ادامه دستگیری‌ها در سازمان ثبت/شناسایی متخلفان از سوی حفاظت اطلاعات دستگاه قضا

گروه سیاسی الف،   3980822181

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: افراد متخلفی که امروز از بدنه سازمان ثبت دستگیر شدند با همکاری حفاظت اطلاعات قوه قضائیه شناسایی شدند.

به گزارش فارس ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره دستگیری تعدادی از کارمندان متخلف این سازمان بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله سازمان‌های خدمت‌گذاری است که ارتباط تنگاتنگ با مردم دارد و سالانه بیش از یکصد میلیون خدمت در بخش‌های مختلف املاک، شرکت‌ها، مالکیت معنوی و اجرای اسناد به مردم ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: علی‌رغم کمبود‌هایی که در بعد نیروی انسانی است، اما همکاران با تلاش شبانه روزی و طاقت‌فرسای خود سعی می‌کنند در نهایت دقت، سرعت و سلامت به مردم خدمت‌رسانی کنند.

خداییان ادامه داد: خواسته‌ای که اکثر همکاران از ما دارند و در جلسات عمومی و خصوصی مطرح می‌کنند این است که با معدود افرادی که با ارتکاب به حیثیت آن‌ها لطمه وارد می‌کنند برخورد شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد املاک کشور بیان کرد: لذا ما با کمک مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به شناسایی تعدادی از متخلفین درون و برون سازمانی اقدام کردیم که امروز تعدادی از این افراد دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم نظارت را هم درون سازمان و هم برون سازمان گسترش بدهیم و با کسانی که با ارتکاب تخلف به حیثیت سازمان و همکاران ما لطمه می‌زنند، که برخی در درون و بیرون دستگاه هستند، برخورد خواهیم کرد.

خداییان افزود: معمولا در بیرون دستگاه و سازمان افرادی هستند که مرتب بدون داشتن کار شخصی به واحدهای ثبتی ما مراجعه می‌کنند و اطراف این واحدها پرسه می‌زنند و بعضا به نام همکاران ما سواستفاده و بعضی همکاران را وسوسه می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: تعدادی از این افراد را دستگیر کردیم و قطعا این برخوردها ادامه خواهد داشت، دسته‌ای دیگر افرادی هستند که دفاتری را تحت عناوین مختلف مثل ثبت شرکت‌ها، اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری ایجاد کرده‌اند یا تبلیغ‌هایی تحت عنوان ثبت تضمینی و علائم تجاری در فضای مجازی و حقیقی دارند.

وی افزود: این افراد بعضا تخلفاتی که مرتکب می‌شوند به نام سازمان ثبت نوشته می‌شود ما سعی کردیم در این قسمت نظارت‌ها را افزایش بدهیم.

خداییان بیان کرد: بعضی از دستگاه‌ها با ما همکار هستند و در اجرای سیاست‌های برون‌سپاری برخی کارها را به اداراتی مثل ثبت و نظام مهندسی واگذار کرده‌اند تا کارهای ثبتی را مانند نقشه‌برداری و ... انجام بدهند، تخلفاتی هم در این اصناف صورت می‌گیرد که به حساب ما گذاشته می‌شود و تلاش کردیم نظارت را در این بخش‌ها هم گسترش بدهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: چنانچه این افراد متخلف باشند با آنها هم برخورد لازم صورت خواهد گرفت و برخوردهای با آن مقطعی نیست و استمرار خواهد داشت و سعی می‌کنیم در کنار اقدامات پیشگیرانه اقدامات برخوردی را در دستور کار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیگیری این بازداشت‌ها به عهده سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و با کمک دستگاه‌های حفاظتی و نظارتی سازمان ثبت انجام شده است، گفت: برخی از افراد دستگیر شدند و برخی هم در دستور کار قرار دارند و تحت تعقیب هستند.

خداییان با اشاره به عمده تخلفات انجام شده توسط این افراد گفت: عمده این تخلفات دادن رشوه، جعل و همکاری با افراد سودجو برای تصرف اراضی ملی، منابع طبیعی و یا افراد حقیقی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: معمولا افراد سودجو در سطح شهر وقتی مشاهده می‌کنند ملکی مدتی بلاصاحب رها شده یا مالک آن در خارج از کشور است آن را شناسایی کرده و با جعل اسناد سعی می‌کنند آن را تملک کنند و یا به فروش برسانند.

وی افزود: برخی همکاران با این افراد همراهی و همکاری داشتند و عمده تخلفات از این دست بوده است، البته علاوه بر آن تخلفات انتظامی نیز وجود دارد که به صورت جداگانه بررسی می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین