کمبود شدید سرباز در اوکراین

  4030208108

«ولودمیر اولنیک» نماینده پیشین پارلمان اوکراین، کمبود سرباز را مهمترین چالش پیش‌روی کشورش در مسیر جنگ با روسیه دانست و گفت که ارائه مهمات به کی‌یف از سوی غرب نمی‌تواند این وضعیت را جبران کند.

کمبود شدید سرباز در اوکراین

به گزارش روز شنبه ایرنا، این سیاستمدار اوکراینی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ارائه تسلیحات جدید از سوی آمریکا نمی تواند کمبود و فرسودگی شدید نیروی انسانی را در اوکراین جبران کند.

رسانه‌های غربی نیز اذعان دارند که اگرچه کمبود مهمات تا حدودی با کمک های خارجی کاهش یافته، اما فقدان نیروی لازم در ارتش اوکراین همچنان موضوع اصلی است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در ماه مارس (اسفند) یکی از دشوارترین چالش های پیش روی اوکراین را در جنگ جاری با روسیه، طفره رفتن و فرار مردان جوان برای اعزام به جبهه ها دانست.

اولینیک در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان [اوکراینی] از کمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نیروی انسانی شکایت دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد در رده سنی ورود به جنگ فراری هستند و حاضر به حضور در جبهه ها نیستند.

اولینیک ادامه داد: با توجه به پیشروی مداوم روسیه، اوکراین باید به سرعت ۲۰۰ هزار نیرو را بسیج کند که این امر غیرممکن است.

وی به قانونی که به تازگی از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای بسیج نیرو و جبران کاهش سرباز به امضا رسیده است، اشاره کرد و گفت: این امر هم بعید است وضعیت را بهبود بخشد.

این قانونگذار سابق به یک مورد دستگیری گزارش شده اشاره کرد که براساس آن یک جوان ۲۰ ساله به موجب قانون جدید دولت زلنسکی به زور به جبهه جنگ فرستاده شده است.

بخش ثبت نام ارتش اوکراین نیز تائید کرده است که براساس قانون زلنسکی در صورت مقاومت این سرباز جوان برای اعزام به جبهه ها، ممکن است اعدام شود.

اولینیک در پایان گفت: «این یک سقوط است، یک بن بست است. مردم نمی خواهند از منافع آمریکایی ها و تیم زلنسکی محافظت کنند».

آمریکا به تازگی پس از ماه‌ها کشمکش با نمایندگان مخالف تداوم حمایت ها از اوکراین در کنگره، از تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری بسته حمایت خارجی شامل کمک ها به کی‌یف در بحبوحه پیش روی سریع روسیه خبر داده بود.

اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
 
وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد به مردانی که در سن جنگیدن قرار دارند اما در خارج از اوکراین زندگی می‌کنند خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت اوکراین اعلام کرد به مردان اوکراینی خارج از کشور که در سن سربازی قرار دارند، خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

مقامات اوکراینی تا کنون گام‌های زیادی برای افزایش تعداد سربازان ارتش این کشور برداشته‌اند و اخیراً گشت‌های مرزی را شدیدتر کردند تا سربازان فراری را که قصد گریز از کشور دارند، بازداشت کنند.

حال کی‌یف طرحی اعلام کرده که هدف آن مردان اوکراینی خارج از این کشور است. دولت اوکراین اعلام کرد سفارتخانه‌های این کشور از صدور پاسپورت جدید و ارائه دیگر خدمات کنسولی به افرادی که در سن سربازی قرار دارند، خودداری خواهد کرد.

با آغاز جنگ اوکراین، کی‌یف مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرد؛ اما در آن زمان برخی افراد در خارج از مرزهای اوکراین بودند و بسیاری هم تا کنون به روش‌های غیرقانونی از اوکراین گریخته‌اند.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در این باره گفت: «امروز کسانی هستند که در سن سربازی قرار دارند و با خروج از کشور، نشان داده‌اند که برای آن ارزشی قائل نیستند. بعد این‌ها می‌آیند و می‌خواهند از همین کشور خدمات بگیرند. این طور که نمی‌شود. کشور ما در جنگ است.»

در حال حاضر حدود ۸۶۰ هزار مرد اوکراینی در خارج از مرزهای این کشور در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند. هدف کی‌یف از محروم‌کردن آن‌ها از خدمات کنسولی این است که بخشی از کمبود نیروی نظامی خود را جبران کرده و آن‌ها را وادار به بازگشت به اوکراین کند. با این حال، منتقدان این طرح باور دارند چنین اقداماتی نتیجه محسوسی در تعداد سربازان ارتش نخواهد داشت و تنها دستاورد آن ایجاد تفرقه میان اوکراینی‌ها است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

    2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

    4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

    5. چرا این همه بد اخلاقی؟

    6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

    7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

    8. درباره توبه تتلو

    9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

    10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

    11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

    12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

    14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

    15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

    16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

    17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

    19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

    20. تنوری که هنوز سرد است...

    21. ایثارگران را بدنام نکنید !

    22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

    23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

    24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

    25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

    آخرین عناوین