غرب لیبرال، آزادی بیان یا مدیریت افکار!؟

حسین رجایی، کارشناس بین الملل،   3990805012 ۱۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
غرب لیبرال، آزادی بیان یا مدیریت افکار!؟

عربستان سعودی حقیقتاً یکی از شرورترین حکومت های جهان است. سیاهه خیانت ها و جنایت های این کشور علیه آحاد بشر و بویژه مسلمانان، مثنوی هفتاد من کاغذ است. کیست که نداند پدر و مادر اکثریت قاطع ایدئولوژی های تکفیری و گروه های تروریستی در جهان امروز عربستان است؟ کیست که نداند تولد و بقاء جانی ترین گروه های تروریستی تاریخ از داعش و النصره گرفته تا بوکوحرام و جیش الظلم و ... مرهون حمایت های بی دریغ سعودی هاست!؟ از همه توطئه ها و جنگ افروزی های سعودی که بگذریم، همین حمله مستقیم نظامی به یمن با ده ها هزار کشته و صدها هزار آواره و گرسنه مگر کم جنایتی است!؟

با وجود همه موارد بالا، فکر میکنید اذهان بشری، عربستان سعودی را بیش از همه با چه جنایتی می­شناسند!؟ درست حدس زدید. با قتل فجیع جمال خاشقچی! همان مرحومی که اخبار مرگش هفته ها مهمان خانه های مردم در ایران و سراسر نقاط جهان بود. به نظرتان عجیب نیست!؟ قتل و رنج و آوارگی و گرسنگی میلیون ها انسان در سراسر جهان یکطرف و قتل خبرنگار روزنامه واشنگتن پست طرف دیگر!؟ خبرنگاری که دو حامی قدر دارد یکی ثروتمندترین مرد جهان جف بزوس (مالک روزنامه) و دیگری رئیس جمهور ترکیه اردوغان! 

براستی چگونه می­توان ادعای آزادی بیان و آزادی رسانه در غرب لیبرال را با این نوع بی عدالتی های عظیم جمع کرد!؟ اجازه دهید به دو موردی که اخیراً روی داده است اشاره کنیم. در ایران شخصی به نام نوید افکاری در دادگاه محاکمه و به جرم قتل، محکوم به اعدام میشود. رسانه های غربی و رسانه های منتقد داخلی به حمایت از متهم پرداخته و فرآیند دادرسی را ناعادلانه میخوانند. در نهایت اعدام این فرد به محکومیت جهانی علیه کشورمان ختم میشود. مقامات رسمی آمریکایی و اروپایی و سازمان های بین المللی در محکومیت اعدام این فرد از هم گوی سبقت را می ربایند و کار اینقدر بالا می گیرد که به درخواست تحریم کل ورزش ایران می رسد!!  

از آنسو چند رسانه غربی طی یک افشاگری خبر می دهند که نظامیان استرالیایی، یک زندانی افغان را تنها به دلیل اینکه در هواپیما جا برایش نبوده کشته اند! این مسئله در استرالیا مقداری سر و صدا به پا کرده. این رفتار سربازان استرالیایی، قبلاً هم به دفعات مسبوق به سابقه بوده ولی خب از هیچ محکومیت یا مجازات بین المللی خبری نیست. 

این دو مورد را مقایسه کنید. یکجا فردی با حکم دادگاه به اتهام قتل، اعدام شده و جای دیگر فردی بدون محاکمه به دلیل کمبود جا اعدام صحرایی! چرا مورد اول بازتاب جهانی می یابد و به محکومیت بین المللی ختم می شود ولی مورد دوم فقط با یک انعکاس مقطعی روبرو می گردد!؟ اصلاً چرا برای اذهان جهانی، مرگ امثال جمال خاشقچی و نوید افکاری بسیار مهم تر از مرگ و رنج ده ها و صدها هزار انسان بی گناه دیگر است!؟ در سال 2013، ژنرال السیسی ظرف سه روز با کشتن بیش از چهار هزار طرفدار اخوان المسلمین، بساط انقلاب مصر را جمع کرد و در سال 2015، ارتش نیجریه ظرف چند ساعت بیش از هزار طرفدار شیخ ابراهیم زکزاکی را به خاک و خون کشید و رهبر ایشان را تاکنون در اسارت نگاه داشته است. ارتش نیجریه اکنون هم هرساله در دو روز قدس و روز عاشورا بسیاری از شیعیان نیجریه را قتل عام می کند. 

به نظر شما افکار عمومی جهان تا چه اندازه از این جنایت های هولناک آگاهی دارند!؟ آیا این جنایت ها حتی با یک محکومیت خشک و خالی و ظاهری هم روبرو شده است!؟ آیا السیسی و ارتش نیجریه بسان مسئولان ایرانی حتی یکبار هم تحت فشار بین المللی قرار داشته اند!؟ آیا افکار عمومی در غرب یکصدم تصویر منفی که از ایران در ذهن می پرورانند از عربستان و مصر و نیجریه هم در ذهن دارند!؟ بالاتر برویم. آیا ملت های غربی از نقش پشت پرده دولت های متبوعشان در همه جنایاتی که نام بردیم آگاهی دارند!؟ اگر که نه، پس این آزادی بیان و آزادی رسانه قرار است به چه دردی بخورد!؟ 

اجازه دهید از منظری دیگر به این مسئله نگاه کنیم. در اروپا ماجرایی مشکوک به نام هولوکاست توسط آلمان نازی اتفاق افتاده و تاوانش را ده ها سال است میلیون ها مسلمانان غرب آسیا با خونشان و با بی خانمانی شان می پردازند! در آمریکا ماجرای مشکوک دیگری به نام حادثه 11 سپتامبر به دست افرادی با ملیت عربستانی اتفاق افتاده و تاوانش را چندین سال است مردم عراق و افغانستان می پردازند! براستی این پارادوکس ها چقدر برای مردم دنیا مطرح است!؟ چرا به اندازه جان جمال خاشقچی و یا نوید افکاری اهمیت ندارد!؟ 

اصلاً جان ملت های مسلمان به کنار! مگر تروریست های داعش صدها چشم آبی فرانسوی و انگلیسی و بلژیکی و آمریکایی از خود ملت های غربی را به خاک و خون نکشیدند!؟ پس چرا کسی نمی پرسد مشتی تروریست آواره، چگونه هزاران خودروری هایلوکس و لندکروز صفرکیلومتر را بدست آورده اند!؟ مگر مردم جهان رژه صف های چندکیلومتری تویوتاهای داعش را ندیدند!؟ چگونه است که جنازه یک موشک یمنی تا سازمان ملل میرود تا کارشناسان پس از هفته ها تحقیق مشخص کنند که ساخت ایران است یا خیر؟ ولی کسی از منشأ میلیادرها دلار خودرو و تسلیحات داعش و النصره و القاعده سوالی نمی پرسد!؟ حالا بگذریم که مقاومت مشروع ملت ستمدیده و گرسنه یمن در نقطه مقابل درندگی ها و هرزگی های داعش قرار دارد.

این چگونه آزادی بیانی است که چنین بی عدالتی ها و تبعیض های شگرفی را برای جهانیان به تصویر نمی کشد!؟ چگونه آزادی بیانی است که گاه برای شکستن پای سگی، اشک جهانی را درمی آورد ولی برای مرگ هزاران کودک، احساسی را برنمی انگیزد!؟ 

چرخه مرگ آور آزادی بیان غربی، تراژدی مضحکی است. نشریات اروپایی کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام منتشر میکنند. مفتی های وهابی، فریاد انتقام خونین سرمی دهند. عربستان و امارات این دو متحد ارزشمند دولتهای غربی، هزینه تحصیل و تسلیح جنگجویان تکفیری را فراهم می آوردند. تروریست ها از مردم اروپا و آمریکا صدها و از مسلمانان صدها هزار میکشند. ارتش های غربی به این بهانه به غرب آسیا حمله نظامی میکنند. مسلمانان مجدداً مقتول و مضروب و آواره میشوند. هزینه میلیادرها دلار سلاح غربی، از گنجینه های نفت و گاز متعلق به مسلمین تأمین میشود! 

البته مهم نیست!! چون اکنون یک معلم فرانسوی در راه آزادی بیان! کشته شده است. چشمان جهانی اشکبار است. امانوئل مکرون سخنرانی پرشوری میکند: فرانسه خون میدهد ولی از آزادی بیان دست نمیکشد. جهان به دیده تحسین به فرانسه و به دیده هراس و تنفر به اسلام می نگرد. همینقدر تراژیک! همینقدر مضحک!

آزادی بیان و آزادی رسانه امری بسیار مطلوب است. بخشی از دستاوردهای آزادی بیان غربی در خصوص قانومند و مسئولیت پذیر نمودن مسئولان، کارگزاران، فعالان اقتصادی و آحاد جوامع غربی ستودنیست. شاید اگر درکشور ما هم، توطئه گران خارجی و تنگ نظران داخلی به رسانه ها و به بیان فضای بیشتری می دادند، معضل فساد و ناکارآمدی، این چنین مردم را آزار نمی داد. درس گرفتن از نقاط قوت آزادی بیان غربی بسیار پسندیده است. ولی این آزادی آنچنان که روشنفکرمآبان و غرب دوستان شیفته اش شده اند، متاعی حسرت برانگیز نیست. آرمان ما نه این آزادی گزینشی، سودجویانه و بی قاعده که یک آزادی بیان حقیقیست.  

اساساً غرب لیبرال و امپراتوری رسانه ای صهیونیستی اش بیش از ترویج آزادی بیان، به جهت دهی و مدیریت افکار عمومی دست می زند. اساساً حیات سرمایه داری (اصالت سود) به عنوان محوری ترین مولفه هویتی تمدن غربی، بسته به مدیریت افکار عمومی است و نه آزادی بیان! 

بی شک در پرتو آزادی بیان، سه صنعت قاچاق سلاح، مواد مخدر و سکس به سودآورترین تجارت جهانی بدل نمیشود. در پرتو آزادی بیان، دارایی 3 ثروتمند اول ایالات متحده با دارایی 160 میلیون نفر آخر برابر نمی شود. زیرا که این کژی ها با فطرت انسانی در تضاد است. این مدیریت افکار است که می تواند مرگ گربه یک فوتبالیست یا بازیگر را به پربازدیدترین خبر جهان تبدیل کرده و در عوض مصائب میلیون ها انسان را به حاشیه براند. این مدیریت افکار است که می تواند مجازات یک مجرم را بزرگترین مسئله بشریت ساخته ولی زندگی هزاران انسان بی گناه را موضوعی بی اهمیت سازد. این مدیریت افکار است که دست اتحاد کاریکاتوریست غربی با تروریست تکفیری را پنهان میکند. و همین مدیریت افکار از مکرون جنایتکار یک قهرمان میسازد.

حرف آخر: ایران اسلامی به خاطر دفاع از اسلام، همواره بیش از بقیه هزینه داده است. رئیس جمهور فرانسه به بهانه حمایت از آزادی بیان به اسلام عزیز حمله کرد. اردوغان و عمران خان جلویش درآمدند، چرا اینطور مواقع جای رئیس جمهور ما همیشه خالی است!؟ چرا هزینه را ما می دهیم و میوه را بقیه می چینند!؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۹۳۵۷۰۹:۴۶:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۵
در عالم سیاست، مکرون یک جنتلمن است.
ناشناس۱۶۵۹۴۳۶۱۰:۲۸:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۵
حمله همزمان اجیران مکرون هم جالب است
ناشناس۱۶۵۹۴۷۴۱۰:۵۱:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۵
نباید دیگران را به خاطر نظرشان کوبید. تو اگر از مکرون خوشت نمی آید، دلیلی ندارد که به دیگر تهمت بزنی. همین کارها را می کنید که دیگران لج می کنند.
ناشناس۱۶۵۹۸۷۳۱۴:۱۲:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۵
خود فرانسویها به مکرون میگن خوک . اروپاییها اصلا حسابش نمیکنن . امریکاییها مثل بچه ها باهاش رفتار میکنن .بعد یک عده میان اینجا از همچین جونوری دفاع میکنن . چه سطحی از فقدان شعور !!!
ناشناس۱۶۵۹۹۴۳۱۴:۴۱:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۵
که چی؟؟ همه رهبران سیاسی مخالف دارند که آنها را با انواع القاب زشت مخاطب قرار می دهند.
ناشناس۱۶۵۹۹۵۰۱۴:۴۴:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۵
چرا دیگران را بیشعور می نامی، کوچولو؟ تو خودت را با شعور می دانی؟
ناشناس۱۶۵۹۹۹۵۱۵:۱۴:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۵
دلیل مخالفت فرانسوی ها با مکرون مشکلات اقتصادی هست نه چیز دیگر! اکثرا مخالف پذیرش بی چون و چرای پناهنده هستند.
ناشناس۱۶۵۹۴۹۷۱۱:۰۴:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۵
به هر کس با شما موافق نباشه انگ می زنید ؟ یه کم از پیله ی خودت بیا بیرون ببین افردی که با تو مخالف هستند حرف حسابشون چیه ! با این اوضاع گل و بلبل حتما یه جای افکار و عملکرد شماها می لنگه چرا تعصب کور و بی خود دارید شماها ؟؟
ناشناس۱۶۵۹۷۹۵۱۳:۳۲:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۵
تعصب کور کسی دارد که چشمش را از توهین به اسلام می بندد
ناشناس۱۶۵۹۸۷۵۱۴:۱۴:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۵
جالبه که وقتی یک عکس کارتونی از یک دختر بچه از روی جلد یک کتاب درسی حذف میشه شماها آه و ناله سر میدین و جیغ و داد میکنین و ... ؛ بع در همچین مسایلی پاک چشم و گوشتون بسته میشه
ناشناس۱۶۵۹۸۸۷۱۴:۲۱:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۵
هیچ انسانی به برترین مخلوقات خداوند که پیامبران هستن جسارت نمیکنه . فقط یک موجود پست و بی هویت میتونه همچین حماقتی رو مرتکب بشه
ناشناس۱۶۵۹۵۴۵۱۱:۳۰:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۵
سر بریدن معلم فرانسوی به هر دلیلی محکوم است.
ناشناس۱۶۵۹۶۱۰۱۲:۰۲:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۵
شقاوت تا چه حد؟
ناشناس۱۶۵۹۶۳۱۱۲:۱۷:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۵
کلا کشتن هر کسی محکوم است.
ناشناس۱۶۵۹۸۴۱۱۳:۵۳:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۵
این جماعت که حمایت میکنند از نسل داعش هستن
ناشناس۱۶۵۹۸۷۶۱۴:۱۵:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۵
خودت هم میدونی داری چرت و پرت میگی . اما با اون مغز کوچولو بگو شما که از حماقت دلقک فرانسوی دفاع میکنین دقیقا چقدر از خود داعش ، داعشی تر هستین ؟
ناشناس۱۶۵۹۸۶۲۱۴:۰۷:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۵
اهانت به پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) به بهانه آزادی بیان محکوم است.
ناشناس۱۶۵۹۷۰۸۱۲:۴۹:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۵
روحانی چرا از صلح امام حسن(ع) دم میزند اما اهانت فرانسوی ها به ساحت پیامبر گرامی اسلام را محکوم نمی کند؟!
ناشناس۱۶۵۹۸۶۹۱۴:۱۱:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۵
سکوت روحانی و ظریف در این قضیه مایه تاسف و شرمساری فراوان است.
روزبه۱۶۶۰۲۴۵۱۸:۰۶:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۵
نزدیک به نیمی از جامعه فرانسه بنا به آمار مراکز رسمی اتحادیه اروپا مولود رابط نامشروع هستن، حالا زیاد تفاوتی نمیکنه رئیس جمهور همچین جامعه ای جنتلمن باشه یا نباشه
ناشناس۱۶۵۹۳۵۸۰۹:۴۶:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۵
فرانسه مهد دموکراسی جهان است.
ناشناس۱۶۵۹۵۸۱۱۱:۴۵:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۵
از نوع وحشی گری بر ملت های دیگر؟!!!!
ناشناس۱۶۵۹۷۰۲۱۲:۴۶:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۵
فرانسه با توهین به پیامبر خدا فقط خودش رو تحقیر میکنه...و عاقبتی بهتر کفار صدر اسلام نداره... ولی وای بحال امثال شما غرب زده ها که بخاطر عمرتون رو در سراب زندگی کردید خودتون رو با این شعار های پوچ فریب دادید
ناشناس۱۶۵۹۷۰۳۱۲:۴۷:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۵
امانوئل مکرون مخالفان دولتش را با اسلحه فلش بال کور می کند و این اوج دیکتاتوری است.
ناشناس۱۶۵۹۸۸۱۱۴:۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۵
ادم واقعا از نظرات یک عده بی سواد که از فرانسه به عنوان مهد دموکراسی اسم میبرن خنده ش میگیره . حرفی به این اندازه مضحک ، توهین به شعور آدمهای عاقل و باسواده
ناشناس۱۶۵۹۹۸۵۱۵:۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۵
فعلا که فرانسه مهد توحش و بربریت به حساب میاد . جایی که با آب جوش و گلوله های پلاستیکی به معترضان حمله میکنن
ناشناس۱۶۶۰۲۵۶۱۸:۱۴:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۵
پس چرا تو این مهد آزادی و دموکراسی نمیشه درباره هلوکاست تحقیق کرد و مطلب نوشت.
ناشناس۱۶۶۰۳۲۵۱۹:۰۲:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۵
اگر فرانسه مهد دموکراسی باشه پس دموکراسی را در موزه ها خواهیم دید
ناشناس۱۶۵۹۳۶۰۰۹:۴۷:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۵
در غرب هر کس آزاد است که هر چه دوست دارد بیان کند.
ناشناس۱۶۵۹۵۱۵۱۱:۱۳:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۵
بعله پس چرا به هولوکاست خیلی غیرت دارند و زندانی هم می کنند؟
ناشناس۱۶۵۹۵۹۷۱۱:۵۵:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۵
می توانند بیان کنند.
ناشناس۱۶۵۹۵۹۸۱۱:۵۶:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۵
هیچ جا کامل نیست ( غرب ، شرق ، میانه ) تفاوت فقط در تعداد خطوط قرمز است
ناشناس۱۶۵۹۶۱۵۱۲:۰۵:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۵
چون مدارک محکم و انکار ناپذیر برای اثبات آن جنایت هولناک وجود دارد و جریحه دار کردن احساسات انسانهایی که خانواده هایشان به خاطر تعصب کور کشته شده اند به نفع هیچ کس نیست به همین دلیل استفاده از هر نماد دینی و مذهبی را در کشورهایشان ممنوع می کنند چون دامن زدن به تعصبات مذهبی قرنها اروپا را به خاک و خون کشیده و خواهان تکرار تعصب نیستند شما می تونی صبح تا شب هولوکاست را انکار کنی ...
ناشناس۱۶۶۰۲۳۲۱۸:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۵
مدارکی که خودشون درآوردند و دادند به امثال توی ضبط صوت
ناشناس۱۶۶۰۳۲۹۱۹:۰۶:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۵
حالا اگه یه نفر به صحت اون مدارک شک داشته باشه میشه راجع بهش تحقیق کنه!؟
ناشناس۱۶۶۰۳۳۴۱۹:۰۹:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۵
اون مدارک غیر قابل انکار شما میگن 5 میلیون یهودی کشته شدن طبق مدارک غیر قابل انکار ما هم در قحطی عمدی که انگلیس در ایران ایجاد کرده نصف جمعیت ایران یعنی 9 میلیون نفر کشته شدن! حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!!
ناشناس۱۶۶۰۳۳۷۱۹:۱۱:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۵
دوست عزیز ما انکار نمیکنیم فقط میگیم اجازه بدن یه نفر که مورد اعتماد ما باشه یه بار اون مدارک غیر قابل انکار شما رو بررسی کنه تا دل ما هم قرص بشه! آن را که حساب پاک است
ناشناس۱۶۵۹۶۱۶۱۲:۰۵:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۵
تو می دانی هولو کاست چی هست؟
ناشناس۱۶۵۹۷۹۷۱۳:۳۴:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۵
خیلی با حالی حرف از سند می زنی ولی توهین به مقدسات اسلام را خوب می پنداری چند چندی با خودت؟ اینقدر سنگ غربرا به سینه نزن که دارد درجا می زند
ناشناس۱۶۵۹۹۲۲۱۴:۳۲:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۵
غرب در جا می زند و ما در حال پیشرفت هستیم ؟؟!!!!!!!!
ناشناس۱۶۵۹۸۴۶۱۳:۵۶:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۵
هلوکاست یک افسانه و یک دروغ بزرگ است وگرنه تحقیق در مورد آن جرم نبود.
ناشناس۱۶۶۰۳۶۵۱۹:۲۹:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۵
چون اجازه نمیدن کسی درباره اون توضیح بده همه فقط اسمش رو شنیدن اما کسی نمیدونه واقعا چیه!!!
ناشناس۱۶۵۹۸۲۷۱۳:۴۵:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۵
هنوز برخی قربانیان هولوکاست و شاهدان ماجرا زنده هستند .
ناشناس۱۶۵۹۸۶۵۱۴:۰۹:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۵
هلوکاست اثبات نشد.
ناشناس۱۶۵۹۹۲۹۱۴:۳۶:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۵
اصلا اثبات نشده یا شده به ماچه ؟؟ ما در اروپا نیستیم که آلمان متهم به جنایت باشد و مابقی مدعی خود آلمان شرمنده است و عذر خواهی کرده چرا ما آلمان و هیتلر را تطهیر می کنیم ؟
ناشناس۱۶۶۰۰۶۹۱۶:۰۲:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۵
پس چرا می ترسید و نمی گذاری تحقیق شود شما که ادعای آزادی دارید!!!!
ناشناس۱۶۶۰۲۵۹۱۸:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۵
خوب من مسلمون هم زنده هستم.
ناشناس۱۶۵۹۳۶۲۰۹:۴۸:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۵
لیبرالیسم دموکراسی نهایت آزادی است.
ناشناس۱۶۵۹۵۳۰۱۱:۱۹:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۵
و همین آزادی های نامشروع زمینه ساز وعده خدا است برای ظهور منجی تا بساط شماها را جمع کند و راه درویی هم ندارید حالا برو حلال های خدا را حرام کنید یا بلعکس
ناشناس۱۶۵۹۳۶۸۰۹:۵۰:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۵
چرا عده ای اینقدر از لیبرالیسم وحشت دارند؟
ناشناس۱۶۵۹۷۱۱۱۲:۵۰:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۵
لیبرالیسم همانند کمونیسم شکست خورده و به زودی به موزه تاریخ خواهد پیوست.
ناشناس۱۶۵۹۹۳۷۱۴:۳۹:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۵
چون تعریف و تفسیر هر موضوعی را از صدا و سیما می شنوند و خودشان مطالعه بلد نیستند ..
ناشناس۱۶۶۰۳۴۸۱۹:۱۵:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۵
حتی اگر داعش را مسلمان فرض کنیم, چند نفر از حامیان لیبرالیسم بدست مسلمانان کشته شده اند و چند نفر از مسلمانان با حمایت و اسلحه نظامهای لیبرال کشته شده اند!؟!؟ مقایسه اعداد و ارقام علت را روشن میکند. بگذریم از اینکه داعش هم دستاور همون نظامهای لیبرال هست!!
ناشناس۱۶۵۹۳۷۸۰۹:۵۵:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۵
مردم ایران به فرهنگ غرب علاقه دارند. کافی است که به نحوه زندگی کردن، لباس پوشیدن، زبان دوم یاد گرفتن، پیتزا خوردن، مهاجرت کردن و..... دقت کنید.
ناشناس۱۶۵۹۵۲۷۱۱:۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۵
چون تبلیغات در این عصر از غرب بیشتر است پس نتیجه می گیریم که افکارتان دست خودتان نیست
ناشناس۱۶۵۹۶۰۷۱۲:۰۱:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۵
به اسامی بچه هایی که تازه متولد می شوند دقت کن: رایان، لیام، کیان، آروین، دانیال، سام، نیکان، لیانا، آوا، هانا، آریانا، مریم، النا، سوفیا، سارا ، لیا....... این نام گذاری ها هم بر اثر تبلیغات است؟
ناشناس۱۶۵۹۸۰۴۱۳:۳۷:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۵
اول این که این اسامی در خارج است نه در ایران!!! دوم هم چه ربطی داشت؟
ناشناس۱۶۵۹۹۸۹۱۵:۱۲:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۵
منظور نام بچه های مهاجران ایرانی هست!
ناشناس۱۶۵۹۸۴۸۱۳:۵۹:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۵
دانیال از پیامبران الهی است و نام مریم نام مادر حضرت عیسی است.
ناشناس۱۶۶۰۳۵۶۱۹:۲۵:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۵
البته این اسامی هم هستن ولی بهتره برای اینکه دقیقتر نظر بدین به آمار ثبت احوال و رتبه اسامی که نام بردین در نامگذاریها هم یه نظری بندازین!
ناشناس۱۶۶۰۳۵۹۱۹:۲۶:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۵
بیشتر این اسمها که ایرانی هستن!!! اونوقت شما چطور به این نتیجه رسیدی که مردم فرهنگ غرب رو دوست دارن!؟!؟
ناشناس۱۶۶۰۳۵۵۱۹:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۵
شما در کدوم انتخابات نماینده مردم ایران شدین؟
ناشناس۱۶۶۰۳۶۰۱۹:۲۷:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۵
اگر ایران فقط تهران و تهران فقط محله شما باشه حق با شماست.
ناشناس۱۶۵۹۳۸۲۰۹:۵۸:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۵
پیشرفت بشریت تنها به علت کوشش و تلاشهای دانشمندان غربی است. ما امروز بسیاری از جنبه های رفاهی زندگی خود را مرهون غرب هستیم. از جمله همین اینترنت.
ناشناس۱۶۵۹۵۱۱۱۱:۱۱:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۵
ریشه آن هم از ما گرفتند
ناشناس۱۶۵۹۶۴۵۱۲:۲۳:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۵
شما راست می گی صنعت خودرو و هواپیما و واکسن و وسایل خانگی و ....................همه مال ما بوده.
ناشناس۱۶۵۹۹۲۰۱۴:۳۱:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۵
ریشه دانش اولیه برای ما است که این ها رفتند این چیزها ساختند و این غرب تا 300 سال پیش چیزی برای گفتن نداشتند
ناشناس۱۶۵۹۵۹۲۱۱:۵۲:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۵
چند وقت دیگر هم دانش از غرب به شرق سوق داده خواهد شد همان گونه که قبلا دانش در درست خاورمیانه بوده
ناشناس۱۶۵۹۹۴۲۱۴:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۵
مثلا با صدور تکنولوژی پراید ؟؟؟؟
ناشناس۱۶۵۹۶۹۹۱۲:۴۵:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۵
کرونا نشان داد که امریکا و اروپای مدعی پیشرفت و تکنولوژی چقدر عقب مانده اند.
ناشناس۱۶۵۹۹۴۹۱۴:۴۴:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۵
و ما چقدر در کنترل کرونا پیشرو و ممتاز عمل کردیم و چقدر پیش رفته هستیم ! فقط شعار دادن بلد هستین شماها ! درد مملکت شماها هستین
ناشناس۱۶۵۹۳۹۱۱۰:۰۱:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۵
خیلی آسمون ریسمون بافتید تا بگید وضعیت ما بهتره. در حالیکه اکثر مردم حاضرند وضع ما را با آن‌ها عوض کنند چون مردم می‌بینند در آنجا افشای سفر یک نخست وزیر و استفاده از اموال دولتی منجر به استعفای او می‌شود ولی در کشور ما چنین آزادی بیانی وجود ندارد. حالا هی فشار بیاورید که ما بهتریم! در ضمن خیلی راحت از کنار این گذشتید که طرف رفته یک نفر رو به خاطر کاریکاتور کشته! این با هر دین و عقیده‌ای که داره محکومه.
ناشناس۱۶۶۰۳۵۲۱۹:۱۹:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۵
همین فرانسه تازه بعد از سالها مشخص شده سارکوزی برای تبلیغات ریاست جمهوریش از قذافی میلیونها دلار پول گرفته و رئیس جمهور شده! چرا اینجا خبری از افشاگری و استعفا نبوده؟ اصلا فرانسویها چقدر بدبخت شدن که قذافی براشون رئیس جمهور مشخص میکنه!!!
ناشناس۱۶۵۹۳۹۶۱۰:۰۱:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۵
البته عده ای هم در داخل با ‌شستشوی مغزی که شدن با این جنایتکاران غربی همراه می شوند
ناشناس۱۶۵۹۳۹۷۱۰:۰۲:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۵
غرب یعنی، آزادی، پیشرفت، دقت، تمدن و.......
ناشناس۱۶۵۹۵۲۰۱۱:۱۴:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۵
آزادی در چارچوب قانون و نه بیشتر
ناشناس۱۶۵۹۷۴۷۱۳:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۵
مثل کره شمالی؟! قانونی که جهت حمایت صرف از حاکمیت وضع و اعمال می شود، ارزش ندارد، قانونی ارزش دارد که جهات حمایت از زندگی روزانه و امید و آرامش اکثریت مردم غیر حاکم وضع گردد.
ناشناس۱۶۵۹۷۸۴۱۳:۲۹:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۵
منظورت غرب وحشیه؟؟ گرگی که لباس میش پوشیده و شما برایش کف میزنید... غربی که با نسل کشی و غارت تمدنها به اینجا رسیده ... غربی که با ایجاد درگیری در دنیا، تجارت سلاحش را رونق میدهد و جلوی پیشرفت کشورها را می گیرد ... یک وحشی تمام عیار شیک پوش دل ایرانیهای لمپن رو برده
ناشناس۱۶۵۹۳۹۸۱۰:۰۳:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۵
غرب = آزادی بیان
ناشناس۱۶۵۹۷۱۹۱۲:۵۲:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۵
اگر در غرب آزادی بیان وجود داشت تحقیق در مورد هلوکاست را ممنوع نمی کردند و محققان این موضوع را به زندان نمی انداختند.
ناشناس۱۶۵۹۴۰۲۱۰:۰۴:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۵
داعش، القاعده، طالبان و..... کاری کردن که چهره اسلام در جهان خشن جلوه کند.
ناشناس۱۶۵۹۶۳۴۱۲:۱۷:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۵
این ها را هم با حمایت همین کشورهای مدعی آزادی ایجاد کردن
ناشناس۱۶۵۹۷۲۱۱۲:۵۳:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۵
داعش و القائده و طالبان دست پرورده امریکا و اسرائیل هستن.
ناشناس۱۶۵۹۹۹۰۱۵:۱۲:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۵
طالبان و القاعده رو که امریکا ساخت . داعش هم محصول مشترک اسرائیل و عربستان و امارات و ترکیه و قطر بود . فرانسه هم که بهشت تروریستهایی مثل منافقین و بقیه شونه .
ناشناس۱۶۵۹۴۲۷۱۰:۲۰:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۵
آزادی های مدنی در اروپا بسیار بیشتر از کشور ماست هر چه قدر مقاله بنویسید این واقعیت را نمی توانید کتمان کنید. فرانسه از کشورهای دنیا و بخصوص مسلمانان مهاجر و پناهنده قبول کرده و آنها براحتی می توانند در آنجا زندگی و کار کنند. چرا مسئولین و روحانیت ما کار افراطی آن مسلمان که به خاطر یک کاریکاتور که قطعا از نظر ما محکوم است را که کشت محکوم نکردیم؟!
علی۱۶۵۹۴۳۱۱۰:۲۵:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۵
درعالم حقیقت هم یک عده متاسفانه چشم بسته پیرو و تایید کننده جنایت این سران غربی هستند.
ناشناس۱۶۵۹۶۵۰۱۲:۲۴:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۵
جنایت و ادم کشی همه جا محکوم است.
ناشناس۱۶۵۹۴۴۴۱۰:۳۲:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۵
اونایی که دوست ندارن مثل غربیها زندگی کنن خب به غرب نرن این همه دعوا نداره طرف مملکت خودشو نابود کرده و با التماس به غرب پناهنده میشه و بعدش میخواد غرب رو تبدیل کنه به همون مملکتی که ازش فرار کرده!!!
ناشناس۱۶۵۹۴۷۱۱۰:۵۰:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۵
همین عمران خان به زاکربرگ گفته زاکربرگ عزیز لطفا اسلام ستیزی را ممنوع کن! زاکربرگ تنها چیزی که تو پلتفرمش انتشار داده نفرت بین مردم و کشورهای مختلف هست. این فرد هرچیزی هست غیر از عزیز! منشا مشکل میلیاردها و ثروتمندان هستند که بین مردم عادی جنگ ایجاد می کنند نه مکرون! این فرد فقط یک مجری هست.
ناشناس۱۶۵۹۴۹۹۱۱:۰۴:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۵
فردی که دست به قتل زد ربطی به عربستان نداره. چچنی بود که دستپخت بمباران های روسیه و تفکرات استالین هست. چطور منطقه ای با دو میلیون جمعیت اینهمه تروریست داره؟
ناشناس۱۶۵۹۵۱۶۱۱:۱۳:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۵
نویسنده ی محترم : ... این کم کاری علمای اسلام است که همگی یک صدا از این حرکات اعلام برائت نمی کنند و این افراد را به خاطر خراب کردن چهره مسلمانان تکفیر نمی کنند قتل و آدم کشی به بهانه های دینی و مذهبی در تمام نقاط دنیا چه در افغانستان چه در ایران و شاخ افریقا و اروپا و حتی اسرائیل باید محکوم شود تا فرصت طلبان هم سو، استفاده نکنند ...
ناشناس۱۶۵۹۵۳۵۱۱:۲۴:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۵
با تمام تفاصیل در مورد زیاده خواهی غرب هیچ عذری برای رفتارشنیع و غیر انسانی سربریدن یک انسان حتی بجرم توهین نیست قرار نیست که ما با شمردن جنایات غرب حرکات افراطی و بعضا هدایت شده را توجیه کنیم
ناشناس۱۶۵۹۵۵۵۱۱:۳۳:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۵
باید با دوره رنسانس در قرن بیست ویک خداحافظی کرد
ناشناس۱۶۵۹۶۵۷۱۲:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۵
نخیر با قرون وسطی باید خداحافظی کرد
ناشناس۱۶۵۹۵۷۱۱۱:۴۳:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۵
همه اش دنبال میوه چیدن هستید. بابا ول کنید دیگر، یک بار هم که شده مسلمانان پشت همدیگر باشند. چون اردوغان از سخنان مکرون انتقاد شدید کرده صداتون درنمیاد و ته دلتون هم خوشحالید که رابطه ترکیه با فرانسه و آمریکا به هم خورده؟ پس کجاست آن سیاست بدون ترس نه شرقی، نه غربی؟ کجاست آن موضوع بی باکانه خمینی؟ احسنت و آفرین به ترکیه و پاکستان و حاکمان آنها که همیشه بدون ترس از مسلمانان دفاع می کنند، واقعا احسنت چون نه بخاری از ما بلند می شود نه بخاری از حکام ترسوی عرب. ما حتی یک میانمار را نتوانستیم محکوم کنیم اردوغان بین اون آواره ها رفته بود و از بنگلادش خواسته بود اونها رو اخراج نکنه و هزینه ی اون آواره ها را الان ترکیه داره می ده. وضعیت مسلمانان اویغور در چین هم که اظهر من الشمس است، کجا به چین تونستیم بگیم بالای چشمت ابروست. ما فقط ادعای مسلمانی می کنیم فقط.
ناشناس۱۶۶۰۳۷۰۱۹:۳۴:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۵
خب اینم که همینو گفته. گفته چرا از رئیس جمهور ما خبری نیست! در مورد میانمار هم بیشتر مطالعه کن!
محمد مهدی۱۶۵۹۶۷۱۱۲:۳۰:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۵
حضرت محمد پیامبر مهربانی ها و خوبی هاست... به بهانه آزادی بیان (که در واقع بی ربط حرف زدن چرا حرف های اردوغان رو آزادی بیان ندونستن واقعا سواله؟) نباید به هیچ دینی اهانت بشه.
ناشناس۱۶۵۹۸۵۳۱۴:۰۱:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۵
اردوغان توهین به پیامبر اعظم(ص) را محکوم کرد اما روحانی محکوم نکرد.
ناشناس۱۶۵۹۹۹۳۱۵:۱۳:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۵
اردوغان هم ظاهری محکوم کرد وگرنه حیف نام مقدس پیامبر ص که به زبون این بیاد بعد از اونهمه جنایاتش در سوریه و عراق
ناشناس۱۶۶۰۰۴۹۱۵:۵۱:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۵
اردوغان ادعای رهبری جهان اسلام را دارد!!!
بانام۱۶۶۰۳۰۳۱۸:۴۶:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۵
از اردوغان منافق تر نداریم در کشورهای اسلامی بالاترین روابط سیاسی فرهنگی و نظامی را با اسرائیل دارد فقط دهنشو باز میکنه همین. شما هم به این امامزاده دل نبند
ناشناس۱۶۵۹۷۳۲۱۲:۵۷:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۵
همین شماهای مدعی و خواهان زندگی غرب از سر امتحان نه اعتقاد که میدونم ندارید یه عکس از حاج قاسم تو اینستای پر از همچیتون بذارید تا ببینید معنای ازادی بیان اونها چیه
جمال۱۶۵۹۹۳۶۱۴:۳۹:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۵
آزادی وآزادیخواهی فرگشت وتکامل تاریخی یک جامعه است.بدون آزادی بیان هیچ تضارب آرایی شکل نمیگیرد و حقیقتی نمایان نمیگردد. اجتماع بدون آزادی بیان جامعه ای است پوچ و تهی از حقیقت.
ناشناس۱۶۵۹۹۹۲۱۵:۱۳:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۵
ایلهان عمر و اوزیل و پوگبا مسلمان هستند حاضر نیستند در خاورمیانه یا افریقا زندگی کنند!
ناشناس۱۶۶۰۳۹۴۱۹:۴۵:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۵
میگن پوگبا در اعتراض به مکرون از تیم ملی فرانسه خداحافظی کرده!
ناشناس۱۶۶۰۳۹۵۱۹:۴۷:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۵
دم پوگبا گرم که با خداحافظی از تیم ملی فرانسه هم حال مکرون رو گرفت هم جواب شما رو داد
ناشناس۱۶۶۰۷۴۲۰۱:۵۵:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۶
نخیر! دروغه! تکذیب شد!
ناشناس۱۶۶۰۱۷۶۱۷:۱۳:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۵
اشکال نداره آزادی اختیار که هست مسلمان هاکالای فرانسوی نخرن ببینم کی باید عذر خواهی کنه.؟میخواین صاف تو چشمت زل بزنن به عقیدت توهین کنن هیچ کاری نکنی اف به این آزادی
ناشناس۱۶۶۰۳۱۷۱۸:۵۶:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۵
فقط یک سؤال ساده را جواب بدهید چرا همه که دنبال زندگی بهتر هستند به سمت غرب مهاجرت می‌کنند نه کشور اسلامی یا کشورهای شرقی
ناشناس۱۶۶۰۳۴۵۱۹:۱۴:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۵
لطفا به آزادی رسانه ها در ایران هم بپردازید.
کاوه۱۶۶۰۵۰۱۲۱:۳۷:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۵
بله غرب اصالت سود برایش مهم است و بهمین دلیل با انسانهای وفادار به عدالت و انسانیت آنقدر بد تا می کند .
ناشناس۱۶۶۰۵۱۴۲۱:۴۷:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۵
بهترین جواب به توهین ها خروج دسته جمعی مسلمانان از اورپا بسمت کشور خودشون تا اروپا از وجود نخبه ها مسلمان که اروپا رو ساختند محروم بشه ، همه مسلمانان با خانواده باید اروپا رو ترک کنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  21. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  25. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  11. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  12. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  13. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  14. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  15. سفیدشویی جنایت!

  16. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  17. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  18. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  19. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  20. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  21. ترکیه ای که من دیدم! 

  22. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  23. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  24. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  25. حل يك ابرچالش نظام

آخرین عناوین