این خبر به روز می شود؛ پیام رهبر انقلاب در پی سقوط هواپیمای مسافربری/موبایل یکی از مسافران هواپیما روشن است/ هنوز لاشه هواپیما پیدا نشده است/دهیار کهنگان: حوالی ساعت 9:30 صدای برخورد مهیبی شنیدیم+عکس و فیلم

گروه حوادث الف،   3961129105 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هواپیمای ای تی آر ۷۲ - ۶۰۰ متعلق به هواپیمایی آسمان که صبح امروز از رادار خارج شده بود در حوالی سمیرم سقوط کرد در حالی که هنوز لاشه این هواپیما پیدا نشده است، و خبرها از کشته شدن 66 نفر مسافران و خدمه جانباختن؛ اما شرکت آسمان اعلام کرد: فوت تمام سرنشینان را تایید نهایی نمی‌کند.

پیام رهبر انقلاب در پی سقوط هواپیمای مسافربری/موبایل یکی از مسافران هواپیما روشن است/ هنوز لاشه هواپیما پیدا نشده است/دهیار کهنگان: حوالی ساعت 9:30 صدای برخورد مهیبی شنیدیم+عکس و فیلم

به گزارش الف،‌ هواپیمای ای تی آر ۷۲ – ۶۰۰ متعلق به هواپیمایی آسمان که صبح امروز از رادار خارج شده بود در حوالی سمیرم سقوط کرد. این هواپیمای مسافربری در ساعت 8:05 هواپیما فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد و در 14 مایلی از صفحه مرکز کنترل فضای کشور حذف شد و تا همین الان اطلاعی از این هواپیما نداریم.

عمر این هواپیمای ای تی آر هواپیمایی آسمان حدود 25 سال بود. هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج با بیش از ۶۰ مسافر و 6 خدمه در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد؛ البته تاکنون لاشه آن هواپیما پیدا نشده است. همه گروه‌های دخیل فعال هستند تا اطلاعات دقیق‌تری پیدا کنند؛ پیش از این خبر جانباختن تمامی سرنشینان این هواپیما اعلام شده بود که دارای 60 سرنشین(59 بزرگسال و یک کودک) و 6 کادر پرواز بود.
 

17:25- تردد تمامی خودروها توسط عوامل پلیس کنترل و از تردد وسایل نقلیه غیرمسئول خودداری می‌شود

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: درپی حادثه سقوط هواپیما در توابع شهرستان سمیرم، پلیس راه به منظور افزایش سرعت امدادرسانی و همچنین جلوگیری از حضور افراد غیرمسئول در محور اصفهان – سمیرم و سمیرم – یاسوج محدودیت تردد در هر دو مسیر رفت و برگشت را اعمال کرده است و بر این اساس تردد تمامی خودروها توسط عوامل پلیس کنترل و از تردد وسایل نقلیه غیرمسئول خودداری می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که لاشه هواپیما کشف شده و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود، این محدودیت‌ها برقرار است و توصیه ما نیز به رانندگان این است که از تردد غیرضروری در این محورها خودداری کنند.

 17:10- مشاهدات اهالی روستای "بیده" از سقوط هواپیما/ اگر هوا خوب بود لاشه در نیمی از روز پیدا می‌شد

عضو شورای اسلامی روستای بیده گفت: باد شدید، برف و باران و مه آلودگی، اجازه ورود به کوه را نمی‌دهد، گروه‌های محلی در حال کمک به امدادگران هستند اما تا الان هیچ سرنخی پیدا نشده است. فقط تعداد کمی از اهالی نزدیک دنا عنوان کردند که صدایی شبیه رعد و برق یا انفجار شنیده‌اند که این حدس وجود دارد که صدای برخورد هواپیما با کوه بوده است.

16:20- در موقعیت گوشی تلفن همراه در منطقه حادثه هواپیما چیزی یافت نشد

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: موقعیتی که گفته می شد در آن گوشی تلفن همراهی روشن است جست و جو شد، ولی چیزی در آن جا نیز یافت نشد.منطقه بین بیش از 30 تیم از هلال احمر تقسیم شده و عملیات جست و جو در حال انجام است.


16:10- درخواست از کمپانی ATR برای اعزام نماینده به ایران
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در تشریح آخرین جزییات بررسی سانحه هواپیمای ATR آسمان در جمع خبرنگاران توضیح داد: به محض وقوع این سانحه بلافاصله طبق قانون ایکائو، ستاد بررسی سانحه با 11 کارگروه تشکیل شد و ابعاد مختلف سانحه از نظر فنی، شرایط جوی و غیره در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه اطلاعات حادثه به صورت دقیق در حال ارزیابی است، گفت: با شرکت ATR به عنوان کمپانی سازنده هواپیما تماس گرفتیم که نماینده آنها نیز به ایران اعزام شود و نظریات خود را درباره این حادثه به ما اعلام کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره فعالیت نیروهای امدادی در محل وقوع حادثه گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه با استاندار اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد  در تماس بودیم و هماهنگ کردیم تا اقدامات لازم به موقع انجام شود؛ محل وقوع حادثه منطقه‌‌ای کوهستانی است همچنین استاندار اصفهان تیم کوهنوردی را متشکل از 70 کوهنورد بابت امداد و نجات به منطقه اعزام کرده است.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم از نظر امداد و بررسی سانحه فعالیت‌ها به صورت کامل انجام شود.

آخوندی درباره سرنوشت لاشه هواپیما، گفت: طی تماسی که با استانداران اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد داشتم هنوز کسی لاشه هواپیما را ندیده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هواپیمای ATR از ایمن‌ترین هواپیماهای کوتاه‌برد جهان است.

 

 16:00- موبایل یکی از مسافران هواپیما پرواز تهران- یاسوج روشن است

رییس مرکز مدیریت حوادث کهگیلویه و بویراحمد گفت: از طریق جی‌پی‌اس محل تقریبی سقوط هواپیما مشخص شده است. ولی هنوز چیزی از لاشه هواپیما یا پیکر مسافران پیدا نکرده‌ایم. از طریق موبایل یکی از مسافران که روشن بوده و ردیابی شده محل سقوط هواپیما مشخص شده و از طریق جی‌پی‌اس در حال یافتن محل حدودی سقوط هواپیما هستیم.

15:55- مهرداد علی بخشی مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از اعزام یک تیم ارزیاب به منطقه سقوط هواپیما خبر داد و اعلام کرد که آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی در آماده باش هستند.

وی اظهار کرد: علاوه بر تیم‌های پزشکی قانونی که در چهار استان تهران، فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در آماده باش هستند و یک گروه ارزیاب سازمان پزشکی قانونی نیز به محل حادثه اعزام شده است تا اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

بخشی درباره اینکه آیا از خانواده مسافران هواپیمای سقوط کرده "هواپیمایی آسمان" نمونه ژنتیک اخذ خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه لاشه هواپیما کشف نشده ما نمی‌دانیم که وضعیت جان باختگان به چه صورت است اما به هر حال آمادگی برای اخذ نمونه ژنتیکی در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی وجود دارد و در صورت نیاز این اقدام را انجام خواهیم داد.

15:50- دهیار کهنگان گفت: حوالی ساعت ۹:۳۰ الی ۹:۴۰ صدای برخورد مهیبی شنیدیم ولی تاکنون در جست و جوهای انجام شده چیزی یافت نشده است.

ذوالفقار رییسی اظهار کرد: در حال حاضر چیزی حدود یکهزار نفر در جست و جوی لاشه هواپیما یا پیکرها هستند، اما تا این لحظه چیزی پیدا نشده است. هلال احمر، اورژانس، پلیس و همه نهادهای مربوطه در منطقه حضور دارند و در حال جست و جو هستند.

  حضور نیروهای اورژانس در نزدیکی محل حادثه

جستجوی نیروهای امدادی برای پیدا کردن اثری از هواپیما

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1396/11/29/13961129000899_PhotoL.jpg

 

15:50-هنوز لاشه هواپیمای پرواز تهران - یاسوج پیدا نشده است

سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص جوی حکمفرما در منطقه سقوط هواپیما هنوز امکان دسترسی به این منطقه به وجود نیامده است و خبرها درباره پیدا شدن لاشه هواپیما نیز تکذیب می‌شود.

رضا جعفرزاده تصریح کرد: پس از این حادثه تیم‌های مختلف تخصص و بررسی سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شده و تعدادی از این تیم‌ها به منطقه اعزام شده‌اند، اما با توجه به شرایط خاصی که در آب و هوای منطقه حکمفرماست هنوز رسیدن به منطقه احتمالی سقوط فراهم نشده است و خبر پیدا شدن هواپیما صحت ندارد.

وی درباره علل احتمالی سقوط این هواپیما گفت: این موضوع نیاز به بررسی‌های دقیق و همه جانبه دارد و از این‌رو تا زمان بررسی ابعاد مختلف این حادثه نمی‌توان در رابطه با این اتفاق هیچ اظهارنظر دقیقی داشت.

15:36- یکی از اعضای تیم امداد و نجات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنوز لاشه هواپیما با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، پیدا نشده است.

15:33 انتشار لیست نهایی سرنشینان تا دقایقی دیگر

مدیرروابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: لیست مسافران و خدمه هواپیمای ای تی آر  که صبح امروز سوار هواپیما شده اند، هم اکنون نهایی شده و تا دقایقی دیگر بر روی وبسایت این شرکت منتشر خواهد شد.

15:30- دستور تشکیل کمیته ویژه توسط رئیس قوه‌قضاییه

رئیس قوه قضاییه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج و درگذشت جمعی از هموطنان ضمن تسلیت به بازماندگان، از دادستان کل کشور خواست با تشکیل کمیته ای علت وقوع حادثه را بررسی و نسبت به برخورد قانونی با مقصرین اقدام کند.

15:25- حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس در جلسه اضطراری سازمان هواپیمایی

 

15:20- نقشه محدوده‌ای که مشاهدات مردم محلی حکایت از سقوط هواپیما دارد. با وجود بارش‌ها نیروهای امدادی در حال جستوجوی نقطه به نقطه این مناطق هستند.
 

15:10- تصویر بلیت یکی از مسافران جامانده از پرواز یاسوج

آرامش‌نیا می‌گوید: خدا خیلی به من لطف کرده ولی با تمام وجودم برای عزایزان از دست رفته غمگینم

15:09- اخطار صریح قضایی به سازمان هواپیمایی کشوری

یک مقام مسئول قضایی طی نامه‌ای به سازمان هواپیمایی کشوری درباره وقوع حادثه و سانحه هوایی هشدار داده بود.یک مقام مسئول قضایی در کمتر از یک ماه پیش طی نامه‌ای آسیبهای موجود در سازمان هواپیمایی کشوری را به رئیس فعلی سازمان هواپیمایی ابلاغ کرده بود.

در پایان این نامه اشاره شده بود که با تداوم شرایط موجود و عدم اصلاح ساختارهای اعلام شده (از سوی مقام قضایی)، شاهد وقوع سانحه و حادثه خواهیم بود و در صورت بروز حادثه، شخص ریاست هواپیمایی کشوری مسئولیت آن را برعهده خواهد داشت.

مردم محلی منطقه سقوط هواپیمای آسمان در جست‌جوی نشانی از لاشه

14:56- دستور رئیس مجلس به کمیسیون عمران برای پیگیری حادثه سقوط هواپیما
رئیس مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران را مامور رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای ATR تهران - یاسوج کرد.

علی لاریجانی در جلسه عصر امروز(یک‌شنبه) مجلس با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای ATR  آسمان گفت:‌ حادثه دردناک و تاثر برانگیزی برای کل ملت بود و نمایندگان مجلس نیز به شدت از آن متاثر هستند.

وی افزود: با اینکه بررسی بودجه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار دارد ولی نمایندگان مکررا برای پیگیری این حادثه در تماس بودند.

رییس مجلس همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های درگذشتگان این حادثه و آرزوی علو درجات برای جان‌باختگان، از کمیسیون عمران مجلس خواست به طور جدی این حادثه را ریشه یابی و آن را پیگیری کنند.

14:49- محور اصفهان –سمیرم –یاسوج و بالعکس موقتا مسدود شد

پلیس‌ راه راهور ناجا اعلام کرد: محور اصفهان –سمیرم –یاسوج و بالعکس در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل جلوگیری از تردد غیر‌ضروری جهت تسهیل در عملیات امداد و نجات (سقوط هواپیما) تا اطلاع بعدی، محدودیت ترافیکی دارد و تردد در آن ممنوع است.

تراکم خودروهای امدادی در پادنا-اصفهان؛ مردم با خودروهای شخصی به منطقه نروند

14:45- مشاهده دود در محدوده «پس دنا»

گزارش تیم های امدادی حاکی است که دودی در محدوده «پس دنا» (بین روستای نقل و خفر) در محدوده پادنا مشاهده شده است و تیم های امداد روستایی در حال عزیمت هستند.

فیلمی از کوه دنا محل احتمالی سقوط هواپیمای آسمان

14:39- موقعیت هواپیما طی یکی دو روز آینده قابل شناسایی است

کاپیتان اکبری، کارشناس صنعت هوانوردی گفت: با توجه به اینکه هواپیما دارای ELT است، می توان با استفاده از این سیستم موقعیت هواپیما را رصد کرد. 

وی با اشاره به این که هنوز موقعیت هواپیما مشخص نیست، ادامه داد: هواپیما دارای سیستم  انتقال دهنده ضروری موقعیت است و با استفاده از این روش می توان طی یک یا دو روز آینده آن را پیدا کنند. در این صورت اگر گروه های امدادرسان موفق به کشف مکان لاشه هواپیما شوند که بی شک کمک کننده است و در غیر این صورت شرکت تولوز فرانسه مکان دقیق را به آن ها اعلام می شود.

14:28- اعزام چهار گروه امدادی برای جستجوی نشانه‌ای از هواپیما

پوران‌فر مسئول تیم اورژانس اعزامی به محل حادثه نیز دریاره آخرین وضعیت جستجو تیم های امدادی گفت: نیروهای مختلف به چهار گروه امدادی تقسیم شده‌اند تا به هر جایی که نشانه‌ای وجود دارد اعزام شوند.
وی افزود: بعداز اعلام حادثه ما با بالگرد به منطقه اعزام شدیم ولی به علت باد شدید نتوانستیم به فاصله بیش از 11 مایلی فرودگاه حرکت کنیم. در حال حاضر در منطقه باران و برف شدیدی وجود دارد و امکان دید مناسبی نیست.

پوران فر گفت: 21 دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و سایر نیروها که به منطقه اعزام شدند در چهار گروه امدادی تقسیم شدند و به مناطقی که از آن گزارش‌هایی مبنی بر شنیده شدن صدا یا دیده شدن دود وجود دارد اعزام شد.

14:21- اعزام ۲۳ یخ‌نورد برای یافتن هواپیمای ناپدید شده

به منظور یافتن هواپیمای ناپدید شده تهران - یاسوج، اکیپی از یخ‌نوردان کهگیلویه و بویراحمد به محل احتمالی بروز حادثه، عزیمت می کند.

14:20-استقرار خانواده سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در مهرآباد

 از صبح امروز با تایید شدن سقوط هواپیمای تهران – یاسوج تعدادی از خانواده‌های مسافران این پرواز برای دریافت اطلاعات دقیق این حادثه به فرودگاه مراجعه کرده‌ند.

 14:19- پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری

در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج و جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در این حادثه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام به شرح زیر است.

بسمه تعالی

سانحه‌ی مصیب‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دلها را لبریز از اندوه و تاسف کرد. اینجانب مراتب تاثر عمیق و همدردی صمیمانه‌ی خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز میدارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسالت میکنم. مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای اقدامهای لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.

سیدعلی خامنه‌ای
۲۹بهمن

14:15-نمی‌توان درباره چرایی سقوط هواپیما اظهارنظر کرد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان در مورد چرایی موضوع سقوط هواپیمای آسمان اظهارنظر کرد. رضا جعفرزاده با تاکید بر این که هواپیمایی آسمان در ۱۴ مایلی فرودگاه از صفحه رادار محو شده است، گفت: کار کارشناسی روی موضوع در حال انجام است و بعد از بررسی همه پارامترها می‌توان در مورد چرایی موضوع اظهارنظر کرد.

وی افزود: اطلاعاتی که من در اختیار شما قرار می‌دهم منوط به اطلاعات دقیقی است که تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری ارسال می‌کند.

 

 14:11- اظهارنظر کارشناس غربی درباره علت سقوط هواپیمای آسمان

یک کارشناس ایمنی پرواز در گفت و گو با شبکه الجزیره به ارزیابی علت احتمالی سقوط هواپیمای ای تی آر آسمان پرداخت. دیوید لیرمونت، متخصص ایمنی پرواز و خلبان سابق از لندن به شبکه الجزیره گفت: وضعیت جوی در کوهستانی که این هواپیما سقوط کرده، بسیار بد است. به نظر می‌رسد که این هواپیما در حال کم کردن ارتفاع به سوی مقصد بوده است و در موقعیت اشتباهی قرار داشته و به کوه برخورد کرده است.

وی در ادامه افزود: اساسا این مسئله ناشی از اشتباه ناوبری است و هواپیمایی که به کوهستان پوشیده از ابر برخورد می‌کند مانند کشتی است که به صخره برخورد می‌کند.

به گفته لیرمونت، هواپیمایی که سقوط کرده، مدلی بوده که به خوبی امتحانش را پس داده بود اما این شرکت هواپیمایی با سوانح هوایی در ایران بیگانه نبوده است. شرکت هواپیمایی آسمان پروازهای زیادی در مناطقی که پرواز در آنها دشوار است، انجام می‌دهد و به همین دلیل در معرض ریسک بیشتری قرار می‌گیرد.

پایگاه آمار فلایت "رادار ۲۴" نشان می‌دهد شرکت هواپیمایی آسمان شش فروند ای تی آر ۷۲ دارد که همگی هواپیماهای قدیمی هستند که تنها با سامانه رادار MLATمکان یابی می‌شوند

 14:10- آخرین پیام یکی از حادثه دیدگان (کرم‌الله صالحی‌پرور) قبل از پرواز

 

14:05-پیام تسلیت روحانی در پی سانحه سقوط هواپیما/ دستور رئیس جمهور به آخوندی

حسن روحاین رییس‌جمهوری در پیامی نوشت: سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج که منجر به جان باختن عده‏ای از هموطنان عزیز ما شد، باعث تاثر فراوان گردید.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده‏های داغدیده، این مصیبت را به ملت ایران تسلیت می گویم و از درگاه ایزدمنّان برای جان باختگان این حادثه، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و پاداش فراوان الهی مسالت دارم.

لازم است وزیر راه و شهرسازی بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم برای خدمات اورژانسی و امدادی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، علل این حادثه را سریعا گزارش نماید و تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار اینگونه رخدادهای ناگوار به عمل آید.

14:03- گزارش مردم محلی از حادثه سقوط هواپیمای آسمان

به گزارش حاضران در نزدیکی محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، صبح امروز طوفان شدیدی در حال وزیدن بوده و آنقدر صدای باد زیاد بوده که کسی صدای انفجار یا سقوط نشنیده است.
صبح امروز اصلا بارش برف در این منطقه نبوده است.

گفته می‌شود دانش‌آموزان یکی از مدارس روستای بارند که نزدیک کوه‌های تُل‌محمد است، هواپیمایی را در حال پرواز در ارتفاع بسیار پایین دیده‌اند. این احتمال می‌رود که هواپیما در این منطقه سقوط کرده باشد.

تمام مردم محلی این مناطق برای یافتن لاشه هواپیما، به اطراف شهرها و روستاها رفته‌‌اند و در حال جست‌وجو هستند.

مردم محلی همچنین می‌گویند ممکن است هواپیما در اطراف روستای سرباز و خفر سقوط کرده باشد. 

14:03- شرایط نامساعد جوی و احتمال بارش برف در منطقه سانحه هواپیمای تهران-یاسوج

نیروهایی امدادی در حالی برغم شرایط نامساعت جوی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هواپیمای یاسوج-تهران هستند که در حال حاضر براساس اعلام هواشناسی آسمان سمیرم بارانی و دمای هوا در این منطقه هفت درجه بالای صفر است و بارش برف در این منطقه کوهستانی نیز برای شب پیش‌بینی شده است.

13:59: شرکت آسمان فوت تمام سرنشینان را تایید نهایی نمی‌کند

مدیر روابط عمومی شرکت آسمان اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه هنوز امکان دسترسی ما به محل سقوط هواپیما مشخص نیست و از این رو نمی‌توان به طور دقیق و قطعی خبر مرگ تمام سرنشینان این هواپیما را تایید کرد. صحبت‌هایی که ما مطرح کردیم مربوط به اظهارات برخی شاهدان عینی است و تا زمانی که تیم امداد در محل حادثه حاضر نشود نمی‌توان به طور دقیق از سرنوشت مسافران این پرواز سخن گفت.

13:46- درپی سقوط هواپیمای مسافربری سه نفر از مدیران و اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد جان باختند 

در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری هواپیمایی آسمان که از تهران عازم یاسوج بود، خلیل آهنگران رئیس اداره هماهنگی اداره کل نظارت و ارزیابی آموزش دانشگاه آزاد و سیدرضا فاطمی‌طلب و احمد چرمیان از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که جهت انجام ماموریت اداری عازم یاسوج بودند در سانحه پرواز هواپیما ATR72 و برخورد با کوه دنا جان باختند.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت جان باختن این سه تن گفت: این ضایعه را به خانواده‌های محترم داغدار و ملت شریف ایران تسلیت گفته و از خداوند سبحان برای آن مرحومان، آرامش و غفران و برای بازماندگان معزز صبر جزیل و سلامتی مسئلت دارم.

13:49: پوتین در پیامی به روحانی جان‌باختن شماری از مردم ایران در پی سقوط هواپیما را تسلیت گفت.

 نمی‌توان درباره چرایی سقوط هواپیما اظهارنظر کرد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان در مورد چرایی موضوع سقوط هواپیمای آسمان اظهارنظر کرد.

اعزام تیم امداد و نجات چهار استان به محل حادثه هواپیما

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هماهنگی های صورت گرفته نیروهای امداد و نجات هلال احمر استانهای لرستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و اصفهان نیز به محل اعزام شدند.

منطقه سمیرم، محل سقوط هواپیما به علت بارش فراوان برف و باران، صعب‌العبور است.

مه و برف و باران در منطقه و تلاش برای یافتن لاشه هواپیما

 وفایی مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویر احمد بابیان اینکه مه ، بارندگی وبرف زیاد بوده و شرایط در منطقه بسیار سخت است گفت: افراد محلی کمک های خوبی کردند اما هنوز نتوانستند شی یا بخشی از هواپیما را پیدا کنند و مشکل  فعلا مه و برف و باران است.

دستور وزیر ورزش برای اعزام دو اکیپ امداد کوهستان به محل حادثه

با دستور وزیر ورزش و جوانان دو اکیپ کامل امداد کوهستان از یاسوج و سمیرم با تجهیزات کامل عازم محل سقوط هواپیمای آسمان شدند.

 هواپیمای حادثه دیده مدل ATR۷۲ و 25 ساله است

 عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشور آخرین اخبار وضعیت تشکیل کمیته بحران سقوط هواپیمای آسمان و اعزام اعضای کمیته بررسی علت سقوط این هواپیما را تشریح کرد و با اشاره به شرایط جوی منطقه‌ای که هواپیمای مذکور در آن سقوط کرده است، گفت: شرایط ابری و بارانی است و دسترسی ستاد به محل حادثه با مشکل مواجه است. با این حال رسیدگی به سانحه وظیفه سازمان هواپیمایی کشور است و در این راستا هلال احمر و نیروهای امدادی برای جمع‌آوری اطلاعات و قطعات هواپیما به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی گفت: این هواپیما مدل ATR۷۲ است که در سال 1993 ساخته شد و 25 سال سن داشت.

اطلاعی از محل دقیق وقوع حادثه هواپیما در دست نداریم

 رییس فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بارش باران و برف در منطقه وجود دارد و عملیات جست و جو نیز در حال انجام است.

ورود دادستانی به حادثه سقوط هواپیما

 دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت:به عنوان مدعی العموم و در مقام پیگیری حقوق عامه ماجرای تلخ و تاسف بار سقوط هواپیما را پیگیری می کنیم.

تلاش نیروهای اورژانس برای یافتن لاشه هواپیما از طریق مسیرهای زمینی

وزیر بهداشت در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج، پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد که نیروهای اورژانس در تلاش برای یافتن لاشه هواپیما از طریق مسیرهای زمینی هستند.

محلی‌ها صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا را شنیده‌اند

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد محلی در منطقه صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا را شنیده‌اند.

اصغر سلیمی در خصوص سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، اظهار کرد: هنوز اطلاعات کاملی از دلایل سقوط این هواپیما نداریم اما چیزی که مشخص است این هواپیما با 66 سرنشین در منطقه برفی پادنای سمیرم سقوط کرده است. تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند

اعزام 11 آمبولانس کهگیلویه و بویراحمد به منطقه هواپیمای حادثه دیده

 مدیر کل علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طی حادثه برخورد هواپیما با کوه دنا 11 آمبولانس کمک‌دار به منطقه وقوع حادثه اعزام شده است.کریمی- سرپرست تیم اعزامی هلال احمر استان اصفهان- نیز با اشاره به اینکه امدادگران هنوز به محل حادثه نرسیده اند، اعلام کرد که 20 تیم از استان اصفهان، چهارتیم از استان چهارمحال و بختیاری و  همچنین کهگیلیویه و بویر احمد به منطقه اعزام شده اند.  در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیق عملیات جستجو را اعلام کرد؛ چون منطقه وسیع و صعب العبور است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۱۲۵۷۱۴:۱۲:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیماهای art رو پس بدهید
ناشناس۲۵۱۲۸۹۱۴:۲۷:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این هواپیما قادر به پرواز در ارتفاع نزدیک به کوههای بلند ایران مثل دماوند و دنا نیست. و اصلا نباید از این هواپیمای ملخی بر فراز کوههای ایران استفاده کرد
ناشناس۲۵۱۳۱۴۱۴:۴۷:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
به دل شوق بهاری هم ندارم به لب قول قناری هم ندارم پیاپی غصه و غم دارم ای دل که وقت سوگواری هم ندارم حسین شادمهر
سینا۲۵۱۸۰۰۰۰:۴۶:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
در تمام کشورها همیشه هواپیماهای کوچک سقوط میکنند هیچوقت نباید سوار چنین هواپیماهایی شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین