روزانه ۴۰ میلیون لیتر گازمایع در مشعل­ بی ­تدبیری وزارت نفت می­ سوزد

گروه اقتصادی الف،   3990710117 ۷۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایران از جمله بزرگترین تولید کنندگان گازمایع خاورمیانه است که سالانه ۸ میلیون تن از ۱۴ میلیون تن تولید این محصول را در فلرها و یا خطوط لوله گاز طبیعی می­ سوزاند. به عبارت دیگر روزانه ۴۰ میلیون لیتر LPG در در مشعل­های وزارت نفت سوخته و هدر می ­رود.

روزانه ۴۰ میلیون لیتر گازمایع در مشعل­ بی ­تدبیری وزارت نفت می­ سوزد

این در حالیست که در بسیاری از مناطقی که از لوله کشی گاز طبیعی محروم هستند، تهیه گازمایع به خصوص در فصول سرد سال یکی از بزرگترین مشکلات هر خانواده محسوب می­شود. بسیاری از صاحبان خودروها نیز پس از گرانی بنزین در آبان ماه سال 99، به دلیل به صرفه بودن LPG خودروهای خود را به دوگانه سوز از LPG تبدیل کردند، غافل از اینکه وزارت نفت LPG مازاد تولیدی کشور را در خط لوله تزریق کرده یا در فلرها می­سوزاند اما به بهانه ممنوع بودن استفاده این سوخت در خودرو آن را در اختیار صاحبین این خودروها قرار نمی­دهد.      
با گسترش گاز رسانی به مناطق مختلف کشور، آمار مصرف خانگی LPG نیز کاهش یافته و بنابراین مصرف داخلی نیز کاهش می­یابد. شکل 1 سهم موارد مختلف مصرف گازمایع در کشور را که ترازنامه هیدروکربوری سال 95 منتشر کرده است، نشان می­دهد.

 

بیش از 1 میلیون خودرو LPG سوز در کشور وجود دارد

با بررسی آمار جدول 1 و با توجه به نیاز مصرف خانگی در کشور می­توان فهمید که مقدار بیش از 1 میلیون تن از گازمایعی که به عنوان آمار بخش خانگی آورده شده است، در محلی غیر از مصرف خانگی استفاده شده است. با بررسی مشتری­های مراکز پخش و خرده فروشی­های گازمایع می­توان متوجه شد که این مقدار بیش از 1 میلیون تن، به عنوان اتوگاز در خودروها به مصرف رسیده است. با مقایسه این آمار، با آمار سایر کشورها، تعداد خودرو LPG سوز کشور بیش از 1 میلیون دستگاه برآورد می­شود.

اکنون نیز طرحی با عنوان سهمیه بندی گاز مایع در مناطق مختلف در حال اجراست، در حالی که بسیاری از کسانی که در روستاهای دور دست دسترسی به گاز طبیعی ندارند و نیاز به کپسول­های گازمایع دارند، به دلیل عدم وجود امکانات طبق گفته رییس مجلس امکان ثبت نام در سایت و دریافت سهمیه را نیز ندارند. بنابر این بسیاری از این افراد در تهیه این سوخت با مشکل مواجه هستند. پیرو این طرح با ایجاد محدودیت در توزیع گازمایع، صاحبین یک میلیون خودرو LPG سوز نیز در تهیه سوخت مورد نیاز خود با چالش جدی مواجه می­شوند.

صادرات روزانه 21 میلیون لیتر بنزین، حاصل مصرف روزانه 13 هزار تن اتوگاز در کشور

حال سوال این است که چرا با وجود نیاز به مصرف LPG در کشور، وزارت نفت اهتمام به رفع این مشکلات نمی­کند و همچنان LPG را در فلرها می­سوزاند. در حالی که می­تواند با اختصاص آن به ناوگان حمل و نقل، هم نابسامانی­های سوخت­گیری 1 میلیون خودرو LPG سوز را برطرف کند و هم از بی­نظمی­های موجود در توزیع گاز­مایع در سراسر کشور جلوگیری کند. اکنون سالانه 27 میلیون تن گازمایع به عنوان سوخت خودروها با نام اتوگاز در دنیا به مصرف می­رسد که بسیاری از کشورهای پیشرفته از جمله ترکیه، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی و ... نیز از این سوخت به طور عمده در خودروهای خود استفاده می­کنند.    
با مصرف روزانه 13 هزار تن از 8 میلیون تن LPG تولیدی سالانه مازاد کشور، به عنوان اتوگاز، 21 میلیون لیتر بنزین برای صادرات آزاد خواهد شد. این اتفاق در حالی رخ می­دهد که سهمیه بندی بنزین در آبان ماه با تمام حواشی که با خود به همراه داشت، تنها توانست 20 میلیون لیتر از مصرف روزانه بنزین کشور را کم کند.

لازم به یادآوریست که برای استفاده از این سوخت در خودروهای کشور، نیاز به هیچ گونه تجهیزات خارجی نیست و امکان ساخت تمام تجهیزات مورد استفاده، از جمله کیت، مخازن ذخیره سوخت خودروها، تجهیزات جایگاه­ها (مانند پمپ و دیسپنسر و ...) در کشور وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۲۳۵۴۴۰۹:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱۱
خیلی ساده تمام خودرو ها گاز سوز شوند و بنزین به فروش نرسد
ناشناس۱۶۲۵۳۰۱۱۹:۰۰:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۱۲
گاز مایع رادراختیار عده ای خاص قرار می دهند تولید رانت و فساد .. ازاین مردم که برای یک کپسول چقدر وقت وهزینه کنند خبرندارند ظلم عاقبت ندارد این وعده خداست . با کیفرسخت.
ناشناس۱۶۲۳۵۴۹۰۹:۱۷:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱۱
استفاده از گاز در اتوموبیل به عنوان سوخت از نظر ایمنی صحیح نیست. آن هم در ایران که مردم اصول ایمنی را به شوخی می گیرند. روسیه، آمریکا، کانادا و.. از ذخایر گازی عظیمی بهره مند هستند اما از گاز به عنوان سوخت ماشین استفاده نمی کنند.
ناشناس۱۶۲۴۳۸۹۰۶:۴۲:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۱۲
می توان این گاز را به روستاهای دورافتاده جنگلی وعشایر داد تا درختان را برای سوخت قطع نکنند
ناشناس۱۶۲۴۴۱۸۰۷:۵۵:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۱۲
گاز مایع خیلی کم خطر هست حتی از بنزین هم کم خطرتر است
ناشناس۱۶۲۴۷۸۴۱۳:۰۸:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۱۲
دقیقا شما درست میفرمایید . چنانچه گاز مایع در خودرو و در داخل کشور استفاده شود بسیار بسیار خطرناک و فاجعه آفرین است آنهم با آن فشار زیاد داخل مخزن که هر روز انفجارهای زیادی دارد و جمع کثیری کشته میشوند و بخارات خروجی از اگزوز حتی از پسماندهای اتمی هم برای نسل بشر و محیط زیست خطرناک تر است . ولی چنانچه به کشورهای دیگر صادر شود و یا به مصارف خانگی برسد هیچگونه زیانی ندارد و بسیار بسیار سوخت تمیزی میباشد .
ناشناس۱۶۲۴۸۴۲۱۳:۴۲:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱۲
این چه نظری هست گاز lpg برای خودرو بهتر از بنزین وبه صرفه میباشد
ناشناس۱۶۲۴۸۴۴۱۳:۴۳:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۱۲
هزینه درآمد وخرج را حساب نکردین
ناشناس۱۶۲۵۲۹۶۱۸:۵۰:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۱۲
بیخودی حرفی نگو
ناشناس۱۶۲۳۵۵۰۰۹:۱۷:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۱۱
از عواقب ملی بودن نفت و گاز، و مدیریت دولتی همینه. همین گاز خروجی از فلر را تا 5 سال رایگان بدن بخش خصوصی.
رضا۱۶۲۳۵۵۶۰۹:۲۸:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۱۱
برادر این نوع مسائل جزو مسائل فنی اقتصادی است و بازی سیاسی با آن خلاف اخلاق و خیانت است مثل همان داستان کرسنت که به بهانه ارزان بودن گاز با بازی سیاسی عده ای مانع اجرای آن شدند و آن گازی ‌که گفتند نباید ارزان بفروشیم هنوز دارد میسوزد متاسفانه همه چیز در کشور خوراک بازی های سیاسی و کسب قدرت شده است
ناشناس۱۶۲۳۵۶۳۰۹:۳۴:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۱۱
کار شما هم شده هر روز نق زدن از اوضاع کشور. ان شاء الله دور بعد شما همه کاره شوید اوضاع مملکت رو ببینیم هر چند تو مجلس یک نمونه دیدیم اول فکر دنا پلاس گرفتن و..بودید. احتمالا همه میان زیر خط فقر بعد به کارتن خواب ها کوپن میدید
ناشناس۱۶۲۴۵۰۸۰۹:۳۰:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۱۲
حرف .. نزن. بعداز این همه گند زدن به سرتاپای مملکت و نظام و انقلاب در موقعیتی نیستید که اینجور حرف بزنید. مردم هم متوجه احوالات و نیات شما شده اند.
ناشناس۱۶۲۳۵۶۵۰۹:۳۶:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۱۱
به اسم‌ تدبیر اما به کام رانت خواران تا قیمت بالا بماند
آزاده۱۶۲۳۵۶۶۰۹:۳۷:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۱۱
خدا میداند تا کی مردم میبایست تاوان بی کفایتی دولتها رو بدهند . دست آخر هم همین دولتها و دولتی ها از مردم میخواهند رنج و سختی رو تحمل کنند
ناشناس۱۶۲۳۵۶۸۰۹:۴۲:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۱۱
موقع احمدی نژاد نمی سوخت؟
سلیمان۱۶۲۵۳۱۲۱۹:۱۶:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۱۲
زمان شاه هم گازها میسوخت
ناشناس۱۶۲۳۵۷۰۰۹:۴۳:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۱۱
تدبیر شماها تولید فساد از طریق ساختن بابک زنجانیهاست ..
بهرام۱۶۲۳۵۸۰۰۹:۵۲:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۱۱
سال 1387 باشرکتی خارجی همکاری میکردم. این شرکت پیشنهاد داد که در یکی از واحدهای زیرمجموعه وزارت نفت یک سامانه بازیافت برای جمع آوری بخارهای حاوی هیدروکربور نصب کنیم. این سیستم قیمتی حدود چند ده میلیون دلار داشت و می‌توانست دوساله ارزش خودرا براساس ارزش مواد بازیافتی برگرداند. حداقل عمر این سامانه 20 سال بود که با تعمیرات می‌توانست به حدود چهل سال برسد. تمام کارشناسان آن شرکت موافق بودند. شرکت خارجی سرمایه گزاری را انجام می‌داد ودستگاه را تحویل شرکت ایرانی میداد. آموزش میداد و برای حدود دوسال محصول بازیافتی را بجای سرمایه گزاری انجام شده دریافت می‌کرد. موضوع به هیئت مدیره آن شرکت ارجاع شد. تمامی اعضای هیئت مدیره موافقت کردند غیر از یک نفر که از طرف دولت وقت به اجبار به هیئت مدیره اضافه شده بود و هیچ تخصصی هم نداشت. به هرحال به دلیل پشتیبانی از بالا طرح اجرا نشد. نتیجه الان 13 سال است که هیچ محصولی بازیافت نمی‌شود و براساس ارزش نفت در سال 1387 سالیانه بالغ بر چهل میلیون دلار محصول با ارزش به هدر میرود. یعنی حدود 520 میلیون دلار! از خسارات آلودگی هوای ناشی از آزاد شدن این محصولات هم میگذریم.
ناشناس۱۶۲۳۵۸۱۰۹:۵۵:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱۱
سالها است اين گاز در مشعلها مي سوزد كه مورد تعجب كاركنان شركتهاي خارجي كه با صنعت نفت پروژه دارند مي شود پروژه جمع آوري اين گازها چند ده سال است شروع شده و تاكنون پايان نيافته است
کند ذهن۱۶۲۳۵۹۷۱۰:۱۹:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۱۱
سلام . اهتمام میکند عزیزم . یه مقدار پول و یه مقدار تکنولوژی لازم دارد که به محض فراهم شدن اقدام میشود . سلامت و موفق باشید .
ناشناس۱۶۲۳۵۹۹۱۰:۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۱۱
مگر حالا از آن همه نفت و گازي كه نمي سوزد بهره اي برده ايم ؟؟؟؟؟ با اين همه نفت و گاز و معادن و منابع در كشور فقر و بي چارگي و بيكاري بيداد مي كند !!!!
ناشناس۱۶۲۳۶۰۶۱۰:۳۶:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۱۱
شما یک خیر یک خوبی یک کار نیک از این وزارت نفت بی کفایت ژنرال !!! زنگنه نام ببر، من دست و پات رو می بوسم..بد کرسنت، استات اویل، رشوه های خارجی، توتال، بی اعتقادی به ساخت پالایشگاه، استخدام نمایندگان و از ما بهتران در وزارت نفت، مفتی و .. یعنی خودش یک زلزله هشت ریشتری است برای کل دولت روحانی.
ناشناس۱۶۲۳۶۱۵۱۰:۴۴:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۱۱
چرا از وزارت نفت توضیح نمی خواین .. ؟؟ حتما دلایل فنی داره یا تکنولوژی مهار اون را نداریم یا پول نداریم که اصلاح کنیم یا هزینه ی اصلاح این شرایط از ارزش گازی که سوزانده می شه بیشتره
ناشناس۱۶۲۴۳۱۴۰۰:۵۸:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۱۲
این سوخت در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه در ترکیه، کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، لهستان، انگلیس و آمریکا به عنوان سوخت جایگزین بنزین و دیزل استفاده می شود اولا که در کشور ما خودرو های پایه LPGنداریم و معمولا بصورت دست ساز کپسول تعبیه می کنن و به تبع آن جایگاه استاندارد جهت سوخت گیری ساخته نشده و در ثانی بخاطر تحریم ها واحدهای ذخیره پروپان و بوتان در پالایشگاه‌های گاز راه اندازی نشدن و همچنین خطوط لوله مخصوص صادرات آنها هم هنوز تکمیل نشده که روند راه اندازی واحدها و تکمیل خطوط صادرات در حال انجام هست شاید تا سه الی چهار ساله دیگه به توانند صادر کنند که مشعل سوزی گاز مایع هم به حداقل برسه البته این منوط بر این است که برای صادرات به مشکل تحریم ها برنخوریم
ناشناس۱۶۲۳۶۱۸۱۰:۴۶:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۱۱
آقا همه اینها که گفتی درست اما کدام کارمان درست انجام میشود که این دومیش باشد.اصلا در تمامی گوشه و کنار این کشور و در تمام ۳ قوه .. کار کردن غیر عادی و به ضرر کشور و مردم است.تعارف نداریم که.چیزی است که سالیان سال است داریم میبینیم.حالا شما میخواهی جناحی برخورد کنی و فقط دولت را مقصر نشان دهید داستانی است علیهده.
ناشناس۱۶۲۳۶۳۹۱۱:۱۴:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۱۱
40 میلیون لیتر یک طرف آلودگی ایجادی یکطرف
ناشناس۱۶۲۳۶۵۲۱۱:۲۵:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۱۱
زنگنه قرار بود استیضاح شود
ناشناس۱۶۲۳۶۶۵۱۱:۴۲:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۱۱
یعنی این گازها از امروز شروع بسوختن کردند؟ و وزاری قبلی نفت با تدبیر جلوی سوختنش را گرفته بودند و زنگنه آتششون زد؟!
ناشناس۱۶۲۳۷۰۰۱۲:۳۰:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۱۱
جواب زن وبچه رو چی بدیم، دلمون خوش بود لا اقل با ماشین کار میکردیم خرجمونو در می‌آوردیم، اینم واسه ما زیاد دیدین، از دست شماها چیکار کنیم، مدیر نالایقی مثل زنگنه رو باید چیکارش کرد به نظرتون؟؟
ناشناس۱۶۲۴۹۰۱۱۴:۰۷:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۱۲
این دنیا دار مکافاته . امیدوارم خودش یک روز محتاج یک کپسول گاز بشه
یکی بود و دیگر نیست۱۶۲۳۷۲۰۱۲:۵۴:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۱۱
دلیلش ساده ای .چون صادرات بنزین ندراریم و مصرف بنزین هم کم شده.به این بهونه که گاز مایع واسه خودرو خطرناکه گاز مایع رو کمیاب کردن تا ماشینا بنزین استفاده کنن. آخه یکی بگه اگه فکر خطر برای جان مردم بودین که این ماسینای آشغال رو به زور بهمون نمیدادین.این حنا دیگه رنگی نداره
محمد اندیمشکی۱۶۲۳۷۲۱۱۲:۵۶:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۱۱
من یک فروشنده گاز ال پی جی برای خودرو هستم در استانی که تمام آب برق و نفت وگاز کشور رو تامین میکنه تمام سرمایه زندگی ام رو جمع کردم و دستگاه وپمپ تزریق گاز مایع به خودرو خریدم ام دوساله که نتونستم حتی اجاره محل کارم رو بدم چون همیشه گاز نیست این همه گاز در خوزستان و در همه شهرهای کشور گاز هست اما در مرکز گاز دنیا ما گاز نداریم وزیر نفت باید خجالت بکشد که حاضره گاز رو بسوزونه اما در کشور مردمش گاز نداشته باشند مقصر دولت و مجلس هستند که اخراجش نمیکنند
ناشناس۱۶۲۴۲۳۲۲۲:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۱
آقا گاز LPG با گاز CNG زمین تا آسمان فرق داره، بابا چرا زود جوگیر می‌شوند ملت
ناشناس۱۶۲۳۷۳۰۱۳:۰۶:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۱۱
مگر در دولت راستگویان!!!! نمی سوخت؟؟؟ البته راست میگی اون موقع اینقدر مشعلها زیاد نبود. آخه دکلها گم می شدند .خیلی زشته به خاطر اغراض سیاسی جلو افتادن از قطر در استخراج گاز را نادیده بگیری، بعد به مشعلهایی که به دلیل تحریم میسوزند ایراد بگیری .برای انصاف شما، ..
ناشناس۱۶۲۴۲۸۳۰۰:۰۷:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۱۲
عزیز من هیچکدوم ازین داستانا که میگی دلیل نمیشه گازی که اینقدر ارزشمنده بیخودی بسوزه و تازه باعث آلودگیم بشه. یه کم منطقی فکر کنین مملکتم دست چند نفر امثال شماست که به این روز افتادیم. چون یه جا پیشرفت داشتیم ده جا میشه گند بالا بیاریم این منطق شماست؟
ناشناس۱۶۲۳۷۳۳۱۳:۰۹:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۱۱
ژنرال زنگنه در طی چند دهه مدیریتش زیان‌های زیادی به کشور زده خدا خیر بده احمدی نژادو که گازرسانی را در کشور توسعه داد و ستاره خلیج فارس تا 80 درصد تکمیل کرد. اما هنوز جاهایی در استان کرمان مانند گلباف بم شهداد و.. گازرسانی نشده!
ناشناس۱۶۲۳۷۳۹۱۳:۱۸:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱۱
در این مورد نباید گفت بی تدبیری بلکه این تحریمها و سیاست غلطی که در پیش گرفته ایم باعث این کار شده هست ..
محمد۱۶۲۳۷۶۸۱۴:۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱۱
امان از خیانت
ناشناس۱۶۲۳۷۹۶۱۴:۲۲:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۱۱
۶۰سال می سوزد
گرسنه۱۶۲۳۸۴۰۱۵:۱۳:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۱۱
دولت سیاستش گرسنه نگه داشتن ملت است
نافی۱۶۲۳۸۶۴۱۵:۴۸:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۱۱
,چون این در اختیار گذاشتن گاز مایع با وفور رفاه نسبی مردم را بالا می برد.لذا بهتره که بسوزه!!!
علی۱۶۲۳۸۷۰۱۵:۵۱:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۱
بنظرم این بیکفایتی وزیر نفت و عوامل ایشون رو نشون میده که آقای زنگنه فردی بیسواد و بیکفایته ایشون حاضره گاز مایع بسوزه ولی مردم واسه کپسول سختی بکشن مجلس باید ورود کنه این موضوع حل بشه
من س۱۶۲۳۸۷۲۱۵:۵۵:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۱۱
خیانت که شاخ و دم ندارد مسئولین ما یا منافع شخصی و حزبی را بر منافع ملی ترجیح میدهند یا اینکه سطح علم پایینی دارند و یا اینکه راحت خور هستند و نیازی به زحمت دادن به خود نمی بینند و خدای نکرده مورد دیگر آنکه این نظام رو قبول ندارند و از هر فرصتی برای آسیب زدن به این نظام استفاده میکنند
علی۱۶۲۳۸۷۵۱۵:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۱
راضی ه وزارت نفت گاز مایع تو مشعل بسوزه و گاز مایع در سطح شهر جمع و به خودرو ممنون بشه و پیدا نشه قیمت آزادشم پیدا بشه نرخ ۳۰ هزار تومانی داره اما منی که مسافر کشم گازم مایع بود الان خونه بیکار بشم والانم هرجور فکر میکنم ندارم ۷ میلیون بدم گاز سی ان جی ببندم اونم جز خرابی و آسیب به موتور هیچ سودی نداره و هیچ ارگانی جواب گو نباشه و خواهشمندم پخش کنید به وزارت نفتی ها که راهی که اینا پیش گرفتند درست نیست و از خدا بترسند اگه قبولش داشته باشن
ناشناس۱۶۲۳۸۸۶۱۶:۰۷:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۱۱
ایران محتاج تکنولوژی غرب است
ناشناس۱۶۲۳۸۸۹۱۶:۱۰:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۱۱
با استفاده از خودروی سواری و وانت گازسوز مردم و بار را رایگان جابجا کنید بنزین و گازوئیل را صادر کنید مصرف کننده نفت خام کشورها و پالایشگاه ها هستند که تحت فشار امریکا نفت نمی خرند اما مصرف کننده بنزین و گازوئیل مردم عادی هستند صادرات رسمی بنزین به جای قاچاق درمورد ریال هم اگر چاپخانه قدرتمند بانک مرکزی ریال چاپ نمی کند چرا ارزش پول اینهمه پایین آمده در دراز مدت البته خوب نیست اما در کوتاه مدت شاید چاره ای نباشد فعلا ارز لازم داریم
ناشناس۱۶۲۳۹۰۷۱۶:۳۳:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۱۱
چند ماه دیگه بعد از انتخابات ۱۴۰۰ همچی درست میشه
ناشناس۱۶۲۳۹۱۹۱۶:۴۸:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۱۱
مثلا به منظور رفع این مشکل شرکتی تحت عنوان "نوفلر"(بدون مشعل ) در زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس متعلق به پتروشیمی،تشکیل شده است.متاسفانه این شرکت عظمی برای جمع کردن و فرآوری فلرها ندارد،چرا که شرکتی خصوصی و مستقل و .. است و بدنبال شغل سازی آشنا و فامیل است و هزار جور راحت دیگر.کافی است این کار تحت نظر وزارت نفت و از طریق مناقصه به دهها شرکت داخلی سپرده میشد.هم اکنون در روندی کند قرار است هست این شرکت هفت سال دیگر فلرها جمع شود!!! زهی خیال خوش که 7 سال ثروت مملکت بسوزد تا عده ای سر نبش بیستم .. سرکار باشند و رانت ببرند
علی۱۶۲۳۹۸۱۱۸:۰۰:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۱۱
والله از اول هم همین بود و دانش فنی استفاده ازش وجود نداشت و نداره ، فقط اون موقعی که این گازها به فروش میرفت با قیمت کمتر، دلواپسانی رگ گردنشون بیرون زد که چرا ارزون میفروشید و با فشارشون کلی ضرر به مملکت زدن و باعث جریمه و هدر رفت این منابع شدند
بدبخت ایرانی۱۶۲۳۹۹۵۱۸:۲۶:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۱۱
بعد باید من که ماشینم گاز سوزه برم مثل اینایی که دنبال مواد مخدر هستند یواشکی و قاچاقی لیتری هزار و پونصد تومن بدم گاز بخرم. کاش تو افریقا دنیا میومدیم
ناشناس۱۶۲۴۳۸۸۰۶:۴۰:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۱۲
گاز لیتری نیست عزیز!
مهدی۱۶۲۴۰۲۷۱۹:۰۱:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۱۱
من الان نزدیک سه ساله دارم ال پی جی مصرف میکنم. تا وقتی که بنزین سهمیه بندی نبود و سیلندر گاز رو محدود نکرده بودند من ماهیانه شاید ب زور ده لیتر بنزین مصرف میکردم. ولی از وقتی که بنزین سهمیه بندی شد و محدودیت واسه سیلندر گاز گذاشتند من 60 لیتری که شارژ میشه رو که مصرف میکنم در ماه حدود 10تا کپسول گاز هم مصرف میکنم. این در صورتیه که اگه گاز بهم بدند حدود 50 لیتر بنزین صرفه جویی میشه و نهایتا من 12 تا کپسول مصرف میکنم.شما گاز ال پی جی رو بدید مصرف کنیم. بجای اینکه این محدودیت رو بگزارید ماشینایی که سی ان جی هستند رو ممنوع کنید که از سی ان جی به ال پی جی تغییر بدند
امیرحسین۱۶۲۴۰۸۱۱۹:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۱۱
خدا یا! آخه فروختن نفت و‌ گاز هم تدبیر میخواد؟ اینو دیگه قطر و کویت هم بلدن. اصلا مگه داریم از این کار آسونتر؟ خدا داده گفته فقط بفروش بخور و شکر کن. عرضه این کار هم نداشتین؟ خوبه حالا کسی ازتون انتظار تولید خودرو و کامپیوتر و آیفون نداره. هر چی کارخونه تو این مملکت بود که زدین نابود کردین! از کارخونه کفش گرفته تا لوازم خانگی. هر چی ..
ناشناس۱۶۲۴۱۲۷۲۰:۲۳:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۱۱
خیانت
ناشناس۱۶۲۴۱۳۱۲۰:۲۵:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۱۱
بقیه مسوولین بخصوص مجلس چرا وظیفه اش را انجام نمی دهد وهمه مملکت را به یک وزیر داده اند
ناشناس۱۶۲۴۱۴۷۲۰:۴۴:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۱۱
هشتاد میلیون ایرانی هم دارند میسوزند
مهدی۱۶۲۴۱۸۷۲۱:۴۵:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱۱
آخه چرا مگه تکنولوژی نداریم بعد خیلی جا ها گاز ندارن
ناشناس۱۶۲۴۱۹۲۲۱:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۱۱
اطلاعات غلط به شما دادند LPG مایع هست و مایع برای سوختن به فلر احتیاج نداره و در گودال سوخت می سوزه.
ناشناس۱۶۲۴۲۰۷۲۲:۲۶:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۱۱
بخش خصوصی که میخواد نیروگاه فسیلی بسازه، میگن بهتون سوخت نمیدیم، چون پیمان پاریس تولید گازهای گلخانه ای هر کشور را محدود کرده، ولی از اینطرف خودشون هیچ اقدامی برای جلوگیری از هدر رفتن این انرژی نمیکنن. به اندازه چند تا نیروگاه فسیلی دارید انرژی هدر میدید؟
ناشناس۱۶۲۴۲۱۱۲۲:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۱۱
البته این طور که در اخبار می گفتن ظاهرا یک مقدار از گاز فلر در این دولت جمع آوری شده. شاید خوبه بگی چرا دولت های قبلی در طول دهه های گذشته خیلی فعال نبودند.
ناشناس۱۶۲۴۲۳۱۲۲:۵۳:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۱۱
کی گفته این گازی داره میسوزه LPG است؟ نمی‌خواهد متخصص باشی، یک روز تو یک محیط کمی خنک شیر یک کپسول گاز را باز کن میبینی که گاز مایع چون سنگین است روی سطح زمین بوی بیشتری داره هر چه ارتفاع بگیری بو کمتر می‌شود، کلا این گاز برای گیر انداختنش در صنعت احتیاج به نوعی چاله در مسیر لوله داره، بعد همچین گازی را با چه فشاری باید بفرستی بالای فلر تا بسوزد؟ آخه منطق هم خوب چیزی است
میکائیل۱۶۲۴۲۷۸۰۰:۰۰:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۱۲
این چه حرفیه بعضی از عزیزان میزنن؟ چون وزرا و دولتهای قبلی کاری نکردن دلیل میشه که تا قیامت این سهل انگاری ادامه پیدا کنه؟ ولی خوب این یکی از کوچکترین مشکلاتی هست که تو مملکت وجود داره. متاسفانه مسئولین جوری دارن مملکتو اداره میکنن که همه مردم هم از مملکت هم از مسئولین و هم از آینده مون کاملا ناامیدیم. هیچ چیز جای خودش نیست و هیچ کس کار درست رو انجام نمیده. خدا آخرت عاقبتمونو ختم به خیر کند.
ناشناس۱۶۲۴۳۲۰۰۱:۱۸:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱۲
دولت فقط گازها را در یک نقطه کنار دریا جمع کنه و همه را تا چند سال رایگان به بخش خصوصی واگذار کنه. با این گاز خیلی کارها می شود کرد.
ناشناس۱۶۲۴۴۰۵۰۷:۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۱۲
دولت محترم کدوم را نمیبیند. و رشد نقدینگی را بهانه قرار داده و همه هزینه هایش را از جیب مردم میپردازد .گاز برود .دلار برود .طلا برود تا پول باشداز مردم پول میگیرند
ناشناس۱۶۲۴۵۲۱۰۹:۴۳:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۱۲
الان همه مردم بجز یک طایفه دارند میسوزند کاش بغل دستی راتکانش بدیم بلکه بیدار وصورتمون را آبی بزنیم
فرشاد۱۶۲۴۶۷۸۱۲:۰۳:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱۲
وای بر .. بی مغز.. کنن که من باید چهار ساعت مرخصی ساعتی بگیرم از محل کارم و از کارم عقب بمونم تا برم تو صف گاز مایع وایستم و اونجا هزارجور بی فرهنگی و صف رد کردن و غیر نوبت گاز زدن و غیر اصولی گاز زدن رو ببینم و تحمل کنم تا دو تا کپسول بزنم تو ماشینم. از این طرف دولت با بی فکریش بیاد سرمایه ملی رو هدر بده
خان۱۶۲۴۶۸۶۱۲:۰۷:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱۲
این مسئولین واقعا خجالت نمیکشن اف به همتون
ناشناس۱۶۲۴۷۹۷۱۳:۱۶:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۱۲
آنچه که در فلر میسوزد LPG نیست.ولی طرح های بازیافت گاز فلر امکان اجرا دارد به شرط تامین تجهیزات فنی مثل کمپرسور های مخصوص.نکته دیگر اینکه در تاسیسات قدیمی صنعت نفت و گاز کشور،طراحی ها مبتنی بر فلر بوده و با گذشت عمر تجهیزات،میزان نشت داخلی شیر آلات فرایندی و عدم امکان تامین و خرید و تعویض آنها از دلایل مهم میزان دبی ورودی به فلر ها میباشد.پس صنعت نفت و گاز هزینه بر و نیازمند رفع تحریمهاست و این شوخی نیست. ولی یک نکته اساسی که در صحبت دوستان هم اشاره شده اینکه این همه سرانه مصرف انرژی و هدر رفت انرژی بخصوص مشتقات نفتی و گاز در کشور ما بالاست را باید مورد توجه قرار داد.
ناشناس۱۶۲۴۹۱۹۱۴:۱۹:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۱۲
یادمه مدرسه که میرفتیم بهمون میگفتن آمریکای جنایتکار گندم اضافه خودش رو به دریا میریزه ولی به گرسنگان آفریقا نمیده . الان بخاطر گاز خدادادی کشور خودمون هم باید کاخ سفید رو نفرین و لعنت کنیم ؟ یا آدرسش جای دیگست ؟؟؟؟
مسلم۱۶۲۵۳۲۵۱۹:۲۹:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۱۲
سلام بخدا این مازاد سوخت که درفلر مفت وبی برنامه هدر میره بدین خودم هم ارز آوری برای کشورم میکنم هم این سوخت خدادای بیهوده از بین نمیرود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین