نشانه های آشکار از شکست فاحش رژیم‌صهیونیستی در جنگ غزه

گروه جهان الف،   4020904116 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

«آنچه که تاکنون در قالب معادله جنگ غزه به وضوح آشکار شده این است که هم کادرهای رهبری و هم هسته‌های عملیاتی حماس در میدان های نبرد با ارتش اسرائیل، کاملا فعال و پویا هستند و می توانند معادلات خسارت‌باری را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنند. این در حالی است که صهیونیست ها در اوج تشویش و آشفتگی به سر می برند و دستاوردی جز کشتار گسترده غیرنظامیان فلسطینی را برای خود ثبت نکرده اند.»

نشانه های آشکار از شکست فاحش رژیم‌صهیونیستی در جنگ غزه

به گزارش الف؛ از صبح روز جمعه گذشته (ساعت 7 صبح)، توافق آتش‌بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی که قرار است به مدت چهار روز نیز ادامه داشته باشد، ماهیت اجرایی و عملیاتی به خود گرفته است. توافقی که با میانجی گری دولت های قطر، مصر و آمریکا منعقد شده و البته نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد نظیر سازمان صلیب سرخ جهانی نیز در روند اجرای آن همکاری دارند. 

توافق آتش بس موقت در قالب جنگ غزه، مفاد و بندهای مختلفی دارد که از جمله مهمترین آن ها، تسهیل روند ورود: سوخت، مواد غذایی و دارویی، و دیگر کمک ها و اقلام اساسیِ مورد نیاز مردم غزه و همچنین توقف درگیری‌ها میان ارتش رژیم اشغالگر قدس و گروه های مقاومت فلسطینی و البته، مبادله اسرای غیرنظامی صهیونیست و فسلطینی است. مبادله ای که بر اساس آن به ازای هر یک صهیونیست، سه فلسطینی آزاد می شوند. 

در این راستا، حماس اعلام کرده که آزادی اسرای نظامی اسرائیل، فقط و فقط منوط به آزاد شدن کلیه فلسطینی‌های دربندِ رژیم صهیونیستی است و مشمول دورِ جاری و کنونی مبادله اسرا میان دو طرف نمی شود. با این همه، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که حصول توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی، در نوع خود پالس های روشنی را از دست برترِ مقاومت اسلامی فلسطین در نبردهای میدانی علیه رژیم صهیونیستی مخابره می کند. 

به زعم این دسته از تحلیلگران، پس از گذشتِ بیش از یک و نیم ماه از آغاز درگیریها میان ارتش اسرائیل و جنبش حماس، در وضعیت کنونی این نکته بیش از هر زمان دیگری آشکار شده که رژیم صهیونیستی از نقاط ضعف جدی رنج می برد و با چالش های عدیده ای در مواجهه با مقاومت فلسطینی رو به رو است که برخلاف ادعاهای ظاهری خود، نمی تواند بر آن ها غلبه کند. 

در این زمینه به طور خاص می توان به 3 نشانه و جلوه از شکست فاحش رژیم صهیونیستی از مقاومت و ملت فلسطین در میدان های جنگ غزه اشاره کرد. 

اولا، برخلاف ادعاهای مقام های ارشد نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی که از ابتدای جنگ غزه مدام از وارد‌آوردن ضربات سنگین به مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه صحبت کرده و می کنند، تا به اینجای کار این نکته کاملا روشن شده که هم کادرهای رهبری و هم هسته های عملیاتی حماس در میدان های نبرد با ارتش اسرائیل، کاملا فعال و پویا هستند و می توانند معادلات خسارت‌باری را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنند. موضوعی که نمود عینی خود را در قالب توافق آتش‌بس موقت جاری و هماهنگی قابل توجه هسته های عملیاتی حماس در پیشبردِ فرآیند آزادسازی اسرای اسرائیلی در دستِ این جنبش، به نمایش گذاشته است. مهمتر از همه اینکه صهیونیست ها در نهایت مجبور شده اند با رهبران حماس که از ابتدای جنگ غزه به دنبال نابود کردن و ترور آن ها بوده اند، مذاکره کنند و البته که شرایط مد نظر آن ها برای آتش بس موقت و مبادله اسرا را نیز پذیرفته اند. 

از این منظر، هر چه جنبش حماس از حیث کادرهای رهبری و هسته های عملیاتی و میدانی خود منسجم و هماهنگ عمل می کند، صهیونیست ها کاملا آشفته و پریشان هستند و به هیچکدام از اهداف ادعایی خود نیز دست نیافته اند. در واقع، مقاومت فلسطین پابرجاست و اسرائیل در عرصه میدانیِ جنگ غزه، چیزی به دست نیاورده است. 

دوم اینکه بدون تردید بزرگترین دستاورد صهیونیست ها از ابتدای جنگ غزه تا به امروز، کشتار بی‌رحمانه و غیرانسانی غیرنظامیان فلسطینی است. متاسفانه تا به اینجای کار بر اساس آنچه آمارهای رسمی اعلام داشته اند، ارتش اسرائیل موجبِ به شهادت رسیدن بیش از 14 هزار فلسطینی در نوار غزه شده که از این میزان، بیش از 8 هزار نفر، زن و کودک هستند. معادله ای که از یک نسل کشی و پاکسازی قومیتیِ وحشتناک در دوران حاضر حکایت دارد. 

رژیم اشغالگر قدس به تقریبا تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین مدارس موجود در نوار غزه حمله کرده و به دلیل اقدامات وحشیانه خود در این زمینه، با یک شکست بزرگ اخلاقی در عرصه بین المللی رو به رو شده و حتی سیل قابل توجهی از فعالیت های سیاسی و رسانه ای صهونیست ها و جریان های متحد آن ها در عرصه بین المللی نیز تاکنون نتوانسته بر این شکست اخلاقی و توحش صهیونیست ها سرپوش بگذارد و آن را لاپوشانی کند. این در حالی است که حماس به ویژه در قالب معادله مبادله اسرا، چهره انسانی خود را نشان داد و تاکید کرد که با غیرنظامیان صهیونیست به شیوه ای انسانی رفتار می کند و قصد آسیب رساندن به آن ها را ندارد و به دنبال آن است که از طریق معادله مبادله اسرا، زمینه را برای آزادی غیرنظامیان فلسطینی فراهم کند. افرادی که بعضا از دوره نوجوانی توسط صهیونیست ها بازداشت شده اند و سال هاست که بدون هرگونه اتهام و محاکمه ای در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند. 

و در نهایت سوم اینکه با گذشت بیش از 45 روز از آغاز جنگ غزه، هزینه های سرسام آور و قابل توجه این جنگ، بیش از هر زمان دیگری برای صهیونیست ها در ابعاد مختلف آشکار شده است. در این راستا، اگر از مقاومت جانانه حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی در برابر ارتش اسرائیل بگذریم، حزب الله لبنان نیز بر اساس آنچه مقام های اسرائیلی عنوان کرده اند، تاکنون بیش از هزار موشک را به مناطق شمالی اراضی اشغالی و پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی صهیونیست ها شلیک کرده و توانسته تلفات و خسارت های گسترده ای را به صهیونیست ها وارد کند. انصار الله یمن نیز تاکنون دو کشتی تجاری صهیونیست ها را در دریای سرخ توقیف کرده و البته که پیشتر نیز حملات متعددی را با موشک و پهپاد علیه مناطق راهبردی اراضی اشغالی نظیر بندر ایلات انجام داده و خساراتی را به صهیونیست ها وارد کرده است. 

از حیث معادلات سیاسی و اجتماعی داخلی رژیم صهیونیستی نیز هر روز ادامه جنگ غزه، جدای از وارد کردن فشارهای سنگین اقتصادی به صهیونیست ها، روز به روز جامعه رژیم صهیونیستی را آشفته‌تر و چند‌تکه‌تر می‌کند. در این میان، هم دولت آمریکا و هم دیگر متحدان غربی رژیم اشغالگر قدس نیز عملا تداوم حمایت های خود از تل آویو را گران و با خسارت های فراوان برای خود چه در عرصه سیاست داخلی شان و چه در عرصه بین المللی ارزیابی می کنند. 

بگذریم که افکار‌عمومی بین‌المللی نیز در مدت اخیر تصاویر و جلوه های بی‌نظیری را از همبستگی با ملت فلسطین در اقصی نقاط جهان به ویژه در کشورهای غربی به نمایش گذاشته اند و این نکته را بیش از هر زمان دیگری مورد اشاره قرار داده اند که صهیونیست ها و لابیهای حامی آن ها و همچنین جریان های سیاسی و متحدانشان در عرصه بین المللی، دیگر همچون گذشته نمی توانند کنترل میدان تولید روایت ها را به دست داشته باشند و هر آنچه خود می خواهند را به افکار عمومی بین المللی عرضه کنند. البته اگر چنین کنند نیز افکار عمومی جهانی، پذیرای دروغ های آن ها نیستند. معادلاتی که همه و همه در کنار یکدیگر، اسرائیل را در یک بن بست واقعی قرار داده اند و نوار غزه را به گورستان حقیقی صهیونیست ها تبدیل کرده اند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۴۶۳۱۰۰:۱۳:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۶
اگه حماس داره پیروز میشه این دوره گردی در منطقه و شاخ و شونه کشیدن و تهدید کردن چیه
ناشناس۳۳۰۵۱۳۷۱۰:۵۴:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۶
کمک به پیروزی سریع‌تر و با خسارت کمتر چون در هر حال صهیونیست‌‌ها وحشی و جنایتکارند و تا می‌شود باید جلوی کشتار آن‌ها را گرفت
ناشناس۳۳۰۵۱۵۷۱۱:۱۴:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۶
البته اروپا و آمریکا در این زمینه خیلی فعالتر بودن!
ناشناس۳۳۰۵۲۲۰۱۱:۴۲:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
نمی‌دونم چرا یه عده اینقدر نگران شدن که کسی فکر کنه اسرائیل شکست خورده!؟ هر روز میان زیر هر خبر هی می‌گن غزه ویران شد، فلان قدر کشته شدن!! هیچ حرف دیگه‌ای هم ندارن، معلومه هدف صهیونیست‌ها از اینهمه وحشیگری و کشتار و تخریب همین بوده که اینا حرفی برای گفتن داشته باشن!
ناشناس۳۳۰۵۲۲۴۱۱:۴۳:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
موافقان نظریه «فلسطین به ما چه ربطی داره» این روزها چقدر توی اظهار نظر فعال شدن!؟
ناشناس۳۳۰۵۴۶۴۱۴:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۶
اسرائیل شکست خورد زیرا موفق نشد حماس را نابود کند و غزه را تصرف کند و به اهداف خود برسد.
ناشناس۳۳۰۴۷۴۶۰۲:۱۸:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۶
این همه بدبختی بر سر مردم غزه امده تازه این پیروزی برای فلسطین هست.
ناشناس۳۳۰۵۱۶۰۱۱:۱۵:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۶
فلسطینی‌ها از اینی که هستن بدبخت‌تر نمی‌شن، بخاطر همین هر اتفاق جدیدی که بیوفته دریچه امیدی براشون هست و ازش استقبال می‌کنن!
ناشناس۳۳۰۵۶۲۳۱۶:۲۳:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۶
فلسطینیها آن زمان که مقاومت نکردند در صبرا و شتیلا چندید برابر الان شهید دادند و سرزمینشان را هم از دست دادند اما الان هم بسیار کمتر از آن زمان‌ها شهید دادند، و هم موفق شدند تعداد زیادی از صهیونیستها را بکشند و هم موفق شدند جنایتکار بودن صهیونیستها را به دنیا نشان دهند، و هم موفق شدند سرزمینشان را برای صهیونیستهای غاصب ناامن کنند و هم موفق شدند امید را در دل فلسطینیان برای بازپس گیری کشورشان زنده کنند و هم نابودی کامل رژیم جنایکار صهیونیستی را نزدیک‌تر و دست‌یافتنی‌تر کنند
ناشناس۳۳۰۵۸۰۷۱۸:۵۵:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۶
خبر نداری که کشته شدن زن و کودک و آواره شدن برای فلسطینیان پس از این همه سال جنایت اسراییل کاملا عادی شده؟ طوری از کشته شدن و ویران شدن می‌گویی گویا اتفاق جدیدی در فلسطین افتاده!! خیر، سال‌ها است که فلسطینی‌ها به دست صهیونیست‌ها کشته می‌شوند و آواره می‌شوند اما اینبار گفتند بس است، هرقدر هم کشته شویم اما شما را بیرون می‌کنیم
ناشناس۳۳۰۴۷۴۹۰۲:۲۷:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۶
پیروزی ظفرمندانه حماس مبارک باد
ناشناس۳۳۰۵۲۴۱۱۱:۵۱:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۶
چه خوش خیال! کدام پیروزی؟!!
ناشناس۳۳۰۵۴۶۸۱۴:۴۴:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۶
اسرائیل ضربه فنی شد حماس برنده شد.
ناشناس۳۳۰۴۷۸۸۰۴:۲۵:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۶
2024 سفارت اسراییل وعربستان متقابل باز خواهد شد
ناشناس۳۳۰۵۲۱۷۱۱:۴۱:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۶
نگران نباش در آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت و اگر هم باز شود و محو که می شود ال سعود خواهد بود یا خواهد رفت همراه انها؟
ناشناس۳۳۰۶۰۶۰۰۰:۱۴:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۷
فقط برای حفظ منافع خودت در فکر محو ونابودی هستید اندکی هم به فکر دوستی وابادانی شوید
ناشناس۳۳۰۶۳۹۸۱۱:۵۰:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۷
شما دوستی با اپارتاید و استکبار نباش که زندگی بهتری خواهد بود
ن ن۳۳۰۴۸۲۲۰۶:۲۴:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۶
اگر آشکار هست، پس چرا این همه مطلب در موردش نوشتی؟ مثلا کسی درباره روشنی روز و تاریکی شب مطلب می نویسه؟؟!!
ناشناس۳۳۰۵۱۴۰۱۰:۵۵:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۶
اگر کسی اختلال دید داشته باشه و روشنی روز را نبیند باید برایش نوشت
ناشناس۳۳۰۵۱۶۴۱۱:۱۷:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۶
برای نویسنده آشکاره نه برای شما مثلا کارشناس هواشناسی براش کاملا آشکاره که بارون میاد اما کلی باید بیاد توضیح بده که برای شما هم آشکار بشه!
ناشناس۳۳۰۵۳۱۱۱۲:۲۴:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۶
یک مقاله ی دیگر برای استفاده داخلی و سرخوش کردن گروهی از مردم ساده دل!!
ناشناس۳۳۰۵۴۳۹۱۴:۱۵:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۶
این برای اونایی هست که فکر میکردن اسرائیل ارتش قدرتمندی داره که توخالی بودنش اشکار شد
ناشناس۳۳۰۴۸۶۵۰۷:۳۵:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۶
کاملا حق باشماست
ناشناس۳۳۰۴۸۷۳۰۷:۴۳:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۶
۱۴هزار فلسطینی کشته شدن مردم غزه اواره شدن غزه شخم زده شد فقط ۱۵۰ اسیر ازاد شد واقعا انچه دادن وگرفتن باهم برابری میکند؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۳۰۵۱۴۳۱۰:۵۶:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۶
مهمتر از همه این است که هویت جنایتکار رژیم صهیونیستی برای عموم مردم جهان آشکار شد. این چیزی است که هیچگاه امریکا و انگلیس و بقیه دولت‌های حامی اسراییل نمی‌خواستند اما با مجاهدت و مقاومت مردم مظلوم غزه تحقق پیدا کرد
ناشناس۳۳۰۵۱۷۰۱۱:۲۲:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۶
