مقایسه جنگنده‌های سوخو ۳۵ با اف۳۵

  4011221023 ۱۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۴۷۵۱۰۰۹:۳۵:۳۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اگر کار آئی لازم را داشت چرا در جنک اوکراین کاری پیش نبرد حکایت خودرو سازی ماست که ازش تعریف میشه روسیه غیر از فروش ، پول و هدف دیگری هم دارد جنگ دیگری در خاور میانه
ناشناس۲۹۴۷۶۲۴۱۰:۵۸:۲۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
شما هروقت فرق بین جنگنده با بمب افکن رو دانستید بعد بیاد نظر بدید
آرش۲۹۴۷۷۳۲۱۱:۵۸:۵۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
بهتره بجای طفره رفتن، پاسخ منطقی به پرسش ایشون بدید.
ناشناس۲۹۴۷۸۵۳۱۲:۵۷:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
طفره جان جنگ که فقط هوایی نیست!!
ناشناس۲۹۴۸۱۲۷۱۴:۵۲:۱۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تو جنگ زمینی هم از روسیه بجز ویرانگری سرزمین و کشتار مردم چیزی ندیدیم
ناشناس۲۹۴۸۳۲۳۱۶:۱۹:۵۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مهم نیست اف ۳۵ چقدر از سوخو سر تره دوست گرامی اونیکه ازش استفاده میکنه مهمه کی باشه و چقدر مهارت داشته باشه اف ۳۵دست یه خلبان ترسو باشه با سوخو ۲۲ ما طرف بشه بازنده هستش بعد ایرانیا هر سلاحی دستشون بیاد چند لول ارتقاش میدن
فرهاد۲۹۴۸۲۵۰۱۵:۴۴:۴۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
روسیه هیولای قلابی
م ر۲۹۴۸۳۰۲۱۶:۰۸:۱۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آمریکا واسرائیل خیلی زورزدن تا ایران نتونه به اینها دست پیداکنه حالا شمابگو اگر خوب نیستندچرا اسراییل وآمریکا ترسیدن ازاین جنگنده ها
محمد۲۹۴۸۸۹۹۲۱:۵۱:۱۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سوخو 35جنگنده نسل پنجه و گرون قیمته
ناشناس۲۹۴۷۸۸۵۱۳:۱۰:۵۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
بابا روسیه که هیچی نمیتونه بسازه.مگه تو براش هورا بکشی
ناشناس۲۹۴۷۸۹۳۱۳:۱۳:۳۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جنگ دوم جهانی آلمان روسیه رو تصرف میکرد اگه آمریکا وانگلیس از طریق ایران کمکش نمیکردن
ناشناس۲۹۴۸۷۹۳۲۰:۳۸:۵۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
یادم نمیاد آمریکا و انگلیس به شوری کمکی کرده باشن تو جنگ جهانی! اصلا اون زمان آمریکا تو جنگ نبود اواخر درگیری وارد شد .
ناشناس۲۹۴۷۹۸۳۱۳:۵۶:۵۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
هم سوخو35 هم اف 35 هر دو جنگنده هستند!
ناشناس۲۹۴۷۹۹۲۱۴:۰۱:۰۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
بایدهم ازروسیه تعریف کنن
ناشناس۲۹۴۸۲۱۶۱۵:۲۲:۵۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
روسیه اگه مالی بود از ایران کمک نمی‌گرفت .
ناشناس۲۹۴۸۲۴۰۱۵:۳۷:۵۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
روسیه با یک کشور کوچک جنگ راه انداخت اقتصاد که مهم تر از همه هست روسیه انقدر ضعیف شده اقتصادش که نگو
ناشناس۲۹۴۸۳۵۹۱۶:۳۸:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
البته با یه کشوری که کل اروپا ازش حمایت کردن و بهش سلاح و مهمات و پشتیبانی رسوندن و حتی گروه های تروریستی رو به کمکشون فرستادن
ناشناس۲۹۴۸۳۶۸۱۶:۳۹:۵۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اوکراین اونقدرا هم کوچیک نیست از لحاظ نظامی هم از قبل قوی بوده الانم کلی ادوات نظامی از جمله تانک لئوپارد آلمانی و.. رو داره حتی بهش میخوان میراژ 2000 بدن
جعفر۲۹۴۸۳۹۷۱۶:۵۵:۳۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
راست میگی ؟
ناشناس۲۹۴۸۵۱۲۱۸:۰۲:۲۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
حتماً میدونید مقایسه اف35 با سوخو35 مثل مقایسه شلوار با کلاه هست. این دو پرنده ماموریتهاشون متفاوت هست.
رضا۲۹۴۷۸۱۲۱۲:۳۶:۳۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
وقتی در مورد چیزی اطلاع نداری اظهار نظر نکنید
طالب۲۹۴۷۸۷۴۱۳:۰۵:۳۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
انتظار نداری که یه هواپیما به این گرونی برای نابود کردن یه تانک یا چند نفر ادم بره شایدم بزننش
ناشناس۲۹۴۸۲۲۰۱۵:۲۴:۰۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
پس چرا ساختن که باهاش برج خلیفه رو بزنن؟؟؟
ناشناس۲۹۴۸۳۲۴۱۶:۲۰:۰۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
یکی برج الخلیفه را می بیند و به این فکر می کند با کدامین موشک بزنمش، یکی دیگر می بیند و به این فکر می کند زیباترش را در کشورم بسازم. نام اولی ویرانگر و نام دومی آبادگر است.
مهدی۲۹۴۸۳۳۵۱۶:۲۹:۴۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
این هواپیما همونجور که از اسمش معلومه ربط داره به آسمان برای درگیری هوایی هست و برای کشوری مثل ایران که یگان هواییش فرسوده هست خیلی خوبه و احتمال حمله هوایی رو کاهش میده یا حداقل میتونه جلوگیری کنه
تکاور۲۹۴۷۸۸۴۱۳:۱۰:۳۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مگه جنگ همش به جنگنده هست ؟! پدافندهای هوایی و هزار و یک عامل دیگه از جمله هزینه های عملیاتی کردن جنگنده و ریسکش موثر هست در جنگ
ناشناس۲۹۴۷۹۲۳۱۳:۲۳:۲۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
از آنجایی که اف سی و پنج رادار گریز تر است بنابراین دست برتر را خواهد داشت بخصوص که رادار قوی تری نیز دارد. قبل از اینکه سوخو متوجه اف سی و پنج شود و بخواهد مانور دهد منهدم می شود. البته اینها بر اساس این اطلاعات است ممکن است در عمل چیز دیگری باشد.
مهدی۲۹۴۷۹۵۷۱۳:۴۱:۲۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
طرفداری روسیه نمیکنم ولی این صفت هایی که در مورد روسیه میگی در برابرش رو قدرت خونریز وبی رحم آمریکا برای خاورمیانه و اوکراین وژاپن و افغانستان وعراق ویمن و .... داره. ننگ آمریکا با تکنولوژی و رفتار دیگران پاک نمیشه حق گو و بی طرف باشیم
ناشناس۲۹۴۸۳۳۷۱۶:۳۰:۳۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
بعضی ها چون با روسیه مشکل دارن طوری نظر می دن که انگار آمریکا جنایتکار که خون مردم دنیا و از جمله مردم ما رو تو شیشه کرده امام زاده هستش آمریکا همون کشوری هست که همین الان کشور ما رو حتی تحریم دارو و غذا کرده
نع پ۲۹۴۸۵۳۳۱۸:۱۳:۲۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دمت گرم
ناشناس۲۹۴۷۹۹۴۱۴:۰۱:۵۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
F-35 خودش بین جنگنده های آمریکا رتبه پنجمه! چرا با F-15 Eagle مقایسه نمیکنید؟
ناشناس۲۹۴۸۱۲۶۱۴:۵۲:۱۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آمریکا فقط دیو توخالی هست مادرجنگ ۸ساله چی داشتیم بادست خالی باجندتا کشور جنگیدیم سوخو۳۵ برسه به ایران میشه رادارشو دستکاری کرد
ناشناس۲۹۴۸۲۵۹۱۵:۴۸:۳۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
پنجمین ارتش مجهز دنیا بودیم با دست خالی جنگیدیم ؟؟؟!!! عراق تو همون سال اول تمام تجهیزاتش نابود شد اگه مدام جایگزین نمی‌کرد الان عراق جزو خاک ما بود
محمد۲۹۴۸۳۳۸۱۶:۳۰:۴۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
پنجمین ارتش دنیا ارتشش از هم پاشیده بود، مستشار ها رفته بودن و تو دو سال اول جنگ تمام انبار های تسلیحاتی شاه خالی شده بود، برو تعداد اف 14 های عملیاتی رو در زمان شروع جنگ و پایان جنگ بخون
محمد۲۹۴۸۶۴۵۱۹:۲۵:۰۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چجوری حساب کردی؟!بله تجهیزات موجود،مهمات ناموجود.وقتی عراق شهرهای ما رو موشک باران میکرد چند تا موشک داشتیم جواب بدیم؟! با خواهش و التماس مهمات خریداری میشد
ناشناس۲۹۴۸۳۲۷۱۶:۲۳:۳۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ما در جنگ عراق پیشرفته ترین تسلیحات رو داشتیم. تانک چیفتن هلیکوپتر کبرا جنگنده ی F4 و F5 و f14 داشتیم
ایرانی۲۹۴۸۳۴۹۱۶:۳۴:۲۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اون زمانی عراق حمله کرد کلی جنگنده پیشرفته با هلیکوپتر های روز را داشتیم
ناشناس۲۹۴۸۳۶۲۱۶:۳۸:۵۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دست خالی نبودی.بهترین تجهیزات دنیا و ساخت آمریکا در اختیار داشتی.
رضا۲۹۴۸۶۴۸۱۹:۲۶:۱۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تمام اساتید جنگهای منظم در هشت بند ترتیب نیرو مهمترین عامل را "شایستگی رزمی " می دونن در صورتبکه تجهیزات یک قسمت از بند" استعداد رزمی " هست . توی جنگ مهمترین پارامتر،داشتن قوای نظامی با روحیه و مقاوم هستش، نمونه بارزش را در جنگ طالبان با دشتاشه و موتور سیکلت درب و داغون و یک اسلحه انفرادی ،علیه ارتش تجهیز شده کامل توسط امریکا بودیم.
ناشناس۲۹۴۸۳۸۹۱۶:۴۷:۴۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جوانانی داشتیم که برای وجب به وجب این خاک خون میدادن.
ناشناس۲۹۴۸۱۳۸۱۴:۵۵:۰۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
از روی مجبوری به خرید این جنگنده روی آورده ایم و ان شاا.. بهترشو خودمون میسازیم مانند موشک های نقطه زن که حالا داریم ولی وقتی مجبور بودیم اسکاد بی می خریدیم آن هم از لیبی
منطق۲۹۴۸۳۰۹۱۶:۱۱:۱۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دوست عزیز اولا قرار نیست هرسلاحی که داره وسط بیاره دوما روسیه انواع جنگنده هارو داره وقتی جنگنده ارزان تر کارشو راه میندازه چرا باید هزینه وریسک بالاتری رو قبول کنه سوما روسیه بمب اتم هم داره چون استفاده نکرده یعنی کارایی نداره
مهدی۲۹۴۸۳۵۴۱۶:۳۵:۵۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
از کجا میدونی کاری از پیش نبرد؟ این هواپیما اولا تو جنگ خیلی کم استفاده شد و تنها یک فروند در طی جنگ ساقط شد به دلیل آتش پدافند خودی دوماً این هواپیما بمب افکن که نیست بخواد کار پیش ببره جنگنده هست وظیفه جنگنده با جنگنده های دشمن رو داره
محمد۲۹۴۸۴۴۱۱۷:۲۰:۳۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
قبول ندارم
ناشناس۲۹۴۸۹۲۱۲۲:۰۸:۴۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مثل مقایسه ماشین چینی و ماشینهای اروپایی هستش، در ظاهر در عدد بهتر هستند ولی در عملکرد هیچ حرفی برای گفتن ندارند
ناشناس۲۹۴۷۵۲۳۰۹:۴۱:۳۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
راجع به هزینه تولید و نگهداری می نوشتید تا دود از سرها بلند شود . دیر یا زود این غول بلعنده ی دلار را خود آمریکاییها کنار خواهند گذاست .
ناشناس۲۹۴۷۹۴۴۱۳:۳۱:۴۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
هزینه نگهداری چی؟
ناشناس۲۹۴۹۰۵۷۲۳:۳۲:۱۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
۱ف ۳۵ تا الان هرجا رفته بعد از یع مدت کوتا زمین گیر شده مثل همین اف ۳۵ های اسرائیل که دارن همشون رو مرجوع میکنن غول آمریکا اف ۲۲ هست که ب هیچ جا نداده
ناشناس۲۹۴۷۵۷۴۱۰:۲۶:۴۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
پس چرا این دژ هوایی نتوانسته در اوکراین غلطی بکند ؟
ناشناس۲۹۴۷۷۵۷۱۲:۱۴:۴۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
همونطور که آمریکا با اف 22 و اف 35 نتونسته غلطی در مورد ایران بکنه
ناشناس۲۹۴۷۸۴۰۱۲:۵۳:۴۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اگه به محصولات این دو کشور نگاه و مقایسه ای بکنیم طبعا محصولات آمریکا یه سروگردن بالاترند هرچند در مورد هرچیز متخصصین باید رای بدهند من به نقل قول خلبانان مون میگم اگه اف ۱۴ ها نبود الان ایرانی نبود که بخواهیم در مورد سوخو و اف 35 صحبت کنیم تو اون زمان جنگ ایران وعراق برتری هوایی خصوصا وقتی اف ۱۴ ها در آسمان بود با ایران بود علیرغم اینکه روسیه فرانسه و ....به عراق جنگنده های بروز خود رو می فروختند بازهم اف ۱۴ ها عقاب آسمان ها بودند الان هم اگه بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم باید سوخو ۵۷ رو با اف ۲۲ مقایسه کنیم که من با توجه به ذهنیات قبلی میگم اف ۲۲برتره
ناشناس۲۹۴۷۹۵۹۱۳:۴۲:۴۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
هیچ وقت حملات هوایی سرنوشت را عوض نکرده و نمی کند بلکه نیروی زمینی هست سرنوشت را می سازند و نیروی هوایی فقط پشتیبانی می کنند از آن نیروی زمینی
ناشناس۲۹۴۸۲۴۳۱۵:۴۰:۲۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
این حرف ها همه قدرت رسانه ای آمریکا و اروپا رو نشون میده که به مخاطب چیزی رو یا یه مطلبی رو جوری القا می‌کنه که مخاطب رو قانع کنه . و تو ایران هم که هیچ ماشاالله همه واسه خودشون متخصص شدن در هر زمینه ای . بدون هیچ دلیل و منطقی میگه آف ۲۲ از سوخو ۵۷ قوی تره یا برعکس . آخه از کجا میتونین این همه راحت بگین .خیلی تعجب آور که اینهمه افراد برای دفاع از سیاست ها و یا تجهیزات آمریکایی سینه سپر کرده اند . طرف واسه افکار و عقاید خود اینقدر تعصبی عمل نمیکنه که به وسایل آمریکایی تعصب می‌کنه واقعاً تأسف باره
فرهاد۲۹۴۸۲۵۳۱۵:۴۶:۱۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خوب دست کم فردی که اطلاعات نظامی دارد اینجا داریم. مقایسه از اساس اشتباه است.یک نسل پنج قابل مقایسه بایک نسل ۴.۵ نیست.نسل پنج روسها سوخو۵۷ است.با همان ویژگی های جنگنده های نسل پنج. سوخو۳۵ برا مقابله با سوفا و اس ایگل های اسراییل قرار است خریداری شود .وگرنه نسل و ماموریت اف۳۵ و سو۳۵ کاملا متفاوت است.
ناشناس۲۹۴۸۹۸۹۲۲:۴۶:۴۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دیدیم پهبادهای ابتدایی یمن رو درعربستان سپرموشکی پاتریوت پرپرمیکرد.....واقع بین باشید
ناشناس۲۹۴۷۹۳۰۱۳:۲۵:۲۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
عوضش شریک و هم پیمان نظامیش داره
علیرضا سرداری۲۹۴۸۰۷۸۱۴:۳۵:۴۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دوست عزیز آمریکا نمی خواهد به ایران حمله کند چون هزینه زیادی برای امریکا به بار می آورد . پس به جای اینکه این همه هزینه کنه یه جنگ نرم آغاز می‌کنه مثل ماهواره و شبکه های مثل ایران اینترنشنال .بی بی سی و جنگ نرم میشه از هر جا به عمل رسوند خلاصه ما نمی توانیم بگیم که با خرید 40تا یا 100سوخو 35می تونیم قدرت هوایی مون رو به حداکثر برسانیم
ناشناس۲۹۴۷۵۷۷۱۰:۲۹:۰۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تسلیحات نظامی ساخت یک کشور نمایی از تجهیزات و قدرت صنعتی اون کشور هستن. لطفا هواپیماهای مسافربریی و خودرو ها و قطعات کامپیوتری ساخت روسیه و ساخت آمریکا رو مقایسه کنید تا کیفیت هواپیماهای جنگی مشخص گردد. دوستان از اتاق فرمان اشاره می کنن روسیه صنعت آبرومند خودرو سواری نداره و هیچ قطعه کامپیوتری هم نمی تونه بسازه
ناشناس۲۹۴۸۶۵۴۱۹:۳۰:۵۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ما امریکا و روسیه رو از لحاظ تکنولوژیکی مقایسه نمیکنیم مقایسه ما از زمان جنگ است که دنیا سیم خاردار به ما نمیفروخت و حالا در حال خرید جنگنده نسل ۴ هستیم باید قدرت هوایی در منطقه سنجیده شود و اینطور نیست که کل نیروی هوایی امریکا و اسراییل همه اف ۳۵ هستند جنگنده قدیمی هم دارند که اتفاقا جنگنده های قدیمی زیادی دارند که سوخوی ۳۵ بر انها میچربد
ناشناس۲۹۴۷۵۹۵۱۰:۴۲:۰۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دیگه رسما قدرت هوایی خاورمیانه هم هستیم دنیای چند قطبی حتی سریع تر از پیش بینی رهبر فرزانه انقلاب این پیر دانا داره رخ میده
ناشناس۲۹۴۷۸۶۰۱۲:۵۸:۴۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
قبلا هم بودیم با پهپاد ها و الان بیشتر شده
ناشناس۲۹۴۷۸۹۲۱۳:۱۳:۲۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
با24تااف35قدرت‌اول‌خاورمیانه‌ای‌ترکیه‌250تاجنگنده‌ پیشرفته‌داره‌عربستان‌150تا
ناشناس۲۹۴۸۱۶۸۱۵:۰۳:۳۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
هیچی موشک نمیشه
ناشناس۲۹۴۸۹۹۵۲۲:۴۹:۴۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دفاع موشکی ندارن
مجید۲۹۴۷۹۷۲۱۳:۴۸:۴۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
قدرت نظامی یک کشور در یک جنگ تمام عیار رخ میده انتقاد هم میکنیم چون جوابی ندارید حرفی را هی تکرار میکنید.
پرویز۲۹۴۷۶۰۸۱۰:۵۲:۲۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مقایسه این دوجنگنده مثل اینه که پراید و پرادو مقایسه کنیم. اف35 نسل 5 هم نیست اما اف 35 نسل 6 هست. اخه چه آدم عاقلی میاد این دورا مقایسه کنه
ناشناس۲۹۴۷۷۲۴۱۱:۵۶:۱۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سوخو 35 نسل ++4 و اف 35 نسل 5 هست
محمد۲۹۴۸۴۶۸۱۷:۳۳:۵۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مخالفم
ناشناس۲۹۴۷۶۱۸۱۰:۵۵:۵۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
هرچه باشه زیر فانتوم باید راه بره شوخی که نیست روسیه آویزان هست .
ناشناس۲۹۴۷۶۲۶۱۱:۰۰:۰۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کامنتها رو که میخونی باورت نمیشه یه ایرانی چنان دفاعی از آمریکا و تسلیحاتش میکنه که خود آمریکایی ها هم نمیکنن
ناشناس۲۹۴۷۷۸۲۱۲:۲۴:۴۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خواهشا مطالعه بعرمایید بدون هیچ جهت گیری نیروی هوای روسیه هیچی برای گفتن نداره و اف ۳۵ یک جنگنده بمب افکن نسل پنجمی هستش و سوخو ۳۵ یک جنگنده بمب افکن نسل چهار این سوخو حتی در مقابل اف ۱۵ های سعودی هم چیزی نیست
ناشناس۲۹۴۷۹۶۶۱۳:۴۵:۲۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آن هواپیمای پنهانکار بدون سرنشین آمریکا از سامانه قدیمی تر ایران با ارتفاع بالا در خلیج فارس ضربه خورد را هم چگونه توجیه می کنید؟
ناشناس۲۹۴۸۱۶۶۱۵:۰۳:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مهندس تو اول برو ببین بمب افکن چیه بعد بشو تحلیل گر مسائل سیاسی.
ناشناس۲۹۴۷۸۲۹۱۲:۴۵:۱۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
قبول حقیقت تلخه
ناشناس۲۹۴۸۴۹۸۱۷:۵۶:۴۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ما اینجا کاری با ایران و آمریکا نداریم داریم میگیم کدومشون قویتره صد در صد امریکا چون دانش روز آنجاست
سعید۲۹۴۷۶۳۰۱۱:۰۲:۳۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مثل این که لیونل مسی رو با لوکاکو مقایسه کنه،لوکاکو قد بلندتره،لوکاکو سنگین تره پس لوکاکو فوتبالیست بهتریه،لطفا جوک نگید،با این نوع مقایسه،پس میگ 25 که پنجاه سال پیش ساخته شده از جفت این جنگنده ها بهتره!!!!!
ناشناس۲۹۴۷۶۳۴۱۱:۰۳:۵۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سوخو چیه ما قدرت های پنهانی داریم که اگر نمایان کنیم کسی نمی تونه از ترس سرش را بلند کنه. معمولا تسلیحات معرفی شده برای 15 یا 20 سال پیشه که ساخته شده .
ناشناس۲۹۴۷۶۴۰۱۱:۰۶:۳۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
شما بوئینگ و توپولوف رو مقایسه کنید. چیزی که در دسترس همگان هست و میبینند. عینا میشه مقایسه سوخو۳۵ و اف۳۵ که در دسترس مردم عادی نیست. به نظرم شباهت این دو فقط در عدد ۳۵ انتهای اسمشون باشه.
ناشناس۲۹۴۷۶۴۴۱۱:۱۰:۴۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اف ۳۵ فقط ۲ مورد داره که برتری آن نسبت به سوخو ۳۵ می باشد قدرت پنهان کاری و رادار فوق العاده قوی همین بسه
محسن۲۹۴۷۸۲۸۱۲:۴۴:۵۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
باهمین دوتا ویژگی که شما مسحورش شدید چرا تا حالا یه دونه موشک از این هواپیمای افسانه ای امریکایی شما سمت مراکز هسته و نظامی ایران پرتاب نشده؟ ؟ اگه کمی انصاف داشته باشی قطعا به پای انسانیت این وحوش نمیزاری. همه چیز پنهانکاری و ... نیست. هواپیما در عمل باید جواب پس بده. خود یانکی ها هم اف ۲۲ رو از این برتر میدونند ولی هزینه عملیاتی کردنش با جنگنده های شرقی قابل مقایسه نیست فعلا بزار پای چندتا از اینا به ایران باز بشه و بیفته زیردست خلبانای جنگی ایران بعد ببین چجوری دنبال سوراخ موش خواهند گشت. ایران باید رادار این پرنده ها رو با رادارهای خودش یکپارچه کنه تا ضعفاش پوشیده بشه
royal۲۹۴۷۸۵۴۱۲:۵۷:۰۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اف ۳۵ یک هواپیمای بمب افکن هستش و اینکه هیچ قدرتی نمیتونه دنیای تک قطبی رو از بین ببره اوکراین اینو ثابت کرد
ناشناس۲۹۴۸۰۴۵۱۴:۱۹:۵۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چطور رادار قویتر داره اما قدرت کشف پایین تر
ناشناس۲۹۴۸۱۳۴۱۴:۵۳:۲۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آف ۳۵ چون رادارگریز است قطعا بر سوخو می چربد اما سوخو هواپیمای خوبی است برای ایران بسیار مهم و ارزشمند است چون امکان اینکه ایران جنگنده بسیار پیشرفته آمریکایی بخرد، وجود ندارد .روسیه و آمریکا دو کشور قوی در موضوع اسلحه و جنگنده هستند ممکن است روسیه در حد آمریکا در زمینه جنگنده پیشرفت نکرده باشد اما اکنون رقیب قدرتمند آمریکا در موضوع جنگنده روسیه هست.
ناشناس۲۹۴۷۶۴۸۱۱:۱۱:۵۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
در مورد تفاوت این دو تا همین بس که سوخو ۳۵ تو رادار دشمن به اندازه حدود ۲متر دیده میشه و اف ۳۵ به اندازه کمتر از ده سانت.
ناشناس۲۹۴۷۷۷۳۱۲:۲۱:۳۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کمتر ازدومتر
علی۲۹۴۷۶۴۹۱۱:۱۲:۰۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
هرچی 35داشت با هم مقایسه میکنید. همون دو مورد قدرت پنهانکاری بالا و رادار خیلی قوی برای ساقط کردن هر جنگنده ای کافیه. بقولی تو سایه باش و از پشت خنجر بزن
مهدی۲۹۴۸۰۲۳۱۴:۱۰:۵۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
در نبرد های هوایی مانور حرف اول را می‌زند نه پنهان کاری سوخو ۳۵ هم مختص نبرد هوایی نه بمب افکن .
یه دهه هشتادی گفت۲۹۴۷۶۶۳۱۱:۲۰:۵۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سوخو 35 اصلا قابل مقایسه با اف 35 نیست تازه شم حتی همون اف 18هم می‌تونه سوخو 35 رو پودرش بکنه چه برسه به اف 35 نسل پنجمی پنهانکار با رادار قوی و همینطور اون موشک های هوا به هوای برد بلند و قدرتمندش این مقایسه به نظرم خیلی الکیه
ناشناس۲۹۴۷۶۶۶۱۱:۲۳:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
صنایع هوایی روسیه به مراتب از آمریکا ضعیف تر است. اولا با توجه به تجارب تحویل موشک های اس 300 و ...بعید است روسیه این سلاح را به ایران بدهد. دوما اگر اینکار هم صورت گیرد همه امکانات آن را در اختیار ایران نمی گذارد (مانند معدود میگ های 25 فروشی به ایران که خیلی از تجهیزات لازم را ندارند) سوما، به فرض تحویل، خواهد شد حکایت نیروگاه بوشهر که توانایی تامین برق خودش را هم ندارد. نان دانی خواهد شد برای روس ها برای چاپیدن ایران و در واقع ملت ایران.
ناشناس۲۹۴۷۶۷۳۱۱:۲۵:۲۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اصلا قابل مقایسه نیستند اف 35 کجا و سوخو 35کجا ولی در حد خودش خوبه می‌تونه با اف 16 شاید رقابت کنه البته اف 16 های چهل ساله در صورتی که به روز رسانی نشده باشند و موشک های هوا به هواشون هم باید در نظر داشت اون خیلی مهمه رادار هم همینطور مهم ظرفیت تسلیحات نیست مهم نوع تسلیحاته
مرتضی۲۹۴۷۶۸۳۱۱:۳۲:۰۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مهمترینش تو بین این توانمندی ها رادارگریزیش هست. اف ۳۵ یه قدم جلوتر از سوخو هست. اونم عمود پرواز که تو هر نقطه ایی از کوه بیابون میتونه فرود بیاد. سوخو ۸۰۰ تا بیشتر سرعت داره قدرت مانوریش بالا وقتی رادارگریز نیست پشیزی نمی ارزه.
خسرو۲۹۴۷۷۶۵۱۲:۱۸:۴۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
رادار گریز سوخو را بچه های ایرانی برایش فکری کرده اند که در آینده از f۱۵ هم پیشرفته تر خواهد بود شما غصه نخورید
مجتبی۲۹۴۷۷۰۷۱۱:۴۶:۵۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
در جنگ الکترونیک امروز که میشه از مسافت ۷۰۰۰ کیلومتری هدف و مورد هدف قرار داد لازمه پایداری اینه که خودتو خوب استتار کنی رادار دشمن رو مختل کنی اینها مزیت نه سرعت بالا یا برد بیشتر پرواز اینها درمقابل رادارهای دقیق وحساس مزیت نیست این که مسلمه اینه که از نظر الکترونیک وابزار دقیق وحساس روسیه هیچی برای گفتن نداره
ناشناس۲۹۴۷۷۲۷۱۱:۵۷:۳۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
الان به ما چی می رسه؟؟
ناشناس۲۹۴۸۰۵۴۱۴:۲۲:۳۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
امنیت جانی
ناشناس۲۹۴۷۷۳۵۱۲:۰۰:۰۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جنگنده ها امروزه بیشتر نفش پشتیبانی و تدافعی دارند وگرنه برای تهاجم اکثر کشورها از پهباد استفاده می کنند که هزینه بسیار کمتر و توانایی رادارگریزی بسیار بیشتری دارد.
آرش۲۹۴۷۷۴۰۱۲:۰۳:۵۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کشوری که بلحاظ صنعت کامپیوتر و در کل سایر صنایع عقبتر از امریکاست بعید بنظر میرسه تسلیحات نظامی اون مثل همین سوخو ۳۵ برتر از جنگ افزارهای نظامی امریکایی باشه، در ثانی؛ اگه اینقد که از سوخو ۳۵ تعریف و تمجید میشه پس چرا تو جنگی که روسیه علیه اوکراین براه انداخته خبری از هنرنمایی و برتریش بگوش نمیرسه؟؟
ناشناس۲۹۴۷۷۴۲۱۲:۰۶:۲۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
از راه دور سوخو ۳۵ شکار میشه اما اگه کار به داگفایت برسه بعید میدونم اف ۳۵ بتونه سوخو رو ساقط کنه. برای رفع این مشکل باید سوخو ۳۵ همراه با اف ۱۴ پرواز کنه تا بتونه در پوشش اف۱۴ و موشک های دور برد این جنگنده به اف ۳۵ نزدیک بشه و کارش رو یکسره کنه
فرانکشتن۲۹۴۷۷۴۳۱۲:۰۶:۳۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
عزیزان این جنگنده‌ها که بحث ازش میشه نیاز به حمایت لجستیکی داره اگه روسیه حمایت نکنه ومعلومه که نمیکنه ارزش نداره بعدشم تمام ارتش های دنیا قدرت مواجهه با ارتش آمریکا رو نداره براخودتون داستان نگین آمریکا خیلی ازسلاح های خودشو رو نمیکنه چون اطلاعاتی که دست شما هستش اطلاعت منسوخ شده هستش ارتش آمریکا یکی از به روزترین و اورحال ترین ارتشهای دنیاست وتو هر نقطه جهان پایگاه وناو هواپیمابر داره و مقایسه روسیه با آمریکا درست نیست.
همشهری۲۹۴۷۸۴۵۱۲:۵۵:۳۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سلام، البته این صحبت ها را ظریف هم میکرد بعد بردنش یه دوره کار آموزی ، درست شد. کلا ناو هواپیمابر با وجود موشک های کروز دیگه یه سیبل بیشتر نیست و تا به خودش بجنبه باید با دهها یا صدها موشک و راکت و اژدر بجنگه که تو بیست دقیقه کارش یکسره میشه. برا همینم هم هست که هر وقت بوی جنگ میاد ناو ها بجای نزدیک تر شدن دورتر میشن
ممد۲۹۴۸۰۲۰۱۴:۱۰:۳۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خب مشکل همینجاست که ناو هواپیما بر تنها که نیستند حداقل هشت ناو جنگی کاملا مجهز شده هم اون رو پشتیبانی میکنن بعدم لازم نیست که بیاد بغل آب های ایران که مارو بزنه می‌ره وسط اقیانوس هند در مثلا نزدیک تایوان یا استرالیا با موشک های قاره پیماش میزنه اون موقع هست که پدافند قوی کار آمده البته بشرط اینکه از پایگاه های موجودش در منطقه با جنگ الکترونیک حواس پدافند مارو پرت نکرده باشه
ناشناس۲۹۴۷۷۴۶۱۲:۰۸:۲۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ای کاش قدرت اقتصادی وقدرت هوش مصنوعی وسایر فن آوری های مربوط به عصر جدید ، دو کشور سازنده ی این دو هواپیما هم مورد بررسی قرار بگیرد .
عشق ایران گراش۲۹۴۷۷۵۵۱۲:۱۳:۲۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
درودبر همگی لطفا اون کسایی که زحمت میکشید و تحلیل میکنید اول سربلندی ایران هدف اول باید باشه دوستان ایرانی ثابت کردن که با دست خالی یک جوانش از صد تا خارجی قوی تر هستند ما نیازی به اف ۳۵نداریم ڇون همین سوخو ۳۵از سر دشمنها ایرانی در داخل با اف ۳۵هم نمیشه کاری پیش برد نمیدونم چند درصد ما معنی واقعی از حمله را میدونید ولی اینها وسایل دفاعی هستن لطفا تو شرایط تحریم نظر ندید ایران خودش تو فکر هواپیما جدیتر از اینهاست . زنده باد ایران با جوانهاش.
بهروز۲۹۴۷۷۵۸۱۲:۱۵:۵۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
یعنی متاسفم اولابه جاخریدسوخو خط تولیدشونخریدن دومااینکه واقعاجنگده امریکایی واقعاسرن همان طور f14توجنگ ایران عراق واقعاعالی بودن بجااینکه بگید روس روس خودتون جنگده بسازین من من کنید چشمه بایدازخودش اب داشته باشه متاسفم
ناشناس۲۹۴۷۷۶۷۱۲:۱۸:۵۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
غرب هلاکان بدون جایزشون رو از اربابان آمریکایی بگیرن اینقدر که شما واسه آمریکا یقیه ی خودتون رو جرر دادید .
قضنفر۲۹۴۷۸۴۷۱۲:۵۵:۵۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
صحبت غرب و شرق نیست هرچند شعار انقلاب ۵۷ ما نه شرقی نه غربی بود صحبت سر تکنولوژیه که طبعا در غرب جلوتر از شرقه و به نظرم بهتره بجای تعصب سعی کنیم به تکنولوژی دسترسی پیدا کنیم چون بدون تکنولوژی محکوم به فنا هستیم اونجا نه شرق بدادمون میرسه نه غرب طبعا هرکدومشون دنبال منافع خودشون هستن اما نمی دونم چرا شما با منافع ما مشگل دارین مهم تکنولوژی ایه اینکه از کجا بدست بیاد اهمیت نداره همچنان که پیامبر در جنگ احد بود فکر کنم گفت هرکس به ۵نفرخواندن نوشتن یاد دهد آزاده
حمیدی۲۹۴۷۷۷۶۱۲:۲۲:۰۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تو این دید گاه‌ها چقدر آمریکا پرست وجود داره نکنه از البانی ها هستن
ناشناس۲۹۴۷۷۷۸۱۲:۲۳:۰۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دوستان گرامی.ایکاش کمی به اطلاعات فنی و هوایی خود با مطالعه زیاد افزایش می‌دادید.تاالان در حدود شش فروند آف 35در آمریکا و آلمان و کشورهای اسکاندیناوی دچار حادثه شده و سه هواپیما ساقط شده است .ولی آماری از سقوط سوخو 35هنوز منتشر نشده است.و ضمنا سوخو 35یک جنگنده ی رهگیر است .و دانشمندان گرامی معنی این جمله این است که بدنبال جنگنده ها و بمب افکن های متخاصم با سرعت بالا میکند و با مانور پذیری بالا نه تنها آف 35بلکه اف22رپتور نیز با دیدن سوخو 35پا به فرار می‌گذارد.و علت آن سرعت بالا و مانور پذیری استثنایی آن می‌باشد.
ایرانی۲۹۴۷۷۸۶۱۲:۲۶:۱۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مقایسه توپولف وبوینگ و...اینها فقط فروش سلاحهای قدیمی برای جنگ افروزی مد نظرشان هست وقتی هوش مصنوعی وتکنولوژیهای جدید نظیر استفاده از لیزرو... وارد عرصه دفاعی آنها شده جنگهای آینده جنگهای بدون اشتباه وتوسط رباطها با فرمان هوش مصنوعی خواهد بودوپایان یک جنگ با کشتن رهبر یا فرمانده های کشور متقابل خواهد بود
ایران۲۹۴۷۷۸۷۱۲:۲۶:۴۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
با سلام اگه خلبان ایرانی این جنگنده رو هدایت کنه یک ترکیب خیلی خطرناک ایجاد میکنه عزیزان ،خلبان ایرانی تو دنیا نظیر نداره . درود به تمام کسانی که از این کشور محافظت میکنن.
همطو۲۹۴۷۷۹۲۱۲:۲۹:۵۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
حالا اگه دادن بازم خوبه چطور که همه دارن با اف سی و پنج مقایسه میکنید اینها نسل چهار هستن باید با اف. 15 و آف 16 و 18 مقایسه بشن . که در برابر همشون کارایی داره لااقل از میگ ۲۹ تا آف ۴ هایی که الان داریم خیلی بهتره . بعدش اف سی و پنج الان کدوم دشمن ایران داره اگه منظور آمریکا باشه که هیچ و گرنه اسراییل ده تا داره اونم اکثر وقتها عملیاتی نیست بعدشم بردش به ایران نمی‌رسه .بعدشم قابلیت پنهانکارش به روز نیست.تازه اگه بتونن بیان اینجا که بعیده .سوخو ۳۵ اگه خلبانش خوب آموزش دیده باشه حرف برا گفتن داره در برابر ش . وگرنه واسه این عربهای منطقه و لایه اول دفاع هوایی خوبه
وحید۲۹۴۷۷۹۶۱۲:۳۱:۵۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کامنتارو خوندم تشکر میکنم از این همه خلبانه خونه نشسته. بعد شمایین که میاین مقایسه میکنین خودتونم میدونید که چه خبره فقط خودتونو گول میزنین ادمای معمولی وعامی مثل من میدونن که این جنگنده که البته اگه بعد تحریمای غرب بازم بتونه همین کیفیت فعلی که اونم چنگی به دل نمیزنه روداشته باشه به هرحال کشوری که توساخت پهپاد وصنعت خودرو هنوز نتونسته به جایی برسه توهوا حرفی برای گفتن نداره مثل خودما البته دولت مردای چهل وچند سال قبل بهتر از ظرفیت علمی این کشور میتونستن بهره ببرن حیف از این بدبختی چهل وچند ساله توجنگ‌جهانی دوم امریکا روزی یه ناو جنگی به ناوگانش اضافه میکرد من میخام بدونم چه تجهیزاتی داشته امریکا ۸۰سال پیش که ما نداریم.
royal۲۹۴۷۸۶۸۱۳:۰۲:۴۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
نکته جالب توجه هم اینجاس که جنگنده رو با بمب افکن مقایسه میکنن
ناشناس۲۹۴۷۸۸۶۱۳:۱۱:۰۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مشکل فقط منابع و تجهیزات نیست مساله اصلی مدیریته .
ف.ک۲۹۴۷۷۹۷۱۲:۳۱:۵۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
با درود فراوان یکی از بنیان های بررسی علمی بی طرف بودن تحلیل گر و پیروی او فقط از فاکت های علمی می باشد از این که بگذریم جنگ اوکراین کیفیت سلاح های روسی را دقیقا به جهان نشان داد. من فکر نمی‌کنم حرف دیگری در مورد کیفیت سلاح های روسی باقی مانده باشد.
محمد۲۹۴۷۸۱۳۱۲:۳۶:۵۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اگه چیز قابلی بود،کشورای غربی و عربی و ترکیه از روسیه خرید می کردن.ساده ترین مورد مقایسه،فرق بین اسلحه کلاشینکف و ام ۱۶ است.یه جستجو کنید فرق صنعت روسیه و آمریکا دستتون میاد.
ناشناس۲۹۴۸۰۸۹۱۴:۳۹:۱۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اونا جرات ندارن آمریکا تحریمشون میکنه حتی نظامشون رو تغییر میده دیکتاتوری آمریکا بر جهان هنوز بسیار قویه اما به سرعت داره تضعیف میشه و جهان چند قطبی شکل میگیره
ناشناس۲۹۴۷۸۱۹۱۲:۳۸:۳۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مردم نان ندارند بخورند. ثروت مملکت صرف خرید سوخو می شود .
صمد۲۹۴۷۹۶۲۱۳:۴۴:۰۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خودت نون نداری بخوری فکرمیکنی همه مثل خودتن.
ناشناس۲۹۴۷۹۹۶۱۴:۰۲:۵۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اگر ارتش قوی نداشته باشیم، همان نان را هم از ما خواهند گرفت. همانطور که در جنگ های جهانی اول و دوم گرفتند.
محمدرضا۲۹۴۷۸۴۶۱۲:۵۵:۴۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آدم کامنت هارو میخونه شرمش میگیره آیا شما واقعا ایرانی هستید آیا شما از نسل کورش هستید شما اصلا ریشه ای در خاک ایران ندارید آمریکا دشمنتونه نه دوست شما که انقدر ازش طرفداری میکنید آیا شما دوست دارید زیر بار منت آمریکا باشید یا خودتون ایرانو بسازید گیریم اف 35 قوی تر سوخو ضعیف تر شما نباید یکم روحیه بدید به دانشمندان ما یادتون نره ما دوران جنگ 8 سال دفاع مقدس از چه پهباد هایی استفاده می کردیم و الان چه پهباد هایی داریم سخو 35 هم یه جرقه میتونه باشه که ماهم جنگنده های خودمونو بسازیم هیچ سلاحی قوی تر از قدرت همبستگی ما نیست
آرش۲۹۴۷۹۹۵۱۴:۰۲:۰۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کسی اینجا امریکا پرست نیست همه ایرانی اند و به سرافرازی ایران فکر می کنند و به روابط مسالمت امیز و برابر با تمام ممالک جهان، تاکید میکنم تمام ممالک جهان. اگر هم تعداد کمی امریکا پرست باشند باید عرض کنم امریکا پرستی هزاران بار بهتر از روس پرستی ست(کمی مطالعه تاریخ خصوصا تاریخ خاندان قاجار و مناسبات و عهدنامه های منعقده بین قاجار و روس رو توصیه می کنم)
ناشناس۲۹۴۷۸۵۱۱۲:۵۶:۵۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
صدام هم اینجوری فکر میکرد که نیروی هوایی اش جلوی فانتومها و تام کتهای امریکایی ایران با خلبانانا رشید ایرانی به کلی نابود شد
محمد۲۹۴۷۸۵۵۱۲:۵۷:۲۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ایران سوخو 35 رو میخواد که بره تو حداکثر ارتفاع خودش و یه موشک دورایستا رو از فاصله خیلی زیاد به سمت هدف شلیک کنه و نیازی به رادارگریزی نداره همینم کارشو رامیندازه، دیگه گذشت اون زمان که مثل جنگ عراق و ایران دوتا جنگنده میرن تو آسمون باهم نبرد کنن و هر کدوم که پیشرفته تر بود پیروز بشه،حالا اگه هر جنگنده پیشرفته ای حتی نسل شش که هنوز وارد خدمت نشده بیاد تو آسمون ایران با سامانه باور 373 رهگیری میشه،خوبی این جنگنده اینه که میتونه 10تن بمب و موشک رو با خودش حمل کنه و ایران به خاطر اینکه جنگنده سنگین نداشت اقدام به خریدش کرد
royal۲۹۴۷۸۶۴۱۳:۰۱:۱۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جنگنده سوخو ۳۵ یک جنگنده برتری هواییه تقریباً و بمب افکن نیست و در رده جنگنده های نسل ۴ هست اف ۳۵ یک بمب افکن پنهانکار استراتژیک نسل ۵ هست که در واقع باید با بمب افکن سوخوی ۳۴ مقایسش کنید که بازم اف ۳۵ پیروز میشه در واقع سوخو ۳۵ رو باید با اف ۲۲ مقاسیه کنید که در دو در یک رده هستن البته از لحاظ کارایی نه رده ساخت چرا که اف ۲۲ نیازی به تعریف ازش نیست
ناشناس۲۹۴۷۹۵۲۱۳:۳۷:۲۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جدای بحثهای مثلا کارشناسی که کامنت گذاران گرامی و همیشه در پشت گوشی میکنن باید بگم همین که در اوج تحریمها ما تونستیم یه محموله از یک سلاح پیشرفته یا حتی نیمه پیشرفته بگیریم بزرگترین شکست برای غرب هست. در مورد روسیه هم بنده باید بگم اگر پوتین همون روزای اول زلنسکی رو میکشت که میتونست و دنبال اهداف تجاری نبود امروز چیزی به اسم اوکراین نبود. ما خبر نداریم پشت اون جنگ چی میگذره و چه توافقاتی هست. حالا ملت اومدن میگن جنگ اوکراین توان نظامی روسیه رو نشون داد! حالا خود ارتش اوکراین تمام سلاحهاش روسیه!!!
بهنام۲۹۴۷۹۵۶۱۳:۳۹:۴۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
شمایی که اینقدر رادار f35 رو میزنید تو سر ایران ..چرا پهپاد گلوبال هاوک که رادارگریز بودنش از f35 هم گران تر هستش رو ایران راحتدساقطش کردش ...بعد همه جا گفتن ایران سامانه جادویی داره .....شماهایی که هی تعریف از دشمن میکنید یه سر به گلوبال هاوک امریکایی و رادارهاش بزنید
علی۲۹۴۷۹۶۹۱۳:۴۷:۲۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ایران با امدن این هوا پیماها ابر قدرت جهان میشه چو ن زمینی خیلی قدرت داره فقط هوایی یه کمی مشکل داشتیم .
علی۲۹۴۷۹۷۴۱۳:۴۹:۵۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
پدافند هوایی اوکراین که پدافند به روز و‌کارامدی نیست حداقل دو‌دستگاه سوخو ۳۵ را منهدم کرده
علی۲۹۴۷۹۷۷۱۳:۵۰:۲۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جنگنده سوخو ۳۵ داره عملکردش رو به خوبی انجام میده ولی محدودیت هایی مثل تعداد فروند و وسعت درگیری جنگ اجازه عملکرد تا حد زیادی رو نمی ده، روسیه هنوز داره از ذخایر میگ ها و سوخوهای رده پایین استفاده می کنه و تا الان هیچ موردی از زدنش نداشتیم و سقوط خود بخودی هم نداشته برخلاف اف ۳۵ که بارها سقوط خودبخودی داشته ... . از طرفی همون محدود عملیات هایی هم داشته موفق بوده، از طرف دیگه اینکه چرا اسراییل و امریکا و اروپا ترسیدن از این قضیه ...
Omran۲۹۴۷۹۸۶۱۳:۵۸:۲۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
والا ایران اگر یه جنگنده نسل ۱۰ هم بگیره باز یه عده ازاین ارتش سایبری براندازها میان یه چیزی میگن هیچ اطلاعاتی هم ندارن فکر می کنند دوتاگوشی مقایسه می کنند ....چرا پس در تکنولوژی کره ای ها ژاپنی ها بهترین هستن چرا تو این صنعت موفق نیستن .
ناشناس۲۹۴۷۹۸۹۱۴:۰۰:۲۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آقا ما فرض بر این میگیریم که سوخو 35 از اف35 قویتره، خیلی قویتر از اون چیزی که حتی توی آین آمار نوشته شده . کشوری که سالانه بودجه نظامیش نهصد میلیارد دلار هست، آیا فقط به فکر ساخت جنگنده قدرتمنده؟ یکم به عقلتون رجوع کنید. کدوم عاقلی میاد پیشرفته ترین سلاح خودش به کشورهای دیگه میفروشه بعد همون سلاح برای دفاع از کشور خودش در نظر میگیره و ادعای ابرقدرت دنیارو هم داره ؟ اف35 برای آمریکا یک کالای تجاریه
مجتبی۲۹۴۸۰۱۰۱۴:۰۶:۱۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
فقط پرواز عمود بسشه
حسین۲۹۴۸۰۱۶۱۴:۰۹:۰۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سوخو ۳۵ رو روسها به ایران هیچ گاه نخواهند داد. متاسفانه روسها همیشه فقط خنجر زدن نه دوستی بلکه فقط برای منافع خود ایران رو سپر خود کردن بیشتر مشکلات زیاده خواهی خود رو ایران رو شریک تمام مشکلات خود کردن انگار ایران به اوکراین حمله کرده .متاسفانه اروپای ها هم فکر نکنید دلسوز مردم ما هستن یا آمریکا همه فقط و فقط دنبال منافع خود هستند. ایران راه نجاتش فقط با کمک مردمش نجات خواهد یافت کرد ،لر . آذری ، بلوچ ، مازندران، کلی شمال تمام کشور باید همه با هم باشند تا مشکل ایران حل شود وگرنه نه اروپا و آمریکا نه چین مشکلی حل نخواهند کرد.
ممد۲۹۴۸۰۳۴۱۴:۱۵:۵۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
به نظر من اگه ایران می‌رفت و از چین جنگنده می‌خرید بهتر بود تا روسیه چون چین صنعت کپی داره و جنگنده های اون به جنگنده های آمریکا نزدیک تره
آرمین۲۹۴۸۰۶۹۱۴:۳۱:۰۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
برین خدا خدا کنید که میونه روسیه با غرب خراب بمونه ، روزی اگر این دو با هم آشتی کنن همون سوخو ۳۵ ها هم باید برن تو آشیانه بخوابن .
محمد۲۹۴۸۰۷۰۱۴:۳۲:۱۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
طوری که دوستان دارن مو شکافی میکنن این دو هواپیما رو انگار مهندس این دو شرکت هستند. بابا اینجوری بگین بحث و تموم کنید .با ناوگان قدیمی که ایران داره سوخو ۳۵ بهترین گزینه هست چون هیچ کشوری به ایران هواپیما نمیده کاچی به از هیچی .در ضمن به خاطر هزینه بالا این هواپیما روسیه تا جای که راه داشته باشه از هواپیمای پیشرفته تو جنگ اوکراین استفاده نمیکنه .
امیر۲۹۴۸۰۷۳۱۴:۳۴:۲۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
قدرت سقوط رو هم اضافه کنید که جنگنده های روسی توش اول دنیا هستند،الان بچه رو هم بیارید بگید آمریکا بهتره یا روسیه،توی همه زمینه ها آمریکا برتر هست.
سیاوش۲۹۴۸۰۷۹۱۴:۳۶:۰۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
نکته اول اینکه جسارتا بهتر و منطقی تر هست که سوخو-۳۵ با اف-۱۵ مقایسه بشه، چون ماموریت و کاربردشون خیلی نزدیکتره. در مورد وزن تسلیحات هم برعکس تصور خیلی ها، امکان سوار کردن سلاح روی اف-۳۵ روی بدنه هم وجود داره و تصور می کنم این یکی بودن عدد دو جنگنده در حالت فول لود ۳۵ هست که عملا از حالت پنهانکاری تا حد قابل توجهی درمیاد. نکته بسیار مهم تر اینکه با وجود تصور خیلی ها، ممکن هست روسیه نهایتا سوخو ها رو به ما نده و اگر نداد این حد از انتشار خبر دادن سوخو-۳۵ در کل خبرگزاری ها فقط به نفع روسیه و چانه زنی هاش با غرب هست؛ بدون اینکه الزاما در سال پیش رو واقعا و در عمل سوخوها رو به ایران بده. البته احتمال تحویل هم خیلی بیشتر از قبل شده.
امیررضا۲۹۴۸۰۹۵۱۴:۴۱:۲۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
با سلام با توجه به مقایسه و جدول رسم شده پنهانکاری اف ۳۵ بالا ست یعنی قبل از اینکه سوخو اف ۳۵ رو ببینه و به برد راداری برسی توسط اف ۳۵ شکار میشه و لازم نیست اف ۳۵ در همه موارد بالاتر باشه اینجا ی برتری که روی لبه علم هستش همه برتریهای سوخورو پوشش میده
ناشناس۲۹۴۸۳۹۱۱۶:۴۸:۲۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اقا یه نکته ای شما داری اشتباه میزنی اینکه میگن پنهان کاره به این معنی نیست که حتماً از دید همه رادار ها پنهان میمونه مثلا تو درگیری هوایی با یه جنگنده دیگه شاید پنهان نمونه. اگر قرار بود به هر چیزی میگفتن رادار گریز یا پنهان کار الان پس گلوبال هاوک هم باید از دید رادار ایران پنهان میموند ولی منهدم شد
رضا۲۹۴۸۱۵۱۱۴:۵۸:۵۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سوخو۳۵ جنگنده خوبیه در حد آف ۱۴ آمریکاست که ایران داره خیلیم پیشرفته نیست یه سر برید گوگل سرچ کنید یه پدافند معمولی آمریکا تو اوکراین مثل آب خوردن میزنشون
ناشناس۲۹۴۸۱۵۵۱۵:۰۰:۰۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
یه روزی میادکه همه شماها بیایدبگید ایران سوخو را سوخو۳۵ کرد
امیر۲۹۴۸۱۸۲۱۵:۰۸:۴۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
در حال حاضر داشتن هواپیمای پیشرفته کم کم داره ارزش خودشو از دست میده.الان یک هواپیمای چند صد میلیون دلاری با یک پهباد چند هزار دلاری از بین میره.چون پهباد بدون سرنشین هم سرعت هم قدرت مانور و هم رادار گریزیش خیلی از هواپیما بیشتره.هزینه نگهداری پهباد نسبت به هواپیما هم خیلی خیلی کمتره
ناشناس۲۹۴۸۲۴۶۱۵:۴۲:۵۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
حالا جای اینکه باهم بحث وجدل کنم انشالا موتورسوخو را میبندیم به اف ۴ ازاف۴ می بندم به سوخو رادار اینو وا میکنیم می بندیم به اف۵ نمیدنم اینهاکه امد دستمون بلاخره یک چیزی ازتوش در میاد.
ندوشن۲۹۴۸۲۸۹۱۶:۰۵:۱۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آقا اصل اینه که چجوری استفاده بشه ژاپنی ها با هواپیمای کوچیک پدر آمریکا در آورده بودن خلبان ایرانی هر چه بهش بدن نهایت استفاده میکنه
ناشناس۲۹۴۸۲۹۱۱۶:۰۵:۴۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
F-35 امریکا با هدف رادار گریزی ساخته شده. جنگنده تک نفره است. از قابلیتهای اف 35 میتواند رادار های دشمن را رصد کند و از کار بیندازد. و استفاد از موشکها و بمبهای هدایت شونده و نقطه زن استفاده کند. سوخوی 35 را نمیتوانی با اف 35 مقایسه کنید. سوخوی 35 برای مقابله با اف 16 ساخته شده و مدل بهتر شده آن با اف 22. سوخوی 35 یک مدل دارد برای خود ارتش روسیه و یک مدل برای صادرات. مدل روسی را به کسی نمی فروشند. برای مقابله با اف 35 تازه روسیه مدل سوخوی 57 را در دست ساخت دارد برای نمونه فقط 2 عدد ساخته شده که هنوز خیلی کار داره. سوخوی 35 اشکال زیاد داره در جنگ سوریه بدلیل نقص فنی سقوط داشته در اوکراین هم یک مورد داشته. لذا روسیه چندان تمایلی برای بکار گیری آن ندارد. تولید جدیدش هم بخاطر اشکالات زیادش موقف شده.
کامیار۲۹۴۸۳۳۹۱۶:۳۱:۱۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اگر یه ذره هم کسی از هوایی بلد باشه جنگنده یه نسل بالاتر و رادار گریز کسی رو با سوخو مقایسه نمیکنه .
احمد۲۹۴۸۳۴۵۱۶:۳۳:۴۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تعریف از روسیه و صنایعش، یک جورایی به یک بیماری مسری در بین رسانه های داخلی تبدیل شده.....
پارسا۲۹۴۸۳۵۱۱۶:۳۵:۰۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
به جای این مقایسه های مسخره ، برید اقتصاد و صنعت مقایسه کنید
ناشناس۲۹۴۸۴۱۵۱۷:۰۵:۵۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
یکی از خلبانان هندی گفته بود مشخصاتی روس از جنگنده هاشون میدن تو واقعیت تفاوت داره
علی۲۹۴۸۵۳۵۱۸:۱۴:۰۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سلاح های غربی باکیفیت تراست ولی به مانمیدن :پس بهتر از شرقی ها بگیریم آن هم خوبشو گزینه بهتر همان سوخو ۳۵ است شما ها هم خوبه فکر کنید بعد نظربدید :برای ما نه روسیه ونه امریکا هیچ کارانجام نمیدن
هادی۲۹۴۸۶۵۳۱۹:۳۰:۳۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
حالا انگار f35 را آمریکا به ما می داده ما نگرفتیم رفتیم سوخو خریدیم
جاوید۲۹۴۸۷۰۰۱۹:۵۱:۱۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
به دست بچه های ما برسه خدا بزرگه ما میدونیم باهاش چیکار کنیم که کل دنیا مشتریش بشه یا علی
حسین۲۹۴۸۹۱۶۲۲:۰۲:۲۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اگه روسیه بفروشه که بعیده اگرم بفروشه یجورایی ناقص میفروشه
yektanetتریبون

آخرین عناوین