کمپ ترک اعتیاد یا اردوگاه نازی‌ها!

گروه حوادث الف،   3971004094

اخیراً دادستان فردیس با انتشار عکسی در کانال خود از وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد فردیس انتقاد و با تشبیه یکی از این کمپ‌ها به اردوگاه‌های نازی خواستار بهبود اوضاع این کمپ‌ها شده است.

به گزارش ایسنا، دادستان فردیس گفته بسیاری از افراد حاضر در این کمپ‌ها از زندگی سیر شده‌اند و در پایان خبر داده سه نفر را که به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند از این کمپ خارج کرده است.

جهانشاهلو عکسی را منتشر کرده و گفته که در این فضا مجوز گاوداری را هم قطعاً نمی‌دهند اما زیر نظر بهزیستی در حال فعالیت است. این کمپ با وجود 20 تخت، 120 نفر را در خود جا داده است.

او در فضای مجازی نوشته، "از هفته قبل 2 نفر از همکاران اداری و قضایی اعلام تمایل کردند تا از کمپ‌های سطح شهر بازدیدهای غیر مترقبه داشته باشیم، عکس‌هایی را از وضعیت کمپ‌ها ارسال کردند که به حال خودم تاسف خوردم و عذاب وجدان دارم که چرا کوتاهی کرده‌ام."

وی ادامه داده، "این عکس‌ها مربوط به دو تا کمپ مثلا نمونه شهرستان است؛ در عکس سمت راست مجوز گاوداری را هم قطعا نمی‌دهند اما زیر نظر بهزیستی دارد فعالیت می‌کند، در کمپ دیگر که خودم بازدید کردم شبیه اردوگاه‌های نازی است از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح کار را شروع می‌کنند آن هم در روی کف سرامیک و تا ساعت ۱۱ شب بسته بندی کارتن انجام می‌دهند؛ ۲۰ عدد تخت دارد اما ۱۲۰ نفر را در این ۴ دیواری که فقط یک سقف دارد جا داده و دارد استثمار می‌کند."

حالا سید جواد موسوی، رییس اداره بهزیستی فردیس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا پاسخ موضوع مطرح شده از سوی دادستان فردیس را داده و توضیح داده، با توجه به تعداد بالای معتادان و با وجود اینکه امکان اضافه شدن کمپ جدید در این شهرستان وجود ندارد، ناچار به پذیرش بیش از ظرفیت در این مجموعه‌ها هستیم تا هزینه ترک اعتیاد به خانواده هایی که وضعیت مالی مناسبی ندارند تحمیل نشود.

وی اظهار کرده، در حال حاضر 22 کمپ اعتیاد در فردیس فعال است که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع تخلف در آنها ارائه نشده است. طبق بررسی‌های انجام شده تا کنون اعتراض و شکایتی مبنی بر عملکرد نامناسب کمپ‌های اعتیاد فردیس به دست ما نرسیده است.

وی افزود: از نظر بهزیستی مشکلی درفرایند اداره این کمپ‌ها وجود ندارد مگر اینکه مواردی به صورت مکتوب و مستند از سوی مراجع ذیربط یا مردم ارائه شود.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر تیم نظارت بر فعالیت کمپ‌های اعتیاد متشکل از کارشناس بهزیستی، کارشناسی شورای هماهنگی و کارشناس دادگستری است که هر ماه یک بار به صورت سرزده به این کمپ‌ها سر می‌زند و روند کار آنها را بررسی و در صورت مشاهده مشکل به صورت قانونی اقدام می‌کنند.

موسوی با اشاره به ظرفیت محدودیت این کمپ‌ها خاطر نشان کرد: اغلب این کمپ‌ها به دلیل خدمات رایگانی که ارائه می‌دهند بیشتر از ظرفیت خود معتادین را در خود جای داده‌اند که این مساله قاعدتاً بر کیفیت خدمات‌رسانی اثر می‌گذارد. وقتی به دستور مقامات قضایی در کمپی که به عنوان مثال 40 نفر ظرفیت دارد ناچار به پذیرش 50 نفر هستیم این مساله مشکل ساز خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین