آیا رژیم صهیونیستی دست به قمار مرگ‌بار می‌زند؟  

  4020721048 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

ورود زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، بدترین انتخابی است که می‌تواند از سوی کابینه اضطراری نتانیاهو اتخاذ شود، به ویژه آنکه گروه‌های مقاومت دیگر در منطقه، هشدارهای جدی صادر کرده‌اند.

آیا رژیم صهیونیستی دست به قمار مرگ‌بار می‌زند؟  

راهبرد معاصر نوشت: عملیات «طوفان الاقصی» امروز پنج‌شنبه وارد روز ششم خود شده و در حالی که حملات هوایی دیوانه‌وار ارتش صهیونیستی به مناطق مختلف غزه فروکش نکرده، جنگ زمینی نیروهای مقاومت در خارج از جغرافیای غزه و در مناطق حائل بین غزه و کرانه باختری به ویژه در مفالسیم، ناحال عوز، اطراف بئیری، کیسوفیم، سدیروت، عسقلان، زیکیم و... همچنان ادامه ادامه دارد.

در یکی از مهم‌ترین موارد، منابع مطلع مقاومت فلسطین اعلام کردند؛ شب گذشته و در جریان اجرای عملیات ابتکاری و غافل‌گیرانه، رزمندگان مقاومت فلسطین عضو گردان‌های شهید عزالدین قسام موفق شدند بار دیگر با عبور از موانع ایذایی متعدد، وارد شهر عسقلان شده و چند واحد و مکان نظامی با سلاح‌های نیمه سنگین را مورد حمله قرار دهند که طی آن تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده یا مجروح شدند.

در مجموع؛ ضربه‌ای که مقاومت فلسطین در جریان عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی وارد کرد، ضمن آنکه اعتبار اطلاعاتی، نظامی و امنیتی رژیم را با چالشی بی‌سابقه روبرو کرد، هیمنه صهیونیست‌ها را در جهان فرو ریخت و حیثیت آنها را بر باد داد.

این شرایط، چنانچه اظهارات و اقدامات متناقض و آشفته سران رژیم جعلی اسرائیل نشان می‌دهد، عملا سیستم عصبی و نظام تصمیم‌گیری رژیم را دچار اختلال جدی نموده است. 

به همین دلیل؛ تا این لحظه تنها راهبرد تل‌آویو در برابر مقاومت فلسطین، کشتار گسترده مردم برای ایجاد به‌اصطلاح توازن و در ادامه، برتری در وارد کردن تلفات به فلسطینیان با بمباران و موشک‌باران کور مناطق مسکونی غزه بوده است.

بی‌اثر بودن این راهبرد و عبور رزمندگان مقاومت از موانع بی‌شمار مرزی و نفوذ به عمق ۴۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی اما، موجب شده که رژیم صهیونیستی در مقام تلافی کردن، یکی از راهبردهای بعدی خود را ورود زمینی به غزه اعلام کند.

این اقدام در صورت وقوع، بدترین انتخابی است که می‌تواند از سوی کابینه اضطراری نتانیاهو اتخاذ شود، به ویژه آنکه گروه‌های مقاومت دیگر در منطقه از جمله حزب‌الله لبنان با خط قرمز اعلام کردن ورود زمینی صهیونیست‌ها به غزه، هشدارهای جدی صادر کرده‌اند.

با این وجود؛ گرچه در حال حاضر علائم غیر مستقیمی از جمله افزایش بمباران‌های کور برای مجبور کردن مردم به ترک غزه و مهاجرت به سمت صحرای سینا در مصر دیده می‌شود اما هنوز معلوم نیست که کابینه نتانیاهو در نهایت چنین تصمیمی را به اجرا بگذارد.

به هر حال تردیدی نیست که بدترین سناریو و تصمیمی که رژیم صهیونیستی می‌تواند اتخاذ کند، ورود زمینی به غزه و درگیر شدن در یک جنگ فرسایشی چند ماهه‌ی پر تلفات است که قطعا از توان جغرافیایی، سرزمینی و راهبردی سرزمین کوچک تحت کنترل اسرائیل خارج است و مخاطرات و چالش‌های بسیاری را برای آنها در پی خواهد داشت.

حماس در سراسر غزه تونل و کمین‌گاه ایجاد کرده و زیر زمین غزه را به پادگانی بزرگ و مجهز تبدیل نموده که اجازه تصرف چند روزه یا چند هفته‌ای آن را به تل‌آویو نخواهد داد، ضمن آنکه سیل گسترده آوارگان هم تبدیل به چالشی جدی علیه مصر، ترکیه و حتی کشورهای اروپایی خواهد شد.

از سویی؛ حامیان خارجی گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین قطعا با بی‌تفاوتی نظارەگر نابودی و یا تضعیف جدی آنها نخواهند بود و احتمال باز شدن جبهه‌های دیگر علیه اسرائیل بسیار بالاست که در این صورت این رژیم متحمل خسارات گسترده و غیرقابل جبران خواهد شد.

از سوی دیگر؛ چین و روسیه به عنوان اعضای ثابت شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور قطع در برابر نسل‌کشی فلسطینیان توسط غرب ساکت نخواهند ماند.

علاوه بر این؛ غربی‌ها به دلیل باز بودن جبهه اوکراین و اهمیتی که سرنوشت جنگ در اوکراین برای غرب دارد، موافق تداوم فرسایشی جنگ در این منطقه که آنها را نیز درگیر خواهد کرد، نیستند.

با این تفاسیر؛ باید منتظر ماند و دید که آیا کابینه چندپاره و مضمحل نتانیاهو که حتی با خوش‌بینانه‌ترین تحلیل‌ها، تا همین‌جای کار نیز بازنده اصلی این تقابل است، دست به این قمار مرگ‌بار خواهد زد یا خیر؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۸۰۷۶۱۹:۰۹:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۲۱
رژیم صیهونیستی هر غلطی می خواهد بکند .چرا یک فراخوان نمی دهید برای مسلمانان دنیا ؟؟همه می ایند
بیانیه۳۲۵۸۱۱۴۱۹:۲۸:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۱
چین و روسیه ساکت نمی مانند؟؟؟؟ هزارتا بیانیه برای سوریه و ... دادن چه هنری کردن که حالا برای فلسطین بکنن
ناشناس۳۲۵۸۱۴۷۲۰:۱۳:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۲۱
معلومه میزنه....شما منتظر گه خوردن این بی ... نباشید....
ناشناس۳۲۵۸۲۲۷۲۱:۴۰:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۲۱
همه مسلمانها یک سطل اب بریزند اسراییلو آب میبره
ناشناس۳۲۵۸۳۱۰۲۳:۳۷:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۱
فقط چین و روسیه را می بینی اروپا و امریکا کجایند
حسین۳۲۵۸۴۱۱۰۲:۱۱:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۲۲
والا من هیچ همسویی فکری با برخی تندروهای داخلی ندارم ولی خواهان تشکیل یه ائتلاف اسلامی علیه اسرائیل هستم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. من عجله ندارم!

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین