پاسخ محسن حجاریان به خضریان نماینده تهران 

گروه سیاسی الف،   3990430130 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی طرح سؤالی از وزیر کشاورزی توسط آقای خضریان نماینده مردم تهران درباره خودکفایی  و اشاره به واردات گندم توسط آقای سعید حجاریان   محسن حجاریان(فرزند سعید حجاریان) با ارسال توضیحاتی برای الف خواستار انتشار آن شد .

در نامه ارسالی  وی آمده است .

به نام خدا
جناب آقای علی خضریان
نماینده محترم مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی
با سلام
«مورخه ۲۹/۴/۱۳۹۹ مطلبی در یک حساب توییتری که ظاهراً منتسب به جنابعالی است منتشر شده که متاسفانه حاوی اکاذیب و تهمت‌هایی علیه اینجانب است. برکسی پوشیده نیست که هدف از این دست تهمت‌پراکنی‌ها پیشبرد برخی نیات سیاسی و… علیه پدر اینجانب است که تازگی ندارد! اما نظر به حضور شما در نهاد قانون‌گذاری کشور انتظار این است که در انتشار مطالب و سخنان خود الزامات بدیهی قانونی را مبنی بر عدم تخلف از قانون و نقض حقوق افراد از طریق افتراء و نشر اکاذیب رعایت فرمایید.
در مطلب مذکور ضمن انتشار آگهی‌های مربوط به اداره ثبت شرکت‌ها و همچنین چند ‌فاکتور خریدوفروش، اظهاراتی بیان فرموده‌اید که از جنابعالی دعوت می‌شود تا به روش مقتضی آن را نزد مراجع قانونی ارائه کنید تا رسیدگی قانونی صورت گیرد. بدیهی است با اثبات کذب این ادعاها وقوع عمل مذموم و مجرمانه افترا و تهمت از سوی جنابعالی مفروض خواهد بود.»

ضمنا جهت روشن شدن افکار عمومی  لازم به توضیح میدانم که :

1- واردات گندم توسط اینجانب در سال 1394 بوده است . در سال مذکور اساساً هیچگونه کمبود ،مشکل  ارزی و سهمیه بندی وجود نداشت و ارزی بنام ارز دولتی نیز بوجود نیامده بود . ارز دولتی با قیمت چهار هزار و دویست تومان از سال 1397 وبا خروج آمریکا از برجام تصویب شد . لذا درسال 1394 هر وارد کننده ای برای واردات کالاهای مجاز ، می توانست برای واردات کالا با مراجعه به سیستم بانکی ، ارز مجاز و قانونی مورد نیاز خود را خریداری کند .

 
2- مجموع واردات شرکت در سال 1394 فقط یک محموله سه هزار تنی گندم از کشور قزاقستان بوده و در سالهای قبل و بعد هم ، هیچ محموله گندمی وارد نکردیم . جهت تنویر افکار عمومی باید گفت که در سال 1394 ، هیچ ممنوعیتی برای واردات گندم توسط بخش خصوصی وجود نداشت و هر شرکتی مجاز به واردات گندم  بود .

 
3- طی سالیان گذشته ، بطور متوسط سالانه یک تا سه میلیون تن گندم جهت جبران کسری تولید داخلی که حدوداً دوازده میلیون تن می باشد ، وارد کشور می شود . این واردات تا سال 1394 توسط بخش دولتی و خصوصی صورت می گرفت . از ابتدای سال 1395 با تصویب دولت واردات گندم صرفاً توسط دولت مجاز شد . لذا بخش خصوصی از این سال به بعد واردات گندم نداشت .

 
4- واردات  سه هزار تن گندم از دریای خزر در مقایسه با حدود سه میلیون تن گندم وارداتی سالانه ، عدد بسیار ناچیزی است . واردات این مقدار بسیار کم ( در حدود یک هزارم واردات کشور ) توسط یک شرکت بخش خصوصی با رعایت همه مقررات که از طرق قانونی صورت گرفته ، چه ارتباطی با خود کفائی گندم کشور و انحصار در واردات و غیره دارد که بدون ذکر آمار ، افکار عمومی را مشوش می نمائیم ؟

 
مراجعه به سایت گمرک جمهوری اسلامی و بانک مرکزی ، بیانگر واردات صدها شرکت بخش خصوصی مبین این واقعیت است که هیچ انحصار و رانتی در میان نبوده است و مشوش کردن افکار عمومی خلاف شرع مقدس است . 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۲۹۸۰۰۱۶:۴۷:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۳۰
هرگز فکر نمیکردم فردی مثل سعید حجاریان وارد تجارت اقتصادی و واردات و... بشه
ناشناس۱۵۲۹۸۷۸۱۷:۴۲:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۳۰
این واردات توسط پسرش بوده نه سعید حجاریان
ناشناس۱۵۲۹۸۸۶۱۷:۴۹:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۳۰
متوجه نشدم مگر کار بازرگانی کردن عمل خلافی است کسب سود از طریق فعالیت مجاز مگر باید منحصر به جریان خاصی باشد . نمیتوان اصلاح طلب بود و تجارت کرد. من خودم بازر گانم و با جریانات تند روی اصول گرا مخالفم
شاهرخ۱۵۲۹۹۰۷۱۸:۰۴:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۳۰
اگر تو اصلاح طلب بازندگی متوسط (نه سطح پایین) دیدی یعنی شق القمر شده مرگ خوبه فقط برای همسایه
ناشناس۱۵۲۹۹۶۰۱۹:۱۹:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۳۰
چرا همچین فکری نمی کردین. مفسرهای سیاست هم همینطور دنباله چندر غاز میلیارد میلیارد پولن برای خودشون منتها نه مستقیم بلکه از طریق اسم اقازاده هاش، وگر نه قلم فرسایی بی مایه فتیره)!!!!
ناشناس۱۵۲۹۹۷۷۱۹:۳۱:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۳۰
چرا؟ چه چیز مقدسی از حجاریان دیدی؟ اینکه ژست روشنفکری بگیرن و گذشته خودشون رو انکار کنند، خب یک روز میرسه که الان خودشون رو هم انکار می کنند
ناشناس۱۵۲۹۹۹۲۱۹:۴۶:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۳۰
پسرش بوده، محسن حجاریان
ناشناس۱۵۳۰۰۲۹۲۰:۳۵:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۳۰
عاقازاده هستند دیگه
ناشناس۱۵۳۰۵۰۳۰۸:۱۱:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۳۱
ایشان خیلی زحمت کشیدند و سالیان سال تلاش در تخریب جبهه مقابل اصلاحات و خصوصا در مدح دولت تدبیر انجام داده اند نمیشود که مفتکی این کار را انجام داد
ناشناس۱۵۳۴۶۹۲۱۰:۱۲:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۳
عزیز من برو تاریخ را بخوان تا بدانی پیامبر اکرم بخش زیادی از عمرشان را بازرگانی میکردند . حتی از قبل از ازدواج با حضرت خدیجه .
ناشناس۱۵۲۹۸۰۲۱۶:۴۹:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۳۰
آخیییی فقط 3 هزار تن!!!!
ناشناس۱۵۲۹۸۱۰۱۶:۵۲:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۳۰
به نظرم آنهایی که دستی در بیت المال دارند حداقل ژست اپوزیسیونی نگیرند
ناشناس۱۵۲۹۸۴۰۱۷:۱۴:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۳۰
اگر تخلف کرده و از رانت استفاده کرده رسیدگی قضایی کنند . اگر نه چرا میخوان خرابش کنند . این مملکت همونقدر که به دکتر و مهندس نیاز داره به تاجر هم نیاز داره
ناشناس۱۵۲۹۹۱۴۱۸:۱۰:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۳۰
به تاجر! نه سیاسیون تاجر
ناشناس۱۵۲۹۹۴۶۱۹:۰۱:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۳۰
تاجر درستکار بله که نیاز داره . نه کفتار رانت خوار
ناشناس۱۵۳۰۲۹۲۰۰:۰۳:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۳۱
به تاجر یا رانت خوار ؟؟؟؟ بدنیست تعدادی راصادرکنیم.
ناشناس۱۵۲۹۸۴۵۱۷:۱۸:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۳۰
با تشکر از پاسخ های آقای حجاریان. ایشان یک گزارش کامل از فعالیت های اقتصادیشان بفرمایند که بدانیم به عنوان یک آقازاده چه می کنند در این مملکت؟
ناشناس۱۵۳۰۲۴۳۲۳:۲۴:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۳۰
مگه سعید حجاریان شغلی در حکومت داره؟ ایشون 21 سال پیش ترور شده و نمیتونه راه بره. اگه چنین آدمی آقا و بچه اش آقازاده حساب میشه بفرمایید روشن بشیم. اگر همسر سعید حجاریان پزشک نبود معلوم نبود خرج درمانش را میتونستن بدن یا خیر. بنده دکتر مرصوصی را در بیمارستان شریعتی دیدم که در بخش سونوگرافی زنان شاغل بودند.
ناشناس۱۵۲۹۸۵۵۱۷:۲۵:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۳۰
اقازادگي چپ و راست ندارد همگي تو رانت وارد كننده اقلام حياتي (گندم و گوشت و دارو … صادر كننده انحصاري اقلام نفتي و پتروشيمي و …
ناشناس۱۵۲۹۸۷۹۱۷:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۳۰
نمیدونم چرا بعضی ها فکر می کنند اگر کسی فعالیت سیاسی می کند بستگانش حق حیات ندارند .پسر حجاریان هم می تواند مثل هزاران تاجر ایرانی تجارت کتد .
ناشناس۱۵۲۹۸۸۷۱۷:۴۹:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۳۰
امیدواریم طرح این مسائل باعث شفافیت بیشتر شود چون قبلا فکر نمی کردم خانواده حجاریان در امر واردات وشاید صادرات هم فعالیت دارند
ناشناس۱۵۲۹۸۹۶۱۷:۵۷:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۳۰
جناب حجاریان ! از مکافات عمل غافل مشو ، گندم از گندم بروید جو زجو
ناشناس۱۵۲۹۹۸۰۱۹:۳۴:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۳۰
«مراجعه به سایت گمرک جمهوری اسلامی و بانک مرکزی ، بیانگر واردات صدها شرکت بخش خصوصی مبین این واقعیت است که هیچ انحصار و رانتی در میان نبوده است » همین جمله خیلی چیزها رو نشون میده اگر عاقل باشیم.
ناشناس۱۵۲۹۹۹۶۱۹:۴۹:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۳۰
همیشه فکر می کردم حجاریان هزینه زندگی و مخارج اش را از کجا در می آورد؟!!!!!! تازه فهمیدم آدم های سیاسی حتی با خانه نشینی ممر درامدپایدار دارند. این همه شرکت خصوصی آقای حجاریان، چطور شما؟ به نظرم نماینده محترم کمی جستجو کنند که بعد از سال 94 شرکت شما در چه کاری بوده؟؟؟
ناشناس۱۵۳۰۰۳۰۲۰:۳۵:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۳۰
حجاریان تئوریسین اصلاحات حامی روحانی واردات گندم ...
ناشناس۱۵۳۰۰۳۱۲۰:۳۵:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۳۰
عزیزم؛ اصلا ناراحت نباش. بالاخره شما هم ژن خوب هستی دیگه.
ناشناس۱۵۳۰۰۴۴۲۰:۵۰:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۳۰
حالا تکلیف تهمتهایی که این اقا به حجاریان زده و سایتهای اصول؟؟ گرا که کلی تهمت به او زدند در خصوص انحصار گندم و غیره چه می شود؟ شما که مثل اصلاح طلب ها نیستید و خیلی خدا ترسید
ناشناس۱۵۳۰۰۴۷۲۰:۵۱:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۳۰
بنظر می رسد تهمت زدن به مخالفین از نظر برادران اشکالی ندارد؟
غلامرضا مجد یزدی۱۵۳۰۱۶۰۲۲:۳۳:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۳۰
واردات گندم از خارج در جهت خودکفائی داخلی و پرهیز از وابستگی است. در فتوکپی ثبت شرکت ها به سایر اسامی هم دقت بفرمائید. سایه کارهای آقای طبری دیده میشود. او هم بنام همسرش انگشت میزد
تاجر۱۵۳۰۱۸۸۲۲:۴۸:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۳۰
چه جوریه شما تونستی گندم وارد کنید آقازاده آقای حجاریان. بعد این همه جوان بیکار تو این مملکت که دستشون به قدرت نمیرسه نمی تونند از این کارها بکنند.
ناشناس۱۵۳۰۱۹۴۲۲:۵۱:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۳۰
چقدر مملکت آقازاده دارد.
ناشناس۱۵۳۰۲۰۸۲۲:۵۹:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۳۰
پس اقاي خضريان زده به هدف حالا ايشان بگه انقدر نبوده كمتر بوده قسمت دوم ماجراست باباي اين ادم مردم را به شورش وادار ميكند ولي خودش بعد از به كرسي نشستن روحاني مجوز كالاي استراتژيك (گندم) را ميگيرد
ناشناس۱۵۳۰۲۱۳۲۳:۰۲:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۳۰
همه اصلاحتچی ها اول تاجرن بعد با پول تجارت سیاست مدار تا پول نباشه نمیشه کلی روزنامه زنجیره ای رو تغذیه کرد
محي الدين۱۵۳۰۲۸۷۲۳:۵۸:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۳۰
دليل اصلي واردات گندوم از قزاقستان به اين جهت است كه يك برند ماكاراني از اين گندومها استفاده مي كنه
ط ص۱۵۳۰۳۱۹۰۱:۱۲:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۳۱
آیابه من معلم هم اجازه می‌دهند، یک کیلوگرم، گندم واردکنم؟!!!
رفرش۱۵۳۰۳۹۴۰۳:۵۹:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۳۱
سال ۹۴ طبق گفته آقای حجاریان از سه میلیون تن گندم وارداتی مورد نیاز کشور سه هزار تن گندم توسط آقای محسن حجاریان واردات گندم صورت گرفته است باید مشخص بشود که تجار وارد کننده دومیلیوم نهصدو نود و هفت هزار تن گندم از سه میلیون تن چه کسانی بوده اند آقای نماینده محترم مجلس این را هم شفاف سازی بکنند تا حسن نیتشان مشخص بشود
بهلول۱۵۳۰۴۰۸۰۵:۵۰:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۳۱
با یک حساب سر انگشتی قیمت این کالا حدود ۱.۵ میلیون دلار و به قیمت ارز زمان خودش حدود ۶ میلیارد تومان می شده است. این عدد در تجارت عدد مهمی نیست. مستندی هم برای اثبات رانت یا سوئ استفاده نیست. بچه های مسوولان از هر جناحی هم می توانند هر شغلی داشته باشند و بطور طبیعی از رانت های اطلاعاتی برخورداند.برای این رده مهم فساد نکردن است. اعداد مهم تری مثل تخصیص ارز برای خودرو های لوکس بود که پیگیری ان متوقف شد. ....
ناشناس۱۵۳۰۴۴۱۰۷:۲۵:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۳۱
واقعیت اینه که این نماینده ادعای کاملا کذبی کرده است دوم اینکه سیاست خودکفایی گندم از اساس غلط همچنان که سیاست برنج کاشتن و هندوانه کاشتن غلط است.
ناشناس۱۵۳۰۴۶۹۰۷:۴۸:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۳۱
3 هزار تن ايشان وارد كرده اند. لطفا نماينده محترم مجلس بفرمايند بقيه را كي وارد كرده. ( نگو خوديند)
ناشناس۱۵۳۰۵۷۱۰۹:۱۷:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۳۱
پس واقعا ایشان وارد کننده گندم هستند واردات کالای استراتژیک کار هر آقازاده ای نیست ایشون از خواص آقازاده ها هستند.
سید۱۵۳۰۷۳۸۱۱:۰۲:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۳۱
واقعا وقتی مطالب این آدمهای مثلا اصلاح طلب رو میخونم تعحب می کنم... یکی گفته خودش نبوده پسرش بوده!! چطور وقتی پسر رییس اداره برق یه شهرکی سال 1390 تخلف می کرد میشد تخلف پسر یکی از مقامات دولت احمدی نژاد ولی در خصوص حجاریان پسرش بوده و ربطی به خودش نداره!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. حالا زمان مذاکره است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  11. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  13. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  21. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  8. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  11. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  12. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  13. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  14. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  15. سفیدشویی جنایت!

  16. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  17. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  18. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  19. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  20. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  21. ترکیه ای که من دیدم! 

  22. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  23. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  24. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  25. حل يك ابرچالش نظام

آخرین عناوین