شهرک‌نشینان: اسرائیل تبدیل به مکانی کثیف و نفرت‌انگیز شده است

  4030210090

پایگاه خبری فرانسوی «اوریون ۲۱» با انتشار گزارشی، از اختلافات و شکاف موجود در افکار عمومی رژیم صهیونیستی پس از نزدیک به هفت ماه جنگ مستمر علیه نوار غزه خبر داد.

شهرک‌نشینان: اسرائیل تبدیل به مکانی کثیف و نفرت‌انگیز شده است

به گزارش فارس این پایگاه خبری نوشت: «پس از نزدیک به هفت ماه جنگ، میزان نفرت از "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل به سطح بی‌سابقه ای در "اسرائیل" رسیده است. موگی (54 ساله) اهل لنینگراد روسیه که در سال 1997 به اسرائیل مهاجرت کرد و در سال 2006 در جنگ لبنان شرکت کرد. هنگامی‌که از وی درباره وضعیت "اسرائیل" سؤال شد، وی "اسرائیل" را در دو کلمه خلاصه کرد: "جایی کثیف و نفرت‌انگیز".» «هانا» (27 ساله) متولد سن پترزبورگ است. او دو سال پیش برای فرار خدمت سربازی و شرکت در جنگ اوکراین از روسیه به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرد. او نیز همان عبارات موکی را تکرار و تأکید می‌کند که درحال برنامه‌ریزی برای بازگشت به روسیه است. بی‌شک او تنها یهودی سرزمین‌های اشغالی نیست که به بازگشت به کشورهای مبدأ خود فکر می‌کنند، یک دیپلمات اروپایی می‌گوید که درخواست‌ یهودیان «اسرائیل» برای دریافت گذرنامه در کنسولگری کشورهای اروپایی به شدت افزایش یافته و از زمان آغاز جنگ غزه 5 برابر بیشتر شده است.گابریلا نیز عبارت "جای کثیف" را همچون هانا و موگی تکرار می‌کند. او از سال 2023 در همه اعتراضات برگزار شده در دفاع از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی که آن را «لعنتی» توصیف می‌کند، شرکت کرده و هم اکنون با خشم و نفرت بسیار از "کابینه شکست‌خورده‌ها" سخن می‌گوید که قادر به آزاد کردن اسرای جنگی و پیروزی در «این جنگ وحشتناک» نیستند.
 
 «همه برن گم‌شن»!
بر اساس این گزارش، «ماریانا» فریاد می‌زند: «بزارین از اینجا برن، گم‌شن! اونا توی جنگ شکست خوردن. این جنگ به هیچ‌جا نمی‌رسه». «نتزان هوروویتز»، وزیر سابق بهداشت می‌گوید: "کابینه کثیف. اونا بی‌کفایتن". یک دیپلمات اروپایی "اشتباهات سیستماتیک وحشتناک" مرتکب شده توسط نتانیاهو را محکوم می‌کند. پس از حدود 7 ماه جنگ، نفرت از نتانیاهو به حد بی‌سابقه‌ای رسیده، اسرائیلی‌ها وقتی می‌بینند، پسرش یائیر به میامی پناه برده و همسرش در خانه یک آرایشگاه دارد، عصبانی می‌شوند.هوروویتز می‌گوید: «نتانیاهو نگرانی جز همسر، پسر و خانواده‌اش ندارد، پس بهتره که بره گم‌شه. همه‌شون گم‌شن.»یک فلسطینی ساکن حیفا می‌ترسد، با غزه همبستگی کند، می‌گوید: «اسرائیل جای کثیفی است». فلسطینی‌های اسرائیل حق آزادی بیان ندارند و مجبورند سکوت کنند. اینجا آزادی بیان و اعتراض حق افراد خاصی است.«یوآو رنون»، استاد دانشگاه عبری می‌گوید: «سامسون، قهرمان قومی، مذهبی و نمادین مسیحیان که در بنای اسرائیل شرکت داشت و مسیحیان وی را شکست‌ناپذیر می‌دانند، دیوانه خودخواهی بیش نبود.»وی می‌گوید: «افسانه شکست‌ناپذیری سامسون که در کتاب‌های درسی آمده، به پایان خود رسیده، وقت آن است، ایده قتل و کشتار را کنار گذاشته به ایده تلاش برای زندگی بپردازیم. باید این سرزمین جایی برای زندگی باشد، نه مرگ. زندگی برای یهود و فلسطینیان کنار هم.»«یووال نوال هراری»، مؤرخ لیبرال می‌گوید: «نتانیاهو همچنان قول پیروزی می‌دهد»، درحالی‌که ما فقط دو قدم با شکست فاصله داریم. نتانیاهو درست مانند سامسون «مغرور، کور و پر از کینه» است. حالا سؤال بسیاری از اسرائیلی‌ها این است آیا این پایان اسرائیل است؟ پاسخ بسیاری به این سؤال مثبت است.
  
ژنرال‌ها نفرین خدا در اسرائیل هستند!
به نوشته این پایگاه خبری، خروج از این بن بست مرگبار، یکی از مهم‌ترین تلاش‌ها و اقدامات «اورلی نوی» (54 ساله)، متولد ایران و رئیس بتسلیم، قدرتمندترین سازمان غیردولتی حقوق بشر در «اسرائیل» است. وی طی ده سال گذشته اقدامات بسیاری را برای تبیین تبعیض‌نژادی در «اسرائیل» انجام داده و از جمله کسانی است که استفاده ارتش «اسرائیل» از هوش مصنوعی در جنگ غزه را افشا کرد.از دید اورلی نوی، حمله حماس در 7 اکتبر نمی‌تواند، موجب فراموشی "سال‌های اشغال، محاصره، تحقیر و ظلم علیه فلسطینیان، به ویژه در نوار غزه" شود. دیدگاه‌های نوی اگرچه باعث شد، برخی عضویت خود را بتسلیم لغو کنند، اما او را از ادامه همبستگی با فلسطینی‌ها باز نداشت.ژنرال «یائیر گولان» در تلاش است، یک جناح چپ سنتی‌تر را در «اسرائیل» احیا کند. هدف وی ریاست حزب «کارگری هاودا» است. یکی از روشنفکران می‌گوید: «این معاون سابق ستاد ارتش نیز مثل همه ژنرال‌های دیگر است، وقتی بازنشسته می‌شوند، دم از صلح می‌زنند، چون می‌دانند، پیروزی در جنگ غیرممکن است».این پایگاه خبری می‌افزاید: «اگرچه گولان برای ریاست ائتلاف چپ مورد قبول معترضان تل‌آویو و قدس تلاش می‌کند، اما بی‌شک او نیز با اعتراضات بزرگی مواجه خواهد شد، چون بسیاری، ژنرال‌ها را نفرین خدا در اسرائیل می‌دانند.»«جمال زحالقه» عضو سابق کنست می‌گوید: «چپ‌های اسرائیل نتانیاهو را دوست ندارند، اما سیاست‌هایش را دوست دارند.» وی می‌افزاید: «آنها عملا از نکبت‌48، رژیم آپارتاید، شهرک‌سازی حمایت کردند و حالا از کشتار فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند. علیرغم تظاهراتی که از اواسط مارس دوباره با قدرت به میدان بازگشته، اما واقعیت این است که چپ «اسرائیل» برنامه‌ای برای صلح ندارد.
  
مجازات فلسطینی‌ها به خاطر فلسطینی بودن‌شان
«آری ریمز»، مدیر ارتباطات سازمان غیردولتی حقوق بشر فلسطینی «عدالت» می‌گوید: «رسانه‌های عبری زبان مانند یک ارکستر هستند. همه با هم هماهنگ هستند و یک آهنگ را می‌نوازند، بنابراین همه چیز در رسانه‌های عبری زبان سرانجام به حمایت از جنایات حکومت منتهی می‌شود.»برای بسیاری از مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی، چه فلسطینی، چه اسرائیلی گوش دادن به الجزیره برای به دست آوردن اطلاعات مختلف به امری «ضروری» تبدیل شده است. به همین دلیل کابینه «اسرائیل» جلوگیری از پخش این شبکه قطری در سرزمین‌های اشغالی را صادر کرد.جمال زحالقه می‌گوید: "وحشیگری اسرائیل تکان‌دهنده است، اما آنچه که از آن تکان‌دهنده‌تر است، نحوه حمایت رسانه‌های اسرائیلی از این وحشیگری و معرفی عاملان این جنایت به عنوان قهرمان است. بیشتر مردم نمی‌دانند، چه بلایی سر آزادی بیان می‌آیند یا به آن اهمیت نمی‌دهند."«عدی منصور»، مشاور حقوقی سازمان خصوصی عدالت در حیفا می‌گوید: «مانند آزادی بیان، آزادی فلسطینیان در اسرائیل نیز همواره مورد تهدید است و هرگونه انتقاد از سوی آن‌ها خیانت تلقی می‌شود، از جمله همبستگی و همدردی با مردم غزه که "تروریسم" تلقی می‌شود و در این زمینه تاکنون بیش از 95 دانشجو از 25 کالج و دانشگاه اسرائیلی به دلیل همبستگی با فلسطینی‌های غزه با اتهام حمایت از تروریسم مواجه شده و از دانشگاه اخراج شدند.»
  
مشکل نظام حکومتی ماست!
گزارش در ادامه تأکید می‌کند: «با توجه به آنچه گفته شد، آیا وقت آن نرسیده است که از خود سؤال کنیم، آیا پایان اسرائیل مسئله زمان است و باید به حمایت از آن پایان دهیم؟» و یکی از دیپلمات‌ها می‌گوید: «این بی‌شک پایان یک نمونه مدل نظام حکومتی است، اما نه پایان فلسطین.»تظاهرکنندگان اسرائیلی در تل‌آویو و قدس همه بر این باورند که مشکل در کشور نیست، مشکل در چپ یا راست است که نظام حکومتی ما را تشکیل می‌دهند.جمال زحالقه می‌گوید: «اینجا همه چه غیرنظامی، چه نظامی، چه سیاستمدار، چه روشنفکر، چه خبرنگار و روزنامه‌نگار به صورت مستقیم یک دیدگاه دارند و در یک مسیر حرکت می‌کنند: فلسطینی‌ها را بکشید .. آن‌ها را نابود کنید.»در پایان این گزارش، این پایگاه خبری تأکید می‌کند که هیچ کس در عرصه سیاسی «اسرائیل» آماده دستیابی به توافق و برقراری صلح نیست، آمریکایی‌ها آمادگی هیچ اقدامی را ندارند، اروپایی‌ها ناتوان‌تر از آن هستند که اصلا اقدامی کنند، روس‌ها و چینی‌ها به نظارت بر اوضاع رضایت می‌دهند و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" نوار غزه را رها نمی‌کند و تنها کلید موفقیت وحدت فلسطینی‌ها است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  2. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  3. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  4. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  5. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  6. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  7. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  8. بازیچه های صهیونیسم

  9. رسول‌اف و ضرری که با خروجش به سینمای ایران زد!؟

  10. اظهارات جدید فرمانده نیروهای قدس درباره عملیات وعده صادق

  11. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

  12. CNN: ایران به بزرگ‌ترین قدرت موشکی و پهپادی منطقه تبدیل شده است

  13. مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح الزام به ثبت رسمی اسناد را تصویب کرد

  14. گروسی: تهران تمایلش را برای گفت‌وگویی جدی با آژانس نشان داده است

  15. رییس جمهور: عقب‌ماندگی‌ها در اجرای عدالت را باید جبران کنیم

  16. دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه غیر علنی نیست

  17. مرتضوی: دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد زد

  18. خاندوزی: تمام اصناف کشور موظف هستند به‌سمت شفافیت بروند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  7. فردا دیر است...

  8. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  9. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  16. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  17. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  18. مأمور خاطی بازداشت شد

  19. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین