گوژپشت نوتردام، زيباترين زن پاريس و دشنه ظريف عروس خاورميانه

گروه سیاسی الف،   3990517025 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزير اسبق ارشاد سه سال پيش خاطره اي را از ديدار نخست وزير وقت لبنان با رهبر معظم انقلاب به نقل از طارق متری وزیر سابق فرهنگ لبنان بازگو كرده است كه توصيف اين روزهاي لبنان هم است.

گوژپشت نوتردام، زيباترين زن پاريس و دشنه ظريف عروس خاورميانه

 

به گزارش الف عطالله مهاجراني در كانال تلگرامي خود به نقل از طارق متری وزیر سابق فرهنگ لبنان نوشته بود:

"همراه سعد حریری به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با آیت الله خامنه ای بود. - این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شده است- قبل از دیدار قرار شد، جلسه ای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر هم همراه بودیم. جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد. سعد حریری گفت: «باید مساله سلاح حزب الله را به عنوان مساله اصلی لبنان مطرح کنیم». من سخنی نگفتم، اما همه همراهان لبنانی اش تایید کردند.

وقتی وارد دفتر رهبر انقلاب شدیم، ایشان بسیارگرم و صمیمانه سعد حریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندی اش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند.
ناگاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما رمان گوژپشت نتردام را خوانده اید!؟ خب پیداست که نخوانده بود! سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه.

رهبر انقلاب ادامه داد: در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس بود و طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن بودند. لات های پاریس، قداره کشان، با نفوذ ها. اما همه می دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق (وزیر فرهنگ وقت لبنان) گفت، من گفتم ازمیریلدا! آیت الله خامنه ای با تمام چشمانش خندید و گفت: احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید!

ایشان در ادامه فرمود: همه می دانستند که ازمیریلدا یک دشنه ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد، ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی کند.
اقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی ها به کشور شما نظر دارند. اسراییل خطری است که شما را تهدید می کند. مگر تا خیابان های بیروت نیامدند؟ مگر مردم را نکشتند؟ ویران نکردند؟ سلاح مقاومت مثل همان دشنه ازمیریلداست. دشمن را نومید می کند و امکان عمل را از او می گیرد"

دیدگاه کاربران

عمران۱۵۵۱۴۶۳۱۰:۵۷:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
باور بفرمایید درک وضعیت سخت مردم لبنان دشوار است. فساد اداری وحشتناک است، دولت شان بی پول و بیچاره است، حتی توان رسیدگی به مسائل عادی در شهر بیروت را ندارند. شاید لبنان زمانی در قدیم عروس بوده اما الان دیگر نیست.
ناشناس۱۵۵۱۵۷۹۱۲:۰۷:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
رییس جمهور نباید زودتر خبر تصمیم اقتصادی را به هفته بعد میداد زیرا با همین کار الان در این چند روزه انها که رانتداطلاعاتی بدست می اورند به فساد اقتصادی و پول های باد اورده به چنگ میاورند
ناشناس۱۵۵۲۷۷۱۱۸:۰۲:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۸
آنچنان گشایشی بکنه که ... تو فقط صبر کن
ناشناس۱۵۵۱۶۶۴۱۳:۲۶:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۷
بهش می گفتن عروس خاور میانه چون مرکز فسق و فجور و عیاشی بود و یه جورایی حکم تایلند رو داشت وگرنه هیچ برتری در مقابل سوریه یا مصر نداشت.
ناشناس۱۵۵۱۷۱۱۱۳:۵۹:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
وقتی ملت لبنان صبر کرده و در برابر افزایش قیمت‌ها نجابت به خرج داده و سختی‌ها را تحمل کند، اسراییل و دیگر دشمنانشان را نا امید خواهد کرد.
ناشناس۱۵۵۲۰۹۶۲۱:۱۴:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
فکر میکنم درک شما از وضعیت مردم لبنان فقط از طریق رسانه های خاص بدست اومده! به نظر شما چرا اون رسانه ها هیچ حرفی از وضع مردم مصر, اردن یا لیبی نمیزنن!؟ چون نه به اندازه ازمیریلدا زیبا هستن نه چاقوی ظریف صدفی دارن!
ناشناس۱۵۵۳۳۷۱۱۰:۲۸:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۹
زمانی عروس بود که ارتش لبنان مردم را کت بسته در ساحل بیروت جمع کرده بود و به شدت تحقیر کرد. اگر حزب الله نبود الآن لبنان هم مثل غزه بود. حتی اگر مثل من سیاستهای حزب الله را قبول ندارید حداقل تاریخ را بخوانید تا بدانید چرا مردم لبنان زیر پرچم حزب الله جمع شدند. هر عمل را عکس العملی است. تحقیر آنروز لبنانیها توسط اسراییل نتیجه اش تولد حزب الله بود.
ناشناس۱۵۵۱۴۷۴۱۱:۰۶:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
وطن فروش و خائن درکی از این شرافت واقتدا ر ندارد چون نوکری برای بیگانه را عزت میداند!!!!!
ناشناس۱۵۵۱۴۷۵۱۱:۰۷:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
خدا به همه ما درک داشته هایمان و ارزش آنها و توفیق شکرگذاری نعمت‌ها را بدهد.
ناشناس۱۵۵۱۵۳۲۱۱:۴۵:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
خدایا شکرت بابت تورم ۱۵۰ درصدی و اینهمه نعمت گرونی و پراید ۹۰ میلیونی واقعا ما باید شاکر اینهمه نعمت باشیم
ناشناس۱۵۵۱۶۷۲۱۳:۳۵:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
ایکاش کدخدا باورها و فاجعه‌آفرینان برجام درک میکردند و بی‌کفایتیها و خیانتها و نابودی تولید را به تحریم تعمیم نمیدادند ________ اگر از شیطان دور میشدند همه چیز درست میشد
ناشناس۱۵۵۱۸۸۸۱۶:۱۳:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
شیطان در جلد نجومی بگرای مفت خور رخنه میکند
ناشناس۱۵۵۲۰۳۲۱۹:۳۱:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
شما با شعار و شانتاژ نمی تونی این همه افتضاخ را به برجام ربط بدی همه می دونند که برجام فقط رسیدن به این نقطه را چند سال به تعویق انداخت
ناشناس۱۵۵۱۹۹۱۱۸:۲۴:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
اون کسانی که به وعده گلابی برجام رای بلاهت امیز دادن دیگه نمیشه گلایه مند باشن با احترام
ناشناس۱۵۵۲۰۹۹۲۱:۱۸:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
انشاءالله خدا به شما هم اول درک داشته ها رو بده بعد هم توفیق شکرگزاری! البته مطمئن نیستم از عهده درک داشته ها بربیای!
ناشناس۱۵۵۲۱۷۵۲۲:۴۸:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
خدایا شکرت بابت مردم فهیم کشورم که به روحانی رای دادن و وضعیت فعلی را ایجاد کردن که در دوره هیچ جمهوری شاهدش نبودیم........
ناشناس۱۵۵۱۵۲۴۱۱:۴۲:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
استقلال لبنان را مي خواهند بگيرند به تبعيت فرانسه در بياورند كه هيچ خطري متوجه اسراييل نباشد وصهيونيستها هر غلطي خواستند انجام دهند وحزب اا...ضامن حفظ استقلال واقتدار لبنان است به همين منظور همه سلطه حران ونوكران منطقه اي انها خواهان خلع سلاح حزب اا...هستند كه سعد حريري يكي از انها است
ناشناس۱۵۵۱۵۲۵۱۱:۴۳:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
الان بهترین فرصته که فشار بیاریم به دولت لبنان که بگرده دنبال امام موسی صدر
ناشناس۱۵۵۲۱۵۸۲۲:۳۲:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
امام موسی زنده است چون نهصت زنده است
ناشناس۱۵۵۱۵۵۶۱۱:۵۷:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
مشکل اصلی لبنان همین دوتابعیتی های هست ، اصولا مسئول دو تابعیتی همیشه خائن به وطن اصلی است .
ناشناس۱۵۵۱۵۵۹۱۲:۰۲:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
احسنت بر رهبر عزیزمان که اینقدر مطالعه میکنن.
ناشناس۱۵۵۱۵۶۴۱۲:۰۳:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۱۷
هرجایی که بیگانگان در امور داخلیش دخالت کنند نابود میشود. مکرون به دعوت کی رفته لبنان، هرکسی هست عامل انفجاره
ناشناس۱۵۵۱۵۷۴۱۲:۰۶:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۷
ای کاش از این نوع ادبیات زیبا و اقناعی برای تعامل با خودمان هم استفاده کنیم و به هم انگ خائن و ... نزنیم.
ناشناس۱۵۵۱۶۲۴۱۲:۴۵:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
فعلن که تیم ماکرون امده اند جهت بررسی و پاکسازی بقایای عملیات اخیر در بیروت :/.
ناشناس۱۵۵۱۶۵۳۱۳:۱۵:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۷
مردم خاورمیانه فکر میکنند که میتونن مثل غرب باشن در حالیکه مثلا دمکراسی غربی برای اکثر اونها از سم هم بدتره. نمونه اش لیبی و یمن و عراق و افغانستان.
ناشناس۱۵۵۱۹۴۹۱۷:۲۰:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
دلیل بی ثباتی لیبی و یمن و عراق و افغانستان به دلیل وجود گروه هایی شبه نظامی در این کشورها هست. تا شبه نظامیان اخوانی (در لیبی)، حوثی ها (در یمن)، حشد الشعبی (در عراق) و طالبان (در افغانستان) هستند این کشورها یه ثبات و امنیت پایدار نخواهند رسید
ناشناس۱۵۵۲۸۰۴۱۸:۵۸:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱۸
این شبه نظامیان از آسمان که نیومدن! مردم خود اون منطقه هستند. هرچند دخالت خارجی هم مهمه. طالبان در واقع ادامه همون مجاهدین هستند که آمریکا برای مبارزه با شوروی درستشون کرد وقتی که شوروی افغانستان رو اشغال کرده بود.
ناشناس۱۵۵۱۶۵۸۱۳:۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
غرب نمیخواد کشورهای خاورمیانه قوی باشن چون مسلمانان جمعیتشون داره از مسیحیان بیشتر میشه و این یک خطر برای هویت و برتری تمدن غربه مخصوصا اینکه خیلی از مسلمان به اروپا و آمریکا مهاجرت میکنند و بافت جمعیتی اون کشورها رو تغییر میدن در حالیکه کشورهای اروپایی رشد جمعیت پایینی دارند و مسلمانان رشد جمعیت بالاتر. مساله اسراییل هم یک مساله مهم دیگه است چون ماهیتش با مسلمانان در تضاده، دوست نداره کشورهای مسلمان اطرافش قوی باشند.
ناشناس۱۵۵۱۶۹۵۱۳:۵۰:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
فداتون بشم الهی، چقدر اشراف شما به مسائل هوشمندانه و زیباست.
ناشناس۱۵۵۱۷۱۷۱۴:۰۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
احسن
حم۱۵۵۱۹۳۹۱۷:۰۴:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱۷
تصورش را بکنید یه روزی یه رئیس جمهور کشور خارجی‌ بیاد تو ایران تو خیابونای تهران آستیناشم بالا بزنه مثل مدیری که رفته باشه بازدید پروژه ش، بگه من تا آخر ماه بهتون فرصت میدم مشکلاتتون رو حل کنید مگر نه خودم اقدام میکنم مسئولیتش هم می پذیرم!! شما یه مثال از اقدام مثبت اینها و پذیرش مسئولیتشون نشون مردم لبنان بدید . مثلا لیبی !یا عراق! یا کشورهای افریقایی! یا همین مصر آقای سی سی! نه افغانستان! یمن! سودان! بحرین!
ناشناس۱۵۵۲۳۳۰۰۷:۵۸:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۸
مگر با قرارداد با چین قرار نیست رئیس جمهور چین بیاد پیش ما یک ماه به مسئولین برای اصلاح امر وقت بدهد بعد خودش آستین بالا می زنه و ایران را مثل چین می کنه پیشرفته. زنده باد چین
ناشناس۱۵۵۲۰۵۸۲۰:۳۱:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
توی لبنان یک فاجعه بزرگ اتفاق افتاده، اونوقت رییس جمهور فرانسه سریع میره اونجا صحبت از اصلاحات میکنه و غیرمستقیم مردم رو دعوت به شورش میکنه. حالا یا خواسته از آب گل آلود ماهی بگیره و یا کار خود غربیها و یا متحدشون اسراییل بوده.
سید حسن۱۵۵۲۱۳۱۲۲:۰۲:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
لبنان مردم,دولت و رئیس جمهور داره حتی نصرا... هم گفته دیدش به این سفر مثبته!
ناشناس۱۵۵۲۱۴۹۲۲:۲۵:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
انفجار کار اسراییل برای انحراف از جنایات آمریکا در شهادت حاج قاسم و جرج فلوید
ناشناس۱۵۵۲۴۷۶۱۱:۳۰:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۸
ریس جمهور فرانسه برای تحصیل شادی بیشتر ناشی از مشاهده عینی خرابیها به لبنان رفته بود. شک نکنید با تخریب بیروت نه تنها اسرائیل شادمان است بلکه بیشتر از آنها فرانسه امریکا انگلیس و عربستان احساس شادی دارند. امید است شادی آنها به عزا تبدیل شود.
ناشناس۱۵۵۳۲۶۰۰۹:۲۵:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۹
واقعا این غربی ها خیلی زرنگ هستند یا خودشون یه بحرانی درست میکنند و سالها ازش استفاده میبرند یا بلافاصله از یه بحران برای خودشون فرصت می سازند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین