی کم و کاست مالیات را میدن ولی با سیلی صورتشان سرخ نگه میدارن قشر کارگر، کارمند و بازنشستگان است
عبدالرحمن۱۲۳۵۵۸۸۱۳:۴۱:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۰
اگر ممنوع الکار و ممنوع الخروج شود و تمام دارایی هاش هم توقیف، دیگه از این غلطها نمیکنه.
ناشناس۱۲۳۵۶۴۴۱۴:۰۷:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۲۰
پنجاه مریض درست هست پانصد که نمی شود سواستفاده و بی حساب بودن همین هست
ناشناس۱۲۳۵۶۶۱۱۴:۱۲:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۲۰
این دکترا رو باید بگیرن پروانه پزشکی شون رو برای همیشه لغو کنن و ۹۰ درصد کلیه اموالشون رو ضبط کنن، بعد ببینم چطور جرات میکنن چنین کارهایی بکنن، البته مشکل اینه که .. همه دستشون با هم تو جیب مردمه!
ناشناس۱۲۳۵۶۶۳۱۴:۱۳:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۰
این بلا سر من هم اومده واخر هم مجبور شدم نقدا بدم کارت نکشیدن
ناشناس۱۲۳۵۶۸۰۱۴:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲۰
یکی از اقوام بنده که شهرستان سکونت داره چند سالی است پیش یک دکتر روانپزشک در تهران میره. دو هفته پیش از من خواست برم مطب پزشک و یگ گواهی بگیرم مبنی بر اینکه طرف بیماره و نزد پزشک مورد نظر پرونده داره. مطب طبقه دهم در یک برج در جردن بود و اتفاقا آن روز آسانسور خراب بود و وقتی رسیدم به مطب تا 5 دقیقه نمی تونستم حرف بزنم. بگذریم ماجرا را به منشی گفتم و بعد از اینکه منتظر ماندم چند مریض ویزیت شدند، نهایتا منشی داخل رفت . تو این فاصله به قول این دوستمان به در و دیوار سالن انتظار که نگاه می کردم پر بود از لوح تقدیر و گواهینامه های متعدد که از دانشگاههای آمریکا بودند و ظاهرا خودش هم تحصیل کرده و هیات علمی یکی از همین دانشگاهها بود(آنگونه که در چند گواهی روی دیوار مشهود بود). بعد از چند دقیقه منشی آمد و روی کاغذی با سربرگ دکتر با خط خودش گواهی را نوشت و گفت بیا آماده س، 100 هزار تومان پرداخت کنید! کمی تعجب کردم ولی حوصله نداشتم بپرسم چرا؟! مگر ویزیت کرده و از این حرفا. خلاصه خواستم کارت بکشم گفت یه لحظه صبر کن از دکتر بپرسم. با خودم گفتم خدا رو شکر الان دکتر میگه چه پولی؟! لازم نیست پول بگیری. اومد بیرون گفت ببخشید 200 هزار تومان میشه!!!
ناشناس۱۲۳۶۲۶۷۲۱:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۰
ما ۱۰۰ هزارت هم باور نکردیم،چرا دیگه گفتی ۲۰۰هزار.باید ..
ناشناس۱۲۳۵۶۸۳۱۴:۲۷:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۰
گرفتن ماليات زوري فايده اي ندارد
ناشناس۱۲۳۵۶۸۵۱۴:۲۸:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۲۰
داستان قشنگی بود ...اب وتابش خوب بود ..من که قانع شدم
محمد۱۲۳۵۶۹۶۱۴:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۲۰
دکتر زیاده برادر برو پیش یه دکتر جوان و با انرژی که کمتر هم میگیره یا برو بیمارستان دولتی برو پایین شهر پزشکاش کمتر میگیرن رفتی یکی رو پیدا کردی اینجوریه دیگه مگه آقای شجریان میاد توی ختنه سورانی آواز بخونه و 100 تومن بگیره بره؟ ایشون میره کاخ سعد آباد و 100 میلیون میگیره
مرتضی۱۲۳۵۷۳۷۱۴:۵۰:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۲۰
خب به مطب این دکتر نروید. پزشکان حاذق دیگری هستند که توانایی انجام این عمل بدون دریافت این دستمزد کلان را دارند وقتی روی افراد خاص زوم میکنید نتیجه همین است.
ناشناس۱۲۳۵۷۸۸۱۵:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۲۰
به جای خرده گیری بر پزشکان برید سیستم بیمه را درست کنید.شاید کار پزشکان درست نباشد اما ایراد اصلی جای دیگه هست.
ناشناس۱۲۳۶۴۲۷۰۰:۱۹:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۱
شما از بیمارستانها که کار میکنند به مطب ارجاع میشید
ناشناس۱۲۳۵۷۹۱۱۵:۱۸:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۲۰
باسلام پزشکان دربخش دولتی بصورت ثابت همانند کارکنان حقوق دریافت میکنند علاوه برآن حق آنکالی ومقیمی وماندگاری وکارانه و.. که رقم هریک از آنهاچند میلیونی می باشد(مثلا در دانشگاه ما کارانه پزشکان هشتاد میلیون در ماه می باشد)به آنان پرداخت میکنند هیچ نظارتی بر حضور آنان وجود ندارد هیچ دستگاه نظارتی تا حال آنان را ملزم به استفاده از دستگاه حضور غیات نتوانسته بکنددر وقت اداری در بخش خصوصی اعمال جراحی انجام می دهند وبعد ازظهر هم در مطب خصوصی میباشند پس این بی قانونی از اول با لابی قدرتمند پزشکان وجود داشته وخواهد داشت
ناشناس۱۲۳۶۲۴۶۲۱:۰۱:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۰
حسادت مثل خوره روح و روان آدم رو میخوره
ناشناس۱۲۳۶۴۴۲۰۰:۳۷:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۱
کدام دانشگاه تشریف دارید که حضور و غیاب ندارد ما بیاییم اونجا!!!! چه خوب که همه!!هم کارانه ۸۰ م به بالا دارند!! چه جای خوب و دانشگاه خوبی !!
ناشناس۱۲۳۵۷۹۲۱۵:۲۱:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۰
دارايي با..،.. تجار سلامت يا همان پزشكان مماشات ميكند.كارت خوان فقط تنها ابزار نيست.حسابهاي بانكي تعداد املاك و خودروها و..
ناشناس۱۲۳۵۸۲۸۱۵:۳۹:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲۰
این بی عرضگی محض سازمان نظام مالیاتی را نشان می دهد و مسئولان فعلی و قبلی این سازمان می بایستی جهت تضییع بیت المال محاکمه شوند.
ناشناس۱۲۳۵۸۴۶۱۵:۵۹:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۰
وزارت اقتصاد و دارایی مرده
ناشناس۱۲۳۵۸۴۹۱۶:۰۰:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲۰
بزرگترین مافیای این مملکت، مافیای پزشکی است. چه در دانشگاه و تعداد جذب دانشجو و چه در بیمارستان و عمل جراحی
پوری۱۲۳۵۸۷۱۱۶:۲۰:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۲۰
قانون یا برای هیچکس یا برای همه
ناشناس۱۲۳۵۹۱۸۱۶:۵۴:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۰
چرا اینقدر تاکید بر افراد است چرا گرفتن مالیات از شرکتهایی که تحت نظارت دولت نیستند مالیات دریافت نمی شود. مگر غیر از این است که هر کس درآمدی دارد باید مالیات بدهد چرا از آنها مالیات نمیگیرید که مبلغ آن شاید صدها برابر مالیات اشخاص باشد
ناشناس۱۲۳۵۹۴۶۱۷:۱۳:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۰
خوب دولت هم یه دفعه ارزش پول ملی رو یک چهارم میکنه. اگه دکتر ماهی چهارصد میلیون نقد گرفته باشه، ارزشش میشه صد میلیون. سیصد میلیون بقیه میره تو جیب دولت. کجای دنیا 75 درصد مالیات از اصل پول می گیرن؟ بالاترین نرخ های مالیاتی در دنیا بطور متوسط 40 درصد پس از کسر هزینه هاست.
ناشناس۱۲۳۵۹۶۷۱۷:۲۹:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۰
پزشكاني كه فقط در سيستم دولتي كار ميكنند و كارانه را با يك سال تاخير و ماليات ٣٥%ميگيرند هم وجود دارند.
ناشناس۱۲۳۶۰۹۶۱۹:۰۷:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۲۰
چرا به کسانی که مالیات نمی دهند از مالیات امثال من خدمات اجتماعی داده میشود؟
ناشناس۱۲۳۶۱۴۶۱۹:۴۵:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۲۰
یه سوال دارم چند تا پنجه طلا داریم؟ هشتاد سالشه؟ چند سال زحمت کشیده تا الان بهش میگن پنجه طلا؟ جوانیش چیکار میکرده؟ یه جوان مشابه این نام ببرید. واقعا سفسطه کردن .. خیلی ساده هست. واقعا نمیدانید یا خود را به ندانستن زده اید؟ کلا دو نفر در هرشته ای در کل ایران اینطور هستند. در همه دنیا هم اینطوری هست. کلا زیر پنجاه نفر، مالیاتشان را به راحتی میشود گرفت ولی سوال من این است، اون ۱۹۹۹۵۰ پزشک دیگر درآمدشان چقدر است؟ آنهایی که کاملا در استخدام دولت هستند و مثل کارمندان مالیات میدهند یا آنهایی که در مطب کارتخوان دارند چی؟ واقعا با یه چوب راندن همه بزرگترین دروغ وبدترین حق الناسه. خدا روز جزا به شما رحم کند.
محمد۱۲۳۶۱۵۳۱۹:۵۳:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۰
پول مالیات پزشکان و وکلا و تاجرها و هنرمندان را سرماه نقدا از ما میگیرن و اگرم باز کم آوردن قیمتهارو بالا میبرن چون نمایندگان مجلس و وزرا و .. شغل هاشون یا پزشک یا وکیل یا ..و فکر آینده خودشون هستن بدبخت ما هستیم
ناشناس۱۲۳۶۱۸۶۲۰:۱۷:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۲۰
۱۲۰ هزارتومان یعنی۹ دلار و روزی ۶ میلیون تومان معادل حق ویزیت یک پزشک متخصص در اروپا برای یک نفر هم نیست ا..
ناشناس۱۲۳۶۲۲۴۲۰:۴۶:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲۰
تا وقتی که وزیر بهداشت و کل مدیران وزارت بهداشت پزشک هستند ظرفیت پذیرش پزشکی رو پایین نگه می‌دارند و انحصار حفظ می‌کنند تا خودشان سوار باشند و مردم پیاده. با پیر شدن جمعیت و کمبود پزشک در چند سال آینده اوضاع خیلی بدتر هم خواهد شد .
ناشناس۱۲۳۶۲۲۸۲۰:۵۰:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۲۰
وقتی به پزشکان به طور متوسط ماهی نود میلیون کارانه می‌دهند، معلومه که وضعیت اینجوری میشه .
ناشناس۱۲۳۶۲۵۱۲۱:۰۷:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۲۰
پزشک نباید مالیات بده
مردم۱۲۳۶۳۰۶۲۲:۰۹:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۲۰
واقعا مسئولین دقیقا چیکار میکنند آخه این چه عدالتیه؟ اگر رئیسی راست میگه با این واقعیت ها به شدت برخورد کنه تا نشون بده رعایت قانون فقط برای فرودستان نیست. ..
ناشناس۱۲۳۶۴۰۳۲۳:۵۳:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۰
ماشاالله همه نظر دارن حالا برو تو زندگیشون همه ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین