۳ اصل مهم برای قبولی در رشته پزشکی از زبان روح اله ابوالحسنی، مدرس و مشاور کنکور تجربی

گزارش بازرگانی،   3980801118 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
۳ اصل مهم برای قبولی در رشته پزشکی از زبان روح اله ابوالحسنی، مدرس و مشاور کنکور تجربی

روح الله ابوالحسنی متولد 1372 از شهر تهران است. وی فارغ‌التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است و به دلیل علاقه به آموزش زیست کنکور، از همان دوران دانشجویی شروع به فعالیت در این زمینه کرد. با ورود به عرصه‌ی آموزش مجازی، مجموعه "نکته زیست" را تاسیس کرد و تا کنون بیش از 100 ساعت فیلم آموزشی پرفروش را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است.

 

سلام. روح اله‌ ابوالحسنی‌ام. سال 90 بعد از اینکه موفق شدم در کنکور تجربی رتبه دو رقمی کسب کنم و وارد دانشگاه شوم، همیشه علاقه داشتم که بتوانم مسیر موفقیتم را با دیگران به اشتراک بگذارم. به همین دلیل وارد فضای آموزشی کنکور تجربی شدم.

بعد از گذشت این چند سال و بررسی شاگردانی که داشتم به این نتیجه رسیدم که برای قبولی رشته پزشکی باید سه اصل مهم را رعایت کرد:

اصل اول تلاش مستمر است. یعنی همان ساعت مطالعه‌ای که اکثر داوطلب‌های کنکوری در مورد آن صحبت می‌کنند. ولی مطمئنم شما هم مثل من افراد زیادی را می‌شناسید که برای ساعت مطالعه بالا، حتی از خواب شبشان هم زدند ولی در  کنکور موفق نشدند!

اصلا منظورم این نیست که ساعت مطالعه مهم نیست، اتفاقا بسیار هم مهم است. منظور من این است که ساعت مطالعه لازم است ولی کافی نیست! پس باید چیزهای دیگری نیز در کنارش باشد...

اصل دوم برنامه‌ریزی است. مطالعه شما باید طبق یک برنامه اصولی باشد و به قول معروف باید یک نقشه راه داشته باشید. البته خیلی نگران این موضوع نباشید چون با شرکت در یک آزمون آزمایشی مثل قلم چی یا گاج، این برنامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ولی اصل سوم که شاید مهمترین وجه تمایز یک رتبه برتر با یک فردی است، تلاش اصولی است. یعنی کارها را به نحوی انجام دهیم که با کمترین زمان، بیشترین نتیجه را بگیریم.

مثلا سالی که کنکوری بودم در درس دین و زندگی خیلی مشکل داشتم. با اینکه در امتحانات تشریحی نمرات خیلی بالایی می‌گرفتم ولی در آزمون‌های آزمایشی درصدم حدود 30 الی 40 بود. تا اینکه متوجه شدم که باید سبک مطالعم را تغییر دهم؛ یعنی تلاشم را اصولی کردم و در کنکور فقط یک غلط زدم و به درصد 94.7 رسیدم.

با این مثال قصد داشتم فرق بین تلاش اصولی و غیر اصولی را به شما نشان دهم.

متاسفانه بسیاری از دانش آموزان حاضر نیستند که فقط 5 درصد از زمان مطالعه‌شان را به جای یادگیری درس، به یادگیری اصول آن درس اختصاص دهند!

بگذارید یک داستان جالب را برایتان تعریف کنم:

یک هیزم شکن با تبر مشغول قطع کردن درختان بود ولی چون تبرش کُند بود با زحمت خیلی زیاد و با سرعت پایین این کار را انجام می‌داد. یه نفر از او پرسید که چرا تبرت را تیز نمی‌کنی تا کارت راحت‌تر شود؟

هیزم شکن گفت: من خیلی سرم شلوغ است و وقت برای تیز کردن تبرم ندارم!!!

فکر کنم متوجه منظورم شده باشید. متاسفانه خیلی از ماها آنقدر که برای کارمان تلاش می‌کنیم، یک دهم آن زمان را برای یادگیری اصولش اختصاص نمی‌دهیم! و این یعنی تلاش غیر اصولی که نتیجه‌اش چیزی نیست جز شکست...

حالا که متوجه شدیم تیز بودن تبر انقدر مهم است، سوال بعدی این است که چطوری اصول هر کاری را یاد بگیریم؟

بهترین و ساده‌ترین راه، الگو گرفتن از افراد موفق همان حوزه است. خود من هم سال کنکور، از روش‌های رتبه‌های برتر سال‌های قبل استفاده می‌کردم. چون مطمئن بودم در عمل خودشان را اثبات کردند و حرف‌هایشان تئوری محض نیست.

اگر یادتان باشد در ابتدای این مقاله گفتم که خود من هم بعد از کنکور علاقه داشتم تا روش‌های موفقیتم را با دیگران به اشتراک بگذارم.

همه می‌دانیم که یکی از اصول مهم در تست‌زنی، تکنیک آن است! برای شما لینک دانلود رایگان یه تکنیک بسیار مهم در درس زیست را قرار داده‌ام تا ببینید که یادگیری یک تکنیک با اینکه شاید کمتر از یک ربع زمان ببرد ولی سرعت و درصد شما را بسیار افزایش می‌دهد:

دانلود رایگان تکنیک تست زنی در درس زیست

یک مورد دیگر که در ساعت مطالعه ما خیلی صرفه‌جویی می‌کند، روش مطالعه هر درس است. یعنی اگر شما بدانید که به ترتیب باید چه مراحلی را انجام دهید، با صرف کمترین زمان می‌توانید به درصدهای بالا برسید. برای شما لینک نحوه مطالعه مهم‌ترین درس کنکور تجربی، یعنی زیست را قرار داده‌ام:

روش اصولی مطالعه زیست کنکور

شما این مقاله را تا انتها مطالعه کردید پس فکر کنم شما هم مثل سالی که من کنکوری بودم، علاقه زیادی دارید که در درستان پیشرفت کنید و به رشته مورد علاقتان که شاید پزشکی یا دندانپزشکی باشد، برسید. به سایت من سر بزنید، آنجا برای شما مقالات آموزشی و مشاوره‌ای زیادی گذاشته‌ام که مطمئنم تبرتان را خیلی تیزتر می‌کند.

سر زدن به سایت "نکته زیست"

با آرزوی موفقیت، روح اله ابوالحسنی...

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین