یادآوری نشریه آمریکایی از پیروزی ایران بر آمریکا در یک جنگ شبیه‌سازی شده با رمز الله اکبر !

  3980724052 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشریه نشنال اینترست درگزارشی از جنگ شبیه سازی شده آمریکا با ایران می نویسد، یادآوری شکست آمریکا در این جنگ ارزشمند خواهد بود.

یادآوری نشریه آمریکایی از پیروزی ایران بر آمریکا در یک جنگ شبیه‌سازی شده با رمز الله اکبر !

به گزارش الف نشنال اینترست در این گزارش  می افزاید در صورت بروز یک جنگ واقعی، هیچ کس نمی تواند قوانین را به گونه ای تغییر دهد تا "برتری آمریکا" در جنگ حفظ شود. 

« با تشدید تنش در منطقه خلیج فارس، یادآوری تمرینات نظامی پنتاگون در سال 2002 ارزش بازبینی دارد. در این جنگ یک لشکر از تفنگداران آمریکایی، نقش فرماندهی یک دشمن را ایفا کردند  که مقابل نیروهای آمریکایی که بسیار قوی تر بودند، می جنگیدند. 

فرماندهی طرف ایرانی این جنگ برعهده سرلشکر پال ون رایپر بود که سرباز، کشتی ها و هواپیماهای جنگی با توانایی شبیه نیروهای واقعی ایران، در اختیار داشت. موفقیت ون رایپر در کم اثر کردن حمله شبیه سازی شده آمریکا، آشکار می کند که تهران احتمالا در یک جنگ واقعی چگونه خواهد جنگید. 

این جنگ شبیه سازی شده "چالش هزاره 2002" نام داشت. طراحی آن در مرکز فرماندهی مشترک نیروهای نظامی و در مدت دو سال صورت گرفت. 13 هزار و 500 نفر در آن مشارکت کرده و تمرینات نظامی همراه تعداد زیادی سایت های شبیه سازی شده آموزشی و همچنین سایت های دایر پیش رفت. قرار بود این نیروها متعلق به کشوری نظیر ایران در خاورمیانه باشند و مقابل ارتش آمریکا قرار گیرند. آمریکایی ها هم می بایست از فناوری پیشرفته در این نبرد استفاده می کرد که تا پنج سال آینده استفاده نمی شد. 

یک طرف از این تمرینات شامل لشکر یکم تفنگداران و واحد 82 آبی خاکی آمریکا باید ناگهان وارد منطقه می شد. نیروهای خودی برای دشمن ضرب الاجل صادر می کردند تا تسلیم شوند، پس از آن ون رایپر فرمانده نیروهای دشمن، آن را رد می کرد. از آنجایی که دکترین نظامی بوش در آن زمان شامل حملات پیش گیرانه علیه دشمنان می شد، ون رایپر می دانست که نیروهای آمریکایی به آنها حمله خواهند کرد، و اینگونه هم شد. 

اما ژنرال سه ستاره 41 سال از عمر خود را در لشکر تفنگداران سپری نکرد تا یک فرمانده ترسو باشد. به محض آنکه نیروهای دریایی آمریکا از نقطه بدون بازگشت عبور کردند، او در حمله ای، به آنها ضربه ای شدید وارد کرد. موشک های پرتاب شده از واحدهای مستقر در خشکی، قایق های غیرنظامی و پرنده هایی با ارتفاع کم، ناوگان آمریکایی را درهم کوبید و در همین حال قایق های تندرو حامل مواد منفجره با استفاده از تاکتیک عملیات انتحاری، نیروی دریایی آمریکا را در منطقه نابود کرد. رمز آغاز عملیات هم الله اکبر بود. در مدت ده دقیقه همه چیز تمام و سرلشکر پال ون رایپر پیروز میدان شد. 

مایکازینکو دانشمند علوم سیاسی آمریکا در مقاله ای در نشریه War on the Rocks نوشت:" تاثیر توانایی نیروهای مقابل در بی اثر کردن نیروهای رزمی آمریکایی،  تمام شرکت کنندگان در این تمرینات نظامی را متحیر کرد." 

شوک ناشی از این شکست طراحان تمرینات نظامی را مجبور کرد درباره بخش های باقی مانده تمرینات برای نیروهای آمریکایی، واقعیات را تحریف کنند. 

ژنرال بوک کرنان، فرمانده نیروهای فرماندهی مشترک، یک تماس تلفنی فوری از ژنرال بازنشسته گری لوک، طراح تمرینات دریافت کرد که می گفت:" آقا، ون رایپر تمام کشتی ها را به لجن کشید." کرنان هم دریافت این خبر بدی است زیرا توانایی فرماندهی مشترک  برای اجرای سایر بخش های تمرینات یعنی استفاده از آتش واقعی، و ورود ناگهانی نیروهای آمریکایی که بخش اصلی تمرینات بود، به خطر افتاده است. 

نیروهای واقعی در پایگاه نظامی فورت برگ در سواحل ساندیاگو، و همچنین مرکز ملی آموزشی فورت ایروین، منتظر دستور فرماندهان بودند. کرنان به خاطر می آورد:" من گزینه های زیادی نداشتم. باید بخش ورود ناگهانی را اجرا می کردم." وی به طراحان دستور داد کشتی های مجازی را به سطح آب بیاورند. ژنرال بل و همچنین گروه تحلیل گرانش درس های آموخته شده از حمله نخست را اعمال کرد و از درگیری های بعدی با نیروهای رزمی خودداری کردند. زنکو می نویسد آن اقدام و همچنین مدخلات دیگر، ون رایپر را بسیار عصبانی کرد. 

وقتی ون رایپر برای گلایه نزد کرنان رفت، به او گفته شد:" اقدام شما خارج از معمول بود. نیروهای دشمن هرگز کاری را که تو کردی، انجام نخواهد داد." 

ون رایپر نیروهای دشمن را جمع آوری کرد و به آنها گفت به دستورات فرمانده کل عمل کنند. استقلالی که به عقیده او باید نیروهای دشمن تحت امر وی برای انجام دادن وظایفشان داشته باشند، خدشه دار شده بود. شش روز پس از آن تمرینات، ون رایپر استفعا کرد و در مدت 17 روز باقی مانده تا بازنشستگی، به عنوان مشاور خدمت کرد. 

در آن مدت، تیم تحلیلگران اطلاعاتی با نابود کردن نیروی هوایی و دریایی دشمن، به اکثر اهداف مورد نظر خود در آن برنامه تبلیغاتی دست یافتند: تامین امنیت خطوط کشتی رانی، خنثی کردن و یا دست یافتن به سلاح های کشتار جمعی دشمن. دشمن هم فقط می توانست بخشی از توانایی های خود را حفظ کند اما در نهایت تضعیف و بیشترین نفوذ منطقه ای آن نابود شد. 

البته در یک جنگ واقعی هیچ کس نمی تواند قوانین را تغییر دهد تا برتری آمریکا حفظ شود. اگر ایران واقعا قرار باشد تاکتیک های ون رایپر را اجرا کند، می تواند حتی خساراتی بیشتر از آنچه که نیروهای او در جنگی شبیه سازی – و تحریف شده – به بار آوردند، تحمیل کند. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۳۹۵۹۱۴:۲۸:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲۴
آمریکا از نظر نظامی قدرت اول دنیا است. نباید به اینگونه مقالات توجهی کرد.
ناشناس۱۱۳۴۰۲۳۱۵:۰۹:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۴
کسی منکر قوی بودن امریکا نیست ولی ایران بعد از جنگ تحمیلی برای چنین نبرد نامتقارنی تاکید می کنم نامتقارنی برنامه ریزی کرده است صحبت بر سر این است که امریکا دیگر توان کشته های 30 چهل هزار نفری را ندارد و اگر بخواهد وارد چنین نبردی شود باید تاوان سنگینی بپردازد آیا امریکا برای حفظ امثال گاوهای سعودی حاضر است چنین بهایی را بپردازد ؟
ناشناس۱۱۳۴۳۷۷۲۰:۱۰:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۴
توی یک جنگ واقعی معلوم می شود که چه کسی چه کاره است. به حرف و شعار نیست.
ناشناس۱۱۳۴۴۱۲۲۰:۵۱:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۴
اتفاقا اگر به نفع آمریکا باشد بیش از 50000 کشته هم میدهد اما باید دید چند ده میلیون زخمی و میکشد و آواره می کند؟
ناشناس۱۱۳۴۱۵۸۱۶:۴۷:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۲۴
این حرف شما وقتی درسته که قدرت نظامی امریکا در جنگ با یک قدرت نظامی در سطحی بالاتر از عراق و افغانستان سنجیده بشه بله حرف شما فعلا در سطح تبلیغات و فیلمهای هالیوودی صحیحه . ایران و روسیه و چین چون تا کنون به جایی لشکر کشی نکردند قدرت نظامیشون رو کسی نمیتونه تخمین بزنه
ناشناس۱۱۳۴۳۷۸۲۰:۱۱:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۴
آمریکا ارتش عراق را در ظرف 7 روز تارومار کرد.
ناشناس۱۱۳۳۹۷۰۱۴:۳۵:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۴
پس نیروهای امریکایی هم در یک جنگ فرضی شکست خوردند
ناشناس۱۱۳۴۰۴۶۱۵:۲۷:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۴
فقط کافیست توانائیF-35 رادار گریز که 250 میلیون دلار ارزش دارد را و همه بدنبال خریدنش هستند این تحلیل گر میدانست و دست به این گمانه زنی ها میزد بالای سر دشمن مانور دهد بی آنکه کسی از وجودش مطلع باشد . خوشبختانه هستند کارشناسان نظامی که گول این حرف ها را نمیخورند .
ناشناس۱۱۳۴۲۱۵۱۷:۴۳:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۲۴
فیلم زیاد نگاه میکنی
ناشناس۱۱۳۴۳۷۹۲۰:۱۲:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۴
دیدن فیلم های واقعی و مستند آگاهی را بالا می برد.
امین۱۱۳۴۳۵۸۱۹:۴۸:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲۴
دقیقا مثل پهبادهاشون که قرار بود کسی متوجه حضورشون نشه خخخخخ
ناشناس۱۱۳۴۳۸۸۲۰:۲۸:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۴
رادارگریزی f35 توسط یک رادار محلی آلمانی زیر سوال رفته. آلمان قراره سفارش خریدش را ملغی کنه
ناشناس۱۱۳۴۴۳۱۲۱:۱۴:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۴
پهباد جاسوسی آر کیو ۱۷۰ هم کوچکتر و هم پنهانکار تر از اف ۳۵ است که ان را منهدم که سهل است سالم نشاندیم دیگر دوره لاف زنی گذشته است تا سیه روی شود آنکه درو غش باشد
ناشناس۱۱۳۴۱۴۸۱۶:۴۰:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۴
در کوباو ویتنام هم امریکا شکست خورد نه ؟
رضا۱۱۳۴۲۷۱۱۸:۴۹:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۴
کشانیدن ایران به جنگ با امریکا ارزوی منافقین است . نباید در این دام افتاد.
ناشناس۱۱۳۴۲۸۹۱۹:۰۲:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۴
فعلا هواپیمای بالاتر از F35 را پایین کشیدند Rq170 را هم هک کردند. اینجا سرزمین ماست ذخیره نیرویی و مهماتی ما با ذخیره چند مهمات ناو بسیارسیاذ متف متفاوت است
ناشناس۱۱۳۴۳۳۶۱۹:۳۴:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۴
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنر مندی میگفتند تو خودرو سازی هم خوکفا هستیم دیدم که چه افتضاحی کردید
ناشناس۱۱۳۴۴۳۴۲۱:۲۰:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۴
عده ای چون از نقاط قوت نظامی ایران آگاهند و نمی توانند آن را انکار کنند برای تضعیف آن ناجوانمردانه همواره خودرو سازی را که نقطه ضعف ایران است که به علت تکیه به خارج از کشور به این روز افتاده است مثال می آورند صنعت نظامی ایران باعث خوشحالی و مباهات دوستان و خاری بر چشمان کور و نادان دشمنان داخلی و خارجی ایران است
ناشناس۱۱۳۴۵۱۶۲۳:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۴
خوشم مي آيد از كشورهايي كه سرشان پايين انداخته اند و ترقي و پيشرفت فكر مي كنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین