نامه احمد توکلی به رئیس قوه قضائیه درباره اقدام خلاف عرف دادستان تهران + جزئیات

گروه اجتماعی الف،   3980422080 ۹۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره یک اقدام خلاف عرف «القاصی‌مهر دادستان تهران» در خصوص آزاد کردن یک متهم به فساد اقتصادی به ریاست دستگاه قضا نامه نوشت و خواستگار پیگیری این موضوع شد.

نامه احمد توکلی به رئیس قوه قضائیه درباره اقدام خلاف عرف دادستان تهران + جزئیات

به گزارش الف، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند آیت‌الله دکتر رئیسی
ریاست محترم قوه قضائیه؛

سلام علیکم

طبق اطلاعات موثق، بازپرس دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، چهارشنبه ۱۹ تیرماه آقای محمد عزیزی، نماینده ابهر در مجلس را از طریق هیئت رئیسه مجلس به دادسرا فراخواند. پس از تحقیقات اولیه برای وی قرار تأمین وثیقه ۵ میلیارد تومانی صادر شد. چون متهم از تأمین وثیقه خودداری کرد، روانه اوین گردید. دادستان محترم تهران با قرار صادره مخالفت می‌کند و از بازپرس می‌خواهد آن را به قرارِ «التزام به حضور با قول شرف»، یعنی نازل‌ترین نوع قرار تأمین، تبدیل کند. بازپرس نیز می‌پذیرد.

وصول نامه قرار جدید به زندان با این تغییر نامتعارف و غیرمعقول قرار تأمین، کسانی را که مطلع می‌شدند، متحیر می‌ساخت. قصد این بود که متهم به فساد همان شبانه آزاد شود. البته متهم صاحب منصب با تکبر حاضر به امضای قرار نمی‌شود و در بازداشت می‌ماند. حیرت‌آورترین قسمت این ماجرا این است که ظهر پنجشنبه ۲۰ تیرماه دادستان محترم تهران به بازداشتگاه می‌رود تا متهم به مفاسد اقتصادی را راضی کند به منزل تشریف ببرند!

این ماجرا از جهات مختلف سؤال‌برانگیز و شایسته تخطئه است:

۱. اصل بیستم قانون اساسی همه افراد ملت را به طور یکسان در پناه قانون می­شمارد. اقدامی که برای این نماینده متهم به فساد انجام گرفت برای کدام متهم از متهمان دادگاه ویژه انجام شده است؟ قضات محترم دخیل و اصحاب فشار از مجلس و غیر آن نخوانده‌اند که پیامبر فرمود برخی جوامع گذشته تنها به این دلیل هلاک شده‌اند که در رسیدگی به ارتکاب جرم واحدی، بین صاحبان جاه و مال و بینوایان فرق می‌گذاشتند؟

۲. قرار تأمین وثیقه نهمین و سخت‌گیرانه‌ترین قرار تأمین قبل از قرار بازداشت موقت است. چون بحث سوءاستفاده مالی مطرح بود، علی‌القاعده بازپرس به روال معقول و متداول باید قرار وثیقه متناسب صادر می‌کرد. چگونه است که دادستان تبدیل آن را به نخستین و سهل­گیرانه‌ترین نوع قرار که «التزام به حضور با قول شرف» است درخواست می‌کند؟ یعنی بین دو قاضی این حد از اختلاف طبیعی است؟

ممکن است گفته شود متهم نماینده مجلس است و به قولش وفا می‌کند. وقتی او متهم است، اگر اتهامات درست بوده باشد، شرافتی در کار نیست که به اتکای آن قولی پذیرفته شود. فراموش کرده‌اید فرار خاوری به کانادا چه آسیبی به آبروی نظام زد؟ آنجا هم با وساطت وزیر ذیربط وقت، متهم از بازداشت رسته بود. دادستان محترم پاسخ دهد چرا این کار از او سرزده است؟ بازپرس محترم چرا پذیرفت؟

درست است که ماده ۲۴۴ آئین دادرسی کیفری چنین اختیاری به دادستان داده است، به بازپرس نیز حق عدم پذیرش داده شده و کار به دادگاه ارجاع می‌شد. سؤال این است که حکمت کار آقای دادستان در استفاده از این اختیار چه بوده است؟ آیا دادستان محترم یک نمونه از چنین اقدامی برای یک متهم مستضعف از گذشته خویش می‌تواند ارائه کند؟ فساد از پیوند قدرت و ثروت ستبر و پایدار می‌شود.

۳. بازپرس عضو دادسرا و دادستان رئیس آنجا است. احترام امام‌زاده را متولی نگاه می‌دارد. وقتی رئیس دادسرا همکار اصلی خود را چنین سنگ روی یخ می‌کند، چه بلایی بر سر انگیزه مبارزه با فساد می­آید؟ چه تبعات مخربی در دلسرد کردن عامه مستضعف کشور که عموماً وفادار به نظام هستند، دارد؟ شبکه‌های سازمان یافته فساد را چقدر تقویت می‌کند؟ بر قضات مستقل چه می‌گذرد؟

۴. وقتی متهم به فساد با طلبکاری از امضای قرار آزادی خویش استنکاف می‌کند، چه مصلحت یا مقصودی در کار است که منزلت دادستان پایتخت این چنین فروکاسته می‌شود؟ دادستان برای دیدن متهم روانه بازداشتگاه می‌گردد تا او را به امضای قرار التزام راضی کند. اگر هیبت دادستان ملک او بود نیز نباید این چنین تلف شود.

چند پیشنهاد فوری

۱. بازپرس محترم را تشجیع بفرمایید و از او بخواهید آن طور که خود تشخیص می‌دهد عمل کند.

۲. دادستان محترم را انذار بفرمایید که دیگر برای صاحبان قدرت و ثروت چنین نکند و شأن جایگاهی را که به امانت بدو سپرده شده است نگهدارد. ما دادستان را پر هیمنه می‌خواهیم.

۳. سخنگوی محترم قوه نیز به پرسش‌های این نامه و مشابه آنها با شفافیت پاسخ دهد و خدای ناخواسته به توجیه ناموجه نپردازد که گناه بزرگتری است.

۴. دستور بفرمایید در رسیدگی پرونده سرعت به خرج داده شود، تحقیقات دقیق و بی‌طرفانه صورت گیرد و عندالاقتضاء مدارک اتهامی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس نیز ارجاع شود.

مراقبت از خویش و همکاران باید چنان باشد که این قبیل شکاف‌ها بین قول و عمل پیش نیاید تا امیدهای به درستی برانگیخته شده در این ایام نسبت به تقویت عدالت، به رشد و بالندگی ادامه دهد و مردم نگویند دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

خیرخواه ملت و حکومت
احمد توکلی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
۱۳۹۸/۰۴/۲۲

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۹۸۶۹۶۱۲:۵۱:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
هر روز شاهد یک اختلاس و فساد مالی هستیم دیگه از وضع موجود خسته شدیم .
ناشناس۹۹۸۸۱۴۱۳:۴۹:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تغییرات در قوه قضاییه در حد ..
حسنعلی گل و بلبل۹۹۹۸۱۰۰۶:۳۳:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲۳
سبد سبد گل یاس ریاست قاضی القضات بر مسند قضا بس که چه زیبا و بجاس*****طبق طبق گل و بلبل و جول و پلاس مفسدین با وجود رییسی روی هواس
ناشناس۹۹۸۹۷۰۱۴:۵۹:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
جای مختار خیلی خالی
قمی۹۹۸۹۷۳۱۵:۰۳:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دادستان تهران و این نماینده هر دو‌ باید عزل و محاکمه شوند
هادی۹۹۹۰۳۵۱۵:۳۲:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اگر توقع دارید که در جایی از دنیا فساد نباشد جسارتا توقع نامعقولی دارید. مهم آن است که اجازه فساد سیستماتیک داده نشود و قوانین حتی الامکان فساد زدا نباشند. وگرنه انسان آزاد است که انتخاب کند و برخی راه خطا را انتخاب کرده و خواهند کرد. حالا اینکه 10 سال و 20 سال پیش که تعداد و گستردگی رسانه ها بسیار کمتر بود و بسیاری از اخبار به ما نمی رسید نباید باعث شود ما فکر کنیم دزدی خیلی بیشتر شده است.
ناشناس۹۹۹۶۳۵۲۲:۲۴:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
کدام کشور دنیا اینطوری هر روز اخبار و اعمال اختلاس و رانت خوری و عدم مجازات آنها مطرح است ،نکند مدعی هستید آنها رسانه ندارند
mostafa.kamali95@yahoo.com۹۹۹۰۶۶۱۵:۴۵:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تنها راه اصلاح ساختار کشور ملی کردن ثروت های کلان است کاری که اول انقلاب با نام مصادره صورت گرفت عده زیادی از تلاطمات اقتصادی و از نفوذ و رانت و رشوه و قدرت به ثروت های افسانه ای رسیده اند ان لیس للانسان الا ما سعی و امام علی ع فرمودند ثروت های حرام را اگر کابین زنانشان کرده باشند به بیت المال باز می گردانم
ناشناس۹۹۹۲۶۱۱۷:۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نیاز اساسی به یک شبه مختار زمان و تهیه سیاهه ای از مفسدین میرود
امیر حسین سلطان/تهران۹۹۹۳۸۷۱۸:۴۶:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اقدام دادستان محترم کاملا صحیح و دارای منطق و قابل پذیرش است. جناب دکتر توکلی بازی کردن با آبروی افراد و آنهم در حد وکیل و منتخب و نماینده مردم یک شهر تا مادامی که عنوان نمایندگی و وکالت مردم را دارا می باشد امری سهل و آسان نیست. مشکل ما و شما و متاسفانه خیلی و خیلی ها این است که آن چنان خواهان رسیدن به هدف مان(ولو مقدس و متعالی هم باشد - به فرض!) هستیم که هر راهی را برای رسیدن و نیل به هدف انتخاب و دنبال می کنیم و این با مبانی مکاتب الهی و غیرالحادی مغایرت دارد. در مکتب انسان ساز اسلام "هدف وسیله را توجیه نمی کند" ضمنا اینکه فرضا فلانی فرار کرده است و از بیم اینکه فرضا این یکی هم فرار خواهد کرد صرفا توجیه موضوع است و چندان ادله محکم و قابل دفاع قوی نبوده و نیست. و من الله التوفیق
ناشناس۹۹۹۶۴۴۲۲:۳۳:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
چه کاره اش هستی !!؟
ناشناس۹۹۹۳۹۶۱۸:۵۱:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
چشم بسته میگم اصلاح طلبه
ناشناس۹۹۹۷۲۰۰۰:۲۵:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۳
هیچ وقت چشمت را نبند. علی علیه السلام میفرماید فاصله حق و باطل فاصله گوش و چشم است یعنی فقط چهار انگشت.
ناشناس۹۹۹۹۵۳۰۸:۵۷:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۲۳
چشم بسته نظر نده
ناشناس۱۰۰۰۰۰۸۰۹:۳۱:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۳
مشکلت همین چشم بسته نظر دادن است!
ناشناس۱۰۰۱۸۹۳۱۰:۳۹:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲۴
اشتباه میکنی! چشمات رو وا کن و درست حرف بزن ..
ناشناس۹۹۸۷۰۰۱۲:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ابراهیم بت شکن / بت فساد بشکن
ناشناس۹۹۸۹۴۵۱۴:۴۵:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ایشان نهایتا بتواند مجازات کند ، نمیتواند زمینه های فساد را از بین ببرد.
ناشناس۹۹۹۰۴۹۱۵:۳۷:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
هنوز که شاهد شکسته شدن بتی نبود‌ه‌ایم. بتها همه از جنس فولادند.
ناشناس۹۹۹۰۸۳۱۵:۵۰:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
جناب رییسی 50 درصد ثروت کشور نزد 99.6 افراد جامعه و 50 درصد بقیه نزد 4. چهار دهم درصد برای این عدم توزیع صحیح ثروت که ناشی از فساد های کلان است باید فکری اساسی بشود قانون از کجا آورده ای باید برای همه جامعه هدف چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی و چه افراد عادی عملیاتی شود تا اثر مطلوب خویش را بر کشور بگذارد
ناشناس۹۹۹۳۰۳۱۷:۴۶:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
جناب دکتر تا قلم به دست هستید موضوع تخلفات ریاست محترم سازمان خصوصی سازی ..را هم از قاضی القضات بخواهید در دستور کار ویژه خود قرار دهند ظاهرا ایشان نیز عقبه حمایت ویژه ای دارند که به سرعت به تخلفاتشان رسیدگی نمی شود
ناشناس۹۹۸۷۰۴۱۲:۵۶:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
از این ماجراها فراوان است.
مجتبی مقدسی۹۹۸۷۰۶۱۲:۵۸:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آفرین.
ناشناس۹۹۹۴۸۷۲۰:۰۰:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ظاهرا دستگاههای نظارتی حکم دستمال کثیف را پیدا کرده و با دستمال کثیف نمیتوان جایی را پاک و تمیز نمود
ناشناس۹۹۸۷۰۷۱۳:۰۰:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
پشت هر ویلایی در باستی هیلز در لواسان ماجراهای جالبی نهفته است. اگر کسی خیرخواه این مملکت است، مالکان این ویلاها را جمع کرده و از نحوه ثروت اندوزی و ساختن ویلاهایشان تحقیق کند. مطمئنا" رابطه ها و فسادهای زیادی برملا خواهند شد.
ناشناس۹۹۹۵۳۷۲۰:۵۲:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
موافقم .این یکی ازراه های تحقیقو تفحص درمورد فسادهای انجام شده است
ناشناس۱۰۰۱۹۰۱۱۰:۴۲:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۲۴
الان بنیاد شهید تهران برای 14 مدرسه حکم تخلیه گرفته. شما اول از این بنیاد بپرس این تعداد ملک رو از کجا آورده که حاضره حتی بچه های مردم رو گرفتار کنه؟ ..
ناشناس۹۹۸۷۰۸۱۳:۰۰:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
مرسی دکتر جان
ناشناس۹۹۸۷۱۹۱۳:۰۵:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آقای توکلی بعضا کسی که سر کار می آید توسط یک عده‌ای پشتیبانی می شود و باید جوابگوی پشتیبانی آنها باشد که او را به این منسب رسانده‌اند و این مسأله معمولی است
ناشناس۹۹۸۷۳۲۱۳:۰۸:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نامه عالی بود منتظر توضیحات سخنگوی دستگاه قضا هستیم
علی۹۹۹۴۶۵۱۹:۴۹:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
چه پر توقع هستید شما. چه توضیحی؟ اصلا شما و کلا ما کی هستیم که عدلیه محترمه به ما توضیح دهد؟
ناشناس۹۹۸۷۶۹۱۳:۲۱:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ما زیاران چشم یاری داشتیم
ناشناس۹۹۹۱۱۰۱۶:۰۸:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آیا غلط بود آنچه می پنداشتیم.آیا این به معنای از دست دادن آخرین امید به مجازات مفسدین و برخورد با فساد است
ناشناس۹۹۸۸۰۸۱۳:۴۴:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
خدا حفظت کنه مرد....همین...
سید۹۹۸۸۳۲۱۴:۰۳:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
خیر خواه ملت و حکومت
ناشناس۹۹۸۸۳۸۱۴:۰۷:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
این مملکت اصلاح ناپذیره
ناشناس۹۹۸۸۴۴۱۴:۱۱:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
سلام و درود بر دکتر توکلی اگر ده درصد متولیان و مسئولین و ناظران مثل شما بودند، فساد ریشه کن می شد؟ از آقای رئیسی بزرگوار توقع دارم به عنوان یک رزمنده و انقلابی فوری رسیدگی کند
ناشناس۹۹۸۸۴۹۱۴:۱۵:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
فلسفه و اهداف انقلاب مردم چه بود و ..؟!!!!!
راه۹۹۸۸۵۷۱۴:۱۷:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
وقتی دستت پاک و پاکیزه باشه ، میتونی صریح و راحت و بدون لکنت‌زبان حرف بزنی و مطالبات حقیقی ملت رو بیان کنی عاقبتت بخیر توکلی عزیز با شناختی که از رئیسی عزیز داریم اوضاع بهبود خواهد داشت انشاءالله
الف ر۹۹۸۸۶۶۱۴:۱۹:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آقای توکلی بعضی از کارهات شاهکار است بنظرم این دادستان ارحیث عدالت ضعیف است تصدی ایشان هم در این سمت خالی از اشکال نیست
ناشناس۹۹۸۸۷۵۱۴:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
باز هم دم توکلی گرم موندم که مطهری و یاران, چرا برای عوامفریبی هم که شده, یک بار تقاضای برخورد با فساد اقتصادی را نمیکنند به طور مصداقی؟!! نکنه..
ناشناسnashenas۹۹۸۸۸۷۱۴:۲۴:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آقایان توکلی ومقدم نفوذی ها باید بدرستی شناخته شوند اگر موافقید منتشر فرمایید
ناشناس۹۹۸۹۱۷۱۴:۳۱:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دادستان محترم؟؟؟ .. احترام دادستان به این است که شان عدالت را حفظ کند!!! نه شان صاحبان قدرت را!!!
علی نصر۹۹۸۹۳۱۱۴:۳۸:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
جناب دکتر توکلی انسانی آزاد مرد . ای کاش همون دوره رای آورده بود رییس جمهور میشد
ناشناس۹۹۹۰۲۹۱۵:۳۰:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
وقتي مردم از آقاي رييسي مطالبه ومي خواهند ابتدااصلاحات وپاكسازي ومبارزه با فساد از خود قوه قضاييه شروع شود براي همين است كه دستگاهي ميتواند با فساد ورانت وپارتي بازي مبارزه كند كه خودش مبري باشد
هادی۹۹۹۰۵۳۱۵:۳۸:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
بعضی از دوستان تا یه خبر از برخورد با مجرم میشنون فریادشون بلند میشه که آقا همه دزد شدن چقدر دزدی زیاد شده و از این حرف ها/ جوری برخورد نکنیم که مسئول فکر کنه صدای فساد در نیاد افکار عمومی راحت تره. و اعلام اخبار مبارزه با فسادها دردسراش از مسکوت گذاشتنش بیشتره ممنونیم بابت جدیتی که قوه قضاییه در برخورد با مفاسد نشان میده. امیدوارم بتونن کاری کنن که دزدی و فساد سخت تر و پر هزینه تر بشه و ان شا الله به سمت ریشه کن کردنش بریم
رسول۹۹۹۰۵۸۱۵:۴۳:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
احسنت آقای توکلی
ناشناس۹۹۹۰۹۴۱۵:۵۶:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آفرین بر این ریز بینی و موشکافی برحق آقای دکتر توکلی واقعا حرف دل ملت را زده است
معلم۹۹۹۱۳۶۱۶:۲۱:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
حفوق ماهیانه یک کارگر در ونزوئلا ۷ دلار است.یکی از عوامل مهم وضع کنونی این کشور فساد است.
ناشناس۹۹۹۱۶۷۱۶:۳۰:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
این وضعیت فعلی جواب نمیه و به سمت فساد بیشتر میره نیامند یک اصلاح کلی است
محمدعلی محمدی م.ریحان۹۹۹۱۷۸۱۶:۳۴:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آقای توکلی همینجا باید از شما هم گله کرد زیرا پیشنهادهای این نامه گرچه کاملا حقوقی است اما با روح نامه و اقتضاء تعریف عنوان دادستان تباین دارد. دادستان یا مدعی العموم به نمایندگی از عموم مامور و‌ مکلف به حق خواهی و مقابله با ظلم و فساد است و طبعا باید با مقدمات آن هم مقابله کند. عمل دادستان مخصوصا رفتن به اوین و کشیدن ناز متهم مصداق عالی تقصیر در ایفای چنین وظیفه ای است و از شما انتظار بود صریحا خواستار کناره گیری دادستان و عذرخواهی وی از مردم یا برکناری وی توسط رییس قوه شوید.
ناشناس۹۹۹۱۸۷۱۶:۳۸:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
از این موارد بسیار است ... قضیه نماینده ابهر یک نمونه کوچیک بحساب میاد.
ناشناس۹۹۹۱۸۹۱۶:۳۹:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آقای القاصی مهر از شما توقع دیگری می رفت
ناشناس۱۰۰۱۹۰۷۱۰:۴۴:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۴
نه خیر، کاملا قابل پیش بینی بود و پیش بینی هم شد
سجاد۹۹۹۱۹۳۱۶:۴۱:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
عملکرد رییسی خارج از جناح سیاسی برای مردم امید بخش و خرسند کننده است امید وارم با تذکر جناب توکلی به این موضوع سریع و دقیق و قاطع برخورد کنید این ملت قاطعییت را مطالبه میکنه
امید۹۹۹۱۹۹۱۶:۴۴:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دستگاه قضا برای مردمه......
ناشناس۹۹۹۲۱۱۱۶:۴۷:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
چون این مطلب به شایستگی رسانه ای شد خوشحال میشیم جواب و عکس الامل به این نامه هم رسانه ای بشه تا قوت قلبمون به عدالت دستگاه قضا در ریاست حجت الاسلام رییسی بیشت ربشه که این روزها شدیدا خوشحالیم از خبرهای خوب درون دستگاه قضا
ناشناس۹۹۹۲۱۳۱۶:۴۸:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
همه افراد ملت را به طور یکسان در پناه قانون ولی یکسری یکسان تر هستند.
ناشناس۹۹۹۲۲۱۱۶:۴۹:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
لعنت بر اصلاحطلبان مختلس و رشوه خور
ناشناس۹۹۹۲۴۷۱۷:۰۴:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اقای رئیسی از زمانی که امدید گفتید چنین وچنان میکنید حال این گوی و میدان ذره ای از خروار پیش روی شما ما منتظر عمل شما بعداز حرفهای بسیار شما هستیم
علی 671۹۹۹۲۵۳۱۷:۰۸:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
منتظر پاسخ قاطع و برنده رئیس دستگاه قضاء هستیم چون از دفاع کنندگان حق رئیس قضاء بوده و هستیم .و از آقای رئیسی قاطعانه می خواهیم اگر سستی یا سهوی بوده شدیداً برخورد و متخلفین سریع برکنار و مجازات شوند .تا اعتماد مردم به دستگاه قضاء و امید هایشان نا امید نشود .منتظریم .
محمد۹۹۹۲۵۶۱۷:۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
این آقا که تازه 3 ساله نماینده شده. بهتره از نماینده قبلی که رد صلاحیت شدند و از ابتدای جوانی در قدرت بوده و چندین دوره نماینده بوده بپرسید ، شما که فرزند یک روحانی با وضعیت اقتصادی متوسط هستید چگونه زندگی میکنید
ناشناس۹۹۹۲۶۸۱۷:۱۸:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ولاکن، دیگه دیر بیته برار!
ناشناس۹۹۹۲۷۶۱۷:۲۹:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
واقعآ که زنده باد مرد دولت و ملت جناب رئیسی هم که دیگه نفر اول است ای کاش رئیس جمهور میشد
حمید۹۹۹۳۴۵۱۸:۱۵:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
خدا پدر مادر تو بیامرز ه توکلی . کاش کشور ۱۰ نفر از امثال تو داشت ولی حیف نیست .
محمدرضا۹۹۹۳۴۹۱۸:۱۸:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اینجا معلوم می شود آقای رئیسی چقدر در اجرای عدالت جدی است .
عاشق ایران۹۹۹۳۸۰۱۸:۴۲:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دادستانی که اختلاسگران میلیاردی را آزاد می گذارد و دزدان بقچه نان و یا جوانان کشور را با کمترین جرم در غل و زنجیر به زندان می فرستند، هرگز نمی تواند عدل و داد را در کشور بگستراند.
ناشناس۹۹۹۴۳۶۱۹:۲۰:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
این یارو مثلا دادستانه اینو باید اسمشو گذاشت دادبلندکن.
رضا۹۹۹۴۵۸۱۹:۴۳:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
درود بر زنان و مردانی که کمر به مبارزه با فساد بسته و از پیامدهای عمل خود نگران نیستند. درود بر جناب احمد توکلی. درود.
علی۹۹۹۴۶۰۱۹:۴۴:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آقای توکلی فکر نمیکنید دادستان محترم و اصلا کل قوه قضاییه به ریش شما بخندند؟ ما برای اینکه این اتفاق برایمان نیفتد سالیان سال است که ریش خود را دو تیغه ترا‌شیده ایم. به شما هم پیشنهاد میکنیم همین کار ما را بکنید.
ناشناس۹۹۹۴۷۸۱۹:۵۴:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
در به همان پاشنه میچرخه فعلا!
ناشناس۹۹۹۴۸۱۱۹:۵۷:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تنها راه مبارزه موثر با فساد و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضا برخورد با متهمان دانه درشت بدون خر گونه ملاحظه است.عمل دادستان در مراجعه به زندان محل تامل است البته باید از صحت خبر اطلاع یافت
ناشناس۹۹۹۴۹۶۲۰:۱۵:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
این نماینده از کدام جناح بود؟!
حسن مردانی فر۹۹۹۵۰۰۲۰:۱۹:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
سلام. با تشکر از جناب توکلی. آقای ریسی لطفا پیگیری کنید
ناشناس۹۹۹۵۰۴۲۰:۲۱:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اینا که جرمی ندارند جرم فقط بد حجابی تو این مملکت
پیمان۹۹۹۶۶۸۲۳:۰۲:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
بچه اگه .. به اینجاها نمیرسه پس اگه میخوان بنیادین جلوی فساد رو بگیرن جلوگیری از فساد جنسی مهم تره از مالی.
ناشناس۹۹۹۵۱۳۲۰:۲۹:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
واقعا متاسفم برای همچین دادستانی ، ..
میثم۹۹۹۵۱۹۲۰:۳۱:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ممنون از پیگیری شما جناب اقای توکلی امیدوارم سن ما قد بده اصلاح این مملکتو ببینیم. اوضاع بدجوری درهمه
طلبه جانباز۹۹۹۵۳۴۲۰:۵۰:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
امیدوارم جناب رئیسی محترم فقط وفقط بفکر جلب رضای خدا وخالق باشد نه مخلوق همونطوریکه ازاین بزرگوار انتظار داریم. ومعتقدیم تاکنون بوده .لذامنتظر عمل بحق وعدالت ریاست محترم قضائیه هستیم
محمدعلی محمدی م. ریحان۹۹۹۵۶۹۲۱:۲۴:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
عمل دادستان - مخصوصا رفتن وی به دیدن و دلجویی متهم در زندان اوین- عدول از وظیفه و نقش ذاتی ایشان است‌. آقای توکلی باید کناره گیری یا برکناری دادستان را خواستار می شدند‌.
ناشناس۹۹۹۵۸۹۲۱:۳۸:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تا زمانیکه این آقا و آقایان از دستگاه قضایی برکنار نشوند امیدی به این دستگاه نیست . دستگاه قضا افراد عالم می خواهد . عالم به علم روز دنیا در قضاوت . اینها تکه های همان قاضی مرتضوی هستند .
ناشناس۹۹۹۶۰۹۲۱:۵۵:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
بنظرم دکتر باید در پیشنهادات خود عزل دادستان را طلب می کردند زیرا ایراد آن قدر دست و پا افتاده و بدیهی است که تنها ضعف دادستان را نشان می دهد و شخص ضعیف شایسته منصب دادستانی نیس
پیراسته فر۹۹۹۶۵۳۲۲:۴۴:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
درصداقت وسلامت آقای دکترتوکلی شکی نیست ولی قرارنیست،محورتشخیص« اجتهاد »ایشان باشد،قاضی (داستان)براساس تشخیص خودعمل می کند،نه برداشت وتشخیص توکلی!. چراباید میزان ومعیارسلامت دستگاه قوه قضا«تفکروتعقل»آقای احمدتوکلی باشد!..
ناشناس۹۹۹۶۵۶۲۲:۴۶:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
واقعا چه نماینده ی پاکدامنی داریم . این پاکدامنان باید برای ما ملت قانون وضع کنند . خیلی جالبه . اینم از ..
ناشناس۹۹۹۶۶۳۲۲:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
سالی که نکوست از بهارش پیداست.
hh۹۹۹۶۷۰۲۳:۰۳:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
سلام دکتر توکلی عزیز ، ممنون از نامه وزین شما لطفا در جلسات مجمع که ریاست محترم قوه قضائیه رو می بینید شخصا پیگیری بفرمائید ..
ناشناس۹۹۹۶۹۲۲۳:۴۳:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
من با نظر جناب دکتر توکلی کاملا موافقم ، هرکسی که در این کشور مفسد است باید به اشد مجازات برسد حتی اگر رئیس جمهور باشد ، هیچ مفسدی نباید در مجازات مصون بماند ، قانون برای همه یکسان است چه گدا وچه پادشاه .
حسین۱۰۰۰۱۹۶۱۱:۲۴:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲۳
من هم با نظر جناب دکتر توکلی کاملا موافقم ، هرکسی که.. مفسد است باید به اشد مجازات برسد
ناشناس۹۹۹۷۲۳۰۰:۳۰:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲۳
سلام بر دكتر توكلي عزيز،حرف دل ملت را زديد،درود بر شما
ناشناس۹۹۹۷۳۰۰۰:۴۹:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۲۳
گر حكم شود كه مست گيرند ،،،در شهر هر آنكه هست گيرند گر حكم شود كه مست گيرند ،،،بايد برخی مسئول را هر كجا كه هستن بگيرند
سامان۹۹۹۹۱۳۰۸:۳۰:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۲۳
ما دادستان را پر هیمنه می‌خواهیم.با انتصاب جناب رییسی به ریاست قوه قضاییه و اقداماتی که ایشان جهت اصلاح امور برمیداشتند نور امید و شعف را در دلم روشن کرد.قصد تخریب ندارم ولی معتقدم دادستانی تهران مردی میخواست به قول استاد توکلی پرهیمنه جناب دادستان به نظرم استعفا دهند تا فردی شجاع تر،عادل تر و ...سکان دادستانی پایتخت را به عهده گیرند ..
ناشناس۹۹۹۹۶۵۰۹:۰۹:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۳
آقای رئیسی مردم از شما انتظار برقراری عدالت کامل را دارند ومیخواهند بدون هیچگونه اغماض وجهت گیری با هردو برخورد شود از دکتر توکلی هم ممنونیم که برای رضای خدا دارند کار میکنند
ناشناس۱۰۰۰۱۳۰۱۰:۳۹:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۲۳
دادستان تهران قبلا دادستان فارس و شیراز بودن و تمام تلاششان مبارزه با .. شیراز ..و .. بود
ناشناس۱۰۰۰۱۳۳۱۰:۴۲:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۲۳
به نظر من بدنه قوه مشکل داره وآقای رییسی واقعا تنهاست در این قوه .. مگر اینکه مردم و بخصوص جوانها بدور از جناح بندی سیاسی به کمک ایشان بیایند
علی۱۰۰۰۵۵۳۱۴:۰۹:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۳
در مسئله فساد اگر یکی از سه قوه کار خود را بدرستی انجام دهد ،90درصد فساد ریشه کن میشود...
ناشناس۱۰۰۰۷۱۶۱۵:۵۰:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲۳
ایشون در شیراز هم خیلی از این کارهای می کردند!
محمد۱۰۰۱۱۳۱۱۹:۴۶:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۳
توجیه دادستانی در جواب آقای توکلی رو خوندم و اگر عنوان نامه رو ندیده بودم فکر میکردم متن فیلمنامه ی یک فیلم.. دمت گرم آقای توکلی
ناشناس۱۰۰۲۵۸۷۱۴:۵۳:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۴
هزينه هايي كه بعضی كانديداهاي محترم قبل از انتخابات انجام از ناحيه افراد واشخاصي تامين مي شود كه خواهان اعمال نفوذ واستفاده از رانت هاي بعد از انتخابات هستند ودر صورتيكه كانديداي مورد حمايتشان از راي مردم بر خوردار وانتخاب شدند نوبت به بهره كشي واستفاده ابزاري از آنها مهيا مي شودواز آنجاييكه ابزار وساز وكار نظارت بر آنها ضعيف ونا كارآمد است زمينه هاي سوء استفاده وفاسد سازي آنها فراهم مي شود بايد مجموعه نظارتي بسيار قوي در مجلس باشد كه بتواند به ارتباطات خارج از عرف نمايندگان با اشخاص وشركت هاي معلوم الحال ،اعمال نظر در انتصابات در دستگاهاي دولتي وسفرهاي خارج ووو نظارت وهشدارهاي لازم وبه موقع به آنها داده شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  8. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  9. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  14. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین