مقایسه همه پیشنهادهای سایپا به جای خرید برلیانس

گزارش بازرگانی،   3980411142

آیا سایپا صلاح ما را می‌خواهد؟

در آخرین دور ثبت نام به افرادی که برای خرید برلیانس نام نویسی کرده بودند گفته شده که می‌توانند کوییک، تیبا، ساینا و پراید تحویل بگیرند. این اتفاق که به دنبال کاهش تامین قطعات برلیانس رخ داد راهی به جز خرید مدل دست دوم این خودرو مقابل مشتریان باقی نگذاشت. ثبت نام کننده‌های برلیانس می‌توانستند به جای خرید پراید یا محصولات دیگر انصراف دهند و دنبال جایگزینی آن با مدل دست دوم باشند. در گزارش زیر نگاه می‌کنیم که افراد به جای این پیشنهادها چه مدل برلیانسی می‌توانند از بازار دست دوم تهیه کنند.

پراید

شاید از اول هم این مقایسه بیهوده باشد. خودروی چینی سایپا هرچقدر هم ویژگی منفی داشته باشد یک سر و گردن تا سطح پراید فاصله دارد. بر اساس بیانیه سایپا مشتری به جای برلیانس می‌توانست یک دستگاه پراید x100 خریداری کند. مصرف ترکیبی این خودرو 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده که چند دهم از برلیانس‌ها بیشتر است. روی این دستگاه، یک موتور 1.3 لیتری نصب شده اما موتور مدل‌های مختلف برلیانس بین 1.5 تا 1.65 لیتر متفاوت است. کوچک‌ترین پیشرانه متعلق به مدل h230 و h220  و h320 و h330 است. برلیانس c کراس با 1.654 لیتر حجم قوی‌ترین پیشرانه تولیدی برلیانس در ایران را دارد.

موتور ضعیف پراید از پس تولید 69 اسب بخار برمی‌آید اما موتور ماشین برلیانس در کمترین حالت ممکن 100 اسب بخار و در c کراس 114 اسب بخار تولید می‌کند. درنتیجه پراید 14 ثانیه زمان می‌خواهد که به 100 کیلومتر سرعت برسد. اگرچه شتاب رسمی از سوی کارخانه برای خانواده برلیانس اعلام نشده اما با توجه به موتور قوی‌تر احتمالا کمتر از 14 ثانیه خواهد بود. از سوی دیگر پراید یک موتور چهار سیلندر هشت سوپاپه دارد اما همه مدل‌های برلیانس چهار سیلندر 16 سوپاپه هستند.

تیبا

هنگام مقایسه تیبا و برلیانس‌های مختلف، اوضاع کمی بهتر می‌شود. موتور تیبا 1.5 لیتری شده که چهار سیلندر و هشت سوپاپ دارد اما اول اینکه در شتاب اولیه با پراید قابل مقایسه نیست و دوم قدرت بیشتری تولید می‌کند. با وجود همه این برتری‌ها در مقایسه با پراید باز هم به برلیانس نمی‌رسد. تیبای سدان تولید کننده 80 و تیبا دو 87 اسب بخار است (در حالی که برلیانس حداقل 100 اسب بخار قدرت تولید می‌کند) و در 13.5 ثانیه 100 کیلومتر را می‌پیماید. همچنین از نظر امکانات رفاهی تا برلیانس راه زیادی دارد. مثلا در برلیانس سایپا سانروف، تهویه هوا و سیستم کی‌لس نصب شده که در تیبا وجود ندارد.

کوییک

رقابت با وارد شدن کوییک کمی جدی‌تر می‌شود. این خودرو اگرچه به 90اسب بخار هم نمی‌رسد اما مشابه برلیانس‌ها موتوری چهار سیلندر و 16 سوپاپه دارد. روی کوییک یک نمایشگر هفت اینچی نصب شده و از سیستم کی‌لس بهره می‌برد. همچنین کوییک مانند همه برلیانس‌ها مجهز به فرمان برقی شده است. این خودرو دارای سنسور عقب بوده و علاوه بر آن روی سپر عقب یک دوربین کوچک هم نصب شده که امتیاز آن را از برلیانس 300 و 200 هم بیشتر می‌کند. با این حال همه این آپشن‌ها روی برخی از کوییک‌ها ارائه می‌شود. قیمت کوییک امروز تقریبا مشابه قیمت فروش برلیانس است. نسخه اتوماتیک این خودرو هفت لیتر بنزین در 100 کیلومتر می‌سوزاند که کمی از برلیانس‌ها بیشتر است اما در عوض در کوییک اتوماتیک کروز کنترل نصب شده که در برلیانس سفارشی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین