جنجال توییت «ذوالنوری» به روایتی دیگر

گروه سیاسی الف،   3990730050 ۱۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
  جنجال توییت «ذوالنوری» به روایتی دیگر

« جناب روحانی

اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن (ع) بامعاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می کنید امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود»

این توییت مجتبی ذوالنوری یکی از نمایندگان مجلس است در انتقاد به اظهارات تکراری رییس جمهور در تفسیر صلح امام حسن(ع) که در روزهای گذشته جنجال تازه‌ای آفرید.

طبیعتا پیام این نوشته کوتاه از سوی یک سیاستمدار خطاب به یک سیاستمدار دیگر را نمی توان بدون اعتنا به پیامدها و آثار سیاسی آن تفسیر کرد. خواه ناخواه گیرندگان این پیام آن را در راستای سیاست و نوعی کنشگری سیاسی تفسیر خواهند کرد و این چیزی است که سیاستمداران در گفتار و نوشتار خود باید به دقت رعایت کنند. به خصوص زمانی که این قبیل پیام ها از سوی سیاستمدارانی صادر شود که به صراحت وعصبانیت در اظهار نظر هم شهره هستند. 

اما واقعیت آن است که تفسیر و تحلیل این توییت کوتاه را اولا فقط نباید در مختصات سیاست دید و ثانیا در تفسیر سیاسی آن باید به اظهارت طرف مقابل که برانگیزاننده این توییت بوده هم توجه داشت: آیا خود اظهارات رییس جمهور درباره صلح امام حسن(ع) یک اظهار نظر باری به هر جهت بوده؟! یا نوعی کنشگری سیاسی بود؟ یقینا پاسخ به این سوال مثبت است. پرداختن چندباره به صلح امام حسن(ع) در بیانات رییس جمهور هیچ معنایی ندارد جز ارسال این پیام سیاسی که اکنون وقت جنگ نیست و باید به تاسی به کردار سیاسی امام حسن(ع) گوشه چشمی هم به صلح داشته باشیم. فارغ از درستی و نادرستی این نظر، رییس جمهور در مقام یک سیاستمدار ارشد حق دارد نسبت به رویدادهای سیاسی نظر خود را ابراز کند اما آیا این حق فقط منحصر به رییس جمهور است یا مخالفان این تفسیر هم حق پاسخگویی خواهند داشت؟

 درست تر این است که پیام سیاسی توییت ذوالنوری را در این باره در همین مقام پاسخگویی و دفاع تفسیر کنیم نه حمله و تهاجم به رییس جمهور و خواستار اعدام او شدن ! آنچه در رمز گشایی سیاسی این توییت به آن توجه نشد اولا همین مقام پاسخگویی و دفاع سیاسی بود و ثانیا معنای خود آن فارغ از متن سیاسی اش.

همانطور که در ابتدای این نوشته آمد پیام این توییت را نباید فقط در متن سیاست معنا کرد. این نماینده  هر چند در انتخاب مثال و کلماتش بی سلیقگی کرده است اما آیا درهمین مثال او خواستار اعدام رییس جمهور شده است؟ کردار سیاسی این نماینده و نمایندگان مشابه قابل نقد است اما اگر معتقدیم در کنش سیاسی آنها انصاف وجود ندارد یا در نقل سخن حریف شان تحریف می کنند، نمی توانیم برای نقد به آن ها بر همین ابزار اتکا کنیم !

 آنچه او در پاسخ به تفسیر رییس جمهور از صلح امام حسن(ع) مورد نقد قرار داده این است که رجوع به نظر مردم در همه زمینه ها و در همه مواقع خردپسند نیست و خود آقای روحانی هم در طول حیات سیاسی خود و اساسا هیچ سیاستمداری چنین عمل نکرده است و «اگر» قرار بر عمل به این نظر باشد امروز اکثریت مردم ایران از آقای روحانی و دولت او ناراضی و خواستار کناره گیری وی هستند و البته اندکی نیز ممکن است خواستار مجازات شدید باشند اما آیا درست است که بنابراین رای و نظر مردم با رییس جمهور برخورد شود؟! 

پرسش دیگر این است:  چرا این پیام و مضمون مجموعا درست آن اینگونه در مختصات هیجان‌های سیاسی تفسیر می شود؟ نقش رسانه ها در کاستن از این هیجانات و فضای جو زده سیاسی چیست؟ آیا رسانه‌ها باید در سودای رای جمع کردن و هواداری‌های مرسوم - بعضا با تحریف و بدفهمی- به این هیجانات سطحی و زودگذر بدمند یا با تحلیل و بررسی منطقی تر و عقلانی تر به مخاطب خود «فکرکردن» را هم بیاموزند؟ متاسفانه به نظر می رسد رسانه‌های ما یکسره وقف اهداف سیاسی تامین کنندگان مالی خود هستند و از این وظیفه ذاتی خود غافلند.

 

 


 

دیدگاه کاربران

علی۱۶۵۶۴۷۵۰۹:۴۲:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۳
مقاله وزین و منطقی است بله مضمون حرف ذوالنور هو این بود که اگر خواست ملت ملاک است امروز نظر ملت درباره شما چیز دیگری غیر از سال 96 است. اگرچه قدری تند بود مثل لفظ اعدام.
محمد۱۶۵۶۶۷۰۱۱:۲۵:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۳
یک مقاله بار یماست مالی کردن و توجیه رفتار بسیار زست یک نماینده. اگر این نماینده از جناح مخالف شما بود بازهم همین مقاله را می نوشتین. تاریخ ثابت کرده هر دو طرف در این موضوع مردود هستند.
علی۱۶۵۶۷۰۰۱۱:۳۵:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۳
اگر خواست ملت مهم بود!!!؟؟؟ اگر انجام نشود یعنی خواست ملت مهم نیست!!!!!!!!
ناشناس۱۶۵۶۸۶۳۱۳:۰۱:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۳
ذالنور فریب خورد کمی بصیرت
ناشناس۱۶۵۶۸۷۷۱۳:۱۰:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۳
الان داری از طرف ملت حرف میزنی ؟
ناشناس۱۶۵۶۹۲۷۱۳:۴۱:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۳
آقای سیاح که از منتقدین دولت هستند فرمودند خانم خانه در قرعه کشی ایران خودرو سمند بنامش در آمده آقای خانواده سمند کار کرده خود را فروخته ۲۰۰ میلیون تومان و با ۱۰۰ میلیون تومان آن سمند نو را خریده و ۱۰۰ میلیون دیگر را در جیبشان گذاشته اند خودرو آنها هم نو شده اگر اقتصاد کشور را به پت و مت داده بودیم به این خنده داری نبود بنا بر این باید بگوییم از پت و مت و سه نون حیف نون دولت ملولیم
ناشناس۱۶۵۷۰۰۶۱۴:۲۹:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۳
7 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 600 درصدی سر سفره مردم گذاشتند حالا برای ما داستان صلح امام حسن(ع) تعریف می کنند !!!!
ناشناس۱۶۵۷۵۲۶۲۲:۲۰:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۳
اگر آدمهایی مثل ذوالنور نبودند، برجام به فرجام می رسید و ترامپ دیوانگی نمی کرد و ما امروز اینگونه بدبخت نبودیم.حیف زحمت و تدبیر روحانی و دکتر ظریف را تندروهای بی منطق به بادفنا دادند
ناشناس۱۶۵۶۴۷۹۰۹:۴۴:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۳
حال که مصلحت این است دولت استیضاح نشود لا اقل طرح سوال از رییس جمهور را اجرایی کند و یک مصوبه و قانونی تصویب کنند که بشود دولت ها را پس از سر آمدن مدتشان به خاطر عملکردهای سو و تخلفات و فسادها محاکمه کرد این کمترین کاری است که مجلس باید انجام دهد
ناشناس۱۶۵۶۶۷۲۱۱:۲۶:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۳
دقیقا . باید تیر 1400 ، روحانی و جهانگیری و برادرها و خواهرزاده ها و فک و فامیل و باقی رفقاشون محاکمه بشن
ناشناس۱۶۵۶۴۸۱۰۹:۴۶:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۳
ماله کشی به معنای اهم کلمه!!!!
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۶۵۶۹۱۷۱۳:۳۳:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۳
از نمایندگان مجلس یازدهم مصرانه می خواهیم قانون جامع از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال را که شامل همه بخش های دولتی و خصوصی و افراد آزاد یعنی شامل تمامی افراد جامعه که ثروت های نامشروع و باد اورده ناشی از تلاطمات اقتصادی بدست اورده اند را تصویب و بر اجرای آن نظارت نمایند
ناشناس۱۶۵۸۹۵۵۲۳:۴۲:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۴
رطب خورده منع رطب چون کند؟!!!!!
ناشناس۱۶۵۷۵۳۱۲۲:۲۵:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۳
خوشبختانه مقام معظم رهبري با اظهار نظر صريح در اين خصوص اين ماله كشي و امثال آن را بي اثر كردند.
ناشناس۱۶۵۶۴۸۶۰۹:۴۷:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۳
ذالنور هم حرف غلط روحانی رو تکرار کرد به نوع دیگری. اعدام نه اما حداقل استعفای روحانی را خواهانیم اما کو گوش شنوا؟
ناشناس۱۶۵۶۷۱۲۱۱:۳۷:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۳
حرف روحانی نه تنها غلط بلکه با غرض بود . جواب ذوالنوری کاملا موجه و صحیحه . ولی طرفداران دولت به مجلس سلفی بگیر که حقوقش رو از دولت میگرفت و بله قربان میگفت عادت کردن ، دیگه نمیتونن نماینده مستقل رو تحمل کنن
ناشناس۱۶۵۶۴۸۸۰۹:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۳
موضوع روابط خارجی کشور فقط باید توسط ملت تعیین گردد . دولت و سایرین نشان دادند گه توانایی و صلاحیت اینکار را ندارند .
ناشناس۱۶۵۶۹۵۴۱۴:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۳
نزديك 200 كشور داريم از حالا 200 رفراندم براي برقراري اتباط ميگذاريم نظرت چيه اي كيو؟ پس اين همه نماينده براي چيست؟
ناشناس۱۶۵۷۰۶۲۱۵:۰۵:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۳
خب دوست عزیز این مردم بودن که دولت رو انتخاب کردن. اتفاقا دلیل رای دادنشون هم سیاست خارجی دولت بود هم چرخ سانتریفیوژ بچرخه هم چرخ زندگی مردم! مردم یادتان هست!؟
ناشناس۱۶۵۶۴۹۱۰۹:۴۹:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۳
جنجال و فرافکنی تا 1400 آیا این حرفها دردی از مردم دوا میکنه آقایان؟
ناشناس۱۶۵۶۴۹۲۰۹:۴۹:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۳
در مجلس دهم هم آقای حاجی دلیگانی طراح طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی با پیگیری های خودشان این طرح را در اردیبهشت ماه ۹۸ در صحن مجلس به تصویب رساندن ولی حتی با تصویب شدن این تفحص مشخص نیست چه عواملی مانع از اجرایی شدن این تفحص شدند لازم است جناب آقای دلیگانی که در مجلس یازدهم حضور دارند این مهم را برای تنویر افکار عمومی شفاف سازی بفرمایند و در نطق در مجلس عوامل جلوگیری کننده را مشخص فرمایند
ناشناس۱۶۵۷۰۹۰۱۵:۲۲:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۳
ما از قاطبه نمایندگان ضد فساد درخواست داریم مجلس یازدهم هرچه سریعتر طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را کلید بزند آقای قالیباف بر خورد با ۴ درصدی ها که شعار انتخاباتی شما بود را عملیاتی کنید...
ناشناس۱۶۵۶۴۹۳۰۹:۵۰:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۳
کاش بجای تاریخ گویی کمی برای مردم وقت بگذارید
ناشناس۱۶۵۶۴۹۹۰۹:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۳
این دونظر را در کشور به رفراندم بگذارید هر کدام رای اورد عمل کنید
ناشناس۱۶۵۶۶۷۵۱۱:۲۷:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۳
اگه الان رفراندوم بذارن که ایران مستعمره انگلیس یا امریکا بشه احتمالا رای هم میاره . اونوقت باید بشه ؟؟؟
ناشناس۱۶۵۷۶۸۵۰۱:۲۲:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۴
الان تمام کشورهای دنیا که در صلحند مگر مستعمره هستند؟
ناشناس۱۶۵۶۷۰۴۱۱:۳۶:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۳
هر حرف غلطی و کار بی معنایی رو به اسم رفراندوم توجیه کنین . الان خیلی از جوونها معتاد و الکلی و شیشه ای هستن . رفراندوم بذاریم اعتیاد خوبه یا نه و اونها بیان رای بدن که خوبه . اینجوری درسته به نظرت ؟
ناشناس۱۶۵۶۷۴۷۱۲:۰۰:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۳
اگه الان تو امریکا رفراندوم بذارن هشتاد درصد مردم مخالف حضور نظامی امریکا در خاورمیانه هستن چون اصولا به اونها ربطی نداره . فکر میکنی دولت امریکا اهمیتی میده ؟!
سعید۱۶۵۶۵۰۱۰۹:۵۶:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۳
واویلا! امام فرمود: میزان، رأی ملت است! شما با این متن در صدد این هستین که بگین رأی مردم مهم نیست؟ چیزی که ما تشخیص بدیم درسته درسته؟
ناشناس۱۶۵۷۰۰۹۱۴:۳۱:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۳
زیباکلام : روحانی از 24 میلیون رای سال 96 الآن 240 هزار رای هم ندارد . امام خمینی: ملاک حال فعلی افراد است.
مهدی۱۶۵۸۸۶۵۲۲:۲۷:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۴
چی شد؟ الان صحبت زیباکلام سند شد؟
محمد۱۶۵۶۵۰۸۰۹:۵۹:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۳
یک طرفه قاضی نرویم ذالنور مراقب باشد روحانی هم مظلوم نمایی نکند چون عملکردتان را قضاوت میکنیم تا سخنرانی تان را
ناشناس۱۶۵۶۵۱۷۱۰:۰۴:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۳
لابلای این اخبار مشخص فرمایید فساد اعلامی از سوی آقای میر سلیم چه شد
ناشناس۱۶۵۷۰۰۳۱۴:۲۷:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۳
صحبت های میرسلیم کذب محض بود زیرا نتوانست مستندات خود را به مرجع قضایی ارائه کند.
ناشناس۱۶۵۷۴۵۷۲۱:۲۱:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۳
پس چرا دادگاهی نمیشود
خنده بازار۱۶۵۸۴۲۰۱۵:۵۹:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۴
چون یه جمعیت تو ایران هست که به جای عقل خودشون عمل سلبریتی ها رو ملاک قرار میدن. و درحالی که دو قرون سواد و حافظه تاریخی و سیاسی و عقلانی ندارن هی اظهار فضل می نمایند. هر کار هم کنی درست بشو نیستن.
ناشناس۱۶۵۷۴۶۰۲۱:۲۳:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۳
آقای میر سلیم متهم به بهتاناست از خود دفاع کنید
ناشناس۱۶۶۰۷۶۹۰۴:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۶
مگه دروغگو دشمن خدا نیست چرا باید یه دروغگو توی مجلس باشه؟
ناشناس۱۶۵۷۴۶۲۲۱:۲۵:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۳
دیوان محاسبات ورود کرد و تخلف را اعلام کرد.
ناشناس۱۶۵۶۵۲۳۱۰:۰۹:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۳
تفاوتی نمی کنه کی سر کار باشه.برنامه حذف نفت از بودجه با 30برابر کردن قیمت ارز و صرفه اقتصادی صادرات به دلیل هزینه کم کارگر و تولید هست.این روش در چین و ترکیه اجرا شده مسلولین هم دنبال این صادرات و مالیات بیشتر هستند..حالا هرکی میخواد سرکار باشه فرقی نمی کنه.اینا بازیه
ناشناس۱۶۵۷۶۹۰۰۱:۲۹:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۴
وقتی نتوانیم ارز وارد کنیم صادرات در حد داد و ستد و ورود کالای بنجول یا کوله بری محدود میشه
ناشناس۱۶۵۶۵۲۷۱۰:۱۰:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۳
بیخود از این آقا دفاع نکنید. با اینکه آقای روحانی شدیدا مورد انتقاد است ولی کسی مثل ایشان و همفکرانش که جز حرفهای بی ارزش و تند روی یک کار اجرائی قابل قبول هم ندارند حق چنین اظهاراتی راندارند.
ناشناس۱۶۵۶۶۷۶۱۱:۲۸:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۳
روحانی کاری کرده که هر کسی که فکرش رو بکنی حق انتقاد داره . یعنی کلا همه حق پیدا کردن بس که همه چی رو نابود کرد این دولت
ناشناس۱۶۵۷۰۲۰۱۴:۳۷:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۳
صلح امام حسن(ع) بدلیل خیانت خواص بود صحبت های روحانی درست نبود.
ناشناس۱۶۵۷۵۸۳۲۳:۱۰:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۳
همینطوره البته زمان امام حسین هم خواص هم عوام خیانت کردند.
خنده بازار۱۶۵۸۴۲۵۱۶:۰۵:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۴
کاش اون روزی که روحانی پشت تریبون لفظ "بی شناسنامه ها" را خطاب کردن به ۱۴ میلیون ایرانی همون هایی که الان جامه ها می درند برای روحانی برای مردم هم جامه می دریدند. این نماینده کم کمش بر اساس منطق روحانی جواب داده.
ناشناس۱۶۵۶۵۲۹۱۰:۱۲:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۳
ثانیا در تفسیر سیاسی آن باید به اظهارت طرف مقابل که برانگیزاننده این توییت بوده هم توجه داشت: احسنت حالا برید دنبال کسی که با موضع گیری هایش آتش اعتراضات رو روشن کرد نوعی به قول شما برانگیزاننده بود!واگر جراتش را دارید حبس و حصرش کنید!
ناشناس۱۶۵۶۵۳۲۱۰:۱۵:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۳
تمام کنید این بگو مگو رو به فکر مردم باشین
ناشناس۱۶۵۸۹۲۹۲۳:۳۱:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۴
مردم واقعا با این گرانیها چه کنند؟
عباس۱۶۵۶۵۳۶۱۰:۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۳
متاسفانه بعضی بی اخلاقی و بی ادبی را از اصول انقلابی بودن میدانند.
ناشناس۱۶۵۶۶۷۷۱۱:۲۸:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۳
جالبه هنوز طرفدارهای دولت ، از ایران و خارج از کشور ، اینجا فعال هستن .
ناشناس۱۶۵۶۵۴۱۱۰:۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۳
یک سوال چه اشکال دارد در امور مهم به ارای مردم مراجعه شود و نظر انها را پرسید ایا عقل و خرد مجموع ملت ایران از چند نفر مسئول تصمیم گیر کمتر است که در هیچ موردی به ارای مردم رجوع نمی شود و اصل رفراندوم که در قانون اساسی امده عمدا فراموش می شود
ناشناس۱۶۵۸۴۲۹۱۶:۰۹:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۴
مردمی هستیم بدون مطالعه و آگاهی درباره سیاست و تاریخ. انتخابات ۹۶ فکر میکنم نمونه بسیار خوبی بود. همون کسی که امضا کرد حصر را حالا ادعا رفع آن رو داشت و مردم هم خب بهتره نگم.
ناشناس۱۶۵۶۵۴۶۱۰:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۳
هدف اقای روحانی از تکرار سخنان خوددر مورد صلح امام حسن علیه السلام یاد اوری این موضوع هست که کشور نباید دایم درحال وجنگ وتحریم باشد صلح هم می تواند برای حفظ مردم،دین وکشورمورد توجه قرارگیرد یعنی این همه مرگ بر این وان که گفتیم نتیجه اش شده
ناشناس۱۶۵۷۰۱۵۱۴:۳۳:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۳
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۶۵۷۵۵۵۲۲:۴۴:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۳
نه دیگه . اینجور وقتا توضیح و تفسیر یادش میره
ناشناس۱۶۵۶۵۵۳۱۰:۲۸:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۳
بسيار كار درستي انجام داده. نماينده مردم است از جانب مردم صحبت ميكند.
ناشناس۱۶۵۷۲۴۰۱۷:۵۰:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۳
با چه تعداد رای رفته مجلس که نماینده مردم هم باشه؟!!
ناشناس۱۶۵۷۶۲۳۲۳:۴۱:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۳
۱۱۳۴۶۵ رای
ریشخند۱۶۵۸۴۳۲۱۶:۱۲:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۴
به هر حال مردم انتخاب کردن یعنی مانند رئیس جمهورتان کسانی که مخالف نظر سیاسی شما هستن را انسان نمی دانید. واقعا که...
dayani۱۶۵۶۵۵۴۱۰:۲۹:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۳
درست است دولتها به خواست مردم کاری نمی کنند، اما همیشه هم در موارد منفی و هم در موارد مثبت، پای مردم را بمیان می کشند. آقای روحانی چنین کرده است و آقای ذوالنور هم همانگونه رفتار کرده است، در واقع این هردو بنا به دلایلی که خود دارند نظری را اعلام و با چاشنی مردم آنرا تزئین کرده اند. والی کی نمیداند که به لحاظ عقلی همیشه، صلح بهتر از جنگ است
ناشناس۱۶۵۶۵۵۵۱۰:۲۹:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۳
تمام مشکلات کشور در اثر وجود افراد تندروی مثل آقای ذوالنور ایت. اینها در اثر تندروی حق الناس بزرگی بر گردن دارن، من که به شخصه به عنوان بک ایرانی یشان و هم کروهی هایشان را حلال نمی کنیم. خدا هم از سر تقصیرات ایشان نظیر آتش زدن یک معاهده بین المللی در مجلس و حمله به یفارت عربستان و صدها مورد مشابه نخواهد گذشت. افرادی که با رأی حداقلی وارد مجلی می شوند، چون گزینه های معقول تر و متعادل تر مجال ورود ندارند. بی تقوایی از این بیشتر؟
ناشناس۱۶۵۶۶۸۱۱۱:۳۱:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۳
نیست دیگران حلال میکنن امثال روحانی و ... رو ؛ حالا تو هم حلال نکن
ناشناس۱۶۵۷۰۱۶۱۴:۳۴:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۳
آقای روحانی اگر استعفاء نمایند به تقوا نزدیک تر است.
ناشناس۱۶۵۶۵۶۲۱۰:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۳
شما هم توجیه نکنید قبول کنید که اقای ذوالنور اشتباه کردند
ناشناس۱۶۵۷۰۲۲۱۴:۴۰:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۳
درس مهم برجام بی فرجام این بود که هرگز نباید به صلح با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کرد روحانی اشتباه کرد.
رضا ۶۱۳۱۶۵۶۵۶۷۱۰:۳۶:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۳
فرض کنید چنین جملاتی که آقای ذوالنوری خطاب به رییس جمهور گفته رو یکی از سیاسیون به اقای جنتی میگفت چه اتفاقی میافتاد؟
ناشناس۱۶۵۶۵۷۷۱۰:۴۲:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۳
تا کار این دولت سال آینده تموم بشه ملت بدبخت و بیچاره شدند وبه خاک سیاه نشستند. کجای کاری شما
ناشناس۱۶۵۶۶۹۵۱۱:۳۳:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۳
اصلا وظیفه این دولت همین بود
ناشناس۱۶۵۶۶۹۶۱۱:۳۴:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۳
خب به جاش روحانی خوشحاله که کار ناتموم رفسنجانی و خاتمی رو تموم کرده
ناشناس۱۶۵۷۶۰۰۲۳:۱۷:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۳
مطمئن باشید که دولت آینده متشکل از احزاب راست خواهد بود و همه مشکلات را حتما حل خواهد کرد شک نکنید.
محمد۱۶۵۶۵۹۲۱۰:۴۶:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۳
کلام اقاي ذوالنور کجاش توهين بود من نفهميدم. برخي حاميان رييس جمهور به جاي پاسخگويي ايشون تا تونستن به ايشون تهمت زدند.
ناشناس۱۶۵۷۲۶۵۱۸:۱۲:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۳
به فرموده رهبری هتک حرمت بوده
ناشناس۱۶۵۶۵۹۳۱۰:۴۶:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۳
اگر روحانی رو هم استیضاح یا اعدام کنند ذوالنوری ها هم قادر به سامان وضع فعلی نیستند مملکت ما آدمهای بزرگ و دلسوز میخواد
ناشناس۱۶۵۷۰۱۸۱۴:۳۵:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۳
حتی با چوب خشک هم اوضاع کشور اینقدر وخیم نمی شد.
محمد۱۶۵۶۵۹۷۱۰:۴۹:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۳
انصاف داشته باشید. همین.
ناشناس۱۶۵۶۹۷۵۱۴:۱۳:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۳
انصاف، عدالت، صداقت و امانتداری همان سالها قبل از کشور کوچ کردند.
ناشناس۱۶۵۶۶۰۳۱۰:۵۳:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۳
هئیت نظارت بر عملکرد و گفتار و رفتار نمایندگان ! کجایی ؟ خوابی ؟
ناشناس۱۶۵۷۶۵۸۰۰:۵۴:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۴
دقیقا بغل دست نمایندگانی که خواهان استیضاح روحانی هستند ، نشسته اند . دوست عزیز اگر نظارت و کنترل و بازخواستی در کار بود ، که دولت فخیمه فرصتی برای این همه زرافشانی به پیکر مملکت تو تمام این سالها پیدا نمیکرد. شد یه بار غیر از ماجرای بنی صدر ، یکی یقه دولت رو بچسبه ، بپرسه داری چیکار میکنی ؟ نمونه بارزش تو قضیه گران کردن بنزین و قصه ی صبح جمعه ی روحانی ، کسی چیزی گفت ؟ دولت پاسخگوی کارش شد ؟ حرفا میزنی!
ناشناس۱۶۵۶۷۰۷۱۱:۳۶:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۳
بیان اقای ذوالنور درست نبود.
ناشناس۱۶۵۶۷۱۵۱۱:۴۰:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۳
یک روز توجیه ملت با جنگ امام حسین (ع) یک روز سرکار گذاشتن مملکت با صلح امام حسن (ع) فردا پس فردا استفاده غیبت امام زمان (ع) و جیم شدن مسئولین با کلی دزدی و اختلاس
علی۱۶۵۶۷۱۹۱۱:۴۳:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۳
آقای ذالنور! اگر استیضاح رئیس جمهور سبب می شود که مردم به حق خود برسند، این کار را بکنید، چرا که شما نماینده مردم هستید و باید خواسته مردم را درخواست کنید، و اگر چنین نیست، از کسی(رهبری) مایه نگذارید!!!!! متاسفانه بعضیها ناخواسته دوست نادان می شوند.
ناشناس۱۶۵۶۷۳۲۱۱:۴۸:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۳
آقای ذوالنوری ازکجااین نظرمردم رابدست آورده نظرسنجی کرده رفراندوم برگزارکرده ویاهرچی.همه ازطرف مردم حرف میزنندولی نمی گویندازطرف چنددرصدمردم.
حسین آزاده۱۶۵۶۷۴۹۱۲:۰۰:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۳
تصور کنید همین حرف را آدمی خارج از نظام میزد. الان توی اوین نبود؟
ناشناس۱۶۵۶۷۵۴۱۲:۰۴:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۳
قربانت گردم در اين عصر و زمانه كه داعش و طالبان و القاعده و بوكوحرام و امثالهم به اسم اسلام و مسلمين به راحتي آب خوردن مي زنند و مي كشند و منفجر مي كنند و از بين مي برند و حمام خون به راه مي اندازند ، لااقل وظيفه ما ست كه در مملكت جمهوري اسلامي به فكر چهره ديگري از اسلام در دنياي كنوني باشيم و به دنيا اعلام كنيم اسلام ، آن اسلامي نيست كه داعش مي گويد كه القاعده مي گويد !! جناب ذوالنوري ! بياييد نوري به چهره اسلام در زمانه كنوني بپاشيد ، و هزار عجب كه در مملكت اسلام، در مجلس شوراي اسلامي از اعدام رئيس جمهور مملكت صحبت مي فرما ييد !!! جناب ذوالنوري ! تصدقتم ! هر سياست تابع زمان و مكان است ، تابع شرايط خاص است ما در تاريخ اسلام صلح حسني داريم و قهر حسيني ،هر كدام در شرايط و زمان خودش !! سياست اگر سياست باشد چون خمير است كه به هر صورت مي توان در آورد ، به هر شكلي مي توان چيزي ساخت !! بله برادر سياست مثل فولاد نيست ، سياست مثل خمير بازي است !! هم صلح حسني سياست است ، هم صلح حسيني ، و هم سياست فرهنگي امام صادق سياست است و هم ولايتعهدي امام رضا !! و هم ٢٥ سال خانه نشيني امام علي !!! بله ؟
علی۱۶۵۶۷۶۰۱۲:۰۸:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۳
اگر مردم معیار هستند برای ایجاد اتحاد و مبارزه با دوقطبی شدن جامعه در مورد مسایل اصل و پایه همه پرسی بگذارید ، بهترین راه حل ممکن برای بازگشت اتحاد به جامعه مشخص شدن نظر اکثریت است.
ناشناس۱۶۵۶۷۸۰۱۲:۱۶:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۳
کل مضمون جمهوری و دموکراسی رو زیر سوال بردی. معلومه که مراجعه به رای مردم همیشه لازم و مهمه حالا اینکه نمیکنن بحث جدا داره.
ناشناس۱۶۵۶۸۱۶۱۲:۳۴:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۳
اشکال کار جناب روحانی این است که دلیل توجیه تلاشهای دولتش برای یافتن راهی صلح آمیز برای توافق با دنیا را به تاریخ گره میزند حال آنکه نیازی نیست و کافی بود به مردمی که به او رای داده اند اتکا میکرد .
ناشناس۱۶۵۶۸۲۲۱۲:۳۶:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۳
سياست هايي كه در تاريخ اسلام آمده است : --- سياست هاي مذاكره اي و صلح و آشتي پيامبر اسلام ---- سياست هاي جنگي پيامبر --- سياست ٢٥ سال خانه نشيني امام علي --- سياست صلح امام حسن --- سياست شهادت طلبي امام حسين --- سياست " دعايي " امام سجاد --- سياست فرهنگي و تربيت شاگردان زبده امام صادق --- سياست قبول ولايتعهدي مامون از طرف امام رضا سلام الله عليهم اجمعين نتيجه : نتيجه آن كه هر سياستي تابع مقتضيات و شرايط زمان و مكان خاصي است سياست سيال است ، سنگ خارا نيست تصدقتم
ناشناس۱۶۵۶۸۵۲۱۲:۵۴:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۳
سووال اینست که اگر خود آقای ذوالنوری و همفکرانش هم در معرض قضاوت مردم قرار گیرند وضعشان از روحانی بد تر نباشد بهتر نیست
محمدرضا۱۶۵۶۹۱۱۱۳:۳۱:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۳
سلام. مجازات یا عدم مجازات هر شخصی بر اساس نظرسنجی معلوم نمیشود، بلکه این از وظائف دادگاه و دادگستری است، ولی مردم میتوانند رای به صلح یا جنگ با هر کشوری را بدهند، چون در نهایت این مردم هستند که هزینه‌های آنرا تقبل میکنند، و خلط کلامی است که این چند روزه برای ان سخنرانی و این توییت انجام شده.
علی۱۶۵۶۹۱۶۱۳:۳۳:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۳
باسلام وقتی قراره تمام ترکش های تحریم سرسفره مردم قرار گیرد چرا نباید مرد تعیین کننده باشند؟
ناشناس۱۶۵۶۹۴۴۱۳:۵۴:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۳
نیروی نظامی و سیاست خارجی و ده ها مورد مهم دیگر در اختیار روحانی هست چرا با موشک بازی و حرف های نسنجیده دشمن تراشی میکند تا کی ملت باید تاوان رفتار خصمانه نیروی زیر دست روحانی توان بده عزیزم نمی توانی برو کنار یک دیگر رئیس جمهور میشه
ناشناس۱۶۵۶۹۶۴۱۴:۰۷:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۳
خلاصه این بحثها این است که به طور کلی نظر مردم اهمیتی نداره
ناشناس۱۶۵۶۹۶۸۱۴:۱۰:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۳
حتی اگر فرض کنیم که امکان عزل یا حتی مجازات رئیس‌جمهور از طریق برگزاری رفراندوم باشد؛ انصافاً مردم ایران بیشتر بر این باورند که مشکلاتشان با صلح با آمریکا و کنار گذاشتنِ تندروها حل می‌شود یا با عزل و مجازاتِ شدیدِ روحانی؟!
ناشناس۱۶۵۶۹۷۸۱۴:۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۳
رهبری امروز از این سخن انتقاد کرد بعد شما ماله می کشید ..
ناشناس۱۶۵۶۹۸۲۱۴:۱۷:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۳
با اعدلم رییس جمهور همه چیز گل و بلبل می شود؟؟؟؟ جناب ذوالنور اگه واقعا کاری هستید الان که مجلس دست شماست چرا کاری نمیکنید؟ از وقتی که مجلس انقلابی شروع شد، دلار ۲ برابر شد دولت بد، شماها چه کردید؟؟؟؟
علی کریمی۱۶۵۶۹۹۴۱۴:۲۲:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۳
علیرغم وجود روشهای علمی برای سنجش رای و نظر مردم همه سیاستمدران ما رای و نظر خود را به عنوان رای و نظر مردم مطرح می کنند که در چنین شرایطی بروز این بی اخلاقی ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.
فرهاد۱۶۵۷۰۱۱۱۴:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۳
یکبار وبرای همیشه این داشتن رابطه با امریکا را علیرغم تمام معایب ومحسنات آن به رفراندوم بگذارید تا تکلیف روشن شود و اینقدر از مردم به نفع خود استفاده نکنید هر دو طرف
سعید۱۶۵۷۰۴۵۱۴:۵۵:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۳
رهبر عزیز انقلاب، جواب شایسته ای به این هتک حرمتها دادند.
ناشناس۱۶۵۷۰۵۳۱۵:۰۲:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۳
افرادى مانند مير حسين انتخاب كنيد
ناشناس۱۶۵۷۰۷۲۱۵:۱۱:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۳
ذالنوری هدفش فقط این است که مطرح شود چون نه سیاسی نه روحانی نه یکی از مردم عادی.اگر اگر اگر کاری راه حلی بلدا بسم الله
ناشناس۱۶۵۷۰۷۷۱۵:۱۳:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۳
قابل توجه اقای ذوالنور و دوستان لطفا کاسه داغ‌تر از آش نشوید و سریعا عذر خواهی کنید
ناشناس۱۶۵۷۰۸۱۱۵:۱۷:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۳
امروز همه دیدیم رهبری چه سیلی تند و محکمی زدند.........
بهلول.دانا۱۶۵۷۰۹۲۱۵:۲۲:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۳
جناب ذوننور. ما می خواهیم پیرو امام حسن باشیم .شما مشکلی با امام حسن داری.اخه کجای دین گفته با همه دنیا در ستیز باشید. اگر شما یک کشور اسلامی با مردمان مرفه وکشوری اباد با ملتی سر شار از عشق و محبت به همنوع با هر دیدگاه و نوع تفکر بیشتر به دین خدا کمک میکردید
ایرانی۱۶۵۷۰۹۹۱۵:۲۶:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۳
دورود بر امام حسن مجتبی.. ما دوست داریم پیرو خط فکر امام حسن باشیم اقای ذوننور ...
ناشناس۱۶۵۷۱۰۳۱۵:۲۹:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۳
احسنت به ذوالنور من ازش حمایت میکنم.
ناشناس۱۶۵۷۱۷۵۱۶:۲۸:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۳
از یک تدارکاتچی چه انتظاری داریم. من نمی خواهم از روحانی حمایت کنم و یا گفته ها و کارهایش را توجیه کنم به جای روحانی هر شخص دیگری بود و ضع چندان تفاوت نمی کرد. وقتی کل مراودات تجاری ما با جهان دچار یک بن بست کلی است وتنها راه ارتباط قاچاق می باشد چه می توان کرد.
ناشناس۱۶۵۷۵۵۸۲۲:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۳
اگر روحانی کاره ای نیست چرا کاندید شد و چرا امثال جنابعالی بهش رای دادین ؟
ناشناس۱۶۵۷۱۸۶۱۶:۳۸:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۳
مشکلات ماله تحریم هاست.روحانی از سال 92 تا 97 تورم رو کنترل کرد.علت تحریم هم اتخاذ سیاستهایی است که دولت نقشی در اعمال انها ندارد.مجلس هم این موضوع رو میدونه و به همین علت هییت رییسه استیضاح رو یواشکی پس گرفت
ناشناس۱۶۵۷۱۹۲۱۶:۴۱:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۳
كاش ميدانستيم اقاي زالنوري از كدام مبنع بنظر مردم دسترسي پيدا كرده اند چون صدر صد نظر مردم كلم چيز ديگري است اقاي ذالنوري تفسير به راي كرده اند
ناشناس۱۶۵۷۲۹۴۱۸:۴۴:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۳
توئيت ذوالنور مشخص شد ايشان نه شم سياسي دارد ونه درك منطقه اي وجهاني بنا بر اين بهتر است خيلي زود از رياست كميسيون امنيت ملي وحتي نمايندگي مجلس استعفا دهد
ناشناس۱۶۵۷۳۵۶۱۹:۳۹:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۳
آقای ذالنوار که خود معمم است نمی داند حرمت شکنی حرام است
ناشناس۱۶۵۷۶۰۷۲۳:۲۲:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۳
مگه این اولین باره تو این مملکت حرمت کسی شکسته میشه؟
ناشناس۱۶۵۷۴۰۶۲۰:۲۵:۵۳ ۱۳۹۹/۸/۳
شما هم ساکت ماندی تا ببینی رهبری چه واکنشی نشان میده بعد طوطی وار تکرارش کنید.
ناشناس۱۶۵۷۵۳۹۲۲:۳۱:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۳
نرود میخ آهنین در سنگ
علی۱۶۵۷۵۵۱۲۲:۴۲:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۳
آنچه که مشخص شد این است که آقای ذوالنور در جایگاهی که قرار گرفته ؛ جایگاهش نیست و مسول کمسیون امنیت مجلس اینگونه صحبت کند؟ یا از سر عصبانیت و لج بازی است؛ یا بازی خورده و یا ساده اوح است.مجلسی که خود را انفلابی می داند در مدت 5 ماه دو تذکر صریح و روشن و بدون تفسیر از مقام معظم رهبری گرفت؟ اگر مجلس برمبنای انقالابی گری حرکت می کرد اولا باید حفظ حرمت ها را نگه می داشت که متاسفانه این کار انجام نشده است و در کارهایی که وظیفۀ آن ها نیست دخالت می کنند؟ در حالی که باید قانون گذاری کنند؟
مهدی هاشم پور۱۶۵۷۵۷۴۲۲:۵۷:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۳
اگر هزار توجیه برای یک کار اشتباه بگویید میشود هزار و یک اشتباه.
ناشناس۱۶۵۷۸۰۹۰۸:۳۰:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۴
... مقامات باید باعقلانیت مملکت را اداره کنند افرادی مثل ذوالنور با ان رای اندکشان صلا حیت ندارند
خسرو۱۶۵۸۷۶۷۲۱:۰۸:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۴
در اینکه حرف آقای ذوالنور هتک حرمت بود شکی نیست. ظاهرا دوستان حرف آقا رو هم متوجه نشدن. آقای ذوالنور در دفاع از امام معصوم و رد حرف حسن روحانی که بارها با تفاسیر غلط از صلح امام حسن مملکت رو به لبه پرتگاه کشاند، مرتکب هتک حرمت شده و بایستی عذرخواهی کند. اما رهبری عزیز توهین و افترا رو جایز ندونستن و نقد رو جدا از توهین دانستند. ولی دوستان اصل موضوع را به حاشیه بردن و اصلا انگار نه انگار که تمام مشکلات مملکت ناشی از تصمیمات نادرست دولت محترم است.
ناشناس۱۶۵۹۶۵۳۱۲:۲۶:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۵
...من ندیدم ایشان قدم مثبتی برای اعتلای کشور بردارد هدفش فقط تخریب است ...
علی۱۶۵۹۸۳۷۱۳:۵۰:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۵
روزگار بدی شده. نماینده مردم نمی‌تونه از طرف مردم حرف بزنه!
ناشناس۱۶۶۰۲۴۹۱۸:۰۹:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۵
آفرین. متن منطقی و غیر کورکورانه که درباره این موضوع خوندم همین مقاله بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین