جهان غرب و داغِ ننگ حمایت از صهیونیست‌ها

  4020922028 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

«جهان غرب و جریان های رسانه ای متحد آن همواره سعی داشته اند تا رژیم اشغالگر قدس را به مثابه مدینه فاضله ای در خاورمیانه تصویرسازی کرده و حمایت های خود را از آن توجیه کنند. با این حال، نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه علیه مردم فلسطین، ماهیت پوشالی ادعاهای غربی ها در مورد اسرائیل را آشکار کرده و حمایت از این رژیم را به یک داغ ننگ عینی و ابدی برای غربی‌ها تبدیل کرده است.»

جهان غرب و داغِ ننگ حمایت از صهیونیست‌ها

 بیراه نیست اگر جنگ غزه را یکی از مرگبارترین و غیرانسانی‌ترین جنگ های دوران معاصر بدانیم. جنگی که در قالب آن، صهیونیست‌ها ظرف دو ماه حملات همه جانبه خود به نوار غزه، موجب به شهادت رسیدن قریب به 19 هزار غیرنظامی فلسطینی و زخمی شدنِ هزاران تن دیگر شده اند و البته که صدها هزار فلسطینی نیز در نتیجه آن، آواره شده اند. 

جنگی که موجب به شهادت رسیدن بیش از 9 هزار زن و کودک شده و بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که صهیونیست ها علنا در حال پیاده سازی پروژه نسل‌کشی و پاکسازی قومیتی در قالب آن هستند. با این همه، یکی از نکات بارز و برجسته در بحبوحه جنگ غزه، حمایت های بی چون و چرای رهبران غربی از رژیم اشغالگر قدس و جنایات آن‌ها علیه مردم غزه بوده است. 

در این راستا، جدای از اینکه شاهد بوده ایم رهبران ارشد دولت های غربی نظیر رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر انگلستان، صدر اعظم آلمان، و رئیس جمهور فرانسه، در همان نخستین روزهای آغاز جنگ غزه عازم اراضی یاشغالی شده و حمایت خود را از رژیم اسرائیل اعلام کردند، در عین حال، این دسته از کنشگران، سیلی از کمک های مالی و تسلیحاتی را نیز به صهیونیست ها تخصیص داده اند. به عنوان مثال، تنها در یک مورد، دولت بایدن بسته کمک مالی به ارزش 14 میلیارد دلار را برای صهیونیست ها در نظر گرفته که این میزان بیش از سه برابر حمایت‌های مالی است که آمریکایی ها به صورت سالانه از رژیم اشغالگر قدس انجام می دهند. 

با این همه، حداقل به 2 دلیل عمده و محوری، حمایت های قدرت‌های غربی از رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه جنگ غزه، داغ ننگی است که به این زودی از پیشانی این دسته از کنشگران عرصه روابط بین الملل پاک نخواهد شد. 

اولا، رهبران غربی سال‌هاست که ادعاهای پوچ و واهی را در رابطه با رژیم صهیونیستی به افکار عمومی خود ارائه می کنند. ادعاهایی که البته جریان های رسانه‌ای غربی نیز که پیوندهای محکمی با دلار های صهیونیستی دارند، آن ها را به طور مرتب تکرار می کنند و سعی در ته‌نشین کردن آن ها به مثابه حقیقت، در ذهن افکار عمومی غربی و بین‌المللی داشته و البته دارند. یکی از گزاره‌هایی که آن ها در سال های گذشته مانور گسترده ای را با محوریت آن انجام می دادند این نکته بوده که رژیم اشغالگر قدس، تنها رژیم سیاسی لیبرال دموکراسی به معنای واقعی کلمه در منطقه خاورمیانه است. 

به بیان ساده‌تر، دولت های غربی و رسانه های حامی آن ها سعی داشته اند رژیم صهیونیستی را مدینه فاضله‌ای در منطقه خاورمیانه تصویرسازی کنند که وجود آن به صلح و آرامش در این منطقه کمک می کند. این در حالی است که بسیاری از نهادهای حقوق بشری بین‌المللی نظیر عفو بین‌الملل به صراحت رژیم اشغالگر قدس را یک دولت آپارتایدی و نژادپرست خطاب می‌کنند و در عین حال، جنایات هولناک آن علیه مردم فلسطین و در هم شکستن پایه های دموکراسی پوشالی در اراضی اشغالی که با روی کار آمدن نتانیاهو و تندروهای افراطی حامی وی، ابعاد و جلوه های عینی تری را نیز به خود گرفته، همه و همه از ادعاهای دور و دراز و واهی غرب در رابطه با اسرائیل، افشاگری می کنند و در حقیقت به این نکته اشاره دارند که واقعیت های میدانی صهیونیست ها با آنچه در مورد آن ها ادعا می شود، زمین تا آسمان تفاوت دارد.  

معادله ای که سبب شده تا هزینه حمایت از صهیونیست ها در خودِ دولت های غربی نیز به شدت بالا برود و آنها دیگر به راحتی نتوانند با مشتی دروغ، حمایت های خود از صهیونیست ها را توجیه کنند. 

نکته دوم اینکه انتشار گسترده تصاویر و ویدئوهای مرتبط با جنایات رژیم اشغالگر قدس در جریان حمله به نوار غزه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان و هدف قرار دادن غیرنظامیان و البته گروه های امدادی و خبرنگاران و غیره، همه و همه این سوال را در ذهن افکار عمومی بین‌المللی ایجاد کرده که آیا به معنای واقعی کلمه، رژیم اسرائیل، یک رژیم خونخوار و بی‌قاعده نیست؟ رژیمی که سال هاست چهره زشت خود را در پسِ فعالیت‌های تبلیغاتی و اقدامات رسانه ای جریان های وابسته به خود پنهان می کند. 

در این رابطه جالب است که اخیرا نشریه انگلیسی "اسپکتیتور" در گزارشی با عنوان اینکه "چرا نوجوانان در غرب اقبال زیادی به فلسطینی ها نشان می دهند؟" به این موضوع اشاره کرده که یکی از چالش های جدی اسرائیل در عصر حاضر این است که دیگر تنها خودش روایتگر جنگ علیه فلسطینی ها نیست و ظهور صداهای جدید در این رابطه که از واقعیت های میدانی افشا می کنند، در نوع خود رسوایی‌های بزرگی را برای اسرائیل به بار آورده و البته که انتشار گسترده این واقعیت ها در شبکه های اجتماعی نیز سبب شده تا افکار عمومی بین‌المللی و به ویژه غربی ها، به راحتی روایت های یک طرفه صهیونیست ها و رسانه های قدرتمند غربی که حامی آن ها در مورد مسائل مختلف هستند را نپذیرند. 

در این میان، اثبات مظلوم بودن مردم فلسطین به افکار عمومی بین المللی نیز سبب شده تا محبوبیت آن ها در اقصی نقاط جهان و به ویژه برای نوجوانان و جوانان حاضر در کشورهای غربی به نحو قابل توجهی بالا برود. مسائلی که همه و همه، حمایت های بی چون و چرای غربی ها از رژیم غیرانسانی صهیونیستی را به یک داغ ننگ برای این نظام های سیاسی تبدیل کرده که تا ابد با آن ها باقی خواهد ماند. 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۴۷۵۳۰۰:۳۳:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۶
بنام خدا- برخی مسلمانان جهان در این خونهای بناحق ریخته توسط این رژیم ظالم واشغالگر مقصرند چرا این رژیم ها با این رژیم سر کوبگر ارتباط وآنرا برسمیت می شناسند واین رژیم ظالم در کشور آنها سفارت دایر کرده است؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۳۲۵۶۱۵۰۹:۳۴:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
چون اول در مقابل رفاه و امنیت ملت خودشان مسؤل اند
اعتدال۳۳۲۴۷۹۹۰۶:۴۴:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۶
جنگ غزه، ننگی برای جهان غرب و جهان اسلام بود.جهان غرب بخاطر حمایت از نسل کشی فلسطینیان مظلوم، جهان اسلام بخاطر درماندگی و انفعال در مقابل انهدام و کشتار برادران و خواهرانش.
سی‌لی۳۳۲۴۸۰۹۰۷:۱۳:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۶
به شدت محکوم هست اون اعمال و جنایات صهیونیست ها .
ناشناس۳۳۲۴۸۳۲۰۸:۵۰:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۶
ننگ بر ظالمان..
ناشناس۳۳۲۴۸۷۳۱۰:۵۸:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۶
غربی‌ها در رعایت حقوق بشر مشکلی ندارند تنها مشکل آن‌ها این است نژادپرست هستند و غیر خودشان را بشر نمی‌دانند. پس با روشهای حقوقی و قانونی نمی‌شود کاری با آن‌ها کرد تنها راه همان است که ایران و جبهه مقاومت در پیش گرفته است. باید قوی و مستقل شد
ناشناس۳۳۲۵۵۶۰۰۸:۵۵:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
باید قوی شد و از نیروهای محور مقاومت حمایت کرد - راه دیگه ای وجود نداره
ناشناس۳۳۲۴۸۸۹۱۱:۲۰:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۶
اندر حكايت تاريخ سياست بشري و داغ ننگ !! ------------------------------------- نميدانم برادر ... خدا عالمه ... اما به نظر اين حقير فقير اين طور مي آيد كه در جهان و دنياي سياست « داغ ننگ » شناخته شده نيست و بسياري ازمامداران دنيا تا الي يوم القيامه اين اصطلاح و يا عبارت را نشناسند ! و يا ندانند و يا مقبول طبع شان نباشد ، ... چرا ؟ خب معلومه برادر ، اگر اين طوربود كه در تاريخ بشري توسط بسياري از حكومتها از اول تا كنون اين همه جنايات اتفاق نمي افتاده !! ... چرا كه كم نيستند زمامداران و سياستمداراني كه « داغ ننگ ها » را جزو افتخارات خود شمارند ،،. اين است كه بنده فكر مي كنم اصطلاح داغ ننگ در قاموس تاريخ بشري ، براي خيلي از زمامداران اصطلاحي نا شناخته و مجهول باشد !! ... به عنوان مثال همين هنري كسينجر كه اخيراً روي در نقاب خاك كشيد ، داغ ننگ هاي بسياري از نظر بسياري بر پيشاني داشته : -- درسته هنري ؟ ... آهاي كسينجر با شما هستم ! ... خودت خوب ميداني كه در دنياي سياست داغ ننگ بسياري بر پيشاني داري ؟ ملطفت هستي كه ؟ ... بله ؟ --- داغ ننگ ؟ داغ ننگ ديگه چيه مستر جان ! بنده به پاس خدماتي كه در عالم سياست انجام دادم مستحق جايزه صلح نوبل بودم !!! هه هه ... هه هه ! داغ ننگ ! به حق چيزهاي نديده و نشنيده !! ... اين ها افتخارات من بوده ! ... كجاي كاري مستر جان !
ناشناس۳۳۲۵۵۶۳۰۸:۵۷:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
چون برای غربی ها داغ ننگ مهم نیست دلیل نمیشه ما هم اونو نادیده بگیریم .
ناشناس۳۳۲۴۹۱۱۱۲:۱۶:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۶
ننگ بر کسانی که سکوت کردند
ناشناس۳۳۲۴۹۱۷۱۲:۲۱:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۶
حمایت کشورهای غربی از جنایات ضد بشری اسرائیل نشان داد که ادعای حقوق بشر توسط غرب دروغی بیش نیست.
ناشناس۳۳۲۴۹۲۳۱۲:۲۴:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۶
تمام مردم دنیا از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند اما فقط دولتهای غربی از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کنند این بیانگر حقانیت مردم فلسطین و باطل بودن جبهه مقابل است.
ناشناس۳۳۲۴۹۷۱۱۳:۴۸:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۶
آمریکای بزدل فکر کرده اسراییل کارت برنده او برای تسلط بر خاورمیانه هست اما اکنون خود موجودیت اسراییل با ترس و وحشتی که با طوفان اقصی بر مردم کوچه بازار اسراییل افتاده هست رو نابودی هست و مردم خاورمیانه و تمام کشورهای اسلامی برایشان یقین شده است که ادعای آمریکا بر اعتقاد به دو دولت فقط فریب و خریدن زمان برای اسراییلی ها جهت شهرک سازی و تسلط بیشتر آنها بر سرزمین فلسطین هست و مردم فلسطین چه در غزه و چه در بقیه ی سرزمین های فلسطین متوجه شدن هستی و تنها راه نجات مبارزه نظامی با اشغالگران صهیونیست هست و این شکست استراتژیک دلیل وحشیگری و جنایت بشری اسراییل و آمریکا در غزه هست
رضا۳۳۲۵۰۰۵۱۴:۲۳:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۶
لعنت به طمع سیاستمداران جنگ افروز
ناشناس۳۳۲۵۰۷۹۱۷:۰۴:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۶
آمریکا، انگلیس، فرانسه و ... جنایتکار هستند. فرانسه استعمارگر در سال 1994 با ایجاد شایعه در کشور رواندا باعث جنگ داخلی و کشته شدن حدود یک میلیون نفر شد.
علیرضا۳۳۲۵۲۳۶۲۱:۱۴:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۶
روبرو شدن با واقعیت خیلی سخت است. آرمان فلسطین و محو کردن اسراییل هدفی بود که حماس با انگیزه آن حملاتش را انجام داد و این هم نتیجه اش. عجز و نیاز و طلب گوشه چشمی از غرب برای توجه، گویی ملل مسلمان با لشکرکشی لکه ننگ را از دامن خود پاک کرده اند. ناله کردن برای جلوگیری از پمپاژ آب دریا به داخل تونل های حماس که وا چه مصیبتا از فاجعه محیط زیستی و انسانی. با واقعیت روبرو شوید لطفا.
ناشناس۳۳۲۵۳۵۶۲۳:۱۸:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۶
لعنت به صهیونیستها و منافقین
ناشناس۳۳۲۵۳۶۵۲۳:۲۹:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۶
اسرائیل غده سرطانی منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
ناشناس۳۳۲۵۳۷۴۲۳:۳۶:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۶
خداوند همه انسانها را یکسان و برابر افریده و سرونشت انها باید بدست خودشان نوشته شود نه با نظر ما و دیگران .
ناشناس۳۳۲۵۵۶۷۰۹:۰۰:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
ماسک انساندوستانه اسرائیل و دولت های غربی بعد از عملیات طوفان الاقصی به کناری رفت و چهره زشتشون رو دنیا دید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین