واکنش باقری به شایعات اخیر درباره پرونده هسته‌ای/ توصیه ضرغامی به شورای نگهبان/ موضع اصلاح‌طلبان در قبال لاریجانی چیست؟

  4030309101 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش باقری به شایعات اخیر درباره پرونده هسته‌ای/ توصیه ضرغامی به شورای نگهبان/ موضع اصلاح‌طلبان در قبال لاریجانی چیست؟

واکنش باقری به شایعات اخیر درباره پرونده هسته‌ای

به گزارش تسنیم، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: تبادل پیام‌ها با آمریکا مانند گذشته ادامه دارد و هیچ وقفه‌ای در این مسیر صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده هسته‌ای به آقای شمخانی واگذار شده است، گفت: ما چیزی به‌اسم پرونده در بحث هسته‌ای نداریم، فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای‌عالی امنیت ملی بوده است که همچنان ادامه دارد.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین درباره مباحثی که در سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران بین دو طرف مطرح شد، گفت: ما در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی به‌طور مفصل صحبت کردیم، به همین ترتیب در موضوعات مهم بین‌المللی مباحثی میان دو طرف مطرح شد.

باقری‌کنی در پاسخ به سوالی درخصوص زمان احتمالی سفر «بن سلمان» ولی‌عهد عربستان به کشورمان بیان کرد: این بحث پیش از این هم مطرح شده بود و دعوت متقابل دو طرف از یکدیگر است و در مورد زمان سفر هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

***

توصیه ضرغامی به شورای نگهبان / قصدی برای کاندیداتوری ندارم

به گزارش تسنیم، عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری و میراث فرهنگی در حاشیه هیئت دولت در خصوص احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: خیالتان راحت، من کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم.

وی افزود: اگر شورای نگهبان تنگ‌نظری و سخت‌گیری را در تأیید صلاحیت افراد نداشته باشد قطعاً انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

***

آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات

محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری در حاشیه هیئت دولت، در پاسخ به این سؤال؛ "آیا در ریاست‌جمهوری ثبت‌نام خواهید کرد؟"، گفت: ما هیچ دغدغه‌ای جز خدمت‌رسانی و اجرای دستورات شهید رییسی نداریم.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت دولت پرسش‌ها درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری را بی‌جواب گذاشت.

به گزارش برنا، طبق بررسی‌های بعمل آمده، علی اکبر صالحی وزیر اسبق امور خارجه قصد کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارد.

احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات، اظهار کرد: برنامه‌ای در این زمینه ندارم.

مهدی شاه میرزا مشاور دبیر کل حزب اعتدال و توسعه به فارس گفت: تصمیم محمدباقر نوبخت عدم کاندیداتوری است و با اطلاع عرض می کنم که ایشان قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری را ندارند.

امیرحسین قاصی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال حضور در انتخابت ریاست جمهوری، گفت: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری باید بگویم که افراد زیادی به من مراجعه کرده‌اند که در انتخابات شرکت کنم اما من هنوز تصمیم نگرفته‌ام.

به گزارش ایلنا، حسین دهقان، رییس بنیاد مستضعفان درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: الحمدلله آنقدر تعداد افراد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری زیاد است که باید کم شود. من فعلا بیکار نیستم.

به گزارش تابناک مسئول دفتر آیت الله علم الهدی اطلاع داد که " موضوع حضور و کاندیدا شدن همسر شهید آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اصلا صحت ندارد. وی گفت: خانواده ایشان عزادار هستند قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ را ندارند از کاندیدا یا جناحی هم حمایت نخواهند کرد."

دولت بنای معرفی نامزد در انتخابات ندارد

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور شهید در حاشیه جلسه دولت در پاسخ به این پرسش که آیا دولت نامزدی در انتخابات معرفی خواهد کرد؟ گفت: دولت بنای معرفی کاندیدا ندارد اما کشور سرمایه‌های بسیار خوبی دارد و شخصیت‌های خیلی خوبی در دولت و خارج دولت داریم که ظرفیت و قابلیت ادامه کار را دارند. قطعا مردان و مدیران قابلی داریم.

وی ادامه داد: دولت بنای برگزاری انتخابات را دارد ولی احتمال دارد برخی دولتمردان به انتخابات بیایند، در دولت‌های قبلی هم همینگونه بوده است. در ادوار انتخابات مشاهده می کنید که در بین نامزدهای انتخابات، از اعضای دولت حضور داشته اند.

وی ادامه داد: خود من به هیچ وجه قصد حضور در انتخابات را ندارم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا مخبر می تواند به لحاظ قانونی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند؟ گفت: مگر روسای جمهور نمی توانستند برای دور دوم داوطلب شوند؟ منع قانونی وجود ندارد اما اراده ایشان را اطلاعی ندارم.

خاتمی موافق نامزدی ظریف نیست/ موضع اصلاح‌طلبان در قبال لاریجانی چیست؟

سازندگی نوشت: «در چند روز اخیر در گروه‌های اصلاح‌طلب نیز بحثی درخصوص آمدن و نیامدن محمدجواد ظریف درگرفت و برخی نیز این مساله را یادآوری کردند که سیدمحمدخاتمی چندان موافق کاندیداتوری او نیست و هنوز از وی نخواسته که کاندیدا شود و بهتر است که آقای خاتمی از او بخواهد به صحنه بیاید.

ظاهراً دلخوری خاتمی از ظریف به نامه‌ای انتقادی برمی‌گردد که مدتی پیش او برای خاتمی نوشته بود. با این حال تحت همان نوشته، خاتمی نیز این دلگیری را از او دارد و این بار قلم قرمز بر نام ظریف کشیده تا جایی که محمد صدر 73 ساله که (در صورت پیروزی) تنها یک دور می‌تواند رئیس‌جمهور شود را بر ظریف که یک دیپلماتی جهانی است ترجیح داده است.

اگرچه یکی از نزدیکان آقای ظریف یادآوری کرد، سال ۱۴۰۰ آقای خاتمی ازجمله کسانی بود که اصرار بسیاری داشت که ظریف کاندیدا شود اما وی همان موقع این پیشنهاد را رد کرد و جمله دلایلی را در رد این پیشنهاد بیان کرد که ظاهراً همچنان آن دلایل پا برجا هستند پس لزومی به شرکت در انتخابات نمی‌بیند و گفته است که حتی اگر خاتمی هم از او حمایت کند، یا کلید کاخ ریاست‌جمهوری را با تضمین به او بدهند، باز کاندیدا نخواهد شد...

اصلاح‌طلبان بین لاریجانی و کاندیدای اصلی مانده‌اند. بخشی از اصلاح‌طلبان بر این نظر هستند که از همین امروز باید از لاریجانی حمایت کنیم، برخی نیز گذشته او را در صداوسیما بیرون کشیده‌اند و با یادآوری ستاد ضداصلاحات تاکید می‌کنند که به هیچ عنوان نباید به سوی او رفت و از وی حمایت کرد.

به همین دلیل نیز الان لاریجانی گره اصلاح‌طلبان شده است. در این میان برخی نیز می‌گویند، محتمل است به دلیل کاهش مشارکت، انتخابات به مرحله دوم برود. در این مرحله چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

از سه حال خارج نیست. یا دو کاندیدای اصولگرا به مرحله دوم می‌روند که طبعاً شکست است و بعید نیست که مشارکت در مرحله کمتر از مرحله اول باشد و رئیس‌جمهوری حداقلی انتخاب شود که این موضوع به گره اصلی حاکمیت تبدیل می‌شود.

اما اگر لاریجانی با یک اصولگرا به مرحله دوم برود، اصلاح‌طلبان و میانه‌روها همگی از لاریجانی حمایت می‌کنند و به احتمال زیاد در احساس خطری که جامعه می‌کند، احتمال پیروزی لاریجانی در مقابل مثلاً سعید جلیلی بسیار است و اما اگر لاریجانی با یک اصلاح‌طلب به مرحله دوم برود، بازی دو سر برد است و فرقی ندارد که کدام یک رئیس‌جمهور شود. به همین دلیل نیز برخی امیدوارند در مرحله دوم یاری‌گر لاریجانی باشند. اما همیشه آن‌طور که فکر می‌کنیم، نمی‌شود. معادلات، پیچیده‌تر می‌شود و ما به آن پاسخی که می‌خواهیم نمی‌رسیم.»

اختلاف در جبهه پایداری

دنیای اقتصاد نوشت: «جبهه پایداری این روزها درحالی خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌کند که به نظر می‌رسد اعضایش برای انتخاب نامزد اصلح به اختلاف خورده‌اند.

از یکسو خبرها حاکی از آن است که بخشی از این جریان تصمیم گرفته سعید جلیلی را به عنوان نامزد مطلوب خود به عنوان ادامه‌دهنده راه «شهیدجمهور» معرفی کند و از سوی دیگر خبرها از انتخاب پرویز فتاح، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام توسط بخش دیگری از اعضای این جریان به عنوان نامزد اصلح حکایت می‌کند.

حتی خبرهای رسیده حاکی از آن بود که صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری ظاهرا تصمیم گرفته این‌بار در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، پشت پرویز فتاح به عنوان کاندیدای اصلح قرار گیرد و با توجه به اعلام نامزدی سعید جلیلی برای ریاست‌جمهوری از او برای رسیدن به پاستور حمایت نکند.

شاید بخشی از این آشفتگی به ریشه داشتن برخی از اعضای آن در دولت سیزدهم بازگردد که حالا با شهادت رئیس‌جمهور و پایان زودهنگام دولت سیزدهم نگران ادامه حضورشان در دولت شده‌اند. از همین‌رو بنا برخبرهایی که رسیده است حالا این طیف از جریان پایداری با محوریت مقداد نیلی تصمیم گرفته‌اند در صورت نامزدی فتاح از او حمایت کنند. مقداد نیلی، فرزند حسین نیلی‌ احمدآبادی، وزیر معادن و فلزات دولت‌های اوایل انقلاب و برادر میثم نیلی، سردبیر رجانیوز و یکی از چهره‌های رسانه‌ای جبهه پایداری است که با انتخاب رئیسی به ریاست‌جمهوری اگرچه پست رسمی به او در دولت داده نشد، اما از همان ابتدا همه خبرها از جایگاه مهم وی در دولت حکایت می‌کرد‌.

ازهمین‌رو شنیده‌ها حاکی از آن است که این بخش از نیروهای پایداری تصمیم گرفته‌اند پشت فتاح قرار بگیرند تا درصورت پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم حضورشان در دولت بعدی نیز استمرار پیدا کند. در واقع این بخش از جریان پایداری فتاح را گزینه بهتری برای خود می‌دانند‌. فتاح رابطه بسیار نزدیکی با جبهه پایداری دارد.

در کنار اشتیاق بخشی از پایداری‌ها برای ریاست‌جمهوری فتاح، خبرهای رسیده دیگر از تصمیم طیف دیگری از این جریان با هدایت نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم و یکی از اعضای شاخص پایداری  برای حمایت از سعید جلیلی حکایت می‌کند.»

قالیباف چه تعهدی به فراکسیون مستقل مجلس داد؟

غلامرضا نوری قزلجه عضو فراکسیون مستقل مجلس به سازندگی گفت که دلیل رای بالای قالیباف برای ریاست پارلمان، نظر مثبت فراکسیون مستقلین بود زیرا قالیباف به آنها گفت که در مجلس خواهد ماند. او ادامه داد: هیات مذاکره هیات مستقلین که مذاکرات مربوط به انتخابات هیات‌رئیسه را انجام می‌داد در دیداری که با آقای قالیباف داشتند، قالیباف رسماً اعلام کرده بود که بنای رفتن به ریاست‌جمهوری ندارد و محکم پای مجلس می‌ایستد و مجلس را مدیریت خواهد کرد لذا گرایش بیشتری به سمت آقای قالیباف پیدا شد که بالاخره ایشان برای امور مجلس مصمم هستند و به دنبال صرفاً پست و موقعیت نمی‌گردد. آن‌طور که شخص قالیباف اظهار کرد، می‌خواهد در مجلس بماند. این سخنان او تاثیر بسیار مثبتی داشت برای اینکه آرا به سمت ایشان تمایل پیدا کند.

***

تحلیل رسانه اصولگرا از انتخابات هیئت رئیسه مجلس

مشرق نوشت: «نمایی پانوراما از مجلس دوازدهم حکایت از آن می‌دهد که بهارستان برخلاف سنوات گذشته فراکسیون‌های سنتی خود را نداشته و پای چند فراکسیون در میان خواهد بود، نکته مهم‌تر آنکه نمایندگانی که با عنوان لیستی وارد مجلس شده‌اند وارد فراکسیون مصوب نشده و به‌اصطلاح پخش می‌شوند.

این وضعیت باعث می‌شود که علاوه بر فراکسیون مادر که در اختیار شورای ائتلاف است، یک فراکسیون کوچک‌تر توسط امنایی‌ها شکل‌گرفته که البته این فراکسیون زیر سایه فراکسیون مستقلین قرار خواهد گرفت و امکان مانور سیاسی خاصی نخواهد داشت، به عبارتی میان فراکسیون اکثریت و فراکسیون مستقلین یک حاشیه مشترک وجود دارد که امکان فعالیت را از فراکسیون منتقدین خواهد گرفت. نکته مهم آن‌که در مجلس دوازدهم رأی فراکسیون مستقلین در هنگام چنددستگی در فراکسیون اکثریت بسیار کلیدی خواهد شد!»

پیام رای 12 درصدی بهارستانی‌ها به رسایی

فرهیختگان نوشت: «حمید رسایی یکی از اصلی‌ترین افرادی بود که در طیف منتقد قالیباف و ریاست مجلس او قرار می‌گرفت.

رسایی بعد از اعلام اولیه آرا انتخابات مجلس در کنایه‌ای پیام رای مردم را «درخواست تغییر و تحول در ساختار هیات‌رئیسه مجلس یازدهم دانست» رسایی خود را سردسته طیفی می‌داند که اساسا موجودیت و لیست‌بندی خود را در نفی ریاست رئیس مجلس تعریف می‌کردند و به همین منظور بعد از ورود بخشی از این طیف در انتخابات مجلس در تهران، رسایی در هفته‌نامه 9 دی که مدیرمسئولی آن را به عهده دارد؛ «تغییر قالیباف قطعی شد» را در این رسانه تیتر کرد...

رسایی از میان شش کاندیدای نایب‌رئیسی مجلس دوازدهم، نفر پنجم شد و 36 رای به خود اختصاص داد. رای رسایی بعد از حواشی و مجادلاتی که این مدت در فضای سیاسی به راه افتاد «معنادار» و البته «قابل توجه» است. رای 12 درصدی رسایی از کاندیداهای نایب‌رئیسی مجلس، علی‌رغم به راه انداختن هیاهوها و مجادلات سیاسی و ملتهب کردن فضای سیاسی کشور و مجلس برای تغییر ساختار هیات‌رئیسه مجلس، نشان می‌دهد نگاه و نظر دیگر نمایندگان بهارستان تفاوت و شکاف جدی‌ای با نظر رسایی دارد. نمایندگان مجلس فارغ از «هیاهوها» و به راه انداختن «طوفان‌های نمایشی» تصمیم می‌گیرند.

در سمت دیگر این سوال را ایجاد می‌کند که سقف رای تمام نمایندگانی که در لیست‌های امنا و صبح ایران در بهارستان حضور داشتند و رسایی به‌عنوان سرگروه این افراد طعنه‌ها و کنایه‌ها را متوجه هیات‌رئیسه مجلس می‌کرد؛ تنها 36 رای بوده است؟ امری که نشان می‌داد؛ یا افرادی که در این لیست‌ها حضور داشتند، ترجیح دادند به کسی رای دهند که به جای دامن زدن به مجادلات سیاسی به دنبال پیشبرد امور مجلس و مدیریت آن باشند یا در سمت دیگر اساسا سقف رای این طیف همین 36 رای بوده است.

گزاره اصلی همچنان درمورد کنش سیاسی افرادی مثل رسایی به قوت خود باقی است؛ فاصله معناداری میان تحلیل‌ها و نگاه این طیف با فضای واقعی سیاست وجود دارد و تحلیل کاریکاتوری از فضای سیاست دارند و فضای ایتا را به جای فضای واقعی که در صحن علنی مجلس وجود دارد، مبنا قرار می‌دهند، این کار نهایتا منجر به این می‌شود که نتیجه‌ای برخلاف انتظار را شاهد باشند و واقعیت فضای سیاسی و اشتباه بودن تحلیل خود را در چنین برهه‌هایی به نمایش می‌گذارد.»

مورد عجیب اشتباه در شمارش آرای نامزدهای هیئت رئیسه مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته انتخابات هیأت رئیسه مجلس دوازدهم برای اولین سال فعالیتش برگزار شد و رأی گیری از منتخبان برای تعیین ۱۲ عضو هیأت رئیسه صورت گرفت.

ظهر دیروز روابط مجلس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل شکایت یکی از کاندیداهای نایب رئیسی، آرای نواب رئیس بازشماری شده است؛ نتیجه بازشماری حکایت از کاهش تعداد آرای نواب داشت منتها منجر به تغییر در ترکیب دو نایب رئیس نشد و حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد نواب رئیس مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول هستند.

طبق اطلاعیه اول روابط عمومی مجلس، قرار بود دیروز آرای دبیران و ناظران مجدداً شمارش شود اما شب گذشته روابط عمومی مجلس در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که فردا این آرا مورد شمارش مجدداً قرار می‌گیرد.

صبح امروز اطلاعیه سوم روابط عمومی مجلس درباره شمارش آرای ناظران هیأت رئیسه صادر شد که به شرح زیر است:

«در پی بازشماری آرا نامزدهای انتخابات هیأت رئیسه مجلس، تغییری در ترکیب و نتیجه انتخابات ناظران ایجاد نشد.

همان‌گونه که پیش‌تر اعلام شده بود، مغایرت در تعداد آرا نامزدهای نواب رئیس مجلس پس از بازشماری مجدد آرا گرچه باعث تغییر ترکیب نواب نشد و آقایان حاجی‌بابایی و نیکزاد نواب اول و دوم مجلس دوازدهم هستند اما در پی این ماجرا، با دستور رئیس مجلس همه آرا هیأت رئیسه مجدد بازشماری شد.

در این بازشماری که توسط ۸ نفر از نمایندگان شمارش کننده در روز رأی‌گیری با حضور ۲ عضو هیأت رئیسه سنی و رئیس مرکز حراست قوه مقننه انجام شد، تغییری در تعداد آرا نامزدهای رئیس مجلس مشاهده نشد.

همچنین بازشماری آرا نامزدهای ناظران هیأت رئیسه نیز گرچه با تغییر تعداد آرا یکی از منتخبان همراه بود اما تغییری در ترکیب نظار ایجاد نشد و آقایان غلامرضا نوری‌قزلجه، علیرضا سلیمی و جلیل میرمحمدی میبدی که پیش‌تر اعلام شده بود، ناظران هیأت رئیسه هستند.

در بازشماری مجدد آرا مشخص شد که دلیل اختلاف در تعداد آرا اعلامی، اشتباه نمایندگان شمارش کننده آرا در تجمیع آرا بوده به نحوی که آرا شمارش شده در دو برگه، هنگام تجمیع دو بار محاسبه شده و باعث بروز این اختلاف در تعداد آرا شده است.»

***

آمار هشداردهنده درباره استفاده مردم از فیلترشکن

به گزارش مهر، اندیشکده حکمرانی شریف با تهیه گزارش توصیفی و تحلیلی با عنوان «اینترنت از نگاه مردم» زیست مجازی ایرانیان و نگرش آنها درباره اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس نظرسنجی اسفندماه، ۴۳ درصد کاربران مهمترین مشکل خود را کندی سرعت اینترنت اعلام کرده اند. ۳۰.۷ درصد هزینه‌های زیاد و ۱۸.۳ درصد محدودیت یا فیلترینگ را مهمترین مشکل خود در استفاده از اینترنت می‌دانند.

بر اساس نظرسنجی شهریورماه، ۶۰.۳۲ درصد مردم (۷۵.۴ درصد کاربران اینترنت) از فیلترشکن استفاده می‌کنند که در نظرسنجی اسفندماه این عدد به ۶۶.۸۸ درصد مردم (۸۳.۶ درصد کاربران اینترنت) رسیده است.

وعده وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت

گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور نیازمند کارهای اساسی از جمله توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در لایه‌های مختلف است، به کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر اشاره و تاکید کرد: این مساله مربوط به یکی از ارائه‌دهندگان فضای ابری خارجی بود که مرتفع شد و دیگر مشکلی در شبکه وجود ندارد.

زارع‌پور اذعان کرد: به منظور وعده‌ای که به مردم دادیم، تا پایان خرداد ماه ۳۰ درصد به سرعت اینترنت همراه اضافه می‌شود.

وی افزود: یک داشبورد طراحی شده که من در گذشته آدرس آن را اعلام کردم که هر دو هفته یکبار به روزرسانی می‌شود و ارزیابی نهایی آن در خرداد اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین تصریح کرد: اگر اپراتورها به تعهدات خود عمل نکنند، حتماً با آنها برخورد می‌شود.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۳۶۸۸۲۰:۵۸:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۹
لاریجانی یار روحانی بود. ایشان هم جلوی استیضاح ها و تفحص ها و جلوی عدم کفایت سیاسی روحانی را گرفت و در همه کارهای روحانی سهیم است و نباید تایید صلاحیت شود .
ناشناس۳۵۰۳۷۰۶۲۱:۲۲:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۹
سیاسیون تاریخ مصرف گذشته مسله دار نه خودشان کاندید شوند و نه از همپالگی های خودشان افرادی را معرفی کنند
ناشناس۳۵۰۳۷۵۰۲۲:۰۶:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۹
اصلاح طلبان انتخابات مجلس را تحریم کرده بودن و خاتمی هم در انتخابات مجلس رای نداد حتما بوی کباب به شامه شون رسیده که حالا برای قدرت چنگ و دندان تیز کرده اند !
ناشناس۳۵۰۳۷۸۲۲۲:۴۴:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۹
متاسفانه عملکرد علی لاریجانی در مدت 12 سال ریاست مجلس اصلا قابل دفاع نیست.
ناشناس۳۵۰۳۸۱۷۲۳:۳۵:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۹
شورای نگهبان افراد نالایق و نامحرم را دیگر تایید صلاحیت نکن که کشور تحمل خسارت بیشتر ندارد
ناشناس۳۵۰۳۹۷۳۰۸:۲۸:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۱۰
مردم از چهره های تکراری و حرفهای تکراری خسته شده اند
ناشناس۳۵۰۴۰۴۷۰۹:۵۱:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۱۰
چرا وقتی از تلاش برای کاهش مشارکت می شود صدا و سیما نو پیکان حمله خود را به سمت اپوزسیون خارج و اصلاح طلبان می گیرد؟ کاری ندارد. شما همین امروز نظر سنجی بگذارید مبنی بر اینکه اگر شورای نگهبان همه کاندیداهای حائز شرایط را تایید صلاحیت کند آیا رای می دهید؟ معلومه که چه کسانی دوست ندارند مردم بیایند و رای دهند
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین