• واکنش حماس به حملات ایران علیه اراضی اشغالی

    واکنش حماس به حملات ایران علیه اراضی اشغالی

    جنبش حماس در واکنش به حمله ایران به اراضی اشغالی تأکید کرد ملت‌های منطقه حق دارند از خودشان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی دفاع کنند.

  • جنبش حماس از ساکنان کرانه باختری خواست علیه شهرک‌نشینان قیام کنند

    جنبش حماس از ساکنان کرانه باختری خواست علیه شهرک‌نشینان قیام کنند

    جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از فلسطینیان ساکن کرانه باختری خواست تا علیه رژیم اشغالگر اسرائیل و تروریسم شهرک نشینان فاشیست قیام کنند.

  • روسفیدی «هنیه»

    روسفیدی «هنیه»

    گروه جهان الف،

    اینکه ۳ فرزند اسماعیل هنیه در اردوگاه الشاطی در شمال غرب نوار غزه(که مدت هاست در اشغال و بمباران صهیونیست ها است) به شهادت رسیده اند و حتی حاضر به رفتن به مناطق جنوبی نوار غزه نیز نشده اند، دروغ بودن کارزار تبلیغاتی رژیم اشغالگر قدس علیه رهبران حماس را لیش از گذشته آشکار می کند. 

  • پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

    پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

    گروه جهان الف،

    جنایات اسرائیل در غزه عملا این رژیم را به کنشگری کاملا منزوی در محیط بین المللی تبدیل کرده است. در این رابطه حتی متحدان غربی آن نیز به ستوه آمده اند و هشدارهای جدی را به صهیونیست ها در مورد تداوم جنگ غزه داده اند.

  • بازداشت نیروهای «ماجد فرج» در غزه توسط جنبش حماس  

    بازداشت نیروهای «ماجد فرج» در غزه توسط جنبش حماس  

    وزارت امور داخلی غزه از بازداشت نیروهای امنیتی وابسته به رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه خبر داد.

  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد

    جهان در سالی که گذشت/۱روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد

    گروه جهان الف،

    «روز هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی(مصادف با ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) را بایستی یکی از روزهای ماندگار در تاریخ جهان ارزیابی کرد. روزی که در آن، عملیات "طوفان الاقصی" با مهندسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در عمق اراضی اشغالی انجام شد و صهیونیست ها و متحدان بین المللی آن ها را در یک شوک بزرگ فرو برد.»

  • حماس: خواهان اقدام بین‌المللی برای توقف جنایت در بیمارستان شفا هستیم

    حماس: خواهان اقدام بین‌المللی برای توقف جنایت در بیمارستان شفا هستیم

    جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواهان اقدام اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا شد.

  • دیدار هیات بلندپایه جنبش حماس با دبیر کل حزب‌الله لبنان

    دیدار هیات بلندپایه جنبش حماس با دبیر کل حزب‌الله لبنان

    هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

  • چرا اسرائیل برای «رفح»  کری می خواند؟!

    چرا اسرائیل برای «رفح» کری می خواند؟!

    گروه جهان الف،

    اسرائیل با طرح تهدیدهای مختلف مبنی بر قریب الوقوع بودن حمله زمینی ارتشش به شهر رفح به نوعی سعی دارد تا سطح فشارها علیه جنبش حماس و میانجی‌گران بین المللی را افزایش دهد و موضع حماس را در میز مذاکرات آتش‌بس، تضعیف کند.

  • وقتی اسراییل به اسرای خودش هم رحم نمی کند!

    وقتی اسراییل به اسرای خودش هم رحم نمی کند!

    گروه جهان الف،

    «برخی منابع خبری و آگاه در گزارش هایی از کشته شدن بیش از ۳۰ اسیر اسرائیلی در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داده اند.»

  • پاسخ هوشمندانه ای که «نتانیاهو» را تحقیر کرد!

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور گزارش می دهد؛ پاسخ هوشمندانه ای که «نتانیاهو» را تحقیر کرد!

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی به نقل از روزنامه نگارِ اسرائیلی می نویسد: «حماس حقیقتا نتانیاهو را شرمسار و تحقیر کرد. حماس یک پاسخ هوشمندانه را ارائه کرده که نه پذیرش کامل توافق آتش‌بس پیشنهادی و نَه رد کامل آن را در برمی گیرد. در عین حال، حماس عملا توپ را بار دیگر به زمین اسرائیل بازگرداند و خواسته ها و اصول مطلوب خود را به طرف مقابلش تحمیل کرد.»

  • تصورات اشتباه درباره قدرت نظامی حماس

    تصورات اشتباه درباره قدرت نظامی حماس

    گروه جهان الف،

    «جریان های مخالف با مقاومت فلسطین مدام به این مساله اشاره می کنند که حماس از نظر تسلیحاتی و تجهیزات نظامی، وابسته به خارج از نوار غزه است. این در حالی است که حماس سال هاست در بحث تولید نیازهای نظامی خود به خودکفایی رسیده و در قالب کارگاه های مخفی، اقدام به تولید سلاح می کند.»

  • روز سختِ ارتش اسرائیل در غزه

    روز سختِ ارتش اسرائیل در غزه

    گروه جهان الف،

    عملیات اخیر حماس علیه نیروهای اسرائیلی که به منجر به هلاکت ۲۱ نظامی ارتش رژیم اشغالگر قدس شد، پیامی روشن به آنهایی است که مدام از تضعیف و نابودی قریب الوقوع حماس در نوار غزه سخن می گویند.

  • نتانیاهوی متوهم!

    نتانیاهوی متوهم!

    گروه جهان الف،

    باید از نتانیاهو و دیگر مقام های ارشد رژیم صهیونیستی پرسید که آن ها چگونه پیروزِ جنگ غزه هستند و توانسته اند به ادعای خود جنبش حماس را تضعیف کنند که در نهایت مجبور به خارج کردن نظامیان تیپ گولانی از نوار غزه، از ترس وارد آمدن تلفات بیشتر به آن ها شده اند؟!

  • تسلیت رئیس مجلس به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پی شهادت شیخ صالح العاروری

    تسلیت رئیس مجلس به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پی شهادت شیخ صالح العاروری

    رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت شیخ صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و جمعی از همرزمانش را به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تسلیت گفت.

  • تهدیدی علیه صهیونیست‌ها که کمتر آن را می‌شناسیم

    تهدیدی علیه صهیونیست‌ها که کمتر آن را می‌شناسیم

    گروه جهان الف،

    «اردن میزبان بزرگترین جامعه فلسطینی در خارج از اراضی اشغالی است. بر اساس آمارهای رسمی، چیزی در حدود ۶ میلیون پناهجوی فلسطینی در کشور اردن سکونت دارند. بر پایه آنچه کارشناسان و تحلیلگران مسائل امنیتی می گویند، رژیم اشغالگر قدس برای نظارت دقیق بر مرزهای مشترکش با اردن، به ۵ برابر بیشتر از نیروهایی که اکنون از مرزهای صهیونیست ها با جنوب لبنان حراست می کنند، نیرو نیاز دارد.»

  • اندر حکایت دروغ های صهیونیست‌ها

    اندر حکایت دروغ های صهیونیست‌ها

    گروه جهان الف،

    «اینطور به نظر می رسد که همانگونه که عملیات "طوفان الاقصی" درتاریخ جاودانه شده، ابعاد و پیامدهای آن نیز صرفا محدود به هفتم اکتبر نیست و همچنان باید انتظار آشکار شدن جلوه هایی تازه از این عملیات و البته افشا شدن دروغگویی های هرج‌و‌مرج‌گونه و آشفته صهیونیست ها را داشته باشیم.»

  • شبی که صهیونیست ها گریستند!..

    شبی که صهیونیست ها گریستند!..

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی می نویسد: «هفته گذشته، در شبی که محله شجاعیه غزه از سوی نظامیان اسرائیلی مورد حمله قرار گرفت، رویدادی سیاه برای دشمن صهیونیست رقم خورد. اگرچه که ماه، درخشان تر از همیشه بالای سر نوار غزه که سرزمینی مملو از غرور و شرف است، می درخشید.»

  • ۲ سفسطه اسرائیلی در بحبوحه جنگ غزه

    ۲ سفسطه اسرائیلی در بحبوحه جنگ غزه

    گروه جهان الف،

    «حتی اگر جهان از چشم‌انداز اسرائیلی نیز به جنگ غزه بنگرد، باز هم صهیونیست ها محکوم هستند. البته بعید است رژیمی که با استناد به هولوکاست انتقام گیری از فلسطینی ها و غصب سرزمین و کشتار آن ها را توجیه می کند، نسبتی با استدلال ها و ادراک منطقی داشته باشد.»

  • ۳ نکته در مورد راهکار تشکیل دو دولتِ اسرائیلی و فلسطینی

    ۳ نکته در مورد راهکار تشکیل دو دولتِ اسرائیلی و فلسطینی

    گروه جهان الف،

    «اساسا تشکیل یک دولت فلسطینی، در نقطه مقابل طرحواره کلانی است که رژیم اشغالگر قدس چندین دهه است برای ملت فلسطین در نظر گرفته است. صهیونیست ها همواره مایل بوده اند تا مردم فلسطین ضعیف باشند. دلیل این مساله نیز روشن است: زیرا اندک قدرت‌گیری این مردم، آن ها را در ستاندنِ حقشان از رژیم اشغالگر قدس مصمم تر خواهد کرد.»

  •  ۲ بحران بزرگ برای صهیونیست ها

    ۲ بحران بزرگ برای صهیونیست ها

    گروه جهان الف،

    «ارتش رژیم صهیونیستی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم هنوز نتوانسته اند امنیت روانی را به شهرک های شمالی و جنوبی اراضی اشغالی، بازگردانند. موضوعی که موجب شده قریب به ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست از این مناطق فرار کنند و به مناطق مرکزی اراضی اشغالی بروند و یا حتی به کل، به خارج از این اراضی سفر کنند.»

  • مردم غزه از «حماس» خسته اند؟!

    مردم غزه از «حماس» خسته اند؟!

    گروه جهان الف،

    "معتصم الدلول"، خبرنگار فلسطینی ساکن در نوار غزه در گزارشی می نویسد: «مردم غزه برخلاف تلاش های فراوان اسرائیلی ها و رسانه های غربی که سعی داشته و دارند حماس را مسوول اصلی خرابی های غزه و گرسنگی مردم این منطقه معرفی کنند، همچنان از این جنبش حمایت می کنند.»

  • چرا اسرائیل بر ترور "یحیی سنوار" اصرار دارد؟

    چرا اسرائیل بر ترور "یحیی سنوار" اصرار دارد؟

    گروه جهان الف،

    «بسیاری از ناظران و تحلیلگران معتقدند که "یحیی سنوار" نقشی قابل توجه در ایجاد سازوکارهای ضدجاسوسی برای جنبش حماس بازی کرده است. در کنار این ها، یحیی سنوار از جمله افرادی است که همچون محمد ضیف(فرمانده شاخه نظامی حماس)، تاکید دارد که بایستی دامنه جنگ و نبرد با دشمن صهیونیست به عمق اراضی اشغالی کشیده شود.»

  • نشانه های آشکار از شکست فاحش رژیم‌صهیونیستی در جنگ غزه

    نشانه های آشکار از شکست فاحش رژیم‌صهیونیستی در جنگ غزه

    گروه جهان الف،

    «آنچه که تاکنون در قالب معادله جنگ غزه به وضوح آشکار شده این است که هم کادرهای رهبری و هم هسته‌های عملیاتی حماس در میدان های نبرد با ارتش اسرائیل، کاملا فعال و پویا هستند و می توانند معادلات خسارت‌باری را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنند. این در حالی است که صهیونیست ها در اوج تشویش و آشفتگی به سر می برند و دستاوردی جز کشتار گسترده غیرنظامیان فلسطینی را برای خود ثبت نکرده اند.»

  • چرا این اسراییل، دیگر آن اسراییل سابق نیست!

    چرا این اسراییل، دیگر آن اسراییل سابق نیست!

    گروه جهان الف،

    «یکی از حوزه هایی که رژیم صهیونیستی و دستگاه های مرتبط با آن به نحو گسترده ای سعی در لاپوشانی واقعیت‌هایش دارند، فرار نظامیان صهیونیست از میدان های جنگ غزه و امتناع آن ها از جنگیدن است. موضوعی که به تازگی مورد اشاره"دورون کادوش"، روزنامه نگار اسرائیلی نیز بوده و وی از تحرکات جدی مقام های صهیونیست جهت برخورد با این موضوع خبر داده است.»

  •  شکست بزرگ صهیونیست ها در باتلاق غزه

    شکست بزرگ صهیونیست ها در باتلاق غزه

    گروه جهان الف،

    «حصول توافق آتش بس موقت در قالب جنگ غزه، زلزله ای قابل توجه را در اردوگاه صهیونیست ها به راه انداخته است. به عنوان مثال، روزنامه صهیونیستی "معاریو" به صراحت توافق آتش بس موقت با حماس را کابوسی بزرگ برای اسرائیل توصیف کرده که در واقع، تنها گزینه در دسترسِ کابینه اسرائیل بوده است.»

  •  حماس چگونه می جنگد؟!

    حماس چگونه می جنگد؟!

    گروه جهان الف،

    «اسرائیل از نخستین روزهای آغاز جنگ غزه، جریان برق و اینترنتِ نوار غزه را به کل قطع کرده است. با این حال، جنبش حماس به صورت مداوم، فعالیت های رسانه ای خود را ادامه داده و به طور مرتب، ویدئوهایی از درگیری های مبارزان گردان های قسام با نظامیان صهیونیست، در شبکه های اجتماعی و کانال های رسانه ای مرتبط با این جنبش منتشر می کند.»

  • کمر اقتصاد رژیم صهیونیستی خمیده شد !

    کمر اقتصاد رژیم صهیونیستی خمیده شد !

    «جنگ غزه روزانه خسارتی بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار را روی دست صهیونیست ها می گذارد. این در حالی است که برخی تحلیلگران اقتصادی به این مساله اشاره می کنند که اقتصاد اسرائیل از روز هفتم اکتبر تاکنون، متحمل چیزی در حدود ۳۰ میلیارد دلار خسارت شده است.»

  • آبروی از دست رفته آمریکا !

    پایگاه خبری گلوبال تایمز گزارش می دهد؛آبروی از دست رفته آمریکا !

    پایگاه خبری گلوبال تایمز در گزارشی می نویسد: «اکنون اینکه شاهدیم آمریکا از حملات گسترده اسرائیل علیه نوار غزه و بمباران گسترده این منطقه حمایت می کند، تا حد زیادی آبروی واشنگتن را در سازمان ملل متحد برده است. »

  • ۲ مغلطه بزرگ صهیونیست‌ها در جنگ غزه

    ۲ مغلطه بزرگ صهیونیست‌ها در جنگ غزه

    گروه جهان الف،

    «جریان های سیاسی و رسانه ای حامی صهیونیست ها سعی داشته و دارند تا مبدا تحولات جاری(جنگ غزه) را به عملیات طوفان اقصی و آنچه در روز هفتم اکتبر اتفاق افتاد محدود کنند. این در حالی است که این جنس از روایت به هیچ عنوان صحیح نیست و نسبت به بافت و چهارچوب های کلان‌تر بی‌اعتنا است.»

  • اسرائیل و کابوس جنگ با ارتش اشباح

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور گزارش می دهد؛ اسرائیل و کابوس جنگ با ارتش اشباح

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «توجه داشته باشیم که جنبش حماس از نیروی نظامی برخوردار است که عجیب نیست اگر آن را "ارتشِ اشباح" بنامیم. اینکه اسرائیل بخواهد علیه ارتش اشباح دست به جنگ افروزی بزند، حقیقتا کابوسی ترسناک است. اشباح، آزادانه می گردند و شما را از یک خوابِ آرام محروم می کنند.»

  • ۳ نکته در باره جنجال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه

    ۳ نکته در باره جنجال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه

    گروه جهان الف،

    «بایستی توجه داشت که سناریوی حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، برخلاف ظاهر ماجرا، سناریوی مطلوب صهیونیست ها نیست. دلیل اصلی این موضوع نیز این است که مقاومت فلسطین سال‌هاست خود را آماده حمله زمینی رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه کرده و می تواند ضربات سنگینی را به این رژیم در این رابطه وارد کند.»

  •  چرا صهیونیست ها دروغ کودک‌کُشی حماس را پخش کردند؟!

    چرا صهیونیست ها دروغ کودک‌کُشی حماس را پخش کردند؟!

    گروه جهان الف،

    «اذعان و اعتراف افرادی که دروغ کشتار شماری از کودکان ساکن در اراضی اشغالی به دست رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین را برای نخستین بار نشر دادند و البته تاکید برخی خبرنگاران اسرائیلی بر دروغ بودن این مساله، حاکی از این است که رزمندگان جریان مقاومت در میدان عمل، جدا از برخی خطاهای احتمالی، به صورت جدی و عینی، به اصول اخلاقی پایبند است و همچون صهیونیست ها در این رابطه، صرفا نقش بازی نمی کنند.»

  • هشدار ویدئویی کتائب القسام به اسرائیلی‌ها؛ این چیزی است که در ورود به غزه در انتظار شماست

    هشدار ویدئویی کتائب القسام به اسرائیلی‌ها؛ این چیزی است که در ورود به غزه در انتظار شماست

    شاخه نظامی جنبش حماس در پاسخ به موافقت کابینه رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به نوار غزه، با انتشار ویدئویی به نظامیان اسرائیلی هشدار داد و اعلام کرد: «این چیزی است که در هنگام ورود به غزه در انتظار شماست».

  • دورویی غرب در مواجهه با "حق دفاع از خودِ" فلسطینی ها

    میدل ایست مانیتور گزارش می دهد؛دورویی غرب در مواجهه با "حق دفاع از خودِ" فلسطینی ها

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «چرا غرب مدام بر حق دفاع اسرائیل از خود تاکید دارد اما برای فلسطینی ها و حق آن ها جهت دفاع از خودشان، از برچسبِ اقدامات و رویه های تروریستی استفاده می کند؟»

  •  ۱۰ ساعتی که اسرائیل را شوکه کرد

    ۱۰ ساعتی که اسرائیل را شوکه کرد

    گروه جهان الف،

    «عملیات "طوفان اقصی"، تا حد زیادی موقعیت منطقه ای اسرائیل را ویران کرد. اکنون آن دسته از دولت هایی که اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کرده اند، بسیار احمق به نظر می رسند و هر ساعت که از جنگ اسرائیل و جریان مقاومت می گذرد، این مساله تشدید و تعمیق می شود. اکنون هرگونه تعامل دولت های منطقه با اسرائیل برای آن ها پرهزینه شده است.»