نمکی: یکی از غصه‌های من بسته شدن مدارس بود/ مجبور شدیم واکسن وارد کنیم  

سلامت،   4000507041 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت گفت: در این مدت یکی از غصه‌های من و آقای حاجی میرزایی بسته بودن مدارس بوده است.

نمکی: یکی از غصه‌های من بسته شدن مدارس بود/ مجبور شدیم واکسن وارد کنیم  

به گزارش مهر، سعید نمکی در مراسم افتتاحیه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان که امروز و همزمان با عید سعید غدیر خم آغاز به کار کرد اظهار کرد: مدرسه پایگاهی نیست که بتوان آن را بست. امروز در ادبیات توسعه، انسان توسعه یافته، هدف غایی توسعه است و اولین پایگاه مهم بعد از خانواده برای این انسان توسعه یافته که در آن می‌آموزد چگونه درست و اجتماعی زندگی کند، چگونه به قانون و حقوق شهروندی احترام بگذارد و چگونه مهرورزی کند، مدرسه است.

وی افزود: در مدرسه می‌شود دوستی‌ها و مهربانی‌هایی را تجربه کرد که قبل و بعد از آن هیچ‌گاه نمی‌شود. در مدرسه می‌توان تجاربی را آموخت که در هیچ کجای مسیر زندگی امکان پذیر نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در این مدت یکی از غصه‌های من و آقای حاجی میرزایی بسته بودن مدارس بوده است گفت: البته در وزارت آموزش‌وپرورش، زحمات بسیاری برای ایجاد یک بستر آموزشی در فضای مجازی متحمل شدند که کار بسیار ماندگاری هم بود؛ بااین‌حال نمی‌شود ارتباط چهره به چهره، تجربه زیست جمعی و تحرکات درون مدرسه‌ای را در فضای مجازی خلق کرد. پدیده‌ای نیست که بشود آن را در فضای مجازی آموخت.

وی افزود: امروز یکی از مشکلات جوامع و تجربه تنهایی و انزوای بشریت، همین فضای مجازی است. مدرسه جایگاهی است که می‌توان ساعت‌ها این زندگی در فضای مجازی را کنار گذاشت و با اطرافیان تعامل مستقیم داشت. حذف فرهنگ سحرخیزی در ماه‌های گذشته را شاهد بودیم. اگر سحرخیزی حذف بشود، نسل مولد و پویایی برای آینده نخواهیم داشت.

نمکی با بیان اینکه ما مدت‌ها به دنبال آغاز واکسیناسیون معلمان بودیم گفت: وزیر بهداشت در هیچ کجای دنیا مسئول تهیه واکسن نیست، دیگران می‌آورند و به او می‌دهند و او باید زیرساخت‌ها را برای توزیع و تزریق فراهم کند. ما اکنون به تزریق روزی ۴۰۰ هزار دوز رسیده‌ایم و به بالاتر از آن‌هم خواهیم رسید، این کار من است. اما وقتی احساس می‌کنم که به قول قدیمی‌ها «علی مانده و حوضش» دیگر مجبور هستم و برای سلامت مردم حاضرم همه چیز را به جان بخرم. در این میان به برخی ترکش‌ها و حرف‌های بی ربط گوش نمی‌دهم. ما به عشق مردم روی مین رفته‌ایم. همین‌که یک مرتبه رهبری تأیید فرمودند تا آخر برای تیم ما مایه دلخوشی است. همین که امروز مردم را می‌بینیم که برای واکسیناسیون می آیند مایه دلخوشی است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: قرار نبود واکسن بیاوریم ما مجبور شدیم واکسن بیاوریم. در دنیا واکسن را به‌راحتی به ما نمی‌دادند و نمی‌دهند و حتی آنها که به‌عنوان دوست رویشان حساب می‌کردیم و تزریق را به روزی ۳۰۰ هزار رسانده بودیم، ناگهان ترمز را کشیدند و این پیام را دریافت کردیم که امروز دوست و دشمن در فرهنگ و اقتصاد معنایی ندارد و آنجا که منافعشان در میان است دیگر این چیزها را نمی‌بینند حتی اگر با شما هم قسم باشند.

وی با اشاره به اینکه ما از روز اول این اعتقاد را داشتیم که باید به ساخت داخل متکی باشیم گفت: وقتی دنیا دید که ما نتایج خوبی کسب کردیم، وقتی بی نیازی ما را دیدند، یک مرتبه دروازه‌ها باز و دنیا هم همراه‌تر شد. امروز وضعیت ورود واکسن هم بهتر شده است. امروز همزمان با عید سعید غدیر در چند نقطه به صورت نمادین و از روز شنبه کار واکسیناسیون را برای برخی اقشار به صورت گسترده شروع می‌کنیم. از امروز واکسیناسیون زندانیان هم شروع شده است.

نمکی افزود: واکسیناسیون اساتید ارجمند دانشگاه‌ها را شروع کردیم و تزریق واکسن خبرنگاران و اصحاب رسانه که در روزهای سخت کرونا در کنار ما و مردم بودند را هم از امروز داریم شروع می‌کنیم. واکسینه کردن قضات و پرسنل دادگستری و دادگاه‌ها را هم از هفته دیگر شروع می‌کنیم. واکسیناسیون اقشار پرریسک مانند نیروی نظامی و انتظامی را هم در برنامه خواهیم داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در استان‌های جنوب و جنوب شرق زیر ۵۰ ساله‌ها و در تهران و دیگر استان‌ها زیر ۶۰ ساله‌ها را شروع کردیم گفت: واکسیناسیون دیابتی‌ها و بیماران خاص را داریم تمام می‌کنیم. تعداد بسیار فراتر از میزانی که تا پایان دولت وعده داده بودیم را واکسینه خواهیم کرد.

وی در پایان اضافه کرد: امید است تا اواسط هفته آینده کل معلمان را واکسینه کنیم. تزریق واکسن رانندگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است و رانندگان سرویس مدارس را هم انجام خواهیم داد. واکسیناسیون زیر ۱۸ ساله‌ها در دنیا بسیار محدود است و در پروتکل واکسیناسیون نیست، اما اگر قرار باشد که واکسنی چون پاستور که روی زیر ۱۸ سال جواب گرفتیم را شروع کنیم، جزئیات را اعلام خواهیم کرد و امید است به سرانجام مطلوبی برسیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۱۹۶۱۷۲۰:۰۴:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۷
پس تولید و خود کفایی و.......چی شد؟
ناشناس۲۱۱۹۸۰۰۲۲:۴۱:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۷
مجبور شدیم ؟!!!!!!!!
ناشناس۲۱۲۰۰۳۸۰۷:۱۳:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۸
خداقوت مرد هزار غصه خسته نباشی پهلوان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین