پیام های افشاگری "نیویورک‌تایمز" از حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان المعمدانی غزه

گروه جهان الف،   4020804018 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

«افشای جنایت صهیونیست ها علیه بیمارستان المعمدانی غزه توسط "نیویورک تایمز"، علی رغم تلاش های فراوان رسانه‌ای و تبلیغاتی این رژیم جهت لاپوشانی این جنایت، این نکته را برجسته ساخت که صهیونیست ها در بُعد رسانه‌ای، حتی در خودِ جهان غرب نیز دیگر از مصونیت برخوردار نیستند و زین پس باید انتظار صدور صورت حساب های سنگین برای خود در ازای جنایاتشان علیه ملت فلسطین، حتی از سوی رسانه های مطرح غربی را داشته باشند.»

پیام های افشاگری "نیویورک‌تایمز" از حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان المعمدانی غزه

به گزارش الف؛ نشریه "نیویورک تایمز" به تازگی در گزارشی افشاگرانه با عنوان "نگاهی دقیق به برخی شواهد کلیدی در انفجار بیماستان غزه"، با ذکر جزئیات تحلیلی مختلف و در نظر گرفتن شواهد و مدارک گوناگون، ادعای رژیم اشغالگر قدس مبنی بر اینکه عامل اصلی انفجار در بیمارستان المعمدانی غزه، یک راکت جریان مقاومت فلسطین بوده را رد کرده و اثبات کرده است که پرتابه هایی که بیمارستان مذکور را هدف قرار داده و موجب به شهادت رسیدنِ بیش از 500 فلسطینی شده اند، از اراضی اشغالی به سمت نوار غزه شلیک شده اند. 

پیشتر اسرائیلی ها مدعی شده بودند که راکت های جنبش حماس در آسمان عمل نکرده و سقوط کرده اند و برخورد آن ها با زمین منجر به انفجار مرگبار در بیمارستان المعمدانی غزه شده است. جالب اینکه جریان های رسانه ای متحد صهیونیست ها و مقام های ارشد اسرائیلی نیز از همان نخستین لحظات وقوع تراژدی بیمارستان المعمدانی غزه سعی داشتند با ذکر مطالب مختلف و البته برخی مسائل ادعایی، حماس را عامل فاجعه مذکور معرفی کنند. 

با این حال، پیش از گزارش افشاگرانه اخیر نیویورک تایمز، تیم تحقیقی شبکه الجزیره نیز در قالب یک مستند، ادعاها در مورد اینکه راکت های حماس به بیمارستان المعمدانی برخورد کردند را رد و به طور خاص به این نکته اشاره کرد که صهیونیست ها در روزِ جنایت علیه بیمارستان المعمدانی غزه، دست کم چهار حمله هوایی را به مناطق نزدیک بیمارستان مذکور انجام داده و راکت‌های حماس نیز در زمان وقوع فاجعه بیمارستان المعمدانی، در نزدیکی بیمارستان مذکور قرار نداشته اند. 

جالب اینکه صهیونیست ها و حتی دولت آمریکا به دلیل همین رویکرد شبکه الجزیره در افشاگری از دروغ هایشان، این شبکه را تهدید به اقدامات تقابلی کرده‌اند. با این همه، افشاگری جدید روزنامه نیویورک تایمز و مسلم شدنِ بیگناهی جریان مقاومت اسلامی فلسطین و مقصر بودن صهیونیست ها در فاجعه بیمارستان المعمدانی، حامل 3 پیام عمده و محوری است که توجه به آن ها ضروری به نظر می رسد. 

اولا، افشاگری نیویورک تایمز در کنار پرداختِ تحقیقی شبکه الجزیره به فاجعه بیمارستان المعمدانی و آشکار‌شدن جنایت صهیونیست ها، نشان می دهد که حتی خودِ صهیونیست ها نیز جراتِ گردن گرفتن جنایات و اقدامات غیرانسانی خود علیه ملت فلسطین را ندارند و با عِلم به غیرانسانی بودن رفتارها و رویه های خود، سعی در فرافکنی و لاپوشانی واقعیت ها، صرفا با اتکا به اهرم های رسانه ای و تبلیغاتی دارند. 

به بیان ساده تر، حتی خودِ رژیم اشغالگر قدس نیز از افشای جنایاتش احساس ترس دارد و این موضوع نشان می‌دهد تا چه اندازه ماهیت این رژیم، نامشروع و غیرانسانی و غلط است. 

دوم اینکه افشاگری نیویورک تایمز به عنوان یک رسانه مشهور و برجسته آمریکایی از جنایت صهیونیست ها علیه بیمارستان المعمدانی غزه را بایستی در ادامه موجِ گسترده حمایت از مردم فلسطین تحلیل کرد که در مدت اخیر جلوه های عینی و گسترده ای را از خود در کشورهای غربی به نمایش گذاشته است. 

به طور خاص، تظاهرات 100 هزار نفری در لندن و یا برگزاری اعتراضات پرشور در شهرهای مهم و بزرگ آمریکا نظیر نیویورک، شیکاگو و واشینگتن و البته دیگر کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، آلمان و اسپانیا، و البته برگزاری راهپیمایی های گسترده در دیگر مناطق جهان در حمایت از مردم فسلطین که در نوع خود اگر نگوییم بی سابقه، اما کم سابقه بوده است، همه و همه یک پیام دارند: رژیم صهیونیستی از حیث اقناع افکار عمومی بین‌المللی جهت همراهی با روایت های نامشروع و غلط خود، به بن‌بست بزرگی خورده است و با توجه به تنوع ابزارهای رسانه‌ای، دیگر نمی تواند از هژمونی رسانه ای جریان های متحد با خود در اقصی نقاط جهان استفاده کند و واقعیت ها را وارونه جلوه دهد. معادله ای که خود از یک شکست بزرگ جدید برای صهیونیست ها حکایت دارد. 

و در نهایت سوم اینکه افشای جنایت صهیونیست ها علیه بیمارستان المعمدانی غزه توسط نیویورک تایمز، علی‌رغم تلاش های فراوان رسانه ای و تبلیغاتی این رژیم جهت لاپوشانی این جنایت، این نکته را نیز برجسته ساخت که صهیونیست ها در بُعد رسانه ای، حتی در خودِ جهان غرب نیز دیگر از مصونیت برخوردار نیستند و زین پس باید انتشار صدور صورت حساب های سنگین برای خود در ازای جنایاتشان علیه ملت فلسطین، حتی از سوی رسانه‌های مطرح غربی را داشته باشند. رسانه هایی که با توجه به اوج گیری بیداری و آگاهی افکار عمومی جهان به ویژه در کشورهای غربی در رابطه با ماهیت تجاوزگرِ رژیم اشغالگر قدس، راهی جز تطبیق خود با واقعیت های میدانی ندارند. معادله ای که درکلیت خود چشم اندازهای روشنی را در مورد قریب الوقوع بودن فروپاشی رژیم صهیونیستی در آینده نه چندان دور ارائه می کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۳۲۸۰۰۰:۵۱:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۵
چرا با ورود مستقیم امریکا به جنگ غزه ایران و حزب الله لبنان موشک های خود را تست نمی کنند
ناشناس۳۲۷۳۵۰۲۱۱:۱۴:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۵
شعار ب تنهایی به درد مردم مظلوم غزه نمی خورد
ناشناس۳۲۷۳۸۳۵۱۹:۵۶:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۵
من هم قبول دارم که موشک های محور مقاومت ، سندروم بیقرار ، دارن و میخوان هرچه زودتر صهیونیست ها رو درآغوش بگیرن - ولی کمی صبر کنیم - شاید همین حماس کار صهیونیست هارو یکسره کنه
ناشناس۳۲۷۳۳۰۸۰۲:۰۶:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۵
جهارم اینکه بایدن فکری به حال به نظر میرسد بایدبکند.
ناشناس۳۲۷۳۳۵۷۰۷:۵۶:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۵
پس رسانه های غربی آن طور هم تحت سیطره یهودیان و صهیونیست ها نیستند
ناشناس۳۲۷۳۴۵۹۱۰:۱۷:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۵
اپارتاید همین هست هرچه قدر می گذرد به محو شدن نزدیک تر
ناشناس۳۲۷۳۴۶۰۱۰:۱۹:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۵
وقتی می‌گوییم دنیا مدیون ایران هست.... وگرنه تا الان نسل فلسطین تمام شده بود و الان داشتند نسل دیگر ملل را نابود می کردن
ناشناس۳۲۷۳۴۶۱۱۰:۱۹:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۵
البته این افشاگری صحیح ... نتیجه مطبوعات آزاد است.
ناشناس۳۲۷۳۴۹۹۱۱:۱۱:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۵
البته مطبوعات آزاد و نه مطبوعات آشوبگر و برانداز
ناشناس۳۲۷۳۵۷۳۱۲:۴۶:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۵
البته اگه خود بایدن و نتانیاهو هم بیان بگن کار اسراییل بوده بازم پروفسورهایی هستند که میگن کار حماس بوده!البته نیویورک تایمز کار مهمی نکرده که داری براش غش میکنی یک حقیقت رو بعد از یک هفته گفته الان شده رسانه آزاد؟
ناشناس۳۲۷۳۷۸۱۱۸:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۵
هزاران مقاله دروغ گفته شده و فقط یک مقاله این وری ، حالا شد رسانه آزاد ؟؟؟
ناشناس۳۲۷۳۸۳۷۱۹:۵۸:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۵
دقیقا آزادی مظبوعات یعنی همین که شما میتونید از دولت انتقاد کنید
ناشناس۳۲۷۳۶۲۷۱۳:۵۱:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۵
جالبه نگفتید نیویورک تایمز مدعی شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین