روایت وزیر کشور از تاکیدات رهبری درباره مراسم اربعین

گروه اجتماعی الف،   3980725159 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر کشور اقدامات صورت گرفته در اربعین امسال را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ایران در راهپیمایی اربعین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر داشت‌.

به گزارش تسنیم عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جلسه قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران ضمن اشاره به فاصله با اهداف والای مقام معظم رهبری، اظهار داشت: گسترش راهپیمایی اربعین نیازمند برداشتن گام‌های بلندتری است.

وزیر کشور ضمن تأکید بر این مهم که مشوق اصلی جریان راهپیمایی‌های اربعین، مقام معظم رهبری بوده‌اند، اضافه کرد: ایشان همیشه بر لزوم تقویت و برگزاری و اتمام هرچه باشکوه‌تر این نهضت تأکید و توصیه داشته‌اند.

وی ضمن تقدیر از تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین، افزود: اگرچه هنوز با ایده آل‌های مقام معظم رهبری فاصله‌داریم اما با توجه به امکانات و شرایط موجود و اینکه مقصد کشور دیگری بود، می‌توان اقدامات صورت گرفته را بسیار خوب ارزیابی کرد.

 رحمانی فضلی در ادامه در خصوص آمارهای تردد اربعین از ابتدا تا امروز، گفت: در سال‌های اول آمارهای تردد در اربعین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر بود ولی حالا بعد از پنج سال به سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید که آمار قابل‌توجه است.

وی ضمن تأکید بر لزوم برداشتن گام‌های بلندتر و مؤثرتر برای گسترش اربعین حسینی با توجه به ظرفیت خوب و بالای کشور ‌متذکر شد: این اعداد و ارقام با اهداف بلند مقام معظم رهبری برای توسعه نشر اصول و ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی همچنان فاصله دارد.

وزیر کشور ضمن تقدیر از همکاری و همراهی خوب مسولان کشور عراق برای خدمات‌دهی و تسهیل  تردد زائران به این کشور، اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی شامل نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها به سهم خود پای‌کار هستند.

رحمانی‌فضلی بر لزوم آسیب‌شناسی دقیق در ستاد اربعین امسال تأکید کرد و گفت: در اربعین امسال در بخش‌هایی پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل‌شده اما بازهم مشکلاتی هست که باید شناسایی و تقویت شوند.

وی به افزایش تردد یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل تردد زوار اربعین، بحث‌های فرهنگی است و کارهای فرهنگی در اربعین باید تقویت شود.

رحمانی فضلی ضمن مخاطب قرار دادن مسئولان فرهنگی استان، گفت: همان‌طور که طرح‌های مختلفی در حوزه زیرساخت‌ها اجرای می‌شود، در حوزه فرهنگی و تبلیغی هم لازم است خود استان پای‌کار آمده و با ارائه طرحی جامعه و کامل زائران را از آغاز سفر تا پایان در محیطی معنوی و فرهنگی غوطه‌ور سازد.

وزیر کشور در پایان گفت: روزهای پایانی اربعین در موج بازگشت بسیار حائز اهمیت است و کمترین سهل‌انگاری می‌تواند تمام زحمات را به هدر دهد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین