پدر صنعت موشکی اسرائیل: به احترام طراحان موشک ایرانی کلاه از سر بر می‌دارم

گروه سیاسی الف،   3970717148 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

«یوزی رابین» رئیس سابق سازمان موشکی رژیم صهیونیستی و ملقب به پدر صنعت موشکی اسرائیل درباره توان مهندسان ایرانی در ساخت موشک گفته است: به احترام توان موشکی ایران کلاه از سر بر می‌دارم!

پدر صنعت موشکی اسرائیل: به احترام طراحان موشک ایرانی کلاه از سر بر می‌دارم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، ایران پس از انقلاب به دلیل مواجه شدن با تحریم‌های گسترده از سوی کشورهای مختلف، جنگ هشت ساله و تهدید روزافزون ایران از سوی اسرائیل و آمریکا و سایر متحدین غربی،  ساخت تسلیحات بومی را توسعه داد. بعد از آغاز جنگ ایران و عراق و آغاز تحریم‌های اقتصادی و نظامی علیه ایران، ایران هیچ چاره‌ای جز تکیه به صنایع نظامی خود برای تعمیر و ساخت جنگ‌افزار نداشت. وزارت دفاع ایران سرمایه زیادی را برای راه‌اندازی صنایع موشکی اختصاص داد و بعدها ایران مهمات موشکی بسیاری ساخت.

از سال 1992 به بعد ایران توانست انواع محصولات مورد نیاز نظامی خود مانند تانک، نفربر، موشک و دیگر تجهیزات نظامی را بسازد. ایران تنها کشوری در منطقه است که با توجه به تحریم های گوناگون، در همه عرصه ها متکی بر توانایی داخلی بوده و بیشتر نیازهای دفاعی خود را در چارچوب سیاست خودکفایی ملی طراحی و تولید کرده است.

خود کفایی نظامی ایران به ویژه در حوزه نظامی باعث تحسین و تعجب بسیاری از تحلیلگران و مسئولین جهان شده است. یوزی رابین مدیر اسبق برنامه موشکی رژیم صهیونیستی یکی از نظامیان کارکشته اسرائیلی است که به تحسین قدرت موشکی کشورمان پرداخته است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بخشی از بیانات خود در اجتماع ده‌ها هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی با اشاره به توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی فرمودند: "چند سال پیش از این، یک مقام صهیونیست درباره یکی از موشک‌های ما گفته بود من به احترام کسی که این موشک را طراحی کرده است کلاه از سر بر میدارم." اما یوزی به احترام کدام یک از موشک های ایران این سخن را گفت.

یوزی رابین کیست ؟

نام "یوزی رابین" برای علاقمندان به مسائل موشکی در منطقه غرب اسیا نامی آشناست. او بین سالهای 1991 تا 1999 میلادی مدیریت برنامه دفاع موشکی اسراییل را بر عهده داشت و از آن زمان هم به عنوان یکی از کارشناسانی محسوب می شود که به صورت اختصاصی در بحث برنامه های موشکی و فضایی کشورمان به اظهار نظر پرداخته و مقالات مختلفی را نیز در خصوص این مسائل به رشته تحریر درآورده است. مقامات اسرائیلی از رابین به عنوان پدر موشکی اسرائیل نام می برند. مدیر اسبق برنامه موشکی رژیم صهیونیستی در 17 جولای 2015 در جریان یک سخنرانی در واشنگتن آمریکا به بررسی ابعاد مختلف و توان موشکی و فضایی جمهوری اسلامی می‌پردازد.

کدام موشک های سپاه پاسداران تحسین رابین را در پی داشت ؟

این کارشناس صهیونیست در ابتدا سخنرانی خود در واشنگتن به بررسی یکی از مشهور ترین موشک‌های ایرانی به نام فاتح 110 پرداخته و از این موشک اینگونه یاد می‌کند: ایرانی‌ها توانسته‌اند با ارتقا یک راکت 610 میلیمتری آن را تبدیل به موشکی برای شکست دادن سامانه های دفاع  موشکی کنند تا بتوانند پایگا‌ه‌های آمریکا و متحدانش در منطقه را مورد هدف قرار دهند. "من یک مهندس هستم و به عنوان یک مهندس باید بگویم که ایرانی ها در برنامه فاتح 110 به خوبی کار کرده اند."

موشک فاتح ۱۱۰

مدیر اسبق برنامه موشکی رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به راکت فجر-5 هدایت شونده اشاره می‌کند و می‌گوید: دیدن  تصویر این راکت در اسرائیل توجه ما را به خود جلب کرد. ایرانی ها قطر راکت های خود را کاهش داده و این به این معنا است که این سلاح در بحث دقت پیشرفت داشته و در حال حاضر شبیه به سلاح GLMRS ساخت آمریکا است. "به نظرم ایران در این بخش در سطح قدرتهای جهانی عمل می کند."

موشک فجر ۵

رابین با اشاره به بالک‌های نصب شده روی کلاهک موشک‌های بالستیک ایرانی تاکید می‌کند: "باوجود چنین موشک‌هایی که از دقت بالایی برخوردار هستند ایران دیگر نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد و می‌تواند کشوری مانند اسرائیل و مصر را فلج کند."

غرش کدام موشک دانشمندان ایرانی باعث افتادن کلاه رابین شد؟

اما بخش مهم صحبت‌های یوزی رابین که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره کردند، مربوط به موشک کروز زمینی سومار است. وی با اشاره به توان بالای مهندسان کشورمان می‌گوید: ایرانی‌ها یک بار در سال 2012 میلادی به برنامه ای برای ساخت موشک کروز حمله به اهداف زمینی به نام "مشکات" اشاره کرده اما تصویری از آن را نشان ندادند. در نهایت موشک سومار را رونمایی کردند.  من به سرعت این موشک ایرانی را با کا اچ 55 روسی مقایسه کرده و متوجه شدم که این نه یک کپی چینی، بلکه یک کپی ایرانی از موشک مورد نظر است. احتمالا موتور جتی هم که بر روی این موشک نصب شده است از نمونه روسی متفاوت است. "این یک دستاورد بزرگ مهندسی برای ایرانی ها است. این یک کپی نیست. من از لحاظ تکنیکی به احترام افرادی که این کار را انجام دادند کلاه از سر برمی‌دارم و به آنها احترام می گذارم. ایران این دستاوردهای موشکی را در شرایط تحریم به دست آورده است، تصور کنید اگر این کشور تحریم نباشد چگونه می تواند برنامه خود را گسترش دهد."

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۸۶۸۳۷۱۶:۲۴:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
آفرین به طراحان عزیز..
میترا۵۸۷۰۱۸۱۸:۵۶:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۷
اما متاسفانه برخی زیر پایشان را خالی میکنند
علی۵۸۷۴۷۴۰۹:۴۴:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۸
... فقط قصدشون ترساندن بیشتر اعراب برای خرید اسلحه است و دادن مجوز به خودشان برای تهاجم جدی به ما . اینقدر ذوق زده نشوید کمی تفکر و درایت بد نیست .
ناشناس۵۸۶۸۹۹۱۷:۱۶:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۱۷
کاملا درسته. اما کاش تو همه عرصه ها پیشرفت داشتیم ..
ناشناس۵۸۷۲۵۳۲۳:۱۸:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
بقیه عرصه ها دست اصلاح طلباست خوب اونا که عرضه کار کردن ندارند فقط بلدن تهمت بزنند
ناشناس۵۸۷۰۲۴۱۹:۰۲:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۷
غربیا و اسراییلی ها خیلی مارمولک هستن دارن ما را تشویق به هزینه بیشتر در بعد نظامی میکنند تا سرمایه ها بره او سمت و از نظر اقتصادی ضعیف بشیم. همون کاری که سر شوروی آوردند.
عبدالله۵۸۷۲۳۷۲۲:۵۷:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۱۷
فقط موشک داریم دیگر هیچ
حسين۵۸۷۲۳۸۲۳:۰۰:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
این حرفها را میزنند تا سلاح بیشتر به اعراب بفروشند
ناشناس۵۸۷۲۸۹۰۰:۳۳:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۱۸
منظور اصلی این اقا تحریم بیشتر ایران هست حالا دوستان دلشون خوش باشه که تعریف کرده. "تصور کنید اگر این کشور تحریم نباشد چگونه می تواند برنامه خود را گسترش دهد."
ناشناس۵۸۷۲۹۹۰۰:۴۶:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۸
من در این صحبتها احترام ندیدم ، بلکه بر عکس زمینه سازی برای اعمال فشار بر توان موشکی ایران قابل مشاهده است .
ناشناس۵۸۷۹۹۳۱۴:۲۵:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۸
کلاهش نیوفتاد بلکه به احترام ایرانی ها کلاهش را از سر برداشت ایشالا یاد بگیریم به دشمنانمون هم احترام بزاریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  2. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  3. بازی با کلمات

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین