نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: ارز ترجیحی عدالت اجتماعی را خدشه دار کرده بود/ یارانه به تمام مردم داده شود/ مجلس موافق دهک بندی مردم نبود !

گروه اقتصادی الف،   4010316042 ۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید نظام، حاکمیت، مجلس، کارشناسان چپ و راست، اصولگرایان و اصلاح طلبان حتی لیبرال ها و تئوریسین های اقتصادی همه و همه اذعان دارند که یکی از راه های برون رفت از  شرایط نابسامان اقتصادی موجود در کشور پرداختن به یک جراحی های اقتصادی بود.

 ارز ترجیحی عدالت اجتماعی را خدشه دار کرده بود/ یارانه به تمام مردم داده شود/ مجلس موافق دهک بندی مردم نبود !

علی بابایی کارنامی، در گفت و گو با سایت الف تصریح می کند:  از سال 97 تا حذف این ارز سالیانه ۳۰ الی ۴۰ میلیارد از خزانه خارج می شد و به سمت ارز ترجیحی یا مسیر ناکجا آباد هدایت می شد.با این اقدام سرمایه ای که از مسیر نفت و گاز در کشور فراهم می شد به دست مردم نمی رسید. در این شرایط دولت با حذف این ارز دست به یک جراحی بزرگ زد. جراحی به این بزرگی آلامی را هم ایجاد می کند. اما توقع مردم از مجلس و دولت برای ایجاد عدالت اجتماعی بود و به همین دلیل باید این ۴۰ میلیارد دلار در کشور ساماندهی  می شد. البته در روش اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بین مجلس و دولت اختلاف نظر وجود دارد. انتقادی که برخی از وزاری دولت داریم این است که تدابیر لازم برای پیشگیری را انجام نداده اند.

 نماینده ساری در مجلس درباره میزان تاثیر گذاری ارز ترجیحی بر سفره و معیشت مردم معتقد است:  حذف ارز ترجیحی دو هدف مهم و عمده داشت. یکی ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور و مبارزه با فساد و هدفمندی منابع درآمدی دولت و دیگر ایجاد عدالت اجتماعی که با  ارز 4200 از بین رفته بود.

وی خاطر نشان کرد: قرار بود مرغ بعد از این تصمیم عرضه مستقیم بشود که برای این کار لوازم و ابزاری مورد نیاز بوده است که باید از قبل اطلاع رسانی لازم صورت می گرفت که انجام نشد. بانک اطلاعاتی برای دهک بندی مردم دچار نقص است و از سوی دیگر مجلس اعلام کرده بود که نباید دهک بندی مردم صورت بگیرد. باید این یارانه به همه مردم داده شود. 

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس علیرغم تاکید خود بر ضرورت هدفمندی یارانه ها پرداخت یارانه به همه مردم را توصیه می کند !

او می گوید: دولت نباید به بحث دهک بندی مردم وارد شود. دهک بندی اصلا منطقی ندارد و تا رسیدن به تعادل لازم در عرضه و تقاضا در شرایط اقتصادی موجود کشور باید این یارانه به تمام مردم داده شود. دولت برای پرداخت یارانه نباید در حساب مردم سرک بکشد. قرار مجلس با دولت این نبوده و نیست. اصل کار حذف ارز ترجیحی را قبول داریم و این موضوع حتما باید عملیاتی می شد اما برای اجرای طرح جایگزین دولت باید دقت بیشتری کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: البته در این شیوه جدید یعنی انتقال پرداخت یارانه از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره نیز امکان انتقال فساد در خارج به فساد در داخل و بین مدیران میانی وجود دارد.

به گفته وی دولت باید اکنون به مردم اعلام کند که این یارانه قرار است یک سال پرداخت شود تا مردم برنامه ریزی برای سال بعد داشته باشند و بدانند نان، مرغ و ... با قیمت آزاد محاسبه خواهد شد. خروجی این طرح این است که در یک سال آینده دیگر پول نقدی به مردم داده نخواهد شد و کالابرگ به مردم داده می شود. 

بابایی معتقد است مردم نباید توقعی از دخل و خرج دولت داشته باشند. منابع باید پشتوانه تولید و اشتغال و اقتصاد کشور شود. البته قضاوت در خصوص حذف ارز ترجیحی زود است. باید مدتی از اجرای این طرح بگذرد و بعد بررسی کنیم که دولت قرار است چه شیوه ای را قرار است پیاده کند. 


دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۳۰۶۹۰۱۳:۰۸:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۱۶
یارانه سنگی بزرگ که دشمنان در دامن احمدی نژاد گذاشتند تا هم اقتصاد کشور را ویران کند و هم با دهم بندی میان اقشار مختلف جامعه نفاق و اشتقاق و چند دستگی ایجاد کنند کشور باید از طریق تامین اجتماعی برای کسانی که اصلا نمی توانند کار و تلاشی بکنند پوشش مناسب ایجاد کنند و برای اندسته که نیاز به حمایت دارند کمک های خود را تل آنجا که آنها هم وارد چرخه کار پ تولید شوند ادامه دهد سیستم یارانه و توزیع پول های کلان و خرد کردن آن در میان اقشار جامعه که کاربرد منفی ‌ تورم زا هم داشته اصلا چاره کار نیست و به قول بسیاری همان گدا ‌روی می باشد
ناشناس۲۵۳۱۰۰۸۱۶:۵۶:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۱۶
حذف یارانه ها که بزرگترین آنها ارز ترجیحی بود، ادامه گوش کردن به سیاست های صندوق جهانی پول و اقتصاد نئو لیبراستی است.
ناشناس۲۵۳۱۰۱۶۱۶:۵۹:۵۶ ۱۴۰۱/۳/۱۶
در کشوری که 80% اقتصاد دولتی و نیمه دولتی است، به بهانه مبارزه با رانت و فساد اقتصادی، دولت بزرگترین یارانه حمایتی که همان ارز ترجیحی بود را قطع کرد. برای مبارزه با فساد باید با مفسد برخورد شود، نه با قربانی مفسده!
ناشناس۲۵۳۱۰۲۴۱۷:۰۳:۵۳ ۱۴۰۱/۳/۱۶
به زودی و در آینده ای نه چندان دور، آثار و عواقب سنگین تری از حذف ارز ترجیحی هویدا می شوند. اکنون عده ای با یارانه های 300-400 هزار تومانی خوش هستند!
ناشناس۲۵۳۱۰۵۹۱۷:۳۰:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۱۶
یارانه نقدی، کالابرگ، ارز ترجیحی و امثال این‌جور کارها، طرح‌هایی کمونیستی و بعضاً فسادزا هستند. راه‌حل پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و ایجاد فضایی سالم برای کار و فعالیت است.
ناشناس۲۵۳۱۸۰۱۰۹:۵۵:۵۹ ۱۴۰۱/۳/۱۷
این نظر شما موقعی درست است که اقتصاد کشور سالم و همه چیز در جای خودش قرار داشته باشد.
ناشناس۲۵۳۰۷۰۳۱۳:۱۷:۱۳ ۱۴۰۱/۳/۱۶
پارسال در جریان رسیدگی به بودجه آقای الیاس نادران عنوان فرمودند شخصی بیش از مبلغ یکسال یارانه پرداختی کشور از محل ارز ۴۲۰۰ تومانی سود نصیبش شده چرا نه اسم ایشان برده نشد و مدعی العموم به این فساد یک قلم از فسادهای کلان است ورود نکرد
ناشناس۲۵۳۰۸۸۸۱۵:۴۰:۰۳ ۱۴۰۱/۳/۱۶
حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه آستارا : آن‌قدر در این چند هفته اخیر قیمت کالاها افزایش پیدا کرده و گران شده که بعد از بیدار شدن اصحاب کهف از خواب سیصد ساله گران نشده بود.
سعید ریسی۲۵۳۱۴۰۷۲۲:۴۷:۳۷ ۱۴۰۱/۳/۱۶
واقعا همینطوره سراسر کشور گرانی انگار خدای نکرده به شکل یک بیماری واگیردار همه جای سرایت کرده من از دولتمردان عاجزانه خواهشمندم نقدی ادامه بدهند ملت باهمین وضعیف معیشتی بد ولی روزگار خودشان با دو دوتا چهارتا می گذرانند
ناشناس۲۵۳۰۹۰۳۱۵:۴۶:۲۵ ۱۴۰۱/۳/۱۶
روزنامه خراسان : این روزها فشار تورم به ویژه در زمینه مواد غذایی خانوارها را تحت تاثیر قرار داده است و مردم در خریدهای عادی و روزمره خود با تعجب و نگرانی با قیمت هایی مواجه می شوند که آرامش روانی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
ناشناس۲۵۳۰۹۱۷۱۵:۵۱:۲۵ ۱۴۰۱/۳/۱۶
یارانه سنگی بزرگ که دشمنان در دامان احمدی نژاد گذاشتند که هم اقتصاد کشور از بین رفت و هم میان مردم تفرقه ایجاد شد
ناشناس۲۵۳۰۹۳۸۱۶:۰۷:۵۶ ۱۴۰۱/۳/۱۶
چرا برای سال 1401، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که از محروم ترین اقشار هستند، تنها 10% افزایش پیدا کرد؟ آیا مسئولان خودشان با این گرانی های سرسام آور می توانند با چندر غاز از حقوق ماهانه زندگی کنند؟
مانی۲۵۳۱۴۴۰۲۳:۱۰:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۱۶
هنوز پس از گذشت 75 روز از سال جدید یک ریال هم به حقوق بازنشستگان اضافه نشده،و حقوق سال قبل را دریافت می کنیم. وزیر وعده افزایش 57% برای حداقل بگیران را داده،ولی تا به حال هیچ بوده است!!
ناشناس۲۵۳۰۷۰۹۱۳:۱۸:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۱۶
حذف ارز ترجیحی و دادن یارانه ۲۰۰ هزار تومانی(با کسر ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه های حذف شده) و رسمیت بخشیدن به به گرانی ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصدی ۴ قلم کالا (که لبنیات هم یک قلم محسوب شده) و به تبع آنها گرانی سایر کالاها را مقایسه کنید با زمانی که ارز ترجیحی داده میشد. کدام به نفع مردم بود؟
ناشناس۲۵۳۱۰۸۸۱۷:۴۹:۴۵ ۱۴۰۱/۳/۱۶
نفع مردم در اینه که فساد و رانت نباشد. هر چقدر که دست مفسد از بیت‌المال کوتاه‌تر باشه، به نفع مردم است.
ناشناس۲۵۳۰۷۱۷۱۳:۲۳:۱۶ ۱۴۰۱/۳/۱۶
قانون اساسی کشور اعلام کرده اقتصاد کشور بر ۳ اصل دولتی تعاونی و خصوصی یا همان آزاد استوار است دولت و بهش تعا‌نی حتما باید بخش عظیمی از اقتصاد را در دست داشته باشند تا شاهد فجایع بخش خصوصی در ارز ۴۲۰۰ که یم نمونه از عمل بخش خصوصی بوده نباشیم و ضمن فعال بودن بخش خصوصی اجازه فساد در آین بخش را هم ندهیم
ناشناس۲۵۳۰۷۱۸۱۳:۲۳:۲۹ ۱۴۰۱/۳/۱۶
دولت هر روز نرخ ارز را بالا می برد و سر مردم منت می گذارد که یارانه می دهد. نرخ ارز رو ثابت نگه دارید یارانه مردم نمی خواهند یا همه اقتصاد و حقوق رو به دلار بدهید یارانه ندهید
ناشناس۲۵۳۰۷۲۲۱۳:۲۵:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۱۶
اتاق بازرگانی یا بهتر بگوییم کاخ بازرگانی یکی از مراکز تو در تو و فساد زای اقتصاد کشور است و باید برای آن تدابیر ویژه ای اندیشید
ناشناس۲۵۳۰۷۲۶۱۳:۲۸:۳۸ ۱۴۰۱/۳/۱۶
ارتزاق چندین میلیون مهاجر افغانی از سرمایه ملت ناعدالتی نیست
ناشناس۲۵۳۱۰۶۴۱۷:۳۳:۰۰ ۱۴۰۱/۳/۱۶
عین ناعدالتی است. یارانه‌ها باید حذف بشه. دولت به جای پرداخت یارانه، به فکر رونق فضای کسب و کار و تقویت تولید و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها باشه. یارانه بیشتر=فقر و فلاکت بیشتر
ناشناس۲۵۳۱۳۵۳۲۱:۴۷:۳۷ ۱۴۰۱/۳/۱۶
بهانه برای گرانی
ناشناس۲۵۳۱۳۵۹۲۱:۵۱:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۱۶
راست میگفتید اجازه ورود این حجم از مهاجر رو به کشور نمی دادید !
ناشناس۲۵۳۰۷۲۹۱۳:۳۰:۳۹ ۱۴۰۱/۳/۱۶
و از سوی دیگر مجلس اعلام کرده بود که نباید دهک بندی مردم صورت بگیرد. باید این یارانه به همه مردم داده شو
ناشناس۲۵۳۰۷۳۰۱۳:۳۰:۵۹ ۱۴۰۱/۳/۱۶
موافق بود یا نبود. اکنون چه دردی از مردم را دوا میکند؟!
ناشناس۲۵۳۰۷۳۲۱۳:۳۱:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۱۶
بیش از ده سال بود که هر ماهه پول بسیار کلانی در ماه به مبلغ ۴۵ هزار تومان بین مردم توزیع میشد که این مبلغ خرد ضمن اینکه هیچ اثر اقتصادی در وضعیت مردم نداشت و فقط باعث میشد این حجم نقدینگی تورم افسار گسیخته ای را در این چند سال ایجاد کند و اقتصاد کشور را ویران کند با این پول های عظیم در این ده سال حد اقل ده کارخانه زیر بنایی میشد تولید کرد
ناشناس۲۵۳۰۷۳۴۱۳:۳۳:۳۵ ۱۴۰۱/۳/۱۶
کی بود؟ کی بود؟ من نبودم! فردا هم میگین مجلس موافق افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان و به تبع آن بازنشستگان نبود! ولی اصویب کرد!!!
ناشناس۲۵۳۰۸۷۹۱۵:۳۵:۵۸ ۱۴۰۱/۳/۱۶
فعلا که جیب مردم جانشین فروش نفت شده
ناشناس۲۵۳۰۷۴۴۱۳:۴۵:۰۶ ۱۴۰۱/۳/۱۶
این دولت متاسفانه اکثریت کارمندان و بازنشستگان را از پرداخت یارانه محروم کرد یعنی دو ظلم بزرگ علیه این قشرها را انجام داد، اولی افزایش ناچیز حقوق 10 درصدی و دیگری حذف کارمندان و بازنشستگان از دریافت یارانه، لطفا نمایندگان این ظلم بزرگ را پیگیری کنند؟
ناشناس۲۵۳۱۲۷۱۲۰:۱۲:۰۹ ۱۴۰۱/۳/۱۶
دقیقاً
ناشناس۲۵۳۰۷۵۴۱۳:۵۲:۵۲ ۱۴۰۱/۳/۱۶
مجلس و نمایندگان رسیدگی نمایید این دولت یارانه اکثریت کارمندان دولت و حقوق بگیران را قطع کرده است، و این دولت متاسفانه گوش شنوایی ندارد؟
ناشناس۲۵۳۰۷۷۹۱۴:۱۱:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۱۶
من یک بازنشسته ام ،چون فرزندم برای خودش ماشین خریده آنهم قسطی ، در طرح جدید کل یارانه خانواده رو حذف کردن ، این عین بی عدالتی و ظلم است و بی برنامه گی دولت .
ناشناس۲۵۳۰۸۶۹۱۵:۳۲:۱۲ ۱۴۰۱/۳/۱۶
افزایش افسار گسیخته قیمت ها نتیجه مستقیم حذف ارز ترجیحی است ...اگر حذف ارز ترجیحی و دادن یارانه ۲۰۰ تومنی درست بود باید الان وضعیت مملکت درست می شد و ملت رضایت حداقلی داشتند این در حالی است که در حال حاضر اکثرا ناراضی و در ماندهدشده اند..
ناشناس۲۵۳۱۰۷۸۱۷:۴۲:۳۶ ۱۴۰۱/۳/۱۶
به خاطر ارز ۴۲۰۰ تومانی این همه از بیت‌المال دزدی شد و قیمت‌ها هم ثابت نماند و بالا رفت و شما چیزی نگفتید. حالا نگران رضایت مردم و عدالت شده‌اید. کجای دنیا با فساد برای مردم رفاه ایجاد شده که ایران دومیش باشه.
ناشناس۲۵۳۰۸۷۲۱۵:۳۲:۵۲ ۱۴۰۱/۳/۱۶
دهک بندی ها کیلویی هست . عدالت اجتماعی قبلا بیشتر بود تا الان
ناشناس۲۵۳۰۸۷۸۱۵:۳۵:۱۲ ۱۴۰۱/۳/۱۶
هیچ عدالتی در پرداخت یارانه دیده نمیشه طرف مریض داره هزینه داروهاش زیاد بهش گفتن تعداد تراکنش های و حجم تراکنش های بانکی شما زیاد سرمایه دار هستید !!!
ناشناس۲۵۳۱۲۱۳۱۹:۲۷:۰۷ ۱۴۰۱/۳/۱۶
میشه بفرمایید به کجا اعتراض کردید و چه کسی مسئول رسیدگی به یارانه فرد مورد نظر شما بوده؟
ناشناس۲۵۳۰۸۸۴۱۵:۳۸:۰۷ ۱۴۰۱/۳/۱۶
در این طرح هیچ عدالتی نیست کسی پس انداز کرده پول در بانک داره مجازات میشه و یارانه نمیگیره ولی کسی که هر چی درآمد داشته خورده و گردش کرده پاداش هم بهش یارانه میدن !! این چه عدالتی هست ؟؟
ناشناس۲۵۳۰۸۸۷۱۵:۳۹:۵۰ ۱۴۰۱/۳/۱۶
دهک بندی مسخره از روی هوا
ناشناس۲۵۳۰۸۹۳۱۵:۴۲:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۱۶
به لطف تورم و کاهش ارزش پول ملی خانه ها و خودروهای مردم میلیاردی شده ولی مردم پول شارژر ساختمان و هزینه اتومبیل خود را ندارند. . بعد به میگن مردم سرمایه دار هستن ! کدام سرمایه ؟ دارای مردم به دلار چقدر میشه ؟؟
ناشناس۲۵۳۰۸۹۸۱۵:۴۴:۱۴ ۱۴۰۱/۳/۱۶
همه رو گذاشتن داخل دهک ده یارانه رو قطع کردن . الان من که یک خونه کوچک و ماشین ایرانی دارم دهک ده هستم و کسی که یک خونه بزرگ و پورشه داره اونم دهک ده هست ؟؟
ناشناس۲۵۳۰۹۰۲۱۵:۴۵:۳۰ ۱۴۰۱/۳/۱۶
ارز ترجیحی به عدالت نزدیک تر بود تا این روش پرداخت مسخره دولت جدید . همه رو گذاشتن در دهک ده
ناشناس۲۵۳۱۰۷۲۱۷:۳۷:۲۳ ۱۴۰۱/۳/۱۶
ارز ترجیحی فقط موجب فساد بود. قبلاً که ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌شد و فقط یک مشت دزد و مفسد منتفع می‌شدند، عدالت برقرار بود؟
ناشناس۲۵۳۱۳۳۲۲۱:۲۹:۰۷ ۱۴۰۱/۳/۱۶
حساب همه چی مثل روز روشنه تو سایت tax gov میتونی ببینی، دگه با ننه من غریبم بازی کسی فریب شما دلالان رو نمیخوره.
ناشناس۲۵۳۰۹۱۱۱۵:۴۸:۱۹ ۱۴۰۱/۳/۱۶
کدام عدالت. الان توی این گرانی فکر می کنید اون دهک دهم های واقعی(نه اونایی که دولت سرهم بندی کرده) چه آسیبی می بینند. هیچ که هنوز گنده تر هم می شوند.اما من کارمند با سه فرزند باید فکر کنم صبحانه بچه ها چطوری جگع و جور بشه.
محمد حسن۲۵۳۰۹۸۱۱۶:۳۵:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۱۶
من بازنشسته هستم ویارانه ام قطع شده و دخترم چند سال است ازدواج کرده و بچه هم دارد دخترو بچه اش را زیر مجموعه من قرار داده اند وبه آنها هم یارانه نداده آندچرا بچه و مادرش را زیر مجموعه سر پرست خانواده قرار نداده اند
سعید۲۵۳۰۹۸۳۱۶:۳۵:۳۷ ۱۴۰۱/۳/۱۶
اقتصاد تنها نیاز به ثبات دارد اینکه هر سال بخواهید همه چیز را به هم بزنیند یک اسم عامه پسند هم رویش بگذارید نتیجه اش را در این چهل سال دیدیم!
علی۲۵۳۱۰۶۱۱۷:۳۱:۱۸ ۱۴۰۱/۳/۱۶
طرح فوق در زمان دلار ۲۷ هزارتومنی اجرا شد حالا با افزایش دلار به ۳۲ دوباره داریم یارانه میدیم ؟
ناشناس۲۵۳۱۰۹۸۱۷:۵۵:۲۱ ۱۴۰۱/۳/۱۶
مگر دولت در زمان جنگ کوپن به همه نمی‌داد و خیلی خ ب هم مدیریت می‌کرد.
ناشناس۲۵۳۱۱۲۰۱۸:۱۳:۵۸ ۱۴۰۱/۳/۱۶
شاخص های دهک بندی اعلام شده بروز نیست
علی پاکی۲۵۳۱۲۵۱۱۹:۵۲:۵۴ ۱۴۰۱/۳/۱۶
اقایان یارانه را ۱۰ برابر کردید همه چیز ۱۰ برابر میشود یعنی کسیکه ۲۰ میلیارد ثروت دارد بزودی ۲۰۰ میلیارد میشود شما مسعولین ۱۸۰ میلیارد به جیب زدید ما چقدر ان هم با منت
ناشناس۲۵۳۱۳۱۲۲۱:۰۷:۴۸ ۱۴۰۱/۳/۱۶
یارانه باید به همه پرداخت بشه . هر کسی نخواست خودش انصراف بده
ناشناس۲۵۳۱۳۴۸۲۱:۴۶:۲۵ ۱۴۰۱/۳/۱۶
دولت مرغ و روغن و گندم و برنج و لبنات رو چند درصد گران کرده ؟؟
ناشناس۲۵۳۱۳۶۹۲۱:۵۹:۰۳ ۱۴۰۱/۳/۱۶
مجلس انداخته گردن دولت ، دولت هم انداخته گردن مجلس .
ناشناس۲۵۳۱۳۷۲۲۲:۰۲:۱۳ ۱۴۰۱/۳/۱۶
الان به نفع مردم شد ؟ همه کالاها از تن ماهی گرفته تا نان روغنی شیرینی پفک و چیپس که روغن دارن گران شدن چه کسی پاسخگو هست ؟ فقط چهار قلم کالا گران شده ؟؟
ناشناس۲۵۳۱۳۸۲۲۲:۱۸:۲۱ ۱۴۰۱/۳/۱۶
یارانه باید به همه پرداخت می‌شد .
ناشناس۲۵۳۱۳۸۶۲۲:۲۴:۵۳ ۱۴۰۱/۳/۱۶
یک عمر دلار جهانگیری رو مسخره کردن حالا که قطع شد فهمیدن چی بوده
ناشناس۲۵۳۱۳۹۸۲۲:۳۶:۱۸ ۱۴۰۱/۳/۱۶
با این جراحی اقتصادی ،مردم را از گردن به پایین فلج کردن
ناشناس۲۵۳۱۴۴۵۲۳:۱۳:۳۲ ۱۴۰۱/۳/۱۶
آره روغن دبه ای 400هزار تومن و ماست دبه ای 90 هزار تومن عدالت است
ناشناس۲۵۳۱۴۹۷۰۰:۲۹:۱۴ ۱۴۰۱/۳/۱۷
تورو خدا یارانه بهمون بدین زندگی خیلی سخت شده مخارج رفته بالا
ناشناس۲۵۳۱۷۰۰۰۸:۴۴:۵۹ ۱۴۰۱/۳/۱۷
ارز ترجیحی به عدالت نزدیک تر بود تا این روش پرداخت دولت جدید .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین