راهنمای انتخاب لاستیک مناسب برای لودر

گزارش بازرگانی،   4001025047

شاید در نگاه اول خرید یک لاستیک لودر زیاد کار سختی نباشد اما افرادی که کمی با این حوزه آشنا هستند، می‌‌دانند که نکات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. تایر پارس در این مقاله سعی دارد شما را با لاستیک‌های لودری و سایزهای آن بیشتر آشنا کند تا در خرید خود اشتباه نکنید. نکاتی که در این مقاله ذکر شده علاوه بر کمک به افراد معمولی می‌تواند برای فروشگاه‌های خرید لاستیک عمده نیز مفید باشد. لودر یکی از ماشین‌آلات صنعتی و راهسازی است که در دو نوع لودر چرخ لاستیکی و لودر زنجیری وجود دارد. این لودرها دارای چرخهای بزرگی هستند که قدرت تحرک و سرعت را تقویت می‌کنند. برای آشنایی با ویژگیها و نکات مهم در خرید لاستیک لودر با ما همراه باشید.

لاستیک یک بخش مهمی از لودر است که عضو گرداننده از سیستم انتقال قدرت به حساب می‌آید. انتخاب یک لاستیک مناسب و نگهداری درست از آن میتواند باعث بهبود عملکرد آن شود. لاستیک لودر در سه سایز 25*5/23 ،25*5/17 و 25*5/20 وجود دارد. تعداد کمی از برندهای تایرهای لودری تولید ایران است که یکی از بهترین برندها لاستیک لودر البرز است. بخش عمده‌ای از آن وارداتی است و تولید کشورهای دیگر است. عدد 23/5 در تایر 23/5*25 نشان‌دهنده پهنای مقطع اسمی تایر برحسب اینچ و عدد 25 نشان دهنده قطر تایر است.

 

تایر لودر انواع و سایز مختلفی دارد، از نظر سایز، آج و همچنین نوع ساختار آن. برای انتخاب یک لاستیک مناسب باید به طرح آج لاستیک، عمر آج، تاریخ تولید لاستیک توجه کنیم که این موارد بر روی دیواره‌ی تایر درج شده است. از نکات مهم دیگر برای انتخاب لاستیک مناسب میتوان به بار مجازی که لاستیک می‌تواند حمل کند اشاره کرد. آستانه تحمل تایرها با یکدیگر متفاوت است و درصورت حمل بار اضافی ممکن است دچار آسیب شود. همچنین سرعت مجاز، اندازه تایر، مقاومت حرارتی آن و چسبندگی آن بسیار حائز اهمیت هستند.

تیوپ لودر

تیوپ محفظه‌ای‌ لوله مانند است که داخل لاستیک از آن استفاده می‌شود و در هنگام انتخاب یک تیوپ مناسب باید به نکاتی مانند سایز، والف و مواد سازنده آن توجه کنیم. لازمه انتخاب یک تیوب درست برای لاستیک، شناخت کافی از این تیوب‌ها و‌ ویژگی‌های آنها است. برای اطلاع از قیمت تیوپ لودر می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

 

خرید لاستیک نو یا دست دوم؟

توصیه ما به شما خرید لاستیک نو است. به دلیل اختلاف قیمت لاستیک نو و دست دوم بسیاری از مردم لاستیک دست دوم را انتخاب می‌کنند. اما انتخاب لاستیک نو در طولانی مدت صرفه اقتصادی بیشتری دارد. همچنین لاستیک نو طول عمر طولانی‌تری دارد و از طرفی سلامت و نحوه عملکرد آن بهتر است.

آشنایی با تایرهای OTRو کاربرد آن

تایرهای راهسازی علاوه بر فعالیت‌های راهسازی، در فعالیت های دیگرعمرانی نظیر ساختمانی، خاکبرداری، حمل و نقل و بهره برداری معادن کاربرد دارند. این تایرها اغلب از رینگ 24 تا 36 اینچ را پوشش می‌دهند. تایرهای با رینگ 25 اینچ برای فعالیتهای راهسازی، ساختمانی، عمرانی و معادن سبک کاربرد دارد. پهنای مقطع اسمی تایر و قطر رینگ، در تایرهای OTR بر حسب اینچ بیان می‌شود.

 

خرید لاستیک لودر دولتی

قیمت لاستیک لودر را می‌توانید در سایت تایر پارس مشاهده کنید و به صورت دولتی نیز خریداری کنید. امروزه تایرهای خارجی با افزایش ارز، قیمتشان روز به روز بیشتر می‌شود. شما برای خرید لاستیک دولتی می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه کنید و بدون معطلی یا ایستادن در صف یا حضور در مکان‌های پر تردد و همچنین بدون ارائه مدارک خاصی سفارش خود را ثبت کنید.

 

ساختار لاستیک‌های راهسازی

لاستیک‌های راهسازی به دو نوع بایاس و رادیال تقسیم می‌شوند که در اینجا با این دو نوع آشنا خواهیم شد.

 

لاستیک بایاس

در ساختار لاستیک بایاس از رشته‌های ابریشم، پلی استر و نایلون استفاده می‌کنند. در این نوع لاستیک لایه‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شوند. لایه‌های فرد در یک ردیف و لایه‌های زوج در ردیف دیگر قرار می‌گیرند. جنس بدنه و سطح لاستیک هم یک‌دست است.

 

لاستیک رادیال

لاستیک رادیال به صورت دایره و در یک شعاع ساخته می‌شود. همچنین جنس رویه و بدنه آن متفاوت است که سبب سایش کمتر لاستیک می‌شود. جنس آن از رشته‌های فولادی است. ار آنجایی که فولاد گرما را انتقال می‌دهد، خود لاستیک خنک‌تر از لاستیک‌های بایاس است و خب به طبع عمر بیشتری خواهد داشت. در تایرهای رادیال از علامت Rبین دو عددی که سایز تایر را نشان می‌دهند، استفاده می‌کنند. درصد ارتفاع دیواره به پهنای مقطع اسمی تایر، نسبت منظر نام دارد که در تایرهای رادیال کاربرد دارد.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید با دانستن چندین نکته ساده درباره لاستیک‌ها می‌توانید با اطمینان بیشتری بصورت آنلاین خرید کنید. البته بسیاری از فروشگاه‌ها لاستیک ماشین‌های سنگین را ندارند و فقط لاستیک‌های ساده می‌فروشند. تایرپارس انواع لاستیک‌های سنگین و غیره را با قیمت دولتی و بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    آخرین عناوین