صدها نظامی صهیونیست در جنگ زمینی کشته شدن، از شمال و جنوب و شرق و غرب مورد حملات جبهه مقاومت قرار گرفت، تا حالا ۳ کشتی اسرائیلی توقیف شده، یکی هم منفجر شده، بیش از ۲۰۰ تانک و نفربر از دست دادن، کلی آواره شده کلی مهاجرت کردن، ارزش بازار بورس اسرائیل سقوط شدید کرده، ارزش پول اسرائیل کم شده، روزی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار هزینه جنگ کردن، اقتصادشون قفل شده، فقط ۵۰ اسیرشون آزاد شده، آیا چیزی که دادن در برابر چیزی که گرفتن ارزش داشت!؟
ناشناس۳۳۰۵۲۲۸۱۱:۴۴:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۶
دوستانت همیشه شخم می زدن ولی چرا دیگر مانند 40 سال قبل نمی توانند سرزمینی مانند غزه را غصب کنند و الان به این روز افتادن که حمله می بینند و حتی 5 هزار نفر کشته می دهند به طوری قبلا 200 نفر کشته می دادن؟ جنگ بعدی اسرائیلی دیگر خواهد بود به نظرت؟
ناشناس۳۳۰۵۳۱۹۱۲:۲۸:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۶
از نظر من در دنیای واقعی اسرائیل شمال غزه را که گرفته، جنوبش را هم می گیرد و در توافق با اعراب مسئولیت ساخت آن را زیر نظر نیروی بین المللی به تشکیلات خود گردان می سپارد (مثلا البته چون نظارت نظامی کامل خواهد داشت و بهانه آن نیز رفتار های پارتیزانی گروه هایی است که در اشتباه فاحش استراتژیک کرسی سیاسی خود را از دست دادند)، اعراب نیز که خیالشان از نبود کرسی مانند حزب الله لبنان در کشور مستقل فلسطینی راحت می شود، با اسرائیل به توافق می رسند و برای مردم فلسطین سر کیسه بسیار پر سرمایه شان را شل می کنند و می شوند قهرمان(فراموش نکنیم که پیوند سنی هم دارند)، چشمشان را هم بر حضور گاه و بیگاه نظامی اسرائیل خواهند بست تا به مشکلی مانند یمن برخورد نکنند.
ناشناس۳۳۰۵۴۷۰۱۴:۴۶:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۶
اسرائیل 5 سال اینده را نخواهد دید ضربه ای که اسرائیل از طوفان الاقصی خورد جبران ناپذیر است.
ناشناس۳۳۰۵۵۰۵۱۵:۱۳:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۶
نظر شما هم محترمه دقیقا مثل نظرات شما درباره رفتن بشار اسد و اشغال یمن و ...
ناشناس۳۳۰۵۷۶۰۱۸:۱۴:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۶
عزیزم سال‌های سال هست همین حمله ها را می کند و عقب نشینی کرد آخرش
ناشناس۳۳۰۵۵۰۷۱۵:۱۴:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۶
صهیونیست‌ها با این پیروزی بزرگ چرا حتی اجازه شادی به فلسطینی‌ها برای آزادی اسیرانشون را نمی‌دن!؟
ناشناس۳۳۰۵۵۸۹۱۶:۰۲:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۶
تازه تو همین مدت اخیر صدها فلسطینی در کرانه باختری اسیر شدن.
ناشناس۳۳۰۴۸۹۱۰۸:۰۱:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۶
منظورتون از نشانه هاي آشکار ويرانيهاي غزه است ؟
ناشناس۳۳۰۵۱۸۱۱۱:۲۶:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۶
غزه ویران شد اما امید مردمش به آینده آباد شد!
ناشناس۳۳۰۴۹۰۵۰۸:۱۱:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۶
نتایج حملات غافلگیرانه حماس: ۱-ترس ساکنان اسراییل و به خصوص شهرک نشینان از برگشتن به مناطق مسکونی که قبلا در آن ساکن بودند ۲- کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو و این که با توجه به مفسده های قبلی احتمالا سقوط می کنه ۳-احتمالا برانگیخته شدن حس دشمنی بیشتر ساکنان غزه نسبت به اسراییل به خاطر کشته شدن عزیزان شان ۴-گرفتن تعدادی گروگان که حماس می تواند از آنها برای آزادی فلسطینی های دربند استفاده کند نتایج حملات نظامی اسراییل ۱-رانده شدن فلسطینی ها از خانه و کاشانه خود ۲-حدود ۱۴ هزار کشته ۳-اشغال مناطقی از غزه ۴-از بین رفتن زیرساخت های غزه که برای بازسازی اش نیاز به سرمایه عظیمی هست بدون جانبداری باید به این سوال پاسخ داد که کدام موفق تر بوده اند؟!
ناشناس۳۳۰۵۱۴۶۱۱:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۶
اگر دقت کنید نتایجی که برای اسراییل نوشتید، در این سال‌ها هم برای آن‌ها به دست می‌آمد یعنی در طی همین چند سال اخیر تعداد زیادی فلسیطین را کشتند و مناطق زیادی را اشغال کردند و خانه‌ّای آن‌ها را تخریب کردند و برای خود شهرک ساختند پس فلسطینیان چیز زیادی از دست ندادند زیرا همین خسارت‌ها را قبلا هم متحمل می‌شدند بدون نتیجه، اما اکنون همان خسارت‌هارا در مدت کوتاهی متحمل شدند اما با نتیجه‌های بزرگ
ناشناس۳۳۰۵۴۳۲۱۴:۰۹:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۶
کرانه باختری با غزه فرق میکنه. بعد از توافق فلسطینیها با اسراییل، اسرايیل تو غزه یک نفر نیروی نظامی نداشت، جایی هم از غزه اشغال نکرده بود و شهرک هم داخل غزه نساخته بود و بهشون شغل و آب و غذا و سوخت هم میداد. الان غزه را اشغال کرده و با خاک یکسان! چشم نباید به روی واقعیت بست.
ناشناس۳۳۰۵۵۱۸۱۵:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
البته یکی دیگر از عواقب این جنگ برای اسراییل این است که: با بروز جنگ های هر چند سال یک بار در سرزمین های اشغالی امنیت گذشته در آن منطقه از دست خواهد رفت که نتیجه مستقیم آن می تواند جلوگیری از مهاجرت به سرزمین های اشغالی و یا حتی مهاجرت معکوس باشد. از طرفی می تواند هر گونه سرمایه گذاری اقتصادی در سرزمین های اشغالی را مخاطره آمیز و با رکود همراه کند.
ناشناس۳۳۰۴۹۳۰۰۸:۳۰:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۶
راست میگه هزاران فلسطینی کشته شده- غزه ویران شده.
ناشناس۳۳۰۵۱۹۲۱۱:۳۰:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۶
یکی از فلسطینی‌ها وسط‌های جنگ می‌گفت برای مقابله با ما ناو هواپیمابر فرستادن، موشک فرستادن، بمب فرستادن، نیروی اطلاعاتی فرستادن، هواپیما فرستادن، تانک فرستادن ... یعنی غزه اینقدر قوی شده!؟ بعد هم گفت: من به غزه افتخار می‌کنم من به این سرزمین افتخار می‌کنم
ناشناس۳۳۰۵۴۷۱۱۴:۴۷:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۶
نتانیابو باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه و اعدام بشود.
ناشناس۳۳۰۴۹۳۴۰۸:۳۲:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۶
غزه کاملا ویران شد تعداد زیادی کشته و آواره شده اند این مقاله یعنی چه ؟ زندگی و جان مردم مهم نبود؟ کدام پیروزی ؟
ناشناس۳۳۰۵۱۹۳۱۱:۳۲:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۶
صهیونیست‌ها خودشون که می‌گن شکست خوردیم، البته شاید نظر شما دقیقتره!
سعید۳۳۰۵۴۰۵۱۳:۴۴:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۶
حداکثرش اینه که نتانیاهو بخاطر غافلگیر شدن در اول حمله حماس، برکنار بشه، شما اسم اینو میگذاری شکست اسرائیل؟!!!
ناشناس۳۳۰۴۹۴۱۰۸:۳۶:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۶
هنر رسانه های فیک ۱۴۰۰۰ کشته و یک شهر ویران نشانه های پیروزی ست
ناشناس۳۳۰۵۲۰۸۱۱:۳۷:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۶
ما دقیق نمی‌دونیم چه اتفاقی افتاد اما اینهمه رفت و آمد سران آمریکا به اروپا و اینهمه کمک فوری برای اسرائیل، نشانه خوبی برای صهیونیست‌ها نیست!
ناشناس۳۳۰۵۵۹۹۱۶:۰۷:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۶
اتفاقا بهترین نشانه برای اسرائیل است. این نشون میده تمام ارتش ها پشت اسرائیل هستند و برای حذف اسرائیل باید اول ارتش آمریکا و انگلیس و بقیه اروپا رو شکست بدی
ناشناس۳۳۰۴۹۴۹۰۸:۳۸:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۶
نشانه اينكه حداقل 15 هزار نفر كشته مي دهي ، كشورت ويران مي شود، نصفش دوبار غصب مي شود،مردمت آواره مي شوند و فقط از طرف مقابل چند هزار نفر كشته و زخمي و اسير مي گيري ، نشان پيروزي را پيدا كنيد
ناشناس۳۳۰۵۴۰۲۱۳:۴۰:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
چند هزار نفر هم نشد! 1200 کشته و 240 گروگان که گفتند 60 تاشون کشته شد پس میشه 180 گروگان، از لغت گروگان استفاده می کنم چون من نام سالمند بالای 75 سال بدون پیشینه نظامی، و کودک زیر 17 سال را اسیر نمی گذارم، چه در زندان اسرائیل و چه در تونل حماس. اسیر یعنی نیروی مسلح گرفتار شده در درگیری نظامی.
ناشناس۳۳۰۴۹۸۸۰۹:۱۲:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۶
سال 2007 به ازای آزادی یک اسیر اسرائیلی حماس 1028 فلسطینی آزاد کرد. تو این جنگ به ازای هر اسرائیلی فقط 3 فلسطینی آزاد شدن. این اسمش هر چی هست پیروزی نیست
ناشناس۳۳۰۵۱۷۹۱۱:۲۶:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۶
کاش یه مقابسه هم بین تعداد کشته‌شدگان دو طرف در جنگ‌های قبلی انجام بدی!
ناشناس۳۳۰۵۰۱۰۰۹:۲۲:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۶
بس کنید تو را به خدا.‌بیش از ۱۵۰۰۰ کشته و نابودی تمامی غزه و مدا رس و بیمارستان ها و زیر ساخت ها شما حضور صد در صدی اسرائیل در آنجا را و فراری بودن مسولان حماس در کشور های دیگر را چگونه پیروزی می نامید وقتی آب و برق و غذا وبنزین و مخابرات و ووو را همه وابسته به اسرائیل هستند..
ناشناس۳۳۰۵۰۱۱۰۹:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
جنگ نامتقارن را به سمت شهرک ها می کشاندن اسرائیل قطعا فرو می پاشید و شاید جنگ آینده این اتفاق مهم رخ بدهد
ناشناس۳۳۰۵۰۱۷۰۹:۲۵:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۶
الی غرب گداهای ایرانی سرمست رسانه های صهیونیست غربی!
ناشناس۳۳۰۵۰۲۴۰۹:۲۸:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۶
قبل از قضاوت در مورد شکست و یا پیروزی طرفین یک حساب دو دو تا سالها وقت و هزینه صرف مسلح کردن حماس شد. آنها قوی شدند و بزرگترین ضربه را به اسرائیل زدند ولی در پایان بیش از 14 هزارتن جان باختندو چندین برابر آن هم زخمی شدند در پایان این اتفاق اداره این منطقه به دست تشکیلات خود گردان خواهد افتاد و قدرت بازدارندگی حماس هم از بین خواهد رفت. فلسطینیان تاکنون تنها از طریق مذاکره از اسرائیل زمین پس گرفته اند نه جنگ چون نقطه قوت اسرائیل نیروی نظامی است .
ناشناس۳۳۰۵۰۴۷۰۹:۴۳:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۶
این نظریه های من در آوردی خلاف واقع است یک نیروی نظامی در بین مردم مستقر شده است و باعث کشته شده 15000 نفر از مردم بی گناه می شود و دلخوش به این است که در هر جنگی افکار عمومی جهانی اسراییل را وارد به آتش بس کند و هیچ ارزشی برای جان مردمش قایل نیست شما چطور این را پیروزی به حساب می آورید از کدام زوال حرف می زنید؟
ناشناس۳۳۰۵۲۰۶۱۱:۳۶:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۶
اسرائیل با اینهمه قدرت چه نیازی به اینهمه کمک آمریکا و اروپا و ناو هواپیمابر و ... داشت!؟
ناشناس۳۳۰۵۳۳۲۱۲:۳۴:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۶
در دنیا هر کشوری در هر مسئله ای ابتدا به منافع ملی و سود کشورش فکر می کند - نه اینکه مردمش مهم نباشند برخی کشور ها تحریم را مشکل نمی دانند و می گویند مردم به درک !! بالاخره یه جوری تحمل می کنند برخی کشورها و یا گروه ها مرگ مردم شان را مشکل نمی دانند و براحتی حاضرند 15000 نفر کشته شوند ولی کشور های دمکراتیک اگر به فکر منافع مردم نباشند دولت شان توسط مردم عوض می شود برای همین است که با کشورهایی هم پیمان می شوند که به سود منافع کشورشان باشد
ناشناس۳۳۰۵۵۰۴۱۵:۱۲:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۶
فکر کنم متوجه منظورم نشدی!!!!! الان اگه اسرائیل جنگ با غره رو شروع نمی‌کرد بیشتر کشته داشت یا حالا که صدها نظامی به کشته‌هاش اضافه شد!؟ اینهمه آواره شهرک نشین و ضرر اقتصادی هم روی دستش موند، کلی هم مهاجرت کردن!! اگه مردمش اینقدر مهم هستن چرا به فکر اونا نبود!؟ البته باقی موندن نتانیاهو یا رفتنش می‌تونه درست بودن اقداماتش رو تایید کنه!!!
ناشناس۳۳۰۵۰۶۲۰۹:۵۹:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۶
میشه دقیقا توضیح بدید شکست اسراییل رو چجوری استنباط کردی؟
ناشناس۳۳۰۵۲۰۳۱۱:۳۴:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
خب فقط تیتر رو نباید بخونی نظر بدی که!!! زیرش توضیح داده!
ناشناس۳۳۰۵۱۶۵۱۱:۱۹:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۶
وقتی عقل ومنطق نباشد وفقط باید شعارهای خود را به هر نحو توجیه کرد نتیجه این مقاله میشود از کدام پیروز دم میزنید اسراییل بقدری فلسطینی بی گناه کشته وویران کرده که دیگر دنیا میگوید بس است
ناشناس۳۳۰۵۲۴۰۱۱:۵۰:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۶
یعنی هیتلر هم برنده جنگ جهانی دوم بود؟؟
ناشناس۳۳۰۵۴۹۶۱۵:۰۶:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۶
هیتلر حمله کرد، کشت و ویران کرد، فکر کرد کل اروپا را تصرف و بقیه را حذف می کند و می شود رایش بزرگ، ولی بعد نه تنها هر چه گرفته بود از دست داد، کلی آلمانی کشته شد، کل آلمان ویران شد، آلمان اشغال شد، هیتلر مرد، حزب نازی از یک حزب حاضر در مجامع جهانی برای همیشه به یک تفکر کم طرفدار زیرزمینی غیر مجاز تبدیل شد، آلمان نصف شد و هر نصفش برای نیم قرن متفاوت اداره شد تا اینکه بالاخره آزادی بر دیکتاتوری پیروز شد و دیکتاتوری کمونیست در آلمان شرقی فرو ریخت و مردم با اشتیاق تمام به سیستم آلمان غربی پیوستند.
ناشناس۳۳۰۵۸۱۹۱۹:۰۱:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۶
من یه مقدار متن شما رو تغییر دادم: صهیونیستها حمله کردن، کشتن و ویران کردن، فکر کردن کل فلسطین را تصرف و بقیه را حذف می کنند و می شوند اسرائیل بزرگ، ولی بعد نه تنها هر چه گرفته بودن از دست خواهند داد، کلی صهیونیست کشته می‌شن، کل شهرکها ویران می‌شه، فلسطین آزاد می‌شه، صهیونیزم از یک حزب حاضر در مجامع جهانی برای همیشه به یک تفکر کم طرفدار زیرزمینی غیر مجاز تبدیل می‌شه و همه در خاورمیانه با صلح زندگی می‌کنن!
ناشناس۳۳۰۵۲۴۲۱۱:۵۱:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۶
مگه اسرائیل قبلا چیکار می‌کرد کشتار جنین کشتار قانا جنایت طولکرم چندین بار حمله به غزه ....
ناشناس۳۳۰۵۲۸۳۱۲:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۶
میشه بگی چندتا بچه مردن ؟ چندتا یتیم شدن ؟ این اسمش پیروزی هست ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین