جهانگیری: واحدهای زلزله زده آذربایجان تا تیرماه سال آینده بازسازی می‌شوند

گروه اجتماعی الف،   3980822112

معاون اول رئیس جمهور گفت: به همت خود مردم و مسئولان استانی و کشوری، واحدهای زلزله زده حداکثر تا تیرماه سال آینده نوسازی و بازسازی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در بازدید از روستای زلزله زده‌ی «تیرشاب سراب»، اظهار کرد: برای ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و هیات دولت به شما مردم عزیز اینجا حضور یافته‌ام. برخی نقاط کشور ما در معرض زلزله قرار دارد؛ به طوری که سال گذشته زلزله به کرمانشاه آسیب وارد کرد و بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و ده‌ها واحد تولیدی اعم از دامداری و صنعتی در این استان آسیب دیدند؛ همچنین وقوع سیل در ابتدای سال جاری در برخی استان‌های کشور، چند مطلب را برای  ما آشکار ساخت، یکی اینکه ملت ایران، ملتی متمدن و منسجم و یکپارچه است و روزی که در هر نقطه از این کشور کوچک‌ترین حادثه‌ی ناگوار رخ دهد، قطعا همه ملت ایران از شرق تا غرب از شمال تا جنوب همبستگی خود را به نمایش می‌گذارند. امروز در آذربایجان شرقی نیز شاهد این زلزله بودیم و با اینکه نسبت به زلزله‌های اخیر شدت و خسارت کم‌تری داشته، ولی همدردی با مردم زلزله زده و انسجام در تمام نقاط کشور مشاهده شد.

وی با بیان اینکه کشور ما علی رغم تمامی مشکلات و محدودیت‌ها از توانمندی قوی برخوردار است، گفت: حدود ۱۰ هزار مصدوم در زلزله‌ی کرمانشاه ظرف چند ساعت از روستاهای مختلف به مراکز درمانی منتقل شدند و آواربرداری سریع شروع شد. حال نیز برای انجام اقدامات لازم در آذربایجان شرقی، تصمیماتی در هیأت دولت گرفته شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای مناطق زلزله‌زده‌ی آذربایجان شرقی اختصاص پیدا کرد، گفت:  علی رغم محدودیت بودجه‌ی دولت و کاهش درآمدهای نفتی، دولت دقیقاً همان شرایطی که برای سایر مناطق زلزله‌زده‌ی کشور اعمال کرده بود را در منطقه‌ی زلزله زده‌ی آذربایجان  نیز اعمال کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حدود ۱۱۱ میلیارد تومان بودجه‌ی دولتی  و ۲۱۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی جزو مصوبات دولت برای مناطق زلزله زده‌ی آذربایجان شرقی است، گفت:  مسکن مطمئن و مقاومی باید برای مردم روستاهای آذربایجان ساخته شود، تمامی نیروها از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، ستاد بحران، هلال و احمر و تمامی دستگاه‌ها یاد گرفته‌اند در چنین مواقعی چگونه از درد مردم  بکاهند.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم که مناطق زلزله زده‌ی آذربایجان، منطقه‌ای سردسیر است، افزود: دولت از طریق روش‌های مختلف برای از بین بردن دغدغه‌ی مردم روستاهای آذربایجان برای سرما، اقدام می‌کند.

جهانگیری بیان کرد: مردم مناطق زلزله زده می‌توانند در نزدیک‌ترین مکان، واحدی را به عنوان اسکان موقت اجاره کنند تا دولت تمامی هزینه‌های اجاره‌ی آن را پرداخت کند یا کسانی که می‌خواهند در این محل مستقر باشند، می‌توانند از واحدهای ضربتی که ظرف دو تا سه روز توسط بنیاد مسکن آماده‌سازی می‌شود، استفاده کنند.

وی با اشاره به پیش بینی وام معیشتی برای مردم زلزله‌زده، گفت: مردم غصه‌ای نداشته باشند که اموالشان زیر آوار باقی مانده است، ما تسهیلاتی با نرخ بسیار پایین و کمک‌های بلاعوض را برای تأمین معیشت مردم در نظر گرفته‌ایم. همچنین دولت برای دوران سخت روستاییان مبلغی به عنوان کمک بلاعوض در نظر گرفته است.

جهانگیری با بیان اینکه دولت کمک‌های بلاعوض برای احشام تلف شده‌ی روستاییان در نظر گرفته است، گفت: دولت در حد توان تلاش می‌کند دردهای مردم را برطرف کند، امیدوارم نیازها و دغدغه‌های مردم را به طور سریع برطرف کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین